iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
aansis 18.09.2013 12:28

x_rays rakstīja:

Nu peec tava skaidrojuma ir skaidrs tas, ka miglaa un putenii tu mauksi paari parbrauktuvei ar atljautajiem 90 km/h, jo taa driikst peec noteikumiem.

Nespried, lūdzu, par citiem pēc sevis. Es ātrumu izvēlos atbilstoši apstākļiem, nevis akli vados pēc CSN. Diemžēl liela daļa sabiedrības to nespēj saprast un pieņemt. Atkārtoju vēlreiz - tēma ir "vai ātrums pirms dz.c. pārbrauktuves ir jāsamazina saskaņā ar CSN?" Un atbilde uz šo jautājumu ir NĒ!

aansis 18.09.2013 8:39

Chankaishi rakstīja: Nebaidies Ansi, vilciens ir liels un skaljsh, pamaniisi pat ar atljauto liidz 90 braucot.

Kurā brīdī es teicu, ka baidos no vilciena? Viss ko esmu teicis un plašāk izskaidrojis, ir:

aansis rakstīja:

"reasonable", "savlaicīgi" u.c. tamlīdzīgi vārdi ir ļaunākais ko var normatīvajos aktos ietvert. Vienīgā jēga - dot iespēju policistam subjektīvi jebko traktēt kā pārkāpumu.

Kādēļ? Tādēļ, ka noteikumu mērķis ir panākt satiksmi, kurā citu tās dalībnieku rīcība ir paredzama. Šādas vispārīgas frāzes absolūti neko nemaina noteikumu būtībā un ietekmē uz satiksmes drošību, jo tāpat katrs var interpretēt pēc savas personīgās gaumes. Un gadījumā, ja gaume atšķiras no CP gaumes, vēl arī tikt pie soda - kas jau ļoti atšķiras no policijas pilnvaru līmeņa demokrātiskā valstī - spēt savas prasības pamatot ar normatīvajiem aktiem!

aansis 18.09.2013 8:31

x_rays rakstīja: Pag, tev liekas, ka taa liinija tur uzkraasota taapeec, lai buutu iemesls kaadu sodiit? Vai tomeer primaari ir pavisam kas cits?

Kāds sakars ar to, kas man liekas?

Cilvēks uzdeva konkrētu jautājumu: "vai iepriekšminētie CSN punkti un minētā zīme kopumā tomēr nepieprasa zināmu braukšanas ātruma samazinājumu pirms dzelzceļa pārbrauktuves".

Atbildēju, ka nepieprasa ZINĀMU samazinājumu, izskaidrojot kādēļ. Kas vēl nav skaidrs?

aansis 18.09.2013 0:25

x_rays rakstīja:

CIK? Tieshi tik, lai vajadzibas gadiijumaa paspetu apstaties. Pirms vilciena.

Izlasi, lūdzu, vispirms diskusijas tēmu - tā ir par to, ka ātrums jāsamazina, lai noteikti paspētu apstāties noteikumos paredzētajā vietā, nevis "pirms vilciena"!

"Pirms vilciena" var lielākoties paspēt pārbraukt vēl kādu laiku pēc aizliedzošā signāla iedegšanās, ko atsevišķi indivīdi arī dara.

Diemžēl matu skaldīšana IR nepieciešama, ja runājam par CSN ievērošanu - tā vienkāršā iemesla dēļ, ka katra, ir sava izpratne par to, cik un vai ātrumu nepieciešams samazināt. Vai ir nepieciešams sodīt kādu pārgalvīgu BMW vadītāju, kas bremzē pēdējā brīdī un apstājas 3 metrus aiz stoplīnijas? Vai jāsoda onku, kas pārbrauktuvei tuvojas ar 10-20 km/h, bet ir tik ļoti pievērsies vilciena pamanīšanai, ka savlaicīgi nepamana signālu un tik un tā apstājas 2m aiz stoplīnijas? Vai jāsoda sieviete, kas pieklājīgi samazina ātrumu līdz 30 km/h, bet aizliedzošais signāls ieslēdzas tik nepiemērotā vietā, ka apstāties sanāk 1m aiz stoplīnijas?

Vai tomēr pieejam tāpat kā ātrumam un sodam no pirmā milimetra? Un sodam VISUS, kas neatkarīgi no ātruma pagadās tuvumā tad, kad ieslēdzas aizliedzošais signāls.

Ja paliekam pie tā, ka noteikumos visu nevar atrunāt un vadītājiem ir jāvadās pēc sava saprāta, tad varam atvaļināt CP. Nesaprātīgos "sodīs" vilciens, bet saprātīgie apstāsies "pirms vilciena", nevis saskaņā ar CSN.

aansis 17.09.2013 11:02

x_rays rakstīja:

Ātrums pirms stoplīnijas ir bezgalīgi jāsamazina (jāapstājas) un braukšanu atsākt nedrīkst, pretējā gadījumā, iedegoties signālam, riskē nepaspēt apstāties. Nu piemēram tad, ja, signālam iedegoties, tu esi tikai 1mm pirms stoplīnijas un brauc ar iespaidīgo 1km/h, vari būt drošs, ka pārkāpsi CSN!

Ja taa ir patiesiiba, tad laikam tikai Latvijaa kautkas taads ir iespejams. Nekur rietumvalstiis par tadiem sikumiem nechakaresies.

Un par kādiem čakarēsies? Laikam neesi sapratis jautājuma būtību - cik tālu ir jāapstājas aiz stoplīnijas, lai to uzskatītu par pārkāpumu? 1mm, 1cm, 1m?! Jebkurš no šiem ir pārkāpums no formāla CSN viedokļa un sods var tikt piemērots dziļi subjektīvi pēc kāda indivīda personīgās izpratnes! Diskusijā sākās par to, ka (vai) pirms pārbrauktuves jāsamazina ātrums. Iespējams... Bet CIK?

aansis 14.09.2013 21:57

seller rakstīja: jābūt gatavam to izdarīt, ja iedegas aizlieguma signāls - un tas prasa mazināt ātrumu tieši pirms pārbrauktuves.

Ātrums pirms stoplīnijas ir bezgalīgi jāsamazina (jāapstājas) un braukšanu atsākt nedrīkst, pretējā gadījumā, iedegoties signālam, riskē nepaspēt apstāties. Nu piemēram tad, ja, signālam iedegoties, tu esi tikai 1mm pirms stoplīnijas un brauc ar iespaidīgo 1km/h, vari būt drošs, ka pārkāpsi CSN!

Vai tiešām ir tik grūti saprast, ka abstrakta prasība samazināt ātrumu ir bezjēdzīga. Vai vari nosaukt konkrētu ciparu, cik jāsamazina - līdz 30, 20, 10, 1 vai 0,1 km/h?!

aansis 14.09.2013 11:52

seller rakstīja: Vai vari pateikt, KAD tieši ir jāieslēdz pagrieziena rādītājs pirms manevra veikšanas?

---------------------------------------

Nu par pagrieziena rādītāju tas nav nosakāms, viedokļi vienmēr atškirsies

Bet par pārrauktuvi var gan aprēkināt, piemēram, atkarībā no pārbrauktuves tipa, tas būs ātrums, kas tuvojoties pārbrauktuvei tomēr atļauj apstāties CSN noteiktajā attālumā no sliedes/barjeras/stoplīnijas utt. piemēram, ja bremzēšanas ceļš no 50 km/st ir aptuveni 25 metri, tad ātrumu jāsāk samazināt tādā attālumā no pārbrauktuves (piem ar barjeru), kas vienāds 5 m (CSN prasība apstāšānās gadījumā) + 25 metri (bremzēšanas ceļš) = 35 metri. Tātad pēc LV CSN sanāk ka šādā attālumā ātrums jāsāk samazināt, lai jebkurā gadījumā izpildītu CSN vispārējos noetikumus par situācijai atbilstoša braukšanas ātruma izvēli .

Ne velti pirms "neapsargātām" pārbrauktuvēm ir "STOP" zīme vai stoplīnija, kas liek apstāties PAT JA NEDEG aizlieguma signāls luksoforā.

Pilnīgi nepareizi. Tā kā apstāšanās līnija ir PIRMS luksofora, jekuram ātrumam, kas atšķirsies no 0 būs kaut kāds attālums, pie kura nebūs iespējams apstāties saskaņā ar noteikumiem. Ņemot vērā tevis pieminētos aprēķinus, mēs ātruma/attāluma rēķināšanu varam turpināt bezgalīgi arī zem 1km/h un 1mm. Aprēķins nekādi nepalīdz noteikt to "saprātīgo" ātrumu, pie kura tomēr drīkst neapstāties paredzētajā vietā - vienīgais "formāli drošais" ātrums ir STĀVĒT!

aansis 13.09.2013 14:08

GB12 rakstīja: Parasti šitie igauņos reģistrētāji ir pirmie bļauru rindā par to, cik mums te viss slikti, kādi ceļi, medicīna, izglītība utt...

Nu par šo diez vai varētu piekrist. Vislielākie bļauri ir tie, kas grib lai viņiem visu gatavu pasniedz uz paplātes, jo viņiem pienākas. "Igauņos reģistrētāji" vienkārši cenšas izdzīvot (biznesa nozīmē) mūsu sačakarētajā nodokļu un likumdošanas sistēmā un viņiem nav laika bļaustīties.

aansis 13.09.2013 12:37

msh rakstīja: A kāpēc nekur nav pieminēts ka tādas mašīnas vadīšanai latvijā ir vajadzīga atļauja? Kaut kā arī neticās ka kaska mašīnai, ar kuru visu laiku dragā pa ārzemēm, būs lētāka

Ar atļaujām grūtāk ir, ja vēlies auto kādam dot. Ja esi uzņēmuma īpašnieks EE, tad pašam atļaujas saņemšana ir tikai formalitāte.

Ar KASKO laikam neesi personīgi iepazinies - EEZ segums ir standarts, papildus izmaksas sākas, ja gribi braukt uz citām valstīm.

Piedāvājums gan uzticību neizraisa, jo Igauņu uzņēmumu reģistrs nemaz tik iecietīgs pret fiktīvām firmām nav, kā šeit mēģina iestāstīt. Bet ja vari izdomāt, ko kaut nedaudz darīt "uzņēmējdarbībā", tad nekādu problēmu un nevajag arī starpnieka pakalpojumus.

aansis 13.09.2013 12:12

seller rakstīja: izskatās, ka ASV (tiesa štatos noteikumi atškiras) ir prasības samazināt ātrumu pirms pārbrauktuves līdz " resonable"

Colorado

Any driver of a motor vehicle approaching a railroad crossing sign shall slow down to a reasonable speed.

If required to stop, driver shall stop at the marked stop line. If there is no line, driver shall stop no less than 15 feet nor more than 50 feet from the railroad crossing.

The driver of a school bus, or the driver of any vehicle carrying hazardous materials, is required to stop vehicle, listen, and look before proceeding across railroad tracks.

"reasonable", "savlaicīgi" u.c. tamlīdzīgi vārdi ir ļaunākais ko var normatīvajos aktos ietvert. Vienīgā jēga - dot iespēju policistam subjektīvi jebko traktēt kā pārkāpumu.

Vai vari pateikt, KAD tieši ir jāieslēdz pagrieziena rādītājs pirms manevra veikšanas? Nu jā "savlaicīgi". Sekundi iepriekš? Minūti iepriekš? Vai "maksā sodu, jo vajadzēja sekundi ātrāk"?

Vēl trakāk ar joslām - kas tad ir īstais "savlaicīgi"? Braukt aplī visu laiku pa pirmo joslu, jo kaut kad jābrauc ārā. Vai arī pārkārtoties 1mm pirms nogriešanās (lasi, nogriezties no otrās joslas) - formāli taču tāpat pa pirmo joslu sanāk braukt, tikai ĻOTI īsu gabalu Par šo CP reāli soda - bet nepašaubāmi tīri subjektīvi pēc savas personīgās gaumes - jo CSN nenosaka, cik daudz ir jānobrauc pa pirmo joslu, lai tā skaitītos "savlaicīga" pārkārtošanās.

aansis 04.09.2013 15:47

Palaidniex rakstīja: Vārdu sakot - ja kāds grib pārdot savu auto - Rīģā ir jaunumi satiksmes organizācijā.

Nobraucot no G.Zemgala pārvada krustojumā ar Brīvības gatvi nu ir 4 (!!!) joslas.

pirmā - taini un pa labi, otrā taisni, pārējās divas tikai pa kreisi.

Ja gribās pārdot auto - brauciet pa pirmo joslu taisni un kontakts garantēts ja nenoraustīsieties un neatlaidīsiet gāzi vai pat nepiebremzēsiet.

Džigiti, kas uz zīmēm NEKAD neskatās un satiksmes organizācijas izmaiņām savos maršrutos neseko ar pilnas taisnības apziņu griezīs jums virsū!

Hmmm... jābrauc apskatīties? Tiešām 4(!) joslas? goo.gl/... - cik atceros pēc bildē redzamās situācijas tika veidota vēl viena papildus josla, sašaurinot sadalošo joslu. Attiecīgi loģiski būtu ka šobrīd ir 5 joslas. Pēc tava skaidrojuma sanāk, ka tagad joslas, kas iet "taisni" ir līkas, kā Valdemāra ielai Raiņa bulvāra krustojumā. Ja tā, tad jāsit ne tikai džigitus, bet arī satiksmes organizatorus.

aansis 04.09.2013 11:50

wvfans rakstīja:

primo rakstīja: visi ss sastāv no standarta detaļām - kompresoriem, cirkulācijas sūkniem, iztvaikotājiem u.t.t.

glikols zemē nevar sasalt un teni nepiesilda glikolu, bet apkures ūdenu.

divarpus gadu laikā teni kopumā ir ieslēgušies padsmit stundu un tad, lai tikai reizi mēnesi uzsildītu boileri līdz 62 grādusiem legonellas iznīdēšanai.

vislabāk ir paust viedokli par lietām ko labi pārzin.

Atbilde ir viena - Latvietis praktiskais kapeikpi__sējs KATRS, KATRS jau būtu uzssēdies uz siltumsūkņa sen jau ja viņš būtu tik labs, tik labs ...

Tā būtu ja vien...

1) siltumsūkņa ierīkošanas izmaksas nebūtu ievērojami augstākas par citām apkures sistēmām

2) prasības ārējam kontūram varētu nodrošināt ar rindu mājai pieejamo zemes platībusausās smiltīs

aansis 04.09.2013 11:46

Bess rakstīja: Visi vai gandrīz visi maju īpašnieki kuri uzstādijuši SS un sūdzās par sistēmas spējām , visbiežāk ir ieekonomējuši ap 10-20% no sistēmas vērtības. Nepareiza SS izvēle , nepietiekams vai nepareizs cauruļu garums/tilpums , un vienkārši neprofesionālas darbības no uzstādītāju puses ,jo LV vēl nav daudz speciālistu SS jomā .

Neatkarīgi no apkures veida, sūdzas visi man zināmie, kas ir ekonomējuši. Un tieši tāpat ir apmierināti visi, kas ir uzstādījuši kvalitatīvas apkures sistēmas UN ar lielāku jaudu, nekā speciālistu rēķinātā.

aansis 04.09.2013 11:12

koford rakstīja:

Vai ir kāda universāla recepte auto krāsas izvēlei šādiem gadījumiem?

Jā, iemācīties likumus, un neslinkot, rakstot oficiālas sūdzības par šādiem darboņiem. Vēl var palīdzēt jebkuras krāsas videoreģistrators. Kamēr paši autovadītāji necīnīsies pret šādiem policistiem, nekas nemainīsies, jo ir pietiekami daudz tādu, kas tavā vietā pazemīgi būtu samaksājuši prasīto.

aansis 04.09.2013 11:07

juriz rakstīja: "dzeltenais" principā arī ir aizliedzošais signāls.

"dzeltenais" principā ir brīdinājuma signāls! Luksoforā brīdina par sarkanās gaismas ieslēgšanos vai neregulējamu krustojumu (mirgojošs). Pagriezienu lukturos par pagriezienu veikšanu vai avārijas situāciju. Ceļu remonta vietās par šķēršļiem. Bākugunīs par nestandarta transportlīdzekļiem u.t.t.

aansis 04.09.2013 11:02

Ātruma izvēle NEKO nemaina attiecībā uz iespējām apstāties - ja vien izvēlētais ātrums nav 0. Pie jebkura ātruma pastāvēs kaut kāds attālums, kurā, ieraugot aizliedzošo signālu, nebūs iespējams apstāties saskaņā ar CSN prasībām - luksofors vienmēr atrodas AIZ līnijas, līdz kurai jāapstājas. Ņemot vērā faktu, ka nekur nav definēts, ko nozīmē "laicīgi", nāksies vien samierināties, ka dzelzceļa šķērsošana, degot aizliegatajam signālam, ir agrāk vai vēlāk neizbēgama. Vienīgā alternatīva ir nebraukt vispār.

aansis 22.08.2013 10:08

Palaidniex rakstīja: juridiska spējka nav, bet kaut kāda poņa par joslām un izkārtojumu uz ceļa noteikti rodās...

Lielai daļai autovadītāju diemžēl ir problēmas saprast pat skaidri uzkrāsotus CHA un ceļa zīmes. Pārējie lielākoties spēj orientēties uz ceļa arī patreizējā situācijā. Līdz ar to diez vai no šāda bruģa uzlabojuma jebkas mainīsies.

aansis 22.08.2013 10:04

rudens68 rakstīja:

msh rakstīja: Man šitas nestes nodalījums bija tāda asa mācība - pirms kāda gada pa ceļam uz rīgu iebraucu saldū tajā redzamajā tankā, a tur, kujaks neste, un automāti, kuros jābāž kartes... Nospļāvos un braucu tālāk uz rīgu, par laimi kādi 15-20 litri zupas vēl bākā bija, tā ka varēju mierīgi sasniegt bruņinieku ielu un pēc tam braucot pa brīvībeni uz augšu, iebraukt pirmajā suckoilā, zinot ar garantiju ka tur ar skaidru naudu varēs norēķināties.

Vai tad papīra naudiņu tas automāts neņēma ?

Laikam jau tikai pa kabatām salasīta sīknauda bija degvielai sagrabināma...

aansis 22.08.2013 9:16

Palaidniex rakstīja: Iedomāties, ka ar bruģakmeņiem izliktu rakstu, kas atbilstu joslām (pretējā joslā ir pat paraugs ar garen virzienā ieklātām, tādām kā līnijām) un efekta pastiprināšanai izmantot dažādu bruģakmeņu krāsu, vidējiem prātiem ir laikam pārāk sarežģīti iedomāties...

Bet pie tiem krāsa toč neturas, tas tiesa...

Diez vai bruģakmeņu ornamentiem ir kāds jurisdisks spēks

Bet lūk vēl divas vietas, kur braucējiem no pirmās joslas šķiet, ka viņiem ir priekšroka:

goo.gl/...

goo.gl/...

aansis 07.06.2013 17:32

xx89 rakstīja: Visnotaļ sportisks auto par salīdzinoši saprātīgiem cipariem.

Ir sanācis dzīvē sastapties ar iepriekšējo RS versiju. Ipašnieks bija to iegādājies Imprezas vietā un attiecīgi arī brauca - pēc viņa vārdiem braukšanas pieredzē līdzvērtīgs, komfortā - nesalīdzināmi pārāks auto. Vienīgais mīnuss - uz gruntenes kaut kādu konstruktīvu īpašību dēļ priekšējās bremzēs raujot iekšā smiltis, attiecīgi var gadīties problemas ar bremzēšanu un ātri jāmaina bremžu diski un kluči.

aansis 05.06.2013 11:27

Shiirs rakstīja: Shitas it nopietni?

Izskatās pavisam nopietni Noticēju un uzliku - līdz šim vēl šādas detalizācijas offline karti neesmu redzējis. Pagaidām gºuti teikt, kā darbojas navigācijas režīmā, jo vēl nav sanācis nekur braukt. Ir iekšā visi mazie lauku ceļi, man zināmajās vietās, kur ir izteikti "baltie laukumi" citām kartēm.

aansis 02.06.2013 21:49

modena rakstīja:

Kaut nekur nav teikts, ka uz konkursu jānāk ar viduvēju kvalitāti

Nav teikts? Vidēju?! Tu vispār sajēdz, kādi ir iepirkuma nosacījumi Latvijā? ZEMĀKĀ CENA! Kvalitāti pārdot IUBam pieņemamā veidā ir praktiski neiespējami - tapēc arī visi piedāvā labākajā gadījumā viduvēju.

aansis 27.05.2013 11:45

ArGr rakstīja: Ja es pareizi saprotu, tad streetam atskiriba no baika tas motors nav tik traki jaavelk pa augstajiem apgriezieniem un pie zemiem apgriezieniem arii cels labaak = komfortablaaka braukshana pilseetaa un tiiri labi arii uz shosejas. Pasu moci lietosu 60% pilseeta, 40% shoseja taapeec negribas to enduro

Izskatās, ka te cilvēki jauc street (naked) ar baiku. Pats ar līdzīgu domu iegādājos kādu laiku atpakaļ savu pirmo 500cc streetu un nu jau kādu laiku gribu kaut ko labāku - tikai visu laiku ir citas prioritātes un līdzšinējais iet labi. Jebkurā gadījumā arī turpmākajam interesē tās pašas klases mocis - gariem gabaliem nav diezko ērts, bet tam es labāk izvēlos čettriteņu transportu, tāpat arī nev ne mazakā vēlme nodarboties ar sportisku braukšanu un iegādāties baiku. Arī enduro tikai pilsētas braukšanai neliekas diezko piemērots.

aansis 25.05.2013 10:14

Chankaishi rakstīja:

aansis rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Viela pārdomām. Anglijā stūre ir Labajā pusē, kustība notiek pa ceļa kreiso malu un tur tāpat ir "labās rokas likums"

Ja nesaprotiet par ko stāsts, tad braucot aplī pirms ieslīpa pieslēguma padomājiet, cik daudz jūs varat redzēt pa labi braucot kravas busā...

Anglijā ir KREISĀS rokas likums, ja kas. Līdz ar to parastos apļos viņiem ir analoga situācija, tikai spoguļattēlā. Bet ja reiz piminēji Angliju - tur ir sasnieguši atrakcijas "nākamo līmeni" - nez vai kāds, kuram grūtības sagādā mūsu apļi spētu izbtraukt apli ar dubultu rotāciju pretējos virzienos?

www.cbrd.co.uk/...

Taads aplis nu nav redzeets, bet sheema diezgan logjiska, brauceejam tik jaazin, kur braukt un jaapieshaujaas Pirms kaada laika padziivoju Islandee paaris gadus, nu taadu kustiibu pa apljiem kaa tur, pie mums veel ilgi neieviest! Pa labo joslu brauc tikai gadiijumaa, ja nogriezies naakamajaa pa labi, ja kaads tev blakus labaa pusee un tu brauc pa otro joslu un arii vajaga naakamajaa pa labi - mieriigi griez iekshaa, jo zini, ka arii labaas puses kaiminjsh grieziis pa labi. Tur tas ir tik pashsaprotami, ka reizeem mati celjaas staavus iesaakumaa!

Ir veids, kā to var ieviest arī pie mums - gluži vienkārši papildus CSN izmaiņām, kas nosaka, ka apļa pirmā josla nogriežas tikai pa labi, aiz izbrauktuves pirmajā joslā jāuzstāda tādas pat apmalītes apmalītes, kā tas ir izdarīts vietās, kur ar šādu risinājumu ir veiksmīgi likvidēta otrās rindas līdēju suga: goo.gl/...

aansis 25.05.2013 10:08

Chankaishi rakstīja: Suudzeeties nav jeegas, tas nav krustojums, tur pat ir ziimes - dziivojamaa zona un otraa pusee, aciimredzot - dziivojamaas zonas beigas. Bet par taam 30km/st ziimeem uz plataam, viegli paarskataamaam ielaam - taa ir cuuciiba. Ja tur ir skola - pilniigi pietiktu ar briidinaajuma ziimi. Barotavas celju policijai.

Klau, cik reizes jāsaka - nepiniet šeit iekšā dzīvojamo zonu, kam nav NEKĀDA sakara ar situācijas noskaidrošanu. Dzīvojamās zonas zīmes ir uzstādāmas gan krustojumos, gan blakusteritoriju izbrauktuvēs!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti