1) Ja te kaut kas ir jāapzīmē ar vārdu "sūds", tad tikai amerikāņu ražojums. Tie ir amerikāņi, kuri joprojām ražo motorus, balstītus uz 50-60 gadus veciem dizainiem. Atceros kā sasmējos, dažus gadus atpakaļ apskatoties 300C čurslera motoru klāstu - divi DOHC V6, japāņu dizains, un viens OHV 16v V8...
Kāda vaina, nopērc jaunu mašīnu, bet motoram nieka 50 gadi... Un, protams, kā jau aizvēsturisks sūds, neko nespēj - klarksons savā DVD "the good, the bad, the ugly" uztaisīja dragreisu, tur tas čursleris pret tā laika M5 skrējās - M5 to paņēma kā mazo ezīti, klarksons tik nokomentēja "BM's twice as expensive, but that's quite a win" - respektīvi, tu saņem to, par ko tu maksā - nav naudiņas normālam eiropietim, var paņemt akmenslaikmeta amerikāni. GM savulaik uztaisīja atpakaļkāpšanos - viņi astoņdesmito beigās saprata ka lai konkurētu ar eiropiešiem, vajag labas piekares un modernus motorus, un tā radās NorthStar. Bet pirms kādiem desmit gadiem šie saprata ka no viņiem tāpat prassa tikai lētas kastes, un tāpēc to DOHC V8 nomainīja OHV V8...
2. Vispār jau mašīnai ir jābūt adekvātai motoram, kāda jēga no ļumīgas piekares mašīnai, kura ļoti strauji sasniedz tādus ātrumus, ka ļumeklis var kaut kur aizkūleņot?
3. Nesalīdzini pirkstu ar krānu. R8 ir supermašīna, lambo ar četriem riņķiem, kamēr tas pats dodža izaicinātājs varētu būt RS4 vai RS5 konkurents - nebaidies, tajās mašīnās, diemžēl, arī būs burgeru rīšanas aprīkojums.
4. Resurss vai jaudas potenciāls? Dabiski ka akmenslaikmeta septiņlitrīgam V8 tas ir lielāks nekā modernam četrlitrīgam V8, par spīti tam ka akmenslaikmeta motors īsti nav spējīgs elpot - un tā nu jeņķi saliek pāris kompresorus un vuala.
5. Jā, un ar kādām metodēm tā jauda tika sasniegta?
Dragsteriem motori, kas bāzēti uz čurslera hemi, attīsta 10k zs - pateicoties tam ka motoru baro ar nitrometānu un tajā ar kompresoriem sapūš ahūnu spiedienu - resurss - viena gonka - piešķilt, uzsildīt un vienu reizi aizskriet
Baidos ka tevis pieminētā korvete diži neatpaliek no šitiem. Ja no kāda M5 motora tiešām nevar izcelt to ciparu, tad tas ir tikai ražošanas ekonomijas dēļ - bet lielākoties vienkārši tāpēc, ka tam vajag atbilstošas kārbas, kuru nav. Piemēram, audī leģendārais 2.2 20v turbo motors ir teorētiski spējīgs uz 1k zs/1k nm, tikai nav neviena audī kārba, kura to spētu pavilkt.
























Varētu padomāt ka tolaik nebija pretlikumīgi... Vienkārši tolaik menti nedrāza pēc pilnas programmas - kolēģis, kuram ap 40 gadi, stāstīja - viņa jaunībā pie rucavas vidusskolas parasti stāvēja strīpa ar jawām un ižiem, un daži moskviči, ar visiem tiem brauca skolnieki. Vietējais ments, šo apturējis, pārliecinājās ka nav dzēris un viss, tas nekas ka zināja ka vadītāja apliecības nav.
Un varētu padomāt ka mūsdienās maziem bērniem nemāca braukt...