Vācijas autobūves grupas "Volkswagen" (VW) peļņa otrajā ceturksnī bija 4,11 miljardi eiro, kas ir par 24% vairāk nekā aprīlī-jūnijā pērn, liecina kompānijas finanšu pārskats.
Peļņas pieaugums daļēji saistāms ar zemo pagājušā gada atsauces bāzi, jo pērn otrajā ceturksnī bija vienreizējās izmaksas 1,6 miljardu eiro apmērā.
VW ir izdevies palielināt savu īpatsvaru autotirgū, kam visā pasaulē ir tendence sarukt.
Pārdoto automašīnu skaits gan nedaudz ir sarucis, tomēr aprīlī-jūnijā kompānijas apgrozījums gada izteiksmē audzis par 6,6% un sasniedza 65,18 miljardus eiro. Pārdoto automašīnu skaits ceturksnī sasniedza 2,8 miljonus, kas ir par 2,8% mazāk nekā otrajā ceturksnī pērn. Īpaši krass pārdošanas kritums bijis Ķīnā.
Pieaugusi "Škoda" un "Porsche" automašīnu pārdošana, bet ieņēmumi no "Audi" pārdošanas sarukuši.
2019.gadā VW pārdošanas ieņēmumi tiek prognozēti par 5% lielāki nekā pērn, lai gan tirgus apstākļi ir izaicinājumiem pilni, tostarp ekonomikas vides apstākļi ir neskaidri, pieaug konkurence un valūtas kursi ir nestabili.
Volfsburgā bāzētā kompānija VW ražo kopumā 12 zīmolu automobiļus, tostarp "Audi", SEAT, "Porsche", "Bentley" un "Škoda".