Pag vai tad veikalos visiem, vai obligāti visiem darbiniekiem ? Es kaut kāpa diagonāli lasīju - moš palaidu garām .
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Pag vai tad veikalos visiem, vai obligāti visiem darbiniekiem ? Es kaut kāpa diagonāli lasīju - moš palaidu garām .
Precizējums vietā un tieši tas tā arī bija domāts !
Vispār no šī visa es secinatu vienu lietu - pirms kaut ko tālāk darit, CSDD ir jāpublice statistika par to kur tie EV vispar ir reģistreti un kādas uzlādes vietās (ja vispār) ir redzēti. Ka nav tā ka EV lietotaji ir Mārupes vai Ādažu "nabadzīgo" privatmaju rajonu īpašnieki un vinu lidzinieki ... kuriem tās subsidijas būtu "tikai papildus medus kārta uz jau esošas medusmaizes" ...
P.S. un eko-fani jūs droši drīkstat man ziedot EV iegādei, svinigi solos to lietot katru dienu braucot uz darbu Rīgā ... nu ne tā ka man tur būtu jābūt katru dienu ... bet par jūsu naudu - kāpēc ne ...
Reālā dzīvē - ir jāskatas kur ir pieteikami jaunas apakšstacijas, jo kopējā tīklā jaudas pietiek ar uzviju, bet apakšstacijas Rīgā daudzviet ir vecas un ļoti vecas, pajautā lai atsaucas visi kuriem ir vienas fāzes elektrība un pajautā vai ir mēģinājuši pacelt jaudu un kā ir veicies vēl pāri gadi atpakaļ Mežaparkā kur turpat blakus ir TEC, viena fāze bija norma un jaudas palielināšana bija ārpus apspriešanas. Tagad jau ir salabots tur, bet tādu vietu - vairāk kā spēj iedomāties - ar daļu no tādām esmu sastapies strādājot savulaik LNB ... arī Torņkalns tad bija problēmvieta ...
Un ar vienu fāzi tev pat ar vismazāko EV, var būt nopietna problēma to dabūt uzlādēt tik daudz lai citā Rīgas rajonā uz darbu tiktu ...
UN ?
Atkārtošu - vai tu piemaksā šo naudu jaunu dīzeļu iegādē, vai kas ir tas kādēļ bija vērts veikt šo precizēto aprēķinu ?
Un vai esi gatavs piemaksā par pārtiku utml. precēm ko pērc, ja dīzeļa akcīzi izlīdzinātu ???
Daļēji iebilde vietā jo tie teorētiski pēc teh. pases. ir citas kategorijas verķi ...
Bet kravas busi līdz 3,5 tonnām, ļoti plaši tiek izmantoti pa LV piegādes/sagādes vajadzībam, jo C kategorija nav te nemaz tik izplatīta - šoferu trūkst ...
Vai par pārtikas sagādi, vispār preču piegādi utml. esi padomājis pirms šo rakstīji ?
Te ar vienam neregulējas uz S40 - un risinājums kā izdarīja:
blenddoor.com/2017/11/02/volvo-headlight-repair-how-to-with-photos/
Bet tur jams acīmredzot līda iekšā, jo norauts tas viss jau bija iekšpusē, tikai tas ka šīm uz leju nevis uz sānu bija palicis tas viss.
P.S. Un problēmas sākums ka šams secinājis- kāds nejedza kalibrēt minētās lampas augstuma korektoru !!! Un pēc tam - pārāk spēcīgs un dumjš izrādījies ...
Un arī tu droši pie maizes pirkšanas pieliec vēl kādus 50 centus klāt par katru maizes kukuli kas netiek pagatavots Rīgā. Un tā par katru produktu kas netiek ražots Rīgā uz vietas. Tad ari aizdomāsies kādēļ netika pacelts vienādi ...
Malacis parādi tikai to ka matemātiku labi pārzini, tātad ir 0,4 pret 0,5 EUR par litru, bet nevienam akcīzes nodoklis nav atcelts, toties loģikai tev gan 0 līmenī :
Ka visiem, pat tiem kas nebrauc ar savu auto, būtu jāsametas kādiem, cik tur bija - 30'000 potenciālo EV gribētāju, tuvākajos gados tas tev gan šķiet OK.
Benzīngalvu akcīzi taču neizmanto tam lai lai jauno dīzeļu pircējus atbalstītu, jeb izmanto ?
Karalis ir miris, lai dzīvo karalis ...
NU ir ļoti dažādi ar tiem autorāžotājiem, Toyota cik atceros bija ļoti liela unifikācija pāri visiem zīmoliem ieskaitot Lexus, Scion, Daihatsu, Hino utt. Savukārt USA ražōtājiem ( tas bija vecs pētījums pirms ~ 10-20 gadiem) unifikācijas praktiski vispār nebija ... Tgd gan jau ka ir labāk, un attiecīgi visi pārējie ražotāji trāpa kaut kur pa vidu. Bet citādi šobrīd ir Ford un Hondas ar 114,3 diskiem, un mētājas kāds bariņš ar 5x100 no Toyotām, kuras nav kur uzlikt ...
ES stulbošanās nenozīmē ka to nevar pārvērst par kaut ko jēdzīgu vai vismaz jēdzīgāku. Bet pagaidām šai diskusijai nav apakšā nekādu skaitļu, ne tam cik liels ir potenciālais LV sods par CO2 izmešu nesamazināšanu utt. utjpr.
Neviens EV fans jau arī labprāt neatteiksies no haļavas utml. tas nekas ka iespējams ilgtermiņā viņš bez visām subsīdijām ir ieekonomējis ...
T.i. ir es uzstāju skaitļus studijā, tad arī varam padomāt kā tas varētu izskatīties lai būtu jēdzīgi, nu vai vismaz pieņemami visām pusēm ...
Mana atbilde uz to būtu ka neuzliek par pienākumu izbūvēt uzlādes punktus, bet nodrošināt pieslēguma rozetes ( nezinu vai pazemes stāvvietās tā ir laba doma - iespējams nē, tad āra stāvlaukumos pie apgaismes stabiem - te gan norēķinu problēma rodas !) bet valsts un pašvaldībām ir veids kā vienkāršot dzīvi tiem kas veido šos uzlādes punktus, iespējams pat finansiāli atbalstot ( jo NĪ tāpat pēcāk būs naski iekasēt !!!)
P.S. pie mums nav populāri izmantot iemaksātos nodokļus atbilstoši to mērķim, tie tiek vienmērīgi izkaisīti pa "visām brūcēm" pat sevišķi atskaites neprasot ...
Lūk šīs ir rūpes par ekoloģiju (no IKEA) , no kurām ticams ka pat pienemams bizness sanāks !
www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/ikea-atpirks-lietotas-mebeles.d?id=52558853
Un es būtu par to ka nodzītu motoru vietā labās virsbūvēs liek iekšā elektromotorus, vienīgi ar bateriju izvietošāna klasiskā auto varētu būt druksu problēmas, bet ja kāds piedomātu pie modulārām baterijām un brīvi iegādājamiem elektromotoru "kitiem", gan jau ka tauta pavilktos ;)
Man ar šķiet ka eko faktors labi ja 10% intresēja, vairākumam intresēja lētākas izmaksas, jo pareizā laikā lādējot tos verķus, visu ko pārmaksāja 3 gados vēsi var atpelnīt ... un IMO tas arībija pamats EV iegādei .
Man ar tā izklausās ka metinātāji iekš LV būs lielā cieņā !
Laikam jāiegādājas kāds pārīts metināmo aparātu, kamēr vēl nav deficīts
Kā viekt drošu akumlatora maiņu, un kā man attiekties pret tavu veco akumlatoru, kas knapi 80% vai pat mazāk vairs tur ?
NU es tika strikti pret šō neiestātos, jo ja tiešam būs situācija, ka CO2 izmešu dēļ valstij jāmaksā sods, tad šī soda apmērā daudz jēdzīgāk būtu veikt šos EV iegādi veicinošos faktorus, skaidrs ka ekoloģijas ziņā tā ir izteikti formāla pieeja, bet nu pagaidām visa šī mērkaķošanas nav pelnījusi kaut ko vairāk !!!
Nu es tomer visupirms saņemtos un vienotis starp valdību, Rīgu u vēl kādām lielajam pilsētām, un iespējam Pierīgu, par izpēti kur un kā var un vajag ierikot EV uzlades puntus, man šķiet ka butu jēdzīgi teiksim Ziepīti starp mājām, Imantā utml. daudzivokļu māju rajonos, bet ar stratēgisku pieeju, nevis "kā sanāk" , un ka tik nauda apgūta.
Jo pēc CSDD tak.var noskaidrot kādas adrese figure pie EV lietotajiem, un pat ja ne var CSD veikt aptauju pie realiem lietotajiem, vai vajag un ja vajag tad kur tās uzlades butu labas. Un gan jau saliekot galvas kopā ar to var kaut ko jēdzigu pasākt ...
Agrāk viņa raidijumiem sponsors bija Amserv un CSDD, ja tas tā ari ir - nav jau neviena kas varētu pateikt "aizver muti citādi naudas krānu piegriezīsim" ...
Kādreiz šams dzivoja Alderos, nezinu kur tagad, ja joprojām tur pie Baltezera, tad lai pastāsta kā viņš dien diena tiek galā ar to nelaimīgo krustojumu ...
Plus EV yzlādes stacijas tāpat būs izplatību ierobežojošs faktors.
Loģiski - naftiniekiem naudas gana, lai sagatavotos pēc-naftas ērai, valstīm ar naudas gana, nu kāda velna pēc jālien cilvēku kabatās, ok ja vajag valstisku plānu izpildit, nu pastutējat ierobežotu skaitu EV privatajiem un ierobežotu valsts iestādes, kur to izmantot ir jēdzīgi, bet tad ari uzreiz pasaka, ka finansiālu apsverumu dēļ šī gad kvota ir X tūkstoši, un tie kas gribēs sastāsies tai rindā uz šo gadu, nākamo utml.
Un nav pa galvunpa kaklu arī jāmetas taja stulbumā uzreiz par 100%, jo vēlāk EV tiek pirkts jo mazāk bernu slimību tajos ir iekšā, tagad tie joprojām liela daļa ir "bērnu autiņos" .
Brauktu autosportā vai regulāri uz trasi - butu jēga runāt par slāpekli, ja to nedari, tad kā jau te augstāk noradīja - gaiss satur nepilnus 80% slāpekļa, un tas ja tur ir skabeklis, argons utml. atlikušie procenti , tavu dzīvi sevišķi nesabojās. Un gada griezumā tāpat riepas visticamāk pumpēsi klāt utt. un maz ticams ka ar slāpekli.
Un jo lielaks slapekļa procents, jo mazāk riepa reaģē uz temperatūras izmaiņām t.i. sakarstot spiediens riepā praktiski nemainas. Mīnuss tātad tāds ka jēga visai šauram pielietojumam un ārpus tā - vējā izmesta nauda ... tāpat kā par zemeņu, banānu vai "ziemas" gaisu riepās ...
Padzīvosim, redzēsim - šobrīd sēžu karantīnā, jo bija tiešs kontakts dejukolektīvā ar Cov19 pozitīvu meiču. 5dien uztaisīšu analīzes tad zināšu "cik daudz esmu palaidis garām". Jo pēc simptomiem es droši jau 4x esmu Covid-u pārslimojis vēl stipri pirms.
Īsuma idejiski ir tā ka jēga taisit testu ir ne ātrāk par 6. dienu kopš iespējamas saskares, bet rekomendācija ir pie simpotomu paradīšanas vai sākot ar 10-to dienu. jo jebkura citā gadijumā tavam testam ir 0 vērtība, jo vīruss vel var neuzrādities testā, t.i tu esi negatīvs, bet dienu 2 laikā kādu mierigi jau vari aplipināt. Dāžos ekstrēmos gadījumos inkubācijas periods esot arī 21 diena ...
Par parējo pastāstīšu kad zināšu testa rezultātu.
Sadzīviski ta kā esmu privatmaja un brivi speju izolēties pat no ģimenes, mans vienīgais ierobežojums ir nelīst tur kur tauta apgrozās, veikali, darbs utml.
Un Cov19 kontakta, kontaktiem t.i manai ģimenei nekadi ierobežojumi noteikti nav ...
Sazinājas ar pec fakta par pozitīvu rezultatu aptuveni pus dienas laika no SPKC, un velak ģimenes daktere ....