Par tiem diviem stabiem - ar to uzmanīgi, ka nesanāk zeme plakana, vai bļoda. ;)
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Par tiem diviem stabiem - ar to uzmanīgi, ka nesanāk zeme plakana, vai bļoda. ;)
Sākums faktiski bija 100% Fiat pat detaļas bija ne vietējās, tad pamazām pārgāja uz visu ražotu uz vietas, un aŗi nebija nekādas vainas - tika varbūt rūsēja drusku vairāk kā Fiat orģinālie bleķi ar visu viņu antikoroziju. Un tad apmēram pēc Maskavas Olimpiādes sākās kaut kāda pilnīg (j)optimizācija, kad tie auto kļuva par pilnīgu loteriju ... Bet nu ja rokas auga no pareizās vietas - Žiga bija makten labs auto mūsu un padomijas ceļiem. Cita starpā 160km/h nemaz tāda problēma ar nebija, tika tas ka šitiem žigiem pakaļa aerodinamikas dēļ pie liela ātruma kapitāli atslogojas ... jāmāk noturēt uz ceļa ...
Un vēl droši ir vērts paskatīties uz šo:
www.eia.gov/energyexplained/oil-and-petroleum-products/use-of-oil.php
Un jā transports ir šobrīd lielākais naftas industrijas patērētājs ASV, Kīnā un vēl kaudzē lielvalstu ...
Nu pamēģināsim paskatīties no citas puses - cik daudz un kādiem produktiem lieto pārstrādātu plastmasu un cik liels ir pieprasījums pēc "svaigas" no naftas iegūtas plastmasas. Kvalitāte parasti ļoti būtiski atšķiras ...
Tātad no naftas torņiem un infrastruktūras mēs neatteiksimies vēl ilgi, ja vispār spēsim no tās atteikties ( pat pieņemot utopiju, ka 100% transports kļūs elektrisks) ... naftas iegūšanas procesā kā minimums ir daudz visādu blakus lietu kas parādas - tajā skaitā dabas gāze, ko bieži vien tupi dedzina pa tukšo uz vietas naftas torņos, jo tā ir daudz drošāk, un nereti patiešām to nav kur bāzt ...
Pie kam tas pats metāns ir daudz nopietnāka siltumnīcas efektu radoša gāze ( climate.mit.edu/ask-mit/what-makes-methane-more-potent-greenhouse-gas-carbon-dioxide ), tātad metānu pēc iespējas vajag nokurināt, un iespēju robežās ne jau uz naftas torņiem ....
Es te protams tik tā pie sevis spriedelēju utt. utjpr. bet pēc būtības visai zaļajai politikai ir daudz caurumu, jautājums kāpēc ? Sapratnes trūkums, apzināts stulbums vai kas ???
P.S. te drusku par plastmasām un to apriti ekonomikā:
Nu jāņem vērā ka tas "zaļums" gan ir tāds relatīvs un atkarīgs no tā ko pieskaita zaļām ražotnēm ... Bet nu visobjektīvākais rādītājs tam cik labi vai slikti mums iet ar to zaļināšanu ir elektrības cena biržā. Agrāk tev/visiem bija izlīdzinātais tarifs un piedevām pat ļoti zems. Tagad ir pēc biržas cenas ar visām svārstībām - un tas ir veids kā mēģina izlīdzināt tīkla patēriņa līkni ... un tad vēl visas tās papildu figņas ko pat Latvija ir spiesta tagad iepirkt lai varētu noturēt vajadzīgo elektrības kvalitāti ... NU kaut kad jau mēs nonāksim līdz tam kad viss būs normalizējies utml. bet mēs nebūt vēl neesam šo stāvokli sasnieguši ... lai cik skaistu bildi "pašreklāma" nerādītu ...
Ir nianses, jo ICE motoram ir jaudas līknes tādi kā "sweet spot" , un atkaŗibā no tā kur tas sweet spot ir arī uz 120km/h var izrādīties ekonomiskāk kā uz 60 km/h atkarībā no pārnesumu attiecības ... Normāli 80 km/h uzskata par vienu no jēdzīgākajiem režīmiem ICE, pretestība vēl ietekmē relatīvi maz un motora apgriezieni ir vieni no zemākajiem ...
Bet kalnainos apvidos, var būt pavisma cita matemātika ...
Man ar vienu 1.6 litru benzīna auto ir bijis jau ka Vidzemes pakalnos 80 km/h ir ļoti neekonomisks ātrums, bet 110-120 km/h pret kalnu (ieskrienoties protams tikai lejup braucot) ir daudz ekonomiskāk, t.i. režims ir ar "raustīgu" ātrumu starp 90 un 120, bet ekonomijas ziņā par apmēram litru uz 100 km vinnē ...
Nu mani piemēram neinteresē auto ar automātu, nu tā ka nemaz ...
P.S. likumdošanas kāšus arī salabo tikai tad, kad tie kādam "atspēlējas" ne tajā labākajā veidā ...
Nē loģika ir pareiza - pilsonis parastais - ir nevainīgs, līdz kāds objektīvi spēj pierādīt pretējo. Savukārt amatpersona ( kādi ir arī policisti) pilda savu darbu, jebkura kļūda - ir darba pienākumu nepildīšana, tātad "vainīgs" pēc definīcijas.
Loģiski ka te neviens nav perfekts, tādēļ arī vajag apstrīdēt jebko kur ir neprecizitātes, ātri vien samācīsies pulksteņus sinhronizēt !
Arī nepareizi - auto spidometrs nav sertificēta mērierīce, pat ja tev/viņam likās ka brauc ar 76 km/h viņš varēja nejauši braukt piemēram ar 176km/h ...
"Esi vīrs samaksā sodu par 76 km/h", tas nekas ka tādu ar 176 km/h būtu jāieliek restotā istabiņā uz pārdomu laiku utml.
Tas ir "divpusējs zobens" - ja nav kārtības policijā vai kas nu tur ar šo nodarbojas, tad kādēļ prasam to no pilsoņa parastā ??? Vienam tas ir darbs par kuru tu un es maksājam ... Pie kam visi ļoti labi zinam ka neviens te nav perfekts, un apzināti vai ne bet diennaktī ar 90% varbūtību izdarīs pāris desmitu nebūtisku likumpārkāpumu ...
Nepareizi - ja "mērierīcei" nepareizi strādā viena daļa, tad paļauties ka tai pareizi strādās kāda cita - nedrīkst nerunājot pat par "nevar". Elektronika nav smilšu pulkstenis !
Mja bet Nils Ušakovs laikam palaidis garām faktu ka vairākas moderni būvētas lietas maksā nežēlīgu naudu ... un tad vēl izrādas piemēram moderās lidostas izrādas ka ir kļūdaini uzbīvētas, un var kādam uzkrits uz galvas ... tā ka par cenu brīnīties nebūtu pamata, cits jautājums par to vai tas sasniedz plānoto mērķi.
P.S. un neizliksimies, tāmēs esmu pārliecināts ir iekļauts vairāk, kā tikai ēka, tā kā esam "pavēruši plašu fronti būvniecības fronti " un piķa nav ...
Tas viss ir no sērijas "kā es darītu ja mācētu", bet tā kā jams ir ar kaut kādu "juridisku noslieci", esmu absolūti pārstājis jamo cienīt ... vismaz teorētiski viņam vajadzētu zināt kā pareizi "apkarot" jebko, bet čuš ... tātad nemāk, negrib vai viņam tiek labi maksāts par skandālu uzturēšanu "nekaitīgā virzienā" ...
P.S. neviens no iespējamiem scenārijiem nav "manas cieņas vērts" ...
Jebkura mērierīces kļūda ir tulkojama par labu "klientam" - ir vērts "kasīties" ...
Ļoti bieži tā ir, bet nu arī jebkādi dekoratīvie elementi utml. caurules/gaisa vadi utml. ļoti bieži ir no degoša materiāla. Atkarība no ēkas tipa - var gadīties ka starp stāviem pat nav tā ka tie sanāk 100% atdalīti ar pārsegumu, līdz ar ko kaut kas kūstošs un degošs var nokrist pat vairākus stāvus zemāk un aizsvilināt kaut ko zemāk ...
Atceros LNB Gaismas pilī bija liela ķīvēšanās par to ka nedrīkst būvēt centrālās "atvērtās" trepes vai nu pilnībā no koka, vai pat tikai ar koka elemntiem ( uguns drošās trepes tur visas tāpat bija plānotas viscaur betona ieskautas bez apdares ar pareizām uguns drošam durvīm utml.)
Iekšpuses dažādu koka balstu un utml. salaiduma vietas paskaties.
Man tā SODIS metode šķiet ļōoooooti apšaubāma, taču tehniski baktērijas ļoti ātri mirst pie temperatūrām kas ir 65 grādi C un augstākas ( attiecīgi tur pat ar 1 stundu karstā saulē vairāk kā pietiek), tā ka process visdrīzāk izmanto šo "'fīču" saulainā dienā. Taču video izskatas, ka konkrēti izmanto jau ļoti tīru ūdeni !
Jopcik reklāmas video jau redzamas lietas kas ir šķībi ... tādu var celt sev, bet tirgot ??? tas ir apmēram kā 7 klasnieka veikts "kursadarbs" ... nē nu skaidrs ka es ar taisot pagaidu šķūņa durvis/vārtus esmu izpildījies līdzīgi, tas nekas ka "pagaidu" durvis jau otro gadu desmitu tur stāv ....
Te atkal potenciāli interesants MIT atklājums par ūdens iztvaikošanu ... un tehniski varbūt pat ļoti noderīgs, ja mēs tā turpināsim pasaulē aizdirst ūdens resursus :
t.i. ja šis strādā tik efektīvi kā stāstīts, tad šo metodi būtu jāizmanto pie ražošanas un ražotnēm visur kur rodas ne gluži tīri notekūdeņi ...
Ja tas reāli labi mērogosies, kāpēc gan ne un fosilais paliek tai situācijai kad "vissirslikti.lv" ... Bet nu arī slāpekļa vidē turēts grafīts ... tas nav gluži tā ka tur katru muļķi var laist klāt to visu apkalpot ... nu vai arī tad jānodrošina šamos ar indivduālajiem skābekļa baloniem un vides monitoringa iespējām ...
Un te labs joks "Rietumu valstī" elektroinstalācijas kontekstā:
Daudz sen aizmirstu intersantu vēsturisku aparātu un mehānisku verķu:
Interesantākie aparāti sākas kaut kur no 30 min.
Mja ... Tātad ir nolīgts piegādāt teiksim dzezceļa sliedes, bet tu grasies piegādāt koka gulšņus, jo tā ir ekoloģiskāk ... klients no prieka vai apzadrisīsies ...
Te tā tīri salīdzināšanai var apskatīt mazāko japāni Yanmar VIO10 :
www.machineseeker.lv/yanmar-vio+10+-+1.+hand/i-16286185
Mazāks laikam ir tikai vairs Kobelco SK005
Te tas pats Vicsec VC13 - bildēs - tīri labi var redzēt kur tā "ekonomija" rodas :
www.machinerytrader.com/listing/for-sale/224151399/2023-vicsec-vc13c-mini-up-to-12000-lbs-excavators
Mērinstrumentu un "acs" precizitāte - es sev pats pamanījos uzbūvēt terasi kurai ir iesēdums, jo pamēģināju vai var to izdarīt bez diega/striķa tikai ar līmeņrādi ... milimetrs šur, milimetrs tur - un 1.2 cm "iesēdums" uz 10 metru terases.

Īsumā - labāk būtu lietojis striķi un mietiņus ... bet baigi negribējās lavierēt zirnekļu tīklā, tā kā daudz škembu un un cementa ( liku uz keramzīta klučiem) bija jāpieved. Absolūti stulbs lēmums ... bet nu tākā arī terases plastikāts ir stulba doma, un tiks mainīta tad nav liela bēda ...