iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
AnK 18.03.2016 9:18

Paldies! Jā, no Active nav jēgas, jo ja parēķina tās ekstras, ko gribu, tad tāpat sanāk Ambition. Kaut kad būs ar Yeti jāizbrauc. Vizuāli joprojām gan ne pārāk, bet tas galu galā ir sīkums.

AnK 18.03.2016 9:03

Pilnpiedziņa principā nav vajadzīga + pārāk dārgs (lētākais dīzelis bez ekstrām 27500).

AnK 17.03.2016 16:07

Kruīzkontrole ir manā obligātā aprīkojuma sarakstā

AnK 17.03.2016 15:57

Tā kā šodien bija darīšanas Pārdaugavā, iebraucu arī pie Forum Auto. No Peugeot klāsta nekas neder, 3008 pašaurs salons un novecojis, 2008 pārāk mazs un 5008 pārāk zems.

Paskatījos arī uz Kia Sportage. Salons - ļoti plašs un viss ļoti ērti izkārtots. Navigācijas/infosistēmas ekrāns labi pārredzams, bet netraucē braucot. Vienīgais uz stūres likās pārāk daudz vadības pogu un slēdžu, bet pie tā jau droši vien diezgan drīz pierastu. Dīleris uzreiz piedāvāja arī izbraukt, tā kā bija mazliet laika, šo piedāvājumu pieņēmu.

Braucu ar jauno Sportage 2WD, 1.7 CRDI, laikam EX (vidējā) komplektācijā (cena - 23690 EUR). Aizbraucu līdz Babītei, tad līdz lidostai, turp-atpakaļ pa grants ceļu starp lidostu un Babīti, un tad pie dīlera. Pēc borta datora sanāca nobraukt 33 km.

Tātad, par primāro bažu - ka motors būs pārāk gauss. Nuuu - mazliet rūpīgāk apdzīšanas laikam jāplāno būtu, bet nekas traģisks nav. Daļa vainas noteikti arī apstāklī, ka ikdienā braucu ar atmosfērisko benzīnnieku, tādēļ ir tendence mest zemākā robā, nekā nepieciešams (jo šim motoram vislielākā grieze no 1250-2750 apgriezieniem).

Ikdienas satiksmē - bez problēmām. Uzņemt ātrumu, uzbraucot uz šosejas - tīrais nieks. Tādēļ motora jauda ir pilnībā pietiekama.

Trokšņu izolācija ļoti labi un kopumā mašīna šķiet ļoti labi nostrādāta. Vienu reizi līdz 130 (pēc spidometra) uzrāvu, arī tad bija OK, lai gan vēja trokšņi bija manāmi.

Izcila sēdpozīcija. Komfortabla gaita, ar nelīdzenumiem tiek galā labi. Pa grants ceļu braucot - līdz 70/80 OK, bet ātrāk baigi skaļi (sīkie akmeņi sitas pret apakšu dikti skaļā veidā). Bet tas nudien nav svarīgi, neesmu jau rallija braucējs. Kaitinošs sīkums - pārbaudot bremzes un auto uzvedību strauji bremzējot uz grants ceļa (uz asfalta šādas iespējas isti nebija), no kādiem 90 uz 40, iedegās avārijas gaismas (kas būtu normāli) - bet tās turpināja degt arī tad, kad situācija sen bija garām un es atkal uzņēmu ātrumu (bija manuāli jāatslēdz).

Vadāmība - viegla. Nav īsti sajūta, ka stūrē palielu krosoveru. Mazliet sajūta, ka sēdi lielā un ērtā kuģī. Kas vispār ir patīkami. Nekādu baigo sānsveri nejutu, bet baigi azartiski arī nebraucu.

Mašīna gan galīgi nav bez trūkumiem. Piemēram, pārredzamība uz aizmuguri nav visai laba. Statnes starp bagāžnieku un aizmugurējo logu ir plašas un bez logiem. Arī aizmugurējais logs ir mazs un šaurs. Patēriņš šajos 33 kilometros arī bija visai liels - 7.8/100 saskaņā ar borta datoru. Pārdevējs teica, ka tas esot, jo mašīna nav iebraukta, un es jau arī braucu ļoti neritmiski - daudz paātrinājumi un bremzēšanas. Mazliet uztraucoši, bet gan jau, ka reālajā dzīvē uz 6.5/100 varēs noturēties, kas arī būtu OK. Atpirkums arī zems - 23%.

Apkopes - uz 150 000 paredzētas 5 gab (ar ieteicamu apkopi uz 10 000 km), vidēji 275 EUR katra.

Patika, ka ļoti daudz tehnoloģijas par salīdzinoši zemu cenu. 7g/150 000 garantija arī dod sirdsmieru. Protams, kas ar to auto būs pēc, teiksim, 50 000 un 100 000 km grūti spriest, bet jaunais Sportage tiešām šķiet ievērības vērts.

AnK 17.03.2016 10:23

Paldies par informāciju!

Par motora izvēli būs jāpadomā rūpīgi, jo 110 zs dīzelis tomēr par 1500 EUR lētāks. Bet 1.4 TSI ar 125 zs vēl par 1500 lētāks, kas laikam ekspluatācijā to varētu padarīt par lētāku variantu, salīdzinot ar 2.0 150 zs. Bet 2.0 TDI droši vien resurss daudz lielāks.

Sarežģīti...

AnK 16.03.2016 15:54

Jā, šī fīča man šķita dikti forša, arī ja to nāktos izmantot labi ja reizi gadā.

Par komplektāciju pat nezinu, ko labāk ņemt - Active laikam man nav jēgas ņemt, jo tāpat gribu klāt visādas ekstras, kad tad starpību starp Active un Ambition iznīcina. Un kaut kā līdzīgi ar Ambition un Style. Ja būtu akcija par papildaprīkojumnu dāvanā, noteikti ņemtu Active vai Ambition. Jo sakomplektēt var jebkuru komplektāciju ideāli (kas man patīk ar Škodām, salīdzinot ar citiem ražotājiem, zemākās komplektācijas nav tik ekskludējošas - nav, piemēram, jāņem kaut kāda ūberkomplektācija, tikai lai tiktu pie aizmugurējiem pārkinga sensoriem)

AnK 16.03.2016 15:51

Paldies par info - izklausās jau labi. Es arī skatījos uz 81 kW versiju, bet kā ir ar jaudu - pietiekama? Apdzīt fūres bez problēmām var? Un kā ar ātrumkārbu, kaut kā baigi pierasts pie sešu ātrumu kārbu, bet 81 kW piedāvā tikai ar 5M.

Jā, un kā ar vidējo patēriņu?

Arī es skatos tikai uz priekšpiedziņas auto. Tur, kur dzīvojam, ir pasūdīgs piebraucamais ceļš, tādēļ augstāks klīrenss tiešām noderētu, bet pilnpiedziņa galīgi nav vajadzīga.

AnK 16.03.2016 15:39

Biju domājis ņemt 2.0 TDI ar 150 zs + priekšpiedziņu, bet skatos, ka 1.4 TSI ar 125 zs + priekšpiedziņu ir par veseliem 3000 EUR lētāks.

Lai gan neesmu baigā sajūsmā par sīkiem turbobenzīnniekiem. Un ja vidējais ir, teiksim, 7.5/100, bet dīzelim 6/100, izmaksu ziņā tāpat benzīnnieks dārgāks būs (gan nedaudz - ap 5 EUR mēnesī).

AnK 16.03.2016 15:21

Šodien iebraucu pie Škoda dīlera Mežciemā, apskatīju Yeti. Jāsaka, ka apskatot "dzīvē", šī mašīna sāka dikti iepatikties. Viss ļoti pārdomāts un praktisks, sēdpozīcija un pārredzāmība (cik nu par to var spriest neizbraucot) vienkārši super. Biju dikti pozitīvi pārsteigts.

Atpirkums esot ap vai druski virs 30% (uz 4g/120 000 esot 38%, precīzi par 5g/150k no galvas pateikt nemācēja un es neliku arī noskaidrot), kas arī ir pozitīvi.

Pārdevējs atstāja ļoti labu un pozitīvu iespaidu. Vienu gan nesapratu, it kā ražotāja noteiktais apkopju intervāls ir 30 000 km, bet viņi it kā iesakot mūsu klimatiskajos apstākļos arī ik pēc 15 000 taisīt mazo apkopi. Ja pirkšu Škodu, par šo būs vairāk jānoskaidro, vai tiešām tā ir vērts darīt, vai tas ir tikai triks, kā tikt pie vairāk naudas. Nebūtu jau žēl, lai auto uzturētu labā stāvoklī, un 30 000 km jau šķiet dikti daudz, bet no otras puses, negribas kā muļķim lieki maksāt.

Cenu ziņā vienā kategorijā ar visiem pārējiem auto, ko skatos - ar vēlamo aprīkojumu kaut kur ap 23-24k. Skatos papildaprīkojuma sarakstu - principā vienalga, vai ņem "Active", "Ambition" vai "Style", vienīgā atšķirība šķiet, ka ja ņem Active vai Ambition, vairāk naudu izdod par papildaprīkojumu, kamēr ja ņem "Style", mazāk jāpērk klāt.

"Style" pamatkomplektācijā gan nāk ar 17" diskiem - nezinu, vai tas neietekmē komfortu negatīvi (varbūt risinājums ir nopirkt 16" disku komplektu ziemai, bet 17" atstāt vasarai").

Vārdu sakot, Yeti tiek iekļauts izbraucamo auto sarakstā, kas pašreiz sastāv no: Honda HR-V, Renault Kadjar, Suzuki SX4 S-Cross, Škoda Yeti. Katram savi plusi un mīnusi...

AnK 09.03.2016 10:55

Principā šis likums ir bezjēdzīgs, jo nemaz neņem vērā katra cilvēka indivudālo dzīvesstilu. Pieļauju, ka ir cilvēki, kas sirgst ar to apnoju, bet tāpat ir daudz labāk izgulējušies/modri pie stūres, nekā cilvēki, kas guļ bez problēmām, bet ļoti maz.

Tad jau varētu visām paaugstinātā riska grupām liegt sēsties pie stūres. Un tad pie stūres paliktu labi ja 10% šoferu.

AnK 09.03.2016 10:52

Diezgan stulbi, jo domāju, ka ja cilvēks ar to sindromu guļ, teiksim, 12h naktī, tad efekts būs tāds pats, kā ja gulēs cilvēks bez tā 8h.

Tad jau vajadzētu aizliegt vadīt auto arī, piemēram, visiem vecākiem, kuriem ir mazi bērni, jo nevar jau izslēgt, ka konkrētais vecāks būs ilgstoši neizgulējies = bīstams.

Vērtīga informācija gan, ja ārsts saistībā ar tiesībām jebkad prasa par krākšanu, jāatbild, 'nē, es nekrācu'

AnK 07.03.2016 16:17

Interesanti. Man kaut kā nekad pat neienāktu prātā iet skatīties auto, ko nebūtu gatavs nopirkt. Piemēram, aiziet pie Domeniksa un interesēties par testa braucienu ar S klasi (vai kaut vai E klasi). Jo tā būtu ne tikai mana laika izniekošana (kas ir mana izvēle), bet arī citu laika izniekošana.

Un ņemt auto uz vīkendu - tāda doma vispār nebija ienākusi prātā. Jo tad oma un garastāvoklis pārāk daudz izšķirs. Ja būs bijusi drausmīga darba nedēļa un vēl, nezinu, saslimis bērns jāauklē, tad sīkumi pārvērtīsies lielos defektso, bet ja būs brīnišķīgas brīvdienas ar skaistiem izbraukumiem, tad šos pašus sīkumus es pat vispār nepamanītu.

