iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Crankshaft 28.12.2010 18:35

Centis_Nuudele

blablabla.... DAUDZ lielāka ātrumu starpība.. it īpaši starp pirmo robu un atpakaļātrumu, vai starp uzgāzēšanu stāvot uz vietas un atpakaļātrumu.......nav tāda gultņa, kurš vienā virzienā krakšķ, bet pretējā darbojas bez trokšņa.

---------------------------------

blablabla ... pirmajā robā abas vārpstas griežas vienā virzienā. Uzgāzējot uz vietas savukārt konkrētais gultnis ir bez slodzes. Un ... IR manā praksē bijuši gultņi, kuri uz

vienu pusi smuki rit, bet uz otru pusi naturāli "pieklemmē" Un visi tie ir bijuši rullīšu gultņi vai

adatnieki ... Diemžēl, lai kā tev neliktos.

Crankshaft 28.12.2010 13:31

Centis_Nuudele

Tam gan jābūt īpašam Hi-tec gultnim, lai viņš zinātu ka jākrakšķ griežoties tikai 1 virzienā, nevis abos.

---------------------------

Nebūt ne - sāls ir jēdzienā "pretējā virzienā", kas ir

pilnīgi iespējams, jo starpība savstarpējos griešanās

ātrumos ir daudz lielāka, nekā jebkurā pārnesumā

braucot uz priekšu. Turklāt nav zināms, kā konkrētajai

kārbai tas gultnis (ja tas ir vainīgais) ir izpildīts, ja

ir separators, tad kāda materiāla utt..

Crankshaft 28.12.2010 11:53

Hmm, man ienāca prātā vēl viena doma: ja tā skaņa ir tik baisa tieši atpakaļgājienā, pie vainas varētu būt gultnis,

parast adatnieks / rullīšu, kurš atrodas sekundārās vārpstas

un primārās vārpstas savienojumā. Atpakaļgaitā ta vārpstas

griežas pretējos virzienos ...Un visos citos pārnesumos, izņemot 1:1 (parasti 4.), to griešanās ātrumi arī atšķiras. Tādā gadījumā bez jaukšanas neiztikt, turklār bez gultņa

kirdik var būt piezadzies arī primārajai un sekundārajai vārpstām, iespējams, vēl šim tam

Crankshaft 28.12.2010 11:39

brmbrmm

Tu to pārliecinoši zini ka tas ir TAS stabiņš, jo galvenā pasta ēka labu laiku skaitījās Brīvības ielā pavisam tuvu Brīvības piemineklim !!!

Bet tā protams ir diezgan labi saprotams ka tieši pastam šī attālumu mērīšana/zināšana bija vissvarīgākā.

-------------------------------

Principa ar pastu attālumu mērīšana tiešām sākās. Rīgā

līdz 1843. gadam atskaites punkts attālumu mērīšanai

bija Rolanda statujas šķēpa smaile Rātslaukumā, pasts tad atradās 13. janvāra un Krastmalas krustojumā, ir tur

tāda ēka, uz dzelzceļa pusi no Mākslinieku nama. 1843. gadā galveno pastu iekārtoja Kungu ielā 33 un attālumus sāka skaitīt pēc Krievijas impērijas Pasta likuma - no galvenā pasta durvju sliekšņa. 1905. gadā Galvenajam pastam uzcēla jaunu ēku Aspazijas bulvāra un K. Barona ielas stūrī. Atskaite bija tāda pat. Pēc WW2 pastu no šīs ēkas izmeta un tur ievācās padomju militāristi, pastu pārcēla uz Brīvības ielu starp Raiņa un Kalpaka bulvāriem. Atskaite gan palika iepriekšējā. 1965. gadā Galvenais pasts ievācās jaunā ēkā stacijas laukumā. Atskaitei kalpoja bronzas rozete, iestrādāta lielās operāciju zāles grīdas segumā, nojaucot ēku iznīcināta, un tagad es toč nezinu , no kurienes skaita

Pilsētās, kur nebija pasta ēku, par atskaites punktu parasti kalpoja baznīcas ieejas kāpnīšu pirmais pakāpiens (ja tādas bija) vai durvju slieksnis.

Dzelzceļam vēsturiski ir bijuši citi atskaites punkti, kuri saistīti ar pašu dzelzceļu.

Mana meita savulaik par šito tēmu vidusskolā "projektu" vai kā viņus tur sauc, taisīja

Crankshaft 26.12.2010 18:27

WALA

Gribēju jau rakstīt -WTF, bet tad sapratu kur pats esmu nolažojis. Danke par korekciju.

-------------------------

Lūdzu, nebij grūti

Tām "muftām" nav kaut kādi jēdzīgāki nosaukumi, tipa primārās un sekundārās vārpstas, jeb šamējie nosaukumi no "citurienes" nāk ?

--------------------------

To "muftu" latviski vispār pieklājas saukt par "uzmavu",

bet gadu gaitā tas krieviskais "mufta" toč neatgriezeniski ierakstījies "Pārslēgšanas uzmava" vai "saslēgšanas uzmava" vispār jau būtu valodnieciski pareizāk... Primārā, sekundārā vārpstas ir cita opera - ar pirmo

var saslēgt otro ar uzmavas palīdzību, tad ir pārnesums

1:1, pa otro savukārt tās uzmavas savā nodabā šļūkā

Par to atpakaļgaitu man vēl ienāca prātā - ja nu, kā bieži

dara, tur ir izmantota taisnzobu sazobe, tad troksnis nebūtu nekāds brīnums, bet nu svilpšana / piegaudojiens, bet ne jau krakšķi vai tamlīdzīgi. Nezinu, es laikam pirmām kārtām tomēr iegādātu augstāk minēto parametru eļļu un pamēģinātu nomainīt. Galu galā, ja nāksies kārbu remontēt, to eļļu var noliet, izfiltrēt un izmantot atkārtoti ... Droši vien mēģinātu daudzkārt pārbaudīto Texaco Geartex S4 75W-90, varbūt ko citu, no VAMotors.

Crankshaft 26.12.2010 10:29

Palaidniex

nejūt mašīnas gabarītus un bik bail no labajā pusē esošās kupenas. a jau nu samet un pretimbraucošajam purnā trāpa? vēl kādus iemeslus?

Moš tad jāpaliek mājās? Vai jāmācās braukt?

====================

Mājās palikt būtu ideāli, tikai ne vienmēr iespējams

Un par mācīšanos ...neesmu mūžā sastapis cilvēku, kurš būtu iemācījies braukt sēžot ar alus pudeli rokā pie televizora

bet kāpēc spītīgi mēģinam braukt sarežģītos laika apstākļos, ja nejūtam auto gabarītus, nezinam auto uzvedību uz ceļa, neesam gatavi reaģēt uz negaidīiem pavērsieniem?

======================

Tieši tāpēc, kā jau augstāk uzrakstīju. Vispār, šī iemesla dēļ visi mani bērni autovadīšanas kursos gāja un eksāmenus lika ziemā Bet gabarītu jušana, "uzreizēja"

auto uzvedības sajušana, reaģēšana - viss tas ir tieši tas, ko var iegūt tikai ... braucot!

Crankshaft 26.12.2010 10:20

WALA

Savukārt par to ātrumu likšanu - nu tur velns tevi sapratīsi, izklausās pēc tā ka vienkārši pats lauz to auto !!! JO nu nenobremzējot vai neuzgāzējot un metot zemākā pārnesumā tev tur pamatīga nesaderība zobratu griešanās ātrumā, ko mēģina kompensēt sinhronizatori, bet tie nav visu varoši, un līdz ar to tu faktiski "piespiedu" kārtā rīvē zobratus savā starpā kamēr jamie ieiet sazobē.

------------------------

Zobrati jau ir sazobē visu laiku (es domāju pārnesumus "uz priekšu"), izņemot atpakaļgaitu, bet arī ne vienmēr.

Tas, ko rīvē, ir sinhronizatora un pārslēgšanas "muftas"

berzes virsmas un, ja slēdz ar spēku, tad jau "zobi" , ar kuriem savienojas zobrati ar "muftām" ...

Ilggadēja pieredze rāda, ka Ford auto tiešām mēdz krakšķēt un "kokaini" slēgties kārbas, īpaši MT75 un tās atvasinājumi, parasti tas notiek pēc kādiem 100 000 km un pie vainas visbiežāk ir eļļa. Kaut paredzēta priekš

"lifetime filling", tā deģenerējas un zaudē savas īpašības. Zinot, ko Forc lej kastēs kā "factory fill", ļoti labus rezultātus brauktām kastēm allaž uzrādījušas transmisiju eļļas API GL-4 un SAE 75W vai 75W80, vai

75W85W. Tā ka IMHO ir vērts pamēģināt, nomācošajā vairumā gadījumu pārslēgšanas kvalitāte stipri uzlabojās, pazuda gultņu šņākšana un citas blakusparādības. Bet vibrācijas atpakaļgaitā ... cik tad ātri tai atpakaļgaitā jābrauc?

Crankshaft 25.12.2010 15:07

rudens68

www.phy.bris.ac.uk/...

vai jau nav Jelgavā kas līdzīgs

------------------------------

Šitā bildīte ir no Šveices, no Ženēvas - tur tā ir

normāla dabas parādība kādas pāris reizes ziemā.

Tad ir jautri, uz pāris dienām apstājas VISS, jo ne

paiet, ne pabraukt. Vienīgi tramvaji kursē, kad

\"frēztramvajs\" iztīra sliedes Pāris reižu esmu šito

tur pieredzējis, nu tad sēdi viesnīcā un ...jo lidosta

ta arī ku-kū

blog.dark-horizons.de/...

Crankshaft 23.12.2010 17:21

Gauss rakstīja: Ja runājam par padomju laikiem, tad K700 ievilka džoni apdīrāto, kuram bija piemetušās iesnas. Vot tā. Pēc tam džonis atsila un mēģināja pacīnīties ar K700, bet ar kaunu zaudēja.

Nu i jēga no 100 reizes dārgākas tehnikas?

Vadoņa spriedums īpaši velkomēts...

-----------------------

Nezinu, kā Vadon's, bet par šo tēmu man ir bijusi saruna

ar vīru - zemnieku, kuram pārdevām lielumu savas fazendas zemes savulaik. Viņam kopā ir ap 1000 ha aramzemes un veseli 3 lieltraktori, tiesa ne Dīrātāji, bet

Massey - Ferguson, tādi 300+ HP. Tad viņš man apgaismoja tā, ka tad, kad jāsēj rudenī, viņš var vienā

reizē paveikt to, kur ar K700 būtu 3x jābrauc, turklāt

2x lielākā ātrumā Rudenī, kad "jāķer moments" , tas

laikam ir svarīgi. Nu un tādā režīmā tad viņš ar dēliem

vālē pa laukiem nonstopā, ar īsām atpūtām. K700 kabīnē izturēt 11-12 stundas no vietas būtu pagrūti laikam. Nu un kas nav mazsvarīgi, arī šādā režīmā

tas MF patērē 2x mazāk degvielas ... Laikam tak cilvēki domā. Vispār tas vīrs jau kuro gadu ar tiem MF brauc un ir ļoti apmierināts - ļoti uzticama mašīna. Dabiski,

arī mazāki aparāti viņam ir, pat Baltkrievs, darbiem, kur nav vērts lielos dzīt

rudens68

Tikai zemnieki nezkapēc ņem vājāko joni

---------------------

Nu es augšā to viņu filozofiju aprakstīju, gan jau attiecas arī uz mazāka kalibra tehniku

Crankshaft 23.12.2010 16:45

drags

tauta savs viedoklis....

zavodam bija savs... russiancars.lefora.com/...

Nebūšu pareizā nosaukuma specs, bet varbūt tas ir eksporta variants .

---------------------------

Tā arī bija, turklāt ne zavodam , bet "Avtoexport" -

vārdus "Universal", "Kombi" utt. lika klāt atkarībā

no tirgus, kurā attiecīgais vārds / nosaukums tipam

bija tradicionāls.

Tā jau arī bija... eksportam bija Lada, CCCP - Žigulis, 2 un 4 žikus visi sauca par pikapiem

--------------------------------

Ar tiem 2. un 4. modeļiem senlaikos tā arī bija, bet bija

valsts, kur nelietoja vārdu "Lada", bet abreviatūru VAZ.

Tā bija Zviedrija, jo zviedriski "lada" nozīmējot "grausts"

Crankshaft 22.12.2010 12:19

rudens68

Par tiem nejēgām Tu drusku šauj pār strīpu . Padomlaikos daudz ko sauca tautā savādāk kā oficiāli . To pašu 1-o žiguli , tauta iekš RUS vēljoprojām sauc par KAPEIKA

-------------------------

)))))) Vispār jau iesauka "kapeika" ieviesās kā reiz

ar padomjlaiku beigām, kad masveidā sāka ievest šrotus

no Rietumiem un Japānas, un 2101 pat salīdzinājumā

ar nojātu Golfiņu maksāja kapeikas Principā 1980. gadu beigās.

Sretsked

Ir gadījies pastūrēt pat VAZ pikapu. Tas bija oi oi cik sen. Mūsu kolhozā bija ieviesies VAZ serviss, tur strādāja kaut kāds dzinēju konstruktors no VAZ rūpnīcas un bija atvilcis sev līdzi veselu čupu dzinēju ražošanas iekārtu. Nu un šim bija tāds,laikam jau eksperimentāls, VAZ pikaps uz 2104 bāzes. Tapis Toljatti, saimnieciskām iekšējām vajadzībām.

---------------------------

Jā, tādi veidojumi iekšējam transportam VAZā tapa,

jau uz 2102 bāzes tādi bija. Un pamanījās šos pat oficiāli

piereģistrēt - toreiz tas vēl bija iespējams Mazo sēriju ražotnē kļepīja...

anonimikis

padomjlaiki beidzās jau pirms 20 gadiem. pietiek sēdēt uz ledus.

------------------------

Nu, kā skatās ... reizēm ir derīgi arī kaut ko vairāk zināt,

turklāt ir iespējas kliedēt "nezinīšu" maldus Vismaz to, kuri par padomjlaikiem nezin neko, jo dzimuši jau pēc tiem

Crankshaft 22.12.2010 10:54

Chankaishi

anonimikis rakstīja: pāris žiguļu pikapus LV esmu redzējis. Vienu pavisam nesen.

90-tajos vecus zhiguljus kaut kaads kantoriitis Latvijaa, varbuut Tukumaa, neatceros, paartaisiija par pikapiem, gan ar buudu, gan bez.

-------------------------------

Principā jau VAZ pikapus ražo sērijā kopš 1990. sākuma,

ar lielo VAZ integrēts kantoris VIS. Taisa pikapus un furgoniņus gan uz 2105 / 2107 bāzes, gan "garās" Ņivas bāzes. Incanti, ka tiem dzelžiem speciāli tika izstrādāta

aizmugures piekare ar "lāgām" spirālatsperu vietā -

lai palielinātu celtspēju un dabūtu vairāk vietas salonā

Nekas, pērk jamos Krievijā, Ukrainā utt. - vienkārši, lēti un "dusmīgi". Pat eksportē uz ne-ES valstīm, visādām

Ēģiptēm un tamlīdzīgi. Tur tādi mazi pikapiņi ir cieņā

Crankshaft 20.12.2010 17:09

Veiga

Ja tas tā ir kā raksti, tad jāpagaida, kamēr risinājums iedzīvosies. Viskaut ko jau ir mēģinājuši - arī LPG+dīzeli, tik tas kaut kā nav iedzīvojies (doma aptuveni tāda, ka jādod stobros LPG un dīzelis attiecībā ~ 8:1, laikam čakars baigais)

---------------------------

Taisnība, čakars ir, ne mazais, tāpēc vēl šobaltdien

t.s. "gāzes-dīzeļa" procesa dzinēji pasaulē veiksmīgi strādā stacionārajos dzinējos, dzelzceļos un uz kuģiem, kur ir iespējams strādāt režīmos, kuru nosaukums ir

"stabilizēta iekšdedzes dzinēja darbība" ))))))

Gauss

Varēja atdzīvināt auto uz malkas. Būtu baudāma, haļavna braukšana.

--------------------

Par haļavu neizpaudīšos ...par baudāmu? Viss atkarīgs no tā, cik efektīvu to pasākumu padara. Manam vectēvam bija Ford Vairoga kravas auto, kurš darbojās

"ar klucīšiem" - pilnībā apmierināja to laiku ~100 ha

saimniecības prasības. Vēl bija "klucīšu traktors" Deere,

kurš kalpoja arī kā piedziņa kuļmašīnai, lopbarības transportieriem utt.. Tiem laikiem (1930.ie) pietika, kā tagad? Ja mans fazendas kaimiņš precīzi pasaka, ka bez ~400 ZS traktora viņš ir auzās - tas traktors vienā paņēmienā velk / stumj visu vidēja lieluma padomju kolhoza saimniecību Tiesa, aramzemes viņam arī ir >1000 ha, un tie baisie Massey-Ferguson veseli 3 ...

Gauss rakstīja: Varēja atdzīvināt auto uz malkas. Būtu baudāma, haļavna braukšana.

niuxja -malkas cenas esot atgriezušās 'trekno gadu ' līmenī

Abet LPG direct injections izskatās varenbaudāms ,itīpaši mazmotorvāģīšiem , jo lielmotorvāģīšiem tie mīnus paxmit zs ir pofigā bet kādu 1,3t pašmasīgu 80zs merivu apgāzējot , sanāk~63,333 zs 'žopa'

--------------------------

Par malku neaurošu, bet dzinēju lietderība darbā ar LPG DI diemžēl vēl aizvien ir apgriezta dzinēju izmēriem

Atkal tīrā fizika ...

Crankshaft 15.12.2010 9:09

Seene

Palasies vien tepat, kā sadalās nafta to pārstrādājot. Ir kaudze dažādu produktu. Un tajā skaitā dīzelis ar atšķirīgu cetānskaitli.

------------------------

Tā gluži nav - Standarts EN590 paredz vienu cetānskaitļa vērtību, 51 vienība. Tur ir cita lieta, praktiski 100% DD, kuru realizē ES, CZ, Norvēģijā un Šveicē, ir t.s.

ULSD, mēdz lietot arī apzīmējumus "Very Premium" vai "High Premium". Tur cetānskaitli var uzcelt līdz pat 55 vienībām, ko principā nedara, jo ... tas ir izdarāms tikai ar piedevu, piemēram, biodīzeļa palīdzību Tad var uzcelt CN līdz pat teorētiski iespējamajai robežai, 60 vienībām. Bet šādu CN "sajutīs" tikai modernie ātrgaitas dīzeļi, tiem, kuri ražoti līdz kādam 2004-05, tas augstais CN ir "pie kājas"! Nu , no otras puses, ULSD pieļauj

visādas izdarības ar sastāvu (līdz 7% BioD), kas savukārt izraisa patīkamas finansiālas izdarības no ES valstu valdībām

un ar plašu kvalitāti bija domāti piemaisījumu saturs ko reglamentē ES standarti...

-------------------------

Apskati standartu - manevra iespēja "uz leju" ir ļoti

maza, lai neteiktu, ka "nekāda"

Nu apmēram, tikai pateikt gribēju to, ka atbilstība ES standartiem nebūt nenozīmē vienādu kvalitāti. Ja par to pašu cetānskaitli - kā jau minēju iepriekš, ir noteikts minimālais, bet Eiropas tirgū ir ari augstāki cipari. Un nešaubies, ka pie mums tirgo zemāko.

------------------------

Skat. augstāk, turklāt kāpēc tirgot UK iegādājamo

"CityDiesel" ar CN ~55, ja var tirgot EN590 atbilstošo

DD ar CN 51 ... Jeb ievest no Krievijas viņu "regular" DD, ar CN knapi 48

Crankshaft 13.12.2010 13:26

nazurbajev

Būsi pārsteigts bet lielākajai daļa autovadītāju lētāk būs nomainīt gultni 1x250'000 vai pat vairāk km !!!

Laikam esi baigais optimists, attiecībā uz gultņa resursu?

----------------------------------

Droši vien, ka kāds gultnis un kādam auto, bet

Volvo visi iespējamie riteņgultņi nokalpoja savus

270 000+ km līdz auto pārdošanai. Ir jau auto,

kuriem gultņu vainas ir slimība, bet ne jau visi ...

Crankshaft 07.12.2010 13:23

Mjā, itin kā diskusija saucas "Par degvielu", bet

runas notiek par kūdru, par "Trīsgraudnieku" ... kaut

gan būtībā arī tās ir degvielas Vēl jāpievieno tēma

par "auzu motoru" degvielu

Crankshaft 04.12.2010 11:19

Sheps

vienkaarshi probleema taada - kaapeec pie 8iem soda punktiem dod +2 , ja nesamaksaaju xx ls Vasjam?

-----------------------------------

Tāpēc, ka tev dod iespēju "laboties", nevis uzreiz "drāž"

pēc pilnas programmas. Tu droši vien neatmini padomjlaiku "caurumu" /talonu sistēmu (talons vadītāja apliecībai), bet tad arī tos knieba pa vienam, nevis visus trīs uzreiz

Vasju pieminēt te ir nevietā - NEKUR Eiropā un arī citur

šo "soda poligonu" īpašnieki un apsaimniekotāji NAV ne valsts institūcijas, ne , teiksim, municipālā policija. Visbiežāk tie ir nacionālie autoklubi, piemēram, Vācijā šo iestādījumu īpašnieki ir ADAC un AvD. Viņi tad arī dalās ar valsti iekasētajās naudiņās. ne mazajās, starp citu! ADAC viens pats 2009. gadā no "eksekūcijām" kopumā iekasēja bik vairāk, nekā 1 MILJARDU EUR

Nu davai lai dod tad extra +8 punktus varbuut, kaapeec tikai 2 (kopaa kopaa buus 16 un tiesiibas nost), ja nesamkasaaju xy ls Jaanim.

---------------------------

Un tas ir tieši tas, no kā paniski baidās autobraucēji citās valstīs - bez auto tu esi galīgi izsiste no dzīves ritma ...

Crankshaft 02.12.2010 7:48

msh

brmbrmm rakstīja:

Principā jau to vārstu var nahrenizēt bla bla blā

Tas tāds šķūnīša darboņa līmenis. Kā pilsētas sprukstiņi teiktu - lauķa līmenis

---------------------------------------

Vispār jau, lai kādu problēmu risinātu vismaz uz laiku,

kamēr rodas iespēja to "kārtīgi sakopt", visas metodes ir labas. kad rodasiespēja, var risināt ilgtermiņā Padomju un postpadomju ļaudis, kā zināms, izceļas ar īpašām prasmēm dažādu problēmu risināšanā

Crankshaft 01.12.2010 10:27

uupis

Gribu benzīnu par cenu 1 dolārs – 1 galons.

Tāpēc ierosinu – pieteikt karu amērikai – sagaidīt šamējo jūras kājniekus un ātri padoties. Būs par vienu štatu vairāk un lētais bencīns…

------------------------------

Tad vajadzēja padoties jau nu ļooooti sen Benzīns sen vairs nemaksā dolāru galonā. Cik maksā, var laikam

apskatīt šite:

www.eia.doe.gov/... .

Tur ir aºī bildītes \"par ko maksājam pērkot degvielu\"

Vakar vakarā bij interesanta pārraide ar Lukoil bosu Aļekperovu, vispār daudz ko vīrs pastāstīja, žurnālists arī

nebij duraks, jautājumus (protams, iepriekš apstiprinātus ) bij piemeklējis taisni tādus, kas \"tautu\"

interesē Tostarp bija interesants stāsts, kas un kā notiek un notika Irākā, bik pārsteidza doma, ka Lukoil no 1. janvāra sāk sava DUS vispasaules tīkla \"izpārdošanu\", resp . nodošanu franšīzē, arī Krievijā, kur ir jau sākts process. Kompānijai sanāk par dārgu uzturēt tās 6000+ DUS ... Nodos privātajiem...

Crankshaft 30.11.2010 9:50

scream

Labdien, pienākot tumšajam laikam beidzot izlēmu savam 4x4 uzmontēt papildus gaismekļus, kas derētu kopā ar tālajām gaismām un braucot medībās. Meklēju te hella un bosh gaismekļus, bet problēma tāda, ka veikals kur piedāvātu pačamdīt vienas vai otras firmas sortimentu, nava.

===================

Tas ir dīvaini, ka nepiedāvā apčamdīt ... No savas pieredzes varu teikt, ka ilgus gadus lietoju "Bosch Rallye Big Knick 225" papildlukturus, kuri bija ieslēdzami kopā

ar "tālajiem". Jāsaka, tuvu ideālam, jo nedeva vien

praksē problemātisku "pencil beam", bet auto tuvākajā

zonā arī bik platāku - labāk izgaismoja ceļu. Ar 100W

spuldzi - tas , ko vajag. Vien uz TA to 100W nācās ņemt

ārā Pāris vasaras naktī uz šosejas dusošus bāleliņus tie "Bigniki" tika paglābuši ...

Crankshaft 27.11.2010 12:09

Sretsked

Man sanāca vienu tādu apdzinēju vakar redzēt. Brauc kolonna mašīnas tā uz 85 apmēram. Pirmais ledus,visi mierīgi brauc. Nē, viens džigits mauc garām. Nu,fakts pats par sevi normāls... ja vien nemauktu garām tad,kad pretī brauc mašīna un pietrūka ļoooti maz,lai ieliktu tai urnā, jo bija jābremzē,lai tiktu savā joslā atpakaļ,auto sāk svaidīties.. Kretīns.

=====================

Njaa, šitādi joki ir piedzīvoti vairākkārt, vienreiz no

Rīgas uz Valmieru rīta stundā braucu, pa nakti saputināts drusku it kā, apakšā ledutiņš, pa ceļa vidu

sprīdi augsts sniega valniitis, bet nu laineris tā ap

100 ļoti komfortabli jūtas, ripojam mierīgi ... paskatos

spogulī, ko vispār ik pa dažām sekundēm daru, jā,

NĀK! Bik atmetu drusku zem 100, labo pagriezienu

pamidžināju, gaidu ...jā, nesas pa pretējo joslu garām

bīmers "5", uz aci tā ap 140 vismaz...Protams, putlūriņu

atgriežoties savā joslā bik sameta ... nomidžina stopi...

no muguras sniega mākonī vēl var redzēt, kā džigits

izmisīgi maļ stūri ... viss pazūd sniega mākonī. Es pabeidzu jau brīdi kā sākto bremzēšanos, skatos, neviena

nav. Apstājāmies, izkāpjam - jā, džigits ar visu savu

"5" acīmredzami pēc "jumta" labajā pusē lejā laukā

Tā līdz pusdurvīm sniegā, bet izskatās, ka izņemot bleķus

un stiklus, visi dzīvi un veseli Dabraucās idiots, turklāt

nebūdams mašīnā viens Tā nu ir, kad labā kāja ir lielāka par kreiso, bet prāta loceklis ir ciltskoka izmēros!

Crankshaft 26.11.2010 8:44

Gauss

kalfonso rakstīja: vispār es būtu priecīgs, ja negāztu to sāls maisījumu pie snigšanas virsū. sanāk kā šodien - divas rises izbrauktas katrā virzienā, klātas ara ledus grubuļiemun tām apkārt sniega šļura pretīga.

kad beidz snigt un ir notīrīts, tad lai gāž.

Pabrauc pa Maskavas ielām ziemā, tad tev mūsējās tāds čiks vien liksies.

-----------------------------

Nu puisis varbūt nemaz nav uz "top-extrem" ieprogrammējies. Maskava ir īpašs gadījums - i ielas

un magjistrāles, to stāvoklis reizēm pat vasarā, i stundām

ilgā stāvēšana korķos uz 6-joslu maģistrālēm, i maukšana "pedal to the metal" pa tām pašām maģistrālēm ... kas Maskavu piedzīvojis, tam Rīga ar

savu satiksmi tāds Stāvgrūžu līmeņa miests vien liksies

Crankshaft 25.11.2010 19:32

sleepnis

Draugs strādā Rīgas satiksmē pie autobusu apkalpošanas. Stāstīja, ka jau vairākiem autobusiem uzstādītas kaut kādas diezgan sarežģītas un gudras eļļas attīrīšanas sistēmas. Maiņa tikai pie kapitalkas. Būs jānojautā sīkāk, kad satikšu.

--------------------------

Ja tas ir tas TRABOLD, tad pietiek izlasīt viņu jūsmīgo

aprakstu un jo sevišķi skaidrojumu "kas ir eļļas piedevas", lai rastos patiesa sajūsma. Turklāt tur nekas "līdz kapitalkai" nav gan minēts, bet 500 000+ km

Zini, kas ir "Trabold"? Vācu mitoloģijā / folklorā rūķītis,

bet kaitīgs rūķītis, kurš visādi traucē kalračiem darbā, bet nekādi nav notverams, pagaist kā rēgs

Crankshaft 25.11.2010 19:23

Chankaishi

Par vecās eļļas izmantošanu - jā, vismaz uz kuģem, kas lietoja krievu eļļas, bija tāds ieteikums. Tik tas attiecās tikai uz PSRS ražojuma eļļām, it kā bija teikts, ka pēc dažiem simtiem stundu uzlabojās rādītāji,tā teikt - obkatka masla.

-----------------------------

Nja, interesanti būtu redzēt to gudrīti, kurš šitādu murgu

izgudrojis No pirmās darba minūtes eļļā esošās piedevas sāk "strādāt", diemžēl pamazām "mirstot" ...

Tāpēc jau kuģiem ir serviss - iebrauc ostā, izdara

eļļas ekspresanalīzi un saņem slēdzienu: vai nu viss ir

OK, vai sorry, vīri, jums sārmainības rezerve (TBN) vēl

palikusi tik un tik. Paši kuģinieki jau sarēķina, un normāli uz nākamo ostu jau ziņo, ka nākam, mainīsim

eļļu, vajag tik un tik tādu un tādu... Ir būts visā šai

procesā iekšā, vairāk gan lielo stacionāro dzinēju un dzelzceļa sakarā.

Reiz Dānijā aizsūtījām tās svaigās eļļas paraugus uz dāņu laboratoriju - sastāvā kaut kādas vieglās frakcijas, tipa degviela, krieni virs rietumu standartu normām, precīzi vairs neatceroa, tas bija ap 1990.gadu. Paldies dievam, tās štrunta eļļas sen netiek vairs lietotas.

----------------------------

Mja, parametru un sastāva nestabilitāte diemžēl ir "lēto"

Krievijas eļļu sodība. Ne tikai gatavu eļļu, bet arī bāzes eļļu. Tagad arī Krievijā labākās eļļas ražo no importa bāzes eļļām, citādi kvalitāti nevar nodrošināt neparko.

Kaut gan kādreizējie konkurenti arī bij palaiduši šejienes

un Krievijas tirgū produktu uz Krievijas bāzes eļļu bāzes,

Helix Red saucās ... principā tāda viduvējas kvalitātes

"žigulene" vien bij. Bet ļaudis pirka, brends taču...

Crankshaft 25.11.2010 9:35

bogy

..bija vīriņi, kas smalki filtrēja eļļu pašā autiņā liekot papildus filtrus un eļļu nemainīja vispār. tur pat bija testi, ka tā vecā eļļā darbojas labāk nekā jauna... bet pa cik tas neiet kopā ar leilo koncernu marketinga budzētu un plānoto apgrozījumu, tad epidēmija izpalika..

kā jau bieži.

-----------------------------

Diez ko pārliecinoši neizklausās - labi, pieņemsim, ka

vīriņi izfiltrēja 99,9 periodā % mehānisko piemaisījumu,

bet ... eļļās ir vēl tāds komponents, kā piedevas Tās

arī "nostrādājas", un tad jau motoreļļa, pat, ja vēl

ierakstās viskozitātes rāmjos, galīgi vairs neveic savas

funkcijas Jā, ir motoreļļas sevišķi gariem nomaiņas

intervāliem, šodien pat 150 000 km, smagajiem vilcējiem paredzētas. Bet tur arī piedevu līmenis un sastāvs ir atbilstoši, un cenas arī ...

A ja par otrabotku - ir tāds parametrs, kā TBN, jeb kopējais bāzes skaitlis. Netieši tas raksturo kopējo

piedevu līmeni eļļā. Ir pieņemts mainīt eļļu, kad TBN

ir nokrities uz 50% no sākotnējā. Nu tad Latvijas dzelzceļā gudras galvas ievēroja, ka importa dīzeļiem

nolietā otrabotka uzrāda TBN vēl aizvien 2x augstāku,

kā svaiga krievu eļļa. Nu un šie vienā mierā mūsu

Ursas TD otrabotku vālēja iekšā vecajos krievu dīzeļos,

vispār nekas, eļļa dzīvoja otru mūžu

Aizko man te piemājas garāžās viens gudrinieks bij vācis

importa eļļu otrabotku un lēja savā "Volgā". Rezultāti bij bēdīgi un Vasjas secinājums bij viennozīmīgs: visas

ārzemju eļļas ir mēsls!!! Vislabākā ir krievu eļļa par 40 santīmiem litrā!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti