Ja es kļūdos, es atvainojos un nāku klientam pretī - sagaidu tādu pašu attieksmi pret sevi.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Ja es kļūdos, es atvainojos un nāku klientam pretī - sagaidu tādu pašu attieksmi pret sevi.
Un šī informācija būtību arī maina - jo ja es zinātu par šādu bankas prasību, es nekad neparakstītos uz Premium līzingu, jo tas būtiski palielina pirmās iemaksas summu.
Jā, bet interesanti, izlasot GB12 atbildi augstāk sapratu, ka starp mums vispār nav noslēgts nekāds līgums. Neesmu neko parakstījis arī.
Nezinu, vai tas sarežģī lietas, vai nē, un vai tas nāk man par labu, vai par sliktu...
Līzinga līgumā, kuru es neparakstīju, ir atsauce uz pirkuma līgumu, kuru es vispār neesmu redzējis. Mani tas arī mazliet pārsteidza, bet man teica, ka visus papīrus parakstīsim salonā - ka ar to nav jāsteidzas, jo banka līzingu apstiprina. Man tas likās mazliet dīvaini, bet nebija laika par to iespringt. Man nekādi līguma projekti nav atsūtīti, tikai avansa rēķins un viss.
Es vakar viņiem nosūtīju vēstuli, redzēs, ko atbildēs.
Tur jau tā lieta - nekāds līgums mums noslēgts vispār nav. Es parakstījis neko neesmu. Man atsūtīja avansa rēķinu, un viss. Uz 3000 EUR - kas, cik saprotu, arī nav parasta prakse.
Jā, tas arī mani pārsteidz. Pozitīvais piemērs šajā sakarā ir Forum Auto - ja nebūtu tā akcija uz Verso un ja Verso nebūtu tie praktiskuma plusi, ļoti nopietni apsvērtu jaunā Sportage iegādi. Cenu ziņā +/- tas pats, ekstru ziņā arī, dzinēja ziņā arī (lai gan Sportage vairāk patērējot), vizuāli protams Sportage foršāks. Un tas lielā mērā dēļ pozitīvās un pretīmnākošās pārdevēja attieksmes.
Kas mani dikti pārsteidza bija arī Autobrava attieksme. Gribēju izbraukt ar Suzuki SX4 S-Cross, nebija uz vietas. Izbraucu ar Vitaru, nu, it kā viss OK, baigā sajūsmā nebiju, bet biju gatavs izbraukt arī ar SX4 S-Cross. Lūdzu, lai man piezvana, kad būs salonā - uzminiet, vai kāds man ir vēl zvanījis? (Labi, varbūt vienīgais piegāde aizkavējusies?) It īpaši pārsteidza tas, ka es it kā esmu potenciāls pircējs ne tik populāras markas auto, bet tāpat attieksme vienaldzīga...
Auto Blitz bija tas pats - es uzdevu pāris jautājumus, man teica, ka kolēģis atnāks pavisam drīz, bet kolēģis tā arī neatnāca, lai gan redzēju, ka uz vietas pārdevējs ir (kas nebija aizņemts ar citu klientu, bet ar kolēģi pļāpāja). Pilnīgs sviests.
Arī šajā epopejā ar Wess beigu beigās viņi jebkurā gadījumā ir zaudētāji, jo nenāca pretī. Ja man piektdien, kad stundu biju pārdomājis lietas un paēdis, gaidot savu auto, būt sirsnīgi atvainojušies un piemetuši kaut vai kādu man nevajadzīgu vai sīku ekstru (nezinu, pusādas salonu par 350 EUR vai kaut vai bez maksas signalizāciju), būtu juties labi apkalpots un parakstījis papīrus.
Tā vietā es aizgāju dusmīgs un apčakarēts, meklēju citus variantus, vairāk painteresējos par lietām - un skaidrs ir, ka uz nekādu Premium līzingu vairs neparakstīšos, un ja viņi grib mani paturēt kā klientu, viņiem nāksies nolaist cenu līdz Amserv līmenim.
Manuprāt, šis ir klasisks piemērs tam, ka no uzņēmuma viedokļa maza pretīmnākšana kļūdas gadījumā ietaupa daudz vairāk - gan īstermiņā, gan ilgtermiņā - nekā spurošanās un spītība.
