iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
WALA 31.10.2020 13:07

Labāk jau nu.būtu paklusējis. Dažām lietām nosaukums ir dots vel pirms kāds to bija ievietojis periodiskajā tabulā. Tātad pēc tavu apgalvojumu loģikas vēsture ari var būt nepareiza, (uzsvars uz realo notikumu gaitu, nevis notikumu interpretāciju, kā teiksim vēstures grāmatās) ...

WALA 31.10.2020 13:00

Nē tev nav taisnība un ari man nav 100% taisnība (jo es apzinati lielu daļu lietu esmu vienkāršojis) , bet kuģu atšķirībam nav nozīmes, vai ja vēlies precīzāk, tad nav nozīme statistiskās kļūdas ietvaros. Bet ja gribi tos saukt par meliem - laipni lūgts, jo tā tiešām ir statistika un statistikā bāzēti aprēķini. Jā es saku ka ticami, jo praksē cik dažiem kuģiem ir kuģu kartēs sekots ir bijuši šādi rezultāti. Pat militarajiem kurus dzen kodolenerģija ...

Bet redzu ka gribi visu vienā putrā, tas nekas ka pats pateici ka vecaki kugi pat Baltijas jūrā "velkas". + Tad kad tu ieraudzisi Emma Maersk Baltijas jūrā - pabļauj, man ar būs intersanti uzzinat ar kādu ātrumi tāds kreisēs pie mums ;)

WALA 31.10.2020 10:49

Abilde uz to ir ļoti kompleksa, bet pāris būtiskakie momenti:

1) Baltijas jūra ir vien no "saldākajām", attiecīgi mazāka prestestība pat līdz 10% mazāka:

itameri.fi/en-US/The_Baltic_Sea_now/Water_quality/Salinity

2) Stokholmas ostas jūras ceļš ir šaurs un diezgan noslogots, domāju ka laika menedžements tur spēlē būtisku lomu.

3) Megastar ir super jauns kuģis gan ar modernu motoru, gan nelieto dīzeli, tādēļ arī brauc krieni ātrāk, jo gan izmešu ziņā gan daudzējādi citādi vinnē pret tiem pārējiem, vecākos kuģus un dīzeļa motoru speciāli dzenā ar to ap 30 km/h ātrumu, lai mazinātu izmešu apjomu, visādi citādi tas ātrums kas parasti kuģiem visur tiek norādīts kā "operating" ( bieži ap tiem 50 km/h) ir motoram pie 75 līdz 80% no maksimālās jaudas, tātad teorētiski atmetot degvielas patēriņu vispiemērotākais ātrums kuģim būtu šis " operating" speed, bet nu tuvu 50% vai dažreiz vairāk degvielas ekonomijas tomēr arī daudz ko nosaka ;)

WALA 31.10.2020 9:40

Ekonomisks kreisēšanas ātrums ir tāds pie kura kuģis tērē maksimali maz degvielas, taja pašā laikā joprojām ta nodrošinatie pakalpojumi ir pieņemamas kvalitates un ātruma. 2007/8 gada krīzes laikā pirmoreiz sāka ar to eksperimentet un nopietni ievāca datus analīzei. Eksiste vēl.tikai super zems kuģa ātrums zem 15 mezgliem stundā (<27 kph) pie kura tērē vēl mazāk, tikai tādam ātrumam ne visās jūrās/okeānos tiešām būs kāda ekonomija, un tad ir arī tāds zems ātrums (neatceros 6 mezgli vai kas tāds) pie kura vairs nekāda ekonomija vispār nesanāk. Un tas "sweet spot" ir ap 30km/h un absolūtais statistiskais maksimums ko tika izpētijuši kaut kur ap 37 km/h vēl ir ar degvielas ietaupījumu ap 33% no ta ko rij pie maksimalās jaudas.

WALA 31.10.2020 1:17

Skaidrs ar tevi.

Ne par fūrēm ko zini ne par kuģiem. Vienigie kuģi ar lielāku ekonomisko ātrumu ir uz zemudens spārna, to skaits ir tāds ka tos vispār var ignorēt, uz visiem pārējiem ūdens virsmas spraigums iedarbojas vienādi, visam citam nahren nav nozīmes izņemot gadījumus ar vēju vai ūdens straumēm.

Un modernai turbo dīzeļ fūrei, kalni ir dziļi pie pakalas, kamēr tā nav līkumu līkumos vijīga neliela trase kā Trollstigen, un atkal šādas trases ir tik maz izplatitas, ka tur ar puspiekabēm cenšas nelīst, izņemot tos gadījumus kad neka citadi to nevar.

Lūžņi kas kalnā nevelk ir saatopami tikai tādās valstīs kā pie mums .... Galvenās kravas auto "bremzes" ir pilsētas tādās valstīs kā pie mums un uz bāņiem sastrēgumi avāriju dēļ ...

P.S. kravas auto ātrums ir māksligi ierobežots, un tām problēmas nesagāda nekas cits kā stiprs sānvējš pie vieglas kravas, visos citos gadijumos tās tikai rij vairāk degvielas.

WALA 30.10.2020 16:14

Ekonomisks kuģa kreisēšanas ātrums ir ap 30 km/h, tātad auto brauc max ap 2,6 reizes ātrāk, bet tam jāstajas mierā pēc noteikta laika, kuģim tā nav, līdz ar ko videjais ātrums uz teiksim 10000 km tiem būs ļoti līdzīgs, vai kuģis moš pat ātrāks straumju vai ceļavēja ietekmē !

WALA 30.10.2020 16:02

Sarunāsim ka neizliksies ka kaut ko no tā visa saproti, Āfrrika bija tāds ļoti vienkāršots piemērs, kur jebkurš zinatu un saprastu. Bet iekš ASV es esmu drusku vairāk apgrozijies kā liela daļa iAuto publikas, un tur tās problēmas ir tueši tādā pašā mērā kā visur citur. Potams ir kaut kādas nianses, bet nav pilnigi nekā unikāla nevienz ne otrā sistēmā. Kad nebus ko darit domāju ka nebūs sarežģīti atrast publicetus piemērus iz ASV dzīves ...

WALA 30.10.2020 11:12

Šie stāsti man pašam labi zināmi no radiem, pat ne tikai no latviešiem.

WALA 30.10.2020 10:47

Kā tu zini ka cilvēks nav vienkārši apzinīgs braucot ar darba vai nomas auto, kuru koplieto vairāki ???

Aizspriedumaini esam drusku nevietā !!!

WALA 30.10.2020 10:45

tam jau nav nekāda sakara, tās maskas ko tev iesaka valkāt nekā neitekmē vīrusa "uzņemšanas" procesu tev, tās tikai aizkavē vīrusa izplatību gadijumā ja "pacients" neapzinās ka ir slims, un piešķauda veikalu, plauktus un visus apkārtējos ... maska vienkārši samazina to cik tālu "šķaudiens" var aizšaut izdalītos pilienus...

WALA 30.10.2020 10:35

Par tiem buržujiem vs nabagiem - tu jau zini manu nostāju - tur labas receptes nav , tie kas ir pieraduši pie koruptīvas prakses buržuju rindās, kuri augstu nevērtē cilvēkus kas palīdzējuši tikt pie bagātības utml. - no tiem tāpat nav sevišķi lielas jēgas. Kad viss kļūst par pliku biznesu un "nothing personal" tas sāk kapitāli iegriezt sabiedrībai kopumā ( kā tas bieži notiek ar buržujiem Āfrikas valstīs un ne tikai tur). Un par nabagu galu līdzīgi - daži nekad nestrādās un necentīsies dzīvi uzlabot, savukārt daži tādēļ ka ir "izsalkuši" kļūs par turīgiem vīriem.

Bet kopumā uzskatu ka lietu stumdīšana ir izdevīga tikai tik tālu, kamēr tajās valstīs kuras ražo var atļauties piecūkot vietējo ekoloģiju vairāk kā tavā mītnes zemē, tajā brīdī kad noteikumi kļūst absolūti vienādi - darbaspēka izmaksas vairs nespēlē tik būtisku lomu šajā robotu laikmetā !

WALA 30.10.2020 7:08

Pats taču labi zini, ka uztaisot garākus pārnesumus dīzelim, tos 6K nahren nemaz nevajag ...

WALA 29.10.2020 20:21

Tas ir drusku kļūdains uzskats, tad ja kārbas uztaisītu ar konkrētu mērķi salikt otra degvielas tipa motoru notiektā parametrā, tad pateikt kurs galu gala uzvaretu nav iespējams. Bet nu ielas dīzelis nekad nav taisīts ar domu skrieties ar benzīnu, attiecigi tam ir pilnīgi citam mērķim sarēķināti parnesumi, kur pirmais bieži ir ļoti "īss", un tadēļ arī nereti benzīnniekiem.pilnīgi pietiek ar mazāku pārnesumu skaitu, jo tie atkal būvēti ar drusku citu mērķi ...

WALA 29.10.2020 11:37

Te drizāk ir jautajums vai tam ir kāds jēdzīgs pamatojums - stumt apkārt pasaulei to ko ļoti bieži var ražot yz vietas !!! Ekoloģija nav tikai kaut kāda mistiska CO2 izpūšana no skursteņa vai izputēja ...

WALA 28.10.2020 17:44

NU 3,1415... tur pat īpaši apdāvinātiem ir gan dzīvojamās zonas beigas gan dodiet ceļu ... laikam "pretrunīgās zīmes nesaprata"

.. vai aŗi kamēr CSN grāmatu škirstīja tikmēr krustojums "izskrēja priekšā" ... ar visu koku.

WALA 28.10.2020 12:04

imzz rakstīja: Ultimatīvi ideja ir nevis vadītājs kreisajā vai labajā pusē, bet iespēja vadītājam izvēlēties jebkuru vietu visā priekšējā sēdekļa platumā, pa vidu arī, ja grib. Šāda modelim, saprotams, visas lampas pārregulēsies automātiski, jādomā, spoguļi arī.

Cik te nesenā topikā par Volvo lukturiem iepētīju, tad šamiem ir viegli pārslēdzams optikas "aizkars" jau kādu laiku atpakaļ.

Tā ka tā nu toč nav problēma, un "drive by wire" pie elektriska stūres pastiprinātāja ar īsti nav problēma, tik es tādu auto negribu ...

To pašu var arī ar hidrauliku izdarīt, tikai tā stūrēšanas precizitate cietīs ...

WALA 28.10.2020 6:51

Nu es ar nespēju saprast kā jābrauc vai kādus sūdus jālej lai termostats nosprāgtu ... viena no vienkāršākajām detaļām iekš auto .

WALA 27.10.2020 18:27

Auto protams būs miglā tīts ..., un kafijas biezumos zīlējams ...

Te viens piemērs uz Honda Fit - ar suņa sagrauztu rokturi - lai iekšas labāk redzamas:

www.youtube.com/watch?v=amarUs7VPAs

WALA 27.10.2020 18:14

Pogas problēma ir būtiska tad ja novilkta roķene vairs nefiksējas !

Kamēr tā problēma ir tikai nolaistai - pofig !

Bet tur nekāsarežģīta nav - poga, stienis un astpere/es. Ja ir konkrēts auto - var mēģināt sameklēt netā kā to labot !

WALA 27.10.2020 18:08

Jā un nē, bez tranzīta kravām neviens velns to dzlezceļu uzturēt nespētu, nav te LV nekad bijuši un arī visticamāk nebūs tik daudz tautas lai pasažieru transports jelkad būtu plusos. Un man besī ka cilvēki muld par kaut kāda ES naudām utml. - kāda šķirba no kuriens nāk pirkšanas nauda, ja tam nav ekonomiska pamatojuma, tad nav, un nav svarīgi cik lielu "dāvanu" saņemam, agri vai vēlu izmaksas tāpat sadalis uz "dzīvajām un ekonomiski aktīvajām galviņām" ...

WALA 27.10.2020 16:21

Ārēji itkā smuks, bet man šķiet ka pat 6 vietīgā versija diezgan sūkā salīdzinot ar tā pašām Toyotām pēc iekšas ērtībām ... baigi maziņš tas salons ...

WALA 27.10.2020 16:09

NU tā kā manis nav vispār ... tfu, tas ir manis nav nevienā no soc. tīkliem, tad man ir diezgan vienalga kas tur notiek ...

WALA 27.10.2020 15:37

Par tevi es te nešaubos, bet ieliku tikai salīdzinošus lielumus, lai neturpinās anekdošu izplatīšana.

P.S. uzbraukums kurīza kuģiem ar nebūs īsti tas kas tur minēts ( pasažieru prāmji), bet idejiski tie parasti ir vieni no ilgāk apkārt staigājošajiem lūžņiem pasaules jūrās, kamēr parējiem kuģiem dažādu iemeslu pēc iznāk ka ir jāmainās stipri biežāk ... cerams ka tos mega motorus mēdz arī atjaunināt kalpošanas laikā ...

WALA 27.10.2020 15:20

Teiktais protams ir pārspīlejums, bet ko lai tev saka Emma Maersk viens no lielākajiem (bet ne pats lielākais) konteineru kuģis patērē 6500 (ekonomiskākais rež.) līdz 14000 (pilna jauda) litru stundā. Taču gada griezumā skatoties, gan jau ka ierēķinot visas dīkstāves utml. šis verķis tuvojas tam miljonam, jo auto jau arī nebrauc visu laiku, kamēr šis pat izkraujoties - kurina ( protams izteikti mazāk, bet tomēr) ...

P.S. LV gada dīzeļa patēriņš ir mazliet virs 1 miljona tonnu gadā, ja atmiņa neviļ !

WALA 27.10.2020 14:59

Kā lai tev pasaka, man nepatīk ka cilvēks bez pieredzes šādi mēģina vilkt, par konkrēto kadru - kaut arī tad bija diezgan jauns čalis, tomēr es tik ļoti nesatraucos un nesatrauktos, tiesa viņš to darbu pameta gadus 5 atpakaļ, jo pie visa tā ka kompānija skaidri pateica ka sodus visus samaksās, tas darba režīms ar 6 no rīta uz ceļa un HZ cikos atpakaļ Rīgā + uzkrauties nākamai dienai citam rinķim - ilgi nav panesams.

Bet tad atkal no citas puses, maziem tigoņiem ar kaut kā jādzīvo, un attiecīgi ja viņiem nav tādu dullu piegādātāju kas uz šādu joku parakstīsies, tad paliks tikai lielveikali, un pie mums Mārupē lielveikali jau slauc iedzīvotājus ka maz neliekas, tā ka es gribētu zināt kur šejienes pamatiedzīvotāji iepērkas, jo jau man te apkārt kunkst par cenām ...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti