Rivian marasmainas problēmas - 2+% no uzlādes "iztvaiko gaisā" kamēr vienkārši stāv "pie sētas":
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Rivian marasmainas problēmas - 2+% no uzlādes "iztvaiko gaisā" kamēr vienkārši stāv "pie sētas":
Cien. "auzu ekspert" kurā vietā rindiņā
"tu taču saproti ka ja kāds taisa auto motorus tieši tēmētus uz ekoloģiju, nevis jaudu, tad no tiem gribēt celt ārā jaudu ir muļķības kalngals"
bija kaut kas tāds grūti saprotams ?!?!?
Pat vēl pirms ekoloģijas mērkaķošanās toyota "jaudīgajiem" motoriem bija pilnīgi cits klaņu gājiens, cita kloķene, sadalenes, papildu eļļas sprauslas ar attiecīgiem ēļas kanāliem ... KO pie vlena tu gribi no "eko-motora", kura pēc definīcijas ir tādi ģeometriskie paramteri, ka pirmkārt tur neko jēdzīgu neizspiedīsi, un otrkārt ja "spiedīsi" tad salauzīsi. Tas nav nejauši, ka "skrūvē" tikai noteiktu tipu motorus, jo pārējie inženiertehniski nav tam piemēroti un tam ir finansiāli, ne fiziski kāda jēga.
Gribi pastrīdēties par to vai VW gammā var atrast eko "sūdmotorus" - varam - man bračkam ir kāreiz tāds 7 golps ar ekonomisku "sūdmotoru", savukārt citam rada gabalam ir 8 golps GTI, un motori ir nesalīdzināmi ...
Mana "pārliecība" gan ir - jo vairāk visādu "aktīvo" drošības štruntu ir auto, jo vidusmēra autovadītājs brauc arvien sūdīgāk ...
Es pat piemēram teiktu, ka līdz ar stūres pastiprinātāja ieviešanu, cilvēki sākuši līkumus "ņemt" bez domāšanas, un tad rodas joki, ka līkuma vidū, kāds pēkšņi bremzes spiež ... tas nozīmē tikai vienu - mēs nedomājam ko daram tiklīdz autovadīšana paliek "pieejama katram" ...
Man kolēģa Yaris GR tādu pat joku uz daudzjoslu ielas uztaisija, kad k-kads Audi vidējā nobremzējās acimredzami nesaprotot kur un kā tālāk. Yaris nolika pa mēmajiem, tas nekas ka Audi saprata klūdu un kartīgi uzbēra lai notītos ... bet Yaris palika līdz pilnīgi mierā nolikās .... labi ka pakaļā neviens neielika ...
Normāli, tas pat ir specifikācijās atrodams (rear/front track)
Būsi pārsteigts cik japāņiem "to izņēmumu" ir ...
Arī Koyota 1,6 litri , 2 litri utml. līdz ekoloģijas ēras sākumam bij diezgan "nejauks" zvēriņš.
Arī tagad līdzvērtīgi eksistē piem:
en.wikipedia.org/wiki/Toyota_G16E_engine
Bet par parējo rakstīto, tu taču saproti ka ja kāds taisa auto motorus tieši tēmētus uz ekoloģiju, nevis jaudu, tad no tiem gribēt celt ārā jaudu ir muļķības kalngals. Toyotai jau ļoti sen ir tādas "pretstatu" motoru sērijas (piem. 4A-FE un 4A-GE), kur viena nav paredzēta diži tūnēt, kamēr otra pat ar turbo standarta komplektācijā labi "savietojas".
Tā pašā Golfa 1,6 un 2 litri aŗi mēdz būt ļoti dažādi ...
Intersanti kādā mērā "žurnālisti" un šķeldas kurinātāji aizmirsa pieminēt CO2 kvotu izmaksas ???? Nav kādam cipari pie rokas ?
Ok, tiks ņemc vērā ;)
Redaktor, kas notika ar daļu (arī manu) komentāru pie Skulte LNG raksta 22.02.2023 :
======
Piem. :
Plurkt 22.februāris 2023 8:32
----
Pareizi! Perekupu valstī ir jāatbalsta tikai igauņu desu, leišu vistu un piena tirdzniecība! Viss pārējais lai iet nakuj!
Ja terminālī būtu iesaistīts Soross, tad arī nakuj sūtītu?!
====
WALA 22.februāris 2023 9:25
---
Neredzu iemeslu atbalstīt arī kuru katru "vietējo" blēdi ...
Jau te iAuto diezgan esmu analizējis, kādus "batonus" publiski sprauda kopš vispār bija sazīmējuši savu Skulte LNG lapeli.
Tgada noteikti ir pietuvošies patiesībai vismaz "paš-reklāmas pieklājības robežās", bet cik nekaunīgas bija prasības valstij - to var tikai, minēt ...
Pie kam jau tagad skaidrs, ka tādā "izskatā" kā sākotnēji jamie bija plānojuši nekas tur nebūs, bet būs tāds pat regazifikācijas kuģis (FSRU) kā Klaipēdā, un ja reiz tāds būs sākotnēji, tad finansiālu apsvērumu dēl vispār neticu ka jelkad taps tas ko "reiz bija plānojuši" ...
Un ja principā tagad ir daudzmaz skaidrs ka būs FSRU kuģis, tad nafig vispār Skulte jāizskata, izskatam V-pili/Liepāju tik parēķinam vai trubas resnuma pietiek, lai tas normāli strādātu LV interesēs kopā ar Klaipēdu utml.
Nu ja gribas vispārīgi pa-irst, tad kā būs ar 2JZ 3 litru motoru, kura jaudu var celt līdz 600 Zs ar stock komponentiem, vai kā ar aftermarket 1000+Zs ???
2JZ vēl pavisam nesen (zem 2 gadi atpakaļ) zinu varēja jaunus no rūpnīcas nopirkt.
Otra lieta ir ka msh kaut ko ir dzirdējis, bet līdzi padomāt negrib, no 100 uz 180Zs tu ar ko grasies to jaudu celt ....
Un tad tālāk, kādas eļļas lejam, ko un kā vēl pareizi sabūvejam, lai tas jau loģiskā līmenī nebūtu FAIL, netkarīgi no komponenšu krutuma.
Vēl jau protams ir droši gudrinieki kuri iedomājas ka Atkinsona cikla dzinējus vajadzētu "griezt" ...
Slikti būsi informēts par japāņu autobūvi.
P.S. tad kad šādus izteikumus stum par japāņiem, vienmēr būtu jāpasaka uzreiz par kura ražotāja un kuru konkrēti motoru un kuru jaudas izpildījumu ir runa.
Piem. Stock Hondas 1.6 Dtec jauda ir no 120 līdz 160 Zs atkarībā no tā kur to uzstāda un kāda turba virsū. Vai tā ceļama virs tā - nav ne jausmas, bet kopā ar griezes momentu - tas motors ir vairāk kā vajag jebkuram auto uz kura to uzstāda ...
Man nekas nešķiet, es to visai apzināti esmu ielicis pēdiņās un seviški neizvērsis tēmu.
Bet ja gribas būt precīziem tad Volx apraksts nebūs īsti patiesībai atbilstošs. Varbūt gribi pats precizēt kas, kur un kāpēc rada mazāku berzi, jo no berzes samazināšanas viedokļa vislabāka eļļa būtu vecā labā minerāleļļa ko agrāk "lēja" šujmašīnām, tik tā netur slodzi, temperatūru utt.
NU tā tas tehniski ir , un tomēr redz brauc pat 400 Kkm, tātad ja visu dari pareizi - tas ir ilgdzīvotājs:
www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/land-rover/discovery/hjdgn.html
Piekritīšu ka intersanti, nebiju tā baigi sekojis, kopš vairs "neko nepērku" ...
Tiesa tas J-Mārupes virziens ar ir ar niansēm - pa apvedceļu braucot var labi redzēt, ka daudzviet tāpat ir laba smilts apakšā - un arī puse Jaunmārupes pļavu ir vienos karjeros - un starp Jaunmārupi un Lapsām /Vosa dīķi (Božu ūdenskrātuvi) /Golfu Viesturi/Piņķiem ar ir smilšu kāpas ... ar visām dažādu laiku kardarbības paliekām ...
Nē, ne konkrētais vācietis arī bija kaut kur uzracis ka LR/RR ziepe ir ka motors izstrādāts "biezākai" eļļai, bet sūda ekoloģijas dēļ ražotājs rekomendē pārāk "šķidru" eļļu. Un tad komplektā ar lielāku svaru, pieejamo jaudu, tehnoloģiski nepareizu eļļu un vēl sūdīgu eļļas sūkni tieši LR/RR dabū arī ciest ...
Bet ir kas laicīgi (pie pirmajām pazīmēm) nomaina kloķenes visus slīdgultņusm un eļļas sūkni un mauc tālāk ...
BTW runājot par "nedraudzīgiem" gaisa baloniem, ir arī nekaitīgi hobija baloni, te lūk tāds potenciāli info (potenciāli par to balonu kurš šķērsoja Kanādas robežu) :
Droši vien tas pats kas Rīgā - izvēlas lētāko zemi, ne labāko ...
Mana izvēle gan arī tādēļ, ka es gribēju 1600+ m2 mazākais ...
Tiesa ir arī cits aspekts, es reāli skatījos vietu pēc iespējas tālāk no jau esošas apbūves ar cerību, ka tik ātri tā lidz manim neatvilksies ... bet nu vispār veltas cerības ![]()
Rīga vispār ir tehniski viens liels purvs ko ierobežo Daugava, Jugla, ezeri un smilšu kāpas apkārt tai. Mārupes virziens ar liels purvs tik tas ka gandrīz 9 metri virs jūras līmeņa, kaut Rīga tikai ~2m
P.S. Tas protams nav gluži precīzi tā kā "pa vidu" ar ir bijušas smilšu kāpas ...
Viss var būt, taču iedomājies "kanalizācijas aku" pagalma vidū, kura ar režģi "savienota" ar to pagrabu, kurināmajam es ekspektētu stipri lielāku atverumu, un tuvāk "mājas sienai" , lai kads ar kravu tur neiejebī iekšā, bet var prasti izgāzt ... un tā vieta ar nav diez ko tuvu iespējamajai centrālapkurei ...
Bet nu tev tā ir labākā ideja par tēmu kapēc tur bija/ir tāda figņa ...
Par to es neņemtos tik kategoriski spriest - tāpēc ka pagrabs zem iekšpagalma ar speciālām lūkām kas izskatījās speciāli pagalma "nosusināšanai", pagraba telpas arī "neizmantojamas" izņemot komunikācijām ... XZ esmu bijis dažādos pagrabos arī VRīgā - tur nav tāda "konstruktīva risinājuma"kaut āri teiksim vecā LNB ēkā blakus Rīgas pilij pagrabā stāvēja koka stutes ar ko ik pa 2 metri bija atstutētas "nesošās konstrukcijas" ...
P.S. šur un tur esmu "ielīdis", tā kā bija sakars ar "tīklošanu" - optiku ...
P.P.S. zem K.Barona 14 daļā zem "lielās ēkas" bija arī izmantojami - sausi pagrabi ...
Exactly, LNB vecajai ēkai pagrabs bija gandrīz pastāvīgi ūdenī, un tur bija "kanalizācijas"(lielās apaļās, bet ar resti, vai reizēm koka vāku) lūkas caur kurām varēja iekšpagalmā stāvošus auto redzēt. Un tā nu toč nebija vienīgā tāda vecā ēka ...
Daudzām vecām màjām (piem. ex-LNB ēka K. Barona 14) pagrabā tiek laisti praktiski visi lietus ūdeņi, ja vien kāds nav to pārtaisījis, zem iekšpagalmiem mēdz būt pagrabu daļas utml. To visu būtu jāuztur kārtībā, bet vairāku īpašnieku starpā vēl jāspēj vienoties par nepieciešamajiem darbiem un finansēm ...
Un tad vēl ja tyvumā būvē kaut ko jaunu, īpaši ja pāļus dzen - tad vecu māju pamati sāk "staigāt ka nenoskatīties". Un arī bez dzīšanas pietiek, gan gruntsūdeņu izmaiņu gan smagā transporta kustība tur kur tā iepriekš nav bijusi utt.
Ja ASV var spiegot Merkeles u.c. ES amatpersonu telefonsarunas, es apšaubu, ka jamiem eksistē vispār jebkāds tabu.
Tehniski tavā teiktajā ir daudz patiesības, bet nu šis vismaz nav tik stulbs pasāciens kā ar tiem sāls uzsildīšanas jokiem, kur tik prasa un prasa palielināt CO2 izmešu kvotas jo ar gāzi daudz jāsilda ...
Man rada gabals no Valmieras ar kvatrām ilglaicīgi brauc, kaut kā neaceros, ka butu trases minējis, bet " ledu slīpējis" ir, tā ka ticamāk ka pa lauku ceļiem, vai čomu pļavās ...