"deglim līdzīgu" - pasaki vēl ka tavam bobikam ir pirmā vai otrā paaudze?!
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
"deglim līdzīgu" - pasaki vēl ka tavam bobikam ir pirmā vai otrā paaudze?!
Viss atkarīgs no tā, kāda ir mašīnas bezpiedziņas versija. Pagājušā gadsimta audī, manuprāt, kvatras lielākais pluss ir nevis piedziņa, bet gan visu četru riteņu neatkarīgā piekare, kas mašīnas stabilitāti uz grants uzlabo ļoti spēcīgi.
Cik vispār kilovatstundas var izdabūt no viena litra degvielas?
Gulošos policistus? Nu ja likt, tad tādus, kas normālām mašīnām pie tirsas - vai nu lēzenus asfaltētus, vai vispār tos četrstūrainos, kas domāti lai smagajiem netraucētu, un man ar golfu braucot arī īpaši netraucē. Bleķiniekus - tos varētu kasiņam salikt maršrutā dažus desmitus, viņam, kā redzams, patīk ripināties uz 20 kmph lai sadzēstos uz 10 kmph pirms katra gulošā, un tad lai ar lēcienu lektu pāri...
Vāze ir tāda muļķīga programma, kurai vajag gan plakano telefonu, gan vēl internetu. Plakanais telefons, izmēros stipri zem vidējās škipeles, man ir, bet internets nav un nebūs, līdz ar to vāze arī atkrīt, bet vienreiz es tiku vests cauri pusei rīgas pēc vāzes - vienā vietā vāze saka ka vajag tur tai ielai, kas iet no vantinieka uz augsu, nogriezties pa labi un apbraukt vienu kvartālu un atgriezties atpakaļ - tā izdaru, nonāku tajā pat plūsmas vietā, kur biju, ģeniāli - esi braucis ātrāk, iztērējis vairāk degvielas, bet nonācis turpat, kur tie, kas stumdās...
Bet uz šosejām poksuj - galu galā, vāzes galvenā funkcija ir brīdināt zemos lidotājus par cepistiem, bet man šāda lieta nav vajadzīga. Tad jau labāk rāciju ielikt.
Jā, tas ir jūtams ka tur tā uzparikte ir domāta maksāšanai ar karti.
Smagums ir problēma? Nu ne sevišķi. Apkārt braukā daudz smagu mašīnu ar iekšdedzes dzinējiem, un neviens īpaši necenšas ražot vieglākas. Hibrīdam kā reiz tas papildus svars traucē vismazāk - ja mašīnai ar iekšdedzes dzinēju vienīgais veids, kā atsist paātrinoties izlietoto degvielu, ir bremzējot ar dzinēju censties noripot pēc iespējas tālāk, tad hibrīds var izmantot reģenerējošo bremzēšanu - un beigās starp vieglāku un smagāku mašīnu starpība ir tikai berzē riteņu gultņos un bik riepās...
Vēstures zināšanas tev arī ir pašvakas - 1908. gadā automašīnu pasaules ātruma rekords bija nedaudz zem divīša.
Kāds var pateikt, nestei arī ir kaut kādas atlaižu kartes? Jāpaņem beidzot jāizmēģina, motivācija radās pēc tam, kad pirms pāris dienām, izbeidzoties benzīnam, mani aizvilka uz nesti, jo tas bija tuvākais iestādījums - nākamreiz braucot uz liepāju būs tur jāpiegāž pilna bāka, vienīgi muļķīgi ka situācijā, kur jāpielej pilna bāka bet jāmaksā skaidrā naudā, jāņem līdzi kanna kur ieliet atlikumu... ![]()
Ja tas skārienjūtīgais ekrāns ir revolūcija, tad tāda, kas ir negatīvā nozīmē. Reāli tā ir kapeiku skaitīšana ar bling bling efektu - iebāzt kaut kādu ekrānu, kas tagad, plakano telefonu laikmetā, skaitās stilīgi, noteikti izmaksā lētāk nekā uzražot pogainus agregātus - tikmēr reāla labuma no tā nav, tikai sliktums - jo skārienjūtīgs ekrāns nepiedāvā sataustāmas ikonas, kuras varētu nospiest, nenovēršot skatu uz ceļa - skārienjūtīgs ekrāns piedāvā sliktāku ergonomiku nekā pogas arī nakts vai spilgta apgaismojuma režīmā - skārienjūtīgs ekrāns patērē enerģiju, atšķirībā no pogām - skārienjūtīgs ekrāns noteikti ir daudz vieglāk iznīcināms ar kādu priekšmetu nekā pogainas ierīces - skārienjūtīgs ekrāns noteikti arī ir ar stipri īsāku darbamūžu nekā pogainas ierīces - slikts rādītājs ir audī ap nultajiem gadiem izmantotās "soft touch" pogas, kas nodilst/apdilst/saskrāpējas pa 10-15 gadiem - veco modeļu, kam nu jau ir 20-25 gadi, pogām parasti nav ne vainas - tikmēr veikalā paskaties kā izskatās pārdevēju izmantotie skārienjūtīgie ekrāni, kā nodiluši pa dažiem gadiem.
P.N. Angļu vārds "innovation" latviski tulkojas kā "jaunievedums", var arī lietot vārdu "jaunums".
Es neko nefantazēju, es vienkārši izlasīju to, ko tu uzrakstīji - varbūt pats izlasi, ko tu uzrakstīji?
Tātad, tu uzrakstīji, ka braucot pa mūsu bedrainajām šosejām, slodze rodas tikai tad, ja brauc "agresīvi" - tātad, ja braucot parasti, slodzes nav, vienīgais veids kā to slodzi nodrošināt - braucot stipri virs atļautā, un tādus braucējus tiešām arī uzskata par agresīviem - viss kopā līmējas
Bet tagad tu nez kādēļ sāc runāt par kaut kādu paātrināšanos pie krusta - uz latvijas šosejām ir maz regulējamu krustojumu...
Lieki teikt ka tu par to paātrināšanos arī pārspīlē - protams, es ticu ka rietumos ir mazāk sēņotāju un mazāk aizsapņojušos vadītāju - vismaz liepājas lielajās ielās ar manu divlitrīgo golfu paātrinoties ikdienas režīmos, tb turot samērā zemos apgriezienos, bet pieprasot 80-90% griezes momenta, blakus joslā esošais parasti paātrinās tāpat, ja ne veiklāk.
Bet tie tavi mašīnu piemēri...
Kāds sakars piedziņas veidam ar to, ka liela kaste patērē vairāk degvielas, jo jāstumj vairāk gaisa un jāpārvieto vairāk dzelžu? Tad jau pie tā, ka C4 2.5 TDI uz šosejas patērē 5,5 litri, bet LT35 tāds pats motors 8-9 litri, vainīga pakaļas bezpiedziņa, lieli transmisijas zudumi un tā...
Gaita mīkstāka?
Kāds sakars tam, ka tev bija lielas mašīnas ar mīkstu piekari, ar piedziņas veidu?
Redzi, starp mums ir viena starpība - tev uz stūres ir zilibalts ripulis, kurš iedarbojas uz tavu zemapziņu un liek tev izpildīties un ālēties - bet man tāda nav. Tā nu tu arī braucot pa slidenu ceļu ar pakaļas bezpiedziņu, dragā, jo zilibaltais ripulis kā vienmēr saka "gāzi grīdā!", līdz, neizbēgami, kaut kur mašīna aiziet šķērē, un tad tu priecājies ka palaižot pedāli vaļā, tā šķēre beidzas - es tikmēr saprotu ka ceļš ir slidens un nav jācenšas izpildīties, un līdz ar to man tā slīdēšana nemaz nesākas... Toties sākot kustēties taisnē, ja ir vajadzība, var iemīt grīdā, šķēre vai grāvis no tā neizcelsies.
Man personīgi ķīselis nepatīk četru katlu ķīseļu izdoto skaņu un, galvenais, neelastības dēļ, dēļ kā es pats ķīseli nekad netaisos izvēlēties, ja nu vienīgi tas atrodas palienētā mašīnā, vai mašīnā, par kuras pilotēšanu man maksā - bet nu šitas, ko tu te raksti, ir spēcīgs pārspīlējums. Cik jaunu reti gadās ķīseli liet, rokas nekad nesmird, vēl pirms dažām nedēļām kolēģim vedu no liepājas nepilnus 50 litrus ķīseļa divās kannās - nekas salonā nesmirdēja, nevajag liet garām, bet par vibrācijām - nu nevajag brauc ar mašīnām, kas nolaistas līdz kliņķim. Ar ķermeni un ausīm var sajust 25 gadus vecā fofāgenā, kam ir priekškamernieks ar mehānisko sūkni - mk3 1.9 TDI golfā, lai arī tur ir diezgan spēcīgi saekonomēts [attiecībā pret audī] uz motora balstiem, bija diezgan normāli - par audī nerunāsim - C4 2.5 TDI nekādas vibrācijas nejūt, un skaņa arī cilindru skaita dēļ ir ciešama - tikmēr kaut kad sen atpakaļ pirmo reizi iesēžoties B6 2.0 TDI passātā, aizmugurē, man no sākuma bija jāpalūr tahometrā, lai noskaidrotu ka tur zem haubes ir ķīselis iebāzts.
"Noslogot sanāk tikai agresīviem braucējiem, kā tev"? Nu jā, tad paliek skaidrs, kāpēc bobiks rij 18 litrus gāzes uz simtu - liekot mīksto CSN un tešot uz 150-200, tas ir tikai loiģiski. Jautajums vienīgi ar ko viņi tur, dienvideiropā, brauc, ja jau tu brauc stipri švakāk par viņiem...
Kur? No tavas žēlošanās ka 200-250 km nobraucamā attāluma dēļ līdzbraucēji uzpildes pārtaisa par kafijas pauzēm - tavs bobiks spēj davilkt līdz jebkuram latvijas punktam, tātad tu brauc ar to tālāk.
Tu esi optimists. Jebkurš kritisks audists piekritīs ka bubārs un kvatra trasē nav blakus liekami - bubārs ir ar nesalīdzināmi labāku vadāmību - jo, galu galā, kvatra ir ielas mašīna, kas uztaisīta izmantojot esošos dzelžus, pēc iespējas vienkāršākā veidā, un domāta braukšanai pa ielu - tikmēr lūcijas un mikimauši ir ar kosmosa tehnoloģijām transmisijā.
Nē nu loģika to čukst priekšā, bet man pašam to nav iespējams saprast, un arī nebūs.
Interesanti - cilvēks, kam pret mašīnu prasības ir kā sievietei, priecājas par darba mašīnu, lai arī tā nav pirkta, pieskaņojot viņa biksēm un aprīkota pēc viņa vēlmēm?
Izņemot visādu speciālu transporta līdzekļu lietošanu, kas vajadzīga lai izpildītu darba pienākumus [buss/smagā mašīna/whatever] , man kaut kā nav saprotama šitentā tieksme pēc darba mašīnas - brauc visdrīzāk ar sliktāku mašīnu nekā sava, nezināmā tehniskajā stāvoklī un ļoti iespējams tādu, kas vienkārši nepatīk. Man pašam sen atpakaļ gadījās ar darba T4 busu pie lukša ielikties vienam pakaļā - puse vainas bija mana, uz brīdi izslēdzās uzmanība, otra puse - bremzes jau nu varēja būt stiprākas, mans tā laika A80 tajā distancē noteikti būtu apstājies...
Tieši tā - ar priekšas bezpiedziņu gāzes pedālis ir un paliek gāzes pedālis, nav kā ar pakaļas bezpiedziņu, kur uz slidenas virsmas tas pārvēršas par destabilizācijas pedāli. Tā nu var priecāties par šo starpību, jo atšķirībā no priekšas bezpiedziņas, ar kuru uz slidena seguma var droši mīt grīdā, un sliktākajā gadījumā vajadzēs tikai palaist vaļā, ar pakaļas bezpiedziņu atkal un atkal varēs priecāties ka var savākt, jo, ui, atkal pakaļa aizgāja šķērē... ![]()
Laikam jāatkārtojas - lielo lukturu nedegšanu braucot tikai gaišajā laikā, var nepamanīt tikai braucot pa šosejām vai tamlīdzīgām vietām, kur nav satiksmes. Tikmēr pilsētā pietiek ar vienu priekšā pie sarkanā stāvošu mašīnu lai pārliecinātos, deg vai nedeg...
Es jau zināju kāds būs šī tofika izveidotāja nicks...
Atkarīgs no tā, kas jāpilda. Ja savs golfs, kuram vajag astoto, tad tuvākais staķiks - tuvākais atrodas nepilnus 50 km no mājām. Ja piekto, priekš traktoriņiem un zāles pļāvēja, tad, ja es tajā reizē pildu arī mašīnu, turpat, staķikā, ja nē, var arī ieliet mana dzimtā ciema gļukoilā. Ja muteres golfu, kam arī vajag piekto, tad arī pie kājas, kur. Un ja nejauši esmu kaut kur patapinājis kādu mašīnu ar ķīseli - arī pie kājas, kur, kaut gan parasti tāpat sanāk staķiks.
Jā, un vēl jānoskaita kaut kādi pesteļi veiksmei...
Kāda iksa pēc vienkāršu procedūru vajag sarežģīt?! Lai cilvēkiem, kas no tehnikas nekā nejēdz, to padarītu par kaut ko neizdarāmu?
Kā pareizi piepīpēt mašīnu - pieknaģējam mašīnu, kas jāpiepīpē, pēc tam pieknaģējamies pie mašīnas, no kuras tiks piepīpēts, pie aķa, te gan vēlams knaģēt vispirms plusu [ja pieknaģēs to pēdējo, būs maza dzirkstele], tālākais atkarīgs no tā, cik labi vadi - ja labi, sēžamies mašīnā, kura jāpiepīpē, un šķiļam, ja sūdīgi, tad gan jāšķiļ un jālādē. Pēdējā gadījumā rīcība atkarīga no tā, ar kādu mašīnu tas notiek - ja elektronikas nav pārāk daudz un bosch ģenerators, var gan knaģēties pie rūcoša motora, gan šķilt tam motoram turpinot rūkt - bet ja šī gadsimta kaste, tad labāk nevajag, vadības bloki atrausies kļūdas par zemu spriegumu. Filosofija par to, ka jāknaģējas pie motora, nevis pie aķa, lai aizsargātu aķi, arī ir pilnīgs buļļa sūds - starp spēka agregātu un aķi atrodas resns masas vads, nevis kaut kāda jaudīga diode, kas nepieļaus tam aķim lādēties.
Cik desmitus tūkstošu šis gadā nobrauca, ja reizi gadā bija jāpārlasa? Ir dzirdēts ka zaparam bija specifiskas problēmas ar pusasīm, bet nevis motoru, tā ka tas vairāk ož pēc roku leņķa un paviršības. Kvalitāte, protams, padomju kastēm bija tāda, nekāda, bet, ja neskaita atsevišķu mezglu līkas konstrukcijas, pamatā tās bija problēmas, kas sāmumā bija jāuzvar - mans vectētiņš, 1981. gadā nopircis jaunu trešo žiķeli, no sākuma cīnījās ar eļļas ēšanu, līdz tas tika uzvarēts, un tālāk bija normāla un uzticama mašīna, ar kuru 27 gadu laikā tika 250 štukas nobrauktas.
Ceturtais golfs, un ja gribas ķīseli, tad pirmsfeislifts. Pēdējais fofāgens ar relatīvi vienkāršu elektrisistēmu, kaut kādu kvalitāti, un līdz feisliftam ķīseļi vēl bija ar siksnas piedzītu sūkni, tb gandrīz mūžīgi.
Kaut kāds Dacia Logan arī varētu būt neslikts, tikai tur ir problēmas ar kvalitāti un franču/rumāņu domas lidojumu, un motori, vismaz benzīnnieki, arī ir nekādi.
Vajag iemācīties braukt, un mašīnu aprīkot ar latvijas ceļiem atbilstoša izmēra diskiem/riepām, tad problēmu nebūs. Mani vienmēr ir uzjautrinājis ka dižajā pilsētā ir pilns ar parketniekiem, kuru braucēji murgo par sliktiem ceļiem, kamēr dziļos laukos dzīvojošie pamatā močī ar visādiem veciem fofāgeniem un opeļiem, un neko, izbrauc un tiek visur kur vajag.
Bobiku vajag vienīgi ja regulāri sanāk močīt pa meža stigām, par cik kvatra tam ir vienkārši par zemu - bet tad labāk uzreiz paņemt T-40, vai kā tas traktors saucas ![]()
Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO)
26
Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO)
9
lukoilā četrus gadus atpakaļ gadījās ieliet 40 litrus piektā no astotā pistoles, kā arī ir gadījies dzirdēt ka vispār iztek nepareizā degviela - viss, turos pa gabalu.