Ehhh, kārtējā garlaicīgā žūrnālistu izvēle.
Visi laikam šāusmīgie praktiķi salasījušīes. ![]()
![]()
![]()
Ehhh, kārtējā garlaicīgā žūrnālistu izvēle.
Visi laikam šāusmīgie praktiķi salasījušīes. ![]()
![]()
![]()
Da labi strīds par quattro vs FWD un RWD ir bezjēdzīgs, autosportā kur tās mašīnas tiek maksimali tuvu piedzītas noteikumu robežām auto ir ļoti līdzīgi, ja neskaita vienu būtisku faktu - FWD mašīnām pēc noteikumiem ir vismazākais minimali pieļaujamais svars, tad nedaudz lielāks tas bija RWD, un AWD auto jams bija vēl par kādi hhm vot neatceros 100 kg čtoļi lielāks. Tas tīri tādēl lai izlīdzinātu auto piedziņas ietekmi uz sacīkšu rezultātu. No tā var secināt ka pie vienādas masas un visticamāk arī vienādas motora jaudas lielākās priekšrocības ir AWD mašīnām, tad RWD un tad FWD.
Tiesa lietus laikā RWD sacīkšu mašīnas parasti zaudē abām pārējām piedziņām !!!
Ielas mašīnām protams lielākā daļa Audi Q un BMW x ir smagāki nekā FWD vai RWD attiecīgie analogi, līdz ar to nevar teikt ka šie auto būs līdzvērtīgi visos apstākļos.
Seene rakstīja:
Nu redz - un te jau nāk talkā jaunās paaudzes AWD - nevis bezceļu, bet "gudrās" piedziņas, kas spēj būt RWD vai FWD atkarībā pielietojuma - tieši tā, kā pats saki. Un degvielas patēriņš nebūt nepalielinās ievērojami. Katrā gadījumā mazāk, nekā klasiskajam automātam, salīdzinājumā ar manuālo kārbu.
OK, bet godīgi teiksim Haldexis mani galīgi nepārliecina ja ir jāved kravas kas sniedzas virs 1 tonnas un vai arī jāvalkā kāda nopietnāka piekabe. Man subjektīvi škiet ka jams krietni par daudz sasils.
Seene rakstīja:
Un kā vēl dos - atceries, ka diskusija ir par pilnpiedziņas spēju šo atšķirību izmantot. Vai tiešām esi pārliecināts, ka arī 5% papildus jaudai nav nozīme, lai iekustinātu auto?
Vispār izlasi, ko patiesībā apstrīdi - diskusija ir par AWD un to, ka labs AWD māk izmantot priekšrocības no FWD / RWD, no kurām viena ir saķeres pārnešana uz pakaļejo asi uzrāvienā.
Da labi neņem pierē - mēs tak sen jau aizpeldējām jukan no topica tēmas. Es tik atsevišķiem teikumiem piesējos un tam ka nav absolūtas patiesības šajā jomā. Tajā skaitā ka visur un vienmēr rullz AWD. Vai ka vienmēr un visur RWD būs rulzīgāks par FWD. Tas ir tikai un vienīgi atkarīgs no pielietojuma. NU nebūs jēgas RWD pickupam kurš braukā praktiski tukšs no lielas jaudas vai griezes momenta, jo jams to tāpat nespēs likt lietā. Tāpat kā tāds pat pikups ar virtuali iedomato FWD būtu labs kamēr nav piekrauts, bet kā javed krava vai jāvelk piekabe tā būtu absolūti garām.
msh rakstīja: A jūs tur abi beidziet cepties par bezpiedziņām, kvatrõ ūber alles!
Gribi piedalīties ![]()
Par kādu kvatro tu runā, tādu kā Audēju quattro un Torsenu, vai Haldexu jeb par kvatro kā AWD ??? Un kur tas kvatro tā rullz, tas būtu degvielas patēriņš vai ??? ![]()
Seene rakstīja:
Auzās jau nu iebrauci. Arī šiem auto mainās piespiedējspēka attiecība par labu pakaļejai asij. NAV šobrīd sērijveida auto, kas uzrāvienā papildus noslogotu priekšējo asi, vai kaut vai saglabātu nemainīgu svaru sadalījumu
Errr par šo šķiet es jau teicu ka es piekrītu tam ka priekšas ass atslogojas.
Seene rakstīja:
Tavā gadījumā varam runāt par, piemēram svara sadālijuma (no pirksta izzīstiem cipariem) 75/25 nobīdi uz 70/30, kas joprojām nozīmē labāku piespiedējspēku priekšējai asij, bet ne faktu, ka uzrāvienā tā netiktu atslogota.
Un autiņam kuram būtu šādi (no pirksta izzīsti) tie svara sadalījuma parametri tā 5% svara pārnesšana uz pakaļasi nedos absolūti neko saķeres palielināšanai - ja jamam dibenrati būs sāķuši slīdēt varēsi skaisti nskatīties kā FWD auto vinnē ne vienu vien auto korpusu attiecībā pret tavu RWD ar tizlu masas sadalījumu !!!
!!! Besī ka nau edit šim forumama :evil:
Seene rakstīja:
Auzās jau nu iebrauci. Arī šiem auto mainās piespiedējspēka attiecība par labu pakaļejai asij. NAV šobrīd sērijveida auto, kas uzrāvienā papildus noslogotu priekšējo asi, vai kaut vai saglabātu nemainīgu svaru sadalījumu
Errr par šo šķiet es jau teicu ka es piekrītu tam ka priekšas ass atslogojas.
Seene rakstīja:
Tavā gadījumā varam runāt par, piemēram svara sadālijuma (no pirksta izzīstiem cipariem) 75/25 nobīdi uz 70/30, kas joprojām nozīmē labāku piespiedējspēku priekšējai asij, bet ne faktu, ka uzrāvienā tā netiktu atslogota.
Un autiņam kuram būtu šādi (no pirksta izzīsti) tie svara sadalījuma parametri tā 5% svara pārnesšana uz pakaļasi nedos absolūti neko saķeres palielināšanai - ja jamam dibenrati būs sāķuši slīdēt varēsi skaisti nskatīties kā FWD auto vinnē ne vienu vien auto korpusu attiecībā pret tavu RWD ar tizlu masas sadalījumu !!!
Seene rakstīja:
Nu joka pēc pastāsti par to izņēmumu no reālās dzīves... Neaizmirsti tikai, ka šeit runājam par sērijveida auto piedziņas sistēmām.
Jebkurš tukšs USA buss vai RWD pickup (bez bloķa) bez kravas, kuram motors ir priekšā un piedziņa uz pēcpusi. Lūk šādiem auto ja dara kā tu saki ka gāzi grīdā no 0 km/h - jamie spolē daudz un dikti pirms uzņem ātrumu. Principā aºī gana daudz citu US "liellaivu" uzvedas tieši tāpat. Tacu jo mazaks attālums starp asīm un/vai izsvarojums pa asīm tuvojas 50/50 - tā saprotams tev ir pilnīga taisnība par to efektīvāku startu. Tikai jāsaka ka standarta sacīkšu auto gadījumā, kad esmu redzējis BMW vs Civic - atšķirība bija par apmēram mašīnas korpusu, kas patiesībā ir štrunc gan laika gan rezultāta izteiksmē.
Pirmais rakstīja:
VWfans rakstīja: ... un manējās riepas ir kalpojušas uz rāmās Opel-Merivas 1,3 CDTI, ar kuru, kā jau iAuto lasītājiem zināms, nav braukts strauji un riepas jājoši.
tas, ka tavs opelis ir trīsritenis vēl nebija zināms nevienam
Tas tokš ekonomiskāk - mazāk riteņu jāpērk, jamontē utt.. Un aºī berzes radītā pretestība mazāka.
P.S. arī bija ziemā iespēja redzēt ka USA k-kāds buss tipa Dodge RAM savus ērzeļus un griezes momentu nespēja nolikt uz ceļa, nācās cilvēkiem palīdzēt ar pelniem zem riteņiem.
Seene rakstīja:
Mēs šeit diskutējam, ka uzrāvienā RWD nodrošina labāku saķeri, nekā FWD. Tavas papildus iedomas ir tava personīgā izvēle.
...
Ja mēs diskutējam par šo - tad arī šeit var atrast izņēmumus no reālās dzīves
Bet lai nu paliek - saprotu jau par ko tu runā tikai gribēju pateikt ka nav tādas absolūtas patiesības par šīm lietām !!!
Sretsked rakstīja: Autobusa stāvvietas ir paredzētas autobusiem, lai tie garantēti var apstāties un sagaidīt savu reiza laiku,lai nav jāblandās pa pilsētu un jāmeklē kur stāvet.
Nākamreiz topika autors to zinās,ka viņš traucē autobusiem.
