iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 24.05.2019 12:19

Tici vai nē, bet mans lūznis ērti un bez problēmām lien visādās šaurās spraugās bez visādiem pīkstuļiem - man vienīgi nav līdz galam atstrādāta iestumšanās paralēlās vietās, par cik man tāda vajadzība ir uz pirkstiem saskaitāmas reizes gadā, tāpēc tādās situācijās reizēm mēdzu kāpt ārā lai pārliecinātos vai aizmugurējais tūlīt nedabūs ar āķi buferī.

msh 24.05.2019 1:25

Paga, ko, tam lolvo šitas pigors notika? Nē, es vienkārši prasu, jo ABSam, kopš šāda ierīce mašīnās parādījās, ir funkcija - ja ģenerators nedarbojas un/vai borta spriegums zem 12v [= tas pats], ABS izslēdzas, jo tam, kā jaudīgam patērētājam, vajag garantētu strāvas avotu. To ka braucot izbeidzas ģenerators, esmu piedzīvojis vienreiz - ar manu audī mana tizluma dēļ nācās 1 km nobraukt bez strādājošas šokolādes - neatceros, ABS izslēdzās vai nē - un gadījās piedzīvot ka lolvo S80, otrā gada, nosprāga šokolāde braucot; uzreiz panelī bija trīs lampiņas - lādēšana, ABS un ESP.

Šmarkings pa lielam ir tikpat noderīgs kā DPF Vēl vairāk, tā ir kaitīga ierīce - es varu saderēt ka ja šmarkings neeksistētu, ražotāji neatļautos modes dēļ ražot kastes bez redzamības uz aizmuguri, kamēr tagad var atļauties ražot visādus laborghini tipa veidojumus, jo tak jaunai tačkai pīkstulis ir - tas ka 10 gadus vecai pīkstulis visdrīzāk ir beigts, tas nav svarīgi.

msh 24.05.2019 0:18

Bradypus rakstīja: Ko tu te atkal murgo. Kādēļ tu par katru cenu gribi maksāt vairāk? Par ko? Kādēļ piesauc kaut kādu laika pavadīšanu zem auto? Nosauc tās priekšrocības, kas IR jaunam auto, ja tik ļoti aizstāvi jaunu. Un kas slikts, nevēloties tāpat vien izšķiest naudu. Tīri salīdzinājumam - sievas auto (3g.v.) uz remontu ir vests pēdējā gada laikā biežāk, nekā mans (20g.v.). Pēdējais apmeklējums - atņirdzās viens priekšējais sensors, kā rezultātā vai nu jāslēdz ārā visi un jābrauc kā ar vecu bez atpakaļgaitas sensoriem, vai jālabo. Viņai ir gadījies palikt ielas vidū tā, ka pat nobraukt malā nevarēja - pārgudrajam auto ziemā pavisam klusi noplīsa agregātu siksna (mainīja jau, protams, par garantiju...), bet tas NEKO neziņoja līdz brīdim, kamēr aķis nebija tukšs un pie krustojuma vienkārši noslāpa un izslēdza visu iespējamo, t.sk. atslēgas atdošanas mehānismu - t.i. atņēma pat iespēju to mašīnu aizslēgt un sagaidīt evakuatoru siltā kafejnīcā. Rezultāts - slimības lapa uz divām nedēļām, ko protams, garantija nesedza.

Man palika interesanti - pastāsti kas tā par tādu pohujistisku mašīnu, kurai ABS darbojas pie borta sprieguma zem 12v

P.N. Sieva brauc ar kravas busu ka vajag šmarkingu?

msh 24.05.2019 0:08

Nu paga, tev ir egle, piedevām tāda, kurai nemotors ir iebāzts dziļā ānusā, tāpēc var pat saprast ka dīlera mehi nepamanīja noplūdes izcelsmi...

msh 22.05.2019 17:38

Kāpēc tagad tā nav? Nu ja nav, acīmredzot nebija pieprasījuma - interesants vipendrons un viss. Lai nopirktu saldējumu, galu galā ceļmalās atrodas benzīntanki...

msh 22.05.2019 12:35

Tātad nekas īpašs pēc savas būtības - B5 passātam arī ir šitāda fīča, tikai nevis speciāla kaste, bet gan iespēja bardaku pārvērst par alus dzesētāju. Fīča reāli ir ļoti vienkārša - gofrētas gumijas caurules gabaliņš kas savieno kondiša ledusskapi ar bardaku, un vārsts galā, lai varētu aizvērt to trubu, ja tomēr gribas bardakā turēt papīrus, nevis dzesēt alu. Princips ir vienkāršs - kondiša atdzesētais gaiss tiek pūsts bardakā; tā kā tā temperatūra ir kaut kur ap nulli, tad ir dzesēšanas efekts - priekš salona tas gaiss tālāk tiek sasildīts.

msh 22.05.2019 1:07

Bradypus pa lielam visu uzrakstīja. Cik lieliem burtiem un cik reizes jāatkārto ka 20-30 gadus vecām mašīnām ir stipri zemākas ekspluatācijas un/vai remonta izmaksas? Kad aizbrauc no dižās pilsētas apmēram 100 km, un uz ceļiem parādās diezgan spēcīga proporcija ar deviņdesmito gadu mašīnām - tev liekas ka to īpašnieki ir kaut kādi muļķi, kuri sava stulbuma dēļ neieķer līzē jaunu tačku?

Vajag piemērus? Paņemam divus golfus - trešo un piekto - piemēra pēc lai abi būtu 1.9 TDI. Piektajam golfam priekšējā riteņa gultnis, normāla ražotāja, maksā ap 100 eirām - trešajam par to naudu sanāk visi četri gultņi - jā, mk5 tie ir dārgāki, jo gultnis satur detaļas, kas mk3 pāpresējas un izmantojas atkal, lasīt - mk5 ir uztaisīts lai varētu ātrāk un vieglāk nomainīt - bet pie latvijas servisu cenām tas neatmaksājas. Tālāk - mk3 motorā var liet praktiski jebkādu eļļu - iekš mk5 motora nāksies liet noteiktas VW specifikācijas eļļu, ja nē, sadalene nodils - iespējams, ir jau nodilusi un laiks to mainīt. Kad tam mk3 20-25 gadu vecumā iestājas vajadzība novērst čurājošas sprauslas, jauni smidzinātāji tām maksā dažus desmitus eiru - kad mk5 tas notiek, un stipri ātrāk, tur pabirst jūtami vairāk rubuļu. Mk5, iespējams, ir DPF ar visu no tā izrietošo - mk3 nav. Varētu vēl paturpināt, bet pietiks.

msh 21.05.2019 12:38

Laikam jau sauc par pārpakotājiem. Man liekas ka vācijā dažādu pārpakotāju paliek vairāk - nu kaut vai pērkot mašīnai detaļas, pie izvēles parasti parādās viens vai divi vācu pārpakotāji - Hans Pries aka Topran un Metzger. Atsevišķās situācijās pat ir vērts - nopirku savulaik parastā liepājas veikalā golfam stabilizatora atsaites - ieraugot ka uzgriežņi ir uz M12 vītnēm, ņēmu bez domāšanas, lai arī toprāns, jo pieklājīgajiem brendiem lielākoties ir M8 - toprānam vismaz ir izcelsmes un kvalitātes kods; manas atsaites pēc tā sanāca "laba ķīna".

msh 21.05.2019 12:33

Tu bik sajauci par ateistiem - ateisms arī ir reliģija, jo tā satur spēcīgu ticību, tikai šajā gadījumā spēcīgu ticību tam ka Dieva nav - un no šīs spēcīgās ticības izrietošus uzskatus un rīcību. Diemžēl ateisms ir liekams vienā plauktiņā ar islamu; tieši tāpat kā islams, arī ateisms ir pretrunu pilns, un visādi vadošie ateisti mēdz teikt visādus viegli apgāžamus pekstiņus.

Man te mētājas uz galda lasīt aizsākta šitentā grāmata, kuras autors apskata visādus ateistu domu graudus un pērles, un gāž apkārt - diezgan interesanti palasīt

msh 21.05.2019 12:27

Jāsaka "patīkami pārsteigts", nevis "šokēts". Šitas izskaidro to, kāpēc desmitgadīgs prīmuss vēl ir lietojams.

msh 21.05.2019 0:51

"Kristietībā lielākais absurds ir tāds, ka bērns piedzimstot jau ir grēcinieks! Nu kas tas par marasmu. Es neesmu kristījis savus bērnus tieši šī iemesla dēļ. Viņi nav grēkojuši, jo piedzima. Viņi ir gaidīti un mīlēti."

Piedzimstot? Piedzimstot diez vai. Bet tas ir labi ka neesi kristījis - tā katoļu/luterāņu tradīcija ir muļķīga un nebibliska - palaista ūdeni uz bērna galvas, vienīgi nekur bībelē nevar atrast, kāpēc, un kāda no tā jēga - jākrista cilvēks kurš ir pieņēmis Jēzu Kristu par savu pestītāju un glābēju no brīvas gribas un pie pilnas saprašanas. Bet par maziem bērniem var aizlūgt.

msh 21.05.2019 0:45

Sāksim ar to, ka tu runā par veco derību. Ja tu gribi runāt par kristietību - kasies klāt tam, kas ir rakstīts jaunajā derībā. Tora ietilpst kristīgās baznīcas kanonā tikai tāpēc, lai būtu saprotams, ko Jēzus Kristus īsti tādu izdarīja - teiksim, viņš piepildīja bauslību, bet ja bauslība nebūtu bībelē iekšā, tad kā kāds varētu saprast, kas tā bauslība tāda ir? Priekš kristieša vecā derība ir vairāk kā vēstures grāmata.

Attiecībā par to tavu komisko apcerējumu - "ideālais cilvēks" nekad nav pastāvējis, tieši tāpat kā nav ideāls mācītājs; ideāls var būt tikai radītājs, bet ne radība. Noasam bija līdzīgs uzdevums kā savulaik mozum - Dievs iecēla kādu cilvēku par vadītāju kaut kam. Bet šādi Dieva izredzētu cilvēku klupieni bībelē/torā ir noteikti pieminēti ar nolūku - lai parādītu ka ideālu cilvēku nav bijis. Ķēniņa Dāvida klupiens - kāda kareivja sievas iekārošana - arī ir pieminēts - ja tas būtu izņemts no toras ārā - o, kāds ideāls, bezgrēcīgs, dievam paklausīgs cilvēks!

msh 20.05.2019 18:27

Bradypus rakstīja:

msh rakstīja: "Bībeles galvenais princips ir dari ko gribi, Dievs piedod." - žēl, bet tā gluži nav. Par budismu sasmējos - iespējams ka budismā ir kaut kādas līdzības ar kristietību; tā jau nu nevarētu būt ka budisma dibinātāji būtu pilnīgi visu nošāvuši garām galīgi greizi - bet tas arī viss - tur tas viens luterāņu mācītājs kurš sarakstījis grāmatu par "kristīgo meditāciju" to ir darījis uz savu galvu un tāpēc viņu diezgan ķengā, jo tas ir balstīts uz nebibliskiem principiem.

Kristietībā, tāpat kā jebkurā citā reliģijā, lielākais klupšanas akmens mūsdienu informācijas apmaiņas vidē ir "vienīgā pareizā Dieva" statuss - t.i. apgalvojums, ka mūsu domubiedru grupiņa ir vienīgā pret visu pārējo pasauli, kas dzīvo maldos. Un tieši dēļ nespējas tikt galā ar šo faktu, reliģijas vai nu zaudē ietekmi vai radkalizējas, pārstājot pildīt savu īsto uzdevumu, kuru negrib atzīt ne ticīgie, ne neticīgie.

Lielākais klupšanas akmens? Klupšanas akmens te ir tikai lielākās kristiešu daļas nespēja atbildēt uz šo jautājumu - bet kristietībai šāda atbilde ir. Ar pareizajiem atslēgas vārdiem to var arī atrast gūglē - es neatradu tieši to, ko gribēju, bet te pāris piemēri www.rzim.org/read/a-slice-of-infinity/isnt-christianity-arrogant carm.org/why-believe-in-christianity-over-all-other-religions

msh 20.05.2019 18:02

msh 19.05.2019 10:28

"Bībeles galvenais princips ir dari ko gribi, Dievs piedod." - žēl, bet tā gluži nav. Par budismu sasmējos - iespējams ka budismā ir kaut kādas līdzības ar kristietību; tā jau nu nevarētu būt ka budisma dibinātāji būtu pilnīgi visu nošāvuši garām galīgi greizi - bet tas arī viss - tur tas viens luterāņu mācītājs kurš sarakstījis grāmatu par "kristīgo meditāciju" to ir darījis uz savu galvu un tāpēc viņu diezgan ķengā, jo tas ir balstīts uz nebibliskiem principiem.

msh 18.05.2019 18:42

Pirms meklē kādu sūdu, vispirms paskaties spogulī, varbūt atradīsi tur.

Esmu vairākas reizes izlasījis jauno derību, esmu izlasījis gandrīz visu veco derību, dažus gadus atpakaļ apmeklēju šādas tādas bībeles studijas, kur tiek kaut kas lasīts, apspriests, diskutēts - tagad vienīgi esmu to mazliet pārtraucis. Dažus gadus atpakaļ arī viens zināms ateistiski noskaņots čalis mani mēdza barot ar visādām ateistu huiņām - no konteksta izrautām bībeles frāzēm un tamlīdzīgi, kas palīdzēja iedziļināties attiecīgās tēmās. Kamēr tu - nu jā, tev acīmredzot ir bijusi tikai darīšana ar tādiem prikoliem.

msh 18.05.2019 14:13
msh 18.05.2019 13:03

Es atļaušos pasmaidīt Jaunām mašīnām ir dažas problēmas. Pirmā - es šaubos vai eksistē jauna, manai gaumei atbilstoša mašīna - tātad, iedomāsimies ka es varētu nopirkt jaunu golfu - tam būtu jābūt ar mešalku un jābūt ne mazāk elastīgam par esošo - tā kā jauns golfs ir jūtami smagāks, tātad tam būtu jābūt ar VR6 motoru - VR6 iekš mk8, ar mešalku - tāds eksistē? Bet nu labi, iedomāsimies ka es spētu pieciest 2.0 TFSI elastības problēmas - tālāk vēl tai mašīnai būtu jābūt ar adekvātu klīrensu, riepu gumijai vismaz 55-60 procentu augstumam, un ļoti gribētos poliuretāna buferus un moldingus - arku uzlikas nē - un atkal kaut kas nav pieejams...

Otrā - par to "pats tur nelabotu" - te iestājas nākamā problēma - ērtāk ir remontēt pašam nekā braukāt uz servisu, kaut vai dīlerservisu. Teiksim, kā es mainu eļļu - atbraucis no pilsētas uzreiz palienu zem golfa, atrauju vaļā skrūvi un atstāju lai tek - nākamajā dienā brīdī kad nav slinkums, samainu filtru un ieleju eļļu - bet ar jaunu golfu būtu jābrauc darba dienā darba laikā pie dīlera [kurš manā gadījumā gan atrodas tikai 50 km attālumā uz vienu pusi, un droši vien 60 km uz otru pusi], iepriekš to ieplānojot un organizējot, un kaut kur vēl jānosit laiks... Līdzīgi ir ar jebkuru citu remontu - kaut kādu figņu pārskrūvēt savā garāžā sev vēlamā laikā pret triekšanos uz servisu darba dienā darba laikā... Bet ja es darītu kā man ērtāk - viens no galvenajiem jaunas mašīnas plusiem - garantija - vairs nepastāvētu... Trešais - es baidos ka man pret jaunām mašīnām būtu augstākas prasības kā pret vecām, bet jaunās mēdz tādām neatbilst - teiksim, kasiņš savulaik rakstīja postu pa tēmu "passātam DSG kaut kādās situācijās gļuko, uzlika jaunāku programmatūru, bet nu viss ir forši " - mana attieksme būtu "es esmu nopircis jaunu mašīnu, tai ir jāstrādā ideāli, ja tā nav, tātad tā ir sūds, par ko es esmu savu naudu samaksājis?!"

P.N. Tavā sapņu variantā es, iespējams, kādas situācijas spiests pārkāptu uz ko jaunāku, bet ne jaunu - es esmu principiāli pret nevajadzīgiem kredītiem, bet arī ar divarpus štuku aldziņu sakrāt 30-40 štukas pieklājīgam golfam prasītu laiku, pārāk ilgu priekš manis kas krāt nespēj...

msh 18.05.2019 12:45

Drīkst, es arī? Man iekš audī bija baltas ādas ķebļi - kaut kā sevišķu smērēšanos nenovēroju

msh 18.05.2019 12:42

Es neteicu "nepienākas" - es teicu "nevajag". Ja tu brauc uz darbu ar mašīnu tikai tāpēc ka tā ir ērtāk, tātad tev to nevajag, pieņemot ka tā darbavieta nav milzīgi tālu, jo savu ērtību, nevis vajadzības, dēļ tu satiksmes plūsmai un korķiem pievieno veselu vienu mašīnu. Ja tev tā tava darbavieta ir vismaz 10 km attālumā, vai tu uz to ikdienā ved smagas kravas, vai četrus cilvēkus kas nav paši spējīgi iet vai braukt ar velosipēdu - tas ir bik savādāk.

Lielākoties šajā forumā par to, kāpēc dižās pilsētas iemītniekam ikdienas gaitās vajag mašīnu, gadījies lasīt atrunas pa tēmu "salīšu izkusīšu" "sasvīdīšu" "ar velosipēdu nevar vest kaut ko" [bērnus uz bērnudārzu - tas nekas ka pat parastam velosipēdam var uzlikt veselus divus bērnu ķeblīšus] [kravu - tas nekas ka to tavu pēdējo promo iepircienu varētu mājās aizvest ar normālu kravas piekabi vai kravas velosipēdu] utt - pa lielam atrunas, kas būtu sasummējamas frāzē "es ļoti vēlos braukt ar mašīnu!".

msh 18.05.2019 12:23

Pa grāmatu tēmu viens mans novērojums - latvijas laikos bībeles un jaunās derības latviešu valodā drukāja latvijā - piemēram, man ir jāņa rozes 1938. gadā drukāta jaunā derība. Visas latviskās bībeles un jaunās derības kas drukātas mana mūža laikā, ir drukātas ārpus latvijas - lielākoties dienvidkorejā...

msh 18.05.2019 11:34

Ko es izvēlētos? Atkarībā no situācijas. Tā "kamaza" situācija vispār ir nenormāla - vecu modeli stellēt citā valstī no oriģinālām detaļām - tā reti kad dara - tas modelis tak dzimtajā firmā ir ticis noņemts no ražošanas.

Tam, kā parasti tādas lietas notiek, par piemēru varētu kalpot mk2 jetta [jā jā ] - to ražoja dažādās vietās astoņdesmitajos gados, līdz deviņdesmito sākumam, un tad sākās "otrais mūžs", piedevām divos modeļos - jettu kā jettu sāka ražot FAW-VW ķīnā 1991. gadā - 1997. gadā izlaida feisliftu zem nosaukuma Jetta King, uztaisot ārējo izskatu kā B4 passātam - un 2010. gadā uztaisīja feisliftu zem nosaukuma Jetta Pioneer, uztaisot feisliftu lai līdzinātos attiecīgā laika saistošajiem modeļiem; ražošanu beidza 2013. gadā. Lieki teikt ka visu ražoja uz vietas, piedevām feislifti pēc bildēm spriežot ir tādi ka dabūnot no ķīnas Jetta Pioneer savādākās detaļas, tās varētu mierīgi uzskrūvēt pie mums esošai astoņdesmito gadu jettai. Tas par VW jetta - bet bija vēl otra līnija - 1990. gadā SEAT, VW meitasfirma, izlaida pirmās paaudzes Toledo, bāzētu uz mk2 jettu, lasīt - uz mk2 jettas platformas uzmesta cita virsbūve un cits salons. Toledo ražoja līdz 1998. gadam, pēc tam pa kluso pārdeva ķīniešu Chery - Chery to ar nelielu feisliftu un ne-VW motoru izlaida kā A11, pēc tam 2003. gadā vēl vienu feisliftu un nosaukumu A15 - 2010. gadā uztaisīja vēl vienu feilisftu un kaut kādos pasaules stūros [laikam pat ukrainā] ražoja līdz 2016. gadam - lieki teikt ka viss tika ražots uz vietas ķīnā, varbūt izņemot FAW jettas pašus pirmsākumus.

msh 17.05.2019 23:31

Gaumes jautājums. Es kā reiz vienu tādu cilvēku pazīstu - kuram reto dižās pilsētas pamešanas reižu dēļ aizbraukt, teiksim, līdz w-pilij liekas mokoši un ilgi...

msh 17.05.2019 23:14

Jā, un tad kad kāds no šiem milžiem aplaužas, tad visa pasaule apdiršas - kā, piemēram, ar to pašu bēdīgi slaveno takata... Labāk tomēr "izgudrot velosipēdu no jauna"...

Bez tam - izvēlas ne jau labāko, bet lētāko - lētāko jo ražošanas apjomi un atstrādāts produkts.

msh 17.05.2019 20:25

Es jau to uzrakstīju kādu strēķīti atpakaļ. Ja man nāktos uz turieni pārcelties, es diezgan nopietni apsvērtu tikšanu vaļā no mašīnām - velosipēda ērtības dažus gadus atpakaļ izmēģināju un iepazinu - autobraucēja neērtības dižajā pilsētā pēdējo pāris gadu laikā arī esmu iepazinis.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti