Starp citu, pēdējās dienās ir novērojams, ka dažos segmentos OCTA cenas atkal ir sākušas pieaugt.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Starp citu, pēdējās dienās ir novērojams, ka dažos segmentos OCTA cenas atkal ir sākušas pieaugt.
Par transportēšanu samaksāsi vairāk kā par mašīnu...
Jā, sedz, tiesa gan, salīdzinoši nesen, kādus 3 gadus laikam. Pēc ES tiesas lēmuma. Iespējams, tavs gadījums bija senāks.
Jā, tikai tad tu polisi nevarētu noformēt internetā un katrai šādai polisei vajadzētu klāt darbinieku, kas šīs maršruta lapas, degvielas atskaites un ko tur vēl izvērtē. Tiešām domā, ka pie šādiem vienai polise patērētiem resursiem tā būtu lētāka?
P.S. Es gribētu redzēt mājsaimniecību, kurā stāda maršruta lapas. Pie tam, notariāli apstiprināta, lai būtu ticamības moments.
Par to jau daudzas diskusijas ir bijušas. Es arī tā gribētu, jo tad man vairāk klientu būtu ;) Bet viss atkarīgs no tā, pret ko taisnīgāk un loģiskāk... pret labu vadītāju/īpašnieku varbūt, bet pret cietušo? Ja, piemēram, viņa auto apskādēs transportlīdzeklis, kura vadītāju nav iespējams noskaidrot, kurš kompensēs zaudējumus? Piemēram, ja stāvošs TL sāk no kalna kustēties? Vadītāja ta' nav... Vai arī gadījumos, kad aizmugurē sēdošais ver vaļā durvis un apskādē blakus esošo mašīnu... Nemaz nerunājot par to, ka šādā gadījumā jebkuram auto vadītājam bez tiesībām un medicīniskās izziņas vajadzētu arī OCTA polisi, tobiš, ja tavā ģimenē uz 3-4 cilvēkiem būtu viens auto, tad OCTu nāktos pirkt 3 cilvēkiem. Un nemaz nerunājot par to, kas darītos pārvadājumu segmentā, kur polises maksā tūkstošos...
Katram savi novērojumi. Es kāreiz esmu ievērojis, ka tie lielākie purnā līdēji ir 10+ gadīgu prēmiumu (aužu, behu, volvju u.tml.) īpašnieki. Pēdējais, ar kuru gandrīz pagājušajā svētdienā sanāca frontālais, bija C6 modeļa Audi A6.
e-OCTā BAN produkti ir lētāki, jo šis kalkulators pieder Attollo Brokerim. Nav noslēpums, ka Attollo ļoti skapē BAN produktus, jo šis brokeru uzņēmums pieder BAN līdzīpašnieka, slavenā fotoradaru Teilāna sievai. Attiecīgi, viņiem ir "vienlīdzīgāki" nosacījumi, salīdzinot ar citiem tirgus dalībniekiem.
Par to kravinieku piekrītu - tas ir tizli. Galu galā, nav starpības, vai tu brauc ar, piemēram, 9-vietīgu pasažieru Traficu, vai 5-vietīgu kravas.
Kas attiecas uz tām "firmas vai dzīvesbiedra" mašīnām, ir jāsaprot 2 lietas. Pirmkārt, kā tu pierādīsi, ka tiešām esi ar tām braucis un regulāri, nevis vienkārši marinējis tiesības? Otrkārt, tā kā OCTA tomēr ir transportlīdzekļa īpašnieka, nevis vadītāja civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, tad de facto BM veido ne tikai tas, kā pats īpašnieks brauc, bet arī kādiem vadītājiem viņš to auto dod, tobiš, vai tikai viņš lieto to auto vai arī dod citiem, kas attiecīgi risku palielina. No šī izriet, ka bonus malus ir izveidot, nevis, kā tu saki, lai labie šoferīši maksā mazāk, bet labie īpašnieki maksā mazāk.
Tajā laikā bija citi apstākļi, īsāk sakot, tirgus pārdale, bez tam, tev paveicās, daudziem 2015.,2016.gadā tā cenas nekrita.
Daži pajoļi joprojām uzskata, ka saņem...
P.S. Pirms nedēļas "uzrāvos" vietā, kurā agrāk bija "70" zīme, tagad nekādas zīmes (apdzīvota vieta, divjoslu ceļš katrā virzienā) ar 88... Sodiņš būtu pamatīgs, bet policis, redzot, ka man nav nekādu sodu un punktu, kā arī uzreiz atzinu, ka vnk neievēroju, ka zīmes nav vairs, izteica mutisku brīdinājumu...
2010.gadā apdrošināšanas cenas būtiski ietekmēja Dižķibele.
Ķip, festivāls?
Vispār jau, pārdod gan...
Un tad piekritīsiet, ka šī brīža OCTA cenas ir neadekvāti zemas. Autoīpašniekiem, protams, patīkami, bet no šī izriet, ka drīzumā mūs, visticamāk, sagaida jauns cenu lēciens, līdzīgi kā 2016./2017.gadā. Varbūt ne tik straujš, bet tomēr...
Mjā, kas būtu domājis, ka brauciens uz Igauniju Šengenas zonā būs tāds Notikums. 2018.gadā es uz turieni aizbraucu laikam 4 reizes... tāpat vien, brīvdienas pavadīt.
Tas ir lētāk kā 1997.gadā, kad OCTu vispār ieviesa. Toreiz laikam 40 lati bija...
Nu, ja divus uzskatām par "krietni"... pirms 2 gadiem Baltikumu pievienoja BTA un Compensai, pagājušajā gadā Seesam pevienoja Compensai, tas arī viss. Kuluāros runā gan, ka tuvāko divu gadu laikā ir gaidāmas būtiskākas izmaiņas tirgus pārdalē.
Zādzība ir (par papildus samaksu), bet ar 15-20% pašrisku un limitu līdz 4300 euro...
Izlasi pirmo rindkopu vēlreiz.
A kas apdrošināšanas brokerim būtu jāsaka, lai atbilde tevi apmierinātu? Ja teiktu - ņem dārgāko, tad tu pārmestu, ka brokeris grib tikai lielāku komisiju.
3.puses veselību jau OCTA standartā nodrošina, pēc likuma un neatkarīgi no tā, ir tev tas "plus" vai nav.
Tur nav baigi ko komentēt. Paredzēts vecākām automašīnām, tobiš, gadījumos, kad visi riski nav aktuāli - interesē, piemēram, tikai stikls un dzīvnieki, par pārējo po... atlīdzību izmaksā pēc tabulas - par bamperi tik, par spārnu tik u.tml., rēķina pēc OCTA metodikas. Pie tam, tagad no galvas nepateikšu, bet šķiet, ka ZO nebija zādzība un vandālisms iekļauti, tāpat hidrotrieciens, numura zādzības utt., ko sedz normāla KASKO polise.
Es savā dzīvē/karjerā esmu izdevis vienu šādu polisi. Pārsvarā cilvēki, kad savelk visu vēlamo kopā, tomēr saprot, ka starpība starp šo un normālu KASKO polisi ir salīdzinoši neliela.
"Nu, ko jūs visu laiku kabināt man to avāriju ;) Jā, esmu izraisījis avāriju, vienu reizi laikā no 2003-2005.gadam, bez cietušajiem, ar citu auto, kā pašreizējais. Kopš tā laika esmu labojies."
Šī avārija bija pirms vairāk kā 11 gadiem, BM aprēķinā tā nefigurēs.
"Tu gribi teikt, ka apdrošinātājiem ir datu bāze, kur glabājas visu vadītāju "vēsture" kopš Latvijas valsts neatkarības atjaunošanas ( Nu gluži kā Dieva Tā Kunga grēku uzskaites reģistrs ), un robots , aprēķinot OCTA, vēršas pie šīs bāzes ?"
Godīgi sakot, nezinu, vai kopš neatkarības atjaunošanas, bet, kopš ieviesa BM sistēmu (laikam 2004.gadā), jā, viss ir redzams. 100% gan nezinu, bet nedomāju, ka kāds tās ņem vērā. Bet jāuzrādās tām avārijām ir, jo par dažām tādām avārijām joprojām tiek maksātas atlīdzības (bojāgājušo bērniem, piemēram).
"Kā bijušais IT speciālists..."
Diezgan slikts speciālists, acīmredzot, esi bijis, ja izsaki šādas replikas, atvaino par uzbraucienu. Bet vari aiziet uz jebkuru programmēšanas skolu un painteresēties, kā tās lietas notiek.
Pēc kādiem kritērijiem? Ja tev ir KASKO, tad pēc cenas, protams. Vienīgi paskaties, ja starpība neliela, varbūt ir vērts padomāt par karmu (ja tici tai) un apdrošināt auto tomēr tie tā, ar kuru cietušajam, ja kādu apskādēsi) mazāk problēmas būtu. Ja KASKO nav un gribi kaut ko papildus (piemēram, tehnisko palīdzību, vējstiklu, zādzību, dzīvniekus, atlīdzību pie savējā apdrošinātāja), nu, tad jau jāskatās, kurš apdrošinātājs to piedāvā.
Kā "tobots" tiek pie datiem? Elementāri, Mendelson! Apdrošinātājiem sistēmas ir savienotas ar LTAB, policiju, CSDD, pilsonības migrācijas... kā tur to iestādi sauc, un citām. Interesējoties pēc piedāvājuma, tu atzīmē, ka piekrīti privātuma politikai - tb., savu datu iegūšanai un apmaiņai ar attiecīgajām datu bāzēm.
Tu jau atkal brauc auzās. "Robots" redz arī izraistītās avārijas, pie tam, konkrētos datumos, vietās, ar kādu auto un cik lielas summas izmaksātas cietušajiem, vainas sadalījumu utt. utjp. Tas ir vēl lielāks ģimenes notārs kā tu vari iedomāties.
Tieši tāpēc, ka OCTA ir brīvais tirgus, katram apdrošinātājam ir tiesības noteikt tavas personas un auto kombinācijai tādu cenu, kādu tas vēlas. Gribi - pērc, negribi - nepērc. Vienīgais, ko likums apdrošinātājiem neļauj, ir nesniegt tev piedāvājumu vispār. Acīmredzot, negrib viņi tevi kaut kādu iemeslu dēļ. Man, starp citu, jau 2.gadu būtiski lētākais par pārējiem apdrošinātājiem uz OCTA ir tieši BTA (Rīga, 12.BM klase). Bet ir maldīgs uzskats, ka OCTAs cenu veido tikai BM klase un deklarētā adrese. Faktori var būt daudzi, pie tam, katram apdrošinātājam savi - marka/modelis (viens apdrošinātājs, piemēram, "grib" Dacia, cits negrib, viens "grib" Volvo, cits negrib), soda punkti (viens tos ņem vērā, otrs neņem), vienam apdrošinātājam patīk mazi auto, otram - lieli, viens apdrošinātājs ņems vērā to, ka tev 14. klase ir nevis tāpēc, ka vienkārši nav sakrātas apdrošinātās dienas, bet ir izraisīta kāda avārija, citu tas neinteresē. Utt. utjp. N1 kategorijai tā starpība var būt pat simtos, arī ar tik labu BM klasi. To sauc par riska apetīti un tam nav nekāda sakara ar Viennu vai "vaidēšanu" pirms 3 gadiem...
Jo tas viss jau iepriekš ir saplānots. Cipules kundze info ieguva no Bila Geitsa un žīdu masoniem...
Ja nopietni, kā, piemēram, prognozē siera produktu apgrozījumu? Bet to, cik ļoti kādam kas ir garantēts, mēs ļoti labi redzējām 2009.gadā.