Toyota Verso ir trīs atsevišķi beņķi - bet vai gana daudz vietas, lai visiem būtu ērti, nepateikšu. Variants divi bērni+pieaugušais ir OK Latvija ietvaros (aptuveni), vismaz ja pieaugušais nav baigi garš un plats.
Bagāžnieks nav milzīgs, bet praktisks. Tālākpārdošanas vērtību noteikti saglabās labāk, nekā franču konkurenti.
Par francūžiem runājot, esmu lasījis daudz laba par Citroen C4 Picasso&Grand Picasso - varbūt tas ir variants?
Lai gan, ar trīs bērniem riktīgi ērti droši vien ir tikai lielajos busa tipa autiņos, Vojadžeros u.tml. tipa. Vismaz ja ir paredzēti arī garāk pārbraucieni.
Nupat nosūtīju savu atbildi pārdevējam, pārdošanas nodaļas vadītājam un kopējam dīlera e-pastam (lai uzreiz tiek pie personām, kas var pieņemt lēmumus).
Principā norādīju, kad un kas ir solīts un kas ir ticis pārkāpts, ka uzticības kredīts ir pilnībā iztērēts (minot arī konkrētus piemērus - sākot no tā, ka man tika uzdots nepareizs apkopju intervāls), ka pirmā doma bija uzreiz atcelt darījumu, ka lai gan man ir teikts ka cenu samazināt ir neiespējami cits Toyota dīleris man piedāvā identiski nokomplektētu mašīnu par ievērojami zemāku cenu, kas protams nevairo uzticību...
...bet tomēr norādu, ka esmu gatavs palikt par viņu klientu un no viņiem nopirkt a/m, jo tīri pragmatiski tas ir visērtākais risinājums visām iesaistītajām pusēm, bet tad lai viņi nāk pretī un samazina cenu vai dod klāt papildus aprīkojumu bez maksas.
Gaidīšu viņu lēmumu. Ja kategoriski atteiksies nākt man pretī, tad varu aizpildīt vēl dažus papīrus un iet citur pirkt jaunu auto. Ja nevajag viņiem mani kā klientu, tad nevajag.
Man ļoti patika Amserv attieksme, lai gan es nevaru zināt, cik pretīmnākoša tā bija tieši dēļ fakta, ka pieminēju problēmas ar attieksmi pie viņu konkurenta..
TDIOTS, tieši manas domas. Viņi kļūdījās, lai viņi tad arī paši tiek galā un izlemj, vai grib mani kā klientu, vai nē.
Ja tas nebūtu pragmatisku apsvērumu dēļ, būtu viņus pasūtījis jau piektdien, kad tur biju. Attieksme iedveš tik lielu neuzticību, ka principi saka "prasi naudu atpakaļ".
Un galu galā uzskatu, ka dīlerim mani kaut kā ir jākompensē par viņu kļūdām. Galu galā, lai viņi pieņem lēmumu, vai grib mani kā klientu arī turpmāk, vai nē - es šajā situācijā neesmu neko nepareizi darījis, un 500 EUR ir gana liela nauda, lai pacīnītos.
Principā jau ir tā, ka lai arī jūtos pievilts un apkrāpts, business is business un no pragmatiska viedokļa ērtāk ir palikt pie Wess Berģi, nevis gaidīt avansa atgriešanu u.t.t.
Bet maksāt 500 EUR vairāk par mašīnu pragmatisku apsvērumu dēļ gatavs neesmu - tas būtu stulbi.
Intereses pēc piezvanīju uz Amservu... kur man ieteica neiekļaut apkopes u.t.t. līzinga cenā, jo tad, ja pārdošu mašīnu priekšlaicīgi, tāpat būšu par visu samaksājis, bet neko nedabūjis pretī. Nebija ienācis prātā.
Bija arī ļoti pārsteigti, kad ieminējos, ka no manis paņēma 3000 EUR avansā, jo normāla prakse esot, ka samaksā mazāku avansu un pārējo iemaksu nosedz, kad auto pienākšana tuvojas. Kad esošo auto ņēmām, tā bija no noliktavas un jāgaida tikai kādas 3 nedēļas, tādēļ tad laikam visu iemaksu sedzām uzreiz, ja pareizi atceros, tādēļ šis nelikās dīvaini.
Tas, ka man nevarētu nākt pretī finansiāli arī ir tīrais bleķis, jo Amserva piedāvājums ir par 500 EUR zemāks, nekā Wess.
Visticamāk, uzrakstīšu vēstuli, kurā lūgšu viņiem pašiem pieņemt lēmumu - atmaksāt man naudu, vai pārdot a/m par lētāku cenu. Un noteikti neņemšu to Premium līzingu ar iekļautām apkopēm.
Tagad domāju, ko darīt. Varbūt kādam ir kāds padoms?
Saprotu jau, ka tas, ka man prasa 15% iemaksu, nozīmē, ka šāda prasība būs visur, vienalga, kādu mašīnu pirkšu. Kas pats par sevi nav problēma - vismaz ne ja varu samaksāt 10% tagad un pārējos 5% pēc trim mēnešiem.
Bet, es jūtos nenormāli apčakarēts. Sajūta aptuveni tāda, ka šis jau sīkais, pērk tikai vienu auto un turklāt ne Landkrūzeri, nenāksim pretī, tas nekas, ka vienošanās bija cita.
Man viens draugs ieteica prasīt, lai turas pie sākotnējās vienošanās vai atgriež naudu. Es šobrīd nevaru izlemt, vai vienkārši prasīt atcelt darījumu (un tad vēl jautājums - cik ilgā laikā iemaksu atgriezīs? Vai nav kādi juridiski sūdi, ko var pret mani izspēlēt, lai atmaksu paildzināt?), prasīt pretīmnakšānu (piemēram, piemest klāt panorāmas jumtu vai segt daļu no iemaksas) vai atcelt darījumu, vai kaut ko citu.
Redzēs, ko man pirmdien teiks - ja viņi no savas puses izrādītu labu gribu, iespējams, arī es nāktu pretī. Ja pliku neko nepiedāvās, droši vien prasīšu atcelt darījumu. Jo tajā pašā Amservā tā mašīna nemaksās dārgāk, bet vismaz būšu parādījis attieksmi.
Ko jūs darītu un kāda ir jūsu pieredze? Es taču varu prasīt naudu atpakaļ? Nekādi formāli papīri parakstīti nav mūsu starpā.
Šodien dikti nepatīkams pārsteigums pie Wess Motors Berģi.
Vārdu sakot, saņēmu piedāvājumu, aizpildīju līzinga pieteikumu, ar 10% pirmo iemaksu. Tajā pašā dienā zvana un saka, ka līzings apstiprināts, viss kārtībā - gatavošot avansa rēķinu, pēc kura apmaksas pasutīšot mašīnu u.t.t.
Avansa rēķinu apmaksāju, šodien biju parakstīt papīrus. Pēkšņi redzu - līgumā norādīta pavisam cita pirmās iemaksas summa. Jautāju - kas par lietu. Uzzinu no bankas pārstāves, ka banka neesot akceptējusi līzingu ar 10% iemaksu, bet prasa 15%.
Es, protams, esmu mērenā šokā. Ne jau par faktu, ka banka prasa lielāku iemaksau, bet par to, ka es to uzzinu šādā veidā. Pārdevējs ienāca, zvēr, ka neko nezināja, ka viņam tikai pateica, ka apstiprināts, nekādu papildus info nesniedzot. Pēc mīmikas nevarēja saprast, vai kāds no viņiem melo, vai tiešām notikusi kļūda.
Paziņoju, ka uzreiz parakstīt nevaru - tā kā tāpat biju atvedis mašīnu nomainīt riepas, nomazgāt, iztīrīt salonu, laiks jau bija. Izgāju ārā, piezvanīju sievai, parēķināju - auto būs tikai jūlijā, uz jūlija sākumu pārējos 5% iekrāt it kā nebūtu problēma (visa iemaksa jānosedz 2 nedēļas pirms ir auto).
Bet... sajūta kaut kā galīgi dirsā, atvainojos par izteicienu. Biju rēķinājies ar priecīgu formalitāšu nokārtošanu un tad gaidīšanu, tajā vietā čakars un problēmas.
Vārdu sakot, teicu, ka padomāšu, teicu, ka jūtos apčakarēts un ka sagaidu kaut kādu pretīmnākšanu, uz ko man pārdevējs atmeta, ka tā kā mašīnai akcija, neko lētāk nevar, neko papildus nevar, protams atvainojas par kļūdu, bet summai es taču piekritu, summa jau nemainās...
Teicu, ka līdz pirmdienai padomāšu un pie tā arī palikām.
Tā, manuprāt, nav tik daudz likumdošanas problēma, ka mentāla problēma un arī finansiālās rocības trūkums, jo klasiskais "you get what you pay for" ir ļoti patiess, ja runa ir par auto.
Problēma jau daļēji arī ir pircēju pusē - kamēr visi pirks "Tikko no Vācijas, idēlā stāvoklī, 100% ORIĢINĀLAIS NOSKRĒJIENS tikai 140000, viens īpašnieks - vecmāmiņa kas brauca tikai ciemos pie mazbērniem" un uzskatīs, ka tam pašam "tikko no Vācijas" ir jāmaksā tik, cik Rumbulas plačos maksā, tikmēr jau arī nekas nemainīsies.
Kamēr pārpircējiem pie dirsas, ko viņi tirgo tālāk, kamēr tik nopirk, jau tas pats. Piemēram, Vācijā var nopirkt E klases Mersedesus, 4-5 gadus vecus, par 3-6000/gab. Latvijā šādi auto maksā no 10 000.
Paskatījos Zviedrijas SS ekvivalentu, atradu trīs-četrus skaistus Pasātus - 2010.g. modelis, ap 4000 EUR. Vēsturi neskatījos, bet nobraukumi pie 350-450k. Lētākais 20.g. Pasāts SS:ā, cik skatījos, bija drusku zem 7000 EUR.
Kas principā nozīmē, ka ja ir brīvi līdzekļi, ar samēra mazu risku vari tos pavairot. Nopērc kaut vai tos četrus Pasātus par 16, vēl kāda štuka transportam, mazliet pagrozi odometru un atdot pārpircējām kaut vai par 5000/gab. Būsi nopelnījis trīs štukas nedēļas laikā, un pat neveicis visnetīrāko darbu - auto pārdošanu gala pircējam.
Tāpēc nav arī brīnums, ka tirgus situācija ir, kāda ir. Pa pilnam cilvēku, kas tic brīnumam un baro visādus afēristus.
Izklausās pēc visai saprātīga darījumā abām pusēm. Dīleris tiek vaļā no grūti pārdodama auto un atgūst daļu naudas, kā arī iegūst iespēju piesaist klientu arī nākotnē. Bet klients - sēžas un brauc. Pēc tiem diviem gadiem jau auto notirgot kā mazlietotu droši vien būs vieglā, nekā tagad "praktiski jaunu" par 26 tūkstošiem.
Par cenu runājot, nekas kosmisks jau nav. Man jaunajam Verso ikmēneša maksājums būs 300 EUR ar PVN, bet tam papildus nāks OCTA/KASKO + riepas. Ja vēl ieskaita, ka tajos 560 EUR iekļauts arī nolietojums, neizklausās kā tas sliktākais darījums. Kad interesējos par pilna servisa līzingu, tad kasinsh varianta izmaksas bija pie 480 EUR/mēn uz 3g un 400 EUR/mēn uz 5g, ja nemaldos. Tādēļ summa šķiet pavisam saprātīga.
Turklāt. Kad biju Forum Auto, ļoti patika pārdevēja attieksme - uzklausīja vēlmes, ieteica variantus, tad iedeva atslēgas testa braucienam. Šoreiz gan dažādu apstākļu dēļ izvēle krita uz Toyotu, bet Forum Auto atstāja ļoti labu iespaidu.
rudens68, tā kā man tieši bija brīvi līdzekļi iemaksai, tirgošu pats, droši vien kaut kad jūlijā, lai nebūtu jāpaliek bez mašīnas (vai jānomā/jāpērk vāģis, ko lietot 3 mēnešus)
Es izbraucu ar jauno Sportage, 1.7 2WD versijā, un testa brauciena laikā patēriņš bija 7,8/100. Pārdevējs gan teica, ka dīzelis nav "iebraukts", bet arī skatoties pēc Spritmonitor.de datiem, Kia dīzeļi daudz patērē (salīdzinājumā ar konkurentiem).
Tas arī laikam reālākais mīnuss, vismaz jaunajai versijai.
Jā, tas ir BMW dīzelis, ko viņi esot apmainījuši pret kaut kādu hibrīdtehnoloģiju.
Vismaz testa brauciena laikā likās ļoti kluss un neuzmācīgs.
Tā kā nupat nosūtīju maksājuma uzdevumu par pirmās iemaksas pārskaitījumu, ja nekas ekstrēms nenotiks, manā valdījumā 2016.g. jūlijā nonāks zils Toyota Verso, 1.6 D4D Active Plus.
Kāpēc Verso? Nu, iemesls mainīt mašīnu ir, jo rudenī gaidāms ģimenes pieaugums un esošajā mašīnā aiz maniem teju diviem metriem zīdaiņu krēslu īsti ielikt nevarēs, vismaz ne tā, lai man būtu ērti.
Skatījāmies uz kaut ko krosoverveidīgu, jo gribējās augstāku klīrensu, plašāku salonu u.t.t. Tomēr nevienam krosoveram nav trīs atsevišķi sēdekļi vidējā rindā, vai arī divas papildus vietas bagāžniekā (vismaz nevienam, kas ietilpst mūsu budžetā). Nu, sarakstā bija vairākas mašīnas, ar dažām arī paspēju izbraukt, bet tad redzējām, ka ir Verso akcija...
Man principiālākie iebildumi pret Verso bija tās garlaicība. Tas, ka klīrenss nav diez ko augstāks, nu, tas nav primārais - un Verso tas esot 14,5 cm, kas tomēr ir pāris cm vairāk par, piemēram, Zafīru, kurai laikam bija 12.
Tomēr, ar prātu apsverot izmaksas pret ieguvumiem, tika lemts Verso dzīvē ievērtēt. Un izbraucot biju ļooooti pozitīvi pārsteigts - īpaši par fantastisko sēdpozīciju. Motors protams nekāda raķete nav, bet nelikās gausāks par, piemēram, Sportage dīzeli vai Viatara benzīnnieku. Un pie Toyotas arī pierasts ir, dīleris tuvu mājām, u.t.t.
Turklāt akcija attiecas uz jauno, 2016. gada, modeli. Navigācijas ekrāns esot drusku lielāks, grafika uzlabota, pāris citas krāsas ielaidumi priekšā, bet pats galvenais - mašīna ir aprīkota ar automātiskām gaismām, kas ir ekstra, ko ļoti gribu izmēģināt. Aprīkojuma saraksts garš un iekļauj visu, ko vien varu vēlēties - ksenons, atpakaļskata kamera, automātiskās gaismas, lietus sensors, individuāli bīdāmi aizmugurējie sēdekļi, navigācija (+390 EUR) u.t.t.
Cena beigu beigās sanāca precīzi 24000. 22800 pirkuma summa, pārējais par reģistrāciju, signalizāciju, navigāciju un vēl dažiem sīkumiem. Atpirkums 25% (5g/150 000), bankas likme 0,99% - ikmēneša maksājums 265 EUR.
Papildus paņēmu "Premium" līzingu, kas ietver riepu maiņu (no glabāšanas atteicos), visas apkopes un pagarinātu garantiju (no 3g/100 000 uz 5g bez nobraukuma - lai gan pagarinātā pilnīgi visus mezglus nesedz, vismaz manam Aurim nē). Papildus 35 EUR mēnesī laikam sanāk, pēc aprēķina vajadzētu būt drusku lētāk, nekā visu ņemt atsevišķi.
Praktiskie apsvērumi guva virsroku, tātad. Bet no testētajām mašīnām, Verso arī vadāmības ziņā man patika labāk par pārējām līdz šim testētām, un komforta ziņā 100% uzvarēja.
Tā, lūk, būšu ticis pie jaunas mašīnas...
Jā.
Man atsūtīja avansa rēķinu un teica, lai es apmaksājot, tad pasūtīšot mašīnu un viss būs OK.