iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Crankshaft 07.04.2011 11:18

msh

Centis_Nuudele rakstīja:

Kārtu? Neaizmirsti ka tiem pašiem žiķeļiem pamatā ir piecdesmito beigās projektēts fiats Kā lai šie neatpaliek?

=====================

Nē, draugi, tas pats "žigulis" bija krietni modernāks

auto par Fiat-124! Tā bija tolaiku PSKP CK pozīcija ...

Sovetskoje - značit lučšeje!

Crankshaft 07.04.2011 10:59

Par un ap Ford (USA) Ranger (1999)

Pāris lietas kas ir nepieciešamas:

info par to kāds eļļas šim aparātam lietojamas motorā, kārbā, diferenciālī (Crankshaft varbūt tev ir info, paldies !!!)

==================

Hmm, laikam būšu zirgā! Par motoreļļu - amurikāņu

standarts ir SAE 10W-30, bet savulaik, kad kantorim

bija Ford Taurus, ideāli kalpoja mūsu pašu kantora

Texaco Havoline Energy 5W-30. Tilta reduktorā -

jebkuru eļļu SAE 80W-90, bet praktiski visi amurikāņu

pikapu ražotāji iesaka eļļas ar viskozitāti xxW-140, ja vazā smagas piekabes! Par Mercon V ...nu neiesaka

lietot "vienkārši" Mercon, kas īstenībā ir tas pats

Dexron II/III. Tur lieta ir termiskajā stabilitātē,

otrādi var!

Crankshaft 06.04.2011 10:26

Turbīnu visbiežāk vaļā ver vakuumvārsts iemontēts turbīnas korpusā. Vārstu ar zaslonku savieno svira (kaut kur zem turbīnas)

Satausti sviru, pārbaudi vai kustās.

==============

Vakuumvārsts? Turbokompresoram? Wastegate nu

nekādi nav saistīts ar vakuumu ...tobiš retinājumu.

Varētu gan "pilināt" uz Bosch-Marelli iešprici, vai

uz L-Jetronic, bet vai šis ir tas gadījums?

Crankshaft 06.04.2011 9:55

IkdienasViesis rakstīja: Katrā gadījumā, es KATRAM autovadītājam iesaku vismaz reizi mūžā rast iespēju iegādāties pilnīgi jaunu auto.

+1

...................................

Šito vajadzētu izlasīt visiem, kuri lamā Žiguļus - 99.99%

nekad mūžā nav braukuši ar jaunu vai ideāli uzturētu

šīs markas auto ... Vai kaut ar Moskviču 2140 "Luks".

Crankshaft 29.03.2011 18:48

i-edgar, ko tu tāds nikns? Esi saulaināks, gan būs

arī tavā ielā svētki ... i eļļas neputos, i metkas saleks

vietās ... Labi būs!!!

Crankshaft 29.03.2011 16:00

anonimikis

kā tur paliek tad beigās ar to eļļas maiņu. palūrēju savam, ir uz minimuma atzīmes. pieliet klāt vai vajag mainīt? kad mainīts - nezinu. braucu 5 gadus ar šito.

================

Nu, vienīgais auto, kuram bija norādīts eļļas maiņas

intervāls nepārprotami, bija Volvo - tam bija rakstīti

120 000 km vai pieci gadi. Principā tas sasaucās ar

2x 60 kkm, kas savukārt bija zobsiksnas maiņas

intervāls un automātkārbas eļļas maiņas intervāls. Tad

arī nomainīju, kaut eļļai formāli nebija redzamas kriminālas vainas - kaut drusku tumšāka kļuvusi, bet

joprojām dzidra, sarkana utt.. Bet nu ja jāmaina, nomainīju. Tai pat laikā ir redzēti auto, kuriem jau

pie 100 000 eļļa pastiprinātāja tvertnītē ir kļuvusi

brūna un smird naturāli. Tā ka domāju, jāvērtē pēc

būtības, ja finanses atļauj, var nomainīt, svaiga eļļa

nevienam mehānismam par ļaunu nav nākusi

Crankshaft 28.03.2011 21:03

i_edgars

Crankshaft, Tu motorā eļļu ar tā pat maini?? Iedarbini motoru, tecini veco ārā un jauno pielej līdz līmenim?!

===================

Mazliet savāds jautājums no cilvēka, kurš pretendē uz "zinātāja" lomu ...

Redzi es nestāstīju kā mana ome maina eļļu, bet gan kā to vajadzētu mainīt.

===================

Redzi, metodi es izlasīju remonta manuālī, vienā no tiem, kurus saņēmām kopā ar t.s. "ārzemju analogiem",

konkrēti Renault Espace grāmatā vēl kādā 1985. gadā

Mercedes grāmatā bija operācija aprakstīta tieši tāpat

Crankshaft 28.03.2011 10:01

i_edgars

Crankshaft rakstīja: Diemžēl

stūres pastiprinātājs ir tas mehānisms, kurš "pašatgaisojas",

tas kā nekā ir ielikts konstrukcijā

Kopš kura laika??? Kopš vakardienas!?? Vai arī tikai Tevis remontētie paši atgaisojas!??

===============

Nebūt nē, kopš brīža, kad stūres hidropastiprinātājus sāka izmantot autobūvē. Cirkulācijas sistēmas , kāda ir hidropastiprinātājs, vispār izsenis ir centušies veidot

pašatgaisojošas, stipri atvieglo darbu ar tām. Stūres pastiprinātājs ta satur kādu nieka litru eļļas, bet , ja

hidrosistēmā eļļas daudzums ir mērāms kubikmetros / tonnās, nosirmosi gaisodams Hidrauliskais bremžu pievads ir t.s. "vienceļa" sistēma, tur strādā drusku citi

likumi.

Principā mēs arī mainījām eļļu stūres pastiprinātājos līdzīgi - paceļot stūrējamos riteņus no zemes, reizēm

pietika pat ar to atslogošanu. Pēc tam atvieno "obratku",

pievieno šlangu līdz "otrabotkas" traukam, iedarbina

dzinēju un stūri grozot laiž veco šķidrumu laukā. Ik

pa brīdim bačokā papildina līmeni, lai sistēmā neierautu

gaisu. Kad pa obratku sāk nākt tīrs, dzidrs šķidrums, var uzskatīt, ka process veiksmīgi pabeigts. Ja sistēmā tomēr

ierauj gaisu, tas dzirdams ar ausi. Pagrozot stūri kā likums beidzas sīkšana, kuru izraisa gaisa burbulīši, savukārt gaiss pa "obratku" nonāk bačokā un atmosfērā. Tas ir labi redzams, ja "obratkā" pirms bačoka

ieliek caurspīdīgas šļūtenes gabalu...

Crankshaft 28.03.2011 9:40

Kanibaals

i_edgars rakstīja:

Sadedzinot spirtu siltuma tiek iegūts mazāk, kā tika patērēts šī spirta masveida ražošanai

Atvaino, tas nu gan ir fufelis. No kurienes rodas enerģija augos no kuriem ražo spritu - no saules. Kas tev saule prasa savu enerģiju atpakaļ vai Tā ir par brīvu.

================

Tā gluži nevar rēķināt gan, par brīvu nekas nav Kopējā enerģijas balansā skaita kopā visa procesa izmaksas, sākot ar, piemēram, izejvielas audzēšanu, savāksanu, transportēšanu, uzglabāšanu, pārstrādi,

gatavā produkta uzglabāšanu un pārstrādi. Turklāt ņem vērā, ka degvielu ražošana pati par sevi prasa milzīgu siltuma daudzumu. Sevišķi tas redzams naftas pārstrādē,

atkarībā no procesa veida un naftas tipa enerģija, ko

izlieto pārstrādē, var būt no vidēji 20% līdz pat 36% no

pārstrādājamās naftas enerģētiskās vērtības. Spirtiem šie rādītāji ir labvēlīgāki, bet vienalga, par velti nesanāk nekas. Tad nu mūsdienās visas degvielu ražotnes cenšas

apkurināt pašas sevi, skaiti, ka šis enerģijas daudzums

līdz patērētājam nenonāk, kaut kopējā enerģijas

bilancē eksistē gan ...

Crankshaft 28.03.2011 9:06

Tīram etanolam RON =109, MON=90, metanolam RON=109,MON=89. ASV lieto arī paši savu apzīmējumu, antidetonācijas indeksu, kas ir RON+MON, pēc tam dalīts ar 2. Enerģētika

metanolam tiešām ir sliktāka, kā etanolam, litrā etanolā ir 21.1 MJ , litrā metanola 15.8 MJ, pret benzīna aptuveni 32.6 MJ.

Tīrs metanols ir stipri agresīvāks pret dažādiem materiāliem, turklāt indīgs, tas arī ierobežo tā izmantošanu kā degvielu. Principā visām vērā ņemamām naftas bāzēm jau sen aprīkojumā ir FTIR sistēmas analizatori, kuri visai precīzi spēj noteikt veselu lērumu parametru, tostarp arī salīdzināt reālo degvielas sastāvu ar dokumentos uzdoto. Tā ka degvielas

vairumtirgotājiem nav iemesla aizbildināties ar "ko mums pārdeva, to tirgojam tālāk" - viņi sīki un smalki zin, ko tirgo.

Ja kas, senākos laikos ar kompresijas pakāpēm 13-14

mierīgi braucām ar VAŽņiem sacīkstēs, izmantojot to

pašu grūti gan pieejamo A-98 benzīnu. Īpašu problēmu tādēļ nebija. Būtībā turbodzinējam ar >2 atm virsspiedienu reālā kompresijas pakāpe sanāk vēl augstāka, nekas , iet

Crankshaft 27.03.2011 17:28

Klau, kungi, nu nav, ko rieties! Nu nav cilvēks dzirdējis

par agregātiem un iekārtām, kuras atgaisojas pašas, nu nav. Nevajag viņu par to nosodīt, katra nezināšana ir

ārstējama, ja ne ar teoriju, tad ar praksi! Diemžēl

stūres pastiprinātājs ir tas mehānisms, kurš "pašatgaisojas",

tas kā nekā ir ielikts konstrukcijā Tieši tāpat, kā

dzinējos ar "sauso karteri" ...

Crankshaft 27.03.2011 13:14

Visu iespējamo cieņu tev!!! Ir taču vēl dulli ļaudis

mūsu dienā un sabiedrībā ... Hip,Hip, bez Urā!

Tu esi vellapēdistu rindās labākais! Vismaz LV!

Crankshaft 27.03.2011 13:07

i_edgars

Sadedzinot spirtu siltuma tiek iegūts mazāk, kā tika patērēts šī spirta masveida ražošanai (sasummējot pilnīgi visu, ieskaitot to ka izejmateriālus piegādājot tiek tērēta kaut kāda degviela, telpas tiek apkurinātas utt)!

.........................

Tieši tā! Turklāt, lai pietuvotos max efektivitātei izmantojot spirtu ... vajadzētu paaugstināt kompresijas pakāpi dzinējiem līdz 1:15 un vairāk, kā spīdveja motocikliem, tie izsenis brauc ar metanolu, labāku enerģētiskajā ziņā, kā etanolu

Crankshaft 26.03.2011 11:07

Vai Velomens ir tas pats pilsonis, kurš vakar pa telefonu

runājās ar RAdio SWH? Liekas šis niks tika pieminēts.

Tobrīd varoņvelosipēdists bija ceļā no Irānas uz Armēniju,

Erevānu, brauca ar autobusu jau 17 (?) vai varbūt 14 (?)

stundu. Man īpaši patika tēze, ka, ja nevarēs dabūt biļetes

no Erevānas uz Rīgas pusi, tad būšot mīties ar velo

Crankshaft 26.03.2011 11:02

drags

Pārbaudi gofru, kas ir no no kuzava uz grabažnieka vāku.

Reizēm vnk vads pārlūst...

==============

Tas var būt - ir praksē bijuši tādi gadījumi, kad vads turas

vairs burtiski pāris "drātītēs", miera stāvoklī ar spriegumiem viss OK, bet ieslēdzot pakaļtīrītāju nokrīt vispār līdz kaut kādiem 8-9V, tik liela ir atlikušo drātīšu pretestība. Principā vajadzētu atrast slotas barošanas vada otru galu pie drošinātājiem un paskatīt sprieguma kritumu tur, citiem vārdiem, visā ķēdē.

Crankshaft 26.03.2011 10:54

i_edgars

Crankshaft, vari savas dāņu šrotu gudrības paturēt pie sevis! Ne es, nedz topika autors tās nav prasījis - pats uzbāzies. Tik un tā neko jēdzīgu pateikt par eļļas maiņu stūres pastiprinātājā šā vai tā nejēdz - tā ka piever savu mutīti.

=============

Kāds , lūdzu, sakars ar dāņu šrotu gudrībām? Es nekad neesmu strādājis šrotā 15 gadus manas nodarbošanās

lokā ietilpa arī eļļu analīzes, no "nograbējuša" auto dzinēja līdz Daugavas HES kaskādes staciju turbīnām un

citiem līdzīga kalibra aparātiem. Bīstos, ka par stūres pastiprinātājiem un to eļļām zinu nedaudz vairāk, kā tu,

tostarp caur "praktiskajiem darbiem" vēl kopš 1980. gadiem. Bet tas jau ļaudīm ir raksturīgi - kad pietrūkst

zināšanu, "bagāžas", tie sāk lamāties, jo argumentu ta nav!

CRDI

Nezinu kādu auto "bauda" ( (c) VW fans) Crankshaft, bet šrotu speci šeit ir tikai 2- tu un msh...

===============

Diemžēl, kopš pārdevu savu pēdējo auto, personīgo vairs

neesmu iegādājies, tīri finansiālu apsvērumu dēļ

ka braucu tikai tad, kad tiešām vajadzīgs un parasti

atrodas kāds, kurš labprāt aizdod man auto. Nekad neesmu iekūlies "ziepēs" ar tiem, turklāt auto saimnieks zin, ka kopā ar auto atpakaļ saņems sarakstu / piezīmes

par savu auto, par lietām, ko diendienā braukdams varbūt nemaz nepamana Tā nu dzīvē ir iegrozījies

šai periodā.

Crankshaft 25.03.2011 18:09

Nu, ja jaunais Vadonis ir vismaz pusi tik cēls, kā Kadafi,

vai jauneklīgas trauksmes pilns kā Kims Čenirs, man

personīgi iebildumu nav Laba izkārtne iAuto!

Klau i-edgar, savos opusos par eļļu, kuru varot grābt ar karoti, tu gadījumā nebiji domājis t.s. "black sludge" jeb

"melnos dubļus"? Ir tāda parādība, diemžēl tā ir eļļas sabrukšanas produkts un parādās labu brīdi pēc tam, kad eļļa ir zaudējusi visu savu viskozitātes rezervi. Bez tam šī melnā masa viennozīmīgi liecina par zemas kvalitātes eļļu izmantošanu. Paldies Dievam, tikai vienreiz mūžā ir nācies "celt" dzinēju, kurā reāli bija

tikai šī melnā putra / želeja, kurā kloķvārpstas pretsvari

bija smukus grāvīšus izrakuši Protams, dzinējs bija

"nograbējis", turklāt tā, ka virzuļi bija "iekalušies"

1/2 milimetru dziļi galvās ... Bet tas dzinējs DARBOJĀS!

Īpašnieks sūdzējās, ka kaut kas klabot, dabā gan izklausījās pēc kalēju darbnīcas ...Nekas, mēnesis darba

un jams aizgāja bez vainas GM 5.7 litru V8 tas bija ...

Izturīgs , maita!

Crankshaft 25.03.2011 9:15

rīgas satiksmei nav naudas salmiem

==================

Hmm, varētu organizēt Vislatvijas humanitāro akciju

"Tavs salms RS!" Līdzīgi, kā 1940.-41. gadā no PSRS

uz Baltiju nāca ešeloni ar uzrakstiem, kā " Spički i semočki golodajuščei Ļitve!" vai "Hļeb golodajuščim krestjanam Latviji!"

Crankshaft 25.03.2011 9:07

modena

tas ARAMCO toreiz laikam savādāk saucās... vēlāk pameklēšu - bija cits nosaukums. Un ne par kādiem 51% nebija ne runas..

==================

Pirmo naftu Sauda Arābijā atrada 1934. gadā, kad amerikāņu kompānija TEXACO karaļa Sauda uzdevumā

meklēja Arābijas tuksnesī saldūdeni - kurš cits, kā naftinieki, bija speciālists dziļurbumu veikšanā, īpaši

tolaik. Meklēja ūdeni (atrada arī to) , bet vienlaikus uzdūrās naftai. 1936. gadā tika nodibināta jaukta kompānija, kuras pilnais nosaukums bija "Arabian-American Oil Company", saīsināti ARAMCO. Vienlaikus saīsinātais nosaukums bija kompānijas teletaipa adrese,

tāpat, kā TEXACO Tai pat laikā naftu intensīvi meklēja arī "Standard Oil of California", tagad pazīstama kā CHEVRON, 1938. gadā tie uzurba bagātāko urbumu Sauda Arābijas vēsturē. Arī CHEVRON iesaistījās ARAMCO, bet tur ir viens āķis - jau kopš 1930. gadiem darbojās TEXACO un CHEVRON kopuzņēmums ar nosaukumu CALTEX, operācijām Āzijā un Klusā Okeāna reģionā. Tā ka nošķirt, kur darbojās viena kompānija, kur otra, kur abas kopā, dbrīžiem ir ļoti grūti vai pat neiespējami. Tagad pilns kompānijas nosaukums ir SAUDI ARAMCO, jo Sauda Arābija 1988. gadā izpirka visas kompānijas daļas. "Īpašuma pārdale" sākotnēji , protams, bija savādāka, kas ir arī tikai loģiski -

arābi ta varēja vien piedāvāt tuksnesi, zem kura vajadzētu būt naftai, kā jau visas "naftas valstis". Visu no nulles radīja Rietumu investori un naftas kompānijas,

bieži ievedot pat jebkādu darbaspēku, jo vietējā vienkārši

nebija. Totāls pagrieziens uz jaukto kompāniju daļu pārdali, obligātu šādu kompāniju veidošanu utt. notika

1970. gadu naftas krīzes laikā, kopš tā laika tā ir vienkārši aksioma, ko akceptē visas procesā iesaistītās puses. Dabasgāzes frontē viss notiek analoģiski.

Crankshaft 24.03.2011 18:40

i_edgars

Es ar atkritumu šķirošanu nenodarbojos

Es arī nenodarbojos ar šo lietu, pie kam topika autors ar to neprasīja! Ar atkritumu šķirošanu šeit Crankshaft uzbāzās!

==================

Hmm, kādā veidā lūdzu? Es vienkārši centos viest

skaidrību nezinīšu prātos

Crankshaft 23.03.2011 9:14

modena

Kuveita un Apvienoti Arābu Emirāti - bijušās britu protektorāta valsts, līdz ar to briti veidoja to politiku. Kuveita vispār nespēj viena pati pastāvēt, bez britu vai amerikāņu karaspēka. Līdz ar to visas rūpnīcas ja līdz 1991.gadam nebija ārzemju, tad pēc, bija jau ASV sponsorētas un kontrolētas.

==================

Kuveitas vienīgais ārējais ienaidnieks vispār bija Huseina

Irāka. Karaspēka klātbūtne - ko darīt, stratēģiski izdevīga vieta potenciāli noderīga militārā spēka izvietošanai. Bet nu tā ir Kuveitas valdnieka un ārzemnieku iekšējā lieta

Kopš 1936. gada, kad tika radīta Sauda Arābijas kompānija ARAMCO, visās "naftas valstīs" naftas ieguve

notiek pēc viena scenārija - tiek dibināta kompānija, kurā

vismaz 51% pieder vietējai valstij, attiecīgi tiek dalīti arī

ienākumi. Savukārt izpētes un urbšanas darbu tiesības

attiecīgā ārvalstu kompānija pērk no potenciālā partnera.

Tā ka naftas "saimnieks" jebkurā gadījumā nezaudē neko.

AAE ekonomiku vispār no nulles izveidoja ASV, un tikai pēc 70. gadu naftas krīzes šie atpirka no ASV sava galvena uzņēmuma visas daļas un vēlāk pārsauca to pa savām. Izskatās ka tās rūpnīcas joprojām uztur ārzemju speciālisti.

=================

Tieši tā, bez izņēmuma visi speciālisti ir ārzemnieki - arābi kaut kā netiecas apgūt zinātnes. Labākajā gadījumā viņiem der militāra karjera, bet strādāt viņi,

liekas, vispār uzskata zem sava goda Tais pašos AAE

laikam bezmaz puse iedzīvotāju ir no Pakistānas, Indijas, Ķīnas, Vjetnamas utt.. Arābi nesatraucas, jo praktiski nevienā Persijas līča valstī nav iespējams kļūt

par šīs valsts pilsoni, ja neesi šai valstī dzimis un ABI vecāki nav šīs valsts pilsoņi. Attiecīgi ārzemniekiem ir noteikts tiesību loks un viņi to ievēro, bet par samaksu

Kopumā visa lielā un modernā attīstība notika pēc 1980- 1985 .gada, līdz ar to viss modernais tika pārdots saviem sabiedrotiem, ar niansēm, par kuram diez vai mēs visu zināsim. Pie tam visi sabiedroti nespēj pastāvēt bez ASV karaspēka klātbūtnes.

=================

Nu, ja viņi nespēj pastāvēt, nu tad lai tas karaspēks tur ir.

Tāpat tie šeihi izgāž miljardus par modernāko bruņojumu, turklāt daudzi, atšķirībā no, piemēram, Lībijas vai Sīrijas, rūpējas arī par adekvāta personāla gatavošanu

Par Huseinu - viņš pie varas tika 1979. gadā un jau 1980. gadā uzsāka karu pret "bīstamo islāma sērgu" - Irānu. Pirms tām Irākā notika revolūcija + vietējo rūpnīcu nacionalizācija - savukārt tādiem jaunās tehnoloģijas nepārdeva.

==============

Huseins savas valdīšanas laikā pieļāva lērumu kļūdu, gribēja sēdēt uz diviem krēsliem, beigās iesēdās pa vidu ...

Līdz ar to, lielākas modernizācijas laikā visi "atpalikušie" bija bez reālām iespējām veikt modernizāciju.

=================

Viņiem bija gana laika to darīt arī pirms tam, tikai nevienu tas neinteresēja uz vietām - ērtāk taču ir sūknēt

jēlnaftu tankkuģos Persijas līcī.

Starp citu, var likties, ka Ķīna baisi patstāvīgi tur darbojas

naftas un gāzes druvā visās malās. Tā gluži nav, gan pašā Ķīnā, gan pasaulē, kur ķīnieši darbojas, praktiski visur strādā tās pašas jauktās kompānijas, kurās ir daļas

gan Ķīnas valsts kontrolētajām kompānijām (Sinopec,

Petro China), gan ārvalstu partneriem, var teikt, tehnoloģiju turētājiem, no kuriem aktīvākie ir Saudi Aramco, Exxon (ExxonMobil), Caltex (Chevron), Total,

Conoco Petroleum utt.. Tā ka viss notiek pēc ierastajiem

un pārbaudītajiem scenārijiem, gan ieguvē, gan pārstrādē.

Crankshaft 23.03.2011 8:45

WALA

Crankshaft - es protams neesmu nozares eksperts, bet ja paskatamies uz Ķīnu - IT un citām augstu tehnoloģiju lietām - tad faktiski nekas nav traucējis Ķīnai pie sevis saraust "Know-How" !!!

Dažādi itkā USA zinātnieki pēdējā laikā arī ir ar ķīniskiem uzvārdiem - neticu ka tā ir nejaušība !!!

==================

Nejaušība tā nav, Ķīna jau kopš DenSjaoPina laikiem cenšas ievadīt augstajās mākslās iespējami daudz savu

pilsoņu. Bez tam USA ir visai liels skaits etnisko ķīniešu, bet lielākoties viņi definē sevi kā USA pilsoņus ar izrietošām tiesībām un pienākumiem. Ir nācies tikties ar tādiem, to vajag redzēt, kad pēc izskata 100% ķīnietis

absolūti nopietni saka "es esmu Amerikas pilsonis!"

Tai pat laikā ir jomas, kurās , piemēram, Ķīnas pilsoņiem pieeja ir slēgta...

Crankshaft 23.03.2011 8:30

i_edgars

Jā patiešām Crankshaft kaut kāda apmātība, nu i turpini tā tālāk - lai automāts lej un bauda... un nejauc galvu citiem.

===============

Automātsneko nelej un nebauda, automāts izpilda eļļu

analīzes, tie laiki, kad laborantes sēdēja un laistījās pa

burciņām, sen ir garām. Un galvas citiem varētu nejaukt

tu pats - vismaz jomās, no kurām nejēdz ne tik, cik melns aiz naga

Crankshaft 22.03.2011 18:36

i_edgars

Taisni brīnums, ka nolejot no veca vāģa eļļu, kuru "čaklais" saimnieks nav mainījis kādi 5 gadi, tā vairāk līdzinās darvai nekā eļļai. Pie kam vienalga no kā vai no stūres pastiprinātāja ATF vai kārbas vai benzīna vai dīzeļa dzinēja!

Sēžot laboratorijā un pētot nelietotas eļļas nav tas pats kas dzīvē ar cimdiem rokā.

================

Nja, kaut kāda apmātība Tur jau jājautā, kas tas ir bijis, kas pirms 5 gadiem ieliets Ne jau parakstītā eļļa

Man tevi jāapbēdina - ar svaigām eļļām man nav bijis jāstrādā, vēl jo mazāk laboratorijā - to darīja Dānijā automāts. Mans darba lauks bija dažādās pakāpēs nolietotas eļļas, smērvielas, antifrīzi utt..

Crankshaft 22.03.2011 18:29

modena

beidz lētu propogandu stāstīt...

Visas pārstrādes rūpnīcas tika būvētas vecos laikos kā ārvalstu privātie uzņēmumi, un kad vara nomainījās, tad visu svešu nacionalizēja.

Jauno nebūvēja - jo neviens negribēja šiem būvēt politisko apsvērumu dēļ, jo šīs valsts kā lēto izejvielu eksportētāji bija izdevīgi. Un ja Huseins bija tāds lohs - kāpēc tad viņam nedeva iespēju uzbūvēt AES - bet to vnk sabombardēja? varbūt tādēļ kā papuasiem neviens daudz maz modernas tehnoloģijas nepārdod?

=================

Tev ir diezgan murgains priekšstats par procesiem šai druvā, pareizāk sakot , nav nekāda Ak lēto izejvielu eksportētāji? Kuveitas un AbuDabi valdnieki tā nedomāja - nē, ieguldīja jaunu ražotņu būvē miljardus, uzaicināja vislabākos speciālistus Rietumos, iepirka vismodernākās tehnoloģijas un ...tagad , liekas , nevienam nav jāstāsta, kas ir "Q8" un "ADNOC" Jo

eksportēt naftas produktus ir daudz izdevīgāk, nekā jēlnaftu. Huseinam bija laiks pacelt naftas sektoru līdz brīdim, kad viņš sāka karot ar Irānu. Karojošai valstij neviens neko nepiegādās un tur neko nebūvēs.

PS. Un pumpēt, pumpēt un pumpēt bez ieguldījumiem nav iespējams...

=================

Ar nelieliem "plāksteriem" tas ir iespējams, īpaši Irākā,

kur vietām pietiek izrakt zemē 0.5m dziļu bedri, un tā sāk pildīties ar naftu. Irākā ir viszemākā naftas barela ieguves pašizmaksa pasaulē.

WALA

Dīvains jautājums - no kā viņi dabūja/apguva AES vajadzīgās lietas ?!?!? Kas traucēja to pašu izdarīt ar naftas pārstrādi ???

==================

Irāna AES sakarā vajadzīgo dabūja no Krievijas un Ķīnas. Galu galā arī viņu AES uzbūvēja krievi. Irākā

jautājums bija sarežģītāks, bet vienu no galvenajām

lomām kodolspēlītē spēlēja franči. Bez tiem arī Vācija

un Šveice. Atmini skandālu, kad tvarstīja kuģus ar centrifūgu detaļām? Bet naftas pārstrāde ...tur no Krievijas neko nepaņemsi, viņiem pašiem nekā nav, bet

nenoliedzami līderi pasaulē , tālu visiem priekšā, ir amerikāņi. Nu tad viņi arī tirgojas ar licencēm, patentiem, dokumentāciju utt. par daudzmiljardu summām. Tā nu tas ir, tāpat, kā ar urbšanu

Lasītākie raksti

Jaunie raksti