Ja tu vēlies brīvdienās kaut kur izbraukt, tad tu darīsi apmēram kā es ![]()
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Ja tu vēlies brīvdienās kaut kur izbraukt, tad tu darīsi apmēram kā es ![]()
Sasmējos par "centos pārāk nespīdzināt un nemocīt" kas ir kopā ar "par 194 ātrāk neiet" - nu labi, tā ir vācija, kur var vajadzēt ātrāk pabraukt, bet ja braukt pa bāni cik tik iet ir "pārāk nespīdzināt un nemocīt", kas tad tavā izpratnē ir mocīšana?
Vispār jau diskusija ir par 25 gadus vecs vs 10 gadus vecs - tu te atnāci un pierāvi klāt jaunas mašīnas... ![]()
Lasīt manu iepriekšējo postu. Bet nu ja jābraukā ārpus dižās pilsētas, vai kaut kas jāvadā apkārt, nu tad neko darīt.
Atsevišķām frāzēm varu piekrist - piemēram, "sāk jau apnikt" - piemēram, ka man piedēvē viskautko, ko es neesmu teicis, vai arī - pagriež sarunu sev vēlamā virzienā, lai pēc tam man kaut ko pārmestu. Teiksim, no kurienes rodas "ar putām uz lūpām stāstīt kāds super duper auto ir vecs golfs " ? Jo atnāk tādi kā tu, kam sanācis braukt tikai ar kādu 1.3 vai 1.6 karbuli komplektācijā "plika žurka" un ko sakarīgāku ir gadījies tikai par gabalu redzēt, un pasludina "golfs ir sūds!" Protams ka tāds golfs ir sūds - tieši tāpat kā jebkuras citas mašīnas bāzes versija - nu varbūt izņemot kādus rollsroisus un tamlīdzīgus, kam papildaprīkojuma saraksts ir daži punkti. Tad nākas tādiem "esmu braucis ar sūdīgu eksemplāru, bet zinu par visu modeli!" gudriniekiem oponēt - un tur rodas šiem gudriniekiem vajadzīgais "ar putām uz lūpām stāstīt kāds super duper auto ir vecs golfs ". Vai atkal, kārtējo reizi vēlamā pasniegšana par esošo "kādi idioti ir visi, kas pērk jaunus auto" - kur te runa par jaunām mašīnām? Te dažs labs salīdzina 25-30 gadus ar 10 gadiem, jo par jaunām kastēm te nav pat runa, bet desmit gadus veca mašīna mistiskā kārtā ir labā stāvoklī, un labākā nekā vecā mašīna, lai arī pa 10 gadiem jebkuru mašīnu mierīgi var nobraukt līdz kliņķim.
P.N. Par to brīvo laiku atļāvos pasmaidīt
P.P.N. 5. punkts manā gadījumā lielākoties balstās uz debīlu iauto lietotāju debīliem stāstiem, vai arī personīgo pieredzi ķibinoties ar vadiem - laikam tomēr jaunas tačkas lietošana tiešām ir kaut kas mistisks un neiedomājams ![]()
Iespējams ka tas, kā tu to postu uzrakstīji, nebija labi saprotams ![]()
1. es vienkārši izskaidroju ko tu ar savu nojājēja pieeju esi palaidis garām - lai tu varētu piesēsties pie visa gatava, kādam citam pirms tevis ir kaut kas jādara. Zīmīgi ka tavā aprakstā pat riepas neietilpst...
2. Jā es tiešam salīdzinu pirkstu ar pimpi - uz šosejas tāds golfs patērē ~7 litrus benzīna stundā, korķī 2-3, lasīt, uz šosejas bez dzeses ir grūtāk nekā korķī bez propellera
3. -
Man liekas ka tu esi tas, kurš ķeras pie pēdējā salmiņa. Maģis ir sūds, jo tam ir kasešu atskaņošanas mehānisms, kurš netiek lietots - un tā kā argumenti ir beigušies, jāķeras pie rupjībām. Mans maģis izpilda visu to pašu, ko izpildītu tavas, vienalga kādas, mašīnas maģis, ja es ar to brauktu - ar to arī viss ir izteikts. Bez tam, kad jau tu tā reiz pieķēries pie kasešu atskaņošanas mehānisma - a kā tu zini ka tam maģim nav pieslēgts kāds Yatour? ![]()
Kādēļ? Tādēļ ka velosipēdu neietekmē korķi, slēgti tilti, kreisie kas atļauti tikai nakts vidū, dārgas un/vai aizpildītas stāvvietas un citi brīnumi, kuru dēļ man tajā vietā īsti ar mašīnu negribas rādīies. Velosipēda ērtums tik īsā distancē, sevišķi ziemas laikā, ir ļoti apšaubāms, nerunājot nemaz par to ka mašīnai tāds lietošanas režīms ir ļoti neveselīgs.
Paga, tu par ko? Mēs abi jau arī nekur nediskutējam - tu man oponē ar "tev nav saprotams tas un šitas" un tālāk pasniedz savu viedokli, kuram man jāpiekrīt, es tam dodu pretargumentus, tam pretī tiek atkal dota kaut kāda diagnoze attiecībā uz mani un atkal kaut kāds tavs viedoklis kam man jāpiekrīt - un beigās, lūk, slēdziens "msh, tev ir bezjēdzīgi censties uztiept viedokli bez argumentiem". Tā nav diskusija - diskusija ir divvirzienu domu apmaiņa, nevis vienvirziena ![]()
Starteri profilaktiskos nolūkos vajadzētu pārlasīt tomātkārbu braucējiem - mašīnai ar mešalku tas nav saistoši, nav jau sevišķas problēmas uzstumt vai uzvilkt.
Tas, kurš te kaut ko nesaprot, esi tu. Katrai detaļai un mezglam ir savs resurss - stāsts/pasaka par tēmu "nopirku 10 gadus vecu mašīnu un trīs gadu laikā neizdarīju praktiski neko" nozīmē a) ļoti paveicās b) iepriekšējais īpašnieks bija daudz ko samainījis bet nebija daudz braucis, respektīvi, skatīt punktu a. Es pēc trīsarpus gadu braukšanas ar golfu jau esmu pasācis mainīt detaļas, kuras esmu jau vienreiz mainījis - gan, tiesa, tās ir detaļas, kuras savulaik tika liktas pirmās kas bija pieejamas, jo vajadzēja uz sitiena - tagad tās tiek aizvietotas ar pieklājīgām - teiksim, Moog stāvāboli nogāja divus gadus un bik virs 30k, Moog stūres pirksti trīs gadus un kaut ko ap 50k. TRW aizmugurējie bremžu diski radās esam brāķīgi un fiksi sametās; kārtības labad nesen nomainīju, šoreiz uz Ate. Pagājušogad tika piekarē sākts krāmēt visādus lemforderīšus + tika uzliktas adekvātas bremzes, procesā sakrāmējot visādas jaunas detaļas - tagad tika uzlikti normāli amarti un stūres pirksti beigto vietā, vēl jāuzliek aizmugurē normāli amarti, tad varbūt kādus 5 gadus būs miers. Tu tikmēr naivi ceri ka nopērkot 10 gadus vecu mašīnu, kāds pirms tevis būs garantēti šitā pūlējies, licis labas detaļas lai tu varētu tikai jāt bet neremontēt.
Kā tas "nav kur likties" izpaužas? Stūrei labajā pusē ir tāds izņemams metāla gabaliņš ko par atslēgu sauc - kad to pagriež pa kreisi, motors noslāpst, kad pagriež pa labi, sāk darboties - elementāri. Tev ir problēma sēžot korķī paslēgāt motoru iekšā ārā, jo ventilators nedarbojas - diez kā tu būtu ņaudējis, ja tev būtu bijis tāds variants kā man kādus pāris gadus atpakaļ - ar motoru, kam izpūsta galvas blīve un vispār pazudusi dzese, jānobrauc 45 kilometri pa šoseju - tev droši vien mašīna būtu vainīga pie tā ka tu būtu noķīlējis motoru - es diezgan mierīgi aizbraucu, ar attiecīgu braukšanas tehniku, un motoram tikai vajadzēja novērst sākotnējo problēmu; noēvelēt galvu un uzlikt jaunu blīvi.
Kāds sakars kasetēm ar kaut ko? Tas maģis ir krutāks par visādām aftermarketa pioņerkām ko mēdz stumt mašīnās - tu tikai iedomājies - 1) tas maģis iederas mašīnas salonā 2) apgaismojums regulējas kopā ar paneļa apgaismojumu 3) skaļums regulējas attiecībā pret mašīnas ātrumu; tas pēdējais ir sevišķi forša fīča, kas aftermarketam praktiski neeksistē. Kasete ir vienkārši attiecīgā perioda atskaņošanas avots - deviņdesmitajos bija diski, nulltajos parādījās vēl ieejas ligzdas un šajā desmitgadē USB ligzdas - klausoties radio ir diezgan pie dirsas ko tas maģis spēj atskaņot ![]()
"Mazda bija dārgāka un?" - ar to arī viss ir izteikts. Var arī nopirkt dārgu mk2, pārlasītu GTI - bet nu jā, tur nebūs "modernais izskats".
Par to visu pārējo - par ģeneratoru es izteicos zemāk, par karbuli neko nevar prognozēt bet uz ceļa jau tu arī nepaliki, par to ventilatoru - vispār jau spidometrā ir temperatūras rādītājs, jā, tam nav normālas atzīmes, bet aptuvenu normālo rādītāja pozīciju gan var iegaumēt - ja tu pat nepamani ka rādītājs rāda jūtami augstāk, tā jau nav mašīnas vaina... Mazdai nekas īpaši neplīsa, jo tu piemaksāji par stāvokli, un nopirki sieviešu/pensionāru/svētdienas braucēju mašīnu - ja tu būtu nopircis kaut ko tādu, ar ko parasti griež augšā lielas kilometrāžas, diez vai būtu tik jauki sanācis.
P.N. Aizvēsturiskais maģis - neizskatās ka iekš nullto vidus mazda 6 būtu sevišķi modernāks maģis ![]()
Atšķirībā no ļoti ērtās mazdas, kam, iespējams, vajadzēs servisa palīdzību, tevis nosauktajam ģeneratoram var ērti izskrūvēt ar krustiņa skrūvgriezi divas skrūvītes, izņemt šokolādi un izvērtēt ogļu un slīdgredzenu stāvokli. Vēl parasti problēmas jau savlaicīgi piesakās zemā borta spriegumā - fordeļiem, tajā skaitā šķībacainajam fordelim, tb mazdai, lampiņa iedegas zem 12,8v, diemžēl VAGmobīļiem ir klasiskais variants kur tā nenotiek.
Starteri gan nāksies izjaukt, bet ja no tā ir bail, var profilaktiskos nolūkos pārlasīt. Tā tava mazda kā reiz ir tajā vecumā, kad starteris var pirmo reizi pieteikties ![]()
Vairums cilvēku, tiešām? Vairums kuru cilvēku, iauto foruma lietotāju? Ja vairums latvijā dzīvojošo, tad kāpēc vairums latvijā dzīvojošo ir problēma samaksāt par jaunu mašīnu? Tad jau varbūt tomēr ir problēmas samaksāt par apšaubāmām ērtībām? Apšaubāmām, jo es šad un tad mēdzu vilties - tādi laaciz tipa cilvēciņi, kuriem ērtības dod mašīnas izlaiduma gads, nevis aprīkojums, mēdz stumt sūdu pa tēmu "tev ir veca un neērta mašīna, vot tās jaunās, tās nu gan ir ērtas!" - un tad es iekāpju un pirmo reizi izbraucu ar kaut kādu, ap 10 gadus vecu mašīnu, un smagi viļos - jo es esmu noticējis ka tā kaste būs baigi ērta, bet kaut kā tās ērtības nevar sajust, vai diezgan knapi var sajust kaut ko tādu, bez kā var iztikt...
Attiecībā par pēdējo šī posta daļu - es nedzīvoju dižajā pilsētā - nemet mani vienā katlā ar pusi šī foruma lietotāju - "mašīna man ir obligāti vajadzīga - ja es no sava dzīvokļa rīgā aizbraukšu uz 5 km attālo darbu ar velosipēdu, es sasvīdīšu vai salīšu!". Man mašīna ir vajadzība, nevis luksusa prece - kā tad savādāk vidēji divas dienas nedēļā izbraucot mašīnu no garāžas es varētu gadā nobraukt ap 20 štukām...
Saki, tev patīk darbības ar kredītreformu? ![]()
Tāda mašīna ar saules pulksteni nav aprīkota?
AGA ir pats pēdējais kantoris no kura ņemt gāzi...
Vidējas cenas pusautomāts. Kā saprast "vai maz to gāzi vajag" - tu par to ka tam komplektā ir pulverdrāts rullis? Vai tu esi metinājis ar pulverdrāti? Es esmu - slava Dievam ka man ar to sūdu nav vairs nekas jāmetina jo nu jau kādu laiku garāžā stāv argona maisījuma balons... Šuves kvalitāte nepārsteidzošā kārtā ir diezgan draņķīga, caurmetināšana, kas gan te mazāk saistoša, arī jūtami sliktāka, metinot dzirksteles lido kā no brīnumsvecītes...
Valsts politika, nekas vairāk. Tur ir totalitāra valsts, tāpēc var visu ieviest ātri - rietumos vispirms jāpāraudzina tauta.
Laaciz rakstīja: Personīgā pieredze ar 90.-to gadu auto. Golf 2 1.6 benzīns:
+Iztūrīgs
+labs kā pirmais auto, ko nebūs žēl nošķilt. (ar to arī plusi beidzas).
Lietošana:
-Nosprāga ģenerators,
-slāpa nost atlaižot gāzes pedāli (šis bija jautri jo īpaši pagriezienos),
-ziemā mīlēja tikko piedarbināts rēkt uz kādiem 2k RPM (spriežot pēc trobeles),
-nosprāga ventilators radiatoram, kas rezultējās ar pārkarsušu atutiņu karstā vasaras dienā stāvot korķī,
-kaut kas notika ar lukturiem spīdēja vārgāk par sveci,
-absolūti negāja bez zvērīgas zāģēšanas,
-neērts un principā prasts kā poda vāks.
-izrūsēja grīda.
Beigās tika atdots lūžņos. Es ar kādreiz domāju, ka 20 gadīgs vāģis ir pats labākais, bet pēc ta Golfa nāca 2004. gada Mazda 6 ar 2.3 benzīnu. Diena pret nakti.
+Dzinējs, kas cēla vienmēr kaut arī nebija nekāds mega jaudīgais,
+patīkama zem dobja skaņa no dzinēja zemākos apgriezienos,
+daaaaudz ērtāka sēdēšana (kā priekšā tā aizmugurē),
+BOSE audio (iepriekšējais īpašnieks gan bija uzlicis Aftermarket pastirpinātāju),
+Klimats (kas strādāja),
+eksterjers (izskatījās moderns pat pēc 10 gadiem),
+patīkamāka vadāmība,
+Xenon lukturi (orģināli),
+4x elektro logi,
+pats svarīgākais... Cup Holderi
.
Negatīvais?
-Rūsa (godīgi nekas cits neāk prātā).
No remontiem ABS vads, kas kaut kādā veidā bija pārplīsis un taisīja ziemassvētku eglīti panelī - 20EUR. Bremžu diski un kluči - 200EUR (precīzi vairs neatceros). Izpūtēja metināšana (tur gan apts biju vainīgs).
Long story short... 2004. gada Mazda 6 3 gados bija 10x uzticamāka nekā 90 kaut kāda gada Golf 2.
Lūdzu reālā pieredze, bet nu katram tā var atšķirties.
Tāds retorisks jautājums - tā mazda maksāja tikpat, cik tas golfs? Nē, bija dārgāka? Nu lūk, ar to visu ir izteikts - tu samaksāji vairāk par tehnisko stāvokli un aprīkojumu, bet to visu novel uz gadu. Vēl vairāk - mašīna vainīga pie tā, ka bezrūpīgais īpašnieks iekuļas vienkāršās un ļoti lēti novēršamās problēmās; teiksim tajā pašā ģeneratorā ar veikliem pirkstiem nomainīt dilstošās detaļas izmaksā ap 15 eirām, karbuli pārlasīt pēc internetā atrodamiem manuāļiem līdzīgi. Aprīkojuma sarakts lika pasmaidīt, nu jā, cilvēks tika pie mašīnas kurai ir bik aprīkojums
Par klimatu ir jālepojas, tas tiesa...

Nu bet elementāri - golfam bija lielāka vērtība [un joprojām ir] nekā kaut kādai tur toyotai, attiecīgi līdzīgos rubuļos golfs bija sliktākā stāvoklī + tādas toyotas mērķauditorija pa lielam ir pensionāri vai sievietes.
Ja gribas uzlekt augstāk par savu dirsu un pašikot ar izlaiduma gadu - tieši tā. Bet liela daļa cilvēku neapzinās ka jaunākas mašīnas ir nevis vienkārši citi modeļi, bet mašīnas, kam detaļu cenas ir citā kategorijā iegājušas - izdomā ka gribas jaunāku mašīnu, bet pēc tam var grauzt nagus un domāt - vai likt jaunas common rail sprauslas pa, hvz, 1,5-2k, vai šrotā kaut ko lētāku meklēt... ![]()
Es laikam būšu tuvāks tavai pirmajai kategorijai, tikai iemeslu gan tu neesi sapratis. Tas ir nevis kaut kādas mistiskas "nespējas iemācīties", bet gan dēļ tā, ka savas nodarbošanās dēļ redz tās pašas problēmas atkal un atkal. Man ir līdzīgi - es tās problēmas redzu atkal un atkal + es esmu iedziļinājies uzbūvē.
Par to otro variantu atļaušos pasmaidīt...
Tev ir taisnība - es nevaru atļauties jaunu lamatu UZTURĒT - ja tev patīk lepoties citiem "paskaties uz manu jauno tačku; amortizācija izmaksā 4x vairāk kā ar tavējo, bet es to varu atļauties, esmu kruts čalis, yo!" - nu tā ir tava īpatnība...
Man ir tāda maza problēma ka man patīk savās mašīnās krāmēt pieklājīgas detaļas - es tiešām šādu izpriecu nevarētu atļauties ar 10 gadus vecu golfu - tā nu es braucu ar 30 gadīgu, kurā tiek krāmētas normālas detaļas pēc vajadzības, nevis desmitgadīgu, lai citiem pašikotu, bet pēc tam jākrāmē dilstošās detaļas no šrota vai vislētākie sūdi, nē paldies.
Tā cena varbūt ir bik uzskrūvēta, bet var saprast - tas ir par stāvokli, un tādu mašīnu vairāk nepaliek. Kamēr norūsējušas mazdas bija, ir un būs.
Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO)
26
Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO)
9
2.0 iekš mk2 atrodas tikai tad, ja to kāds tur ir ielicis - lielākie mk2 dzimtie motori bija 1.8, vienīgi dažādos veidos , ar jaudu 90-207 zs diapazonā. Es baidos ka mans golfs ar savu 2.0 8v motoru un vēlīna GTI cienīgām bremzēm paātrinās un bremzē vismaz vidējās latvijas jaunās mašīnas līmenī [vidējās jaunās, nevis vidējās jaunās premiuma mašīnas līmenī - trīslitrīgie 300 zs ķīseļi atrodas augšpusē, nevis vidū
] - vadāmība arī ir laba, ar to foršo mazās mašīnas sajūtu [nevis kā jebkuram audī], vienīgi stabilitāte ne pārāk - dēļ kā beidzot tiek likti gāzes amarti lai kaut ko uzlabotu, bet tāpat klīrenss paliks pirmajā vietā. Cik ir sanācis pabraukt ar dažiem 10 gadus veciem pseidodžipiem, tie nebija īpaši stabilāki kā mans golfs pāris gadus atpakaļ - un cilvēki ar tādiem brauc, daudzi piedevām - tad par ko mēs runājam?
Un kāds sakars komplektācijai? Elementāri - ko tev uz ceļa dod auto vadāmība? Uz ceļa noder motors, bremzes, elektriski logi un kruīzs - bet no labas vadāmības, sevišķi uz klīrensa un ērtuma rēķina, jēgas ikdienas mašīnai nav sevišķi lielas. Teiksim, tev ir mašīna, kas forši spēj izbraukt salinieka pārvadus uz 120 - tu tā izdari, un apakšā tev ir sekss ar policistu un piespiedu braukšana ar velosipēdu kādus mēnešus - noderēja labā vadāmība? Tas apmēram kā teslas uzrāviens, kas reālajā dzīvē ir pa tēmu "kā papist vadītāja apliecību dažās sekundēs"
Lai labi vadās [un iekšā sēdošajiem zobi grab] svētdienas mašīnas, ikdienas mašīnai pietiks ar "pieņemami" - jā, jā, zinu "bet jaunajām mašīnām ir laba vadāmība!" - protams, jo tās ir nokomplektētas ar koka ratu riteņiem un zemu klīrensu.