Taisnība par ko? Viņš jau tur nekādu tēzi neizvirzīja...
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Taisnība par ko? Viņš jau tur nekādu tēzi neizvirzīja...
Es pareizi saprotu - tavs "pret" arguments ir vienkāršs "es negribu"?
Nu, nu, pastāsti. Tīri interesanti palika, ko tad šoreiz būsi vakcīnrealitāte.lv izlasījis...
Obligātās vakcīnas eksistē jau šobrīd. Pie tam, ne viena vien. Nacionālā Veselības Dienesta mājas lapā vari pats par to pārliecināties.
Pieļauju, ka tā arī varētu būt, līdz šis trakums nomierināsies. Nesaku, ka to atbalstu, bet nekādu dižo traģēdiju arī tajā nesaskatu. Katrai valstij ir tiesības aizsargāt savus pilsoņus no zarazu ievazātājiem, kā nu tās to uzskata par pareizu, līdzīgi kā šobrīd - Zviedija iet vienu ceļu, Latvija otru, Ķīna trešo utt. utjp. Nē, nu, cilvēkiem, kuri uzskata, ka tieši ar C19 vakcīnu viņiem pa kluso tiks implantēti čipi, tas, protams, varētu radīt zināmas problēmas...
So what? Lai aizbrauktu uz Vjetnamu, arī bija obligāti jāvakcinējas pret... neatceros vairs ko, bet kaut kādu vietējo zarazu, citādi netiec tur iekšā.
Nu, palielies, palielies, puisīt, ja jau tev no tā labāk paliek. Atceros, ka skolas laikā arī dažiem tāda taktika bija - ja citam bija labākas mantas (datorspēles, mašīnas vai sazinkasvēl) kā pašiem, tad arī šamie mēģināja iestāstīt, kādi tiem citiem patiesībā sūdi. Tu necik tālu no tām biksiņām izaudzis neesi...
Tāpēc jau saku - jo rokas piešuvējs pēc tam ies pie vainīgā OCTAs prasīt atlīdzību par visu pakalpojumu.
Tu, šķiet, jauc divas lietas - reālos izdevumus ar nemateriālajiem zaudējumiem. "Par norauto roku" visus rēķinus vari piestādīt apdrošinātājiem un viņiem būs pienākums tos apmaksāt līdz OCTA likumā noteiktajiem maksimālajam atlīdzības limitam par personai nodarītajiem zaudējumiem. Tobiš, ja rokas piešūšana (vai protēze) izmaksās 20000 euro (es tā spriedelēju, nav ne jausmas, cik tas maksā), tad apdrošinātājam tie būs jāsedz.
"ir ko apbrīnot"
Tas, ka pusrūsējušu trusi apbrīno norūsējušu trušu īpašnieki? Nu jā, tas ir vērā ņemams sasniegums. Kaut gan... ir jau arī, kas apbrīno Kombuļu Inesi vai Magoni Burku...
Tur ir vairāki faktori:
1. Rietumos civiltiesiskie riski požizņi ir dārgi. UK (un ne tikai) lauvas tiesu apdrošināšanas cenas (tur OCTA un KASKO mūsu izpratnē ir viens kopīgs produkts - car insurance) veido tieši OCTA segums, un par salīdzinoši nelielu piemaksu vari dabūt KASKO, tb., brīvprātīgo. Sava loģika tur ir, jo KASKO gadījumā apdrošinātājs riskē ar paša dzelža vērtību, savukārt, OCTA gadījumā - ar izmaksām daudzu gadu garumā (veselība, morālie, apgādnieka un ienākumu zaudējumi utt.). Bija pirms kādiem gadiem pieciem-sešiem gadījums Norvēģijā, kur latvju bāliņš ar 13 euro 3-mēnešu OCTu izraisīja avāriju ar vairākiem līķiem, kur, pēc aptuvenām aplēsēm, viens no mūsu TOP apdrošinātājiem ielidoja uz apm. 4.5 miljoniem,
2. Nevens rietumu apdrošinātājs nepieļaus liability veidā mīnusus, kā to dara mūsējie konkurences vārdā. Nezinu, vai tā ir taisnība, bet esmu dzirdējis versiju, ka, ja pat dzinulis nebūtu akcionāru alkatība, tad šādas bilances dēļ apdrošinātājiem varētu rasties problēmas ar uzraugošajām ietādēm (mūsu FKTK ekvivalentiem).
3. Veselību un glābēju darbu sedz arī mūsu OCTA. Par norakstīšanu - tik smalki nezinu, bet pie mazākiem bojājumiem varētu norakstīt, jo darba izmaksas lielākas. Bet darba izmaksas viņiem ir būtiski lielākas. Cik, vari mierīgi noskaidrot, painteresējoties pie jebkuras markas dīlera, kāda ir normstundas cena. Pie mums garantijas širpotreba mašīnām tie ir vidēji 40-50 euro). Ne velti apdrošinātāji ārzemēs avarējušās mašīnas transportē uz Latviju un remontē šeit. Bet, kā jau minēju, apdrošinātāji, piemēram, nāves gadījumā sedz arī apgādnieka zaudējumu līdz pilngadībai (vai mācību pabeigšanai, precīzi nepateikšu). Nu, un, cik UK ir minimālā alga un cik vidējā, mēs apmēram nojaušam. Arī nemateriālie zaudējumi tur tiek novērtēti lielāki. Tam visam ir jābūt ierēķinātam maksā par OCTA.
Par karteli runājot - nez kāpēc, kad 2016./2017. gadā apdrošinātāji cenas cēla, tad visi pukstēja - "kartelis, kartelis", bet tagad, kad apdrošinātāji korītī laiž cenas lejā, neviens pret "karteli" vairs neiebilst...
Tajās valstīs jauniešiem ir paredzēti mazās klases auto ap 1.0 - 1.3 litru tilpumu, mazu pilno masu u.tml. Viss, kas ir virs tā, maksā dārgi. Un, cik zinu, vecākiem auto par gadiem 15 apdrošināšanas prēmijas būtiski pieaug.Paziņa - Londonā dzīvojoša - par Opel Tigra apdrošināšanu nemuhļījot maksāja kaut kādus 800 euro laikam... jā, maksāja vairāk par pašu auto, bet, ja labāku auto atļauties nevarēja, bet braukt vajadzēja (uz darbu, sīci uz skolu utt.), ko darīt... Bet tas jau nemaina lietas būtību - tu vienkārši nevarēji atļauties maksāt apdrošināšanu, tāpēc auto nepirki.
To "miljons kritēriji, kā noskaukt naudu" atslēga ir viens vārds - statistika. Acīmredzot, "mafija" ir pieredzējusi pietiekami daudz gadījumu, kad "lielo bremžu" licēji ir, agresīvi braucot, izraisījuši negadījumus. Apdrošinātājiem arī ir VESELAS NODAĻAS ar štatu - sauc par aktuāriem, kuri pēta gadījumus no visiem iespējamiem rakursiem. LV tam visam vēl diezgan demokrātiski pieiet ļoti lielās konkurences uz mazo tirgu dēļ...
"Vēl vairāk - es varu pilnīgi saderēt ka tu savas sapņu mašīnas nemaz nespēj nopirkt - es laikam esmu jūtami labākā situācijā par tevi"
Tiešām labākā? Viens "sapņu auto" jau cik gadus pūst garāžā, kaut arī pirms astoņiem gadiem lielījies to uzcelt svaiga pasāta līmenī. Vai arī beidzot esi pieņēmis pareizo lēmumu atdot to pārstrādei naglās? Otru arī nemaz pats neesi varējis nopirkt, bet gan no opja mantojis. Nē, nu, var jau būt, ka parūsējis viens no pasaules bezpersoniskākajiem auto tizli sarkanā krāsā var būt sapņu Mašīna. Bet, ja ir tik maz ekspektāciju no dzīves un auto, savā ziņā jau var teikt, ka esi labākā situācijā... es gan tādu "jūtami labāko situāciju" diez ko negribētu.
"kurš pērk visādus sūdus kurus tāpēc regulāri jāmaina?"
šo, kā jau mēs vairākas reizes esam noskaidrojuši, tu savā tirgussievas galviņā pats esi izsecinājis, lai uzdotu vēlamo par esošo.
Šobrīd jau nepavisam nav tik traki - es te nupat vienam divdesmiviengadīgam čalītim ar 1999.gada 730. BMW ar 6.BM taisīju OCTu par 67 euro (uz gadu būtu bijis ap 220). Bez papildus atlaidēm - standarta cipars. Manuprāt, ļoti demokrātiska cena.
"da nu nah to apdrošinātāju mafiju."
Saki kā ir - tev vienkārši naudas nebija. Līdzīgi kā tagad - neko jēdzīgu nopirkt nevari, tāpēc visi jaunāki auto tev ir sūds un tie, kas tādus var atļauties un pērk - lohi.
Kas tev par vakara depresiju uznākusi? Saņemies tak...
eidis rakstīja: Taisnība!
Es gan aicinu neignorēt eknomiki, jo no bada arī var nomirt. Ne tikai no C19. Ticu, ka SABALANSĒŠANA ir īstais vārds.
Otrs - mēs neesam dienvidnieki. Mums nav 8mio cilvēku Rīgas teritorijā un mēs nebučojamies krogos un baznīcās. Attiecīgi mums tomēr vairāk jāskatās uz Skandināvu paņēmieniem, ne D-Eiropas
Lai nu no kā, bet C19 dēļ no bada jau nu točno neviens te nenomirs.
Par sabalansēšanu pilnīgi piekrītu, tāpēc jau ir tā škrobe, ka šobrīd ĀS ir jau 2 nedēļas (un es pilnīgi piekrītu, ka ĀS ir vajadzīga), bet nav skaidras nevienas valsts atbalsta pozīcijas nozarēm, kuras šī visa dēļ klapējas ciet. Pēc 2 nedēļām, ibio!!! Ko tas Reirs tur vispār dara, degunu urbina, vai? Atbalsta plānam bija jābūt gatavam jau ĀS izsludināšanas dienā, lai pēc tam tikai izķertu bagus un pieslīpētu...
Par otro - bučojamies jau tāpat , tikai varbūt ne tik daudz. Bet Polija, Vācija, Slovākija utt. nav īsti Dienvidi. Un bez Zviedrijas ir arī citi skandināvi ar saviem paņēmieniem, kas daudz neatpaliek no Rietumu un Dienvidu... Un vispār interesanti, kāpēc (man šķiet) neviena valsts nav sekojusi Zviedrijas piemēram, kaut arī varētu to atļauties?
Tas "svaigi iegādātais Nissan" ir, kā minimums, 13 gadus vecs...
Bez tam, "auto portāls" tagad raksta arī par televizoriem u.tml. ar auto nesaistītiem gadžetiem.
Visos auto portālos ir spama sadaļas, kur diskutē par politiku, reliģiju, sievietēm, gejiem... paskaties to pašu bmw-poweri, saabclub u.c.
Jā, tas tā varētu būt. Var diskutēt par niansēm, bet nav noslēpums, ka 19.gadsimta otrajā pusē tautā bija "atmoda" gan morālā, gan izglītības, gan labklājības ziņā, un starp pasaules kariem Latvija bija diezgan attūstīta valsts.
Par interjeru jāpiekrīt - kā ar cirvi iztēsts kompaktklases oldskūls... Pārsēžoties no B8, Kasiņš būs ļoti vīlies.
Otrais teikums attiecas uz mūsdienām.
Ne tik ļoti par to. Ja tev ir imobilaizers, tātad, visticamāk. arī Keyless-go jeb inteliģentā atslēga. Vienu brīdi apdrošinātāji spieda uz šādu auto aprīkošanu (uzliekot lielus zādzības pašriskus), jo par riskantu varēja uzskatīt jebkuru auto, kas ar to bija aprīkots. "Aizgāja" pat tādas mašīnas kā Peugeot 5008, Škoda Octavia, tie paši reņi u.tml. Tagad gandrīz visi apdrošinātāji no šīs prasības ir atkāpušies.
Kā jau augstāk rakstīju - šobrīd tu JAU nevari aizbraukt uz kādām valstīm, ja neesi potējies. Kaut kā agrāk nemanīju tavu cepšanos par to.