Lūk šī gan ir mazliet aplama domāšana, ja autobuss tur patiešām stāveš nevis tika apstāsies - tad jēga šais tāvvietai ir nekāda !!! Man te blakus darbam ar ir šāda stavvieta + papildzīme ar "apstāšanās uz laiku" (cerams pareizi jamo apsaucu). Luk tad tam ir jēga, ka šeit autobuss drīkst apstāties un stāvēt pietiekami ilgi lai uzņemtu pasažierus, bet tajā pat laikā netraucēt pārāk citiem tādiem pat tr-ta līdzekļiem. Sajā gadījumā iemesls šadai zīmei ir tuvumā esoša viesnīca !!!
Jatasia onlaine gamings - varēs virtuāli sadot pa purnu. ![]()
![]()
![]()
Seene rakstīja:
PN. Spēj paskaidrot kādā tieši veidā fakts, ka ir sacīkstes, kas sākas gaitā, ietekmē parasta auto asu noslogojuma izmaiņas paātrinājumā? Jeb esi tik tālu sapinies savos murgos, ka nespēj vairs ne atrast loģiskus argumentus, ne arī atzīt savu kļūdu?
Pats PN
Mēs ar tevi diskutējām tikai un vienīgi par to ka 300 Zs ir kur likt vai nav kur likt STARTĀ uz priekšpiedziņu. Pārējais mani īpaši nesipj sājā kontekstā. Ass noslogojums ir cita tēma, lai aºī principiāli ņemot nav nekādu problēmu pie vajadzības uztaisīt tā lai auto priekšas ass tiek atbilstoši noslogota nevis atslogota utt.!!! Viss ir relatīvs, pat ja ikdienā pārsvarā ir tieši tā kā tu saki !!! Bet tikai pāºsvarā nevis absolūti visur un vienmēr !!!
Seene rakstīja:
STARTS IR 0km/h! VISS. Te arī diskusija beidzas.
STARTS vispārzināmā nozīmē ir sacīkstes sākums. Un ir savīkstes kas sākas gaitā nevis no 0 km/h !!!
Cits punkts ... skatu !
Seene rakstīja:
Tieš tā - nevajag domāt kā dornim. NEVIENS auto startā neizmanto max jaudu. Un tieši tadēļ ir smieklīgi argumenti par to, kas FWD spējot izmantot 300Zs braukšanas uzsākšanai.
Un kādēļ tu domā ka nespēj - jā no 0km/h nespēj, bet tiklīdz sasniedz kaut kādus 20 km/h - tā principā jau spēj !!!
Seene rakstīja:
300Zs sausā laikā var nodedzināt priekšējās riepas stāvot uz vietas. Ieteiktu pamēģināt strauji atlaist sajūgu, kad motors jau griežas redlainā (jo tas ir vienīgais veids, kā uzsākt braukšanu ar kaut ko vismaz pietuvinātu minētajiem 300Zs) un tad izteikt šādas gudrības.
Nevajag jau braukt kā dornim !!! Skaidrs ka pie redlaina strauji atmetot sajūgu būs viena no 3 lietām (atkaºībā no riepām, un tā kas auto ir tehniski ieguldīts ) - rati buksēs, nobirs sajūgs vai auto šausies uz priekšu.
P.S. es gan vēl neesmu redzējis nevienu cilvēku kas ar da jebkādu auto mēģinātu no vietas kustēt ar gāzi grīdā. Nē nu labi moš arī redzeju k-kādu Subaru STI, tiesa jams nekur tā arī neaizbrauca, jo salauza ātrumkārbai pirmos pāris robus !!!
Sretsked rakstīja:
WALA rakstīja:
Jā jā un tad ap 2007 bija pasaules Siena, Miets utml. visādi pasaules brīnumi un kronis visam Mazsalacas "sūdu bedre" ko daudzi dēvē par "meteorītu". Moš vienīgi Latvijas valsts gals ir vienīgā kaut cik reāli iespējamā lieta, nu jā un iespēja ieraudzīt Jetiju.
iAuto ir savs Jetijs.
Zinam, tādēļ aºī tā izteicos. ![]()
Yetti rakstīja:
kashmars rakstīja: galvenais ir ziemas R15 platums orģināls bija 185 un augstums 65. Tagad stāv virsū 195 65 - ir pa platu, nedaudz uz līkumiem un pie lielākas noslodzes beržas arkās pret plasmasiem
par platu un par augstu... 195/65 ir augstākas nekā 185/65, jo 65 nav mm, bet % no riepas platuma...
+1
Un ne jau 195 platuma dēļ beržas arkās, tad drīzāk dēļ tā 65 % augstuma, kaut gan vēl vairāk iespejams ka tev nav diski ar atbilstošu izvirzījumu, vai aºī esi auto nosēdinājis !!!
P.S. Nav ko tirsties, ņem jauns riepas no Depo un miers tāpat tev lietotas mazāk par 15 Ls/gab neizmaksās (drīzak pat. 20 Ls /gab.)
Sretsked rakstīja:
anonimikis rakstīja: daži prognozē, ka 2012.gadā beidzoties maiju kalendārs un tāpēc būs globāls *******
Nu ja, tāpēc jau vajag tagad vēl baudīt dzīvi.
PS. 2000. gadā ar bij pasaules Gals
Jā jā un tad ap 2007 bija pasaules Siena, Miets utml. visādi pasaules brīnumi un kronis visam Mazsalacas "sūdu bedre" ko daudzi dēvē par "meteorītu". Moš vienīgi Latvijas valsts gals ir vienīgā kaut cik reāli iespējamā lieta, nu jā un iespēja ieraudzīt Jetiju. ![]()
![]()
![]()
Seene rakstīja:
_
...
Un tavs 300Zs piemērs ir pilnīgi sviestains - ar FWD tu gluži vienkārši šādu jaudu uzrāvienā nevari izmantot. Un tad arī no tās daļiņas, ko vari, auto sasveras tikai par 1cm.
Nebūs gluži taisnība 300 Zs sausā laikā var izlikt uz asfalta ar priekšpiedziņu !!! Jautājums ir tikai par riepām, auto svaru un teiksim LSD esamību.
P.S. tas ir ja runā par rāvienu no vietas, jo braucot jau ar 50+ km/h tos 300Zs uz ceļa var izlikt bez papildu nosacījumiem. Pavisam drīz šķiet LV būs viena 7 paaudzes Celica ar vismaz šadiem parametriem.
Seene rakstīja:
_PN_ rakstīja:
Uzsākot ar 300+ zs priekšpiedziņu pakaļa tikai nedaudz iesēžas par kādu cm vai diviem, nevis kā te apraksta - spiež pie zemes. Jā, ar nojātu piekari piekari pakaļa var arī strīķēt zemi pie uzsākšanas.
Laikam jau nespēj atsškirt cm no kg... kad būsi apguvis pamatskolas fiziku, parunāsim...
NU vienīgais kur tiešām varētu būt ka minimali "piesēžas" auto ir ar elektro-hidraulisko piekari vai elektroniski regulējamiem amortizatoriem. Lexus IS-F kaut ko līdzīgu varētu izpildīt, MB paris modeļi.
Domāju ka pi iespējas var mēģinat pierādīt ka tu tur tikai apstājies uz laiku līdz 5 min. lai iekrautu kravu vai uzņemtu pasažieri. Tiesa tā kā pats nebiji klāt kad tevi sodīja, tad pasažiera uzņemšanas fakc tev visdrīzāk neies krastā. Tāpat arī ja viņi var pierādīt ka tur tu sabiji vairāk par 5.min. Apstāšanos šī zīme nekādi neregulē !!!
Kas tad var būt ja pasaulē lietoto auto cenas būtiski nav mainījušas, vai ir kāpušas uz augšu ?!?!
Jā jauniem auto cenas ir nokritušas, bet lietotiem - ne !!!
Seene rakstīja:
Nebūt ne. Torsens ir neizslidināmā (un ja izdodas, tad nesavācamā) pilnpiedziņa, bet haldekss nejūk prātā no vadāmām sānslīdēm un principā ir vācams tāpat kā FWD, tikai vieglāk
Piedod bet Torsens ir ļoooooti saprotama AWD sistēma, jo jamais nenozīme "cietu" sasaisti starp priekšas un aizmugures tiltu (teiksim tā kā to dara visko sajūgs {viscous coupling}). Torsena īpatnība ir tāda ,ka ja tu viņam nepievadi spēku (no motora) jams strādās kā brīvais diferenciālis, tobiš auto izraujot no ātruma pa slidenu virsmu būs tikpat labi prognozējams kā parasts RWD vai FWD tādso pat apstākļos. Torsens tikai "pārdala" spēku pa asīm tiklīdz ir būtiska atšķirība asu griezšanās ātrumos, kas var notikt tikai gadījumā ja tiek "pielikts" spēks no motora puses. Diezin vai to pašu var teikt pat par jaunākās paaudzes Haldexi !!!
Un VC to dara pavisma tizlā veidā (teiksim uz Celica GT4) ja savā stulbumā izdomāsi uz ledus atlaist pilnībā gāzi vai vēl "labāķ" izslēgt no ātruma - tas auto sāk lēni bet pārliecinoši griezties ap savu asi.