iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
kolumbs 06.06.2007 10:40

Kaspich rakstīja: Labrīt,

gribēju vērst visu uzmanību uz vienas CP ekipāžas darbošanos no rītiem virzienā uz Rīgu tur, kur sākas līkums aiz restorāna "Vērdiņš".

Tie, kas tur no rītiem brauc uz darbu, zin, ka plūsmas ātrums tajā vietā vidēji ir ap 110 km/h un varbūt pat ātrāk, bet neskatoties uz to avārijas no rītiem es tur nekad neesmu redzējis.

Taču jau divus rītus pēc kārtas cienījamais policijas inspektors, ļoti riskējot ar savu dzīvību un apdraudot kopējo satiksmes drošību, skrien pāri 3 joslām, lai kādu apturētu. Nav arī skaidrs, pēc kādiem principiem tiek izvēlēti tie, kurus aptur, jo kā jau minēju plūsma visās 3 joslās ir gandrīz vienāda. Situāciju vēl bīstamāku padara tas, ka no rītiem pretī spīd saule un pamanīt šo inspektoru pa tiešām ir grūti.

Ceru, ka šī ekipāža vai tās vadība sadzirdēs un apzināti neveicinās bīstamas situācijas uz ceļa.

P.S. Ja ļoti gribas kontrolēt ātrumu uz Jūrmalas šosejas, likumi taču tagad ir sakārtoti, lai to varētu darīt arī ar fotokameru palīdzību. Nevajag tādēļ tik ļoti riskēt ar cilvēku dzīvībām. Policistiem tomēr nav tik lielas algas...

Tā kā uz Jūrmalas šosejas atļautais ātrums ir 100 km/h vasarā, par 110 km/h diezvai ko var izdarīt...

Bet ir lidotāji, kam ar to nepietiek, tā kā nav slikti, ka tie tiek paķestīti...

kolumbs 06.06.2007 10:37

Kindzulis rakstīja:

subaru rakstīja: protams - autoskolā man ar mācīja, ka ja ir 50, tad braucam ar 50, ja 70 - tad 70 ... utt ...

pie kam mācījos braukt ziemā

ne tu viens ...

'

Ir būtiska atšķirība ziema ceļam Rīgā un klusam grants ceļam caur mežu Gulbenes rajonā... Rīgā, ja tieši tai brīdī nesnieg, viss ir nosalīts un ceļš parasti nav slidens...Tiklīdz ceļš ir slidens, piesnidzis, tas Rīgā tiek uzskatīts par dabas katastrofu un no "Rīgas satiksmes" sāk izskanēt paziņojumi, ka sabiedriskā transporta kustība draud apstāties...

kolumbs 04.06.2007 16:29

Uz ceļa ir 2 veidu bracēji:

1)sēnes;

2)lidotāji.

Sēnes ir tie, kas brauc lēnkāk nekā pats.

Lidotāji ir tie, kas brauc ātrāk nekā pats.

Savukārt vienīgais kas ievēlās pareizu braukšanas ātrumu ir katrs pats.

kolumbs 04.06.2007 11:09

Uggga rakstīja: Piektdien redzēju kāzas pēc ponta - hammers pa priekšu, hammer limo pa vidu un vēl viens hammers aizmugurē

Vistīrākā izrādīšanās...

kolumbs 04.06.2007 9:08

deksters rakstīja: Kas ir 'eiras' ?

LZA Terminoloģijas komisijas lēmums Nr. 36

Par Eiropas naudas nosaukumu eira

Pieņemts 07.09.2004.; prot. Nr. 8/1049. Publicēts “LV” 09. un 10.09.2004.

Lēmuma pamats: Valsts valodas likuma 22. panta pirmā daļa.

1. Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisija nolemj latviešu valodā apstiprināt lokāmo naudas vienības nosaukumu sieviešu dzimtes formā: eira.

2. Līdz ar to spēku zaudē LZA Terminoloģijas komisijas 19.11.2002. lēmums Nr. 17 “Par Eiropas jaunās naudas nosaukumu latviešu valodā” (“LV” 25.02.2003.).

LZA TK priekšsēdētāja V. Skujiņa

LZA TK zinātniskā sekretāre I. Pūtele

Komentāri.

1. Latviešu valodas gramatikas sistēmā lietvārdi ir lokāmi, to galotnes rāda vārdu nepārprotamo savstarpējo saistījumu tekstā. Par lokāmiem valodas lietojumā ar laiku kļuvuši daudzi biežāk lietotie un sākotnēji nelokāmie aizguvumi, piem., čello – čells, filē – fileja, želē – želeja. Arī ekiju lietojām lokāmā formā, nevis kā “ekjū”. Jo plašāk tautā jauns termins lietojams, jo būtiskāk ir to izvēlēties tādā formā, kas skaidrāk uztverama. Savukārt nelokāmā forma eiro īpaši neērta lietošanai datīvā un lokatīvā, piem., kontu atlikumus izsaka eiro. Tāpēc izteiksmes skaidrībai tai “palīgos” nereti ņem vārdu valūta: “piesaistīt latu eiro valūtai”, “dolāra kurss eiro valūtā”, “depozīts eiro valūtā”.

2. Citas valodas Eiropas naudas vienības nosaukumu atvasina no Eiropas nosaukuma savā valodā un lieto atbilstoši savai gramatikas sistēmai. Valodās, kurās lietvārdus loka, loka arī Eiropas naudas nosaukumu, piem., lietuviešiem vienskaitlī ir euras, daudzskaitlī – eurai, bet euro ir vienskaitļa ģenitīvs.

3. Nelokāmā forma eiro- kā internacionāls elements salikteņos parasti norāda uz saistījumu ar Eiropu, piem., Oksfordas vārdnīcā ir salikteņi (tulkojumā): eirokrāts, eiroskeptiķis, eirovīzija, eirodolāri, eirovalūta, eirotirgus.

4. Vajadzību apstiprināt noteiktu Eiropas naudas vienības nosaukuma formu lietošanai oficiālos dokumentos šajā brīdī noteica tas, ka patlaban tiek pārskatīts Eiropas Konstitūcijas izveides līguma projekts, tiek precizēta līgumā lietotā terminoloģija, lai gatavo dokumentu nodotu parakstīšanai, savukārt pašreizējā normatīvo aktu tulkošanas prakse ar paralēlformām eiro un eira pieļauj atšķirīgu teksta interpretāciju un rada būtiskas problēmas (sk., piem., Eiropas Kopienu komisijas regulu Nr. 1342/2003).

5. LZA TK atzīst, ka ir turpināma uzsāktā lokāmās formas eira ieviešana valodas praksē, neizvirzot prasību likvidēt vai pārstrādāt esošos dokumentus, kuros lietota nelokāmā forma.

N. B. LZA TK lēmums attiecas tikai uz Eiropas naudas vienības nosaukumu (t. i., vārdu) eira. Lēmums neskar naudas vienības starptautisko apzīmējumu EUR: tas joprojām lietojams starptautiski pieņemtajā formā tāpat kā citi naudas vienību apzīmējumi USD (ASV dolārs), DEM (Vācijas marka), SEK (Zviedrijas krona), LVL (Latvijas lats) u. c.

kolumbs 31.05.2007 13:53

Tolmets sveicina!

kolumbs 30.05.2007 8:46

kolumbs rakstīja: meklēju Opel Astra 1991.gada 1.6 benzīns mono šprice vadības bloku. Precīzs bloka kods nav zināms. Apsekotajos šrotos tieši tāds auto nav vākšana, tur, kur tirgo jau izjauktus auto grūti atrast precīzi tādu, jo nav koda.

Varbūt kāds ir uzsācis savas Astras izjaukšanu?

Ir atrsasts līdzīgs bloks, kas it kā der, bet ir gļuki, tāpēc jāmeklē precīzāks...

Ja nu kas atrodas - var uzrakstīt uz astraopel@inbox.lv

kolumbs 29.05.2007 22:29

meklēju Opel Astra 1991.gada 1.6 benzīns mono šprice vadības bloku. Precīzs bloka kods nav zināms. Apsekotajos šrotos tieši tāds auto nav vākšana, tur, kur tirgo jau izjauktus auto grūti atrast precīzi tādu, jo nav koda.

Varbūt kāds ir uzsācis savas Astras izjaukšanu?

Ir atrsasts līdzīgs bloks, kas it kā der, bet ir gļuki, tāpēc jāmeklē precīzāks...

kolumbs 29.05.2007 15:22

Man Xsarai kompis vidējo patēriņu rāda jūtami vairāk nekā tiek izmērīts rēķinot pēc nobrauktajiem km un bākā ielietā...

kolumbs 28.05.2007 17:42

nomiks rakstīja:

mx_black rakstīja:

nekliedz....

kad mani bija kaadi 16.5 gadi, saaku ikdienaa regulaari braukaat ar auto pa pilseetu. protams, vaaku man tolaik nebija. shajaa 1.5 gadaa, kursh man bija atlicis liidz pilngadiibai un tiesiibu nolikshanai, man nebija nevienas avaarijas vai skrambaashanas, arii CP ne reizi neuzskatiija par vajadziigu aptureet. toties pieredzi ieguvu neatsveramu. protams, tajos laikos arii sods par braukshanu bez vaakiem bija tikai kkaadi 20Ls, ja pareizi atceros...

Noziegums nepārtrauc būt pr noziegumu arī tad, ja neviens tevi nav pieķēris. Tāpat ņem vērā, ka arī gatavošanās noziedzīga nodarījuma izdarīšanai bieži ir pietiekama, lai personu sodītu.

Priecājos, ka tā pusotra gada laikā nekādas likstas nepiemeklēja ne tevi, ne citus, diemžēl šodienas statistika pierāda pretējo - bieži avārijas ar traģiskām sekām ir izraisījuši jaunieši, kam nav tranportlīdzekļa vadīšanas tiesību.

Piekrītu, ka ir frukti (fruktenes), kas ār visām legāli iegūtajām tiesībām nerubī braukt, tomēr viņu piedalīšanas ceļu satiksmē ir leģitīma.

Braukšana bez tiesībām ir administratīvais pārkāpums nevis noziedzīgs nodarījums (noziegums).

kolumbs 25.05.2007 15:05

uupis rakstīja:

kolumbs rakstīja: Novēlu, lai Tu pats arī 70 gadu vecumā spētu braukt kā jaunībā!

Tad doši vien būs jābrauc ar mistiskiem hibrīdauto....

Ja cilvēks nav mācējis iebraukt krustojumā tad bez CP vai CSDD palīdzības viņš to neiemācīsies. Un ja 70 gadīgs opifācijs gaidot kreiso pagriezienu domā ka iebraukt krustojumā ir tas pats kas šķērsot stoplīniju tikai ar priekšējiem ratiem, tad tā arī viņš ir braucis savos 20 gados.

Un tas kurš savos 22 gados iebraucot krustojumā nostājas pretī tai jaoslai kurā domā iegriezties tas arī 70 gados tā brauks krustojumā.

Tur jau tā lieta- kas nemācēja, tas turpina nemācēt arī 70 gados. Bet tas nav pamats teikt, ka visi pensija vecuma cilvēki ir jānovāc no ceļa.

kolumbs 25.05.2007 14:52

jaaanis rakstīja:

deksters rakstīja:

Pirmdienis rakstīja: bet visumā tā gan ir- ko līdz ātruma 100% ievērošana, ja citās situācijās nejēdz izlemt un rīkoties ?

varbūt ir jēga DRASTISKI sabardzināt autovadītāju sagatavošanu ? Vai nav pārāk viegli (un arī lēti) iegūt tiesības pie mums ?

varbūt problēmai jāpievēršas cēlonī nevis saknē ?

Brīžiem izskatās, ka pēdējos 5 gados tiesības saņēmušos autovadītājus vajadzētu sūtīt uz atkārtotiem autovadīšanas kursiem.

Es uzskatu, ka tad kad tiesībām beidzas termiņš visiem vadītājiem būtu jāpārliek gan terija gan arī braukšana, it sevišķi tiem kam pāri 50.gadiem. Bieži esmu saskāries ar vecāka gada gājuma vadītājiem, kuri no noteikumiem atceras labi ja 10% (tapēc arī velkas kā sēnas ar domu, lai tik nesvārītu kādas ziepes).

Novēlu, lai Tu pats arī 70 gadu vecumā spētu braukt kā jaunībā!

Tad doši vien būs jābrauc ar mistiskiem hibrīdauto....

kolumbs 25.05.2007 14:48

Ja nemaldos - ceļu satiksmes noteikumuus harmonizē 1968.gada Vines konvencija par ceļu satiksmi. Šai konvencijai ir aptuveni 100 dalībvalstis. šī konvencijas nav izdota ES ietvaros.

Šī konvencija, nosaka, ka dalībvalstīm ir pienākums noteikt maksimālo braukšanas ātrumu, bet nonosaka, kādu.

kolumbs 24.05.2007 15:05

mx_black rakstīja:

Dzonijs_007 rakstīja:

VWfans rakstīja:

kolumbs rakstīja:

IR nekorekti salīdzināt jauna auto cenu ar lietota auto cenu...Ja Tu teiktu, ka sanāk par jaunas Merivas cenu sanāk jauns BMW - o.k., bet pa to cenu reāli sanāk vecs BMW.

Tad jau tik pat labi par jauna uzvalka cenu var teikt, ka pa tā cenu sanāk 3 uzvalki humpalbodē...

Ziemā izbraucu ar jaunākā modeļa BMW-320d ar automātisko ātrumkārbu (163 zirgspēki). Gribējās pamēģināt, kāds tad tas BMW ir. Teikšu tā - nekas sevišķs. Uzrāviens, protams, zvērīgs, taču biju gaidījis labāku skaņas izlolāciju, jo tukšgaitā motors bija diezgan skaļi dzirdams un vibrācija bija paliela. Par to cenu - apmēram 23 tūkstošiem latu - es labāk ņemtu Hyundai-SantaFe ar 2,2 litru dīzeļmotoru un automātisko ātrumkārbu, kurš mani patīkami pārsteidza.

Ieteiktu pabraukt ar M5 tad sapratīsi vārda uzrāviens īsto nozīmi

Vaards vietaa! Vakar vilku uz Liepaaju ar T6, 272zs, pat virs 200km/h joprojaam juutami paaatrinaas.

VWfanam prieksh apreekiniem: pateerinjsh 11.7L

Cerams, Tu novērtē, to, ka dzīvs atgiezies no ceļojuma uz Liepāju

kolumbs 24.05.2007 10:43

Master_D rakstīja:

kolumbs rakstīja:

batka rakstīja: blaaa pa to naudu jau labi labais bmw sanak,traki jus esat pa tadam mizu kastem tadu naudu izgazt

Tad jau tik pat labi par jauna uzvalka cenu var teikt, ka pa tā cenu sanāk 3 uzvalki humpalbodē...

Nu zin - labāk Armani no humpalas, nekā jauns no Cubus

Par to var ilgi un dikti strīdēties. Argumentus gan par labu vienam, gan otram variantam var atrast...Katram pašam jāvērtē, kas konkrētajā gadījumā izdevīgāk...

kolumbs 24.05.2007 9:15

batka rakstīja: blaaa pa to naudu jau labi labais bmw sanak,traki jus esat pa tadam mizu kastem tadu naudu izgazt

IR nekorekti salīdzināt jauna auto cenu ar lietota auto cenu...Ja Tu teiktu, ka sanāk par jaunas Merivas cenu sanāk jauns BMW - o.k., bet pa to cenu reāli sanāk vecs BMW.

Tad jau tik pat labi par jauna uzvalka cenu var teikt, ka pa tā cenu sanāk 3 uzvalki humpalbodē...

kolumbs 23.05.2007 14:18

VAi tad Imprezu trūks ko nopirkt...

kolumbs 23.05.2007 12:41

žigulis laikam vairs nav dinamikas etalons....

kolumbs 22.05.2007 15:42

shearer rakstīja: pirmo moci vajag njemt enduro, vismaz normali braukt var iemaaciities. piemers. shodien braucu uz shanci un viens jampampinsh ar baiku man pa priekshu brauca griljodamies starp mashiinaam no spices lidz pat salu tilta saakumam. tads bremze, es viileeju, kur ta var nemaaceet braukt. bet draznieks vinjam bija smuks, tikai zhel ka pats drazejs vel neko nerubii...

Man likas, ka Tu esi no dziļiem laukiem, bet nē izrādās, brauc uz Rīgu uz darbu...

kolumbs 22.05.2007 13:42

Audi 100 C4. Par cenām gan neko precīzi nezinu, bet varētu derēt.

kolumbs 22.05.2007 11:55

Reālākais - ņemt bisi un stāvēt uz vakti.

kolumbs 21.05.2007 17:23

Ronalds_ rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Kāds būiks pāridarījums notiek sabiedrībai, kur cilvēki ņemot vērā ceļa apstākļus un kvalitāti brauc biku virs 60 km/h pilsēta pie atļautajiem 50? Kāpēc tādās vietās uzstāda CP ekipāžu nevis zīmi 70 km/h? Piemērs? Dzelzavas ielas jaunizbūvētais pagarinājums līdz Ulbrokas ielai

Kāpēc vadītājam braukt ātrāk par atļautajiem, ja tas ir nekomfortabli un nepatīkami? Pie kam dīvaini, kāpēc tādās vietās pie tik dīvainas kvalitātes asfaltbetona seguma un ceļa konfigurācijas brīžiem nav īsti gurdi braukt pat 50... Piemērs? Krustipils iela - šaura, līkumaina, BEDRAINA cilvēki gar ielu malām, bet 70 ir atļauts...

Vēl vajag piemērus?

Kāpēc pa Vanšu tiltu virzienā uz Jūrmalu var braukt 70, bet uz centru 50? Argumentācija (satdep) - neesot kur palikt tilta otrā pusē un esot stūķi... Stūķi pēc 10 vakarā??? Naktī??? Nu ja ir stūķis tad neviens pat to s 50 nevar pabraukt. Bet kāpēc pārējā laikā 50???

Vai nevar 50 ieviest no Latvijas Bankas?

Toties drosmīgā CP ekipāža vēlākā vakara stundā uzmēra ātrumu tilta vidū > 50 un izdrāž...

Pilņīgi piekrītu!

Tomēr ir arī domājoši cilvēki mūsu starpā!

Jautājums patiesībā ir dziļi filozofisks no valsts un tiesību teorijas viedokļa:

Vai persona var nepildīt acīmredzami netaisnīgus normatīvos aktus un noteikumus?

Šajā gadījumā par netaisnīgu sabiedrība uzskata ātruma ierobežojumu 50 km/ uz vanšu tilta centra virzienā.

Vai sabiedrība var izdarīt apsvērumus publikās varas institūciju vietā un atdzīt šo ierobežojumu par netaisnīgu un savas dabiskās tiesības par augstākstāvošām par valsts iestāžu izdoto regulējumu, kurš patiesībā izdots pašas tautas vārdā, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā?

Ja sabiedrība visu vērtēs pati, vai neiestāsies anarhija? Ja sabiedrība neko nevērtētu neko pati, vai Eiropā joprojām nepastāvētu absolūtā monarhija?

kolumbs 21.05.2007 17:14

Nevar piekrist, ka tikai sodu paugstināšana pievērsīs Latvijas autoraucējus CSN ievērošanai. Visefetīvākais līdzeklis ir soda neizbēgamība- ikreiz kad Tu kaut ko pārkāp, Tev piemēro sodu. Pie tam policija to spēj normāli atbilsoši tiesiskas valsts principiem pierādīt, bez policista argumentiem "a es redzēju, kā Tu pārbrauci pie STOP zīmes neapstājoties".

Piemēram, Rīgas centrā transportlīdzekļa novietošana neatļautā vietā uz gandrīz vienmēr beidzas ar 10 LVL maksāšanu...Tas izraisai domāšanu, kāpēc gan tā ir un pēc piektās reizes autovadītājs sāk domāt, ko darīt, lai nemaksātu...

kolumbs 21.05.2007 10:14

VWfans rakstīja: Uz šosejām valda visatļautība. Vakar ap plkst.17 braucu pa Ventspils šoseju uz Rīgas pusi, sākot no Talsu pagrieziena stipri palielinājās satiksmes intensitāte. Kā vēlāk sapratu, tas bija dulno rallija apmeklētāju dēļ - uz Rīgas pusi praktiski mašīnas gāja vienā kolonnā. Lielais vairums (ap 80% vadītāju) turēja ap 95 km/h (protams, arī tas ir pārkāpums, tomēr tas ir neliels) tomēr no Talsu pagrieziena līdz Tukuma pagriezienam pusstundas laikā atradās vairāk kā desmit kretīnu un deģenerātu, kuri plūsmu, kas jau gāja uz 95 km/h, ņēmās apdzīt. Piemēram, tādi kretīni brauca ar jauno Toyota-Landcruiser, iepriekšējās paaudzes Honda-CR-V, 90.gadu beigu Audi-A4, ceturto Golfu, Audi-100 cigāru, iepriekšējās paaudzes Mercedes S klasi, Subaru-Impreza, trešo Golfu, BMW 3.sēriju.

Un lai tie skrējēji tagad nepārmet, ka vainīgi ,,sēnes,, , kas lēni brauc un viņiem traucē. Braucot ar 95 km/h, vakar nepanācu nevienu lēnāk braucošu. Manā skatījumā tā šķendēšanās par ,,sēnēm,, ir stipri pārspīlēta.

šādi braucēji bieži ir arī novērojami arī posmā Saulkrasti - Baltezers svētdienas vakaros...Parasti gan viņus var manīt pāris auto priekšā Juglā stāvot rindā tāpat kā pārējie....

Droši vien tādus izmācīt nespēj nekas, izņemot pretimbraucošs KAMAZ.

kolumbs 18.05.2007 11:22

UUSA rakstīja: Varbūt drīz būs jauna pīlīte? www.autobild.de/...

Vairāk izskatās pēc interjera priekšmeta, nekā praktiska auto...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti