777Gotfather: Toyota Verso
Aansis: Paldies! Dīvaini, bet pašam nebija ienācis prātā
777Gotfather: Toyota Verso
Aansis: Paldies! Dīvaini, bet pašam nebija ienācis prātā
Nav daudz, ko teikt - kalpo labi, pat ļoti. Ja jārunā par traucējošām lietām, tad brilles šausmīgi grab, ja novieto briļļu nodalījumā. Līdz šim neesam atklājuši piemērotu risinājumu, kā šo novērst.
Vakar aizbraucu uz Jelgavu un atpakaļ, veicu mazu eksperimentu. Turpceļā braucu par degvielas ekonomiju nedomājot, kā labpatikās - kas nozīmē aptuveni 10-20 km/h virs atļautā (pēc GPS), regulāri apsteidzot/apdzenot lēnāk braucošos. Galamērķī sasniedzot, borta kompjūteris rādīja vidējo 5,9.
Izdomāju atpakaļceļā pārbaudīt, cik taupīgi varu braukt - braucu, ievērojot visus ātruma ierobežojumus (reizēm pat braucu drusku zem atļautā, t.i. 90/100 pēc spidometra, kur atļauais 90/100), jau laicīgi pirms ātruma samazināšanas vietām sāku bremzēt ar motoru u.t.t. Ceļš uz Jelgavu jau ir izcili piemērots šādiem ekopigoriem, jo divjoslu - var droši ekoloģiski braukt un nevienu netraucēt.
Rezultātā vidējais, iebraucot Rīgā, bija nokritis līdz 5,3/100, kad noparkojos - 5,4/100. Tādēļ ir iespējams izspiest arī degvielas patēriņu zem 5/100, ja brauc īpaši mierīgi un pārdomāti.
Tā kā Ušaks acīmredzot izlēmis visus ielas remontus veikt šogad, lai elektorāts paspēj aizmirst līdz vēlēšanām, tad vidējais šoferējot daudz pa pilsētu pie iepriekšējās uzpildes bija 6,5/100 (vai kas tamlīdzīgs).
Par dīzeļa problēmām īpaši neuztraucos, jo gana regulāri braucu garākus gabalus un ekobraukšana mani nogurdina (teikšu godīgi - daudz ilgāk par Jelgavu tā braukt negribētos), tādēļ motors arī regulāri tiek normāli noslogots.
Es personīgi pērku jaunu auto, jo:
- varu to atļauties
- drošības sajūta - garantija u.t.t. + niecīgs risks palikt bez auto, ka nepieleks no rīta, ka saplīsīs tieši nelaikā, ka būs pēkšņi remonti
- patīkami, tomēr izvēlies tādu, kādu gribi, tādā krāsā kādu gribi un pēc tam vari arī baudīt jaunā auto smaržu
- nav jāraizējas, sēdies un brauc vistiešakājā nozīmē, nav jāpiedalās lietoto auto loterijā
Nopirkt auto skaidrā naudā ir diezgan sūdīgs veids, kā ieguldīt naudu, arī ja to var atļauties.
Daudz saprātīgāk - īpaši, ja gadā brauc tikai 10kkm - būtu paņemt jaunu auto operatīvajā līzingā. Mēneša maksājums būs mazs un procenti niecīgi, bet naudu vari daudz labāk ieguldīt kaut kādā jomā, kur tā nauda var arī nest kādu peļņu.
"Nezinu cik patiesībā pilsētā tērē Rapid, bet ražotāja dati ir labāki."
Ja salīdzinam ražotāja datus, tad jau jāsalīdzina ar ražotāja, nevis reālo.
Rapid: 5,9/100 (1.2 TSI 63 kW ar DSG)
Prius: 3,3/100
Ja salīdzina reālos (te gan nebūs atdalīta pilsētas satiksme no kopējās), tad Prius no 2014.g. uz priekšu tērē vidēji 4.84/100, bet Rapid benzīnnieks 6.42/100. Dati no Spritmonitor.de
rudens, o, par lietus sensora nostrādāšanu ziemā nebiju iedomājies - paldies, būs jāpasāk slēgt ārā to auto režīmu jau laicīgi, citādi aizmirsīsies.
Skaņas izolācija Verso ir labāka, nekā Auris, motors daudz klusāks, lai gan sieva uzskata, ka riepu trokšņus uz nelīdzena asfalta vairāk dzird - nezinu, kā ar to.
Par Bluetooth, Auris man atkal bija problēmas ar mūzikas atskaņošanu, principā bija jāpārstartē bluetooth telefonā, lai pieslēgtu mūziku.
Man ne Auri, ne Verso nav bijis jārestartē, lai atgūtu Bluetooth, ja pazūd - vai nu piespiežu to "connect for phone"/"connect for all" infosistēmas setingos, vai arī telefonā atvienoju/pieslēdzu BT, kas aizņem kā kasiņš raksta kādas 10-15 sek.
" Tomēr ērtāk ir nekā bez sensora, jo šādās situācijās vajag tikai pamainīt sensora jūtīgumu - ko var darīt, nemainot loga tīrītāja vadības kloķa pozīcīju."
jo šādās situācijās, lai notīrītu stiklu, vajag tikai pamainīt sensora jūtīgumu
Nu jau ar Verso esmu nobraucis 3000 km - pie auto pilnībā pierasts un esmu arī izbaudījis dažas funkcijas, kas nekad nav bijušas.
Lietus sensors - reizēm strādā perfekti, bet bieži ir drusku slinkāks uz tīrīšanu, nekā pašam vēlētos, lai gan uzlikts uz maksimālo jūtīgumu. It īpaši tas attiecas, kad lietus nelīst stipri, bet drīzāk smidzina - dažas pilītes, vēl dažas, un tad jau sāk traucēt... bet sensors kā netīra, tā netīra. Tomēr ērtāk ir nekā bez sensora, jo šādās situācijās vajag tikai pamainīt sensora jūtīgumu - ko var darīt, nemainot loga tīrītāja vadības kloķa pozīcīju.
Automātiskās tālās gaismas - lai arī šo fīču sanācis izmantot tikai divas reizes, jo nekādi nakts pārbraucieni nav bijuši un jo ir vasara, tad jāsaka, ka tas ir kaut kas vienkārši superīgs. Man tuvo/tālo pārslēgšana nekad nav likusies kā kaut kas grūts, bet... dzīve ir tik daudz ērtāka, ja tas nav jādara. Vismaz pirmie testi liecina, ka gaismas pārslēdz precīzi un savlaicīgi. Domāju, ka šī funkcija man ļoooti patiks.
Toyota Touch 2 ir stipri labāka sistēma - gan vizuāli, gan no lietošanas ērtības viedokļa - nekā vecās mašīnas Toyota Touch. Verso arī ir ievērojami lielāks skārienjūtīgais ekrāns (6,5" vai 7", ja nemaldos), salīdzinājumā ar mana Aura 5" atstāj daudz labāku iespaidu. Kas nav forši toties ir, ka reizēm mēdz ģlukot Bluetooth savienojums ar telefonu - tieši attiecībā uz zvaniem. Savienojums pazūd... nezinu, vai vaina ir telefonā, vai ar pašu sistēmu.
Kas vēl? Panorāmas lūku jau pieminēju - vienkārši super! Jā, Verso klimatkontroles sistēma darbojas patīkamāk, nekā Aurim. Kaut kā maigāk, mazāk "pūš", kad vajag uzturēt vienmērīgu temperatūru. Par motoru jau laikam visu uzrakstīju, par patēriņu arī (šodien uzpildījos un uzstādīju jaunu antirekordu - 46 litri uz 740 km, kas dod vidējo 6,2/100 - atvaļinājums beidzies un vairāk jāmīcās pa korķiem, īpaši kopš sāka Brīvībeni remontēt, vārdu sakot, auto fascinējoši maz degvielas patērē)... ko vēl pieminēt?
Jā, skaņas sistēma Aurī labāka, nav diez ko laba Verso. Borta dators kā no 2000.g. sākuma - milzīgā kontrastā ar, piemēram, infosistēmu un visiem jau minētajiem palīglīdzekļiem. Nezinu - vai tiešām būtu tik grūti to mazo lodziņu nomainīt pret kaut vai tikpat mazu, bet LCD ekrānu? Nav jau tā, ka baigi traucētu, bet rada tādu zināmu nesaskaņu.
Salons plašs un praktisks, varu pats aiz sevis (195 cm) sēdēt bez problēmām, pietiek vietas gan galvai, gan kājām. Patīk iespēja regulēt atzveltnes un brīvi bīdīt visus otrās rindas beņķus pēc patikas.
Kopumā esmu ļoti apmierināts ar jauno auto. Cerams, ka arī tehniskajā ziņā būs uzticams un ka arī turpmāk labi ripos!
Ja dizains nešķiet pārāk pretīgs, varu ieteikt palūrēt uz Škoda Yeti - tas gan laikam sanāks budžeta augšgals, bet par 10k vajadzētu varēt dabūt labu eksemplāru ar 2.0 dīzeli un pilnpiedziņu.
Vismaz jaunajā Yeti salonā vietas pārsteidzoši daudz likās.
Kad meklēju jaunu auto ģimenei, biju arī Ford salonā - iesēdos jaunajā Kugā, bet bija pašauri gan priekšā, gan aiz manis (195 cm). Salons likās stipri šaurs. No Fordiem vari skatīties uz S-Max vai varbūt Grand C-Max, lai gan lielu jēgu pirkt minivenu, ja nav ģimene, nesaredzu.
No "jocīgajām" markām varbūt ir vērts iečekot Suzuki Grand Vitara - ar 2,4 benzīnnieku nekāds taupīgais nebūs, bet par 10k vari dabūt 10.-11.g. izlaidumu ar labu un īstu pilnpiedziņu.
Kā nu kuram - sievastēva kolēģis esot pirms pāris gadiem nopircis XC90 dīzeli, dzīvojoties par servisiem ļoti bieži un remonti arī nav tie lētākie. Ar pašu auto esot apmierināts, viss forši - ja neskaita biežos remontus.
Bet tā jau ir ar visām lietotajām mašīnām - laimes spēle...
Silti varu ieteikt arī Melnkalnes piekrasti - mazliet mazāk tūristīgi un ievērojami lētāk, nekā Horvātija (vismaz ja salīdzina Dubrovnik ar stundu tālāk esošo Melnkalni - Igalo&Herceg Novi), tur arī Boka Kotor apkārtne ļoti skaista ar daudz vietām, ko redzēt.
Bet šīs tēmas sakarā iedomājos, kas mūsdienās būtu uzskatāms par "normālu" sakarā ar jaunu auto remontiem garantijas laikā?
Ja lasa AutoBild 100 000 km testus, praktiski neviena mašīna neiztiek bez ārpuskārtas remontiem šajos 100 000 km. Protams, defektu pakāpes ir dažādas - daudzi sīkumi, nez, piemēram, elektronikas vai navigācijas sistēmas gļuki, bet ja atceros pareizi, piemēram, Subaru XV bija nobiruši arī svarīgi mezgli, turklāt atkārtoti.
Manam Auris TS (2,5g - 76 000 km) garantijas ietvaros mainīts izpūtējs vai kāda izpūtēja detaļa pie 45 000 km (neatceros precīzi - auto kļuva pārmērīgi skaļš, vācu forumos rakstīja, ka tā esot parasta vaina, apkopes laikā lūdzu dīlerim pārbaudīt, nedēļu vēlāk iebraucu uz nomaiņu, kā arī viena no vējstikla šķidruma sprauslām pie 75 000 km. Abi defekti bija gana sīki, ka gaidīju apkopi, lai ar tiem vērstos pēc palīdzības - nākotnē gan drīzāk iebraukšu pāris nedēļas pirms apkopes, lai var visu nomainīt apkopes laikā, bet tas tā.
Un manuprāt tas arī ir normāli - nekādu pretenziju.
Bet kas tad īsti ir tā norma? Ir jau dzirdēti visādi stāsti. Ja man būtu tādas problēmas, kā AutoBild bija ar to XV, es diez ko priecīgs nebūtu...
Tas par saulītēm labs
Tas, ka ir daudzi neadekvāti klienti, protams ir fakts. No otras puses - ja auto ir bijis remontā 10 reizes pustora gada laikā, garantijas ietvaros, tad, manuprāt, lielāka varbūtība ir, ka auto brāķis, nevis klients lohs - jo kāpēc tad pieņēma remontēt garantijas ietvaros? Situāciju gan sarežģī, ja klients nv veicis apkopes - tad jau drīzā pats vainīgs.
Nu, es palieku pie tā, ka ja nav specifiski pateikts, ka jābrauc X režīmā tik vai tik bieži, nevajadzētu būt pieļaujami ka filtrs gada vai pusotra laikā noklājas, ja ar auto ir braukts normālā režīmā un nav speciāli lauzsts. Atskaitot, ja tas ir pircējam skaidri pateikts vai atrunāts, bet man pērkot dīzeli vispār ne vārda nevienā brīdī neteica, ka par ko tādu jādomā.
Jā, par DPF problēmām esmu lasījis. Gana bieži braucu ārpus pilsētas un parasti braucu ar atļauti +10-20 km/h, kā arī dzīvoju kādu gabalu no Rīgas, kas nozīmē, ka bērnu uz dārziņu vedu pa šoseju u.t.t.
Es tikai par tiem filtriem neesmu sapratis vienu - vai man jābrauc garāki gabali ar pastāvīgi augstiem apgriezieniem (kas, manuprāt, būtu 3000+), vai arī pietiek braukt, piemēram, ar 110 km/h un regulārām apdzīšanām zemākos pārnesumos...
Ja viņa nav veikusi noteiktās apkopes, tas daudz ko maina (manuprāt). Bet par DPF filtru un braukšanas stilu - vienalga, kāds braukšanas stils, automašīnai nevajadzētu tā noklāties pēc 20 000 km, ka kļūst nebraucama, tikai jo cilvēks braucis pārāk lēni/ātri/pa pilsētu/pa šoseju/whatever (pieņemot, ka cilvēks mašīnu ekspluatē normālā režīmā un speciāli nelauž).
Gadīties var visādi, bet pēc publiski pieejamās informācijas Skandi nav ar šo situāciju tikuši galā normālā veidā. Viņu PR ļaužu izteikumi arī nekas jēdzīgs nav, un nerada iespaidu, ka ir mēģināts atrast abpusēji pieņemamu risinājumu (piedāvāt apmainīt pret jaunu ar klienta piemaksu ir totāls absurds manuprāt). Nerodas iespaids, ka ir bijuši mēģinājumi uz normālu dialogu, bet uz klienta apjāšanu.
Protams, visu bildi nezinām un neuzzināsim, var jau būt, ka dāmīte pati auto sabojājusi bezceļa gonkās un tad nākusi ar pretenzijām, kuras labais dīleris mīļā miera labad centies novērst par saviem līdzekļiem, nevis atteikt garantijas remontu, bet tas variants kaut kā maz ticams šķiet
Nu, par dzinēju izmēriem runājot, daži argumenti par labu mazākiem dzinējiem:
1) Iegādes cena. Kaut kad skatījos, ja nemaldos, Audi A6 cenas - starpība starp 2.0 TDI un 3.0 TDI bija kādi 7000 EUR (48k vs 55k).
2) Liela dzinēja lietderība. LV max atļautais ir 90/100. Nav lielas jēgas no 200+ zs - ja brauc ar atļauto +/- 20km, lielā motora priekšrocības īpaši neizpaužas. Šādos tempos arī pie apdzīšanas tā lielākā jauda nepalīdz. Nav jau mums te nekādi autobāņi. Protams, ja ikdienā gribi pārvietoties ar 140 km/h, tad tā lielākā jauda noder - bet tas varētu izvērsties par diezgan dārgu prieku...
3) Pieejamība - ja skatāmies jaunus auto aptuveni 30-35k robežās, diez vai kaut ko virs 2.0 tilpumu atradīsi. Izņēmums laikam bija Mazdas 2.5l benzīnnieki.
Un kāpēc tērēt 30k par "mazlitrāžas grabažu"? Jo tad varēsi mierīgi nobraukt piecus gadus un ne par ko nedomāt. Turklāt jauniem auto procentu likmes mēdz būt stipri zemākas, nekā lietotiem - mēneša maksājuma ziņā vari dabūt daudz mazāku maksājumu, nopērkot 16.g. Toyotu, nevis 11./12.g. Audi. Turklāt veciem auto arī oplīzis nebūs iespējams.
Paņemsi par 30k mazlietotu premium - spēlēsi laimes spēli un cerēsi, ka tavam 11.-12.g. A6 nekas dārgs nenobirs.
Protams, ja ir tāda rocība, ka vari mierīgi atpogāt 50+ štukas par auto, izvēles iespējas kļūst daudz lielākas - bet arī tad neesmu pārliecināts, ka saredzētu lielu jēgu maksāt 7k vairāk, lai dabūtu 3.0 TDI divlitrīgā vietā.
Manuprāt tas drīzāk izpaužās vajadzībā par visu varīti nopirkt "krutu" auto, arī tad, kad cilvēks to īsti nevar atļauties - un tā rodas visādi kompleksainie ar kailriepainiem un nojātiem X5 "tikko no Vācijas ar oriģinālo noskrējienu", kas sevi pataisa par lielceļa karaļiem...
Runa jau nav par to, ka apskates nevarētu nopirkt, ja ļoti vajadzētu, vai tad es to noliedzu? Protams, ka var visu ko nokārtot un sarunāt. Bet kāpēc šo procesu atvieglot?
Noteikti nē - valstī, kurā autoparka vidējais vecums ir 12 (ja nemaldos) gadi, tas neies krastā. Turklāt, ja nebūtu obligātas apskates, gana daudzi cilvēki savas mašīnas labotu tikai tad, kad tiešām vairs nevarēs pabraukt, šādi vismaz reizi gadā piespiež cilvēkus savest savus auto nosacītā kārtībā.
Vienīgais variants varētu būt kaut kādi atvieglojumi garantijas laikā, bet daudzi ražotāji jau tāpat piedāvā tikai divu gadu garantiju standartā - un pirmos divus gadus skate tāpat nav jāiet. Turklāt nav jau nekādas garantijas, ka auto garantijas laikā tiešām tiek pienācīgi kopts. Un nodot to dīlerservisu rokās arī nevarētu, jo arī tur pastāv zināmi riski - vai tiešām dīleris būs gatavs noziņot par divus gadus vecu auto ar defektiem, par kuriem pienāktos divinieks, nevis vienkārši uzlikt uzlīmi un (labākajā gadījumā) pa klusu nomainīt trūkstošās detaļas?
Principā jau ir tā, ka ja cilvēkam pieder auto un ja cilvēks par to auto pienācīgi rūpējas un gādā, nekādas problēmas iziet skati nebūs. Un ja būs kaut kas, kas palicis nepamanīts, tad labi vien ir - varēs uzreiz izlabot.
Protams, ir kaitinoši, ja ieliek divinieku par izdegušu spuldzīti, bet no otras puses - bija visas iespējas to pašam pārbaudīt, pirms braukt uz CSDD.
Es noteikti esmu pret tehapskašu nodošanu privātās rokās, jo tas nozīmētu paaugstinātu korupcijas risku. Negodīgi auto tirgoņi noteikti berzētu rokas, jo varētu sarunāt "savējo" servisu, kur visādi Frankenšteini izietu skates ar smukām nullītēm. Tomēr CSDD tā būšana sarežģītāka un ir arī vismaz teorētiskas iespējas to visu nokontrolēt u.t.t.
Jā, BMW dīzelis, pagaidāmi varu teikt tikai to labāko. Kad vakar uzpildījos trešo reizi, bija vēl viens patīkams pārsteigums - pēc borta datora 5,7/100, bet pēc bākas metodes 5,5/100
Tagad ar Verso nobraukti jau mazliet virs 2000 km, pildījies esmu divas reizes - pēc bākas metodes 5.7/100, kas dikti iepriecina (un ir par gandrīz 2l/100 mazāk, nekā Aurim ar 1.6 benzīnnieku).
Par braukšanu runājot - pārsteidz, cik vienmērīgi un jaudīgi darbojas 1.6l dīzeļdzinējis, jo biju sagaidījis daudz sliktāku dinamiku. Apdzīšana elementāra lieta - kaut kā neticami, ka tas mazais dzinējs spēj tik labi iekustināt 1.6 tonnas smago mašīnu.
Praktiskuma faktors arī ļoti liels - konfigurācijas iespēju netrūkst, var krēslus sabīdīt tā, lai maksimāli pielāgotu mašīnu tā brīža vajadzībām (piemēram, lielāku bagāžas telpu vai vairāk vietas kājām garām personām aizmugurē).
Panoramas jumts ir lieliska fīča, kas laikam jau tiks iekļauts obligāto prasību sarakstā arī turpmākajiem auto. Sēdpozīcija ļoti laba un ērta, pārredzamība lieliska.
Ja šādi viss turpināsies, būšu ļoti apmierināts ar šo auto. Kaitinošās lietas pagaidāmi ir sīkumi - jau pieminēto āķīsu trūkus bagāžniekā, piemēram.
Man ir 1.6 dīzelis ar manuālo kārbu. Iet pārsteidzoši labi - baidījos, ka būs par vāju, lai normāli apdzītu, bet ar to galīgi nekādu problēmu nav. Jaudas pilnībā pietiek.
Par jumtu runājot - jumts ir tonēts, pat vislielākajā karstumā braucu ar vaļā lūku un nemanīju nekādas problēmas. Protams, kondicionieris bija ieslēgts... Kad atstāju auto noparkotu saulē, protams, bija ļoti karsti salonā, bet vai karstāk, nekā bez jumta? Nezinu. Jebkurā gadījumā, lūku cenšos atcerēties aiztaisīt, kad atstāju ilgākai stāvēšanai.
Citādi - saule nemaz netraucē, vismaz līdz šim nebūtu manīti nekādi saules traucējumi braukšanas laikā. Jumts visu laiku vaļā.
Vakar pirmo reizi uzpildījos, 697 km nobraucu ar 40 litriem dīzeļa, kas dod vidējo 5,7/100. Visai apmierinoši, īpaši priekš neiebraukta motora.
Kopumā viss baigi forši - ir gan arī atklātas pirmās lietas, kas kaitina: es nevaru saprast, kā ģimenes auto var nebūt aprīkots ar āķiem priekš iepirkumiem!
Jā, tā kā nesen pārdevu savu 2,5 gadus veco auto, tad varētu parēķināt kopējās izmaksas, bet ir drusku bail...
Vērtības kritums - 8500 (pirku par drusku virs 20k, pārdevu par 12k)
Degviela - 6000
Apkopes - ap 1200 varētu būt
KASKO, OCTA - arī ap 1200 varētubūt
Vasaras riepas+diski - 600
Visādi sīkumi - 1000
Aptuveni tā varētu sanākt. 18500 EUR, jeb 0.24 EUR/km. Jeb 617 EUR mēnesī.
Kad tā saskaita - šausmīgi dārgs prieks pirkt jaunu auto sanāk, un lielākā daļa jau tieši uz vērtības krituma rēķina.