Visi komentāri - Jaunā Megane e-tech electric: četru līmeņu enerģijas atgūšanas sistēma

Jaunā Megane e-tech electric: četru līmeņu enerģijas atgūšanas sistēma

 

Foto: Renault

Renault | 17.jūnijs 2022 11:13

Jaunā Megane e-tech electric versija ar 60 kwh akumulatoru ļauj ar vienu uzlādi nobraukt līdz pat 450 km. optimālo gaitas rezervi ir iespējams izmantot, pateicoties uzlabotajai enerģijas atgūšanas sistēmai.

Gaitas rezerve ir viens no galvenajiem elektromobiļa parametriem. Jaunajā Megane E-Tech electric modelī tā ir līdz 300 km (WLTP) ar 40 kWh akumulatoru un līdz 450 km (WLTP, atkarībā no versijas) ar 60 kWh akumulatoru.

Renault izstrādā modernas un efektīvas enerģijas atgūšanas sistēmas, lai vadītājs ar vienu uzlādi varētu veikt pēc iespējas garāku distanci. Šādas sistēmas tiek izmantotas arī jaunajā Megane E-Tech electric.

Enerģijas atgūšana bremzēšanas fāzē

Automašīnas akumulators atgūst enerģiju katrā bremzēšanas reizē. Jaunā Megane E-Tech electric radītāji ir spēruši soli tālāk un aprīkojuši auto ar uzlabotu četru līmeņu bremzēšanas enerģijas atgūšanas sistēmu, kas ļauj ikvienam lietotājam iegūt optimālo gaitas rezervi neatkarīgi no braukšanas stila.

Autovadītājam ir jāpārslēdz ātrumkārbas pārnesums D pozīcijā, lai aktivizētu sistēmu un kinētiskā enerģija varētu tikt atgūta bremzēšanas fāzē (noņemot kāju no gāzes pedāļa, un mašīnai palēninot gaitu). Pēc tam šī enerģija tiek pārvērsta elektrībā un uzkrāta akumulatorā. Tādējādi transportlīdzeklis darbojas efektīvāk un tiek palielināta gaitas rezerve, vienlaikus saudzējot bremzes.

Jaunajā Megane E-Tech electric šīs funkcijas darbība ir tikusi optimizēta. Vadītājs var izvēlēties vienu no četriem enerģijas atgūšanas režīmiem bremzēšanas fāzē. Režīmu var mainīt ar lāpstiņām, kas atrodas zem stūres – no 0 režīma (bez enerģijas atgūšanas) līdz 3. režīmam (maksimālā enerģijas atgūšana un optimālā bremzēšana ar dzinēju, kas ir paredzēta ļoti intuitīvai braukšanai pilsētā).

Vieda siltumenerģijas pārvaldība

Transportlīdzekļa gaitas rezervi ietekmē arī tā energoefektivitāte. Jaunajā Megane E-Tech electric ieviestā viedā akumulatoru un motora bloka zaudētās siltumenerģijas pārvaldības sistēma ļauj atgūt šo enerģiju un izmantot to vēlreiz automašīnas salona apsildei. Pateicoties šim risinājumam, akumulatorā un motora blokā ir iespējams izmantot arī šķidruma dzesēšanas sistēmu.

Kā tieši darbojas jaunā Megane E-Tech electric siltumenerģijas pārvaldības sistēma? Ideālus apstākļus akumulatora darbībai nodrošina temperatūra, kas ir aptuveni 35 grādi pēc Celsija. Tas nozīmē, ka akumulators ir jāuzsilda ziemā un jāatdzesē vasarā. Ekstrudēta alumīnija vadi, kas atrodas zem akumulatora, ļauj vai nu uzsildīt akumulatoru ar augstsprieguma sildītāju, vai nu to atdzesēt, izmantojot iztvaicētāju, kurš uztver siltumu no dzesēšanas šķidruma. Šīs sistēmas augstums ir tikai 18 mm, tādēļ akumulatoru bija iespējams uzstādīt piemērotākajā vietā motora telpā, kas savukārt radīja pozitīvu ietekmi uz ārējo dizainu un salonu.

No akumulatora un motora bloka atgūtā siltumenerģija tiek izmantota automobiļa salona apsildei. Atbilstošas temperatūras uzturēšanai salonā tiek izmantots jaunākās paaudzes siltumsūknis. Tā shēma ietver apsildes, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēmu ar elektroniski vadāmiem vārstiem.

Akumulatora temperatūras uzturēšana ap 35 grādiem pēc Celsija ir svarīga arī tad, kad automašīna tuvojas uzlādes stacijai. Tādējādi var efektīvāk izmantot elektroauto termināļa parametrus, kā arī ātrāk vai pilnīgāk uzlādēt akumulatoru. Tas iespējams, jo navigācijas sistēma analizē iepriekš ieprogrammēto maršrutu un paredz, kurā brīdi var rasties nepieciešamība uzlādēt automašīnu.

 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Granīta ielas nokrīt bloki no smagā transporta un bloķē joslu (+ VIDEO) 2

Šodien, 18. septembrī pirms plkst.17.00, Rīgā, Granīta ielā no kravas auto puspiekabes izkrita krava, ko tas veda - iespējams, celtniecībai paredzētas konstrukcijas, kas nobloķēja kustību vienā virzienā. Lasīt vairāk

 

Šoferis saņem 18 “divniekus” un piecus “vieniniekus”; turpinās satiksmes drošības akcija (+ VIDEO) 3

Pēdējo divu dienu laikā Latvijā fiksēti vairāk nekā 470 gadījumi, kad šoferi pārsnieguši atļauto braukšanas ātrumu. LTV filmēšanas grupa devās līdzi Valsts policijas ekipāžai Valmieras pusē, kur ceļu satiksmē tika konstatēti ne tikai ātruma, bet arī citi pārkāpumi – kāds šoferis pēc pārbaudes CSDD saņēmis 18 “divniekus” un piecus “vieniniekus”. Lasīt vairāk

 

Baltijas auto žurnālisti starp labākajiem “Eldrive” elektroauto 24 stundu izturības sacensībās (+ foto) 2

12. un 13. septembrī Panevēžas autodromā Lietuvā 24 stundu garumā notika ceturtās elektroauto izturības sacensības. Tajās ar “Renault 5” automobiļiem startēja arī Baltijas auto žurnālistu komandas. Lasīt vairāk

 

Ukrainai piegādāta nākamā partija ar “Patria” 6x6 bruņutransportieriem

Aizsardzības ministrija informē, ka Ukrainas bruņotajiem spēkiem ir nogādāta nākamā Latvijā ražoto “Patria” 6x6 bruņutransportieru partija un cita veida militārais ekipējums, lai atbalstītu Ukrainu cīņā pret Krievijas agresiju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti