iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Crankshaft 22.01.2011 11:12

VWfans

Vai domājat, ka šāds Mersis vēl varētu būt baudāms?

-------------------------

Kāpēc ne, 2.5D dzinējs ir iemantojis ļoti labu

reputāciju, tāpat , kā 2.5 benzīnnieks, "mazais sešinieks".

Vienīgais , kas "kombimeršiem" , arī W123, var būt nepatīkams pa lielam - aizmugures amortiņi ar līmeņa regulāciju, tie , maitulēni, ir dārgi diezgan ... Nu un W124

ir vēl viena specifiska mantiņa - priekšējā stikla tīrītāja

mehānisms, ja tas noklājas, mēdz būt pagrūti sameklēt

vietā , teiksim, lietotu. Zinu ļaudis, kuri izdevīgā brīdī šo verķi iegādājas un glabā "nebaltai dienai"

Crankshaft 20.01.2011 10:42

modena

ka vienmēr... pie visa vainīgi krievi..

un Royal Dutch Shell - laikam ir krievu uzņēmums...

kamēr nav kontroles- sola zelta kalnus..

kad parādās aizdomas- situācija tiek labota ar piedevu "līdz"...

---------------------

Nuuu... tev varbūt vajadzēja gan zināt, ka Krievijā, Ukrainā un vēl šur tur vietējie darboņi, izplatīdami preci,

;loti bieži izmanto Rietumos nepieņemamas un pat nekorektas metodes. Rietumu partneri to zin un redz, bet piecieš, jo ar viņiem ierastām metodēm Krievijā

nekas nenotiek Visiedarbīgākā esot "Beri dura, zaftra ņe buģet!" Ķipa MMM diez vai varētu eksistēt kādā

citā valstī ...

jo tagad tu savā komentāra pilnīgi nepamatoti apvainoji Krieviju un faktiski apsūdzēji Shell, ka viņu korporatīva politika ir tikai mistisko "krievu' pārziņā, kuri brutāli muļķo cilvēkus...

---------------------

Skat. augstāk

tad par tevi nāktu atklāsme, ka godīgie pilsoņi piedāvā piedevu, kura palīdz ar parasto, ne īpaši kvalitatīvu degvielu, aiztirstus dzinēju attīrīt, kuriem no jauna auto stāvokļa ir par tiem 10-15% kritusies jauda, un atjaunot to līdz jauna auto stāvokļa. loģiski kā palielinot auto jauno no esošas pēc fakta, nevis tehniskās pases cipariem.

---------------------------

Tā jau arī ir, lai ar pliku degvielu paceltu jaudu virs, teiksim, nominālās, vajag degvielu, kurai ar DUSā

nopērkamo jau būs vien visai tāla līdzība Rietumos

attiecībā uz jaudu šādos gadījumos lieto jēdzienu "power

restoring", nevis "power increasing"

Crankshaft 19.01.2011 14:00

Nortel

Ja Tu papētītu vēl sīkāk, tad secinātu ka to risu platums atbilst pārkrauta piegādes transporta busu/kabluku u.t.t. riepu platumam. Un nav svarīgi vai tiem ir radžu riepas vai parastās.

----------------------

Nav to piegādes busu tik nemērīgs skaits, turklāt rises ir

IZDELDĒTAS, nevis iespiestas. Lai vai kā, bet risu platums uz tilta precīzi atbilda gan mersītim , gan volvo Pieļauju, ka derētu citas receptūras asfalts, piemēram ar granīta smelkni, varbūt ar bazalta smelkni, kā Biķernieku trasē. Bet ...ja senos laikos veda šo materiālu par pusvelti no Ukrainas (granītu un bazaltu), tad tagad

tas varētu sanākt padārgi. Un kamēr galvenā vadlīnija

ceļu būves / remontu sfērā būs MAZĀKĀ CENA, tikmēr nekas arī nemainīsies! Lai nu Atslēdznieks pastāsta, kāpēc vajadzēja saīsināt garantijas laikus ceļu būvē un

remontdarbos

Crankshaft 19.01.2011 10:58

Bracus

Garantijas nav nekur. Ja nu vienīgi pašam savs serviss. Jo ir zināms ka pat oficiālais dīleris (konkrēti gan nesaukšu) autiņiem kuriem beigusies garantija papīros paredz ka ielikts oriģinālais eļļas filtrs bet īstenībā tiek ielikts lētais pakaļdarinājums. Par eļļu protams neko nevar pateikt jo no kanniņas jau netiek lieta.

----------------------

Nu vispār man ir gadījies sastapties ar taaadām kanniņām,

kurās iekšā ir visprastākais viltojums. Tiesa, to varēja

ātri un veikli pārbaudīt, turklāt visas šīs kanniņas bija

pirktas "no rokas", piemēram tirgū Polijā. Krievijā šitais viltojumu bizness vispār bija izvērties draudošos apmēros, tāpat, kā tagad ar šņabi, medikamentiem un ļoti bieži ar degvielu.

Crankshaft 19.01.2011 10:50

modena

Vanšu tilta "grāvjiem" ar radžu riepam ir tik pat liels sakars, kā radžotam riepām ar "grāvjiem" uz vācu autobaņa.... vai varbūt radžoto riepu īpašnieki arī sab.tr. pieturās "izgraizīja grāvjus"?

-----------------

Nu es saprotu, ka cilvēks brauc un neskatās, pa kurieni brauc Un es nerunāju par asfaltu, kuru pieturvietās

deformējis sabtransports! Sekojot tavai domai, secinām, ka arī 2. rindu uz salu tilta un citur ir safisis sabtranports, ja? Ļoti labi uz paša tilta, kur transporta svars praktiski nedeformē asfaltu, var redzēt izgrauztās rises , kuras pat pēc krāsas to "dibenā" atšķiras no pārējā

ceļa seguma. Kāda te, lūdzu, būtu sakarība ar sabtransportu, turklāt tām risēm platums nu nekādi

neatbilst busam vai trolley

Kad savulaik Vācijā gāja vaļā visnācijas plūktiņš par radžotu riepu aizliegšanu, tad viens no spēcīgākajiem

radžu pretinieku argumentiem bija neskaitāmi foto no dažādiem autobāņu posmiem, kur noslogotākajās vietās

visās joslās bij izgrauztas rises dziļumā līdz pussprīdim. "Pretradzisti" bildēm pievienoja aptuvenas tāmes šo ceļu kārtībā savešanas darbiem un lieta bij darīta Birģerim ta par savu naudu tie ceļi jāremontē

Crankshaft 18.01.2011 19:42

modena

tas ir kā ticēt Shell Power tipa degvielai...

tikai rezultāts subjektīvi nekāds...

un objektīvi... arī

www.autoreview.ru/...

--------------------

Nu , es iemetu skatu tai rakstā, vispār jau jārēc, 10% degvielas ekonomijas piesola Tā vispār ir krievijai raksturīga reklāma, agresīva līdz bezkaunībai. Mūsu kantorim arī bija tāda degviela, "System 3 Clean", efekts bij apmēram tāds pat, biezu uzdegumu diez vai notīrīs, bet ar nelieliem daudzumiem ļoti labi tika galā. Bij man tāda optiskā zonde, ar ko varēja apskatīties, kas notiek cilindrā - nu smuki tur bija

Starp citu 3% degvielas ekonomija- ir izrādās astronomisks sasniegums... Shell ir pieticīgāks..

www.autoreview.ru/...

-------------------

Tāpēc jau lieto terminu "up to" - teiksim , tādi 3% var būt max sasniedzamā vērtība pie laimīgas visu pozitīvo apstākļu sakritības. Tāpēc jau rēķina vidējos lielumus, drošībai tos vēl "saīsina" drusku, un laiž atklātībā...

Crankshaft 18.01.2011 19:30

modena

par Audi - neko nebija palaiduši... vajadzēja vnk skaistu autiņu bez nesmuka spoilera. Noriskēja - ap 40 līķiem, ja pareizi atceros, teica - ups, nesanāca - uzlika spoileru.

---------------------

Kaut kā neticas, lai gan smalki neesmu pētījis. Ir gadījies

vērot darbu aerodinamiskajā trubā uz svariem, tur vispār

parādās pat spoguļa regulējums ...tad jāsaka, ka tie vīri ir bijuši kaut kādi mazohisti

Par smago auto antifrīzu skaidrs.

Par vieglajiem neskaidrs.. ir zaļš, gadā 60 000km.. tad jau sanāk kā katru gadu jāmaina? Bet metodikā - reiz 2 gados... pie tam nekādas problēmas nav manītas..

