
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam

Autovadītāji var viegli un ātri nomainīt iztukšotu kasetni pret pilnu.
Uzlabo braukšanas pieredzi, un vadītāji var ātrāk atgriezties uz ceļa.
Sniedz būtisku stimulu ar ūdeņradi darbināmai mobilitātei un ir potenciāls izmainītājs, lai samazinātu EV dīkstāves laiku.
Vairāki lietojumi ārpus transportlīdzekļiem
Taču Toyota vīzija par šīm ūdeņraža kasetnēm ir plašāka nekā tikai automašīnu uzpilde. Uzņēmums iedomājas, ka tie nodrošina visu, sākot no motocikliem un beidzot ar sadzīves tehniku. Tos pat varēja izmantot ēdiena gatavošanai, kā pasākumā demonstrēja Toyota un Rinnai Corporation ar ūdeņraža darbināmu plīti. Var teikt, ka šī tehnoloģija nodrošina atjaunojamo enerģiju tieši patērētājiem, neizjaucot esošās sistēmas.
Ārkārtas situācijās šīs kasetnes var izņemt no transportlīdzekļiem un izmantot ierīču barošanai elektroenerģijas padeves pārtraukuma laikā. Toyota paredz pasauli, kurā ūdeņraža kasetnes var piegādāt uz mājām līdzās pārtikas precēm un citām būtiskām lietām. Izlietotās kasetnes tiks savāktas, atkārtoti uzpildītas un izplatītas, radot viengabalainu ūdeņraža sadales sistēmu.
Turklāt ūdeņradis tiek ražots, izmantojot atjaunojamos enerģijas avotus, kas ir lielisks veids, kā sasniegt nulles mērķus, nepaļaujoties uz fosilo kurināmo. Ūdeņradis var ražot elektrību, uzglabāt enerģiju un sadedzināt siltumu. Bet tas izdala tikai ūdeni, nevis oglekļa dioksīdu.
Jaunā laikmeta degviela ir ieguvusi labu impulsu, jo BMW, Hyundai un Honda arī pēta ūdeņraža potenciālu. Ir vērts pieminēt, ka tas pārsniedz automobiļu nozari. To varētu izmantot lidmašīnu, smago mašīnu un rūpniecisko procesu darbināšanai.
Toyota no jauna definē tīras enerģijas nākotni ar savām pārnēsājamajām ūdeņraža kasetnēm, kas nesen tika prezentētas Japānas mobilitātes biznesā 2024. Šī progresīvā tehnoloģija var mainīt veidu, kā mēs darbinām transportlīdzekļus un ierīces, vienlaikus piedāvājot ātru un ilgtspējīgu alternatīvu laikietilpīgam elektriskajam transportlīdzeklim (EV). ) uzlāde. Izpētīsim to.
Pārnēsājamas ūdeņraža kasetnes: spēli mainošs jauninājums
Sākotnēji to izstrādāja Toyota mobilitātes meitasuzņēmums Woven, un ūdeņraža kasetņu koncepcija ir nogājusi garu ceļu kopš tā sākotnējā prototipa 2022. gadā. Mūsdienās kasetnes ir vieglākas, kompaktākas un vieglāk transportējamas. Savā ziņā tie atgādina milzu AA baterijas.
Paziņojumā presei teikts, ka, izmantojot šos pārnēsājamos degvielas avotus, Toyota mērķis ir atrisināt vienu no lielākajiem izaicinājumiem ūdeņraža degvielas šūnu elektriskajiem transportlīdzekļiem (FCEV): nepieciešamību pēc degvielas uzpildes infrastruktūras ar dārgiem ūdeņraža cauruļvadiem.
Atšķirībā no parastajiem EV, kas paļaujas uz elektrību un kuru uzlāde var aizņemt stundas, Toyota ūdeņraža kasetnes piedāvā maināmu, pārnēsājamu enerģijas avotu.
Degvielas patēriņu ekrānā rādīja 5.8 l/100km (ar tekstu ekrānā - ilglaicīgi), bet tas nebija mans
Nelielu gabalu braucu kopā ar iAuto redaktoru, un redzēju, ka viņš brauc dinamiski un enerģiski, es savukārt esmu tāds mierīgs braucējs, kurš nekur nesteidzas, tāpēc rēķinu, ka varētu būt 4-5 litri ikdienā, kāds man ir parasti, braucot ar savu auto. Izmēģināju 30 kg kravu atvest no veikala līdz mājām, un teikšu, bagāžnieks ir labs, visu varēju iekrāmēt un izņemt, ja kādreiz vajag kaut ko garu vai lielu vest, var gan nolocīt sēdekļus, gan arī atvērt aizmugures sēdekļu vidū lūku. Atkārtošos, bet tā ir taisnība, VW Golf ikdienā nodrošina 90% ikdienas vajadzību, gan pārvietoties no A uz B, gan vest ģimeni, gan iepirkties veikalā un izmantot bagāžnieku pirkumiem, gan no ārpuses, gan no iekšpuses nekas uzkrītošs, dizains mierīgs un uzreiz atpazīstams, viss pa rokai un savās vietās - tas ir golfs ![]()
Braucot ar 90 km/st, kārtējo reizi pārliecinājos, ka situācija uz šosejām Latvijā nav mainījusies, joprojām citi braucēji brauc neatļauti ātrāk un apdzen mani, pie kam, dara to, šķērsojot nepārtraukto viduslīniju un krustojumu vietās ar mazāksvarīgiem ceļiem, arī nesoties pāri strīpaini iesvītrotajiem viduslaukumiem - drošības saliņām, un jēga tādai apdzīšanai ir maza, jo pēc neilga laika priekšā bija greideris ar krūmu griešanas roku, un tur visi lielie skrējēji brauca kārtīgā rindiņā, lai sagaidītu iespēju pabraukt garām krūmu griezējam
Auto ripo ļoti labi, viss ir klusu, vējš iet apkārt labi, klusa šņākoņa tikai, kas netraucē, mūzika skan labi, interesanti bija, ka auto priekšējā ekrānā brīdina par sānu joslu tuvošanos, nomainot baltu svītru uz dzeltenu svītru, kā arī ar pīkstieniem, ja par tuvu sānu svītrām, un nedaudz delikāti stūres kustība ar nelielu vibrāciju uz ceļa atpakaļ, protams, to izmēģināju, kad neviens cits auto nebija pretim vai aizmugurē.
Pateicos iAuto redaktoram par iespēju izmēģināt VW Golf 8 facelift! Auto testēju vairākas stundas - izbraucot lielu loku pa Kurzemes ceļiem, bet tikai pa asfalta ceļiem, tā kā mašīna ir jauna un smuka, nu negribēju kaut kur braukt pa grants ceļiem, kā arī auto komplektācija bija ar 18 collu riteņiem, tas viennozīmīgi ir komfortablai braukšanai pa asfaltu. Auto bija ar 1.8 litru benzīna dzinēju un DSG automātu. Ļoti patika lielais salona vidus ekrāns ar daudz funkcijām, un tas viss latviski! Ir arī fiziskās pogas, gan viduskonsolē, sānos, gan uz stūres, sānu atpakaļskata spoguļi nav ne par lielu, ne par mazu, tieši, kā vajag. Vadītāja sēdeklis ļoti labs, pēc vairāku stundu brauciena, nejutos samocīts, tajā sēžot, protams, kreisā kāja atpūšas malā, jālieto tikai labā kāja, kuru arī, braucot garus gabalus pa šoseju, var atpūtināt, jo jāieslēdz atbilstošam ātrumam kruīzs jeb autopilots.
sarunāts, tiekamies! ![]()
piesakos - piektdien
piesakos - trešdien 23. oktobris, izmēģināt VW Golf, man ērtāk saņemt un nodot auto Jūrmalā, Majoros, kā pēdējoreiz ar I.D Buzz ![]()
es arī ar mieru izmēģināt kādu auto, bet individuāli, atbraucu pakaļ. paņemu, izmēģinu, atdodu atpakaļ, uzrakstu iespaidus šeit iAuto, ēšana un dzeršana mani neinteresē 🚗
viens pats brauci, jeb pārējie kā krava bija līdzi?
pabeigt ir lētāk, nekā iesaldēt uz 10 gadiem un tad atkal sākt būvēt tālāk
pabeigt ir lētāk, nekā iesaldēt uz 10 gadiem un tad atkal sākt būvēt tālāk
Toms Lūsis no TVnet turpina komentēt: Ja darba dienas vidū pabraukā pa pilsētu, paveras savdabīgi un neizskaidrojami skati. Piemēram, pie visiem lielveikaliem stāvlaukumi ir tā pārpakoti, ka grūti atrast kādu brīvu vietiņu. Pie Alfas pilns, pie Akropoles pilns, pie Spices pilns, pie Ikea pilns, pie Sāgas ieejas vispār cilvēku plūsma kā Londonā pusdienlaikā uz iepirkšanās ielas.
Un man nekad nav skaidrs – kas ir visi šie cilvēki, kuri darba dienas vidū nevis strādā, bet atrodas iepirkšanās centros? Nevienam taču nav naudas, valstī viss ir pilnīgā pakaļā, ir tik slikti kā nekad iepriekš. Kas ir šie cilvēki un kāpēc lielākajai daļai no viņiem ir labākas mašīnas par manējo? Kaut kāds neizskaidrojams fenomens.
Toms Lūsis no TVnet komentē: Man droši vien ir ļoti laimējies. Varētu pat teikt, ka man ir laimējies daudz vairāk nekā lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju. Jo, redziet, – gan es pats, gan visi mani radinieki, gan arī visi draugi, kurus uz ātru roku spēju iedomāties, šobrīd dzīvo labāk nekā jebkad iepriekš. Ir bijuši sūdīgi laiki, bet būtībā tomēr paliek tikai arvien labāk.
Bet gan jau vienkārši esmu piedzimis veiksmes krekliņā. Vai arī man ir kaut kādas rozā brilles, kas neļauj redzēt, ka patiesībā man un pārējiem viss ir slikti un kļūst arvien draņķīgāk. Jo valsts taču ir nozagta, nevienam nav naudas, viss iet postā un brūk. Pat vēl vairāk – tik slikti kā šobrīd neesot bijis nekad iepriekš! Kā es varu to neredzēt?
būsi vēl lielākā šokā, kad iesēdināsi četrus cilvēkus visos sēdekļos - gliemezis , ne auto ![]()
jā, šitas dīvaini, izskatās, ka onkam sagribējās patrakot ar sporta auto, tā sakot, izzināt robežas - savas un auto, bet, nez kāpēc ceļa malā uzradās vietējais janka ar traķi...hm
obligāti jāliek pilnīgi vienāda izmēra, jo ja ir 4x4, tad zobratiem būs nevienādi griešanās ātrumi un sabojāsies pārnesumkārba
Labprāt piedalītos.
jā, nu tās maziņās blusas, tie rallijmobiļi
sīko vīriņu sports
ja tev ir 1,50m augums, tad tu vari mēģināt kļūt par pilotu ![]()
nu bet plačos tie auto, kas redzami, nu baigi uzpucēti! bail piedurt pirkstu! tā iztīrīti un izmazgāti, ka bail. neomulīgi paliek, skatoties uz tādiem, nez, kaut kas nav lāgā, ka tik stipri sapucēti ![]()
Kas tur tagad tai Rīgas- Liepājas šosejas posmā pie Saldus īsti notiek? Jau trešā ārkārtīgi smagā avārija ar bojāgājušajiem! Saule spīd, smuks laiks, kas īsti notiek? Kā var būt taisnā posmā melnais punkts? Kas darās to cilvēku prātos?
kā pēdējo notestēju VW I.D. 7. tā arī ir -VW Passat elektriskā versija būtībā, tas nozīmē, visi izmēri, gabarīti līdzīgi, salons tikpat plašs un praktisks, kā jau VW, viss līdzīgs, ar niansēm, jo tomēr elektroauto, tāpat kā Škodai Kodiakam, līdzīgi ekrāni, gan aiz stūres, gan vidū uz priekšējā paneļa. sajūtas tās pašas, sēdies un brauc! braucot tāda solīda, smagnēja sajūta, nu, protams, tas ir elektroauto, kuram apakšējā daļā ir salīdzinoši smagi akumulatori, bet tas ir visiem elektroauto, vienam vairāk, citam mazāk, it kā auto ir ar kaut ko smagu "piekrāmēts". Gaitas īpašības ļoti labas, paātrinājums ļoti labs, tāpat kā citiem elektroauto šajā testā. hm, jā, daudz paātrinājumu "aprij" daudz kilovatus, drīz vien būs jāmeklē uzlādes vieta, bet eko režīmā, mierīgi braucot, var aizbraukt un atgriezties atpakaļ, tikai jāizplāno ceļa garums un uzlādes vietas.
mersis ir un paliek mersis. tas ir pirmais. otrais - no ārpuses var redzēt, ka MB inženieri pamatīgi pastrādājuši pie auto virsbūves gaisa applūstamības, nu tas ir, gaisa pretestības mazināšanas, virsbūvei ir maksimāli plūstošas formas, un! man radās sajūta, ka arī iekšā salonā viss ir pakārtots plūdlīnijām! visvairāk nogludinātais salons no visiem testa automobiļiem! nav asu stūru vai plakņu, lauzumu, protams, pogas un regulēšanas kā jau mersim, tik daudz, ka būtu jāpavada zināms laiks, lai visu šo daudzumu tā kārtīgi apgūtu un ikdienā izmantotu! braukšanas un stūrēšanas ziņā viss ok, relaksējies, saslēdz uz šosejas visus auto pilotus, mūziku, navigāciju un brauc Rīga-Tallina ![]()
hm, pienācu klāt un nodomāju, maziņš gan, bet smuks
nākamais, nez, kā būs ar iekāpšanu un sēdēšanu? mazs tomēr, un, vismazākais no visiem iAuto testa automobiļiem, bet, skatoties, kā citi veči, smaidīdami, kāp iekšā un ārā un azartiski brauc ar šo Peugeot 208
Labs ir, kad pienāk mana kārta, raušos iekšā šajā mazauto. pirmais pārsteigums - varu normāli iekāpt un iekārtoties pie stūres! pirmā sajūta - visi iekšējie izmēri kā piemērīti un pats jocīgākais, pareizos attālumos un izmēros! sajūta, ka viss ir pievilkts klāt un atrodos tādā kā burbulī, no kura izsūknēts gaiss un nav nekā lieka, bet nav arī kaut kas traucējošs, vai kaut kur spiež
bet mazs auto, un līdz ar to veikls un vadāms gandrīz vai kā liels kartings, līdzīga sajūta kā braucot ar Mini, un, protams, aiz sevis iesēsties aizmugures sēdeklī nevaru, 208 tomēr ir tiešām mazs auto...Nu bet pilsētas ielās un stāvlaukumos, kā zivs ūdenī, visur iebrauks un visur iegrozīsies! gan ārpuse, gan iekšpuse, viss man patika, piestāv arī koša zaļa krāsa, tik mazam auto jābūt pamanāmam, ja auto būs pelēks vai brūns, ir lielāka iespēja, ka tādu sīkaļu kādi citi augstu sēdošie SUV-os braucošie nepamanīs... GT versija - nu tīrs braukšanas prieks!