Man arī ir po par bedrēm un bordām - saprāta robežās, protams - bet diski ir apaļi un taisni - ko nu?
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Man arī ir po par bedrēm un bordām - saprāta robežās, protams - bet diski ir apaļi un taisni - ko nu?
Jā, un trešais vilnis bija tik smags jo dirslaižas ir palikuši droši ![]()
eidis rakstīja: Kurš ir uzvarētājs šajā karā?
No šī ļoti ātri var secināt, ka lipīgs bacilis ir nevadāms kā mērkaķis ar rokas granātu. Šāda tipa ieroči nekādu īstu uzvaru nevar radīt
Lai arī tu atbalsti totalitārismu, savā naivumā tu novērtē par zemu totalitārisma spēku. Kas ir uzvarētājs šajā karā? Ķīna - jo tā grib un var tikt galā ar vīrusu.
Kāda ir tā airbaltika jēga, neskaitot iespēju tajā iegrūst simtus miljonu valsts naudas bez cerības tos jebkad atgūt?
Nē, bet reizēm vajag arī kādu apakšā esošu blīvslēgu samainīt. Attiecībā par sadaleni - nezinu par piecu katlu dīzeļiem, četru katlu dīzeļiem sadalenes zobrats ir uz konusu lai uzliekot siksnu sadaleni varētu nolikt vietā, ar visu no tā izrietošo.
Redzi - šis ir tas iemesls kāpēc man patīk veci, primitīvi VAG benzīnnieki - jo tur ir pilnīgi pohuj. Skrūves var vilkt uz izjūtu [un skriemeļa skrūvēm ar iekšējo seškanti izjūta ir uz to lai neaprautu to seškanti], vienīgie nepieciešamie specinstrumenti lai noturētu vietā kloķeni un sadaleni, un tie paši tikai vēlami [es sev uztaisu no rokas vadoties pēc ražotāja paredzēto instrumentu bildēm] un pārējie instrumenti elementāri, un tas arī viss. Viens no iemesliem kāpēc man nepatīk dīzeļi - jo tur tā nevar - pievilksi par maz sadaleni - aizies zobrats, sakuls vārstus un pēc tam arī degvielu vairs nekuls. Piecu katlu dīzeļiem vēl bonusā - pievilksi par maz kloķeni? Atvibrēs vaļā skrūve un skriemelis sapisīs kloķenes galu...
Pa pusei atkarīgs no domāšanas veida. Mani fascinē tā loģika nebraukšanai ar velosipēdu ziemā, jo, lūk, auksts
Šai loģikai ir tas skaistais variants ka īsus gabalos ziemā esot foršāk braukt ar mašīnu nekā ar velosipēdu - pie noteikuma ka velosipēdam saķere ir pietiekama, man kaut kā ir otrādi - ir tak bik starpība plēst aukstu mašīnu kuru pat nesanāks uzsildīt, ņemties kasīt logus utt, vai vienkārši iznest laukā velosipēdu un ar to aizbraukt... ![]()
Ne jau es - dažādi cilvēki kuri atrodas tava miesta lepnos kabinetos, tērpti ancukos. Kādas ir tirgus cenas un kādas kadastrālās vērtības tām pamestajā ēkām? ![]()
Rullis nemaksā piecīti, tāpēc arī to labprāt ietaupa. Pat man ne - man liekas ka bija jūtami dārgāk par zobsiksnu, bet zobsiksna maksā kaut kādas ~15 eiras - nē, ne jau kaut kāds lētais sūds, Gates
Un jā, tu ļoti labi uzskaitīji slinkuma un/vai līkrocības cenu.
Ā, ja? Un mašīna + sāls ne? Nav inventāra bojāšana?
Meistari noteikti nepārspīlē, tikai viena specifiska nianse - pie viņiem aiznes jau gatavu faktu. Tikmēr tie kas nav ķeblī pirdēji var arī kaut ko darīt - piemēram, sirsnīgi piedzīt rumbas ar smēri. Vai arī kaut ko rūsējošu/oksidējošu novaskot...
Ne jau manās - tava ciema vadības
Tu dzīvo ekskluzīvā un dārgā vietā - tātad tačkai jābūt atbilstošai. Nost ar lūžņiem!
Revolverī parasti ir pieci tukši caurumi un viena patrona... ![]()
Ā, ja? Tad jau jāprasa kāpēc tie varneši kuri tik šausmīgi grib mūs izglābt no kovida un pasargāt mūsu veselību, necenšas mūs izglābt no tevis piesauktās dabas parādības...
P.N. Bet tomēr ir viena starpība - nosauktās lietas uzturā lietot nav obligāti.
Vakardien jauna braukšanas pieredze - aizbraucu pie viena pazīstama čaļa kurš dzīvo bik nost no asfalta, kādus 5 km no manis - ja mans ikdienas maršruts ir normāli braucams, tur bija jautri - turpceļā nolikos 6 reizes [3 uz ceļa, 2 uz viņa piebraucamā ceļa un 1 viņa sētā], atpakaļceļā nemaz neskaitīju. Ja, krītot uz labo pusi, izdodas pārcelt kāju pāri ritenim, tad krītam katrs par sevi un tas velosipēdam ir saudzīgāk - uz kreiso pusi tāds gājiens nesanāk, spoguļa truba maisa. Un šovakar bija mazais negaidītais - mierīgi braucu majās no darba, luktura gaismā ieraugu ledus pleķīti, divas sekundes vēlāk jau šļūcam...
Ja man jau nestāvētu kaujas gatavībā divu riteņu aizmugures dakša, jau skrietu pirktu kaut kādas ziemas riepas vai pat naglenes. Bet tā kā tā ir, tad pagaidām iztieku tāpat, vismaz ir treniņš, gan braukšanai uz diviem riteņiem, gan krišanai. Kritienu sāpīgakais aspekts - ragi paliek līkāki, un pēc tam vēl jāčakarējas lai uzsāktu, par cik velosipēdam miljons zobrati ārpus rumbas. Pašam, protams, nekas. Ja vēl izdomātu labāku vietu spidometram, spogulim un uzlabotu ragu izdzīvošanu - tad varētu krist ar mierīgu sirdi... ![]()
Nu kā - ja tu vari atļauties dzīvot tajā zonā un atļauties arī mašīnu, tad atļauties pietiekami jaunu mašīnu tev nevajadzētu būt problēmām... ![]()
Piecus gadus vecā cabride redzams ka no Pļaviņām līdz Madonai jau tolaik bija tikai daži posmi ar koka gulšņiem un no Madonas līdz Gulbenei vismaz ceturtā daļa ar dzelzsbetona gulšņiem, un vēl Jaunkalsnavas stacijā sakrāmēta liela kaudze ar sliedēm kas saskrūvētas ar gulšņiem. Wikipēdijā rakstīts ka astoņpadsmitajā gadā pabeigta dzelzsbetona gulšņu likšana.
Atgriezās ziema un palika interesanti. Svētdienas vakarā uzliku aizmugurē bremžu supportu un tam par godu nolēmu uztaisīt izmēģinājuma braucienu - un divreiz nolikos un saliecu ragus - jo ceļš radās esam daudzviet apledojis. Vakardien attiecīgi pa dienu braukājot mērķis bija nenosisties un vakarā sabūvēt no jauna divu riteņu aizmugures dakšu. Jā, izdevās nenosisties [darbavietas pagalmā kaut kādā bedrē gadījās nolikties] bet aizmugures dakšas būvniecība gan bik ieilga, tai pēdējā krāsas kārta tika uzpūsta tikai šodien pusdienlaikā - bet no rīta uzsniga sniegs un uzlaboja saķeri, pie viena katru reizi braucot mani padarot par sniegavīru. Šo nedēļu gan jau nobraukšu uz diviem riteņiem, tikai divas dienas kuru laikā gan jau ceļus nepagūs noslidināt - divu riteņu dakša gan tiks sagatavota un nolikta maiņas gatavībā.
Pie viena patīkami ka braukšanas iemaņas uzlabojas - ripinoties uz ~10 kmph nav īpašas problēmas noturēt līdzsvaru, un līdzsvara noturēšanas refleksi līkumos sāk uzlaboties līdz līmenim ka var izņemt āsākus līkumus ![]()
Nē, tu mums esi tajā paralēlajā realitātē, tajā kur visi vālē tikai ar karbonadņikiem un bezmotora mopēdiem ![]()
Jautājums kad ražotājs paredzējis siksnas mainīt... Piemēram daļai deviņdesmito un nullto gadu VAG benzīnnieku ražotājs nemaz nav paredzējis zobsiksnas maiņas intervālu - ir tikai paredzējis ka ikgadējā apkopē tiek noņemts vāks un apskatīta zobsiksna, vai tai nav bojājumi un ja ir, tā tiek mainīta - tādā situācijā labu siksnu arī mainīsi? Nebiju iedziļinājies šajā jautājumā līdz šī gada sākumā nejauši man sanāca piebeigt un pēc tam mainīt motoru divdesmitgadīgā mašīnā kam bija pārlekusi, laikam, dzimtā zobsiksna...
Es arī nemainu ne rulli ne sūkni - rulli man samainīt steidzoties 10 minūtes, nesteidzoties 15, priekš kam labu rulli mest lūžņos - un sūkni zobsiksna nepiedzen. Un jā, priecājies ka sāka gaudot - man golfā zobsiksna mēreni eļļaina [kartera ventilācija no augšas sapilina, un tas viss tur ar laiku sakrājas]; mainot kompensatorus atklāju ka rullim ir aizdomīga brīvkustība, lai arī nekādas čivināšanas nebija, laikam eļļas pietika ![]()
"Labi uzturētas ir tikai kravas maršrutu sliedes"
Kuras no esošajām vēl palikušajām un lietošanā esošajām līnijām nav ar uzsvaru uz kravu? Ja nu vienīgi Rīga - Skulte. Man slinkums meklēt tagad LDz dokumentus ar ātruma ierobežojumiem, bet šaubos ka īpaši daudz kur tādi būs. Gulšņi jau nu toč nebūs pie vainas - Latvijā uz koka gulšņiem vairs ir tikai maz izmantoti pievedceļi, un arī tur mēdz likt dzelzsbetona gulšņus sapuvušo koka gulšņu vietā. Tevis piesauktajā Pļaviņas - Gulbene pirms dažiem gadiem nolikvidēja pēdējos koka gulšņus - paskatoties 7 gadus vecu cabride viģiku, tur varbūt vēl kādā trešā daļā no tās līnijas garuma vēl bija kocenieki, un stacijās stāvēja jaunas sliedes ar dzelzsbetona gulšņiem sakrāmētas un citas ceļa darbu pazīmes. Tai līnijai gan noteikti ir pazems ātruma ierobežojums, bet tikai tāpēc ka platsliežu dzelzceļš uzbūvēts uz šaursliežu dzelzceļa trases un tāpēc ir līkumains.Visur citur vai nu dzelzsbetona gulšņi jau ir sen, vai arī līnijas pirms 10-12 gadiem sagrieztas metāllūžņos, pēdējā kā reiz bija Liepāja - Priekule - un pamestā dzelzceļa līnija Vaiņode - Priekule - Kalēti kā reiz atrodas uz dzelzsbetona gulšņiem.
Tu par to savu fimasu neesi kaut ko nosapņojis? Pirmkārt, elektrifikācija, tāpat kā sliedes, nav lēta, tāpēc arī pie mums neko diži uz priekšu nekustas, otrkārt, esmu palasījis leišu wikipēdijā par viņu dzelzceļiem, neesmu novērojis baigo elektrifikāciju ![]()
Divarpus stundas, tas tev liekas maz? Es tajos laikos kad vēl no Nīcas uz Liepāju braucu ar autobusu mēdzu, ja braucot mājās bija lieks laiks, iet ar kājām pa autobusa maršrutu Ezerkrasta virzienā, lai nosistu laiku un, varbūt, ietaupītu 5-10 santīmus - tas ka vecliepājai var iziet no viena gala līdz otram ar kājām stundas laikā man nerada vēlmi pārtraukt to šķērsot 5, max 10 minūšu laikā ar personīgo mašīnu ![]()
Atkārtoju vēlreiz priekš daudz pret zemi klapētām galvām - aizej paskaties cik maksā promptons un cik maksā parasts "holandietis" un tu sapratīsi kāpēc tie, kuriem obligāti nevajag saliekamu velosipēdu iziet uz lieliem velosipēdiem. Tieši šī paša iemesla dēļ tu pie mums veloveikalos bromptonu neieraudzīsi, un varbūt kādā lielākā vabūt būs kāds āzijas ražojuma salieķis - jo velosipēdam par 300 eirām būs stipri vairāk pircēju nekā velosipēda par 600 vai 900.
Jā, protams, nesaliekams parasts velosipēds ar 20" ripuļiem ir muļķīgs variants, tāpēc arī gadrīz visi tādi ir saliekami - gluži apmēram tāpat kā būtu muļķīgi taisīt mazu mašīnu ar mazu grabažnieku un tāpēc gandrīz visas ir hečbeki. Par 20" mizu un citu lietu patēriņu tu mēreni rauj auzās - BMXam ir savi, specifiski dzelži, un tos kas nav BMX patērē daudz kas - tajā skaitā lielākā daļa gulošo velosipēdu ir ar vismaz vienu 20" ripuli.
Par to ka pareizā formula ir salieķis, to tu tikko izmurgoji, bet jā, es nepadošos un tu, Anton, arī nepadodies, un turpini sludināt ka viss kas nav sportam sagatvots karbonadņiks, ir sūds - tas tak sīkums ja, teiksim, klerks ieradīsies bankā sasvīdis un ar dubļu strīpu uz žaketes murguras - galvenais lai velosipēdam būtu augsta efektivitāte! Nu tā vismaz tiem jūrmalniekiem ir tā loģika...
Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO)
26
Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO)
9
Tie nodokļi neatsit tos miljonu simtus un nekad neatsitīs. Bet par konkurētspēju, nesmīdini. Jā, esmu divreiz lidojis - abas reizes airbaltika konkurētspējas dēļ lidoju ar RyanAir.