Mans plāns bija tīri otrādi, censties atlasīt interesantus auto, teiksim, ne vairāk par 3-4 modeļiem, un ar visiem izbraukt vienā dienā. Pietiks jau ar 30-60 minūtēm pie katra, lai aptuveni saprastu situāciju, plus tad oma nespēlēs tik lielu lomu. Turklāt visiem dīleriem arī varēšu godīgi pateikt, ka izskatu auto x y un z iegādi, cerībā, ka tas palielinās iespēju tikt pie atlaidēm (nezinu gan, vai tas varētu nostrādāt).

AnK 04.03.2016 12:16

Nu, tā bija tiesa, kad pirku Auris TS. Tur tā starpība bija - kad es pirku - kaut kādi 3500 EUR (šķiet, tagad tāpat), atskaitot ja ņēma 1.4D ar kaut kādiem 85 ZS, kas likās gaužam maz.

Hondai cena starpība ir ap 2000 EUR, kas gana ātri atmaksājas un uz 60 mēnešu periodu samazina ikmēneša izdevumus par aptuveni 20 EUR.

Protams, ja testa braucienā daudz labāk patiks benzīnnieks, tad droši vien ņemšu to, jo starpība nav tik liela

AnK 03.03.2016 11:45

Šī arī man pirmā reize, kad šādi aprēķinu izmaksas. Tas iAuto raksts par CRV kopējām izmaksām deva inspirāciju izveidot ekseli, lai labāk varētu salīdzināt izmaksas starp dažādiem modeļiem u.t.t.

Un es personīgi labāk ietaupīšu tos 100-150 EUR mēnesī un braukšu ar HR-V, nevis ar CR-V vai RAV4

(Lai gan tieši šāds aprēķins man lika saprast, ka starpība starp kaut kādiem 28000 iegādes cenā un 23000 nemaz tik traģiska nav )

AnK 03.03.2016 11:27

Aprēķins balstīts uz mēneša izmaksām līdz līzinga perioda beigām (5g). Protams, 100% precīzi nav, bet dod aptuvenu ieskatu kopējām izmaksām. Bankas procentus neiekļauju, jo tie var būt mainīgi, atkarībā no akcijām un tā.

Pašreizējās izmaksas (neskaitot bankas %) sanāk ap 615 EUR/mēn, gan ar finanšu līzingu. Gribu mēneša izdevumus samazināt, nevis pieaudzēt, tādēļ RAV4 atkrīt.

AnK 03.03.2016 11:23

Honda HR-V 1.6D Elegance, iegādes cena 23340, iemaksa 3000, atpirkums 25%.

Līzinga maksājums (bez bankas%): 241,75

Degviela: 145,75 (vidējais 5.3/100, nobraukums 3000/mēn)

Apkopes: 7*225/60 = 26,25

KASKO: 30

Riepas: 16

Nodoklis: 6,05

Tehskates: 2,09

Citi izdevumi: 20

AnK 03.03.2016 11:17

Nu, ja nemainīšu, tad arī pie Tojotas palikšu ;)

Iemesls ir vienkāršs - gribas mazliet lielāku auto ar lielāku klīrensu, jo pašreizējā dzīvesvietā sūdīgs piebraucamais ceļš, ko reti tīra, un TS vienkārši ir drusku par zems. Gribas arī mašīnu ar vairāk vietu salonā (aizmugurē). Verso/Avensis pārāk zemi, bet RAV4 - pārāk dārgs.

Piemēram, izmaksas HR-V (neskaitot bankas procentus) būtu drusku zem 500 EUR mēnesī. RAV4 jau no Ekseļa izdzēsu, bet tur izmaksas bija tuvāk pie 700.

AnK 03.03.2016 9:21

Vakar trāpījos Krasta ielas pusē, tādēļ apciemoju Nippon Auto. No ārpuses Honda HR-V izskatās maziņš un šauriņš, bet iekšā... vietas, cik uziet! Ierīkojos visai komfortabli un pilnīgi mierīgi varēju aiz sevis apsēsties. Mazliet maz vietas galvai, bet citādi - ļoti labi. Arī bagāžnieks liels, un Magic Seats funkcija šķita ļoti parocīga, lai gan tā tiks reti izmantota.

Priekšējais panelis patika un izkārtojums šķita loģisks un labs. Kopumā biju tik pozitīvi pārsteigts par šīs mašīnas ietilpību, ka uz CR-V pat neskatījos (priekšpiedziņas CR-V bija kā rezerves variants), jo CR-V kā minimums 90 EUR dārgāks mēnesī un nav vajadzības pēc tik lielas mašīnas.

Tā kā HR-V ir arī izmaksu ziņā starp pašām lētākajām mašīnām sarakstā (kopējie mēneša izdevumi neskaitot kredītprocentus ap 490 EUR), domāju, ka ja testa brauciens neatklās kaut ko tādu, ar ko nespēsim sadzīvot, ņemsim šo auto, kad/ja mainīsim. Vienīgais, ka Kadjaru var dabūt ar normālu automātu - kas būtu ērti. No otras puses - nekādas pretenzijas pret manuālo kārbu nekad nav bijušas.

Vēl iegāju TCM, kur principā vienīgā mašīna, kas cenu/specifikāciju ziņā atbilst vajadzībā ir Subaru XV, bet pie tās nevarēju atrast ērtu sēdpozīciju pie stūres un priekšējā paneļa apdare šķita pat sūdīgāka par Suzuki SX-4 S-Cross.

AnK 03.03.2016 9:12

Vienīgais baigi daudz jābrauc, pirms cenu atšķirība izlīdinās. Kas arī ir iemesls, kāpēc pirku benzīnnieku, jo dīzelis vai hibrīds sāktu atmaksāties tikai kaut kur pēc 150 000 km (kad pirku savu).

Citādi par Auris TS (parasto) varu teikt tikai labu - ļoti praktiska un ērta mašīna. Komfortabla braukšana arī garos gabalos, visi slēdži, pogas u.t.t. ir loģiskās vietās, ļoti viegli apkalpojama kruīzkontrole. Pieļauju, ka tas kopš "feislifta" nav mainījies.

Nobraukti 65000 km bez problēmām, veiktas tikai standarta apkopes, ja neskaita kādu izpūtēja daļas maiņu pie 60 000 km (mašīna kļuva skaļāka, pagūglēju, ka Vācijā tā esot parasta problēma pirmajiem Auris TS, apkopes laikā uz šo norādīju, servisā uzreiz atklāja defektu un nedēļu vēlāk iebraucu nomainīt, stundas laikā visu nokārtoja).

AnK 29.02.2016 10:37

Aha, varētu būt. Kā ar patēriņu? Oficiālais it kā baigi labs, bet ja Spritmonitor.de ievada X-trail, no 2015.g., 130 zs dīzelis, vidējais ir graujošs - 7.84/100. Gan tikai no 13 reģistrētām mašīnām. Un tāds rādītājs it kā arī apstiprina, ka dzinējs pārāk vājš, jo visu laiku jāmoka, lai kustētu uz priekšu.

AnK 29.02.2016 10:34

Vēl arī bija Premium komplektācijā kādas divas mašīnas, nolaistas no 37-38k uz aptuveni 30-31k. Redzēju un iedomājis par Tevi

AnK 29.02.2016 10:34

Skatos, ka links neiet - vakar vēl gāja. Links no šīs lapas:

www.toyota.lv/current-offers/stock-promo.json

Skaitās īpašie piedāvājumi nolikatavas auto. Tur bija Prius+ Adnaced komplektācija ir vēl kaut kādām pāris ekstrām (laikam metāliska krāsa un vēl kaut kas) ar 8000 EUR atlaidi (aptuveni).

Nez, pamēģini to linku vēlreiz pēc pāris stundām, varbūt kādas īslaicīgas tehniskās ķibeles? Vai arī zvani dīlerim un saki, ka Toyota mājaslapā bija akcija uz noliktavas auto, Prius par 27600, do'šurp!

AnK 29.02.2016 9:49

Es domāju ņemt tieši uz juridisko, jo mikrouzņēmuma nodokli visdrīzāk pēc likvidēs no 2018.g., un vieglak auto uzreiz likt uz firmu, nevis pēc pāris gadiem atkārtoti pārformēt līzingu (jo tad vajagot vērtējumu + jāmaksā jauna komisija, vismaz tā man banka teica, kad interesējos par esošā autiņa pārrakstīšanu).

Jautājums tikai, vai tādas atlaides var būt aktuālas arī mikrouzņēmumam, kurš plāno iegādāties un uzturēt tikai vienu - nu, maksimums divus, ja ģimene vajadzēs otru auto - mašīnu

AnK 29.02.2016 9:24

Nu, līdz šim visi pārdevēji, ja neskaita AutoBlitz, ir bijuši ļoti solīdi - man arī tracina uzbāzīgi pārdevēji. Visos salonos ir pienākuši klāt un prasījuši, vai varu ar kaut ko palīdzēt? (vai ko tamlīdzīgu)

Piemēram, AutoBrava mierīgi atbildēju, ka nē, mēs tikai skatāmies, un pārdevējs neko mums neteica, pirms es neuzdevu kādu jautājumu.

AutoBlitz gadījumā es pat pie personāla vērsos ar jautājumu, un mani pēc tam ignorēja. Tas nav OK.

AnK 28.02.2016 23:39

Vīkendā sanāca iebraukt Nissan Norde un Auto Blitz.

X-Trail pozitīvi pārsteidza - gan ar vizuālo izskatu (dzīvē daudz foršāk, nekā bildēs), gan arī ar ietilpību. Principā patika, lai gan drusku uz dārgo pusi ir (šobrīd gan esot kaut kāda akcija, un noliktavā esot auto par 25 000 ar automātu - standarta cena būtu drusku zem 30). Sievai gan ir nepatika pret šo variantu, un pats arī diez vai 30 būtu gatavs atpogāt. Bet par 25... labs variants.

Qashqai salons šaurāks, nekā Kadjar, un tā kā Kadjars man arī vizuāli daudz labāk patīk, tad principā nesaredzu nekādu jēgu ņemt Qashqai, ja izvēle būs starp šiem diviem modeļiem. Pārdevējs gan bija patīkams.

Par AutoBlitz gan neko labu nevaru teikt. Prasīju cilvēkam, kāds Zafirai klīrenss, teica, ka tūlīt atnākšot kolēģis un man palīdzēšot. Kādas piecas minūtes pētīju Zafiru (un arī kaut kādu blakus esošu auto), bet man neviens nepievērsa uzmanību. Zafira arī no dārgā galā un pārāk zema. Bet dīlera attieksme man šķita drausmīga.

Vēl ir plāns apciemot Honda salonu, cerībā, ka HR-V būs gana liels, lai gan principā arī CR-V varētu kļūt aktuāls (nemaz tik lieli ikmēneša izdevumi nesanāk, ja neņem pilnpiedziņu, un pilnpiedziņa mums nudien nav vajadzīga). Varbūt arī aizbraukšu uz Forum Auto, apskatīt jauno Sportage + Peugeot 5008 (un varbūt 3008).

Bet tad jau viss apskatāmais laikam būs apskatīts un būs jāizlemj, ar kuriem auto izbraukt. Pagaidāmi sarakstā ir Renault Kadjar un laikam tomēr arī Suzuki SX4 S-Cross un Nissan X-Trail, lai gan šaubos, ka pirkšu kādu no pēdējiem abiem.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti