Kāda starpība, kur? Tak kaut vai liepājā vai daugavpilī - tāpat tu tikai divreiz uz turieni brauksi.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Kāda starpība, kur? Tak kaut vai liepājā vai daugavpilī - tāpat tu tikai divreiz uz turieni brauksi.
No eļļas temperatūras rādījuma jēga ir divās situācijās - vācu bānis vai trase - pie mums tiešām tas cipars ir vairāk ziņkārības apmierināsanai. Bet nu stāsts jau ir par to ka tas digitālais spidometrs netiek izmantots tam, kam to varētu izmantot [parādot uz tā daudz informācijas - tu tik iedomājies kas būtu ja uz tā ekrāna varētu izmest visu motora OBD informāciju], bet tikai kā bling bling, ko mēģināt iesmērēt par baigo fīču - bet reāli vienīgais "uzlabojums" - smukas multenes, domātas tam lai vadītājs MAZĀK skatītos uz ceļa ![]()
Infas pārpilnība? Stipri šaubos. Atceries ka pat tu savā, ne-2019-tā gada mašīnā jau tiec manipulēts kā lumpenis, kuram visu informāciju rādīt nedrīkst - tahometrs tev rāda kaut ko, kam ir saistība ar motora apgriezieniem, bet ne apgriezienus [vadības blokam ir diezgan apjomīgs kods lai filtrētu apgriezienu signālu], dzeses temperatūras rādītājs, ja dzeses temperatūra ir starp 80 un 95, smuki stāv uz 90-to iedaļu, nevis parāda faktisko temperatūras svārstīšanos - labi, tas ka degvielas līmenis ir ar aizturi, nav slikti - eļļas temperatūras un sprieguma pulksteņus izņēma kad piekto paaudzi nomainīja sestā - kādu vēl informāciju tu sagaidi iekš tā C8 ekrāna? Es šaubos ka labi aprīkota C5f spidometrā nerāda kaut ko tādu, ko rāda C8 ekrānā, varbūt izņemot kādu nakts redzamību - vienīgi nav tik smuks noformējums.
Kādus ciparus tas spidometrs spēj parādīt - blakus ātrumam, apgriezieniem, dzeses temperatūrai un degvielas daudzumam tie vismaz vēl eļļas temperatūŗu un borta spriegumu [lielumus, ko tie spidometri toč redz] parādīt spēj? Nē? Nu tad kāda jēga no šī tehnikas sasnieguma? Visu ko tas spidometrs spēj parādīt, spēja parādīt arī deviņdesmito gadu beigu audī spidometri, tik bez 33-šās nokijas līmeņa "personalizācijas" iespējām, kas arī nav vajadzīgs. Bez šaubām, tie spidometri bija tehnikas sasniegums, tāpēc sākot ar 10 gadu vecumu tiem varēja mainīt ekrānus - diez cik maksās jauns ekrāns šodienas digitālajam spidometram?
Nē, tā ir viela pārdomām par to prāta spējām, kam normāla spidometra ar bultām lēts aizvietotājs liekas kruta un mūsdienīga ekstra, lai arī viņus autoražotāji skaidri redzami appiš, iesmērējot lētu mēslu kā krutu ekstru. Digitālie spidometri ir ierīces, kuras nodrošina papildus funkcionalitāti, nevis izliekas par parastiem spidometriem. Reku tev daži piemēri, kā izskatās īsti digitālie spidometri, nevis parasto spidometru digitāli pakaļdarinājumi:



Tie bija šodien nopērkami aftermarketa digitālie spidometri, no kuriem vismaz pāris ir arī lietojami uz ielas, un kuri maksā stipri dārgāk nekā jaunam fofāgenam ķeksītis ""normālā spidometra pakaļdarinājums". Te daži digitālie spidometri iz vēstures, kādus mēdza ražotāji likt ielas mašīnām





Cik redzi spidometrus kurā ir kāda apaļa bulta? Vienu. Cik tādus, kas mēģina izlikties par parastu spidometru? Nulli.
Vakardien pastaigājoties pa klaipēdas akropoli, tur gaitenī ieraudzīju stāvam Tu Krusts. Piegāju, palūrēju - panelis man patika labāk nekā, piemēram, citā akropoles stūrī stāvošajam A6, jo viduskonsole sakarīgāk izveidota, un panelī arī bija normāls spidometrs, nevis bomžu prēmiums - lētais ekrāns - tas gan tur bija nevis tāpēc ka ražotājs gribētu Tu Krusts pasniegt kā kaut ko sakarīgāku, bet gan tāpēc ka tas eksemplārs bija pliks, par ko liecināja trīs kloķīši viduskonsolē - noteikti pieklājīgākā komplektācijā bomžu prēmiums spidometra vietā ir ielikts. Man palika interesanti skatoties uz vietu salonā - man radās iespaids ka priekšā sēdošajiem varētu būt līdzīgs daudzums vietas kā manā golfā un tās vietas tur ir vairāk nekā, teiksim, iekš škodas Kodi? A Ko? , kam skatoties pa logiem, salons likās šausmīgi šaurs un neērts. Žēl ka nevarēja iekāpt pārbaudīt manas aizdomas ![]()
Nu re, tu tikko lieliski izskaidroji kāpēc tādi sagāzēti prīmusi eksistē - jo tāds prīmuss ir ekonomiska degvielas kapsētiņa - litrus ekonomē, bet naudiņa smuki ripo. Darklight precīzi uzrakstīja - pilsētā tas sešu litru patēriņš, tb kaut kas bik zem 8 eirām pie patreizējajām cenām, vēl ir pieciešams - bet uz šosejas tas ir DAUDZ. Salīdzinājumam mans golfs ar savu ķieģeļa aerodinamiku un latvijas dārgo gāzi ierakstās 5 eirās - un pat zāģējiens pa autostrādi @ 135 kmph ar nepareizu kruīza kontroles bloku, kurš pumpēja gāzes pedāli [= lielāks patēriņš] pat ar latvijas gāzi sanāktu lētāks nekā ar prīmusu dudināšana pa šoseju @ 95. Tas sagāzētais prīmuss droši vien uz šosejas patērē gāzi līdzīgi manam golfam - pie leišu gāzes cenām tas būtu zem 4 eirām - divreiz lētāk kā tev tavs bijušais "ekAnomiskais" prīmuss.
P.N. Kad tu sludini ka 6 litri ārpus pilsētas ir maz - paturi prātā ka tādus pašus ciparus, ja ne mazākus, uz šosejas var dabūt laba daļa līdzīga izmēra 20-30 gadus vecu mašīnu. Atslēgas vārdi - lielāks [lasīt - adekvātāks] motors un nav jāvadā apkārt tikai pilsētā derīgi hibrīda dzelži.
Tu, eidi, tikko otrajā rindkopā sevi precīzi aprakstīji... ![]()
Šodien man gadījās uzpildīties vienlaicīgi ar ekonomisku mašīnu - iebraucu uzpildīt gāzi jozitā - vienā pusē es, otrā pusē sagāzēts prīmuss... ![]()
Man ir tā interesanti - mums te daži indivīdi krīt izmisumā ka daži dīzeļi dižajā pilsētā kūp - diez leiši arī tā šokējas un ģībst kā mums te dažs labs? Es kaut kā leišiem šo dabas parādību manu vairāk nekā pie mums; tagad pat, šodien aizbraucot uz klaipēdu un pa to izbraucot mazu līkumiņu, braucot ārā uz klaipēdas uz A1 sākuma man 100m priekšā braucoša mazpadsmit gadus veca toyota izspļāva smuku mākonīti...
eidis rakstīja: Bez laikiem nebūšu paēdis, bet tie laucinieki zibenīgi atstiepsies bez pilsētā ražotām iekārtām, energoresursiem un tehnoloģijām. Tāpēc īstenībā bez pilsētām nebūtu lauku (un nemurgojam par naturālo saimniecību - tā viennozīmīgi beidzas ar katastrofālu dzīves līmeņa krišanos).
Krīzei vajag 2 lietas - lielu inflāciju un neinteresantu fondu tirgu. Šobrīd ir tuvu līdzīgi, bet ir apsīkušas vairākas ienākošās līdzekļu straumes, kas inflāciju visticamāk drīz sabremzēs. Tā, ka tuvākajā laikā nebūs. Depopulācijas dēļ visticamāk būs daudz ieberzieni ar nekustamiem īpašumiem tālu no centriem - tiem cena nepārtraukti kritīs.
Vēsturē var skatīties un var neskatīties. Var skatīties vnk apkārt. Ja vari parādīt kaut vienu sekmīgu agrāru valsti.....
Pirmā rindkopa - mhm, protams. Iztēlosimies situāciju - ap dižo pilsētu uzbūvē 1 km augstu mūri. Vienā mūra pusē hondai apstājas vteks un tu nosprāgsti badā, otrā pusē dzīve iet uz augšu, jo visādi komandieri un kabatās stūmēji ir palikuši vienā mūra pusē ar tevi - abet tevis nosauktās lietas - neba no dižās pilsētas tās nāk - cik dižajā pilsētā atrodas HESi, cik naftas urbumi un cik detaļu rūpnīcas belarusiem vai jāņiem briežiem?
Bet ja tu domātu ar galvu, tad saprastu ka nevis "bez pilsētām nebūtu lauku", bet "bez pilsētām nebūtu iekārtas, energoresursi un tehnoloģijas" - bez kurām laukos dzīvot tomēr var. Man palicis vectētiņa stāstītais atmiņā - viņš uzauga papē, reiz bijušā zemnieku ciemā [kurš vairs nav uzskatāms par apdzīvotu vietu pateicoties tev līdzīgi domājošu komunistu komandām no pilsētas] - neskaitot kaut kādas reizēm vajadzīgas lietas, teiksim, kādus rīkus no kalēja, normālai ģimenei bija jāiepērk četras lietas - es atceros divas - sāli un petroleju - viss pārējais bija pašiem.
Es nezinu par cilvēkiem ar minimālu sajēgu par ķīmiju, bet tev, diemžēl, šīs sajēgas nav nemaz
DīzeļMOTORS spēj kūpēt nepilnīgas sadegšanas procesa rezultātā - degviela ir grūti degoša un, piemēram, ja tur kādas daļiņas trāpa uz cilindru sienām, tās arī nesadeg. Esi redzējis dīzeļa autonomku kūpam? Diez vai - jo tur degvielu iesmidzina gaisa plūsmā.
Tas tā, par kvēpiem. Attiecībā par pārējo kas nāk ārā pa izpūtēju, diemžēl tur strādā divi citi faktori - pirmais ir tas ka dīzelim ir lielāks lietderības koeficients, dēļ augstākas kompresijas un dēļ spējas darboties pa lieso, otrais - tavā piemērā ar to crv - ir nemotora faktors; motors kurš ir neadekvāti mazs priekš mašīnas, kurā tas atrodas, patērē jūtami vairāk, jo tas ir spiests darboties neekonomiskos režīmos. Šitas varētu attiekties arī uz tavu sēklu - kā nekā pati kaste pusotra tonna, bet motors kaut kāds maziņš sūdiņš... ![]()
"Audi quatro dīzelim ir vienāds nodoklis ar honda CRV benzīnieku!!! Kas tad tas ir ja ne vācu lobisms?"
Kas tas ir? Tās ir dažādu starptautisku alarmistu/klimata pārmaiņu biznesmeņu darbības sekas. Atceries - oglekļa dioksīds ir ļoti slikta gāze, pret kuras izmešiem jācenšas cīnīties - honda crv ir liela kaste ar mazu, rijīgu benzīna nemotoru, kurš tās kastes vilkšanas procesā pamanās iznīcināt līdzīgu daudzumu degvielas kā 3.0 TDI iekš kāda A6 - tā nu abiem vienāds nodoklis. Elementāri vatson. Uz kā tad tu gribēji pseido eko nodokļa likmes bāzēt?
Kādās vēža programmās? Vācijā pēkšņi ir jūtami samazinājies ļaundabīgo audzēju skaits? ![]()
Nu un griežot pedāļus tu neredzi/nezini ka iebrauksi [neeksistējošā] zonā, kurā redzamība ir max 50-100 metri un tāpēc nesamazini slodzi un/vai neuzliec somā ielikto respiratoru?
Jā, un novēršanas [angliskais barbarisms "prevencija"] pieeja ir iemesls tam, kāpēc rietumos cilvēki ir spiesti no savām kabatām samesties jaunām mašīnām un citām lietām - jo tādi kā tu bļauj "mana veselība [b]var tikt[/b] apdraudēta!" - tas nekas ka tas ir tāds teorētisks pieņēmums, un tajā pašā vācijā, atstājot lietas dabiskā pašplūsmā, visdrīzāk neviens cilvēks vairāk nenomirtu. Princips tas pats, kas ar mašīnu pasīvo un aktīvo drošību, kur mašīnu pircējiem nākas sažmiegties lai nopirktu arvien krutākas obligātās tehnoloģijas kas "novērsīs avārijas" un "novērsīs traumas", bet kaut kā sevišķi nenovērš un vajag tik arvien jaunas un jaunas sistēmas likt klāt - beigās centieni novērst neesošu problēmu ir dārgāki nekā uzlikt mīksto iedomātajai problēmai.
Kāda dzimuma un vecuma braucēji parasti sēž pie stūres? ![]()
Protams ka lauķis - to jau tik lauķi var iedomāties - ievērot CSN - kārtīgs 2019. gadā dzīvojošs pilsētelis ar CSN grāmatiņu atslauka pakaļu un lido - gan vienkārši savā nodabā, gan arī citiem purnā [jo tā var bik adrenalīnu atrauties], un vienīgais kas šo var piebremzēt - fočētājs. Tas tiešām ir diezgan uzkrītoši ka ir apdzīvotas vietas kur vajag nevis vienu fočētāju vidū, bet divus fočētājus, katru savā galā.
P.N. Man patīk ka šajā forumā veseliem četriem lietotājiem nav spēja saprast sarkasmu ![]()
Atkārtoju vēlreiz - uzraksti, lūdzu, kādas veselības problēmas TEV, tieši tev, ir radušās dīzeļu, un noteikti nekā cita, dēļ. Nevis "var notikt", bet "ir jau noticis".
Tu droši vien pārāk labas dzīves/pārāk tīras vides dēļ neesi atklājis kāpēc tur tevis iekopētajā tekstā ir rakstīts "var tikt ieelpots", un nevis "tiek ieelpots". Redzi, cilvēka elpceļi ir ar filtrācijas funkcionalitāti - ko tu diez vai esi atklājis, bet man paretam gadās par to labi pārliecināties - teiksim, pirmdien es visu darba dienu pavadīju burtiski stāvot koka putekļu mākonī, šad un tad rijot lejā no deguna nākošus krēpuļus ar augstu koksnes koncentrāciju, dažreiz šķaudot, pārtraukumos urbinot no deguna laukā koka putekļu koncentrātu, bet pa visu dienu ne reizi man nebija jāklepo, lasīt - plaušās diez vai nonāca pat grams koka putekļu. Lai tu dīzeļu dēļ nonāktu tādā situācijā, kā es pirmdien darbā, tev būtu jābrauc pa ielu, kurā būtu max 100 metru redzamība kvēpu dēļ - un būtu apzināti jāelpo lieliem malkiem caur muti. Cik bieži tev ir šādas situācijas?
Pa lielam šī tava dziedāšana "uz manas veselības rēķina! uz manas veselības rēķina!" ir uzmanības trūkums, apvienojumā ar pārāk lielu svarīguma sajūtu. Nepatīk ka dižajā pilsētā uz ielām reizēm var saost vieglu dīzeļa smaku [kas ir pilnīgi nekaitīga tavām plaušām] - vācies prom no tās vietas, nevis ņaudi ka tava, nabadziņa, veselība tiekot apdraudēta.
Uz tavas veselības rēķina? Nu, pastāsti - kādas veselības problēmas tev ir radušās dīzeļu dēļ?
Sūds par laikapstākļiem - agrāk kad nebija nekā cita ar ko braukt, brauca cauru gadu. Jebkurā gadījumā - tas joks ar švakāku riepu saķeri aukstākā laikā attiecas arī uz močiem, ne tikai mašīnām.
Mocis mūsdienu apstākļos kā reiz ir tā tehnikas vienība kas spējīga kalpot desmitgades - ziemu un sāli tas neredz...
Jebkurā gadījumā mocis ir uztaisīts no +/- tiem pašiem materiāliem kā mašīna - siltumā to noteikti uzglabāt nav vajadzīgs, lai arī mazi plusi noteikti ir labāki nekā mīnusi.
Huj tev viņa atsitīs. Apskatē ar dīzeli esi bijis? Es nē - bet es tomēr zinu ka tur taisa vairākus mērījumus. Normāli strādājošs pagājušā gadsimta ķīselis reizēm ieminot grīdā arī var mēreni nokūpēt, jo iznāk laukā tas, kas izpūtējā sakrājies - trijiem mērījumiem izpūtējā toč nepietiks. Pat ja kādi cepisti sāktu braukāt apkārt ar mērītāju, tas tikai veicinātu cilvēciņus bik vairāk pievērst uzmanību momentiem un sprauslu stāvoklim, nekam vairāk.
Bez tam - tu laikam aizmirsi par ko te vispār bija runa - viens cilvēks vēlējās padarīt autobraukšanu par ekskluzīvu nodarbi, ar ceļa nodoklīti mudinot pirkt jaunākas grabažas - tu, nez kāpēc, runā par tehnisko stāvokli, nevis atgāzu normām. Es tev atgādināšu par ko es rakstīju postā, ko es iecitēju - pat ja celtu ceļa nodoklīti ar atrunām "vēlamies mudināt cilvēkus pirkt jaunākas mašīnas", tāpat šāds gājiens - jaunu mašīnu pirkšana dēļ lielāka nodoklīša - būtu ekonomiski nepamatots. Teiksim, paņemsim divus C sērijas audī - C4 un C6 - pirmais atbilst tur kaut kādām EURO1 vai EURO2 normām, otrais EURO4 - pirmajam par to, cik daudz kūp izpūtējs, atbild pieci ~30 eiras gabalā vērti sprauslu smidzinātāji un tas, cik zobsiksnu mainītājs ir precīzi darījis savu darbu. Otrajam par to atbild sešas commonrail sprauslas, kuras maksā kādas 500 eiras gabalā + tandēmsūknis, kurš noteikti maksā ne lētāk kā 1-2 sprauslas, kā arī kvēpu filtrs, kurš atkal maksā apaļu summiņu, un vēl šādas tādas figņas. Pirmajam eļļas maiņa maksā 20-40 eiru diapazonā [atkarībā no īpašnieka vēlmēm], otrajam jūtami dārgāk. Pirmais uz šosejas patērē ~5,5 litrus uz simta - otrais kādus 7, un prasa jūtami kvalitatīvāku degvielu nekā pirmais. Un mēs varam šitā paturpināt. Cilvēks, kurš savas mašīnas uztur tehniskā kārtībā un kam nav naivu ilūziju par tēmu "ai, gan jau būs labi, nekas neplīsīs utt utjpr" par braukšanu ar cešku, iespējams, būs gatavs piemaksāt vismaz kādas 500 eiras, jo kā jau redzam - mazliet mazāks kvēpu daudzums ir ļoti dārga izprieca. Ne par velti tie filtri tiek griezti ārā, EGRi utt izprogrammēti utt...
"Visi te ir potenciālie pdari, abet Tu māki braukt" - visi nē, kāda puse - otra puse te ir sapirkušies visādas dacijas, hondas, toyotas ar kurām vai nu brauc normāli, vai arī velkas
Par to pirmo pusi, kurai piederi arī tu - jā, tas ir skumīgi ka visādu jaunu prēmiumu braucējiem ir tik īpatnēji braukšanas paradumi ka sastapt uz ceļa kādu, kurš brauc normāli, un ar vīrieti pie stūres ir ievērības cienīgs notikums - teiksim, man labā atmiņā palikusi tā viena reize, kad braucot uz dižo pilsētu, aiz bročiem man nācās kost nost vienu svaigu X6, kam pie stūres sēdēja kadrs ~ manā vecumā, kurš izskatījās pēc "jaunā profesionāļa", jo viņš brauca uz precīziem 90 kmph, bet es uz 95 - kāpēc man tā ir palikusi labā atmiņā? Jo pārējo X6 braucējiem ir jūra līdz ceļiem un vadītāja apliecības nopirktas - ko nozīmē tās apaļās zīmes ar sarkanām malām un ciparu iekšā, tie parasti nezina, un tur tās zīmes pie latvijas robežām, uz kurām rakstīts uz cik drīkst braukt pa šosejām, tie arī nav redzējuši - vai nu nekad nav bijuši ārpus latvijas, vai arī robežas šķērsošanas brīdī gulējuši galīgā ķitē uz pakaļas ķebļa... ![]()
P.N. Es maksātu arī +500% ceļa nodoklīti - tas vienalga būtu lētāk nekā braukt ar euro5 vai euro6 mašīnu...
Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO)
26
Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO)
9
Eiropā vai krievijas eiropas daļā?