Transports un īsta ekoloģija. - Forums - iAuto

Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
1.. 89 90 91 92 93 94
HIPPY Reģ.: 11.12.2001
0 0 Atbildēt

Debīls topiks, kurš ir pretrunā pats ar sevi! 

 

Vienīgais ekoloģiskais trasports ir miskastes konteineri!

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Labāk pastāstiet, kāds tagad ir normatīvs dīzeļa dūmiem. Ir kāds sapratis? Mēģināju atrast informāciju un sanāca tikai filosofija par tēmu, ka CSDD paši nezin, cik atļaut un eksperimentē ar jaunajām iekārtām. 

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

Tu domā cik ir pieļaujamas cietās daļiņas? 1 milj.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nja… Šito ciparu es ar kaut kādos rakstos lasīju, bet nelikās baigi ticami, saņemot 1.4k savā vērtējumā

core Reģ.: 03.01.2017
1 0 Atbildēt

Man arī vienai mašīnai 2.6k, otrai vispār 0. Bet es arī lasīju, ka miljons ir ļoti draudzīga robežvērtība, brt ir redzēti arī tādi, kam mērījums ir 5 milj. Šogad ir jāuzmanās pērkot mašīnu, jo daudzi tirgojas ar jaunu skati, bet paskatoties ir piezīme, ka nākošgad vairs neizies.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

core rakstīja:

Man arī vienai mašīnai 2.6k, otrai vispār 0. Bet es arī lasīju, ka miljons ir ļoti draudzīga robežvērtība, brt ir redzēti arī tādi, kam mērījums ir 5 milj. Šogad ir jāuzmanās pērkot mašīnu, jo daudzi tirgojas ar jaunu skati, bet paskatoties ir piezīme, ka nākošgad vairs neizies.

iĀ tā gan, bet godīgie pārdevēji ieliek attēlu ar csdd izdruku, kur rakstīts mērījumus neveic…Tādi auto būs vērtība. Un nevis tādi mazlietotie 5g jaunie, kam jau pie ap 98K km godīgi uzrakstīts…veikts kapitalālais dzinēja remonts, vai automāt kārbas remonts utt …OMG. 

 Un kā redzu firmas sludekli bez odo ar salona bildi kur tik pasažīera ķeblis redzams…P. Šķiram ātri prom…laika tērēšana.

mefisto Reģ.: 22.05.2017
1 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja:

Labāk pastāstiet, kāds tagad ir normatīvs dīzeļa dūmiem. Ir kāds sapratis? Mēģināju atrast informāciju un sanāca tikai filosofija par tēmu, ka CSDD paši nezin, cik atļaut un eksperimentē ar jaunajām iekārtām. 

Proti, MK noteikumu Nr. 295 1. pielikuma II sadaļa tika papildināta ar 8.2.2.3. kodu “Atgāzu cietās daļiņas”, kas paredz, ka automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas un kas pirmoreiz reģistrēti, sākot ar 2013. gada 1. janvāri, cieto daļiņu koncentrācija dīzeļmotoru atgāzēs nedrīkst pārsniegt 1 000 000 cm–3. Noteikts, ka par atgāzu cieto daļiņu pārsniegšanu tiks piemērots 2. vērtējums.

 

Cik sapratu no youtube video, tiek ņemts vērā arī kļūdas procents aparātam un tad reāli robeža ir ap 1.3 miljoni. 

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja:

“Modernās” Multiair “fīčas” komplektā ar “vienkāršotu” atsevišķu mezglu izgatavošanu.

Tā jau tādam Jeep būtu daudz maz viss tur pieciešams, bet lielākā sāpe? ķēdes variātors? Raudi mocījās mocījās pameta.. bet nu labi izklausās automātiskā kārba, ne? 

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Droši vien ka patiesi lielākā sāpe ir slikta motora apkalpošana sākot ar eļļas maiņu motoram, no kā visticamāk priekšlaicīgi dilst visa vārstu piedziņa ( t.sk. ķēde) un eļļošanas sistēmā un attiecīgi arī maināmo sadales fāzu mehānisma liekas problēmas.

Bet virzuļu un gredzenu  dizaina dēļ motors pēc noklusējuma “ēd” daudz eļļas.

Teorētiski varētu pieļaut ka LV un Eiropā vispār auto servisošanas kultūra ir augstāka, un problēmu ir mazāk. 

Fiat/Alfa šo dziņēju gaisa padeve parasti novietota ļoti zemu - mēdz ‘aizrīties’ ar ūdeni - motors norakstāms.

Jeepam labāk, bet ar pastulbi apvienots kā vadības bloka “turētājs”:

 

Respektīvi kļuvis “klasisks ameriķāņu produkts” ar ļoti diskutablu optimizāciju un “nodevām” ekoloģijai …

 

Pie kam motora diagnostikai kā tādai vajadzīgas zināšanas par konkrētā motora specifiku, pat tad ja tas nav fiziski noklājies - neievērojot testa procedūras var šķist ka dzinējam nav kompresijas … vispār 0.

Arī teiksim šādi:

 

Rr19 Reģ.: 24.04.2017
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja:

Droši vien ka patiesi lielākā sāpe ir slikta motora apkalpošana sākot ar eļļas maiņu motoram, no kā visticamāk priekšlaicīgi dilst visa vārstu piedziņa ( t.sk. ķēde) un eļļošanas sistēmā un attiecīgi arī maināmo sadales fāzu mehānisma liekas problēmas.

Bet virzuļu un gredzenu  dizaina dēļ motors pēc noklusējuma “ēd” daudz eļļas.

Teorētiski varētu pieļaut ka LV un Eiropā vispār auto servisošanas kultūra ir augstāka, un problēmu ir mazāk. 

Fiat/Alfa šo dziņēju gaisa padeve parasti novietota ļoti zemu - mēdz ‘aizrīties’ ar ūdeni - motors norakstāms.

Jeepam labāk, bet ar pastulbi apvienots kā vadības bloka “turētājs”:

 

Respektīvi kļuvis “klasisks ameriķāņu produkts” ar ļoti diskutablu optimizāciju un “nodevām” ekoloģijai …

 

Pie kam motora diagnostikai kā tādai vajadzīgas zināšanas par konkrētā motora specifiku, pat tad ja tas nav fiziski noklājies - neievērojot testa procedūras var šķist ka dzinējam nav kompresijas … vispār 0.

Arī teiksim šādi:

 

 Varbūt vari pateikt ko par LiQUI MOLY motoreļļu, vai viņa atbilst tai cenai. Paldies! 

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Hmm, zini pašam nav sanācis lietot, bet no kolēģa kurš bija motosportā un vēlāk arī kādu brīdi auto sportā hobija līmenī - atsauksmes izcilas. Tātad katrā gadījumā ļoti laba eļļa, bet vai tās cenas vērta - tas ir tīri individuāli, atkarīgs no auto motora, eļļas maiņas biežuma utml. 

 

P.S. Reizēm arī ražotāji ekoloģijas vārdā paraksta auto motoram mazliet nepareizas viskozitātes eļļu ( Piem. Ford/Jaguar/Ladrover TDV6 motoru dizaina un izgatavošanas pielaides nav īsti “savietojamas” ar ražotāja rekomendēto 5W-30), kura saīsina motora mūžu. Bet nu tas jau ir inženiertehnisks jautājums, un patvaļiga eļļas izvēle kas netbilst specenei var “palīdzēt” sačakarēt katalizatoru, vai dīzēļiem radīt problēmas ar DPF vai to reģenerāciju ( vai arī otrādi DPF reģenrācijas ra'ditais papildu karstums var pārlieku ātri noārdīt eļļu un tā nepildīs savas funkcijas paredzēto tās kalpošanas laiku) … 

 

P.P.S. Vēl no vecā ofisa laikiem atceros - Caunes servisā lieto Liqui Moly, tātad ar lielu varbūtību ka to lietoja pats rallists, tagad cik noprotu tad dēls apgrozas  … var joka pēc aizbraukt uz Rallija krogu uzkost un aiziet aprunāties ar Auto Brasla vīriem.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

WALA pontogrāfiem savi ponti, lej kādu eļļu gribi, kaut kamaseni. Pārspiediena vārsts ieķersies un šāles 100% kaput ta putt, a maka ni smaka ta nav.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Par litija baterijām mazliet plašāk, kas kā un kāpēc 

 

1.. 89 90 91 92 93 94
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti