WALA rakstīja:
RX-7 rakstīja:
....
Un mūsu mērķim nebūtu jābūt pēc iespējas lielākas nauda iztērēšanai Dakarā, bet gan pēc iespējas efektīvākai naudas iztērēšanai, lai gūtu labus rezultātus (uzvaru???) Dakarā. Kāda jēga ietaupīt nieka (uz kopējā OSCar izmaksu fona) 7000 Ls un kuzovu līmēt pašiem, izķēzot 3000 Ls vērtus materiālus praktiski bez atdeves? Vai nebūtu samaksāt labāk 10 kLs profiem, kas ar pareizu tehnoloģiju palīdzību uzlīmēs to vieglu kā pūciņu un izturīgu kā tanka bruņu - un tad to minimālo svaru, ko prasa tehniskie noteikumi, var uzaudzēt, liekot izturīgāku rāmi un piekari - tā arī smaguma centru vēl vairāk pazeminot... Šlesēra bagijs tieši ar to visiem kabina
Nu ja tu taa saki un atbildi par saviem vardiem - OK, tad protams akmens Dambja daarzinjaa. Bet no otras puses cik gan daudz sho pseido maaceetaju neesmu redzeejis kas taisa tuuninga detaljas autinjiem. Un vai nau taa ka peedeejaa laikaa ogleklja shkjiedra un kevlars bija pamatiigs deficiits ???
Jā, diemžēl pseido mācētāji un "šķūninga" grandi sevi reklamē visos iespējamos veidos... Tas jau arī mani tā besī, ka it kā gudrie autosportisti, kas startē pasaules līmeņa sacīkstē, tomēr līmē kuzovu ar "šķūninga" piegājienu. Kādu laiku atpakaļ Ogrē gadījās iegriezties vienā kaktu virsbūvju / šķūniga darbnīciņā, kur sev par lielu brīnumu sastapu OSCar dzeltenās virsbūves daļas, kas tika atjaunotas... ar tualetes būdiņu un laivu izgatavošanas metodi
Ui....!!!
Pārsmējos
Deksters un Ko (NSNF
) tiešām ir atraduši īsto topiku. Malači!
Deksteram personīgi - tu (tīšām rakstu tu nevis Tu, jo nejūtu ne kripatiņu cieņas pret šo rupekli, kuram līdzinieks šajā forumā varētu būt vēl vienīgi tipiņš, kas slēpjas zem vārda Shmurger un reizēm tīnis SteelRat) paņem to savu klozetpodu, ko te ieteici izmantot zinātniskos pētījumos, un noraujies tajā... Pirms tam varbūt izlasi manus postus vēlreiz, un ja joprojām nedaiet būtība, bet tikai rādās murgi par RX-7 pašreklāmu, tad sorry - tā nu ir tava nevis mana vai kāda cita problēma. Ej ārstēties!
---------------------
Var, protams, izsmiet raimondsm fiksās "inovatīvās" idejas, ar kurām šeit iAuto piebārstīts no vienas vietas, taču esit, lūdzu, korekti un pieklājīgi, citādi riebjas lasīt...
---------------------
Tas, ko šeit rakstīju par OSCar virsbūves izgatavošanas tehnoloģiju bija domāta nevis pamācība Dambim "kā ir jādara", bet gan ilustratīvs piemērs tam, ko sākotnēji, varbūt ne pārāk veiksmīgi, mēģināja formulēt raimondsm: Latvijas autosportisti - mehāniķi (bieži vien kādā šaurā jomā pat ģeniāli mehāniķi) ir ieslīguši naturālajā saimniecībā un viņiem būtu vērtīgi, tēlaini izsakoties, pacelt galvu un palūkoties apkārt.
----------------------------
Kevlara virsbūve bija nevis mans ierosinājums, bet "fīča", kas figurēja jaunā OSCar modeļa aprakstā. Tas, ko es piemēra pēc ierosināju, bija izveidot virsbūvi no oglekļa šķiedras - kevlara hibrīda / alumīnija šūnu / kevlara šūnu paneļiem atbilstoši katras daļas funkcionālajai lomai automobilī, tādējādi iegūstot ievērojamu svara ekonomiju, uz kuras rēķina būtu iespējams pastiprināt pikares un rāmja mezglus, padarot tos izturīgākus un arī smagākus. Tas palīdzēs vēl vairāk pazemināt auto smaguma centru...
Aramīds (kevlars) un kevlara - ogles hibrīds tiek pielietots tur, kur detaļai jāiztur abrāzija (grīdu bruņas, riteņu arkas u.tml.) kā arī armējuma veidā detaļām kas pakļautas spēcīgām vibrācijām uz sitieniem - oglekļa šķiedras kompozīts, kaut arī vieglāks, tomēr šajos gadījumos ir daudz trauslāks...
Šādu kompozītmateriālu īpašības (nelielais svars, izturība) tiek panāktas izvēloties arī atbilstošu sveķu matricu - pārsvarā termiski cietējošus epoksīdus, kā arī formējot detaļas vakuumformās un panākot pareizu šķiedras / sveķu masas attiecību un pilnīgu šķiedras piesūcināšanu un gaisa burbuļu izvākšanu. Tikai tad izpaudīsies minēto materiālu vajadzīgās īpašības, citādi rezultāts būs praktiski tāds pats, kā lietojot ievērojami lētāko stikla šķiedru....