iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 20.12.2021 12:50

Virziens ir atpakaļ pagātnē

msh 20.12.2021 12:49

Žēl ka mums te viens dzīvo sapņu pasaulē - nu, kā tad tos kūpošos smerdeļus padzīs? Nepadzīs - padzīs tos kas vēlas braukt ar praktiskām un ekonomiskām mašīnām. Nu, ieviesīs visuma centram iebraukšanu pēc vācu standartiem, un? Palielināsies pieprasījums pēc lētām mašīnām kuras uz papīra atbilst Euro 5 standartam - dabā, protams, būs EGR off, DPF off utt. Bet viens antiņš varēs priecāties par rožu smaržu ar kvēpu piedevu...

msh 20.12.2021 12:41

Ko tu te murgo? Kāds vēl "tad"? Jā, varbūt kaut kad tev būs iespēja savu mizu nosviest kaut kur ellē ratā tālu prom un kratīties ar kovidbusu - baidos gan ka tu tāpat dosi priekšroku maksāt.

msh 19.12.2021 13:00

Palēninājums ķirbja iekšpusē tāpat notiek, čaula vienīgi paliek vesela Man ir bijusi tikai viena galvas trama krītot un tā pati bez sitiena - cik ķiveres esi mainījis?

Nu paskaties ar ko brauc mūsdienu pilsētās. Es reiz, daudzpadsmit gadus atpakaļ pabiju Kopenhāgenā - veselu vakaru pa to nostaigājot, redzēju uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmu kalniešu daudzumu, tas nekas ka apkārt velosipēdi mētajās čupām; šaubos ka tagad tur situācija būtu sevišķi mainījusies. Bet atsauce "kur nopērk ko vēlas" laikam izriet no dzīves sapņu pasaulē - velosipēdu zādzības neviens nav atcēlis, un tas pats bromptons ir dārgs, atšķirībā no masveidā štancēta "holandieša" - es varu saderēt ka velosipēdu lielvalstīs salieķu būtu stipri vairāk, ja vien tie būtu lētāki. Tā tāda latviešu nabaga sindroma pārņemta cilvēka iedoma ka rietumeiropā brauc ar dārgiem un lepniem transportlīdzekļiem - es nebrīnītos ja izrādītos ka proporcionāli Rīgas pilsētvalsts velobraucēju veloparks ir jūtami krutāks nekā kādā Nīderlandē vai Dānijā.

msh 19.12.2021 11:41

Ir arī trešais veids, kurš ir uz tava otrā pusi, tikai bez cetieniem nomainīt visu eļļu. Cik minos no stiliņā lasītā tad audī, vismaz tām mašīnām kam nu ir daudzpadsmit gadi, paredzējis vienā piegājienā nomainīt dažus litrus eļļas - tu samaini filtru, procesā laikam izlejot eļļu tur no kaut kā [neesmu iedziļinājies], tad uzlej eļļu un brauc tālāk cik tur tos desmitus štuku kad tas jādara atkal.

msh 19.12.2021 11:38

Es jau nu teiktu ka iemesli DSG radīšanai gan jau būtu 1) vēlme lielapjoma produktam nemaksāt citiem par dizaina izmantošanu [paskaties, piemēram, uz astoņdesmito beigu - deviņdesmito pirmās puses Digifantu - priekš fofāgena bošs ražoja paša fofāgena primitīvus vadības blokus, kamēr priekš opeļa primitīvus [bet tāpat niknākus] un apgrieztus motronikus] 2) ekonomija 3) darbības ātrums - jā, es zinu ka tie jaunie ZF tomāti spēj slēgties ātri, bet kaut kā to VAGmobīļu tomāti kas ražoti pirms-DSG ērā ātri nav nemaz...

msh 19.12.2021 1:20

Pitonu nestūrē ar mīšanos - jā, mīšanas kustība grib pagriezt stūri uz pretējo pusi, bet otra kāja tur pretī - nu kaut vai tāpēc lai pati paliktu uz pedāļa. Pitonu stūrē ar sāniskām kāju kustībām - sēžot uz krēsla pacel kājas gaisā un pakustini tās pa labi pa kreisi, tā ka visa kāja, negriežoties ap savu asi, pakustētos - lūk ar tādām kustībām.

