Visi komentāri - Drošības kampaņa "Pilsētas bīstamās vietas"

Drošības kampaņa "Pilsētas bīstamās vietas" 21

 

Foto: Publicitātes foto

SM | 23.jūlijs 2024 16:51

Satiksmes ministrija, uzsākot kampaņu “Pilsētas bīstamās vietas”, aicina satiksmes dalībniekus būt uzmanīgiem bīstamos infrastruktūras punktos

Satiksmes ministrija un kompānija Ernst & Young sadarbībā ar Eiropas Komisiju uzsāk kampaņu "Pilsētas bīstamās vietas", kuras mērķis ir samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu, kuros iesaistīti elektroskrejriteņu vadītāji. Pagājušajā gadā uz Latvijas ielām notika vairāk nekā 700 šāda veida negadījumi, kas skaidri norāda uz nepieciešamību uzlabot ceļu satiksmes drošību un veicināt savstarpēju cieņu starp visiem satiksmes dalībniekiem.

Kampaņas “Pilsētas bīstamās vietas” galvenais mērķis ir samazināt negadījumu skaitu, īpašu uzmanību pievēršot potenciāli bīstamām infrastruktūras vietām, piemēram, krustojumiem, vārtrūmēm un gājēju pārejām. Lai sasniegtu šo mērķi, nepieciešams veicināt savstarpēju cieņu starp visiem satiksmes dalībniekiem, īpaši izceļot, kādiem riskiem pakļauti mazaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki. Kampaņas vizuālajā valodā tiek izmantoti daudziem zināmie Ceļu satiksmes noteikumu testa elementi, lai veidotu sasaisti ar jau esošiem materiāliem un palielinātu izpratni par drošas satiksmes nozīmi.

“Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību, visiem ceļu satiksmes dalībniekiem, īpaši autovadītājiem, ir jāievēro noteiktie ātruma ierobežojumi, tāpat jābūt vērīgiem vietās ar intensīvu gājēju plūsmu. Jāapzinās, ka bez savstarpējas cieņas starp gājējiem, velosipēdistiem un autovadītājiem satiksme nevar būt droša. Visiem jāievēro Ceļu satiksmes noteikumu prasības, tāpat īpaši uzmanīgiem jābūt nepārredzamās un bīstamās vietās. Veicinot drošu braukšanas kultūru un atbildīgu uzvedību uz ceļa, mēs varam samazināt ceļu negadījumu skaitu un padarīt ceļus drošākus ikvienam,” norāda Jānis Kalniņš, Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktores vietnieks.

Tieši fakts, ka autovadītāji un elektroskrejriteņu braucēji nepietiekami samazina ātrumu pirms gājēju pārejām, nepārredzamās vietās, izbraucot no blakusteritorijām, rada bīstamās situācijas. Gājēju pārejas bieži tiek ignorētas, autovadītājiem neapturot transportlīdzekļus un nedodot priekšroku gājējiem. Neatbilstoši marķēti un neapgaismoti ceļa posmi palielina sadursmju risku, jo ceļu satiksmes dalībnieki bieži neievēro braukšanas joslu sadalījumu.

Arī Latvijā tiek vēroti un apzināti labās prakses piemēri no citām valstīm, kur satiksmes drošība ir labākā līmenī. Piemēram, Zviedrijā un Nīderlandē ir noteikti zemāki ātruma ierobežojumi elektroskrejriteņiem. Zviedrijā un Dānijā ir ieviests ātruma ierobežojums 20 km/h, bet Francijā un Itālijā šis ātrums ir 20 km/h ar papildu ierobežojumiem vietās ar lielu gājēju plūsmu.

Vienlīdz aktuāla problēma gan autovadītāju, gan elektroskrejriteņu braucēju vidū ir vadīšana reibumā. Daudziem elektroskrejriteņu braucējiem brīvdienu vakaros ir paradums izmantot elektroskrejriteņus, lai nokļūtu mājās. Tāpēc jāapzinās, ka elektroskrejriteņa vadīšana reibumā arī ir bīstama, par ko draud stingri sodi, bet visbargākais sods diemžēl var būt arī kritiens ar smagām traumām.

Cita starpā, 2023. gadā Latvijā kopumā notika 142 ceļu satiksmes negadījumi ar letālu iznākumu. Uz miljons iedzīvotājiem tas veido 75 personas, kas ir ievērojami augstāks rādītājs nekā vidēji ES – 46. Jāpiebilst, ka, salīdzinot ar 2022. gadu, ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits palielinājās par 29 personām. Izplatītākais ceļu satiksmes negadījumu veids 2023. gadā bija sadursmes ar gājējiem, kas notika 776 reizes, veidojot 38,3% no visiem negadījumiem un ietverot 30 letālus gadījumus. Otrs lielākais negadījumu veids bija sadursmes ar citiem transportlīdzekļiem, kas notika 561 reizi, veidojot 28,2% no visiem negadījumiem un ietverot 11 letālus gadījumus.

 

 
Visi komentāri
 
0pis 23.jūlijs 2024 17:46
0 1 Atbildēt

Nu, tāpēc jau ar velo brauc pa brauktuvi jo braukšana pa ietvi kā te daži grib uzspiest, ir tikpat lēna kā iešana kājām, ja negribi uzbraukt gājējam vai pārlidot pāri kapotam.

BMW 24.jūlijs 2024 8:47
6 0 Atbildēt

Kur tev jāskrien? Ātruma slāpēšana mašīnām redz ir ok, bet kad ar velosipēdu jāpiebremzē vai jāpastumj, tad gabals nokritīs? Varētu padomāt ka pats Toms Skujiņš komentē, bet parasti lielākie pļurkšķi ir vanabī riteņbraucēji, bet patiesībā alus vēders traucē kurpes aizšņorēt un dusmīgi uz visu pasauli, jo sievai vairs nedod un tik stāsta kāds kaimiņām smuks BMW, kamēr tu te ar savu salieķi uz ciema veikalu pēc maizes ķieģelīša braukā, jo staigājot jau aizdusa piemetās.

0pis 24.jūlijs 2024 9:19
3 1 Atbildēt

Te jau mēs nonākam pie tā, ka vietās kur pilsētā daudz gājēju auto ātrumam jābūt 20km/st un pārējām jābūt 15cm virs brauktuves - nu kur tad jāskrien, neesi tak rallija pilots.

Un kur es braucu ar salieķi, nav svarīgi. Varbūt pēc maizes, varbūt iešaut kukulīti krāsnī tavai sievai jo manējā vairs nedod 😊

John 24.jūlijs 2024 18:33
1 0 Atbildēt

Ja vēl vairāk riteņbraucēji pārvietosies pa brauktuvi, tad cietumi būs pilni ar autovadītājiem, kas ir sabraukuši velosipēdistus. Tāpēc, ka lielākajai  velosipēdistu daļai nav nekādu zināšaanu par CSN. Viņiem ir tikai tiesības, bet nav pienākumi.

0pis 24.jūlijs 2024 19:21
0 2 Atbildēt

AVji panāks to, ka pilsētās 20km/st būs maksimālais atļautais.

Vernons 24.jūlijs 2024 9:36
5 7 Atbildēt

Kādreiz pie katras vārtu rūmes bija uzraksts: "Sargies Auto"! Nomira šī fīča klusi un nemanāmi!

0pis 24.jūlijs 2024 10:21
0 1 Atbildēt

Agrāk arī rīta ļetučkas laikā smēķētāji varēja indēt visus pārējos ar cigarešu dūmiem. Nomira šī fīča klusi un nemanāmi!

imzz 24.jūlijs 2024 11:46
0 0 Atbildēt

Tāpēc, ka tagad tāds uzraksts būtu jāliek uz katras vārtu rūmes. Līdz ar to pazuda jēga.

imzz 24.jūlijs 2024 11:47
0 0 Atbildēt

Tagad ir cits uzraksts: auto pret vārtiem nenovietot !

Vernons 24.jūlijs 2024 12:46
1 0 Atbildēt

Tagad visi "mauc" pa trotuāru!

Sergejs 24.jūlijs 2024 15:09
0 0 Atbildēt

Nebūt nē, nav tik daud vārtrūmju reāli no kurienes pāri trotuāram auto izripo. Cita lieta ka to uzrakstu tāpat neviens neredzētu, telefonā tak jālūr nonstopā.

Sergejs 24.jūlijs 2024 12:46
4 0 Atbildēt

Jā, tiešām, bija tāda lieta. Arī uzraksts "соблюдай дистанцию" uz aizmugurēja borta bija populāra lieta.

 Kā arī bija tāda lieta ka skolas 0 klasē (laikam saucās sagatavošanās klase) pasniedza CSN, nu vismaz man tā bija 1980 sākumā.

 Vēl ir tāda interesanta štelle ko ieraudziju, ceļojot ar google maps pa Kanādas ciematu: šiem attālums no žoga līdz brauktuvei ir ap 4-5m un bez krūmiem, viss pārskatams krustojumos un izbraucot no sētas. Mums ciematos krūmi, kam zari karājās pāri brauktuves malai, ir norma

0pis 24.jūlijs 2024 12:54
0 0 Atbildēt

Rīgā ielu tieši malās izvieto gaismas paneļus ar reklāmām - lai iekļūtu braucēju apziņā. Un bieži tas ir pirms krustojumiem un pat gājēju pārejām. Kamēr domā par jauno samsungu ar gudrajām iekšām, tikmēr ir bumsis. Redz, var arī tā.

Sergejs 24.jūlijs 2024 15:05
0 0 Atbildēt

Gluži manas domas. Un tie plakāti ir ne tikai pilsētās bet arī gas šosejām. 

 Te būtu vietā aptauja/Par (©650) cik ir aizgājušo kas lūrot uz plakātiem ar "pilnīgi jaunu un nebijušu" kaut ko avāriju uztaisa

Kanibaals 24.jūlijs 2024 23:58
0 0 Atbildēt

Kādreiz arī ser-gejs nozīmēja ko citu. 

PSRS angļu valodas grāmatā bija teksts:

I am happy, I am gay and my life is beautiful.

0pis 25.jūlijs 2024 9:33
2 0 Atbildēt

Pareizi! Kad nav ko atbildēt, vajag paņirgāties par opponentu. Tā vai citādāk.

Kanibaals 25.jūlijs 2024 21:45
0 0 Atbildēt

"соблюдай дистанцию" it sevišķi no seriem gejiem.

Vernons 24.jūlijs 2024 12:57
0 4 Atbildēt

"Cоблюдай дистанцию" uzraksts kompensēja rūpnīcas problēmu, ierīkot slēdzi pieskaroties bremžu pedālim iedegas "STOP" signāls! Žigulis bija pirmais auto, kur tā problēma šādi tika atrisināta.

650 24.jūlijs 2024 19:31
0 0 Atbildēt

Šodn biju iebraucis centrā.Izgriezties nevar NE no kurienes- jo skatu totāli aizsedz pa malām salikti auto! Piem., nu KĀ var "droši" izgriezt no kkādas kAkas ielas uz Tērbatas?

0pis 25.jūlijs 2024 9:22
2 1 Atbildēt

kā, nuKā! Uz dzirdi! Ja nerūc, tad dod virsū un klausās, vai nav būkšķis.

650 25.jūlijs 2024 14:30
1 0 Atbildēt

Reālāk varbūt uz tausti - jo pa kreisi dēl stāvošiem auto tu neredzi itin neko, un pa labi tu arī neko "daudzmaz droši" iekļauties nevari- jo arī tur stāv mašīnas.

Vispirms pabāz bikli purnu (nonesīs/nenonesīs), pēc tam lepni uzgriez pakakaļu (iepsīs/neiepsīs).

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1350 km ar vienu bāku - Nissan Qashqai 1.5 e-Power šķērso Lielbritāniju ar vienu degvielas tvertni

Nissan apliecinājis jaunākās paaudzes Qashqai e-Power tehnoloģijas efektivitāti, veicot 1350 kilometru garu pārbraucienu pa Lielbritānijas teritoriju un šajā laikā uzrādot vidējo degvielas patēriņu 3,76 litri uz 100 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Liepājā policija veic satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību (+ VIDEO) 18

Liepājā policija sākusi veikt satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību. Šodien nepilnas pusstundas ilgušā reidā atklāti 15 pārkāpēji, bet nedēļas laikā konstatēti jau 55 pārkāpumi. Policija norāda, ka turpmāk šādi reidi tiks rīkoti arvien biežāk, tādējādi cerot uz pārkāpumu skaita mazināšanos. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv noskaidro, cik maksā Audi pagarinātā versija Ķīnā (+ VIDEO) 5

Sadarbībā ar Ķīnas FAW ražotais A5L ir garāks par Eiropas A5 un var atšķirties gan tehniskā ziņā, gan pēc aprīkojuma. Lasīt vairāk

 

Latvija iegādāsies distances mīnēšanas sistēmas "Skorpion 2" 10

Ņemot vērā mūsdienu kara raksturu un nepieciešamību ātri reaģēt uz pretinieka darbībām, arvien nozīmīgākas valstu aizsardzības spējās kļūst distances mīnēšanas sistēmas. Šī iemesla dēļ arī Latvija plāno iegādāties Vācijas ražojuma distances mīnēšanas sistēmas “Skorpion 2”, kas ir moderna un kaujas laukā sevi pierādījusi tehnoloģija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti