Šitas tāds jautrs variants. Ja nebūtu blīkšķis, tad tur apakšā arī mētātos vilciens, jo sliežu elektriskā ķēde te pārrauta nav... ![]()
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Šitas tāds jautrs variants. Ja nebūtu blīkšķis, tad tur apakšā arī mētātos vilciens, jo sliežu elektriskā ķēde te pārrauta nav... ![]()
Norvēģijā varbūt stāvvietas platakas? Nezinu, neesmu tur bijis, tikai minu
Norvēģijā nebrauc pālī tāpēc ka turieniešiem ir ko zaudēt. Pie mums sods par tādu pasācienu jau sen ir sasniedzis tādus apmērus ka vidējajam kodējam - pohujistam nemaz nav vērts censties tādus samaksāt.
Norvēģijā droši vien ātrumu nepārsniedz un ievēro distanci jo tur gan jau sodi atbilst vidējā pilsoņa rocībai...
Un Norvēģijā noteikti sēnes nevelkas pa kreiso joslu, jo viņu CSDD ekvivalents noteikti nav organizācija kuras nolūks ir nest valstij peļņu, un tāpēc par sliktajiem pārkāpumiem jāpadara tie, par kuriem visvieglāk iekasēt sodus. Vai tu esi dzirdējis CSDD kampaņu, vai jebkādus citus izglītojošus centienus ar mērķi autovadītājiem iemācīt kā braukt pa vairākjoslu ceļiem? Es nē. Man kaut kā nākas šadas zināšanas iegūt no šī foruma lietotājiem, jo organizācija, kuras uzdevums būtu mani izglītot, tikai vēlas no manis iekasēt naudu par birokrātiskām muļķībām, un neko vairāk.
Kanibaals rakstīja: Kā redzi ne visi "iesnu" vīrusi ir vienādi.
Jā, ir tādi par kuriem var uztaisīt nenormālu brēku un gūt lielus labumus.
Bet vispār es par JEBKURU vīrusu, neatkarīgi no tā, ko tas izraisa. Darbības princips visiem vienāds, imūnsistēmas reakcija lai cīnītos ar to arī.
Jā, baigā diktatūra un tautas turēšana bailēs, līdz pilnīgam ārprātam - nu kā tas piemērs kur vienam keksam atņēma vadītāja apliecību, jo šis pjankas laikā aizgāja līdz mašīnai, to iedarbināja [laikam gribēja paļuļķēt], un tā bik paripoja uz priekšu. Tev tas liekas normāli? Tu laikam esi palaidis garām vienu elementu kurš ir tajā Norvēģijā kura iztrūkst pie mums - nē, ne jau tos netrafarētos, bet gan satiksmes organizāciju - diez vai tur vietējie Timroti savās Zebrās stāsta "zīmēm uzticēties nevar!", un diez vai tur stāvēs uz šosejas sestdienas vakarā zīmes "ceļa darbi" par godu tam ka sānceļā darba dienās notiek meža ceļa izbūves darbi. Jo ja tajā Norvēģijā satiksmes organizācijā būtu tāds pats bardaks kā pie mums, apvienojumā ar tevis piesaukto diktatūru gan jau tur tauta izietu ielās...
Vakardien gadījās "shit happens" situācija, jebšu pārbaude golfa diskam/riepai. Pašaurā asfaltētā laukumiņā veikala priekšā apgriežoties U trajektorijā, griešanās procesā aizskatījos uz vienu čali, cenšoties viņu atpazīt, kā rezultātā trajektorija noveda kreiso priekšas riteni šaurā leņķī uz kādiem 20 kmph uz ~20 cm augstas bordas - BAMS, tiku pamests uz augšu, pēc tam riteņiem vēl pāris reižu apgriežoties lai es pabeigtu manevru, mašīna nolīgojās - domāju, pizģec, kas nu, riepa beigta, disks līks? Izkāpju - skatos, asfaltu uzcēlusi koka sakne, tāpēc nolīgojās, ripulim neko sliktu, ja neskaita gumijas nostrīķēšanas pret bordu pēdas ieraudzīt neizdevās...
Diez Māra pēdējajos gados apskatītie "pilsētas apvidus auto" pēc šitāda misēkļa bez ripuļa maiņas tālāk aizbrauktu? Misēklis kā reiz tāds ļoti pilsētniecisks, jo ārpus apdzīvotām vietām uz bordas būs grūti trāpīt... ![]()
Kad tu runā par to ka laukos jādzīvo cilvēkiem, tad neaizmirsti ka tepat, šajā forumā, apgrozās ļautiņi kas uzskata ka laukiem jābūt tukšiem no cilvēkiem, tajos jāatrodas tikai lielsaimniecībām, un ja tu dzīvo laukos, tad tu dzīvo pilsētniekiem uz kakla ![]()
Nenodirst H4 spuldzes - pilnīgi adekvāts budžeta risinājums - ja tās apgaismo neadekvāti, tad pie vainas ir lukturis vai barošanas ķēde.
Tik nekur jau nav teikts ka tās NATO armijas stāvēs pretī...
Noskatījos, joprojām tavai problēmai izskaidrojumu neredzu - nocirstajam staram prasības noteikti joprojām ir tādas pašas kā jebkuriem citiem lukturiem, viena procenta kritums - ar viena procenta kritumu gaismas stars metra attālumā ir centimetru zemāk nekā luktura viduspunkts. Joprojām neredzu nekādu izskaidrojumu tam kā stars ar kādu var iziet apskati var kādu žilbināt, jo vairāk ja pašā optikā pēc apskates nekas nav izmainīts un tur viss ir kā ražotājs paredzējis.
Es vienīgi pilsētas apstākļos besos par no aizmugures braucošiem busiem - tur pilnīgi dabiskā kārtā labā luktura tuvās gaismas stara nenocirstā daļa trāpa manā labās puses spogulī...
Jebkurš necirtīs - tikai jebkurš ar kaut kādiem automātiskiem līmeņotājiem. Lai lukturis, kura regulējums nemainās, spētu tevi apžilbināt dēļ nelīdzenumiem, tur pretī braucošajam vajadzētu braukt pār tādiem nelīdzenumiem kādiem pāri brauc kājāmgājēja ātrumā ![]()
Nu paga paga - es te redzu pretrunu - kā lukturi, kuri uzregulēti pēc ražotāja specifikācijas tā lai izietu TA var cirst acīs ja viņi netiek aktīvi regulēti? Visām mašīnām ar halogēnlukturiem lukturi stāv vienā līmenī un acīs nesit. Mūsdienās kā reiz laikam ražotāji ir nākuši pie prāta un to aktīvo regulāciju uztaisījuši lēnāku vai plūdenāku, vai varbūt vienkārši tā līmeņa regulācija notiek vienu reizi uz mašīnas darbības ciklu - es neesmu aizmirsis to skatu kas bija norma 15 gadus atpakaļ uz tolaik bedrainās A11 - ja posmā kura stāvoklis aprakstāms ar vārdiem "ielāpu deķis" pretī brauc mašīna ar halogenlukturiem - viss kārtībā, jo lukturus līmenī notur visa virsbūve - ja pretī brauc mašīna ar rūpnīcas zenonu, tad pizģec, jo tur ir sūda līmeņotāji kas staru bezsakarīgi plivināja augšā lejā, augšā lejā, augšā lejā, un dabiski kā augšā, tā acīs...
Jeb vai tajos tavos braucienos radinieka darba superbs bija pilns ar cilvēkiem un bagāžu?
Precīzs komunistu rokraksts ko varējām novērot arī šajā pasaules galā - tur vienīgi valdīkļi uz saviem krēsliem sēž stabilāk un tāpēc marazmu var stumt drošāk. Bet tā - lasu to rakstu, šausminos un vienlaicīgi pārņem dejavu sajūta. Nu šausmīgi - 26 miljonu pilsētā no kovida pirmdien nolikuši karoti 51 cilvēks!
Tu neesi kaut ko sajaucis? Vai tad ir diožnieki kas nav "diožu režģis", ar automātisku segmentu atslēgšanu? Tas par ko tādu gadījumā ir jāsūdzas - lielākoties tiem vadības elektronika ir noregulēta tā ka pretī braucot ar tuvajiem, tie pārslēdzas [atslēdz attiecīgos sektorus] salīdzinoši vēlu...
Pirmkārt, ss'ā pameklējot to gadu tūrānus, atrodas arī reflektora lukturi. Otrkārt "vismaz nav gadījies braukt ar sūdīgi spīdošiem lēcu lukturiem" - atslēgas vārdi "nav gadījies". Es jau agrāk pieminēju - manas mātes fābijai ir lēcu halogēnlukturi, "bihalogēns" - tik sūdīgus lukturus vēl neesmu redzējis NEVIENAI mašīnai - viņas bijušajam mk3 golfam, kuram biju uzlicis "pilnos" lukturus, bet nebiju uzlicis ne resnākus vadus ne relejus, lukturi bija vismaz divas galvas tiesas pārāki savās spējās. Pazīstamam čalim bija rūmsteris ar tādu pašu purnu un lukturiem - arī sūdzējās. Tā ka nekāds brīnums ja te ir līdzīgs variants.
Vēl nevajag aizmirst ka jebkurai optikai ir savs fokusa attālums. Kas beigās var novest pie tā, kas novērojams C6 audī, pirmsfeislifta, apgaismojumā - mašīna ar biksenonu, kur reālajā darbībā ir normālas tuvās gaismas, kamēr tālo nav - ir tuvie kas apgaiso koku galotnes, bet tālo nav.
P.N. Nezinu par citiem ražotājiem, audī gadījumā kā reiz lukturu lejupejošā spirāle sākās ar lēcu lukturu ieviešanu - tik vien ka tā kā audī ir prēmiums, sākot ar C5 aiz tām lēcām atrodas zenons [ceškai arī bija pieejams zenons, bet baigi ret] kam pateicoties vismaz tuvie parasti ir kaut kādi. Tajā pašā laikā kāds B3 A90, vai C3 A200 kaut kādu C6 tālajā gaismā var izpuļķēt vienos vārtos...
Pēdējā frāze - nevar jau īsti saprast, kuriem pienākas tie tālie un kuriem ne - lai vai kā bet mūsdienu diožu mēsliem stars laikam ir bik labāks nekā vakardienas hrenoniem, un pa gabalu īstu nevar saprast, vai tur kāds nemāk lietot korektorus, vai mašīna piekrauta, vai automātiskās diožu gaismas pārāk vēlu pārslēdzas vai kas tur par lietu. Ar hrenonu tas viss bija stipri vienkāršāk saprotams - brauc tev pretī viens ar diviem metināmajiem aparātiem spēcīgi žilbinot ![]()
Skatoties šitādus aprakstus pilnīgi paliek žēl ka pie mums nenotiek reidi attiecībā uz apgaismojumu. Es esmu lietas kursā ka daudzām nullto gadu mašīnām lukturu konstrukcija ir pilnīgi pēc dirsas, bet nu lai tāpēc tajos vienkārši tupa stumtu iekšā spilgtākas spuldzes...
Mani fascinē manas mātes fābijas "bihalogēns" - tik sūdīgus lukturus vēl nebiju redzējis - ja mana māte brauktu pa tumsu, tad droši vien tiktu iets uz kādu morimoto vai tamlīdzīga ražotāja optiku + resni vadi + releji [mk1/mk2 fābijām, vēl dažām radniecīgām mašīnām un VW T5 centralās elektrības bloks lielos lukturus nedarbina] - bet tā kā viņa redzes problēmu dēļ no braukšanas pa tumsu izvairās, tad laikam tas pasāciens nenotiks. Kaut gan vajadzētu paprovēt vismaz parastos reflektora lukturus, negribu ticēt ka tie spīdētu tikpat švaki... ![]()
Lohdaunis ir politiķu lēmums kam nav apmēram nekāda sakara ar epidemadafakaloģisko stāvokli - kompartija vienkārši lēma ka kovids jāpiežmiedz un tāpēc na! saņemiet.
Pie mums vispār arī ir "diezgan dramatiska situācija" - cik noprotu tad cipari tādi pie kādiem pagajušogad sāka ierubīt visādus ierobežojumus. Bet tā kā šobrīd topā ir Ukraina, tad politikāņie kovids pie dirsas - pagaidām. Pēc pusgada gan jau atkal varēsim spēlēt teijāteri un cirku, izlikties ka ievērojam absurdus ierobežojumus utt.
Tad jau par jebkuru vīrusu ir sirsnīgi jāčurā biksēs un jātaisa lohdauņi, jo princips ar visiem vīrusiem ir vienāds...
Sawron rakstīja: Kad tev nonāks rokās šīs spuldzes, tad nāks apgaismība, tagad tu vari teoretizēt līdz pulss beidzas. Kaut cik izsmeļoša atbilde ir te- aliexpress.ru/item/1005002483539564.html?item_id=1005002483539564&sku_id=12000020816442169&spm=a2g0o.store_pc_groupList.8148356.17.4d19295cr9wG6Q
Paskatījos - ārprāts. Pirmkārt, konstrukcija - divas diodes kas pavērstas ar pakaļu viena pret otru - diezgan neoptimāls risinājums ja atceras ka lukturis ir paredzēts tam ka kvēldiegs spīdēs uz visām pusēm... Otrkārt, krāsu temperatūra ir briesmīga - saucas "morga apgaismojums"; es neko ar diodēm saistītu kam vairāk kelvinu par ~4k, neņemu. Treškārt, jau pārdevēja ieliktajā viģikā redzams ka tas spuldžu izstrādājums ir sūds - lukturi kuriem paredzēts izstarot vienmērīgu apgaismojumu, nu dod kaut kādus spilgtus pleķus... Mani pilnīgi saintriģēja, priekš kam spuldzes, kura izstaro gaismu vienmērīgi uz visām pusēm, diožu surogātam jābūt grozāmam - lai tos nevienmērīgos pleķus kaut kur daregulētu?
Sasmējos par elektriķi un aparātu
Vispār jau galvenais lukturu regulēšanā ir galva uz pleciem, kaut kādi aparāti un elektriķi ir tik vajadzīgi kā zaķim stopsignāls. Tā kā te ir runa par kaut kādiem diožu mēsliem, tad te ir tā reize kur pret sienu jāpēta stara asums - standarta situācijās ne to sienu nevajag, pietiek tikai ar līdzenu grīdu [garāžā vai benzīntankā] un mērlenti.
Par pirmo punktu sasmējos un sāku prātot - diez kad es esmu savam golfam pēdējoreiz priekšā kādu spuldzi mainījis [aizmugurē gadu atpakaļ pēc pusgadu ilgas nedegšanas perioda viena satraumēta atpakaļgaitas spuldze tika nomainīta] - laikam kādi trīs gadi būs apkārt, ja ne vairāk
Lukturu gaismas atdeves uzlabošanu jāsāk ar adekvātu optiku, neadekvātos lukturos bāzt megaspuldzes ir pilnīgi caur dirsu. Sevišķi kaut kādus diožu sūdus, kur pats tas risinājums - ar ventilatoru - ir pilnīgi čau, un pati tā ideja - iebāzt parastos lukturos diodes - jau saknē nekam neder diožu karstuma izdalīšanas specifikas dēļ. Tātad - ielikt attiecīgu optiku ar vai bez zenona ielikšanas. Ja palikt pie halogēna, tad pie viena aizvilkt uz lukturiem resnākus vadus , jo tajos ir puse no problēmas - cik minos tad mašīnām ar centralās elektrības bloku VAG izmanto tikai 1 mm2 vadus...
Ēēēē... Abet ko tu ceri ka viņš var noregulēt? Es zinu kā optika darbojas, bet es nesaprotu no kurienes ir izrauta ideja ka ieliekot lukturos neparedzētas spuldzes, tie ir jāregulē un tā regulēšana kaut ko dos
Tofika autora mašīnas lukturi ir uztaisīti tā lai tajos fokusā atrastos mazs kvēldiegs, nu tāds, uz centimetru garš un pāris milimetrus plats. Šķūninga diožu spuldžu diodes ir stipri lielākas un tās pat teorētiski fokusā atrasties nevar - beigās tāpat sanāk izplūdušāks stars - noteikti ne daudz, bet bišķi būs - tajā pašā laikā parazītiskie stari [es pieņemu ka mēs te runājam par reflektora lukturiem] pieaugs proporcionāli spuldžu gaismas atdevei - kā tu ar kaut kādu īpašu regulāciju taisies tos samazināt?
Adekvāts apgaismojuma uzlabojums būtu dārgi aftermarketa diožu risinājumi - problēma tāda ka divi optikas komplekti maksā tik cik desmit dārgās šķūninga diožu spuldzes...
Priekš kam tas ir vajadzīgs - mašīna ir pārāk glīta un tāpēc to gribas izkropļot? Dienasgaitas gaismu funkcija tam centralās elektrības blokam ir, ir arī iespēja piekodēt ka dienasgaitas gaismu funkcijas laikā priekšas lukturu spuldzes nedarbojas ar 100% spožumu bet mazāku.
Ne šai mašīnai.
Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO)
26
Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO)
9
Pēc bildēm spriežot tas pasāciens joprojām jāsauc par "kritiskā idiotu masa" - jeb tur tās bildēs redzamās ielas bija slēgtas?