msh 19.12.2021 1:16

Ak Dievs! Tu vispār saproti ko tu runā? Man neatstāj sajūta ka tu dziedi par ķiverēm jo kaut kur regulāri ņurko ar galvu pa priekšu - bet tas jau atstājis neatgriezeniskas sekas... Pieņemsim ka salieķa ģeometrijā ir kaut kas "neefektīvs", neskaitot sūdīgu arerodinamiku - nu un? Tas ir PILSĒTAS velosipēds. Ko tu taisies ar pilsētas velosipēdu darīt - sacensties ar citu wannabesportistu kurš ātrāk un ar lielāku ātrumu kādu gājēju nopļaus?

msh 18.12.2021 14:11

Tāda bilde neko neizsaka - B3 audī, piemēram, tie caurumi nāk, ja nemaldos, tajā paneļa kantē kas ir apmēram paralēla stiklam.

msh 18.12.2021 14:09

Iedarbini motoru vai vienkārši ieslēdz aizdedzi? Opeļiem kam nu jau ir pārdesmit gadi ir redzēts šitas stulbums kur piepīpētajs darbojas tikai pie ieslēgtas aizdedzes, fordeļiem arī - diez tas būtu nācis no amerikāņiem?

msh 18.12.2021 1:10

Pff... Mums te ceturtdienas vakarā, termometram rādot +4 zeme bija apsalusi...

msh 18.12.2021 0:57

Šovakar, tb vakar vakarā nejauši gadījās iekulties pie tēva pirtī. Mana tēva nu jau pajukusī ģimene ir ļoti medicīniska - pats savlaik padsmit gadus bija feldšeris ātrajā palīdzībā, sieva ārste kas nu jau uzdienējusies līdz kovida laikā nevajadzīgās LRS kardioloģijas nodaļai, divi no trīs dēliem ar otro sievu studējuši medicīnu, gan laikam neko nav pabeiguši, viens no diviem strādā LRS par sanitāru vai kaut ko tādu. Mans tēvs nav potējies, kamēr tie trīs ir riktīgi nošpricētāji. Pirtī patrāpījās arī tas mans pusbrālis kurš strādā par sanitāru - sarunas starp 5-8 cilvēkiem diezgan maz skāra kovidu, bet es vienā brīdī piefiksēju no tā sava pusbrāļa tekstu ka tāds cilvēks kā mūsu tēvs, braucot autobusā, apdraud pārējos tajā autobusā esošos...

Par citu tēmu - šodien bik pašķirstīju Kovida, tfu, Kurzemes Vārdu, a tur raksts par to ka Liepājas domē no darbības un algas atstādināta viena saskaņas deputāte jo nav nopotējusies - par to arī viedokļi no citiem domē esošajiem saskaņiešiem - galvenais atbalsta cilvēku izvēli, bet tur vel viena saskaņiete, ĀRSTE, izteikusi viedokli ka tāds nepotēts cilvēks kā atstādinātā var kļūt par bioloģisku ieroci, pārnēsājot bezpazīmju kovidu...

Dzirdot šitādus tekstus no cilvekiem kas studējuši medicīnu, es vienkārši nevar saprast - ko viņi tur ir iemācījušies un vai tādiem nevajadzētu diplomus, ja tādi ir, anulēt? Nepotētais apdraud potētos, un to saka mediķis? WTF?! Žēl ka pirtī nebija laika nodarboties ar tādām lietām, es ļoti gribeju paprasīt savam pusbrālim lai viņš no sava paralēlā universa skatpunkta izklāsta Dānijā šobrīd notiekošo...

msh 18.12.2021 0:23

Pirmo teikumu nesapratu. Par papildus mikroshēmām - ne tikai, arī papildus citām detaļām. mk5 platformas mašīnām, teiksim, stūres vadibas blokam ir trīs komplektācijas līmeņi - plikā žurka kas bez taures un kloķiem atbalsta arī borta kompja slēdzi, vidējais līmenis kurā pienāk klāt kruīza slēdža atbalsts un augšējais līmenis kur nāk klāt multistūre.

msh 17.12.2021 23:46

Šodien nolocīju veikalā dažas zilas naudaszīmes... Hidrauliskā supporta komplekts - lai viena riteņa aizmugures dakšai bremžu disks nebūtu tikai smukumam - šitas gan, salīdzinot ar jau virsū esošo lētuci tiešām atsit lētuci, bet nu kas bija, to bija jāņem. Kameras - rezervei. Krokodils Gena - jo esošā taurīte īsti negrib darboties un nav ērta, un lai cilvēkiem būtu par ko pasmieties - šis ir tāds bērnu gumijas pīkstulis... Pedāļi. Pedāļu siksniņas, ja nu sagribētos paprovēt. Un Shimano Nexus Inter 7 ap rumbu nākošo grabuļu komplektiņš - lai beidzot uzceltu leģendāro salieķi

msh 17.12.2021 23:37

Diez vai līdz tam es nonākšu - jo tas nozīmēs dārgus, nepraktiskus pedāļus un dārgas, nepraktiskas kurpes. Ja ar tiem klipsējamajiem pedāļiem varētu pabraukt arī tankos vai lecenēs, un tie būtu ilgmūžīgi, varētu uz to iziet, bet tā kā tikai attiecīgas kalašas, tad nē, paldies - līdz tam līmenim kur lai kaut kur aizbrauktu ar velosipēdu, galā lietojamos apavus jāved līdzi somā uz grabažnieka nolaisties netaisos. Nerunājot nemaz par to ka ir situācijas kur piemērotākie apavi ir gumijnieki [vai, pareizāk sakot, "gumijnieki", jo nav no gumijas] - kā tos ieklipsēt?

Jā, pedāļu stiprināšana attiecībā pret kājām ir jāuzlabo, bet ne ar klipšiem bet ko elementārāku. Pirmkārt, kaut ko šitādu hostelshoppe.com/products/jsrldesign-heel-slings-pair - otrkārt, ja ar to nepietiks, paprovēs arī siksniņas - nav jau tā ka man būtu problēmas tās attaisīt un aiztaisīt

msh 17.12.2021 23:27

Pilnīgas muļķības. Tas kas tādam velosipēdam sūkā ir aerodinamika - bet pilsētā tas ir pilnīgi pie dirsas. Svars? Ja velosipēdam Desna 2 liek klāt visu laiku svaru, tad beigās bik sanāk, jā - manam bija apaļi 20 kilogrami - bet nu ja tas svars tik ļoti rūpētu, pārīti varētu nomest tikai saliekot dārgākas un vieglākas detaļas. Bet ja tev tik ļoti rūp svars - pērc bromptonu un to aprīko ar titāna detaļām; cik lasīts tad aftermarkets piedāvā arī titāna rāmi, un būs tev salieķis kas svērs kā tavi fetiša kalnieši, jā, un maksās arī tāpat. Un vienīgais sliktums tam svaram kas sanāk ar desnu - tas svars pamatā saliekas aizmugurē, dēļ kā paliek neērti nest - tā kā es to ričuku nesu pirmā stāva dzīvoklī, man viņu sanāca nest, un tā starpība, svaram augot, bija jūtama - nesot aiz horizontālās trubas, sākotnēji tur paņemot ričuks bija līdzsvarā, bet vēlāk arvien vairāk nācās spiest priekšu uz leju. Savādāk pohuj - svaru lieliski var kompensēt ar rumbu kurā ir saujiņa zobratu [ar lielo zobratu aizmugurē bik jestrāk uzsākot man salieķis pats rāva priekšu gaisā... ], un ja nu akurāt, tad tas svars ir ar zemu smaguma centru, kas ir ļoti labi Neefektīvs? Jā, sportam - un ļoti efektīvs pilsētai. Īss, ļoti manevrētspējīgs, ar ļoti mazu minimālo ātrumu [mierīgi mīties uz trotuāra aiz gājējiem viņu ātrumā gaidot ka viņi pavāksies malā - nekāda problēma; reiz arī prikola pēc iebraucu Liepājas tirgū un tur starp stendiem braucu vienā ātrumā ar tantiņu plūsmu; tur gan nācās rīkoties pēc principa - īss ass uzminiens, bremze, īss ass uzminiens, bremze], labi un stabili stājas - nu ne par velti man ar viņu mīļākā nodarbe bija kruizēt uz ~25 kmph pa gājēju ielu un tamlīdzīgām vietām. Pēc ilgāka braukšanas perioda ar salieķi man no sākuma ir grūti pierast pie lielā velosipēda neveiklības - līkumus kurus ar salieķi pierasts asi izcirst, ar lielo izjūtas liek izņemt ar diezgan lielu trajektoriju...

Bedres un lielās apmales - šaubos ka tas tavs neveiklais bezmotora mopēds tur ir īpaši pārāks par normālu desnu - jo normāla desna ir aprīkota ar resnākajām BMXa mizām un saprāta robežās iztur apmēram jebko. Ak jā, tu runāji par neefektivitāti - es "vasaras" riepās pūtu 4 bārus priekšā un 6 aizmugurē - rites pretestība noteikti stipri mazāka nekā tavam bezmotora mopēdam

msh 17.12.2021 13:02

Beidzot pienācis laiks veikt kapitālo remontu divu riteņu aizmugures dakšai. Kopš ārkārtas metināšanas Liepājā labais aizmugures ritenis ir izgāzies uz āru un savērsums ir knapi dabūnams, tad vēl pirms nedēļas, ceļiem kūstot nost un paliekot vēl negludākiem ļoti veiksmīgi pārlūza tā pati truba kas tur mēdz salūzt, tikai otrā pusē kur vēl nebija lūzusi - nu neko, jauna truba jau sen bija sagādāta, attiecīgi attiecīgs gabals tika ar rezaku izlocīts - bet vajag tak ar ko braukt...

Ievelkam trīsriteni garāžā...

...pieskrūvējam provizoriski uztaisīto kāju un padarām ričuku par vienriteni. Jep, manas cerības piepildījās - kāja arī trīsriteņa konfigurācijai būs noderīga, nebūs vairs tā ka noskrūvē nost pakaļas dakšu un paliec ar kaut ko kas jāstutē pie sienas.

Un te jau gatava un nokomplektēta viena riteņa aizmugurējā dakša, vajadzēja tik pārlikt lukturi, kurš tāpat jau priekš šīs dakšas tika taisīts - ja šī dakša jau būtu bijusi pilnā komplektācijā, ričuku no trīsriteņa par divriteni pārtaisīt aizņemtu kādas 5 minūtes - viens uzgrieznis, četras skrūves un atspraust vienu štekeri.

Un te mums jau ir divritenis.

...un te dienasgaismā...

Jānopērk citi pedāļi - gludie būtu forši, bet mēs ar veikala meistaru neiedomājāmies - viņam piedodami, man nē - ka gludi pedāļi velosipēdam uz kura pēdas atrodas vertikāli ir ļoti slikta lieta - un cerams ka sanāks nokomplektēt aizmugures bremzi. Tagad dažas dienas pabrauks uz diviem riteņiem un pa to laiku jāpārvāc divu riteņu aizmugurs dakša, tā lai ziemai atgriežoties viss būtu labi.

msh 17.12.2021 12:48

... un protams pavisam citu klasi, droši vien pat neapzinoties ka par Desnu pilsētai piemērotāks velosipēds var būt tikai Bromptons

Manējā krutāka - bet nu es to būvēju citos laikos un citā vecumā. Vispār vajadzētu kaut kad beidzot salikt atkal lietojamā stāvoklī - jāuzsūta aizmugures ripulim pareizā garuma spieķi un jānopērk Nexus 7 rumbas pārslēdzēja komplekts vai jāatrod pazudušās detaļas. Tās sajūtas pārsēžoties no desnas uz lielo ričuku un otrādi vienmēr ir savādas - pēc lielā uz desnu liekas ka es skrienu nevis braucu

msh 17.12.2021 12:41

Jā, nejēgā vecas mašīnas - divreiz jaunākas par vidējo - gan uz papīra, gan dabā. Par lolvo nezinu, bet fofāgenam tevis piesauktās problēmas netraucēs dzīvot tālāk - ja nu akurāt būs kaut kas kosmiski dārgs, nolikvidēs un izkodēs no konfigurācijas un dzīvos tālāk - ar sapuvušu hondu būs sūdīgāk.

P.N. Pazīstams čalis kurš strādā par mehu iekš tā Wesa kas toyota un attiecīgi tiek izglītots par toyotām, par šito kaut kad stāstīja - ka ražotājs tur izmanto kaut kādus pārklājumus skaņas slāpēšanai, un ko tur vēl neizstrādā, bet akmeņi aizmugures arkās kā grabēja tā grab...

msh 17.12.2021 12:35

Papildus vadi? Kādi vadi? Vai nu tās mašīnas ar kurām tu brauc, vai tu pats esi palicis pagājušajā gadsimtā - mūsdienās nelieto papildus vadus - mūsdienās lieto CAN kopnes, un tās "mūsdienas" VAG gadījumā iestājās ar gadsimtu miju, tb visiem modeļiem kas izlaisti pēc gadsimtu mijas jau visi vadības bloki ir sakarināti uz divām CAN kopnēm, esošajiem modeļiem, tiem kas audī, tad ieviesa "vietējās" CAN kopnes, teiksim, starp spidometru un maģi un starp spidometru un motora vadības bloku - fofāgens tādu gājienu izveica jau bik agrāk. Un jā, viens no galvenajiem pamatojumiem šādai kārtībai - mazāk vadu.

msh 17.12.2021 2:27

1) Saliekamais velosipēds Desna 2 vai tā nesaliekamais dvīnis Lai pie mana garuma pedāļa gājiena apakšā nebūtu puslīkas kājas, cita varianta nav - salieķim, protams, jautrāk - tur es dabūju vērsties pie viena pazīstama čaļa ar virpu un metināmo aparātu, lai uztaisa vienu garu trubu no vienas garās un vienas vidējās.

2) Ja neesi pamanījis tad stūre ir uztaisīta tik augsta cik vien iespējams, attiecīgi mugura man ir ne slīpāka kā jebkuram mana auguma cilvēka uz standarta padomju "pilsētas" velosipēda.

msh 16.12.2021 23:58

Kāpēc tu piesauc kaut kādu avensi? Avensis, tā ir toyota - mums te viens ir hondu jūsmiņš un uz tām arī atsaucas. Un kāpēc tu piesauc kaut kādas bildes? Bildes es neskatos - pie manis sētā iebrauc pašas mašīnas Ar japāņu mašīnu izstrādājumiem īpaši no iekšpuses gan iepazīties nesanāk - tās kastes laikam ir tik primitīvas ka reti kaut kas izbeidzas, jo vienkārši nav kam izbeigties [pēdējoreiz iekš kaut kā tāda sēdēju pirms pāris gadiem, Mazda Premacy bija virzienrādītāju relejā aukstā lode iemetusies], ja vien tievie vadi nesapūst, un tad 15 gadu vecumā tās kastes parasti ceļo uz tolmetu jo jūk ārā...

Un kad tu piesauc kaut kādu lētāko toyotu, varēji arī pastāstīt kā tam avensim izskatās motortelpā - ā nu jā, pareizi, priekš kam paātrinājumu vai ko tādu, labāk trīs pogas panelī vairāk - kas gribēs toyotu ar motoru, nopirks to kam virsū rakstīts "lexus"...

msh 16.12.2021 23:41

Pāris gadus atpakaļ man darbā bija prikols - darbā esošo LKT 81 forwarderi pārtaisīja no 12v uz 24v elektrosistēmu - nopirka starteri un ģeneratoru, kaut ko tur pārvienoja - braucējs, pavecs un lepns vīrs, savlaik laikam studējis kaut ko pa mehānikas tēmu, protams, gudrs un man palīdzību neprasīja - līdz divas nedēļas vēlāk vairs nevarēja iedarbināt... Aizgāju, apskatījos - nu jā, padomju ražojuma ģeneratoriem bija savādāki izvadu apzīmējumi - šis radās esam pievienojis ierosmi, piedevām 12v, pie W izvada un ģenerators kaut kādā veidā deva laukā 33v, procesā izvārīdams aķus un piebeigdams diožu darba gaismas... Pats ģenerators gan to izpriecu bija izturējis un pareizi pievienojot deva ārā kaut kādus 28v.

msh 16.12.2021 19:59

Mašīna pa nažiem nemeta vai kādus citus sūdus netaisīja?

msh 16.12.2021 19:55

"-priekšējā stikla gaisa apsilde, izplūdes lūka uz paneļa ir relatīvi šaura un atrodas paneļa centrā, sniegot sniegam pie mīnus grādiem vējstikla apakšējos stūros veidojas ledus, atteicīgi slotiņas grabinās visu laiku."

Vidus lūka ir priekš stikla vidus un augšas - priekš apakšējajiem stūriem parasti ir caurumi paneļa malās.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti