msh
Crankshaft rakstīja:
tratata
...............................
Turbīnai nav kaut kādas prasības pret eļļu?
................................
Turbīnu prasības pret eļļošanu ietilpst kopējās
dzinēja eļļošanas prasībās. Turbīnā smagākais
pārbaudījums ir termiskās slodzes, mehāniski
dzinējā ir smagākas slodzes, nekā turbīnā. VW
pirms daudzākiem gadiem bija lielas problēmas
ar diloņiem pārī "sadales vārpsta / bīdītājs". Tad
arī viņi ieviesa šī pāra testu savos standartos un
sāka publicēt "akceptēto motoreļļu sarakstus".
Praksē ir tā, ka augstas kvalitātes minerāleļļas
nebūt nezaudē 1/2 sintētikām un sintētikām
lielākajā vairumā parametru. Un normālos
dzinējos pie normāla braukshanas stila nekādi
ekstrēmi režīmi sasniegti netiek. Ir, starp citu,
dzinēji, kam ekstrēmu slodžu dēļ ir dalīta eļļošana
dzinējam (liels tilpums samērā lētas minerāleļļas)
un turbīnai (samērā neliels tilpums ļoti augstas
kvalitātes sintētikas), bet automobiļos, paldies
Dievam, tādus neuzstāda. Tur "promahs" var
dārgi izmaksāt Mūsu Jūras Spēki jau pārbaudīja
uz savas ādas
msh
Es ļoti labi zinu par termiskajām slodzēm - tu gribi teikt, ka jebkādai ļurbai pietiks ar kaut kādu 10w40 pussintētiku vai pat 15w40 minerāleļļu? Motoriem reizēm mēdz uzlikt jaunāku modeļu līdzvērtīgus pūtējiņus.
========================
A ko tad leeja , teiksim, 1980. gados, kad taadu 1/2 sintētiku un sintētiku praktiski nebija?
Turbīnai
svarīga ir termiskā stabilitāte, viskozitāte un eļļas
slāņu nobīde. Tādas sintētiskās eļļas vēl 1990. gadu beigās
pasaules patēriņā sastādīja vien kādus 4%, a ar
turbalām ta visā pasaulē jau vicoja pillā sparā