Lasi ko 1984 uzrakstīja.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Lasi ko 1984 uzrakstīja.
Paga paga - dažas dienas atpakaļ jau rakstīja par 500 gadījumiem, bet nedēļu iepriekš - par tikai dažiem.
Tikai pēdējais teikums.
Tā nav nekāda pārākuma izrādīšana, tā ir elementāra aprunāšana un vienlaicīgi šausmināšanās - par nedomājošo sabiedrības daļu kura no sirds tic uz ausīm sakarinātiem makaroniem.
Tāpat kā līdz šim. Nebaidies, joprojām pietiekamā daudzumā ir cilvēku kas tic tam ka pagājušoziem potēšanās bija pamatota - bet pats galvenais - lai varētu stumt visādas huiņas, viss kas vajadzīgs - lai cilvēki pakļautos, tas arī viss. Aizpagājušoziem - vai pagājušoruden, neatceros - varēja labi manīt ka gan es, gan apmēram jebkura veikala pārdevējs, mēs abi piedalāmies cirka izrādē un abi to saprotam, bet tāpat to darām - nu tas tā, piemēram.
Nezinu kā tagad, 25 gadus atpakaļ Valeo bija VAG OEMs ģeneratoriem numurs divi aiz Boša - esmu par tā laika Valeo ģeneratoriem dzirdējis sliktus vārdus, par tēmu - kad kaut kas tiem jāremontē, tad procesā mēdz izjukt viskautkas kam nebūtu jājūk. Es tāpēc neriskēju - kad 4 gadus atpakaļ lasīju kopā detaļas golfā esošajam motoram, tad no tā motora, no kura nolasīju galvu, kolektorus un agregātus, smuka paskata 90A valeo ģeneratoru neņēmu - tā vietā paņēmu no viena šarāna bēdīga paskata 120A Bošu - gan tāpēc ka 120A, gan tāpēc ka bošs.
Nevajadzēja runāt, vajadzēja rīkoties - robežas ciet un karantīna uz tām, nevis gaidīt kamēr pie mums panesas kovids. Bet protams, ja kovidu iekšā neielaistu, tad nevarētu aizņemties un notrallināt miljardus...
Jā, runāja par to ka Itālijā kaut kas notiek, bet viss ir normāli un pie mums kovida risks ir zems un tāpēc viss ir čill. Žēl, man slinkums pārrakt Ritvara Eglāja blogu, viņš kaut kur bija nopublicējis labu ekrānšāvienu no koronāmas kovida pirmsākumos, ar tieši tādu titru - "Latvijā kovida risks ir zems".
Par kovidu arī sākumā "tikpat kā vispār nerunāja" - ai tur kaut kas Itālijā, bet būs jau labi, bla bla bla...
Tajā pašā laikā atšķirības starp diviem MQB A0 modeļiem var būt tik lielas kas pēc vecās platformu kārtības jau vilktu uz citas [bet radniecīgas] platformas mašīnu... ![]()
Nu nav tā platforma. Fofāgena izdomātā sistēma paģēr izmantot visiem vienas "platformas" modeļiem vienu ugunsmūri un vēl šādus tādus gabalus, un ar to arī tas viss beidzas. Kamēr klasiskajām platformām ir tā ka divām dažādām vienas platformas mašīnām visa mašīnas apakša ir vienāda vai atšķiras kaut kādas mazas nianses...
Ne līdz kādam "pirmspēdējajam izmēram" škodas/fofāgena inženieriem tur nekas nebija jāstiepj. Es jau gribēju teikt ka tādas polo platformas vairs nav, bet uzmetu acis wikipēdijai un atklājās ka MQB ir divi apakšvirzieni, golfa klase un polo klase - jebkurā gadījumā MQB [un MEB un MLB] vairāk ir dažādu virsbūves dzelžu un detaļu unifikācija, lai unificētu detaļas un pieļautu dažādu modeļu salikšanu vienā fabrīķī, nevis platforma. Viss ko tas detaļu izkārtojums teorētiski var ierobežot ir mašīnas platums - un arī šajā sakarā es šaubos ka starp polo klases un golfa klases dzelžiem būtu iespējama īpaši liela atšķirība - dodu max 10 cm - jo jau ceturtās paaudzes polo bija spējīgs aprīkoties ar lielā bloka motoru un lielā bloka motora kārbu - vecāki polo tiešām bija mazāki, un tāpēc lielā bloka motors kopā ar lielā bloka motora kārbu tur bez lanžeronu apgraizīšanas iekšā neder.
Kas tas par argumentu "līdz galam"? No tā vecuma kad man pie saviem 1,95 vajadzēja aizstumt līdz galam es esmu izaudzis jau pasen, un kopš tā laika es ķebli aizstumju tik, cik vajag, nevis līdz galam.
Tajā fābijā aizmugurē viennozīmīgi ir vairāk vietas nekā tādās mašīnās kā A4, trīssimtās sērijas BMW un tādiem. Man ir arī nelabas aizdomas ka tur varētu būt vairāk vietas nekā manā golfā, bet tad tas būtu labi jāpārbauda - jo mans golfs tomēr nomināli ir bik lielāks. Man liekas ka tur škodas inženieri ir pamanījušies kaut ko sadarīt ar atzveltnes leņķiem un tādām lietām, un tādējādi dabūjuši vietu - šajā sakarā man padsmit gadus atpakaļ bija pārsteigums iekāpjot otrās paaudzes Nissan Micra aizmugurē un atklājot ka tajā sērkociņu kastītē priekš manis ir pietiekami daudz vietas... ![]()
Definē "saspiesti aizmugurē". Manas mātes otrās paaudzes fābijā nevaru ieraudzīt vai sajust nekādu saspiestību priekš iekšā sēdošajiem.
Otrādi. Nevis "benzīnnieks griežas ātrak lai dabūtu to pašu jaudu", bet gan "lai no astmātiskā koka kluča konstantīna dīzeļa izspiestu kaut cik adekvātu vmax, tam ir gara kārba un lielāks pūtiens lai kompensētu kārbas garumu". Ražotājam nebūtu nekādu problēmu to benzīnnieku nokonfigurēt tāpat kā dīzeli - gara kārba, maza turbīna un apgriezienu ierobežotājs pie 4,8k - bet tāds benzīnnieks pazaudētu galveno benzīnnieka plusu - spēju griezties un paātrināties. Dīzelim nav nekādu plusu dēļ kā tam būtu gara kārba, tieši otrādi - tā tur ir lai astmātisks nemotors kuram aizdusa sākas ne vēlāk par 3k, un ierobežotājs pie 4,8k tomēr būtu spējīgs arī sasniegt 200 kmph - tā nu benzīnniekam var atļauties uzlikt kaut vai 3k uz simtu, kamēr dīzelim nākas likt 2k uz simtu.
P.N. Ja tu runā konkrēti par 1.0 trīscilindru turbiķu specifiku - tur sanāk tāds nepilnvērtīgs salīdzinājums, jo tirgū vēl nav parādījušies 1.0 turbodīzeļi - tam 1.0, protams, ir kāsis pret tevis piesauktajiem dīzeļiem - trīs cilindri turbīnu iegriež švakāk nekā četri [četriem var arī twin scroll izveikt] un 1.0 benzīnnieks turbīnu iegriež švakāk kā 1.6 dīzelis.
Huļi mums visiem jāskatās 10 min viģiks ja to lietu var nodarīt ātrāk?
edition.cnn.com/2022/06/01/entertainment/johnny-depp-amber-heard-verdict/index.html
Nevaru atrast attiecīgu tēmu - kas noticis, kāpēc benzīnam cenas ir augšā bet dīzeļdegvielai lejā?
darklight rakstīja: Bet no loģistikas viedokļa Lietuva tak ir viņiem tuvāk, ja brauc no Polijas. Dzīt vēl kaut ko uz Latviju jēga būtu tikai tad, ja tā Klaipēdas osta nespētu tikt galā
No loģistikas viedokļa tuvāk gan jau ir Polijas ostas. Kā reiz attāluma ziņā pa dzelzceļiem no dienvidu puses Rīga atrodas ne tālāk par Klaipēdu - tu acīmredzot esi saskatījies uz ceļiem, pa kuriem Klaipēda būtu kripatu tuvāk, bet dzelzceļiem dažādu iemeslu dēļ maršruts ir līkumaināks - lai vilciens kurš izbraucis tur tās zaķa cilpas no Polijas robežas līdz Kauņai tiktu līdz Klaipēdai, tam jābrauc caur Šauļiem un Telšiem tādā lokā caur ziemeļlietuvu - kamēr maršruts uz Rīgu iet caur Šauļiem un Jelgavu.
Propāna cenai un izmaksām analogs ir dīzelis. Bet pie maza rūpnīcas gāzes plīšu daudzuma noteikti ir vainojams ekofašisms - kuram pateicoties visi ir pārgājuši uz tiešo iesmidzi, bet propāna tiešā iesmidze ir sarežģītāks pasāciens, kamēr netiešā tiešās iesmidzes motorā - muhļāža uz kādu ražotājs diez vai izietu. Par atlikuma rādītāju tu mani sasmīdināji - es sensenos laikos sapņoju ka uztaisīšu ka degvielas rādītājs panelī rādīs arī gāzes līmeni - kopš esmu nonācis pie tā propāna, man pat multivārstam nav līmeņa devējs ielikts [jo slinkums]; poga visu laiku rāda četras zaļas gaismas diodes - jo nav nekādas vajadzības; balona pilnums tiek noteikts pēc mazā odometra - jo ir stabils vidējais patēriņš, nedaudz mazāks garo gabalu patēriņš, un lai no tiem jūtami [par kādiem diviem litriem] izlīstu ārā, tur ir vai nu jāzāģē pa autostrādi, vai jāvelk garāku gabalu vēl viena mašīna. Es kaut kā nevaru saprast kāda ir fizika zem šitās dabas parādības; atceros situāciju - braucu no Rīgas uz Liepāju pret ļoti spēcīgu vēju; skaņu pavadījums bija tā it kā pa autostrādi dragātu - Liepājā uzpildoties pilnīgi parasts patēriņš...
Kasiņ! Kad tu vienreiz iemācīsies ka akumulatoriem nolietojumā nāk tāds papildus parametrs kā "vecums" kā arī "uzlādes cikli? Kā reiz elektrisko mašīnīšu "veiksmes stāsti" balstās uz taksistiem vai tamlīdzīgiem braucējiem - jo salīdzinoši īsā laika posmā uzgrieztas lielas kilometrāžas - ja to pašu mašīnu lietotu cilvēks kas gadā nobrauc 15-20k, aina ne tuvu nebūtu tik rožaina...
imzz, iemācies bildes likt, tev nesanāk ![]()
Pazīstu pietiekami daudz dzērāju, tajā skaitā tādu kas katru dienu trekterē tesmeņus - rešņu starp viņiem ir ļoti maz. Un ja tā padomā, tad man liekas ka lai dzērājs būtu resns, viņam vajag sievu kas viņam gatavotu ēst - jo kad tā labi padomā, tiem dzērājiem kam ir kaut kāds lielāks vēders, visiem ir sievas - kamēr pārējie ir vai nu "normālas miesasbūves", vai pat kalsni.
Patreizējajā? Tāds mērķis, varbūt savādākā formā, ES jau ir vismaz pāris gadus... ![]()
Nelieli gabali ar diviem platumiem robežu tuvumā neskaitās.
Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO)
26
Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO)
9
Varbūt jā un varbūt nē. Jebkurā gadījumā tā ir tā rīcība kas jādara ja kontinenta otrā pusē panesusies slimība kas tiek uzskatīta par bīstamu. Jeb tev liekas ka debīli ierobežojumi un lohdauņi ir labāks risinājums?