iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 26.06.2016 10:34

Eu, rudeni, a ko nozīmē "kondicionieris uz max"? Kondišs ir binārs dzelzis - viņš vai nu darbojas, vai nedarbojas - tas, ja tu izvēlies kondiša izpūsto gaisu vēl nedaudz sasildīt, slodzi motoram nemaina.

Cita lieta ka šitentajam prīmusam kondiša lietošana vai nelietošana īsti vairs nav faktors - kondiša kompresoru piedzen elektromotors, griežot to optimālajos apgriezienos, nevis tik ātri, cik vajag spēka agregātam. Siksnas arī vairs nav, kam radīt papildus zudumus. Tik vien ka lielāka iespējamība kam nošķīst, bet kamēr tas viss darbojas, pie kājas.

Vienvārdsakot, vienīgais uz ko šitentā brīnuma braucējs var reāli taupīt - gāzes pedālis - vai nu ejam uz 95-100 un sirsnīgi cenšamies visus kost nost, vai velkamies.

msh 26.06.2016 10:27

Nē nu te krāsu sabiezināšanas nolūkos ir kaut kāds mistisks vidējais patēriņš nosaukts par "jāņu izbraucienu", kur sanāk ka "jāņu izbrauciens" bija 400 km mīcīšanās pa rīgu, un kad apnika mīcīties pa rīgu, tad nobrauca 300 km pa šoseju... Ja "jāņu izbrauciens" būtu bijis tikai tie 300 km pa šoseju, kā tas bija patiesībā, cipars noteikti būtu bik savādāks.

Laikam jāiemet piemērs, kas ir jāņu izbrauciens - man sanāca veseli divi tādi - pirmais - 430 km - 250 km tika norullēti mēreni steidzoties, uz 110-115, kožot nost visus kas brauc lēnāk, atlikums ar pilnu mašīnu - 6,9, otrais - 330 km, no tiem 50 km ar zubri pakaļā [noteikti piemet pāris litrus patēriņam], atlikums bez, pamatā šoseja uz 100~, bet bija arī bik pastumdīšanās pa liepāju, iepirkšanās - 6,4. Cipari lieli, bet ir kur augt, motora vadībai ir pāris gļuki, kas noteikti kādu litru piemet klāt.

Un nekur nav "60% pilsēta"

msh 26.06.2016 10:13

Un kāpēc lai tā neglītā kaste būtu daudz labāka šajā situācijā? Vairāk kā izturēt savu kūleņošanu mašīnu jumti +/- netur, jo nekas to neprasa - pažarnieku mašīna sver padsmit tonnas, corsa virs tonnas, XC90 zem divām tonnām. No H1 hammera vēl varbūt varētu gaidīt šādu lietu, tur laikam ir trubu rāmis, un visu to mašīnu ir domāts aizāķēt ar helikopteru aiz āķa un aizvest, nesabojājot.

Jebkurā gadījumā - cik bieži notiek šādas avārijas ka tas tevi uztrauc?

msh 25.06.2016 10:49

Neizārstēti kompleksi un zems pašvērtējums, diemžēl, ir visiem tiem, kas bļaustās ka vajag pēc iespējas jaunāku mašīnu un ka tie, kas ar tādām nebrauc, ir lohi, kas nevar atļauties. Tu vēl to visu daļēji maskē, bet lapu iepriekš man viens ģēnijs jau uzrakstīja ka tā kā es braucu ar mk2, man vajadzētu viņam kurpes spodrināt Tev līdzīgajiem nesaprast ka naudas tērēšanā prioritāte var nebūt jaunāka mašīna - tas ir pieminēts n reizes, bet nu adresāts atrodas ārpus uztveršanas zonas, un tur, diemžēl, neko nevar padarīt...

msh 25.06.2016 0:19

Ir tik tas mazais sīkums ka šitas referendums nav legāli saistošs - teorētiski politiķi var pat ignorēt tautu - kā tas beigsies - tad jau manīs.

msh 24.06.2016 21:35

Man tev pateikt kā otrajā golfā dabūt "jaunāka golf klases automobīļa komfortu" ? Uztaisi stingrāku piekari - stingrākus amartus, atsperes, 16" lietos diskus, vēl dažus piekares sīkumus - saliec skaņas izolāciju - disku bremzes visiem četriem riteņiem - motoru pēc patikas - 2.0 8v, 2.0 16v, G60, VR6, 1.9 TDI, ā, un vēl cietākus ķebļus - ja vēl nepietiek, glāžu atsaites abiem tiltiem un sinhras neatkarīgo tiltu aizmugurē - un nekas tur sliktāks par jaunāko golfu gaitas īpašību ziņā nebūs - jo mk7 dzelži nekādīgi nav krutāki par mk2, vienkārši mašīna ir pieskaņota mūsdienu tirgum. Patīkamie nieki? mk2 no rūpnīcas tikai klimats vēl nebija - tikai pliks kondišs - savādāk aprīkojuma lapā pērkot jaunu varēja saķeksēt visādas jaukas lietas - kruīzu, elektriskos logus, spoguļus, elektrisko lūku, ādas ķebļus, apsildi, nu labi, elektriskajiem ķebļiem bija tikai viens motoriņš, kas braukāja to ķebli uz priekšu/uz atpakaļu - ABS, vēl visādi mazie ķiņķēziņi - tas ka pamatā tādi viņi nebija - atkal tirgus izmaiņas pēdējo 30 gadu laikā, nevis tapēc ka "tad nekas nebija". Runājot vēl par braukšanas komfortu - es ceru ka tādu svarīgu lietu kā kulisi sākot ar mk5 ir pārstrādājuši, kaut gan šaubos - rietumos mk2 entuziasti ļoti bieži liek savās mašīnās mk4 dzelžus - ļoti pieredzējis entuziasts man apgalvoja ka pārslēgšanās precizitātes ziņā visas tās B3/B4 passāta mk3/mk4 golfu kārbas ar trošu pārslēgšanas mehānismiem darbojas neprecīzāk nekā labi sataisīts vecās mk2 020. kārbas mehānisms.

msh 21.06.2016 12:30

Nē, tev ir grūti saprast kaut ko citu - to ka tās divdesmitgadīgās mašīnas ir tādas nevis tapēc, ka lietotas 20 gadus, bet tāpēc, ka uzbūvētas daudz kvalitatīvāk un pārdomātāk. Tādi kā tu ir tā lielā problēma, kuras dēļ tādas mašīnas vairs nevar nopirkt. Tavs piemērs par telefoniem ir pirksta salīdzinājums ar krānu - autobūvē pēdējo 20 gadu laikā nekas milzīgi nav progresējis. Kad tu runā par kaut kādiem ahūniem drošības un komforta uzlabojumiem - tas, kas ir kaut cik uzlabojies, bija teorētiski iespējams pirms 20 gadiem. Paskaties, piemēram, uz jaunākā golfa dzelžiem - jāsalīdzina ar otro, nevis tāpēc ka man tāds ir, bet tāpēc ka tas bija pirmais ar sinhru - ar ko tur tā platforma un piekare atšķiras no mk2? Ar evolucionāriem uzlabojumiem, un neatkarīgā piekare aizmugurē ir nevis rets aprīkojums, bet standarts - ja neskatās uz pakaļas tiltu, varam salīdzināt arī ar pirmo. 40 gadu laikā ir šis tas pamainīts, šis tas pastiprināts, nākuši niknāki kompji ar kuriem fabrikā rēķināt kur ko var noīsināt un kur ko pastiprināt lai sanāktu stingrāka mašīna - vēl salikts vairāk skaņas izolācijas - un gala rezultāts ir tāds, ka tev liekas ka kaut kas nesalīdzināms. Te arī iestajas tas moments, uz kuru Aansis visu laiku norāda - ar visu to "progresu" jauna mašīna par divdesmitgadīgu ir ekonomiskāka tikai tad, ja tur ir vēl kaut kāds elektromotors, un arī tad tikai pilsētā - un tikai nedaudz. Kur ir tas taustāmais progress? Progresē tikai tas naudas daudzums, kas remontos īpašniekam ir jānoloka.

Iedosim tev vienu piemēru - fofāgena grupas četru katlu ķīseļi - vispirms bija 1.9 TDI, deviņdesmito sākumā, ar sūkni - uzticams, populārs motors - pēc tam ap gadsimtu miju tam sūkni aizvietoja ar sūkņsprauslām - rezultātā uzticamajam motoram radās vājais punkts, bet nu vēl ciešami, lai arī vairs nevar ekonomēt uz eļļām kā agrāk - tad iznāca 2.0 TDI - kuram ir tādas kaprīzes, ka tajos modeļos, kuros nāca abi motori - 1.9 ražoja apmēram līdz nulto beigām - mk5 golfs, B6 passāc, B7 A4 - cilvēkiem ir tieksme izvēlēties 1.9, lai arī 2.0 uz papīra ir patīkamāks motors, un eksemplāri ar 1.9 ir budžets ar švaku aprīkojumu - lūk, tas ir tavs progress, kuru tu atbalsti.

msh 21.06.2016 10:56

Paskatījos specifikāciju - 2,5 motors ar bāzītes 2.0 veiktspēju, kam bonusā elektromotors. Nu jā, patīkamāks par standartu, cik jau nu tās klases mašīna vispār var būt patīkama, noteikti ir, bet nu tas pluss ir tikai tik, cik elektromotors klāt. Ja prīmusam būtu nehibrīda brālis, tas pēc šitās loģikas būtu ar kādu 1.4

msh 21.06.2016 10:46

Tu maz saprotu kas ir "liellitrāža"? Tāds termins varbūt varētu sākties no četriem litriem - 2,5 -3 litri priekš liela sedana normāli būtu norma, un tie ir tādi vidēja izmēra motoriņi. Neadekvāti dārgā uzturēšana izceļas no kosmosa tehnoloģijām un slodzes, viss, kas tevis slavētajos mikromotoriņos ir lielākā līmenī nekā vecākos un lielākos motoros ar tādu pat veiktspēju. Paskaties, piemēram, uz veco audī 2.5 TDI rindinieku, kurš vēl padzīvojās iekš T4 un volgo 850 un agrīniem S80 - kāda ir slava tam motoram, divdesmit gadus vecam? Lēts ekspluatācijā un uzticams [kam es kā benzīnnieku piekritējs nevaru piekrist, jo maniem motoriem viss ir vienkāršāks un lētāks] - uzsvars uz to vārdiņu "lēts" - tagad man parādi vienu mūsdienu mazo četru katlu tirkšķīti, kurš davilks līdz 20 gadiem un būs ieguvis tādu pat slavu... Par ekonomiju vari nerunāt - audī bundžā tam motoram lietotāju ir daudz, un atsauksmju daudz - uz šosejas 5-6 litri, atkarībā no ātruma, dižajā pilsētā 6-8, pēdējais cipars ja sirsnīgāk lieto pedāli - tas viss - lielam sedanam vai universālim.

msh 21.06.2016 0:40

2.5 bija piemērs lielāka motora lielākai spējai iegriezt gliemezi. Bet tava posta otrā daļa ir pretrunā ar pirmo - atšķirībā no tā 1.4, 2.5 20v ir vienkāršs, primitīvs dzelzis, kuru speciāli uztaisīja priekš jeņķu tirgus [tas nav fofāgenam pielāgots audī motors kā transportieru bijušais 2.5 TDI, tas ir no nulles uzprojektēts speciāli lai līstu golfā], kur ar kaut kādu četrcilindru atmosfēru ir par īsu, bet VR6 pārāk dārgs - baidos ka tas 1.4 nebūs tik ilgspēlējošs - to ka tam nav 2.5 potenciāla [kurš gan parastam lietotajam pie kājas], tas tāpat skaidrs. To ka no 2.5 atteicās līdz ar mk6 beigām, esmu pamanījis.

msh 20.06.2016 13:18

Dinamika protams ka nav svarīga - rīgā korķi ir normāla lieta, un tos vajag tikai palielināt, tāpēc vajag vairāk tādu braucēju, kas iedegoties zaļajam, baidās spiest pedāli grīdā, jo tad sāks benzīnu patērēt.

Bet netā tu esi skatījies to, ko esi vēlējies ieraudzīt - GTI 8v ražotājs ir uzrakstījis kaut ko ap 10 sekundēm, kā tavam prīmusam, kas ir neloģiski, entuziasti ir samērījuši 8-9, tuvāk 8, man ir 2.0, tam ir bik vairāk griezes. Un tas ir tikai līdz simtam, atšķirībā no prīmusa, tā mašīna ir gatava iet vismaz līdz divītim - ceturtajā ir patīkams paātrinājums no 70 līdz 150, piektajā neesmu mēģinājis, negribu nokļūt ziņās Protams, tādām gausākām mašīnām kā prīmuss ir tas pluss ka nekārdina izpildīties - es principā esmu priecīgs ka man nebija šāda mašīna pirms gada, būtu uz šosejas remontdarbu zonā nodarbojies ar 5-10 un vairāk mašīnu apdzīšanu...

msh 20.06.2016 13:00

Ā, man liekas ka arī bija kevroleta pikaps ar to pašu EV1 spēka agregātu.

msh 20.06.2016 12:59

Te nu tu kļūdies. Toyota RAV4 EV bija vienīgais patērētājam nopērkamais elektromobīlis nulto gadu pirmajā pusē. GM EV1 bija tikai uz nomu, un tos gandrīz visus pameta zem preses - fords ražoja kaut kādu elektrisku pikapu, kurš laikam arī bija ar līdzīgu variantu, bet, tā kā komerctransports, tad lielās firmas tos varēja nopirkt, un līdz ar to daļa parādījās lietoto auto tirgū - un tikai toyota piedāvāja to RAV4 EV nopirkt - gan ierobežotos apjomos. Netā viens kalifornijas elektromobīļu entuziasts ir uztaisījis lapu ar savu pieredzi ar tām mašīnām, un to, kā viņš tās ieguvis, un to vēsturi - RAV4 EV viņš nopirka salonā.

msh 20.06.2016 12:56

Tu piemirsi ka tesla, vismaz sākotnēji, arī piedāvāja dažādas ietilpības akumulatorus, kur starpība starp mazāku un lielāku ietilpību bija tikai softiska.

msh 20.06.2016 12:52

Hehe, es arī par šito esmu prātojis. Tiktāl viss būtu pareizi, bet, cik manīts, tas katlakmens klucis ietekmē temperatūras regulatora darbību - pie aiztirstas spirāles mēdz kāpt boilera temperatūra - tas gan var palielināt elektrības patēriņu.

msh 20.06.2016 0:33

Es atkal nesaprotu kāpēc ir cilvēki, kam patīk visu pasniegt rožainā gaismā. Tas, ka stāsta par kaut ko, kā īpašības ir zināmas, kā par kaut ko n reizes fantastiskāku, vienmēr kādu izprovocēs. Nu kā te kasiņš, kurš priecājas ka viņa prīmuss vispār kustas. Nē nu ja pats cilvēks savā galvā ir tik ļoti pozitīvs, ka tā vietā lai domātu par to, ka lūk, atšķirībā no bembija, kur bija tikai bik jāpaspiež pedālis un cēli jāiet garām, te ir jāmin grīdā un jādomā, apdzīs vai būs frontālais - tā vietā priecājas ka kustas un pat izdodas apdzīt - nu ja pašam tas palīdz, labi, bet to nevajag laist uz āru. Tas būtu tas pats, kas ja es sāktu priecāties ka manas golfmašīnas dzimtais 1.3 nemotoriņš arī spēja kustināt savus kaulus - arī tad uzrastos kāds zobgalis, zinot ka tur pedālis pa grīdu vien dzīvojas. Un man pašam to pusgadu, ko ar to nobraucu, arī nebija ne mazāko šaubu par to, ar ko braucu, un ka to vajag nomainīt pret ko normālu, un nevis slavēt - lai arī tāpat kā kasiņš tagad, varēju apdzīt un pat sasniegt 130 kmph.

msh 20.06.2016 0:17

Hm. Es no sākuma gribēju apsūdzēt kasiņu apreibinošu vielu lietošanā, bet tad sapratu ka viņš jau vispār ir uzrakstījis patiesību - jo es saku ka toyota prius SW30 ir nīkulis - vai šis prīmuss ir hibrīds? Jā, ir. Vai tas ir nīlulis? Arī ir. Es vienīgi nesaprotu šī posta nozīmi, jo te ož pēc vēlmes man piekabināt, ka es esot arī apgalvojis to pašu arī par tādiem hibrīdiem, kuriem ir normāli motori sajūgti ar normāliem elektromotoriem...

Bet ja tu sev sievu izvēlējies pēc šādiem parametriem - es tevi no visas sirds apsveicu ja tev ir laba sieva, jo savādāk tas ir kā izvēlēties uzticamu mašīnu pēc krāsas...

msh 20.06.2016 0:03

Nē nu labāks [lasīt - elastīgāks] viņš arī pēc tā grafika - tur max griezes moments ir līdz 3k, nevis tikai 2,5.

msh 19.06.2016 15:29

www.motor-talk.de/data/galleries/679881/26110/2-5-tdi-132-kw.jpg reku 180 zs versijas rūpnīcas grafiks - lai iztēlotos kāda izskatās 150 zs līkne, novelc līniju pret 350 ņūtoniem, kas savienojas ar esošo līkni.

data.motor-talk.de/data/galleries/679881/26110/1-9-tdi-96kw.jpg šitas ir nikna 1.9 PD TDI, modernāka motora, rūpnīcas grafiks - baigais nikolajs rakāties pa netu lai meklētu sūkņa motora grafiku, ja arī šis pamato manis teikto.

msh 19.06.2016 15:21

Es māku - kā ar tevi? Nu labi - ražotājs mēdz nedaudz izlīdzināt tos savus grafikus - un tā nu tu veikli lai aizstāvētu savu argumentu, izvēlējies ražotāja grafiku priekš 1.6, bet čipšķūninga firmas grafiku priekš 2.5, piedevām izvēloties 180 zs versiju Ražotāja 150 zs versijas grafikā starp 1,5k un 3k ir taisna līnija, un arī norādītie parametri parāda ka 150 zs motors savus max 350 nm sasniedz ātrāk nekā 180 zs savus, hvz, 400 vai cik tur. Nerunājot nemaz par to, ka ražotājs lai motors darbotos smukāk [angliski būs refinement] mēdz ierobežot griezes momentu atsevišķās apgriezienu diapazona vietās, dēļ kā standartam mēdz būt vairāk vai mazāk taisna līkne, kamēr pēc čipša tur ir kalni un ielejas, jo čipšķūneris ir saregulējis tā, lai viss ir uz max.

Par to ka šī starpība starp 1.6 un 2.5 ir dēļ dažādas attīstības turbīnām, gan varu piekrist - 1.6 tā noteikti ir daudz modernāka par 2.5 akmenslaikmeta VNT-20. Tāpēc, ja gribi kaut ko salīdzini, salīdzini viena perioda motorus - pret 2.5, sevišķi vājāko, deviņdesmito beigu 1.9 griezes moments ir īsts kalns.

msh 18.06.2016 16:50

Nē nu tur ir win-win situācija - pircējs nopircis uzticamu dzelzi, jo pēdējo 20-30 gadu laikā utis ir izķertas, un dzelzis ir vienkāršs, bet ražotājs ekonomē, jo izstrādes izdevumi jau sen ir atsisti - tik vien, ka lai tā darītu, rietumvalstīs ir jāapčakarē pircējs, jo viņš grib "kaut ko modernu" - nav kā visādās attīstības valstīs, kur mēdz 20-30 gadus ražot vienu to pašu modeli ar sīkām izmaiņām, un pērk, jo pircējiem galvenais ir cena un uzticamība, nevis "modernums".

msh 18.06.2016 12:57

Nē, tu esi palaidis garām ka visi ražotāji neprogresē vienādā ātrumā. Paskaties uz nomika esošā modeļa CR-V - pāris gadus veca mašīna, a motortelpā motors ar netiešo iesmidzi - vai benzīnnieks, kas uzbūvēts ar astoņdesmito gadu tehnoloģijām, ir vienlīdz sarežģīts ar mūsdienu ķīseļiem vai nē?

msh 18.06.2016 12:55

Nē, otrais, kurš ir gandrīz ticis līdz GTI specifikācijai - pietrūkst vēl bremzes un pakaļas tilts. Definē, lūdzu, "normāls" - manuprāt, paātrinājums līdz simtam astoņās sekundēs ir vairāk nekā pietiekami, sevišķi ja vēl to nodrošina motoriņš ar 115 zs jaudu un 165 ņūtonu griezes momentu. Arī par praktiskumu nevarētu sūdzēties. Bet par lētumu - tālajos astoņdesmitajos GTI 8v maksāja 28k marku - pēc mazpadsmit gadu inflācijas tās bija 14k eiras, un kopš tiem laikiem ir bijuši vēl 15 gadi inflācijas - patlaban var nopirkt jaunu GTI pa 26k, tā ka manējais lētāks nav bijis. Bonusam viņš vēl ir kvalitatīvāks, ieskaitot šādu tādu tehnisko risinājumu izmantošanu, kādus sākot ar mk3 ekonomijas nolūkos pārstāja izmantot, kā arī sastāv no detaļām, kas ražotas vācijā, austrijā vai francijā, nevis austrumeiropā vai hvz kur.

Tā ir ar tiem lētučiem.

msh 18.06.2016 12:40

Nē nu tam iemesli varētu būt divi - pirmkārt, toyota - kā jau zinām, vāciešiem īsti nesanāk uzražot lētas un labas lietas, bet jākonkurē ar japāņiem un korejiešiem - otrkārt, protams - benzīnnieks ir vienkāršāks par mūsdienu ķīseli - es vispār neredzu wiki uzrakstītu degvielas veidu tam prīmusa nemotoriņam - tur maz tiešā iesmidze ir?

msh 18.06.2016 12:34

Atkal problēmas ieraudzīt proporcionālu piemēru? Nē nu protams - tevi saista kaut kādi hibrīdi, tātad vajadzētu normālu hibrīdu. Paskatoties tā prīmusa specifikāciju, es vispār nevaru saprast, ar kuru galu domājuši toyotas inženieri - vārgs nemotoriņš, optimizēts mazām slodzēm un brīvgaitai, ā nu jā, bet tajos režīmos tak darbojas elektromotors... Honda vismaz ar elektromotoru sajūdz motorzāģi, lai tajos režīmos, kuros elektromotoram nav tāds veiktspējas pārsvars, būtu arī kaut kāds labums no iekšdedzes dzinēja, nevis tikai izmisīgi rēcieni un degvielas iznīcināšana. Nē nu labi, šitāda pieeja - pseido atkinsona cikls - arī nav slikta, bet tad vismaz trīslitrīgu V6 un jaudīgāku elektromotoru...

Honda vienu potenciāli interesantu hibrīdu ražo, tb tūlīt vairs neražos - CR-Z - nekāds niknais nav, bet izskatās ka tāds vadītājam kaut kādas sajūtas arī spētu sniegt.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti