iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 19.09.2017 12:47

Kas ir "pasažieru spuldze"?

Ar kļūdu kodiem ir divas problēmas. Pirmā - tam, kurš skatās kompja ekrānā, vajag smadzenes lai saprastu ko viņš redz. Mūsdienās diezgan izplatīta problēma, servisus ieskaitot, dēļ kā forumos regulāri var lasīt topikus par tēmu "tāda un tāda problēma, servisā neko neizdarīja, kļūdu nav". Otrā - kļūdas tiek piefiksētas par kaut ko nopietnu, tāpēc par tavu raustīšanos nekā nav.

Attiecībā par raustīšanos, nekāda sakara ar degvielas filtru. Ja viegli uzgāzējot raustītos dēļ nepietiekamas degvielas padeves, tad braucot smagi purinātos vai rītos ciet, un visu laiku, nevis vienu rītu no desmit.

msh 18.09.2017 18:56

Nu šobrīd smieklīgs paliec tu, maisi manus tekstus un saliec tos kā vēlies, lai pasniegtu ko vēlies. 6,4 ir normāls cipars - 7 ir kaut kas ne pārāk īpašs. Wiki dati golfam? 8,4 - eksemplāram ar bik vājāku 1.8 motoriņu. Audī ir tāds vienkāršs piemērs interesantai mašīnai, jo tam eksemplāri kas jau standartā simtu spēj aizsniegt kādās sešarpus sekundēs piedāvājumā ir vairāk kā 30 gadus.

Es droši vien dzīvoju nepareizajos laukos - manā ciemā ir kādi trīs 9-5, nu vismaz divi vienādi, ap nullto gadu izlaisti 2.3t toč - un tikai viens Audi 90 2.2 20v turbo quattro [ne mans]. Vienā no tiem ir sanācis pasēdēt, pa lielam galvenā atšķirība pret normālu mašīnu - ķer pie stūres pēc atslēgas, huj, tās tur nav... Atšķirību pret golfa ķebļiem īpaši nemanīju - tur gan laikam bija tādi prastāki ķebļi, sābs tomēr ir domāts šosejai, tur neko īpašu nevajag, kamēr man ir rekāro - bet, iespējams, tev ir taisnība, un sāba ķebļos ir salikti svina gabali, lai mašīna nepaliktu par ātru...

msh 18.09.2017 12:44

Sābs var likties kruts ja cilvēks ir no laukiem un pirms tam braucis vienīgi ar žiķeļiem vai opeļiem, tad tādā iekāpjot tiešām var nākt ārā "bļe kā tas sābs iet!" "ej tu dirst!" "o joooptvajumaķ!"... Bet nu pieliksim to relatīvo krutumu klāt pie citām mašīnām:

Iekš wikipēdijas redzu ciparus - 2.3 turbiķim 8 sekundes, aero 6,9 sekundes - pirmajai paaudzei paliekot resnākai un smagākai, cēla motora jaudu lai noturētu to uzrāvienu, otrā paaudze palika vēl resnāka un smagāka, tur tāpēc ielika to 2.8 turbiķi, lai panāktu to pašu ko pirmā ar 2.3. Hiršam kaut kādas 6,4 sekundes - dīzeļi un mazmotori nemaz nav ievērības cieenīgi. Nu ko, pieliksim blakus kaut ko citu

Audī UrS4, ar 230 zs 2.2 turbiķi - 6,2 sekundes. UrS6 uzbarojās un palika lēnāks, ar to pašu motoru 6,7 sekundes, bet tāpat par aero ātrāks [bija arī 4.2 versija, kas bija ātrāka]. Var vēl pieminēt S2, kurš ar 6,4 sekundēm aero uzkož pusdienās - kaut ko jaunāku nav pat vērts pieminēt, tie ir plauktiņu augstāki.

Var arī pieminēt to divlitrīgo - jā, tieši tā dēļ man bieži vien ir uzjautrinoši lasīt par visādu jauno širpotreba mizu it kā ahūno veiktspēju. Trešajam golfam ar tādu motoru ir izrakstītas veselas 9,7 sekundes, ātrāk par visiem sābiem dīzeļiem, izņemot vienu vai divus niknākos - un, iespējams, tas ir oficiālais cipars, kurš ir pārāk mazs, un dabā ir kādas 9 sekundes - neesmu skatījies. Tikmēr entuziasti ar pietiekami nopietnām iekārtām ir samērījuši ka mk2 GTI 8v [kurš ir 1,8] ir 8 sekundes, 16v 7,5 un G60 kaut kas zem septiņām - tātad ar tādu necilu motoriņu man pat pastāv iespējamība turēt līdzi 2.3t komplektācijas 9-5, bet 160 zs G60 varētu arī izcirst aero. Varbūt kādreiz vajadzēs prikola pēc pirmo reizi mūžā ar kādu uzskrieties, un šajā gadījumā ar vienu paziņu, kam kā reiz tāds sābs [9-5 2.3t] arī ir...

msh 17.09.2017 23:59

Man patīk tas tavs aiz ausīm pievilktais "sābs nebija atteicies no lielajiem motoriem" - tas būtu apmēram kā pateikt "opelis līdz 13. gadam arī nebija atteicies no lielajiem motoriem", tik saskaiti, cik insignijām ir tas pats 2.8 turbiķis - vai kā pateikt ka MB vai BMW nav atteicies no V12 motoriem, tik atkal, jāaizbrauc uz vietām, kur apgrozās patiesi biezi cilvēki, lai ieraudzītu mašīnu, kur tāds motors ir ielikts, jo pelēkajai masai ir kas daudz mazāks.

Doma bija tāda ka sābs, tāpat kā citi ražotāji, bija spiests pārveidot motoru klāstu lai samazinātu vidējos oglekļa dioksīda gramus - tā kā sābs nosprāga pārāk agri, tad tas izpaudās pa lielam tikai kā četru katlu ķīseļu masveida sarašanās; būtu pavilcis ilgāk, kā jau redzam ar vienu gadu ražoto jauno 9-5 modeli, būtu sākušies arī mazmotoriņi, tb viņi sākās un arī izbeidzās.

Sābam tie jaudīgie motori ir vienkārši vajadzīgi dabisku iemeslu dēļ - tās mašīnas ir smagas, kaut kam tomēr tās uz priekšu ir jāvelk - tāpat apskatoties 9-5 specifikāciju, nekā īpaša tur nav, pat aero, vienīgi pirmās paaudzes hiršs kaut ko spēj.

Nav grūti saprast kāpēc fofāgens atteicās no R32 un tā vietā izlaida R - pirmkārt, tās pašas atgāzu normas, otrkārt, ražošanas ekonomija, treškārt - šitas gājiens ļāva palielināt jaudu un vienlaicīgi uzlabot mašīnas vadāmību - atteicās tak no 250 zs motora, motora, kurš tikai nedaudz stiprāks par GTI motoru, un tā vietā ielika 300 zs motoru. Sešiem cilindriem mērķauditorijas sevišķi daudz nav - vienīgi tādi dīvaiņi kā es, kas vēlas mierīgai braukšanai elastīgu motoru, sajūgtu ar mešalku, bet R32 bija tēmēts uz citām braucēju grupām...

msh 17.09.2017 21:30

Ko līdz tāds aero, kurš ir kādam retajam, kad visi pārējie brauc ar "arī es" tipa četru katlu belarusniekiem? Tikmēr kad paskatās uz uz ceļa esošajiem 9-5 sābiem, tiem, kurus ap gadsimtu miju ražoja - ko tur gandrīz vienmēr var ieraudzīt - 2.3 turbiķi, kurš no aero atšķiras ar bik zemāku jaudu.

msh 17.09.2017 19:31

Tātad domāts B5.

msh 17.09.2017 19:28

Es gribēšu redzēt kā dabā izvērsīsies šitentā padarīšana ar litija sūdiem - tas būtu apmēram tas pats kas ja parastajai mašīnai uzpildes stacijā motoru mainītu, un tu nevarētu zināt, ieliks tādu ar 50k noskrējienu, vai 600k noskrējienu...

Kaut kādus piecus vai bik vairāk gadus atpakaļ bija jau tāda kompānija Better Place šito ideju pacēlusi bet nobankrotēja; tolaik vēl nebija pareizais batonu bāšanas lobijs.

P.N. Tur tā aķu maiņa ir ar vienu mazu kāsīti - stacija ir ar noteiktu ietilpību un spēju noteiktu daudzumu aķu uzlādēt noteiktā laikā, kurš nav pārāk mazs. Parasta DUSa sūknis spēj kādām 10 mašīnām stundas laikā pieliet bākas, pie noteikuma ka vadītāji netaisa iekšā rindas uz burgeriem - parasts viduvējs staķiks tātad spēj stundas laikā uzpildīt kādas 80 mašīnas, tikmēr priekš teslas aķu maiņas punkta tāda spēja - 80 aķi stundā - prasīs lielus apjomus un milzīgas jaudas. Pietiks tik stacijas tuvumā uzrīkot kādu lielāku koncertu vai festivālu un iestāsies pizģec un laimīgie braucēji varēs dziedāt un dejot...

msh 17.09.2017 19:19

Ja viņi būtu davilkuši līdz šim laikam, tad nekur nespruktu. Fofāgens joprojām spēj piedāvāt divlitrīgu GTI tikai tāpēc ka ir masveida ražotājs kas lielākajai daļai iesmērē 1.4, 1.8 un tamlīdzīgus - līdzīga situācija ir ar audī S-mašīnām - es vispār brīnos ka astoņdesmitie jau nav līdz galam atpakaļ un audī vēl nav piespiests pāriet atpakaļ uz motoru klāstu kas pa lielam sastāvētu no 4 un 5 katliem.

Pa lielam sābs līdz beigām tā varēja atļauties noteikti tāpēc, ka pēdējo gadu modeļos ir šausmīgi daudz 1.9 belarusnieki.

msh 17.09.2017 14:43

Šorīt no rīta ap kādiem pusseptiņiem, vedot sievu uz autobusu liepājā, pa ceļam, pusceļā starp rucavu un nīcu redzēju īpatnēju skatu - ceļa malā nomests pajauns zvēru karalis ar trīsstūri un ieslēgtām avareikām, kuru gurdenā mirkšķināšanās liecināja ka aķis tuvojas beigām... Kad pusvienos braucu mājās, tad jau bija pazudis. Droši vien kaut kas par "ai, man jau evakuators aizbrauks dajebkur pakaļ" tēmu, tik bez tās pakaļ aizbraukšanas...

msh 17.09.2017 14:40

Nu bet vai tad elektromobīļi IR ērti un labi? Nekas diži nav mainījies, vienīgi nu lobija barotais veikalings cītīgi bāž aitām batonus ausīs ka tiešām ir. Bet kamēr ziemas sals nesamazinās nobraucamo attālumu mazāk par 10-15 procentiem un pilna uzlāde teslai neaizņems ne vairāk par piecām minūtēm, tikmēr tas viss ir tukša diršana.

msh 17.09.2017 14:37

Neaizmirsti tik ka tas tava sāba motors pa lielam pieder pie tā laikmeta, kuram mans golfs - nu labi, tava sāba motors jau laikam ir sačakarēts ar ražošanas ekonomiju; vecie sāba 2.3 turbiķi laikam bija izturīgāki... Ja šodien vēl sābs eksistētu [ķīniešiem piederošais brends neskaitās], aero labākajā gadījumā būtu ar kādu 2.0, drīzāk ar kādu 1.6, no kura būtu izžmiegti kādi 230-260 zs un pasniegts tas kā baigais uzlabojums - nu un gan jau būtu arī kāds 1.5 TiD Aero-line...

msh 17.09.2017 13:28

Jā, ja klapi atver, tad siltums, atkarībā no cirkulācijas esamības, būs vai nebūs, bet klapes pozīcija nekādīgi neietekmē dzeses sistēmas darbību, ja neskaita nelielu siltuma aizvadīšanu.

Otrajā rindkopā pirms vārda "ražotāji" bija jāpieliek "japāņu kastu". Nekad neesmu redzējis šādu īpatnēju tehnisko risinājumu, kā tu to apraksti, bet nu pa lielam tas tāpēc ka šrotos es pa japāņiem reti vandos, tikai tad, kad vajag kādu detaļu ko pielāgot, teiksim, vectētiņa taisītajiem traktoriņiem. Fofāgena grupai nekad nekas tāds nav bijis - astoņdesmitajos/deviņdesmito pirmajā pusē pa lielam bija parasti PWM vārsti un V6 motoriem soļa motoriņi - deviņdesmito otrajā pusē sāka brīvgaitnieka vietā ieviest droseles, kuras brīvgaitā virina soļa motoriņš - vēlāk, kad jau ieviesa Drive by wire, pieņemu ka droseli turpina virināt vadības bloks un nekāda vārsta vairs nav. Ar dzeses šķidrumu neapsilda ne droseli, ne brīvgaitas vārstu, tas būtu lieks, nevajadzīgs un bezjēdzīgs sarežģījums - kaut kādiem pāris motoriem ir bijusi kartera ventilācijas elektriska apsilde.

msh 16.09.2017 1:24

Normālām mašīnām drosele nav jāsilda - astoņdesmito gadu karburatorniekiem bija viens dzeses līkums caur ieplūdes kolektoru, bet nelielai sildīšanai termostatiska klape filtra kastes ieplūdē, kas pārslēdz gaisa padevi no izplūdes kolektora puses.

Attiecībā par karstā gaisa ieslēgšanu - salona apsildes ieslēgšana uz karstāko dzeses sistēmas darbību izmaina tikai žiķeļiem, mašīnām, kurām tizlas paneļa konstrukcijas dēļ temperatūru regulē ar krānu, nevis ar klapi, vai veciem klimatiem, kam vēl ir vakuuma vārsts, ar kuru pie pieprasītā LO aizvērt ciet to loku. Šitentais passāts nav neviens no tiem - vārsta nav, temperatūru regulē ar klapi.

msh 14.09.2017 17:46

DJ40 rakstīja:

kasinsh79 rakstīja: Jau taisa! Neatceros, kuram ražotajam tas bija kā papildopcija, bet ir! Auto stāvot, tiek uzlādēta baterija no saules (stikla jumts - saules baterija).

Kādreiz A6 nāca (nezinu precīzi nosaukumu) ķipa solārā lūka, kas lādēja aķīti stāvot.

Pirmais audī modelis kam tāda nāca bija Audi Coupe. Ļoti reti gan kāds ieķeksēja to krustiņu pie aprīkojuma.

msh 14.09.2017 12:37

Par kādu braukšanas prieku tu te runā? Tās mašīnas, kurām vēl tāda fīča kaut cik ir saglabājusies, tas pārāk spēcīgi neietekmē - protams, to mašīnu 3 vai 4 litru motoru forsāžas līmeņi aug, bet motors ir vienalga adekvātākā izmērā attiecībā pret mašīnas izmēriem un masu.

msh 12.09.2017 18:08

Pirms dažām dienām aizdomājos par vienu no mūsdienu turbo mikromotoriņu modes neagtīvajiem aspektiem - eļļas termisko slodzi. Pagājušās nedēļas darbību rezultātā mana golfa borta kompis beidzot ir savienots ar eļļas temp devēju un es varu vērot kā eļļas temperatūra svārstās atkarībā no slodzes, ko līdz šim nebiju zinājis, ka tas ir tik ļoti izteikti. Golfam, protams, tā kombinācija ir laba - slodze diezgan maza, motors adekvāts un ar diezgan lielu jaudas rezervi, attiecīgi temperatūras turas zemas - uz 95 bez piekabes 100-102 grādi, ar tukšu zubri pakaļā 103-105, braucot cauri liepājai uz 60 vispār tik 97, ~ piecus grādus virs dzeses temperatūras, zemāk laikam nokrist nevar. Tikmēr tur kaut kādam 1.5 ķīselītim, kam caur sūdomātu jāvelk divas tonnas smaga govs, temperatūras dzīvojas citos augstumos, un nav jābrīnās kāpēc dzird stāstus par to ka dažai labai dažus gadus vecai mizai ar lielāku nobraukumu zem vārstu vāka nogulsnes ar skrūvgriezi var kasīt. Pilnai laimei vēl nākas lietot krutas un dārgas eļļas, kuras pat mēdz viltot, un tāpēc beigās tāpat var iebraukt sūdos pat pie izdotas naudas...

msh 10.09.2017 13:37

Tur jau tad drīzāk motoram vajag tādu kažoku ne aķim , eļļas viskozitāte to kā starteris spēj griezt motoru ietekmē DAUDZ vairāk.

msh 10.09.2017 10:10

Nu tad nākamreiz zināsi - gribi pirkt mašīnu, kurai ir ķīselis ar kommonreilu un DPFu - noliec kādas 3 štukas neparedzētiem izdevumiem. Nu tāpat kā savulaik ar audī 2.5 V6 TDI, kur bija jānoliek kāda štuka latu neparedzētai sadaleņu maiņai...

msh 10.09.2017 10:05

Saki, slāpekļa oksīdi un kvēpi ir kaitīgi dabai bet ne cilvēkiem? Jeb vai tu vienkārši esi par to lai dižajā pilsētā visi staigātu respiratoros vai gāzmaskās?

Atceros pirmo reizi kad aizbraucu uz dižo pilsētu ar mašīnu - 12. gada vasara, pirmais garākais brauciens ar A90q - iebraucu dižajā pilsētā, pārbraucu pāri vanteniekam, turpat kādā no tuvējajiem krustiem dabūnu sarkano, apstājos, ostu gaisu, domāju: "kas te tā smird? man kādi vadi svilst?" - paskatos apkārt - ā, man tak visapkārt dīzeļi klab un smird...

msh 09.09.2017 22:17

Kompis jau būs pēdējais veids kā to noteikt - pat ja tiešām filtra esamība/stāvoklis atspoguļojas kādā mērījumu grupā, čipšķūneri atradīs veidu kā nosimulēt attiecīgos rādījumus. Cita lieta ka varētu sākt pārbaudīt vai izpūtējā ir kvēpi un uzlikt atgāzu mērījumam kvēpu normu nulli, vai tuvu tai - pēc tam gan mašīnas ar amputētu filtru braucējs varēs apskati iet kā to tagad dara 25 gadus vecu, līdz kliņķim nopistu dīzeļu braucēji - skalot ar šļūteni izpūtēju, braukt uz apskates punktu max trešajā robā un cerēt ka tomēr izdosies iziet...

msh 09.09.2017 21:45

Tu to savu ķīseli pērkot nezināji ka tas ir aprīkots ar kvēpu filtru? Pa lielam stāsts ir par braukšanu ar mašīnu, kuru nevari atļauties...

msh 08.09.2017 1:13

Tu esi mazliet pārpratis. Uzlabot uzlabo, bet to, kas vajadzīgs ražotājam, ne patērētājam. Nu apmēram tāpat kā tev tuvajām japāņu mizām - kur ražotaji ir pacentušies precīzi aprēķināt visa kā resursu, bet tas tiek izmantots nevis lai laimīgie pircēji varētu braukt 30 gadus, tikai mainot eļļas un siksnas, bet gan lai uzražotu bik lētākas urnas, kuras pēc kādiem 15 gadiem vienkārši sabrūk. Ar ĢMO ir apmēram tas pats - modificē ne jau lai augi uzņemtu vairāk vitamīnu vai labāk garšotu, bet gan lai ātrāk augtu un lielāki [audzētājam lētāk], un/vai, ar šādu pašu iemeslu, lai būtu izturīgāki pret ķimikālijām, slimībām vai kaitēkļiem. Es kādu laiku atpakaļ pārslēdzos no rapšu eļļas uz saulespuķu eļļu - jo uzzināju kāpēc tos rapšus ģenētiski modificē - lai tie izturētu vairāk pesticīdu, un līdz ar to tos varētu krietni lielākās porcijās hujārīt virsū. Pēc garšas tu gan jau neatšķirsi, kur vairāk pesticīdu iekšā, bet, kā parasti zaudētājs paliek patērētājs.

Tas kanibālam.

msh 07.09.2017 12:36

Nejauc eko ar pseidoeko. Pseidoeko ir stāstīt par kaut kādiem oglekļa dioksīda gramiem, litru vietā, stāstīt cik, lūk šitentā jaunā mašīna ir dabai draudzīgāka, lai arī patiesībā ir otrādi, tā ir smagāka un patērē vairāk degvielas, utt. Te tikmēr ir runa par ierīci kas vajadzīga lai cīnītos ar sekām, kuras radušās dēļ tā, ka katra slinkā pakaļa pa dižo pilsētu vēlas stumdīties ar mašīnu, piedevām dīzeli. Dīzelis pa lielam ir indes maiss, un tāpēc arī pēdējos 10 gadus liek kvēpu filtrus un secīgos katalizatorus.

msh 07.09.2017 12:31

Paprasi kolēģei kā tie koki tiks galā ar kvēpiem...

msh 05.09.2017 18:49

Kanibaals rakstīja: Tādā veidā, ka to auto neizjauca un tagad tas braukā apkārt. Zinot mūsu valsts mainīgos likumus sazin vēl kad tas tagad atspēlēsies un kā.

Un kāpēc tu domā ka braukā?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti