1) kas Tev liek domāt, ka elektrisko auto pircēji ir kāda īpaši gudrāka kategorija?
2) vai ir info, ka laikā, kad auto ir kļuvuši gauži nepieejami un dārgi, elektriskos met pakaļ par puscenu?
1) kas Tev liek domāt, ka elektrisko auto pircēji ir kāda īpaši gudrāka kategorija?
2) vai ir info, ka laikā, kad auto ir kļuvuši gauži nepieejami un dārgi, elektriskos met pakaļ par puscenu?
Jā, vien kā tas kuģītis brauks? Vai tas būs bezemisiju burukuģis?
Tāpēc, ka radikālu ideju paudēji allaž tā dara. Vai tie ir velorasti, vegāni, zvēru aizstāvji, LGBT aktīvisti, vai kādi citi.
Viņi ļoti nikni iestājas pret pretējo viedokli, kurpretī es neredzu, ka autobraucēji aicinātu braukt TIKAI ar auto, gaļēdāji aicinātu noliegt brokoļus u.tml. Tā vienkārši ir iegājies.
Viņi visi to pamato ar to, ka tā, redz, būšot labāk visiem, vajagot tikai pieņemt viņu idejas. Visiem tad nu jāpielāgojas tam nelielajam skaitam. Attieksmi, redz, vajagot mainīt. Ja tā padomā, tad es īsti pat neatminos, kad es pēdējā laikā būtu redzējis kādu ar pareizo attieksmi. Kopš uzsniga iepriekšējā sniega deva, viņi beidzās. Kaut kā pēkšņi arguments "nav slikta laika, ir tikai nepiemērots apģērbs" labi strādā vien uzbāžoties pretējai pusei, nevis pašiem vizinoties.
Tas, ka tādi braucēji ar dažāda veida pieredzi (kājām/auto/velo/uc.) spēj uz lietām skatīties jēdzīgāk, par to es laikam pat neko nepiebildīšu, jo tas ir diezgan acīmredzami.
Es arī kaut kur to dzirdēju. Pat it kā nopietni teica.
Ir dzirdētas arī idejas (gan ne vietējās), ka vajag būvēt cepelīnus un lidot. Vien jāmaina attieksme. Kaut arī lēni, toties kādus skatus redzēs.
Es uz darbu varu aiziet pa 25-30 minūtēm. Kad nu nācās strādāt uz vietas, 99% gadījumu gāju ar kājām. Ar auto braucu vien retos gadījumos.
Nāktos man iet 1h, drīzāk neietu. Nav jau tā, ka nevaru noiet, jo staigāt man pat patīk, taču tā 1 zaudētā h liekas padaudz.
Nu tak tā covidlaika ļaužu biedēšana "tiksi pūlī - nomirsi" novedusi pie tā, ka daļa vairs sabtranu neizmanto, bet brauc ar savu auto. Cik tiku ar kolēģiem runājis, tad daļa patiešām pārsēdušies atkal uz auto, lai gan agrāk tīri labi brauca ar sabtranu.
Mazāk braucēju, mazāk trambuļu. Jo mazāk trambuļu, jo atkal būs mazāk braucēju. Tāds apburtais loks.
Gribētu zināt, kā tad tiks kontrolēts, kurš tad ir tas sliktais un kurš labais. Izklausās vairāk pēc praksei nepiemērotas teorijas.
Par "park&ride" parkiem. Te ir jau iepriekš apspriesta liela problēma, ka, pašvaldība neko neiegūst, ja tās teritorija tiek aizņemta ar lielu stāvlaukumu, ko aktīvi izmanto Rīgas apmeklētāji. Tā ka viņu neieinteresētība ir gauži saprotama. Rīgai pašai droši vien ir dziļi vienalga.
msh rakstīja: Delfos rakstīts ka Jaunzēlandes komunisti nolēmuši izskaust smēkēšanu aizliedzot cilvēkiem kas dzimuši pēc 2008. gada pārdot tabakas izstrādājumus. Lai viņiem veicas...
Lai mēģina.
Sausie likumi, kā liekas, nekad nekur nav strādājuši. Ja tautai vēlme būs, gan atradīs citus variantus.
Tādas nepārtrauktās līnijas parasti ir pie nopietnākiem krustojumiem, ne jau pie katra piemājas celiņa, kas mums vēsturiski izveidojušies diezgan lielā skaitā.
Pazīstams ļaužs jau kādu laiku morāli brieda jaunam auto un bija arī noskatījis potenciālo kandidātu par ~24k. Nupat skatās un jau cena esot pacēlusies tuvāk 30k. Skatījies citus arī un tur tendence tieši tā pati. Jā, cenas labi kāpj un kas zina, cik augstu vēl celsies.
Nu kā tad tā - vai tad nezini, ka kraštestos šis esot dabūjis tieši 0,00? Nu labi, viņam tur neesot lēruma visvisādu mūsdienās par normu ieskatītu asistentu, bet nu te nu jāveic smaga izvēle - sava vai planētas drošība
kasinsh79 rakstīja: Izstāstīšu savu laikam jau mūža bīstamāko situāciju pie stūres vakar, ceļā uz Tallinu. Par prieku sev un citiem ceļš Igaunijā nebija slidens (ierasti ziemā gan ir). Aiz Pērnavas sākas vesela FR rinda garu km posmā, tur arī daudz fūru un visādi citādi saraustīta braukšana. Kādā mirklī fūres apnika un sāku apdzīšanu. Rindā kādas 3-4 fūres tur bija. Teju bez distances starpā. Sākumā pārtrauktā līnija, kas pārgāja nepārtrauktajā. Pēdējās fūres pusē ātrums droši, ka bija 120+, kad pēkšņs pārsteigums - no sānu ceļa priekšā burtiski man purnā izbrauca cits auto
Bremzēt nekādas jēgas, distances nekādas, zibenīgi fūre parāva pa labi uz malu, es max tuvu fūrei pa vidu abiem. Bija tik tuvu, ka jau gaidīju triecienu vai vismaz kārtīgu švīku sānos. Paveicās
Pārdomāju visu dzīvi, turpināju mierīgāk, pateicos ar avārijas gaismu pamirkšķināšanu fūristam par manis izglābšanu utt. Godīgi - par mata tiesu no finito la comedia. Braucam prātīgi.
Vispār esmu stipri mierīgāks braucējs pēdējā piecgadē. Arī auto šobrīd nav "spridzeklis", lai arī gana žiperīgs. Vienkārši viela pārdomām, ka varēju nepārbraukt mājās...
Tā nu ir. Tie, kas izgriežas no sānceļiem, reizumis nerēķinās ar apdzinējiem. Diez kas jau nav. Pazīstamam fūristam gan reiz kaut kāds golfiņš šitā nenogarantēja un ar fūri jau fiksos glābšanās manevrus laikam paveikt arī nesanāktu, taču izglāba auto izmēri. Tas golfs saprata avārijas potenciālās sekas un, ja atmiņa neviļ, laikam pa pusei iebrauca grāvī.
Nu re, patiešām. 17,5k maksājot. Biju palaidis garām šo.
Tiesa, kad paskatās potenciālo teorētisko nobraukumu, šo par izskatāmu auto neuzskatītu, pat ja ļoti vēlētos elektrisko auto.
Nesen sanāca fragmentāri paklausīties vienu priekšlasījumu, kur augstos amatos esoši ļauži stāstīja par mūsu saulaino nākotni. Par finansiālu atbalstu elektriskajiem auto, kas nu vairs nemaz tik kosmiski nemaksājot. Jau varot par 18 tūkst. eur iegādāt.
Man negribējās ticēt, ka par tādu summu sanāk pat bāzīte. VW e-up atradu par 25 tūkstošiem. Visi citi bija 30+.
Ir kādam info? Jebšu tas varētu būt motoblokam līdzīgs izstrādājums?
Piekrītu. Jo augstāks amats, jo vairāk jāpiedomā, ko runā.
Pēdējo pīpētāju, kas izmantotu šito agregātu papirosa aizdedzināšanai, es laikam redzēju 90ajos. Ļaužus, kas to ligzdu izmanto telefonu uzlādēm, videoreģistratoriem, pumpjiem un kam vēl ne - tādus es redzu visu laiku.
Nez vai sīkuma dēļ ir vērts griezties pie apdrošinātājiem, jo:
1) pašrisks. To vajag aizmaksāt. Ja polise bez pašriska, tad jau parasti nākošajam gadījumam ir un ja nu tomēr tas gadījums notiek?
2) nākošajā gadā noteikti sanāks maksāt vairāk par apdrošināšanu.
Ierīkot tur var visu ko, vien te nu jautājums - kāda velna pēc neparedzēt tādu uzreiz? To es nesaprotu. Šis laikam ir 1. auto, kam tādu neesmu redzējis.
Šitāda erotika nav mēģināta
Nezinu.
Tad nu tā - iegādājos ~jūlija vidū Škoda Octavia 1,5 TSI (benzīna motors) ar kloķējamo kārbu. Nupat 10k uz tāpeles, tad nu varu nelielu atskaitīti ierakstīt.
Plāns iegādāties ko jaunu (jā, jaunu, nevis citu) bija jau kādu laiku, līdz pavasarī/vasaras sākumā nolēmu - jā, vajag. Parēķinājos, papētīju (atzīšos, maz, jo ar oktāviju biju braucis pirms tam, kā arī vēl pirms tam) un beigās nolēmu - ņems vien tādu pašu. Par gumijas pedāli (lasi - dīzeļa motoru) intereses nebija, par automātu arī ne.
Pie dīlera man teica tā - ja vēlies TIEŠI sev pa prātam, gaidi 6-7 mēnešus. Man tajā brīdī galīgi negribējās gaidīt un apjautājos, ko gan varu dabūt drīzāk? Bija kaut kāda noliktavas programma, kur +/- to pašu varēja dabūt 2-3 nedēļu laikā. Papētīju un secināju, ka tas pats, ko vēlos, tur jau ir, pat mazliet vairāk. Arī cenas ziņā sanāca gana OK. Pietrūka vien elektriski apsildāmā priekšējā stikla, kas te ir mazliet pārrunāts, bet ne par to šoreiz.
Kā rādās, bija neslikts pirkums, jo ja paskatās pašreizējās tendences, tad labi vien ir.
Tad nu pēc kādām 2 nedēļām tiku pie auto.
Tā kā ar oktāviju tiku braucis jau iepriekš, tad nu nekāda dižā kultūršoka nebija - auto kaut kādā mērā jau līdzīgs. Ietilpīgs bagāžnieks, pilnā izmēra rezerves rats, viss +/- pierasts u.t.t. Aprakstīšu šo to, kas vairāk patika/nepatika (kā jau allaž, par to nepatīkamo vairāk).
Piebilde: par pseidoekoloģijas un pseidodrošības lietām neesmu ļoti interesējies, tā ka nemācēšu teikt, vai tas ir tikai šim auto, vai arī tādas lietas ir visiem analogiem auto, tā ka varbūt ne vienmēr akmens būtu metams ražotāja dārziņā.
Veiktspēja - pēc 2,0 TDI (čipotais variants) šis sākumā likās mazliet kuslāks, bet ja iemanās nelietot gluži tukšgaitas apgriezienus, veiktspēja ir patiešām OK.
Stabilitātes kontroli VAR atslēgt! Pēc pagājušās nedēļas braukšanas pa lauku ceļu ar konkrētu šļuru, biju gauži iepriecināts, ka tas tomēr ir izdarāms.
Degvielas patēriņš - patīkami pārsteidza. Kopumā varētu būt kāds 1 litriņš vairāk uz simtu kā gumijas pedālim. Priekš benzīna patiešām nav daudz, kas priecē. Mīnuss: vienmērīgākos braukšanas apstākļos atslēdz 2 cilindrus. Pārslēgšanos var just.Ne vienmēr, drīzāk reizumis. Nav liela nelaime. Lielāka ir tas, ka tad motors rūc stipri skaļāk un netīkamāk. Kad darbojas visi 4, murrā kā runcis uz mūrīša. Te nu man domas dalītas - braukt ar visiem 4 varētu būt patīkamāk, vien cik l uz 100 tad būtu? Nav zināms, nav iespējas pārliecināties.
Start & stop - varētu pieciest, ja reizumis gadītos. Ja nākas stāvēt korķī un šis visu laiku slēdzas iekšā ārā - tas liekas kretīniski. Slēdzu ārā.
Avārijas bremzēšanas sistēma - līdz šim ir vairāk traucējusi, nekā labumu devusi. Ja kāds priekšā griežas nost, bet es nebremzēju, jo apzinos, ka kontakta nebūs, šis mēdz reizumis iebļauties. 1x bija situācija, kad nostrādāja pa ģēlu, bet es paspēju bremzi nospiest pussekundi ātrāk.
Adaptīvais kruīzs - pats nebūtu ņēmis, bet ja iedeva, tad nu sāku izmantot. Sākumā nepatika, bet kad piešāvos, tad ir tīri ok. Ir bijušas reizes, kad šis nostrādā mazliet jocīgi, bet tas pamatā līkumos u.tml. vietās. Ja ņem vērā, ka instrukcijā šis domāts "for motorways" (respektīvi, maģistrālēm), tad ir gauži OK.
Tā kā ar gumijas pedāli ziemā īsākos braucienos prieka bija gauži maz, biju ieinteresēts, kā būs ar šo. Ka ar benzīnu būtu jābūt labāk, tas it kā bija skaidrs, bet nu bija dzirdēts, ka jaunmodīgie benzīni ļoti eko un siltot mazāk u.t.t. Satraukumam nebija pamata, daudz patīkamāk par gumijas pedāli.
Lietas, kas man ļoti nepatīk:
* - nav piepīpētāja ligzdas. Patiešām nav. Nebiju domājis, ka kaut kas tāds ir iespējams, bet jā - nav.
* - visādas drošības lietas. Pīkst, ja atver durvis. Nopietni? Lai pīkst, ja es sāku braukt ar atvērtām durvīm, bet ne jau vienkārši iedarbinu auto un izkāpju nokasīt logu. Nepiesprādzējušies pasažieri vienalga kurā ķeblī. Kaitinoši.
* - joslu asistents. Allaž ieslēgts. Par laimi atklāju, kā visai ātri atslēgt. Nāca komplektā, jo tāpat nepirktu un ja vēl būtu notestējis, tad nepavisam ne. Reālai dzīvei absolūti nepiemērots. Ar tendenci mazliet piestūrēt un vibrēt stūri, ja kaut kas ne pa prātam, bet tiklīdz pavirzies uz ielas vidu, jo pa labi saparkoti auto, vai arī pa labi, jo jāpalaiž ātrie/kāds griežas pa kreisi, sākas histērija. Manā skatījumā cilvēks, kas šo vēlas, nevar būt pie pilna prāta. Varētu teikt, ka visnegatīvākā lieta, ko šī auto sakarā varu pieminēt.
* - modernais ekrāns. Ļoti neērts, jo kamēr skatās uz to, nesanāk skatīties uz ceļu. Ar kloķīšiem allaž tiku galā, pat uz tiem diži neskatoties.
* - skaņa. Diezgan sūdīga. Gumijas pedālim bija kaut kāds prastais variants, bet nu šeit ir stipri sliktāk. Jāatzīst, arī viens no TOP mīnusiem.
Kad pirku auto, dzirdēju, ka šim modelim esot tieksme elektroniski gļukot - te ekrāns neieslēdzas, te vēl kas. Kā izrādās, tā patiešām ir. Šādi tādi sīkumi ir. Tas pats KESSY reizumis nestrādā, vēl tur šādi sīkumi. Man jau tā, bet ja es par šo visu būtu samaksājis kā par ekstrām, būtu zināms rūgtumiņš.
Ak jā, bija arī 1 problēma. Bija aķa izlāde. 1x padomāju, ka atstāti pieslēgti patērētāji, bet pēc 2. reizes, kad tādu nebija, sapratu, ka ne tur vaina. Dīleris atjaunoja softu. It kā esot kaut kāds bloks allaž bijis "nomodā" un tik patērējis. Nu jau kādus 3-5k km problēmu šajā ziņā nekādu.
Rezumējums. Jā, kopš softa atjaunošanas problēmu nav. Auto ripo, nav nebeidzamu remontu (ko es zinu par savu veco auto), bet visādi tādi sīkumiņi liek domāt, ka šitā oktāvija tomēr nav gluži tāda, kā 2006. gada variants, ar ko man ir sanācis gana daudz braukt. It kā sīkumi, bet priekš jauna auto gribējās tā kā mazliet jēdzīgāk. Domāju, ka ražotājs pārāk safanojies par visādiem vipendroniem, vien līdz galam nebūs iznācis.
P.S. Man ļoti patīk stūre
Ja es turētu auto garāžā, tad būtu savādāk, bet garāžas man nav. ĻOTI daudziem nav.
Jā, man ir jaunā oktāvija. Bija variants - vai nu ņem pieejamo, vai gaidi 6-7 mēnešus. Man piedāvātais variants derēja un principā šī bija vienīgā ekstra, ko es būtu vēlējies.
Var jau mēģināt ielikt, bet tad, lai nesajātu garantiju, tas notiekti jādara pie dīlera. Stikls, kodēšana, relejs, vēl kas. Aizdomas, ka tas viss varētu izmaksāt mazliet vairāk, nekā vēlētos.
Es gribēju, bet nesanāca, nu tādi apstākļi man iegadījās.
Jāatzīst, Lynx85 ir taisnība - cik nu ir redzēts, šāda lieta ir stipri pārāka par visādām apsildāmām stūrēm un tamlīdzīgām figņām. Vai nu cilvēki patiešām nav par to informēti, vai kā, bet kāpēc tas ir tik nepopulāri, man nav skaidrs.
Bradypus, man jau neliekas, ka tik dārgi tas bija. Es speciāli biju skatījies dažu dīleru piedāvājumus. Nebija jau gauži lēti, bet ja paskatās dīleru izcenojumus kopumā, nekas kosmisks nebija un ko mēs par to iegūstam - ārkārtīgi funkcionālu lietu, kas patiešām daudz ko dod, atšķirībā no apsildāmas stūres vai papildus kabatiņas kaut kur.
gunbox rakstīja:
iciks rakstīja: Es nebūt neapgalvoju, ka teiktais neattiecas uz šo topiku, bet tas, ka vienam cilvēkam tik bieži gadās tik daudz problēmu, ir īpašs gadījums.
Un to, ka teiksi, ka esi mierīgs, es arī iepriekš paredzēju. Kuram gan gribas atzīt savas sliktās īpašības, kas izriet Taviem nervozajiem tekstiem. Un pārmest man, ka es kādam pamatoti uztaurēju, ja cilvēks taisa sūdus, kurpretī pats taurē pie luksofora - kurš nu te būtu nervozāks.
Lai vai kā, dzīvo vien ar apziņu, ka visi ir lohi, vien pats gudrs, kam nākas ciest šajā nepiemērotajā pasaulē, kur nekas nav sakārtots un neviens negarantē.
Tu taču pats sevi tikko noliki loha lomā. Neatšķir, ko nozīme uzpīkstināt guļavai no taurēt. Pēc visa spriežot, arī Rīgas centrā neesi braucis vai arī esi bīstams uz ceļa, jo neredzi neko sev apkārt. Vēlreiz atkārtošos - tev uztvere ir sa*ista. Un to pamēģini atzīt sevī, pirms muldēt ne pa tēmu.
Un tagad par tēmu. Pēc šī lielā sniega pa ceļam gadijušies vairāki ar saslīdējušu fūri. Vienības gatve Alejas T/C. apgriešanās pretēja virzienā fūre grāvī. Vakar vakarā pirms A7 T/C nogriešanās uz dienvidu tiltu fūre grāvī. Šodien Salu tilts centra pusē fūre labajā pusē iestūmusies kupenā. Kaut kā viņiem neiet.
Nu es taču teicu, ka Tu sāksi stāstīt, cik viss ir labi un ne velti smaidiņus tiku minējis - tie parādīs, ka nemaz neesi nervozs. Itin nemaz. Kā gan var būt nervozs cilvēks, kas tik daudz smaidiņus liek. Tas nekas, ka drīz sagaidīsim nākošo "lohi negarantē, kur tiesības pirkuši. 35% vispār šaujami nost, jo tādus idiotus vēl vajag sameklēt".
Jā, te nu ir interesants temats. Tiem, kas noparkojušies pašvaldības apsaimniekotas ielas malā, var piemērot sodus. Kā tad manā daudzdzīvokļu mājas pagalmā, kas pieder mājas īpašniekiem? Tas ir MŪSU īpašums. Ar ko gan tas būtu savādāks par privātmāju, kuras pieguļošajā teritorijā var novietot sniegā ieraktu auto, kas ne atrakts, ne tīrīts, pie tam vēl zaļajā zonā.
Tā ka domāju, ka kopumā šis un n-tie citi gadījumi ir visai interesanti tādā pilsētvidē, kur lērums īpašnieku u.t.t. Kad var to, kad šo.
Vācijā, ja nemaldos, tad ir speciālas uzlīmes, kurās norādīta atbilstība kaut kādām normām. Attiecīgi iet garām policajs un redz. Pie mums pašreizējā variantā allažiņ jānočeko katra auto numurs individuāli.
Protams, te ir lieliska iespēja megamiljonu projektam, kur uz katras ielas var novietot automātu, kas nočeko numurus un izraksta rēķinus.