Sapnis ir viens un konkrēts - Opel-Mokka 1,7 CDTI ar 130 zirgspēku dīzeļmotoru!!!
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Sapnis ir viens un konkrēts - Opel-Mokka 1,7 CDTI ar 130 zirgspēku dīzeļmotoru!!!
Es par dīzeli! Pateicoties tam, ka pirms nepilniem septiņiem gadiem izvēlējos 1,3 CDTI, uz mazāku degvielas izmaksu rēķina esmu ietaupījis 2009 latus.
Šodien Nestes tīklā laba cena degvielai ir zem Slāvu pārvada Lubānas ielas sākumā: benzīns 93,7 sant., dīzeļdegviela 92,7 sant. par litru.
Kerzaks, tilpums priekš Latvijas apstākļiem nav par mazu, ir pilnīgi OK. Latvijā nav automaģistrāļu, un atļautos 90 km/h un pat 100 km/h (kad atļauj atsevišķās vietās) ar 1,3 CDTI motoru bruņots auto nodrošina viegli.
Opel-Mokkā ir ideāla sēdēšanas pozīcija pie stūres!
Opel-Mokka - tas ir mērķis, pēc kā tiekties!
CRDI rakstīja:
VWfans rakstīja: Kāpēc braukt ar +10, ja ērtāk, patīkamāk, ekonmiskāk un baudāmāk ir braukt ar +0 ?
Varbūt, ka pusnobrukušai Merivai tas ir ekonomiskāk, man piemēram ekonomiskāk ir braukt +10 pēc GPS.... Tā lūk...
Un nejauc jēdzienu "nepareizi izvēlēts ātrums" ar "pārsniegts ātruma ierobežojums"..... Jefiņš....
Tu laikam velc uz to, ka Tev ir dīzeļauto ar sešpakāpju mehānisko ātrumkārbu. Piemēram, Ford-Kuga ar 2 litru dīzeļmotoru. Šādam auto tāpat kā citiem 85-90 km/h ir ļoti ekonomisks ātrums, jo var jau stabili braukt sestajā pārnesumā.
Kāpēc braukt ar +10, ja ērtāk, patīkamāk, ekonmiskāk un baudāmāk ir braukt ar +0 ?
100 un 105 km/h ir vainojams avārijās netieši. Cilvēks pierod pie ātruma, un tad kļūst grūti attiecīgā situācijā kādu brīdi pabraukt, ievērojot ātrumu. Un tad metās riskantos apdzīšanas manevros!
recluse rakstīja:
VWfans rakstīja: Bet es jau neaģitēju, lai vieglie brauktu lēnāk par fūrēm. Es aģitēju, lai viņi brauktu vienā tempā ar fūrēm, nevis masveidā vēlētos braukt ātrāk ar pofigistu 100-110 km/h !!!
Kad Tu brauc uz 90 km/h (pēc gps, ne kļūdainā spidometra), Tevi tiešām tik daudzi apdzen?
Nav jau tik traki daudz, bet ,,Latvijas valsts ceļu,, statistika liecina, ka bieži vien vidējais ātrums uz šosejām pārsniedz 90 km/h. Datus var apskatīties ,,Latvijas valsts ceļu,, mājaslapā sadaļā ,,Satiksmes dati tiešsaistē,, . Ņemot vērā to, ka daļa no auto ir kravinieki, kuri ātrāk par 90 km/h nespēj, jāsecina, ka daļa vieglo auto vadītāju pārkāpj būtiski. Piemēram, jaunākie dati no Liepājas šosejas uzskaites punkta netālu no Skrundas liecina, ka vidējais ātrums ir 99 km/h. Ja šiem pārkāpējiem draudētu 70-150 latu sods, tad lielākā daļa nepārkāptu!!!
Bet es jau neaģitēju, lai vieglie brauktu lēnāk par fūrēm. Es aģitēju, lai viņi brauktu vienā tempā ar fūrēm, nevis masveidā vēlētos braukt ātrāk ar pofigistu 100-110 km/h !!!
Bet, ja ar aģitāciju un pārliecināšanu tauta nesaprot, ka ir jāievēro ātrumu, ko tad lai dara? Atliek tikai pātaga, pātaga, PĀTAGA !!! Bargu sodu izskatā ! Tā, lai sodi būtu sāpīgi, SĀPĪGI !!!
Kā var lasīt ziņās, pēdējā laikā valstī pasliktinās satiksmes drošības situācija. Ir daudz avāriju ar smagām sekām. Ziemassvētku laikā satiksmes negadījumos bojā gājuši 6 cilvēki.
Kas tam ir par iemeslu? Manuprāt, tie ir pārāk mazie sodi par ātruma pārsniegšanu, kuri nedisciplinē autovadītājus un nemotivē ievērot atļauto ātrumu. Par ātruma pārsniegšanu līdz 20 km/h ārpus apdzīvotām vietām sods ir 5 lati - tas ir smieklīgi maz! Rezultātā autovadītāju vairākuma apziņā ir iesēdusies ļoti kaitīgā doma, ka mēreni pārkāpt ātrumu, braucot ar 100-110 km/h (tā sakot, ,,piecīša robežās”) ir normāli un nav nekas nosodāms. Vēl vairāk - daudzi autovadītāji savā prātiņā nonāk līdz tam, ka ātrumu ievērojošus vadītājus lamā un uzveļ viņiem vainu par avārijām. Citēšu kādu komentāru no ,,Delfu portāla”:
,,Virsraksti un vispār raksti tikai ievirza glupajā domu gājienā, ka pie visa ir vainojams pārāk liels ātrums. Tas vienkārši tiek minēts pie avārijas pēc noklusējuma, nemaz neanalizējot patiesos avārijas iemeslus. Piemēram, vakar pa Daugavpils šoseju vilkās viens vecs sagrabējis autobuss ar 70-80 km/h. Vot šis kadrs izraisīja tik daudz paaugstinātas bīstamības situācijas (cerams, ka ne avārijas situācijas), ka tik turies. Ja uz šosejas izveidojies vairāku kilometru garumā korķis, kur visi velkas dēļ viena gliemeža, tad sākas jautrības - cik daudz nejēdzīgu un bīstamu apdzīšanu.”
Tomēr patiesībā braukšana ar 109 km/h pa šoseju, kur drīkst 90 km/h, nav maznozīmīgs, bet ir rupjš un bīstams pārkāpums. Tādas braukšanas dēļ vadītājs pierod pie palielāka ātruma un tad, kad tiešām veidojas bīstama situācija, nepietiekami samazina ātrumu un riskē. Turklāt jebkuras avārijas sekas, braucot ar 109 km/h, ir daudz smagākas, nekā braucot ar 90 km/h. Ātra braukšana izraisa vēlmi biežāk apdzīt normālos braucējus, bet, jo vairāk apdzīšanu, jo vairāk riska. Bieži vien kretīni, kuri brauc ar 109 km/h, apdzen nepārredzamās vietās un apdraud citus braucējus.
Tāpēc mums ir steidzami ir jāmaina sabiedrības apziņa ātruma ievērošanas jautājumā. Ar bargiem sodiem ir jāmaina sabiedrības priekšstatus, kāds ir optimālais vēlamais ātrums braucot pa šosejām. Lai cilvēku vairums domātu, ka ir OK braukt starp 75 un 90 km/h, bet nav pareizi braukt starp 90 un 110 km/h. Sodus jāpalielina vairākas reizes, nepieciešams efektīvs valsts organizētu noslēptu pārvietojamo fotoradaru tīkls, un tad braukšanas temps pa šosejām tiks samazināts, kas aiztaupīs daudzu cilvēku upurus.
Mani priekšlikumi par sodu apmēru: par ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h 70 lati ārpus apdzīvotām vietām un 30 lati apdzīvotās vietās, no 10 km/h līdz 20 km/h visur 150 lati, 20-30 km/h visur 250 lati, 30-40 km/h visur 400 lati, 40-50 km/h 700 lati utt. Lielo kravas auto ātruma ierobežojumu (80 km/h) var paaugstināt līdz 85 km/h, bet papildus visiem satiksmes dalībniekiem ieviest ātruma ierobežojumu tumšajā diennakts laikā ar tuvajām gaismām 80 km/h. Tādā veidā mēs varētu panākt vieglo auto ierastā šosejas ātruma samazināšanos - vieglie auto pa šosejām masveidā brauks ar 80-90 km/h, nevis ar 90-110 km/h, un tas daudzkārt samazinās apdzīšanas manevru, kas pēc būtības ir bīstami, skaitu.
Pārkāpumu fiksēšanai valstij vajag nopirkt kādus 30 pārvietojamos fotoradarus, kuru atrašanās vietas katru dienu vai vairākas reizes dienā mainīt, nekad neziņojot, kur tie atradīsies. Fotoradarus slēpt! Izveidot Valsts policijas sastāvā Fotoradaru ekspluatācijas nodaļu ar dedzīgu, aizrautīgu priekšnieku, kurš plānotu katras dienas darbu un noteiktu konkrētos punktus, kur likt fotoradarus. Mērķim nebūtu jābūt lielāka pārkāpēju skaita fiksēšanai, bet gan fotoradaru izvietojuma dažādībai, lai autovadītāji varētu rēķināties, ka noslēpts fotoradars var būt jebkur. Mērķim būtu jābūt nevis lielākai sodu iekasēšanai, bet pēc iespējas dažādākām radaru atrašanās vietām. Katru radaru uzstādītu un pēc tam uzmanītu viens bruņots policists. Visai radaru uzraugu brigādei (nodaļai) būtu viens priekšnieks Rīgā, kurš plānotu fotoradaru atrašanās vietas un laikus un dotu uzdevumus policistiem-uzraugiem. Viņš arī caur GPS kontrolētu, ka visi viņam padotie policisti-uzraugi uzdotajā laikā atrodas precīzi noteiktajā vietā. Piemēram, policistam-uzraugam Uldim ar bāzes vietu Valmierā pirmdienā tiktu dots uzdevums izbraukt uz ceļa un uzstādīt radaru Valmieras-Dikļu šosejas 8.kilometrā, otrdien tiktu dots uzdevums izbraukt uz Mazsalacas šoseju 3 km pirms Vecates, trešdien doties uz Rūjienu un uzstādīt radaru 4 km aiz tās Igaunijas virzienā. Būtu jāpanāk situācija, lai visā valstī autovadītāji tiktu pieradināti, ka fotoradars var būt jebkurā vietā.
Piemēram, ja radars būs tikko svaigi uzlikts šosejas posma Smiltene-Gulbene 18.kilometrā (noslēpts neuzkrītošas Toyota-Corolla universāla bagāžniekā), liela iespēja, ka neviens no garāmbraucošajiem to nepamanīs, un pārkāpēji pēc pāris nedēļām saņems bargas soda kvītis - tas, kas brauca ar 97 km/h - 70 Ls, kas brauca ar 106 km/h -150 Ls, kas brauca ar 114 km/h - 250 Ls.
Tāpēc būtu vēlams veikt grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas pastiprinātu sodus par ātruma pārsniegšanu!
Pēc fotoradaru noņemšanas visatļautība uz ceļiem atkal plaukst un zeļ. Rezultāts - seši līķi Ziemassvētkos!
Iesaku mazlietotu jaunā modeļa Opel-Merivu.
Runājot par Renault-Clio, jāpiekrīt GB12, ka ir grūti atrast ērtu sēdpozīciju pie stūres, vismaz pie manējā 181 cm auguma. Varbūt TDI meitai ir vidējs sievietes augums (158-168 cm), un tādā gadījumā sēdēšana pie stūres varētu būt ērta.
Ir radusies doma nopirkt otru auto ģimenē - Škoda-Citigo. Šāds auto ar 4 durvīm, kondicionieri, vadītāja sēdekļa regulēšanu augstumā un miglas lukturiem maksā 6623 latus. Ko Jūs domājat par to? Testos cilvēki saka, ka esot baudāms...
Kāpēc tā būtu jāremontē?
Laba ir jaunā modeļa Meriva 1,7 CDTI ar sešpakāpju automātu.
Iesaku Skoda-Citigo, kuru jaunu var nopirkt par baudāmiem 6500 latiem - un tur būs gan 5 durvis, gan kondicionieris. Šāds auto arī pa šoseju būs baudāms - to atzina angļu žurnālisti, kuri ar ātrumu 125-130 km/h vilka pa bāni no Bratislavas uz Londonu.
Tas nozīmē, ka tā Škoda ir baudāma. Pat tik baudāma, lai ar to brauktu no Jelgavas uz Šefīldu.
Secināju, ka varen iekārojams auto ir Škoda-Citigo! Šodien paskatījos cenrādi un vairākus video, un nolēmu, ka labprāt iegādātos šo auto ar 60 zirgspēku benzīna motoru, 4 durvīm un kondicionieri par 6,5 tūkstošiem latu.
Esmu sajuusminaats, ka jau kopsh 20.septembra Latvijaa tirgo jauno, novatorisko mikrovenu ar biidaamajaam durviim Ford-B-MAX. Labpraat iegaadaatos shaadu auto ar 1,0 litra 100 zirgspeeku benziina turbomotoru Trend komplektaacijaa, papildus piemaksaajot par metaalisko kraasu, rezerves riteni, miglas lukturiem un lietajiem diskiem. Shaada auto cena 12585 lati, videejais benziina pateerinsh 4,9 litri uz 100 km.
Priecājos par fotoradaru atgriešanos, taču uzskatu, ka ir uzlabojamas divas lietas:
1. Sodi par ātruma pārkāpšanu ir jāpalielina 5-10 reizes.
2. Radariem jābūt slēptiem vienmēr. Autobraucējiem jābūt pārliecībai, ka radars var gadīties jebkurā vietā un nofotografēt braucēju pat tā, ka vadītājs to nepamana.
PAPILDINĀTS ar Valsts policijas atbildi; Balķvedējs ar iekrāvēju Jūrmalā nogāž visas caurlaižu kontroles kameras (+ VIDEO)
26
Kāpēc 90-gadīgs auto īpašnieks, kurš nolēma automašīnu nogādāt metāllūžņos, saņēma par to sodu? (+ VIDEO)
16
Bezceļu testā piedalās 5 ļoti atšķirīgi 4x4 automobiļi un “Latvijas Gada auto 2026” pretendenti (+ VIDEO)
1
GB12 uzsāka interesantu topiku par baudāmu Passat-B6, bet bērnudārzs atkal te kaut kādu hujņu piespamojis...