-----------------------

Parastā norāde jau ir xxxxx km VAI laika posms, divi, trīs, vienalgacikgadu, atkarībā no tā, kas pienāk pirmais.

Tāpēc liela tilpuma sistēmās atmaksājas izdarīt šķidruma analīzes, lai noteiktu reālo brīdi, kad jāmaina.

Parasti reālais brīdis ir pēc lielāka noskrējiena, bet paraksta maiņu autoražotājs / antifrīza ražotājs ar rezervīti! Ar eļļām ir tāpat.

Par mentu auto sanāk - ka lasīji kopziņojmu, nevis pētīji visu 1000 "trusīšu" uzskaites kartes un veici savu apkopojumu?

-----------------------

Traks neesi, ASV "centrālajā midzenī" vien bija pārsimts cilvēku procesā iesaistīti, Eiropas R&D Ģentē kādi 30. Ko es tur viens varētu apkopot "Karu un mieru" vieglāk un ātrāk būtu sarakstīt Mani vispār toreiz vairāk interesēja eļļas konkrētu parametru un diluma materiālu satura kopsakarības - ķipa ņemam konkrētu auto un sekojam no izdrukas uz izdruku, par cik visi analīžu procesi jau tad bija datorizēti (tur), tad iznāk kā skatoties garu garu čeku lentu. Starp citu , izmēģinājumu laikā izdevās "izķert" auto , kuriem brieda "ziepes". Ja kas, man tepat Latvijā arī izdevās pāris reižu

Un kas sanāca ar vietējiem "trusīšiem"? Degviela ietaupījās?

-------------------

Vislielākais trusītis bija Latvijas Dzelzceļš, turklāt mērķis bija nevis degvielas patēriņš, vecajiem krievu dīzeļiem tas ir diezgan bezcerīgs pasākums, bet motoreļļu un transmisijas eļļu patēriņš. Izrādījās, ka ar kvalitatīvu motoreļļu pasažieru vilciena dīzelis M-736 pat nedomā

uzkarst un pārkarst, gaitas izmēģinājumos izrādījās, ka arī eļļu rij krietni mazāk. Savukārt automātiskajai ātrumkārbai stipri uzlabojās slēgšanās kvalitāte karstā

stāvoklī un, galvenais, izrādījās, ka mūsu eļļa netek caur korpusa savienojumu vietām, blīvslēgiem un nesūcas caur blīvēm Aizko līdz tam katra AT spēja dienā "pazaudēt" pat līdz 20 litriem ellas

Tā ka katram izmēģinājumam / eksperimentam sava

sūtība, mērķis...

Crankshaft 18.01.2011 16:53

modena

nu vot - tagad kaut kas konkrētāk... nevis pelēka masa... un tie policijas autiņi bija lietoti vai jauni?

--------------------------

Kādi nu kurā izmēģinājumu trusīšu aplokā bija - jauni, mazlietoti, lietoti. Izmēģinātāja interesēs ir, lai būtu pēc iespējas liela dažādība.

40000 jūdzes gadā - tie ir vairāki vai mazāki desmit tūkstoši jūdžu gadā? nemitīgā kustībā gan vajadzētu sasniegt simtiem tūkstošu jūdžu...

---------------------

Simtiem tūkstošu būs par daudz vieglajiem auto Kad

PENSKE ķērās pie lietas ar smagajiem vilcējiem, tur hgan bija simtiem tūkstošu, bet nu viņiem tur ASV ir

arī kur atvēzēties ar fūrām

Un vēl: liels koncerns nekad neatļausies veikt izmēģinājumus ar apšaubāmiem rezultātiem.

---

Varbūt tādēļ tos sauc par izmēģinājumiem? Un kas tavuprāt ir apšaubāms rezultāts šajā kontekstā?

---------------------

HVZ, angliski to sauc par "field test", no visiem iespējamiem tulkojumiem es izvēlos "izmēģinājumus"

Vai tas ka Audi apzināti izlaida TT bez spoilera bija apšaubāms izmēģinājums vai ne?

-----------------

Tas toreiz bija incants gadījums, es gan neesmu aerodinamiķis, bet kaut ko viņi garām palaiduši bija. Vai arī "jūzeris vulgaris" prata radīt tādus režīmus, kas rūpnīcas izmēģinātājiem neienāca prātā

1. Vai Crankshaft datus ieguva savas darbības rezultāta vai ieguva no citiem avotiem?

-------------------------

Man šeit pie labākās gribas nebūtu iespējas sarīkot neko tamlīdzīgu Vispār jau visa eksperimenta gaita, rezultāti utt. bija atrodami koncerna iekšējā tīklā (Intranet), un dokumentu daudzums bija pabaiss Bet interesanti bija papētīt. Šeit uz vietas es dažus salīdzinošos sarīkoju, bet "trusīšu" skaits bija , loģiski, daudz mazāks. Bet metodika līdzīga - tā pati darba uzskaite, patērētā materiāla daudzums, analīzes pēc noteiktiem intervāliem utt..

2. Ja ieguva no citiem avotiem - tad sanāk kā viņa apgalvojums balstās tikai uz avota drošumu pēc viņa uzskata?

------------------------

Dotajā gadījumā nebija iemeslu apšaubīt rezultātu autentiskumu, ar to lai torgaši nodarbojas, R&D

departamentos visos kantoros strādā "tehnari", no tās

šlakas, kam bikses allaž 3 cm par īsu

Crankshaft 18.01.2011 8:50

WALA

Modena tu tak esi āksts gatavais ( piedod par izteicienu) - TEXACO un kaut ko baudīt pie mūsu mentiem - kad sapņo piever acis !!! Runa drīzāk būtu par autobahnpolizei vai USA līdzīgiem izmēģinājumiem. Kaut gan pieļauju ka autobahnpolizei būtu interesantāks izpētes objekts - ir kur ieskrities.

----------------------------

Uz ieskriešanos izmēģināja citus eļļu tipus - 1/2 sintētiku Indy Car sacīkstēs (15W-50) un vēl pāris seriālos, bet tur metodika ir cita. Havoline Energy testēja

Teksasā (Hjūstona, Portartura), Nevadā, Kalifornijā, Menas štatā, Aļaskā, Austrālijā, Dienvidaustrumāzijā un ... Japānā Austrālijā, DA-Āzijā un Japānā zem Texaco "spoguļattēla" CALTEX markas.

Crankshaft 18.01.2011 8:41

modena

reāli daudz nobrauc takši, kurjeri un pasts... mentiem, kā valsts iestādei daudz kas patīk nahaļavu... piemēram eļļa testēšanai.. tā kā noskrējiena pamatojums ir garām... mentiem uz izsaukumu jāierodas noteikta laikā - līdz ar to iecirkņi nav tik tālu, lai spētu pa dienu daudz km dabūt..

----------------------------

Njā, tev tomēr ir maz sajēgas par policijas darba specifiku , piemēram, USA Par tādiem patruļdienestiem pilsētās un Highway Patrol neesi dzirdējis? To nobraukums gadā mērāms desmitos tūkstošu jūdžu.

Pie tam mentu auto apkalpo bāzes - līdz ar to katru dienu var čekot visu pēc kārtās un iestādīt sev vēlamus parametrus (ja ja - riepu spiedienu piemēram).

-----------------------

Kā kurā valstī - Dānijā, piemēram, mūsu kantoris bija

"māte barotāja" milzīgam eļļas maiņas servisam Kopenhāgenā. Lielāko daļu klientūras sastāda taksometri , ar kuru firmām ir līgumi, un ...policijas transports, ar kuru arī ir līgums. Bāzēs auto stāv laikā, kad viņam jāstāv. Riepu spiediens ir katras ekipāžas iekšējā lieta, turklāt Hjūstonā, kur savulaik bijām, katrai mašīnai ir 2-3 ekipāžas, un tās atrodas nemitīgā kustībā. Ne jau tāpēc pašvaldība pērk auto blāķus, lai tie 3/4 diennakts stāvētu pie sētas.

Un vismaz mūsu mentiem ja uzlikt ierīci degvielas reālām patēriņam - tā ekonomija uz līdzenas vietas būs kudi iespaidīgāka... vismaz privātos mazāk no kannām baros... līdz ar to es tādiem apšaubāmiem testiem neuzticētos...

----------------------

Nesalīdzini nu mūsu mentus ar turienes mentiem, kā jau teicu, sazvērestību teorijas ir ļoti dzīvelīgas

Un trusīšu skaitu piestāda tādu, lai kuj ko varētu pierādīt... jo kur tu vel rausi 1000 mentu auto... pie tām visticamāk ka vienādu... un tāda pat kondicīja kā tajā testā... jo vēlāk detaļas varēja padilt un rezultāts mainītos...

------------------------------

Trusīšu skaitu cenšas sagādāt pēc iespējas lielāku, pēc iespējas dažādāku un pēc iespējas dažādākus ekspluatācijas apstākļus. Redzi, tev nav pat nojausmas, kā lielie koncerni šos procesus veic, es savu pacmit gadu darbu koncernā sāku ciešā sasaitē ar R&D departamentu, tāpēc tā virtuve man ir ļoti labi zināma. Un vēl: liels koncerns nekad neatļausies veikt izmēģinājumus ar apšaubāmiem rezultātiem. Iedomā, ko tas var maksāt, ja konkurenti to atkārtos, un rezultāti izrādīsies fufelis Principā tas pats piegājiens, kas ar

auto max ātruma norādīšanu

Par antifrīzu - cik tad bieži jāmaina to, ar kuru salīdzina?

-------------------------

Vecā tipa (silikātus utt.saturošie), parasti zili vai zaļi,

kalpo 40-60 kkm, smagajiem līdz 120 000 retu reizi vairāk, jaunā tipa, uz organiskajām skābēm bāzētie , parasti oranži / sarkani,

kalpo vieglajiem droši līdz 200 ...250 kkm, smagajiem

un stacionārajiem dzinējiem līdz pat 500 ...650 kkm /32 000 stundām / 6 gadiem. Aritmētika vienkārša kā pamatskolā

Crankshaft 18.01.2011 8:13

smaidiigais

Pilnīgi piekrist

------------------------

Nja, tiešām pilnīgi piekrist. Nav jau , protams, skaisti centimetros mērāmie "izgrauztie" grāvji uz Vanšu tilta,

labi redzami vasaras novakarē pret sauli, bet ...kāpēc

neizmantot likuma atļauto un nenodrošināties par tiem

7-10%. Arī par tiem "pirms 20 gadiem" ir taisnība, īpaši,

ja kāds atceras mikriņa RAF oriģinālriepas Tātad ...

piemeklējam iespējami šaurākas ziemenes ar radzēm , un aidā!

Crankshaft 17.01.2011 19:57

Ozz

benziins....volvo 940 2.3

------------------

Savādi ... vispār tāds pat dzinējs, kā manam exVolvo,

kaut kāds BE230 vai tamlīdzīgi. Neatceros, kas uz uzlīmes

bija rakstīts

Vispār jau šāda parādība vairāk raksturīga dīzeļiem - tiem

ekspluatācijas gaitā motoreļļas viskozitāte pieaug. Bet benzīnniekiem parasti samazinās ... Dīvaini, uz rāvienu

citi iemesli prātā neienāk

Crankshaft 17.01.2011 11:00

Ozz

man ir niķis liet degvielu vienā un tai pašā tankā, no vienas un tās pašas pistoles, liidz klikšķim...

vispārējā tendence tāda ir, ka tuvojoties eļļas maiņai patēriņš pieaug.vismaz manam pepelacam.

------------------------

Interesanti, benzīns vai DD?

Crankshaft 17.01.2011 10:58

modena

policijas auto ir panaceja?

----------------------

Nē, domāju, pats apjēgsi, ka tiek izvēlēti auto, kuri reālā

laika posmā nobrauc maksimāli daudz km, citādi jau

tādi izmēģinājumi vilktos gadu gadiem

vai gribi pateikt ka tu nezini, kādā veidā spiediens riepās ietekmē degvielas patēriņu? Nosacīti ja policijas megarulz patērē 9 litrus uz sotoka, tad 3.1% būs... 0.279l/100 km... man vidējais patēriņš uz bāku pa vasaru svārstās 0.65 - 1.0 l/100 km robežās.... atkarībā no garastāvokļa... tad jau sanāk, kā tad kad pildos mēneša sākumā, man rodas vismaz 10% ietaupījums...

-----------------------

Par riepām man viss ir ļoti labi zināms, tāpēc jau iesaista tik lielu "trusīšu" skaitu, lai varētu vilkt "vidējo"! Turklāt šīs "garastāvokļa" un citas sakarības arī to ļoti iespaido - tāpēc ja velk to "vidējo" Mazefektīviem dzinējiem vispār - braucot relatīvi nelielus attālumus pietiek ar pāris agresīvākiem pedāļa nospiedieniem, lai visa ekonomija aizlidotu "trubā"

un ko ietaupīja jaunās paaudzes antifrīzs? jeb precīzāk - kādu uzrakstu uzdrošinājās uzrakstīt uz iepakojuma šī apjomīga testa rezultātā?

----------------------

Jaunās paaudzes antifrīzs ietaupa (nevis ietaupīja) patērētāja naudiņu - to jāmaina 3-4x retāk, bet tas nav

3-4x dārgāks Auto, kura dzesēšanas sistēmā ir 6 ltr antifrīza, īpašniekam tas varētu nešķist aplam būtiski, bet auto 'flotes" īpašniekam, kura padotībā ir, teiksim,

pārsimts smago vilcēju ar 30...40...50 litriem sistēmā, jeb stacionāro dzinēju saimniekam, kur sistēmā var būt arī simtos litru mērāms daudzums, tas liekas ļooooti interesanti

Plus vēl vesela čupa ražotājam no "zaļajiem" u.c. institūcijām - tie vienkārši sarēķināja, par cik samazinās nolejamā / utilizējamā, eventuāli dabā nokļūstošā u.tml. etilēnglikola daudzums

Crankshaft 16.01.2011 19:36

modena

naivie...

uzdrošinās..

un par to 3.1% ekonomiju... uz riepu rēķina var visus 5% iegūt un nolečīt ka "brīnumu" nodrošināja super-puper eļļa...

--------------------

Nuuu ... uz kāda riepu rēķina, tak teicu, ka izmēģinājumos

iesaista tūkstošus auto, tad nu visiem baisais riepu funktieris? Primāros rezultātus, protams, iegūst

stendos un poligonos, seko "field test" stadija. Parasti tajos iesaista auto, kuri reālā laikā nobrauc reālus attālumus reālos apstākļos - visbiežāk kā "trusīši" kalpo

policijas transports, kurjerpasta firmu (Texaco - FedEx) transports un taksometri. Tā ka vari likties mierā ar sazvērestības teorijām Ja kas, tad, izmēģinot jaunās paaudzes antifrīzu, izmēģinājumos bija iesaistīti vairāki simti firmas "Penske" kravas automašīnu

Crankshaft 16.01.2011 16:06

HIPPY

Mūsu Havoline Energy 5W-30 maksimālais, ko sasniedza oficiālos

izmēģinājumos, bija 3.1% degvielas ekonomijas.

Tas viss ir tikai tīri teorētiski

-----------------------

Nē , draudziņ, tie bija oficiālu izmēģinājumu rezultāti, to apkopojums. Neviena nopietna firma nekad mūžā nedrukās uz savas produkcijas kaut ko teorētisku, datus,

ko nav iespējams pārbaudīt. Un tev pat nojausmas nav, kā notiek t.s. "field test" eļļām, antifrīziem u.c. produktiem Ja pareizi atminu, šitajā EC testā piedalījās ap 2000 automobiļu, kuri kopā nozvetēja miljonus jūdžu , tests ilga veselu gadu, visās klimatiskajās joslās. Un tikai pēc tam kompānija uzdrošinās teikt, ka jā, šitais strādā. Tā tas notiek,

nevis kāds kaut ko izdomā un nu tik drukās un tirgos. Tas lai paliek FufelMax tirgoņiem

Crankshaft 16.01.2011 15:38

Savam V8 3.5 ne ar vienu eļļu nesmu sajutis ekonomiju Cik litrus tā eļļa ekonomē uz 100 km??? Kādus 10 ??

===================

Vispār bik par dziļu paņēmi Ir (pagaidām) 2 EC

klases, EC-I un EC-II. EC-I klasei griesti ir 2%, EC-II

klasei 3,5%. Pirmā pazīme šīm eļļām ir viskozitāte

SAE 5W-30 vai 0W-30, nu jau arī 5W-20 un 0W-20,

bet tādas pagaidām izplatās pārsvarā ASV. Mūsu Havoline Energy 5W-30 maksimālais, ko sasniedza oficiālos

izmēģinājumos, bija 3.1% degvielas ekonomijas.

Crankshaft 16.01.2011 11:58

krishus

Labīī Man no laika gala ir patikuši šitie eksperti.... Gan Blodons, bet it sevišķi "vadošais auto eksperts Latvijā" N. Avotiņš....

... un visvairāk mani uzjautrināja Avotiņa izbrīns, komentējot dakāru, ka redz "sporta" KamAZam varot katram cilindram galvu atsevišķi noņemt psc

=================

Viss atkarīgs no tā, kādu "sporta" Kamazu NA ir redzējis - ir kamazi braukuši arī ar dzinējiem, kuriem ir nedalītās

galvas, tagadējam Jaroslavļas dzinējam (7E sērija) arī

ir 2 versijas, jo būtībā tas ir eksperimentāls dzinējs. Ielas

kamazam (740 sērijas dzinēji) gan izsenis dalītās galvas ir bijušas standartā...

Crankshaft 15.01.2011 12:20

Kanibaals

Dārgās eļļas taisa ekoloģiskākas, degvielas taupošākas un kādas vēl tur ne(miSAP,lowSAP utt), līdz ar to sastāvs, piedevas ir citas. Samazināts sēra, fosfora, sulfātu pelnu daudzums, kamēr ir labi ekoloģijai, bet tik labi nepasargā veca auto motoru.

---------------------------------

Tā nav - vienkārši lieto cita tipa piedevas, piemēram t.s.

bezpelnu (ashless) kompleksus, tikai tās ir nežēlīgi

dārgas. Un vispār tiešām, ir vecu konstrukciju dzinēji un

citi mehānismi, kuri prasa praktiski tīru minerāleļļu

lietošanu.

HIPPY

Kanibaals rakstīja:

Dārgās eļļas taisa ekoloģiskākas, degvielas taupošākas

Degvcielas patēriņu nu tru nu gan iebrauci kautkādā krūmā. Tu laikam biji domājis FUEL MAX

-------------------------

Vai tad neesi dzirdējis par t.s. EC (Energy Conserving) tipa motoreļļām? Tādas eksistē dabā, turklāt reāli palīdz ietaupīt pat vairākus %%% degvielas. Tikai to īpašības var parādīties modernos dzinējos, vecā konstrukcijā var liet bezjēgā, ekonomiju nesagaidīsi. Kā saka: baro vilku, cik gribi, zilonim vienalga lielāks ...

Crankshaft 14.01.2011 7:36

Kanibaals

Nu vecākiem auto tās superdārgās eļļas ir pat kaitīgāk, nekā lētās, jo kad ražoja to auto rēķinājās ar to kas ir.

--------------------------

Kaitīgāk gluži nav, tikai kāda jēga liet extraadvancētu

produktu par ultraadvancētu cenu auto, kuram nav nekā

no tā, kā dēļ konkrēta eļļa ir tikusi izstrādāta. Eļļas VIENMĒR izstrādā pēc autoražotāju pieprasījuma, nevis izgudro ko jaunu un tad sēž un gaida, mož kādam ievajadzēsies. Tā ka viskaitīgāk sanāk īpašnieka maciņam, nevis auto.

Crankshaft 10.01.2011 16:01

Pirmais

ahā.... vai tad sanāk, ka uzliekot velosipēda cīsiņus patēriņš nokritīsies līdz nullei?

-----------------------------

Līdz nullei ne līdz nullei, bet jūtami Paskaties, kādus riteņus mēdz likt visādiem eko braucamajiem utt.. Vispār

vēl krievu laikos šitādi mērījumi arī padomijā notika -

mērīja riepu velšanās pretestību gan uz stenda, gan gaitā,

NAMI poligonā. Un vispār reāli vienam un tam pašam

auto (VAZ 21011) degvielas patēriņš ar 155 platuma

riepām reāli bija par vairākiem prozentiem zemāks, nekā 165 un 175 platuma riepām.

Crankshaft 10.01.2011 9:43

Pirmais

pirms 41 minūtes

uz kā pamata mazākai rites pretestībai? un kas nosaka to rites pretestību?

------------------------

Tā tiešām varētu būt - riepa nav ciets, ideāli apaļš

ķermenis un tai veļoties jāpārvar katra protektora

zīmējuma elementa "atsitiens" pret ceļa virsmu un attiecīgi deformācija, kura savukārt rada siltumu utt.. Tā nu tas dabā ir un riepu ražotāji nemitīgi kasa pakaušus, meklējot metodes, kā šo velšanās pretestību samazināt.

Tā savulaik skolā mācīja

Crankshaft 30.12.2010 8:48

monteros

Vēl jautājums par sadales kārbas eļļu otram auto, Opel Monterey. Tiltos rekomendē 70W140, bet sadales kārbā dažādi varianti, 70W90 vai 5w30 motoreļļa. Nav man ražotāja manuālis. Domāju attiecībā par to eļļu 5W30, neizbrīna fakts kā tāds, Voyager mehānikai pēc Autodatas jālej 10W30 motoreļļa. Kadi plusi un mīnusi? Pirmā jaunība aiz muguras savi 300 Kkm jau noteikti, sadales kārba ar ķēdi. Šobrīd iekšā mistiska substance un loti gribas nomainīt.

=====================

Vispār jau tiešām Monterejam un attiecīgajam Isuzu tiltos rekomendē SAE 75W-140 transmisijas eļļu ar burvju pielikumu LS vai LSD, ja ir bloķis diferenciālī,

API GL-5 darbspēju klase. Starp citu, ja nav bloķa, tad

atļauts lietot tiltos arī SAE 75W-90 sintētiku, API GL-5.

Ātrumkārbā šitiem daiktiem īstenībā ir paredzēta stipri

šķidra eļļa, SAE 75W80 (75W80W), tādas izmanto diezgan plaši, bet pabrauktai kārbai mierīgi varētu ļoti labi kalpot arī SAE 75W-90. API kategorija tai eļļai ir GL-4 prasīta. Sadales kārbā - jā, virkne motoreļļu ir norādītas, SAE 5W-30, 10W-30, 10W-40, bet pieredze atkal rāda, ka garākus gabalus noskrējušās sadales kārbās ļoti labi kalpo SAE 75W-90 sintētika, kaut API prasība eļļai ir tikai GL-3, ko ar galiem pilda arī kvalitatīva motoreļļa. Nu kaut kā apmēram tā ...

Crankshaft 29.12.2010 11:59

monteros

Khm... radās ideja ka varētu noņemt ar visu spararatu un saskrūvētu sajūga komplektu palikt zem rokas preses un imitēt ar gultni sajūga izspiešanu. Jautājums tikai, cik mm groza darba virsmai ir jāatkāpjas no spararata virsmas. Vismaz tādejādi domaju ir vienīgais veids ka vizuāli varētu pārbaudīt vai atbrīvojas sajūga disks......

--------------------------

Vai uz mašīnas nomērīt nevar? T.i. viens spiež sajūgu,

otrs apakšā nomēra, cik staigā spiedējdisks. Kaut gan, ja

uz vietas iedarbinot ar ieslēgtu pārnesumu viss ir OK, diez vai vaina būs sajūgā ...

Crankshaft 29.12.2010 11:56

Nja, interesanti, bet drusku atgādina savulaik pieredzētu

defektu, kurš gan pamatā bija sastopams kārbām ar palielu

noskrējienu un / vai nekvalitatīvu eļļu vai tās līmeni. Lieta tā, ka normāli uz sekundārās vārpstas ir uzmauktas / uzpresētas "ftulkas", caurulītes veida detaļas, uz kurām savukārt griežas (vai stāv un griežas "ftulka") pārslēgšanas "muftas" ar visiem sihronizatoriem. Tad nu lūk, ja šajā berzes pārī iezogas dilonis, liels nemaz nav vajadzīgs, tad

"mufta" vairs nav precīzi uz vienas ass ar zobratu? ar kuru tai jāsavienojas. Protams, arī sinhronizatora gredzens vairs nav precīzi centrā un tā nostrādāšana ir

apgrūtināta. Resp. pārslēdzot pārnesumu slēdzējs vispirms "iecentrē" detaļas ar spēku, saslēgšana notiek jau pēc tam. Ja kas, šitais pasākums dikti nepatīk pārnesumu pārslēgšanas dakšām - tām pastiprināti dilst

sānu virsmas, attiecīgi pati slēgšanās saistīta ar palielinātu pārslēgšanas sviras brīvgājienu, kuru ar regulēšanu likvidēt nevar... Nepretendēju uz absolūto patiesību, bet šādi diloņi savulaik ir fiksēti un uzmanīgu darīja tieši dakšu dilums...Vēl jau var būt arī sadiluši paši sinhronizatori, bet to diemžēl var notaksēt tikai kārbu

izjaucot.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti