iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 24.01.2016 15:32

Gābešņik, beidz mērīt citus ar savu mērauklu Nu tev varbūt skauž ka kāds brauc ar jaunu, bet tu ar piecgadīgu. Man vispār patīk šitentā vidējā latvieša nabaga domāšana - tiekšanās pēc jaunas mašīnas un uzskats, ka citi domā tāpat, un tāpēc tie, kas iebilst, patiesībā skauž, un arī grib, tikai to neizrāda. Tādā ziņā interesanti redzēt to starpību starp britiem - tur ja kāds izvēlas braukt ar 20-30 gadus vecu mašīnu, neviens nesāk ņaudēt ko šitādu, jo saprot - cilvēks vai nu ir nopircis mašīnu nostaļģisku iemeslu dēļ, vai arī lai izbaudītu klasisku mašīnu.

Man nekas neskauž, tu varētu vienīgi apskaust mani - ka es neesmu tajā vāveres ritenī, pa kuru tu cītigi skrien. Man pēdējo 10 gadu laikā ir bijušas 3 mašīnas, no kurām divas joprojām ir manā īpašumā, un nav plāna no tām tikt vaļā - cik tu esi pa šo laiku nomainījis? To ka esošā atkal nav laba, mēs jau zinām.

msh 24.01.2016 15:16

Ā, un uz tām 2x MP platēm attiecas tieši tas pats princips, kas uz vecām mašīnām - dzelži, kas sastellēti izmantojot kvalitatīvus elementus, nevis lētus sūdus.

msh 24.01.2016 15:14

Parādīt? Kaut kur pāris dzelži, kuriem tas vecums tuvojas, stāv... Kā arī jau 4 gadus lietoju 2002. gadā ražotu LCD moni. Vienīgais iemesls kāpēc ikdienas kompī ir jauni dzelži - jo viens AMD Fusion E-350 vai A4-5000 ir kudiž ekonomiskāks par diviem AMD Athlon MP 2800+ - jā, tādu eksotiku es pāris gadus arī lietoju, vecu servera klases kompi ar diviem fiziskiem procesoriem uz plates.

msh 24.01.2016 14:59

Tu tikai ar otro apdzen, vai gāzes iekārta tik briesmīgi draņķīga ka nespēj adekvāti padot gāzi augstākos apgriezienos? Parasti ar nemotoriem ir viens no diviem variantiem - vai nu cēliena nav vispār, vai arī tas sākas augstākos apgriezienos. Manam antīkajam nemotoriņam augstākajā - ceturtajā robā cēliens sākas pie kādiem 80 kmph un turpinās līdz 135, ja turpina gaidīt, nu, 145 uzspiest ir izdevies, varbūt ja paregulētu aizdedzi, dabūtu ražotāja solītos 155 vai cik tur bija. Apdzīšana nesagādā nekādas problēmas, neatkarīgi no tā, vai tukša vai pilna mašīna.

msh 24.01.2016 14:52

Priecājies, es vismaz zinu ko gribu, atšķirībā no tevis :P

msh 23.01.2016 23:11

Haha, kas tur ir izbrīna vērts? Tikpat labi varētu brīnīties ka A3 ir līdzīgs golfam Pordam piederēja mazdas akcijas, un mazda čupojās ar pordu, gan tehniski modeļu atšķirību dēļ visādi dzelži tika koplietoti ar fordeli, nevis fordu, un tā nu nulto beigu mazda 5 ir uz tās pašas platformas, kuras pirmās paaudzqes fordeļa cmaksis.

msh 20.01.2016 1:27

Ja tev nebūtu caura galva, tad tu atcerētos ka manos plānos ir ielikt ko jēdzīgāku, par cik tur šajā gadījumā sanāk "win-win" situācija, gan vairāk griezes, gan mazāks patēriņš. Bet fana gadījumā es vairs īsti neko pateikt nevaru - viņš varēja dabūt lielāku veiktspēju, bet ne mazāku patēriņu.

Bet ja braukšana daudzmaz likuma robežās un lēnāk braucošo nost košana tev ir "opīšu režīms", tad atkal var atgriezties pie tā, kā tad tu uz ceļiem ārdies, ja tev ar spēju normāli apdzīt un noturēt uz mūsu ceļiem atļautos ātrumus ir par maz. Nē nu tev gan jau būs arguments ka mašīnai ar normālu motoru jāspēj pabeigt fūres apdzīšanas manevru uz 150...

P.N. Vienu brīdi manai golfmašīnai bija ciet izpūtējs, rezultātā max varēja ieskrieties līdz 95-100, un ar diviem pasažieriem mašīnā braucot pret bik stāvāku kalnu, ātrumu noturēt nevarēja - lūk tas nebija adekvāti, lai arī skatoties uz šo situāciju no jautrās puses, bija tīri jautri

msh 20.01.2016 1:13

Tu tikko lieliski uzrakstīji kāpēc manis piedāvātais variants ir labāks Ir tomēr bišķi starpība - vai desmit gadus veca, uzticama mašīna, vai jauns sūds, kurš var noplīst, un tālāk kā tu uzrakstīji - noma, taksometri, padirstās stundas... Reku kasiņš jau padalījās ar piemēru par jaunu bembiju, kas garantijas laikā 6x tika ejakulēts uz dīlerservisu - tu potenciāli paraksties uz to pašu, bet pasniedz tā, it kā būtu otrādi

Es speciāli nosaucu mk4 - tas bija pēdējais vienkāršais VAGmobīlis, un pēdējais ar pārbaudītām vērtībām motortelpā - nu labi, 1.8T kaut kādos tirgos bija eļļas sarecēšanas problēmas un 1.9 PD TDI vajag kvalitatīvu eļļu, bet pie tā ka mums nav pārāk karsts klimats un cilvēki tomēr pamatā maina eļļas ik pa 15k, būtu jābūt normāli.

Man patīk jūsu, NEJĒGU, uzskats ka mašīna, kas nav pāris gadus veca, ņem un plīst, negaidīti un smagi, un dārgi. Bet vai jūs tās mašīnas kopjat? Ražotājs ir izdevis veselu sarakstu ar lietām ko pārbaudīt/mainīt katru gadu/katru otro gadu/pēc tik un tik kilometriem - kurš to dara? Maina eļļas pēc 15k, filtrus šad un tad, siksnas pēc kaut kādiem kilometriem un viss, mašīnas tehniskajam stāvoklim neseko, bet tikai stāsta ka "vecas mašīnas plīst" un izrādās ka "veca" mašīna ir 10 gadus veca... Nevajag novest mašīnu līdz kliņķim, tad nebūs jābaidās ka no rīta nevarēs pielaist.

Vēl man patīk tas punkts par "drošības sistēmām". Mēs visi esam atkarīgi no Dieva žēlastības, vai, ja tu netici ka ir Dievs, tad no tīras nejaušības. Pastāsti, ko tev tie tavi pūšļi dos ja sanāks salikties purnā ar fūri vai, kā pirms kādiem gadiem gadījās pie liepājas viena uzņēmēja ģimenei, kur mašīna ielikās dīķī, ar riteņiem gaisā, un visi noslīka - ? Es toties varu pateikt ko tie dos tipiskākajā iespējamajā avārijā - mazā bumsikā pilsētā, ieliekoties kādam pakaļā - izārdītu salonu, un tālāk, kā jau tu uzskaitīji, mašīnas nomu, padirstas darba stundas un ko tur vēl - nu tik vien ka dārgo remontu apmaksās kaska, par kuru tu tagad visu laiku dārgi maksā. Es atceros cik man izmaksāja uz kādiem 30 kmph ar A80 ieslīdēt citam A80 pakaļā - lukturis - 5 ls, trīs virzienrādītāji [viens bija beigts, nomainīju tad arī otru, lai vienādi, un vienu pēc tam vēl nejauši pazaudēju, nācās trešo paņemt] vēl kaut kādus 10 ls, un vēl sadārdzinājās apdrošināšana... Nu labi, tas krāsas defektus neskaitot - ja es būtu servisu apmeklētājs un būtu gribējis visu kā pirms avārijas, kādi 100-150 ls būtu pacēlušies. Labi, mk4 vairs šajā jomā nebūs lēts, tur gan jau ir puņķainie ārpuses plastmasi, gan pūšļi, pēdējais fofāgens kuru bija lēti šķilt, bija mk3, un audī B3 vai C4 A100.

msh 20.01.2016 0:37

Par pārākumu neņemos spriest, bet kvalitātē nesalīdzināt. Parādi kādu jauno kasti kas vismaz 20 gadus davilks, neprasot nevienā punktā kosmiskas investīcijas, ā, un vēl arī ar patīkamām lietošanas izmaksām. Nesen aizbraucu uz TA, kasē atstāju 74 eiras - tik daudz, jo aizmugurē vēl karājās piekabe, par to vēl bija kaut kādas 13 eiras. Tagad iedomāsimies ka tev no zila gaisa nokrīt bez maksas jauns golfs, paņem viņu palieto izlietojot gadā kādas 200 eiras uzturēšanai un apkopēm, un citiem maksājumiem, degvielu neskaitot...

msh 20.01.2016 0:31

Beidz te superoties. Protams, šitentie vieglās dzīves meklētāji pie mums te no laba prāta nebrauks. Bet nekas, pie mums tā islama sērga arī vēršas plašumā, un diemžēl nevarētu teikt ka mūsu tautai būtu pietiekami stipra ticība lai tai noturētos pretī - ja būtu, tad latvija neizmirtu...

msh 20.01.2016 0:30

Elementāri. Tu varbūt tāpat kā nomiks esi labi iekārtojies, ar aldziņu stipri virs vidusmēra, un tad tā sanāk. Protams ka rietumu minimālās pie turienes izmaksām nekas nav, tas ir loģiskais pamatojums, kāpēc es esmu atpakaļ latvijā. Otrs pamatojums, protams, tas ka es ačgārnajā salā nejutos kā mājās.

msh 20.01.2016 0:27

Saūda arābijā bēgļi? Kopš kura laika? Oficiāli viņiem neviena bēgļa nav, cita lieta ka ir kāda čupiņa sīrijas viesstrādnieku, kas savas ģimenes pie sevis aizvākuši. Zoroastriānisms kā reliģija ir praktiski izmiris jau vairākus simtus gadu, kaut kāda saujiņa ir ASV un irānā. Irākas šiīti gan jau bēg uz irānu, ja vien viņus tur ielaiž.

msh 17.01.2016 8:32

Par ko tur jābūt izbrīnītam? Ar tām mašīnām pamatā tomēr brauc cilvēki, kas ir iekšā tajā sistēmā.

Ja ienākumi ir tādi, ka interešu loku apmierina tā, ka nav variantu, bet jāpērk sev galvassāpes, apsveicu - dzīvo pārāk labi Cik diez tādu kā tu ir, viens no tūkstoša, vēl mazāk? Ja naudas krāšana ir pret taviem principiem, vari ziedot kādai organizācijai, būs vairāk labuma nekā tikai pašlepnuma celšana.

msh 16.01.2016 23:45

Maksātspēja? Ja tu būtu maksātspējīgs, tev bankas/līzinga firmas pakalpojumus nevajadzētu...

Paskatoties nacionālā līmenī - uz ko tu aicini - lai katrs autobraucējs eksportētu no valsts, kurā neko ar mašīnām saistītu neražo, teiksim, 20k eiras, un pēc 10 gadiem importētu 200 eiras par to 20k eiras vērto kasti, saspiestu kubikā. Mūsu valstij ārējās tirdzniecības deficīta trūkst?

Skatoties globāli - ražojot lētas, īsmūžīgas kastes, tiek izniekoti resursi, patērēta enerģija, piesārņota daba. Bonusā vēl tu ar savu nespēju nopirkt to mizu skaidrā naudā palīdzi audzēt ekonomijas burbuli, jo ar savu kredītu tu ražo neesošu naudu - paņēmi 20k līzi, bankai kopā atdevi 23k, no zila gaisa radīji 3k.

Strādājot labā un apmaksātā darbā būtu likumsakarīgi nopirkt skaidrā naudā divus labus auto - piemēram, kādus pēdējā izlaiduma tikko no vācijas atvilktus ceturtos golfus - un savus liekos ienākumus iztērēt kaut kur, kur gūst paliekošu vērtību - ceļojot, būvējot māju, kaut ko tamlīdzīgu. Nevis tā vietā visu naudu notrallināt par mašīnu, kuras vienīgais "labums" ir nesens izlaiduma gads, nepieciešamība pēc KASKO, visādām drošības sistēmām un citām figņām.

Gribi piemēru labam auto? Mutere savu mk3 nopirka 2004. gadā par, ja nemaldos, 2k latiem. Šo gadu laikā remontos varbūt būtu aizgājis vēl 1k ls - nu labi, varbūt vēl ir bijuši kādi trīs riepu komplekti, ar kuriem 1k nesanāktu + katru gadu kādi 20 ls par apdrošināšanu + vēl TA ar otrā līmeņa ceļa nodoklīti, kas nu jau ir 70 eiras. 10 gados 4-5k ls + degviela, baidos ka tev jau patreizējais bembijs tavu naudu ēd nesalīdzināmos apjomos. Saldajam ēdienam mutere jau vismaz pāris gadus to mašīnu liepājā, daudzdzīvokļu mājas pagalmā, neslēdz, lai nav jājājas ar aizsalušu slēdzeni [nu varbūt slēdz, jo pavasarī pārlasīju] - nevienam nevajag ne to mašīnu, ne tās saturu. Tu varētu gulēt mierīgi, ja tavs bembijs būtu tikai ar OCTU un neaizslēgts?

Ja labi meklētu, gan jau tuvākajos rados atrastu vēl kādu līdzīgu piemēru.

msh 16.01.2016 23:27

Galvenā starpība ražošanā starp kādu mk2 un mk4 ir lētākas ražošanas metodes - tas pats SMD vadības blokiem utt - kā arī lētā darbaspēka valstu izmantošana - astoņdesmito gadu vācu mašīnas un to komponenti tika ražoti rietumeiropā - otro golfu salika volfsburgā vai briselē, un elementi pamatā tika ražoti vācijā, austrijā, francijā. Trešo golfu jau lika vēl divās fabrikās, un sāka parādīties austrumeiropas valstu ražotāju komponenti - piemēram, slovēnijas Saturnus lukturi - par ceturto golfu neesmu tik ļoti pētījis - man mājās stāv mk4 ķebļi - ražoti polijā. Pietiek vēl paskatīties kā tagad VAG ir izmētājis motoru ražošanu pa visu eiropu.

msh 16.01.2016 23:21

Roboti un CNC dzelži piedalījās jau tā paša mk2 golfa ražošanā. Un datoru faktors - tu nepareizi izteicies - kur agrāk vajadzēja sešus vadus, tur tagad vajag divus vadības blokus un trīs vadus. Paņem nopērc atsevišķi šos divus vadības blokus un tad padomā, vai vadi tomēr nav lētāki... Žēl, šobrīd nesēžu pie sava datora, varētu piešķilt ETKU [VAG oficiālo elektronisko detaļu katalogu, ja nu kas] un prikola pēc salīdzināt cik maksā, teiksim, mk2 elektriskie logi [slēdži, vadi un parasti motoriņi], mk3 elektriskie logi [slēdži, vadi un motoriņi, kuri ir ar kontrolieriem, kur detaļas ir uzmontētas caurumos] un mk4 elektriskie logi [slēdži, vadības bloki un motoriņi ar vadības blokiem, kas sarunājas pa CAN un noteikti ir ar virsmas montāžas elementiem] , vai arī, teiksim, mk4 ar stūres slēdžiem saistītās sistēmas [slēdži un izpildmehānismi] ar mk5 stūres slēdžu sistēmām [slēdži, vadības bloks, CAN kopnes, bloki otrajā galā].

msh 16.01.2016 21:48

Ā, vēl par manu rēķināšanu, cik agrāk maksāja mašīnas. Vienā izsmeļošā lapā ir cenu saraksts vācu markās. Tātad visplikākā audī kupeja deviņdesmito sākumā maksāja 40k marku, un S2 standarta komplektācijā [2.2 20vt un kvatra] 60k marku.

Tad vēl tālāk vācu wikipēdijā mk2 golfa lapā kāds ir pacenties sarakstīt mk2 cenas astoņdesmito beigās, tā ka var arī redzēt cik tolaik maksāja pieņemamas kvalitātes lētā desa. Tāda plika miza kā manējā maksāja 18.820 markas, tikpat pliks bet ar jēdzīgāku spēka agregātu līdz 22k, bik jēdzīgākā aprīkojumā 24-25k, GTD 25k, GTI 8v 28,5k, GTI 16v 31k, GTI G60 37k, sinhras opcija kaut kādiem plikajiem mazajiem CL un GL maksāja 5k marku pa virsu, un ahūni retais topmodelis G60 limited, ar 212 zs G60 16v bīdeli un sinhru 68k marku. Vārdu sakot, parasts golfs normālā komplektācijā maksāja 25-30k marku. Marka uz eiro mainījās 2:1, sanāk 12,5-15k eiro pirms 25 gadiem. Pieņemot ka nauda ir zaudējusi vērtību tikai 2 reizes pa šiem 25 gadiem [bet noteikti ir vairāk], sanāk 25-30k eiro par ļoti primitīvu mašīnu. Nu tad ko mēs varam gribēt, piemēram, no fana apfanotā x-traila, kurš tehnoloģiski un metalurģiski varētu būt daudzmaz līdzvērtīgs S2 kupejai, kas tagad maksātu vismaz 60k eiru, bet par 25k eirām?!

msh 16.01.2016 21:27

Tas jau nekas. Agrāk bija merivasfans, tagad ir fabijasfans.

msh 16.01.2016 18:14

Tevi priecē ka valsts tiek dzīta arvien lielākos parādos? Jauki...

Vecākas mašīnas ir uzticamākas nevis tāpēc, ka būtu diži vienkāršākas, bet tāpēc ka tās ir uztaisītas kvalitatīvāk, par ko liecina gan ilgtspēlētība, gan arī cena. Bet pēc tam kad ekonomikas burbuļa uzturēšanai sākās visas kreditēšanas, un kurš katrs pavairāk pelnošs rūķītis sāka gribēt jaunu, ne mašīnu, bet kaut kādu kasti uz četriem riteņiem, un ik pēc dažiem gadiem atkal citu, jaunu, un galvenais lai arī bez naudas to varētu pacelt, tad sāka kristies kvalitāte, un bonusā, tā kā tās pļekas štancē daudz, tad vēl ES ierubīja ekoloģijas prasības, kvalitāti pazeminot vēl vairāk... Man tādā ziņā patīk uzkrītošs ekoloģijas piemērs C4 A6, daudzpadsmit gadus vecā mašīnā - A6 ir problēmas klimatiem ar aukstajām lodēm vienā savienojumā, dēļ kā pogas var neklausīt, bet C4 A100 ne, kāpēc? Jo kaut kur pa vidu, ap feisliftu, ieviesa normu ka jālieto bezsvina alvu - viena pati alva ir trausla... Ūdens bāzes krāsas arī ir ekoloģijas prasība šī paša iemesla dēļ - varam priecāties par 15 gadus veciem aprūsējušiem meršiem. Arī divdesmitgadīga premiuma mašīna varēja būt diezgan pieklājīgi piekrāmēta ar aprīkojumu, bet visa tā elektronika ir vienkārša, nav tur visādu uz puņķiem taisītu risinājumu.

Un jā, cenas - es minos ka kaut kādā senā britu apskatā bija pieminēts ka S2 kupeja maksāja 30k mārciņu - tā mašīna maksāja 50% vairāk par pliku bāzīti, 2.0 8v bezpiedziņu, tas būtu 20k - bet tāds eksemplārs ir pliks, un tehniskā sarežģītība varētu būt apmēram kā kaut kādam golfam, tikai kvalitātīvāk. Piešaujam vēl klāt inflāciju - cik mūsdienu naudās sanāk?

msh 16.01.2016 3:03

Līdz kuram punktam sanāk tie smieklīgie centimetri? Ne jau grīdai?

msh 16.01.2016 3:02

Tehniski paņēmu pats, nedēļu pirms viņa nāves... Bet 10 gadus atpakaļ ļoti gribēju pirkt mk3, audī bija tikai nejaušība.

msh 16.01.2016 2:59

Jāpaaugas jau kā reiz tādiem kā tev, kam adekvāti motoriņi ir nemotori. Tava šlaka ir pietiekami pazīstama, pilns stiliņš ar tādiem - turienieši gan lielākoties dod priekšroku forsētiem ķīseļiem, un tā nu es jau sen uzzināju ka manā A90 esošais 2.3 esot nemotors, nehuja neejot - diezgan pazīstami teksti, ne?

msh 16.01.2016 2:53

A kas tur sviestains? Tirgus realitāte. Tāpat jau tas segments primāri ir domāts cilvēkiem, kuriem ir problēmas ar galvu - priekš kam tad vēl vajag lielu kasti, wannabedžipu, kam apakšā golfveidīga hečbeka dzelži? Pircējiem jau galvenais ir ka ārēji liels, iespaidīgs, pārējais po, kādu tur vēl pseidopilnpiedziņu...

msh 14.01.2016 21:41

Man nav regulāri jāvadā vairāki cilvēki, līdz ar to izvēle ir atbilstoša. Tas būtu vairāk nekā stulbi ja man savas pakaļas pārvietošanai būtu kāds Audi 100.

Un principā nākamajam izmēram pēc golfa būtu jābūt karavellei vai LT35 pasažierim. Pēdējais man vispār iepatikās - liels aparāts, aizmugurē vietas priekš bagāžas vēl atliek ahūni daudz, bet joprojām vieglais pasažieris...

msh 14.01.2016 21:32

Jā, protams, galvenais pielietojums tādām mašīnām - priekšas bezpiedziņa, mazs četru katlu turbiķis, ir lai hroniski pārkāptu ātrumu uz mūsu šosejām - konstantai apdzīšanai tā konfigurācija der.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti