Angļu lapa i-netā:
www.hurleyrotary.com[addsig]
Angļu lapa i-netā:
www.hurleyrotary.com[addsig]
Jā, Draco laikam kaut kāda kaite tomēr ir tai vārīgajā vietā...
Te Latvijā ir pāris cilvēki, kas ir rotornieku gan jaukuši, gan kopā likuši (ieskaitot mani pašu), taču tad zūd jēga jau ieguldītajai naudai, jo garantija (ko džentlmeņi no HME tomēr solīdi atzīst, kā izrādās) tad būs pa kāju... Padomājām un izlēmām rīkoties šādi: ņemt motoru ārā te uz vietas, likt bagāžniekā un vest uz Angliju ar citu mašīnu. Tad lai manā klātbūtnē atver to motoru vaļā, izkrata tās šadrupušo plākšņu atliekas un saliek jaunas, uzlabotas konstrukcijas plāksnes. Gan jau ka uz tā paša grābekļa otrreiz neuzkāps...
Fii: lai Tev jauns labs sajūgs un rocenes trose! Gan jau kādreiz pa īstam paskriesim [addsig]
Bezmaz tāda ideja iešāvās prātā: jāaizbrauc tur un jāsaka, ka pats tūlīt motoru izņemšu Bet tad, par boksa un pacēlāja īri šie tās 750 mārkas iebliezīs
Nu saprotu jau - Lielbritānija ir dārgākā valsts Eiropā.... Cilvēka darbs tur zelta vērtē...
Paša motora remonts, ja tā kārtīgi pieķeras nesanāk ilgāks par pāris dienām... Ar izcelšanu/ielikšanu rēķināju nedēļu... Bet, ja noliek uz galda priekšā jau aplasītu pliku motoriņu, tur darba daudz nav (pirmoreiz viņi pa nedēļu tika galā arī ar rotoru pārbūvi, portēšanu, slīpēšanu u.t.t.)
A varbūt tiešām teikt, lai atsūta pa garantiju remkomplektu un pašiem šeit uz vietas sataisīt Nu nekā vairs nesaprotu... Kā būt
[addsig]
Forši cilvēki tomēr tie angļi - apskatījuši bildes, angļu mierā atsūta man e-pastu:
"Davai, droši dzen šurp mašīnu - motoru sataisīsim pa garantiju! Tev tikai būs jāsamaksā 750 mārciņas par motora izņemšanu - ielikšanu..."
Patīkamas cenas... Tad laikam tomēr nāksies pašiem ņemt motoru te ārā un krāmēt iekšā bagāžniekā, lai vestu uz Angliju... Tad būs jāstāv klāt tiem džentlmeņiem un jāskatās, ka viss tiek sataisīts gods godam...[addsig]
Nu, izspiedīšu, un ko tālāk? Pašiem saliekot turpmāka garantija kaputt... Un ja nu tur tās plākšņu sēžas jāfrēzē (zinu, ka tagad viņi piedāvā jaunas konstrukcijas sānu plāksnes - dubultās. Vecās parastās vairs nepiedāvā, interesanti, kāpēc... ).
Nu nē, labāk, lai paši novērš šaizes un izsniedz man mašīnu tehniskā kārtībā. Cik saprotu, garantija no tā brīža būs 2 gadi atkal... Un arī paceļot pie vienām sāpēm nenāks par ļaunu... Un, kad būšu ticis atpakaļ līdz Latviaji arī jaunās plāksnes būs pietrinušās (kā jau iepriekš teicu, vismaz 1000 jūdzes pēc pārjaukšanas)...
Un tad, kad motors būs skaidri un gaiši kārtībā, pa ziemu varēs pārlasīt virsbūvi... Un nākošā gada Exoticā lai tad cilvēki pabolās [addsig]
A kas pa lietu - kāpēc nebūs?
[addsig]
Nu tad beidzot...!
Apskatījām, safotografējām, uzfilmējām... Tieši tā, kā bija domāts - vienas sānu plāksnes līdz pusei trūkst - iespējams, ka atsitusies pret kārtīgi nenofāzēto porta malu un nolūzusi... Ak, angļu haltūristi!
Arī aizmugures sekcijā dažu sānu plākšņu gali izskatās aplūzuši - šķirbas tā kā pa lielām, salīdzinot ar lielāko vairumu plākšņu, kam gali smuki pieslīpēti leņķī (lielšķirbu plāksnei izskatās robaini nodrupuši).
Bildes un video var nokačāt un apskatīt šeit:
Bet ar visu to auto neslikti iet un, cerams, būs apskatām arī Auto Exotica 2004
[addsig]
N2O nevis NO2, Ucul... [addsig]
Es arī diemžēl nē... [addsig]
Katrā ziņā par to, kas slēpjas tajā čipā, kas manis pasūtītajam ECU iekšā, informāciju noteikti var iegūt šeit (japāņi, protams)
www.knightsports.co.jp[addsig]
Par to, ko tur MAP dara, neko nemāku teikt... Ja paskatās grāmatā, praktiski visu ECU esošo apakšsistēmu blokshēmās MAP ir iesaistīts Bet tieši kā Japāņu gudrais vadības bloks tos datus izmanto, nezina, laikam, neviens, izņemot Mazdas konstruktorus...
Zinu, ka liekot aftermarket vadības sistēmas, parasti cilvēki met prom MAFu, slodzi nosakot tikai ar MAP sensora palīdzību... Bet kā tas dzimtais ECU iekšēji darbojas - tumša bilde [addsig]
Joprojām gaidu, kad Kaspars dabūs to endoskopu...[addsig]
Nu redz [addsig]
Dzinēja vadības lietas aprakstītas šeit, lai man nebūtu jāpārstāsta visa grāmata...
Tās divas atsevišķās spoles darbojas katra savai sekcijai un tā kombinētā - abām sekcijām Waste Spark režīmā [addsig]
A kā ta viņš to masu lai uzzina? Vismaz mana MAFa uzbūve ir tāda: apaļā trubā iekšā tāds kā raķetes purns, kas noslēdz trubas sašaurinājumu. Kad gaiss no tā sašaurinājuma nāk ārā, tas ar plūsmu atspiež to raķeti tālāk resnākajā daļā. Tajā raķetē savukārt ir potenciometrs un atspere, kas to tur pretī plūsmai... Tā nu darbojas tas gaisa plūsmas mērītājs... Un apkārt tai raķetei ir Bypass kanāls ar regulēšanas skrūvi, kas ļauj noregulēt maisījumu (tipa nokalibrēt potenciometru...) Un tajā trubā ir arī temperatūras devējs... Štekerī ir barošanas vads, potenciometra signāls (spriegums) un temperatūras devēja signāls (otrs spriegums)...[addsig]
Varu nosūtīt linku uz Factory Service Manual - tur viss ļoti skaidri aprakstīts, kā darbojas...
Spoles ir trīs - katrā sekcijā ir 2 sveces: uz apakšējām svecēm ir viena dubultā spole, bet uz augšējām - katrai sava...
Temperatūras sensors MAFā ir, lai notiektu precīzi iesūktā gaisa masu, izmērot plūsmu (tātad tilpumu), jo blīvums, kā zināms, mainās atkarībā no temperatūras... Otrs temperatūras sensors ir kolektorā aiz interkūlera, lai, zinot spiedienu (MAP mērījums), varētu noteikt skābekļa daudzumu (atkal blīvums)... Tā nu sanāk - sistēma dubultā Japāņi - gudri vīri
[addsig]
Manam motoram ir šādi galvenie sensori (ir noteikti - katru esmu aptaustījis ):
MAP
MAF + gaisa temperatūras devējs tajā
IAT (intake air temperature, kas atrodas ieplūdes kolektorā)
Crank Angle sensor
Lambda zonde
TPS - narrow range (Throttle Position sensor)
TPS - full range
Heat Hazard sensor (mēra grīdas temperatūru pie izpūtēja)
Coolant temperature sensor
Speed sensor (spidometrā)
Mileage sensor 1 (spidometrā)
Mileage sensor 2 (arī spidometrā)
MOP position sensor (metering oil pump position sensor)
Barometric pressure sensor (in CPU)
Knock sensor
... un vesela kaudze slēdžu, kuru stāvokli jāzina ECU (P/S, A/C, clutch, Neutral, 5th gear, Backup gear, headlight, foglight, rear defroster, blower...), lai koriģētu, piemēram, tukšgaitu Tad vēl ECU saņem arī atgriezeniskās saites signālu no aizdedzes spolēm...[addsig]
Nu ļoti smalki... Bet rezultāts tas pats vien ir - tu pats saki: atšķirība ir ļoti niecīga. Nebiju dzirdējis par RON, MON un PON, bet biju dzirdējis, ka principā 95., 98. u.tml. ir tas pats 92. jēlbenzīns ar piedevām oktānskaitļa koriģēšanai un citām ķīmijām
[addsig]
Salīdzināt var jebko Bet būtībā diezgan dažādi auto - RX-8 ir sportisks 4-vietīgs auto ar atmosfērisko motoru, kura galvenā pazīme ir īpašs stils... Krokodils ir 2-vietīgs (+2 simboliskās) sacīkšu auto ar turbomotoru, kura galvenās pazīmes ir ātrums, uzrāviens, vadāmība... Nu un, protams, kvalitāte - par RX-8 neko īpaši nemāku teikt, jo neesmu braucis ne metra ar to, bet Krokodila komplektācija, ergonomika, materiāli salonā atbilst daudz augstākai klasei kā tas ir ierindas tā laika mazdās...[addsig]
Bugs: Xado pārstāvji mitinās tādā baltā ēkā Exporta ielā (vai tik nebija 7., 8. vai 11. numurs - neatceros). Tur arī pirku. Apskaties www.xado.lv
Oktānskaitlis arī Āfrikā ir oktānskaitlis... Nezinu par Japānu, bet ASV parastos bendzīntankos parasti ir 92. benzīns (tas pats, kas pie mums jēlbenzīns, kuru tad taisa par 95. vai 98. ar piedevām...) Un Amerikā ar tiem japāņu čipiem braukā un nekas viņiem nenotiek...[addsig]
Tas japāņu čips ir paredzēts 92. bendzīnam un ielas braukšanai... "Sporta degvielai" paredzēts sorta vdības bloks - prgrammējams un ļoooti dārgs
A kāpēc lai kompis nesaprastu, ja ir:
1) MAP sensors ar 1 bar rezervi;
2) MAF sensors;
3) ieplūdes gaisa temperatūras devēji gan MAFā, gan kolektorā?
Čipošana vajadzīga, lai nedaudz paceltu motora judu, neiejaucoteis tā konstrukcijā, uz ekonomijas un ekoloģijas normu ignorēšanas rēķina...
Jautājums Vetalam: Tu savam motoram esi pacēlis jaudu ievērojami. Vai esi pārprogrammējis vadības bloku / licis piggy-back iekārtas iesmidzes mainīšanai / licis varbūt programmējamu ECU? Kā viņš Tev neaiziet pie dieviem pēc īsa brītiņa?[addsig]
Kompis sapratīs, ka motors ieelpo vairāk gaisa un ka jādod vairāk beņas... Bet tur jau neslēpjas nekāds sakars ar vajadzību pēc čipošanas. Tās ir divas neatkarīgas lietas - ja ir veikts dziļais tjūnings, tad nav obligāti citas kartes - motors ies tik un tā... Un, savukārt, iebliežot citas kartes nepārveidotam motoram arī būs jaudas pieaugums, jo biezāks maisījums, asāka aizdedze u.t.t. Bet kopā tās lietas, protams, nāk tikai viena otrai par labu - nenoliedzami...
Cita lieta, ja liek pilnībā programmējamu vadības bloku - tad tās kartes, kas tiek "dotas komplektā" ir tikai lai palaistu motoru. Pārējais darās uz jaudas stenda, izmantojot 80% pieredzes un 20% teorijas... (pieredze sevī slēpj arī uz stenda iznīcinātus motorus). Un tur ir citas jaudas izmaiņu amplitūdas - var noņemt maximālo, ko dod motora pārbūve, ieplūde, izplūde u.t.t. Un tad tās kartes veidojas individuālas katram motoram, atbilstoši tā portiem, svecēm u.c. 1001 lietai...[addsig]
Jā, jā .... un novērstas programmētāju ielaistās šaizes
....
Bet par tām kartēm - tur jau šajā gadījumā ir tā čipošanas sāls! Agresīvākas kartes [addsig]
Kā zināms, Japānā ekoloģijas normas ir demokrātiskākas, nekā ASV, jo tur jārēķinās arī ar tādām drakoniskām lietām, kā Kalifornija, piemēram... Un tas ECU ir JDM (japanese domestic market) [addsig]
Klau, Vetal, a Tev tagad ir tas Air/Fuel ratio meters? Varbūt varam sarunāt pamērīt Krokodīlim kaut ko tamlīdzīgu? Pirms motora izārdīšanas gribētos tomēr apjēgt, kā tur tās lietas notiek - vai gļuko tas ECu un nedod bendžu pietiekoši, vai kā... Tagad jau vispār sācis ik pa stundai - te iet te neiet tas elektroniskais gals...[addsig]