Palaidniex rakstīja:
nu ne velti tas maksā vairāk
tās ir tikai iedomas, ka no gāzes iekārtas vieni vienīgi plusi un tā ēst neprasa
labva šprices gāze maksā pietiekamu kāpīti, kā arī tai jāveic apkopes.
Benzīna dzinēja apkopes + gāzes iekārtu apkopes = ne vienmēr lētāk kā dīzeļa apkopes.
Nodzīti dzinēji vienalga - benzīns vai dīzelis izmaksā dārgi.
Protams ka ne pa velti traktori tik dārgi maksā - jo pircēji parasti ir pietiekami stulbi, lai naivi noticētu, ka tie motori ir mūžīgi un to ievērojamo cenas starpību izdosies ieseksot uz strebienu. Bet nopērkot tādu padsmitgadīgu, dažas štukas vērtu mašīnu ar benzīnnieku, par cenas starpību sanāk vairāk nekā laba gāzes iekārta, kas viduvējos lietošanas apstākļos pieļauj apmēram tādas degvielas izmaksas, kā traktoristam - zaglim, bet tos traktoristus, kas godīgi pildās tankos, izkabina. Bonusā atkrīt problēmas ar degvielu ziemas laikā, joprojām braukšana notiek ar mašīnu, nevis traktoru utt utjpr.
Apkopes varbūt varētu sanākt vienādās cenās, bet nofista ķīseļa uzcelšana izmaksās vismaz 2x dārgāk nekā nopista benzīnnieka.

















sarashkins rakstīja:
Kanibaals rakstīja: kaut 0.1, galvenais lai neatšķiras bremzēšanas spēki uz vienas ass.
Pilnīgi piekrītu - piemērs: 4 riteņu vieglais auto ar pašmasu 1t (M1 kategorija) - ja katrs priekšējais ritenis nodrošina 2,35 kN bremzēšanas spēku, tad pēc spēkā esošajiem noteikumiem aizmugurējiem pietiek nodrošināt katram vismaz 0,1 kN (jāņem vērā, ka nevienmērīgums starp vienas ass ritņiem nedrīkst pārsniegt 30%.)
Formuliņu var atrast un katrs pats savam auto parēķināt te:
Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem www.csdd.lv/...
Transportlīdzekļu klasifikācija: www.csdd.lv/...
Tātad tie noteikumi smagi sūkā, ja jau pieļauj bīstamu mašīnu atrašanos uz ielas. Priekš stumdīšanās pa korķiem vai piedalīšanās satiksmē normālas saķeres apstākļos varbūt pietiek, bet sliktas saķeres apstākļos vai lielākos ātrumos tas nosauktais piemērs stiprāk bremzējot visdrīzāk norakstītos ar pakaļu pa priekšu kā bembelāts. Kaut gan nevajag pat tik ekstrēmu variantu. Manam A80 bija priekša uz divnieku un pakaļa ap vieninieku, vai bik mazāk - pie 180 uz sausas šosejas stiprāk nospiežot vidējo pedālīti, varēja labi just, ka pakaļai rodas tieksme apdzīt priekšu.