iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 14.01.2017 11:56

Varētu padomāt ka tolaik nebija pretlikumīgi... Vienkārši tolaik menti nedrāza pēc pilnas programmas - kolēģis, kuram ap 40 gadi, stāstīja - viņa jaunībā pie rucavas vidusskolas parasti stāvēja strīpa ar jawām un ižiem, un daži moskviči, ar visiem tiem brauca skolnieki. Vietējais ments, šo apturējis, pārliecinājās ka nav dzēris un viss, tas nekas ka zināja ka vadītāja apliecības nav.

Un varētu padomāt ka mūsdienās maziem bērniem nemāca braukt...

msh 14.01.2017 11:52

1) Ja te kaut kas ir jāapzīmē ar vārdu "sūds", tad tikai amerikāņu ražojums. Tie ir amerikāņi, kuri joprojām ražo motorus, balstītus uz 50-60 gadus veciem dizainiem. Atceros kā sasmējos, dažus gadus atpakaļ apskatoties 300C čurslera motoru klāstu - divi DOHC V6, japāņu dizains, un viens OHV 16v V8... Kāda vaina, nopērc jaunu mašīnu, bet motoram nieka 50 gadi... Un, protams, kā jau aizvēsturisks sūds, neko nespēj - klarksons savā DVD "the good, the bad, the ugly" uztaisīja dragreisu, tur tas čursleris pret tā laika M5 skrējās - M5 to paņēma kā mazo ezīti, klarksons tik nokomentēja "BM's twice as expensive, but that's quite a win" - respektīvi, tu saņem to, par ko tu maksā - nav naudiņas normālam eiropietim, var paņemt akmenslaikmeta amerikāni. GM savulaik uztaisīja atpakaļkāpšanos - viņi astoņdesmito beigās saprata ka lai konkurētu ar eiropiešiem, vajag labas piekares un modernus motorus, un tā radās NorthStar. Bet pirms kādiem desmit gadiem šie saprata ka no viņiem tāpat prassa tikai lētas kastes, un tāpēc to DOHC V8 nomainīja OHV V8...

2. Vispār jau mašīnai ir jābūt adekvātai motoram, kāda jēga no ļumīgas piekares mašīnai, kura ļoti strauji sasniedz tādus ātrumus, ka ļumeklis var kaut kur aizkūleņot?

3. Nesalīdzini pirkstu ar krānu. R8 ir supermašīna, lambo ar četriem riņķiem, kamēr tas pats dodža izaicinātājs varētu būt RS4 vai RS5 konkurents - nebaidies, tajās mašīnās, diemžēl, arī būs burgeru rīšanas aprīkojums.

4. Resurss vai jaudas potenciāls? Dabiski ka akmenslaikmeta septiņlitrīgam V8 tas ir lielāks nekā modernam četrlitrīgam V8, par spīti tam ka akmenslaikmeta motors īsti nav spējīgs elpot - un tā nu jeņķi saliek pāris kompresorus un vuala.

5. Jā, un ar kādām metodēm tā jauda tika sasniegta? Dragsteriem motori, kas bāzēti uz čurslera hemi, attīsta 10k zs - pateicoties tam ka motoru baro ar nitrometānu un tajā ar kompresoriem sapūš ahūnu spiedienu - resurss - viena gonka - piešķilt, uzsildīt un vienu reizi aizskriet Baidos ka tevis pieminētā korvete diži neatpaliek no šitiem. Ja no kāda M5 motora tiešām nevar izcelt to ciparu, tad tas ir tikai ražošanas ekonomijas dēļ - bet lielākoties vienkārši tāpēc, ka tam vajag atbilstošas kārbas, kuru nav. Piemēram, audī leģendārais 2.2 20v turbo motors ir teorētiski spējīgs uz 1k zs/1k nm, tikai nav neviena audī kārba, kura to spētu pavilkt.

msh 13.01.2017 18:44

msh 13.01.2017 18:43

gunbox rakstīja: Manuprāt tur nedaudz cita fiška. Doma ir samazināt cietušo skaitu un parasti tādi pāšbrūvētie aparāti neiztur drošības normas. Viss jau būtu ok, ja pats ciet, visiem pie vienas vietas, bet problēma ir kad parauj kādu līdzi. Tāpēc labi vien ir, ka tehniskā apskate ir katru gadu, jo pārāk daudz cilvēki brauc ar defektīviem auto, apdraudot citus.

Jā, un to izveic pēc staļina principa - "ir cilvēks, ir problēma, nav cilvēks, nav problēmas". Tās pašas mašīnu pārbūves - ir bik gadījies vienā lapā palasīt kā tās lietas notiek somijā - mašīnu remonts pēc smagām avārijām un nopietnas pārbūves - tur ir NENORMĀLA papīru čupa - piemēram, ja mašīnu pieklājīgi nošķiļ, tad to uzreiz noņem no uzskaites, un remonts drīkst notikt tikai uzraugošās iestādes uzraudzībā, vai viss tiek pareizi, pēc ražotāja instrukcijām, izdarīts - bet tur VAR būvēt un pārbūvēt - pie mums vienkārši pasūta dirst, jo negrib ķēpāties.

msh 13.01.2017 18:37

Protams ka izcelsies - normāla skaļuma astoņu katlu rūciens grozīs galvas, vismaz zinātājiem, jo tas ir stipri savādāks nekā izmisīgs četru katlu ķīselīša tarkšķis. Fotoradars? Nu vajag iemācīties braukt, pedālim ir vairāk par divām pozīcijām.

Bet tavs polo piemērs ir līks - jā, polo ar astoņiem katliem būtu fantastiska, baudāma mašīna

msh 13.01.2017 3:54

Dziļi pie vienas vietas; krāsa ātrumu neietekmē. Jeb kā tur bija tas teiciens "ne tur ir problēma ka zirgs ir balts, bet tur ka vezumu nevelk". Ja gribas mašīnu ar kādām nav pilnas ielas, tad pelēkajai vai melnajai mašīnai zem haubes jāmurrā sešu vai astoņu katlu benzīnniekam

Tofika autors ir kaut ko sajaucis - henrijs fords teica "klients var iegādāties mašīnu jebkādā krāsā, kamēr tā ir melna", bet tas tā bija jo tolaik melnā krāsa žuva visātrāk, un pat tas laiks bija dienās rēķināms.

msh 11.01.2017 18:09

Noskrūvēt filtru, piešķilt un uzgāzēt.

msh 11.01.2017 18:07

Tur jau ir tā problēma ka reti kurš domā "msh-veidīgi" un tā vietā plaukšķina rociņas par kārtējo kāsienu un slaucienu, jo pašu tas neskar. Dižajā pilsētā daudz krutu mašīnu ar leišu vai igauņu numuriem? Tātad dižās pilsētas īpatnība, un attiecīgo mašīnu reģistrēšana ārvalstīs notikusi kaut kādu PVN shēmu dēļ - man zināmie nedaudzie lietuviešu mašīnu braucēji brauc ar 15-25 gadus vecām mašīnām.

To ka likumi ir domāti tikai likumpaklausīgiem muļķiem, tu tikai tagad pamani? Kur tu dzīvo? Piemēram var nosaukt to pašu atļauto ātrumu - arī likums - uz šosejas ir atļauts 90, es braucu uz 95, bet visādu jaunāku mašīnu braucēji diezgan bieži brauc ātrāk - acīmredzot uz viņiem tas likums neattiecas Kā darbojas VID un tamlīdzīgas iestādes, paši redzam - princips tas pats - kas cenšas ievērot likumu, to drāž, kas liek mīksto, tam viss notiek - un tā ir visur, ja neesi to pamanījis.

Šobrīd tu atbalsti NE-DA-BIS-KU likumu - nedabisku, jo tas nosaka ka cilvēkam brīvprātīgi jāmaksā nenormāla naudas summa. Paļaujas uz to ka muļķi tik maksās, un ne jau brīvprātīgi, jo nav jau runa par piecām vai desmit eirām gadā, ko varētu ar vieglu roku atmest. Un kas kontrolēs šī likuma ievērošanu? Teiksi, cepisti un robiņi? Nu var jau sapņot... Es šī gada laikā, nobraucot kādus 15k, cepistus esmu redzējis kādas trīs reizes, robiņus arī, lai arī dzīvoju pierobežas zonā, kur viņi teorētiski mēdz ganīties [abi divi]. Bijušajā darba vietā bija viens kolēģis, alkonauts, kurš katru dienu no 10 km attālajām mājām brauca ar mašīnu bez apskates, bez apdrošināšanas, bez vadītāja apliecības, pats diezgan bieži šmigā - tos trīs gadus, ko tur nostrādāju, viņš pāris reizes nomainīja mašīnas, jo sasita, bet cepisti nevienu neatņēma. Esošajā darbavietā man ir kolēģis, kurš pirms gada savam A80 neizgāja apskati un uzlika mīksto, un turpina braukt tāpat - gan noteikti mazāk nekā agrāk - cepistus vēl nav saticis. Un šitā var turpināt. Un tu tiešām ceri ka šitento slaucienu ievēros kāds, kurš nav likumpaklausīgs muļķis kā smaidīgais, kas gadā nolocīs tos dažus desmitus eiru par dažām dienām latvijā - bet tie, par kuriem tu te cepies, arī - tā vietā lai izvairītos no cepistiem un/vai samaksātu cepistiem "nodoklīti"? Nevajag sapņot.

msh 11.01.2017 2:37

Jā, un PRET šādu optimizēšanu ir jācīnās ar sistēmas sakārtošanu, nevis naudas kāšanu un vēl lielāku naudas kāšanu. Tu saproti ko šajā situācijā tu atbalsti? Tu atbalsti lielu, sulīgu sodu par to, ka cilvēks ir latvijas pilsonis. 99% no tiem, kuru šis viss skar, tas skar pateicoties mūsu valstij - vai tie būtu līki mašīnu reģistrācijas noteikumi, vai pārbūves noteikumi, vai nodokļi un nodevas kas veicina mašīnu pirkt lietuvā un nereģistrēt te - to visu varētu novērst, bet tas nav neviena interesēs. Tā vietā ir, lūk, sods, MILZĪGS sods, "tikai" 3,5k gadā. Ja te nebūtu valsts vēlme sodīt cilvēkus par situāciju, kurā tā cilvēkus ir nostādījusi, bet tikai iekāst naudiņu, tad te vismaz būtu samērība - nu, teiksim, ja mans golfs būtu reģistrēts lietuvā, tad nodevu par tā lietošanu latvijā - 70 eiras gadā [tik es atstāju CSDD kasē braucot uz apskati], nevis "nieka" 50 reizes lielāks cipars, kas ir izzīsts no pirksta - gribētos jau teikt ka izvilkts no kāda veyrona vai ferrari ceļa nodokļa, bet ne tak, tiem noteikti nodoklītis nav lielāks par dažiem simtiem eiru, jo tie ir tikai nabagi, kurus mūsu valsts nīst. Kad tu te raudi par nenomaksātajiem nodokļiem [noteikti aiz skaudības, jo tiem cilvēkiem nav jāmaksā tāds ceļa nodoklītis un divreiz beižākas apskates] , paturi prātā cik daudz PVN un akcīzes satur viens litrs degvielas, un tad parēķini cik lielu procentu no nodokļiem šādi cilvēki mūsu valsts dotās motivācijas dēļ nenomaksā - 5%? 10%? Ja es sākšu pildīt degvielu savai mājai tuvākajā DUSā, kurš atrodas otrpus robežai, arī pie maniem vidējajiem nobraukumiem šī valsts pazaudēs kādu trīs latvijā reģistrētu mašīnu "ceļa" nodokļus, tikai akcīzes un PVN formā.

Visbeidzot, šitentais jaunizgudrojums, kā parasti, ir domāts likumpaklausīgiem muļķiem - nu tāpat kā pirmais šāda veida izgudrojums, kad ar 2009. gada 1. jūliju kaut kas šitāds jau sākās, tik bez nodevas - es savu A80, kurš nejaušības dēļ bija reģistrēts lietuvā, izārdīju, bet tie, kas mašīnas tur bija iepirkuši nodokļu dēļ, turpināja braukt visus šos gadus. Arī šito kosmonautu nodevu noteikti apies. Viens pazīstams, par mani bik jaunāks, čalis visu savu šofera stāžu ir nobraucis ar lietuvā reģistrētiem audī - būs jāpaskatās ko viņš darīs, negribas ticēt ka viņa ceškai piepeši radīsies latvijas numuri...

Un tā nu mēs dzīvojam bedrē, kur neko nevar un par visu ir jāmaksā astronomiski cipari. Kā tad leiši ar šitādu huiņu neaizraujas - kāpēc mans brālēns var bez problēmām reizēm aizņemties no manis piekabi un, ja vajadzētu, aizņemtos arī visu golfu, bet man par braukšanu ar viņa parketnieku būtu jāmaksā? Kāpēc leiši nebaidās par nenomaksātiem nodokļiem?

msh 10.01.2017 20:17

Ak jā, ir vēl viena grupa - viņu nav daudz, bet viņi eksistē - kam šitas joks normāli cērt - cilvēki, kuri, kā kasiņš teiktu, "ir nooptimizējuši" , pašbūvētu mašīnu piereģistrējot valstīs, kur tas ir iespējams, nevis šeit, kur tas ir vai nu neiespējami, vai tuvu neiespējami. Ko viņiem darīt? Man, piemēram, nebūtu nekas pretī uzbūvēt kaut ko līdzīgu manam trīsritenim, tikai lielāku, ar motoru un virsbūvi, varētu būt ļoti ātrs un ekonomisks motocikls - lietuvā tādu noteikti varētu piereģistrēt, pie mums nekādīgi - samaksāsi, kasiņ, tās trīsarpus štukas manā vietā lai es drīkstētu ar tādu braukt pa latvijas ceļiem? Tur tos dažus desmitus eiru, ko gadā šādi latvija no manis neiegūtu, es samaksāšu pats

msh 10.01.2017 18:16

Tu par linksi, ja?

msh 10.01.2017 18:13

Es domāju ka pametot linksim viņa frāzi atpakaļ, es līdz viņa līmenim nenolaižos. Viņam gan laikam nepatika

msh 10.01.2017 18:05

Kā - ko var ieekonomēt? Skābes daudzumu kas jāielej aķī - skābe tak arī maksā. Miljons gadus atpakaļ lasīju kaut kādu padomju laiku šoferu mācību grāmatu, minos ka tur kaut kas bija par blīvumiem atkarībā no temperatūras.

msh 10.01.2017 18:02

Tieši tā, nahrenizēt nenormālo cenu starpību un visu pārējo, kas dod motivāciju tam lai šis vispār notiktu. Ir pilnīgi saprotams tas, kas notiek - salikt visādus lielus nodokļus un nodevas, un likumus kā sodīt tos, kas tos nemaksā - vienīgi skumji ka ārpus valsts aparāta atrodas arī kāds muļķis, kas šo neloģisko pieeju atbalsta. Uzlikt adekvātus nodokļus un apskates un nemaz tādu nodokli nevajadzētu, jo kurš gribētu braukt ar lietuvā reģistrētu mašīnu...

msh 09.01.2017 20:38

Ledus uz manas mašīnas nekrājas (c) tu - jo sniegs pirmajā braucienā pats nobirst.

Šaubos ka pa divām minūtēm nokasīsi sarmu no sešiem logiem - pašam ir bijis ikdienas uz darbu braukāšanas periods senos laikos, neiet tas tik ātri

Protams, es esmu slinks, es to nenoliedzu. Bet nu pašai mašīnai liela daļa funkcijas ir slinkuma lāpīšanai...

msh 09.01.2017 19:13

Tieši tā - pataloģiski slinki ībļi kuri dzīvo pilsētā un stumdās mazus gabaliņus pa to pilsētu; režīms kas mašīnai nav īpaši piemērots, sevišķi ziemā. Ne par velti es esmu priecīgs ka mašīnai vairs nav jāpūst zem klajas debess, jo tie 2 km līdz darbam, loģiski, tiek braukti ar velosipēdu - garāža vēl lieliski noder par vēl vienu motivāciju braukt ar velosipēdu; velosipēds ir ātrāk izdabūnams no savas vietas.

Beigās šajā diskusijā atklājas paradokss - cilvēki, kuri citās diskusijās stāsta ka vajag pirkt jaunas mašīnas, jo ar tām esot tikai jābrauc bet nekas cits, šeit ar visām četrām ir par regulāru jāšanos pirms braukšanas, kamēr es esmu par principu "iekāp, sēdies un brauc". Ka beigās parēķinot stundas nesanāk ka ja mums būtu normālas ziemas, tas pats kasiņš [nenāk uz sitiena neviens cits jauno kastu fans prātā] gadā pavadītu ne mazāk laika kasot sniegu un ledu no mašīnas kā es skrūvējot mašīnu, nu tik vien ka es to daru ciešamā temperatūrā, bet viņš salā, ar lāsteku pie deguna...

msh 09.01.2017 18:07

Nu lūk, tātad te mēs nonākam pie nākamā secinājuma - ka ledus kārtu uz jumta var uzaudzēt tikai indivīdi, kuri ar mašīnu pārvietojas īsus gabaliņus pa pilsētu, kuros nevar mašīnu pietiekami uzsildīt, un nav arī gaisa plūsma, kas notīrītu jumtu. Reku vēl pāris bildes iz pagājušās ziemas

Sākums - stiklus notīrīju un braucu

Pirmā pietura liepājā - vispirms 17 km pa šoseju, un tad vēl 10 km pa liepāju - uz jumta sniegs ir palicis daudzmaz tikai tajās vietās, kur mk2 ķieģeļa forma ir tam pieļāvusi palikt.

Neatceros bet noteikti mājās pārbraucu ar tīru jumtu - pēc tam mīcoties pa liepāju un vēl citos pieturas punktos pamazām starp sniegu un jumtu izveidojās ūdens kārtiņa, līdz beidzot tā sniega druska kaut kur aizlidoja.

Morāle - mašīnu vajag lietot tam, kam tā domāta.

msh 09.01.2017 17:59

Gan jau ka vienreiz bija nostrādājis, bet kāds apgājis. Man pašam ir nācies pāris reizes tā apiet kādai ierīcei nodegušu termodrošinātāju - vienreiz vienam propellerim, kuru tā lietotājs, ar kuru dzīvoju vienā mājā, bija neuzmanīgi piekarinājis ar pakaļu pie sienas, citreiz vafeļu pannai, kurai viņš izbeidzās no tā, ka bik par ilgu paturēja vafeli iekšā....

msh 09.01.2017 12:58

Iedomāsimies ka tu esi tā pa priekšu braucēja vietā pirmajā viģikā - tu iznāc ziemas salā no mājas, un tavai mašīnai pie jumta ir piesalis tāds ledus gabals, ko tu darīsi - riskēsi ka tā gabala noplēšana varētu satraumēt krāsu, vai sēdēsi un sildīsi mašīnu pusstundu, līdz tas ledus gabals atkūst un to var nocelt?

msh 09.01.2017 12:55

Vai nu lai varētu lielīties par lielu minimālo grabažnieka tilpumu, vai lai novērstu ka nejauši trešajā rindā sēdošajiem saspiež kājas...

msh 09.01.2017 0:37

Atplēšot un izmērot. Nekad neesi taisījis vaļā bezapkopes akumulatoru?

msh 08.01.2017 20:31

Kapacitāte vienāda veida aķim norāda ka starta strāva arī ir lielāka :P

msh 08.01.2017 20:29

Gaumes jautājums. Tās amerikāņu kastes ir nenoliedzami interesantas, bet ne jau braukšanai. Pats tak sajuti kādas tur ir pederes, un piekare kā tāda. Viss kam tās vecās jeņķu mašīnas ir domātas - lai ar pa logu izkārtu elkoni, caurajam izpūtējam izdodot skaļu gazika skaņu, bet cerot ka tas mk1 nepatrāpīsies tuvumā, jo kā mašīna tas ir pārāks - ja abi iebrauktu biķeros, tad labākajā gadījumā kadiljaks ar savu V8 turētu līzi, sliktākajā gadījumā pēc dažiem kūleņiem rastos trases malā - un pat ja vienkārši uz autostrādes atvilktu, nav teikts ka golfu noskrietu, jo visdrīzāk maksimālie ātrumi ir līdzīgi, par cik vecajām jeņķu mašīnām ir īsas kārbas ar maz robiem...

Ne jau par velti klarksons mēdz zoboties un nodirst jeņķu autobūvi - nu par problēmām ar bremzēm un piekarēm...

msh 08.01.2017 12:31

Ja tu esi gatavs pārmaksāt par garantiju, dari tā. Ir lasīts ka tas, ka oriģināldetaļas no OEM detaļām mēdz būt 150-200% dārgākas ir ne jau tikai autoražotāja uzcenojuma dēļ, bet arī dēļ tā, ka priekš autoražotāja oriģināldetaļām ražotājs vēl uztaisa kādu papildus kvalitātes kontroli - līdz ar to, te arī rodas tā starpība - vai tu pērc DETA OEMu, kuram, protams, ir tie trīs gadi [lētajām sērijām divi; tā kā pašam ir senators mašīnā, tad arī ir grāmatiņa atvilktnē, kurā palūrēt], vai sirsnīgi piemaksā par vēl vienu gadu - un paturi prātā ka lai garantija būtu spēkā, jādara tur tās pārbaudes.

Es, personīgi, izvēlos normālu ražotāju detaļas/dzelžus lai pēc tam nav jādomā par kaut kādu "garantiju". Vieglāk saviem nerviem

msh 07.01.2017 23:41

torkjis rakstīja: Golfa klases mašīnas ir visas. VISAS.

Atšķirās vien uzpūšanas,pastiepšanas un pacelšanas koeficienti.

Šī arī?

Protams, virsbūvi var nedaudz pastiept, sevišķi garumā, par platumu nedaudz apšaubu - bet tam visam ir viens spēcīgs ierobežojums - platforma ierobežo motortelpu - tā neplešas. Tāpēc arī visiem mūsdienu pseidodžipiem, kam apakšā slēpjas golfa klases mašīnas virsbūve, komplektācijā tāda svarīga lieta kā "motors" neeksistē - jo no kompaktklases hečbeka tirgus prasa četrus katlus, un to arī saņem - bet brīdī kad uz tās platformas ir uzmesta pseidodžipa virsbūve, rodas problēma - hečbekam domātiem motoriņiem ir jāvelk jūtami lielāku un jūtami smagāku kasti.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti