iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
RX-7 05.05.2004 20:34

Sākšu no beigām:

Nevis izplūdes gāzu, bet liesmu tempreatūra, jo turbīna atrodas ap 15 cm no izplūdes porta un caurums no porta līdz tai ir praktiski taisns... un nav nekādu vārstu - vienkārši liesmas skrien uz riņķi un tad nonāk pret portu un tiek ārā... it sevišķi, ja tiek vēlināta aizdedze, kad atlaiž gāzi, bet degkamerā vēl ir kam sadegt... un Vankelis vispār ir ļoti karsts motors... arī degoša eļļa tur nāk ārā...

DTC direktoram Kasparam Jansonam ir zināmi daudzi īpaši meistari...

Tas ir šā paša motora ECU ar debugotu softu, kas optimizēts vēl sportiskākai braukšanai (uz patēriņa un ekoloģijas rēķina, protams)

[addsig]

RX-7 05.05.2004 19:01

Ja pērk ECU, tad protams ka jāpērk čipots - kā nekā modernāks softs iekšā (oriģinālais softs izstrādāts pirms vairāk kā 10 gadiem...) un pieredze japāņiem pa šo laiku uzkrājusies

Turbīnu taisīja Kasparam zināms turbīnu burvis, kas taisījis ne vienu vien sportinieku... Meistars uz goda... Par 60 Ls sataisīja un vēl par brīvu pārlasīja, kad bija aizdomas, ka tek... Uz goda...

Nu nezinu, vai Vankelim, kur ārā no motora nāk versme virs 1000 grādiem, jebkura turbīna pēc 10 gadu darba būs labā stāvoklī (piemēram, izplūdes gliemezis un kolektors manai oriģinālajai ir vienās plaisās...) Un skāde jau tā, ka šo RX-7 modifikāciju ražoja tikai līdz 1991. gadam, tā ka 95. gada turbu gribēdams nedabūšu - vai nu 91. vai pilnīgi jaunu (elles naudu maksā)...[addsig]

RX-7 05.05.2004 17:13

ECU paņēmu par 152$, ieskaitot shipping no Japānas... ECU ir čipots...

Turbu labā stāvoklī no 1991. gada japānas RX-7 redzēju par 150$ eBay izsolēs (beigās līdz 175$ uzsolījās)... Bet turbīnas sacīkšu mobīļiem ir skumja lieta - lietotu un labu turbīnu nav - tādus auto nepērk, lai mierīgi ripinātu, bet gan lai no sirds gāztu, tādēļ 90.-to gadu sākuma turba būs tuvu beigām anyway... Atjaunot var dīzeļu turbīnas, kādam ģimenes auto arī, bet ne sportiniekiem - to man teica pirms devu atjaunot savu Krokodila turbīnu un to redzu tagad - profesionāli atjaunota turbīna (pie labākā Latvijas turbīnu burvja) nokalpoja labi ja pāris mēnešus

Pamazām briestu uz jaunu T04E (vai par T04R!!!) turbu un paštaisītu kolektoru, ja vien materiāls atradīsies (varbūt kāds zina, kur var dabūt krievu nerūsējošo karstumizturīgo tēraudu - HVŽ?)... un wastegate vārstu ārējo līdz ar to...

Par fanātismu, Repsi, jau te pārējie paspēja paskaidrot - labāk veca un ķīlējama monstrmašīna, ne kā jauni iepirkumu ratiņi [addsig]

RX-7 05.05.2004 14:52

Nu, tukšgaitas nebija jau no paša sākuma... Domājām, cerējām, ka nav plāksnes pietrinušās un iegūlušās un ka pēc 1000 jūdzēm viss nostāsies pamazām savās vietās... bet nekas neuzlabojās...

Par to, ka tagad jauda sūdīgāka, nekā, kad sākumā mērīju, droši vien jāpateicas gļukainajam ECU (jaunais no Japānas ir pasūtīts - šodien samaksāju...). Arī turbīna pēc tās atjaunošanas ilgi neizturēja un tagad sāk dūmot... Tā nu viss kompleksi jūdzas nost [addsig]

RX-7 05.05.2004 11:16

Puravellam ir tas Olympus lūriķis... ja pazīsti tādu...[addsig]

RX-7 05.05.2004 8:48

Jā, pastāv arī iespēja, ka nav tās plāksnes vispār... bet tad jau redzēs, kad ielūkosies...

Nu, nezinu, Loms, pēc medicīniskā endoskopa tas neizskatās - tādu baiso rievoto cauruli laikam tikai līķis paciestu Gan jau ka ir tehniskais aparāts...[addsig]

RX-7 05.05.2004 0:41

Jauki, Vetal Vasara jau klāt - visi monstri mostas... Vipers taupīja dārgo Eiropas bendžu

Raic: nesapratu jautājumu... Bet īsumā paskaidroju - ir nosecināts, ka vienā kamerā pūš garām... Tā kā tikai vienā, tad varētu būt vainojama sānu plāksne, bet kas tai par vainu, ceru uzzināt, iebāžot endoskopu... Zinātāji forumos saka, ka varētu būt neprecīzi pieslīpēta pie kopā likšanas, tāpēc iesprūdusi, vai arī izrauts robs ar porta nelabi nogludinātu malu... Jebkurā gadījumā - izskatās pēc angļu fēlera...

Vetal: endoskops ir tāds optisks verķis, kas sastāv no kastes ar tādu kā dušas caurulei līdzīgu "snuķi" tikai tievāku, kura galā ir zonde ("acs", kas pie reizes arī apgaismo) un otrā galā okulārs ar vādības kloķīšiem. Tad nu to snuķi var ar tiem kloķīšiem vadīt (locīt uz visām pusēm) un okulārā vērot to, ko galā esošā actiņa redz... Var pat kastei pieslēgt video kameru un ierakstīt redzamo... Snuķī ir optiskās šķiedras, pa kurām gaisma nonāk uz "aci" un attēls - uz okulāru... Nāvīgi dārgs un reizēm neaizvietojams aparāts...[addsig]

RX-7 05.05.2004 0:12

Paldies, Loms, bet man jau ir zināms endoskopa īpašnieks Tikai jāsarunā, kad varēsim to aizņemties... Pirms jaukt ārā motoru uz kapremontu jau lūkojāmies ar to iekšu pētāmo Olympus verķi... un tā arī nonācām pie skaidrības, ka točna ir jājauc ārā [addsig]

RX-7 04.05.2004 11:23

Pagaidām ceru dabūt endoskopu un ielūkoties pa ieplūdes portiem - tur vajadzētu būt redzamām tām sānu plāksnēm... Un tad varētu skaidri saprast, īr tur šaize vai jāmeklē citur... Radās ideja šķilt to dampi klāt un doties uz Angliju pašam (varbūt tos pašus 460 Ls iztērēšu, taču vismaz paceļošu ) - lai tad spečuki tur dabū mašīnu pie dziesmas...[addsig]

RX-7 29.04.2004 21:49

Laba pieeja [addsig]

RX-7 29.04.2004 19:12

Vankelis tāpēc arī skaitās uzticams - ne velti to izmanto lidmašīnās, ka pat ar nopietniem defektiem var vēl nostrādāt ilgi un dikti... Ja tavam BMW, Eduli, meistari būtu vienam podam aizmirsuši gredzenus ielikt, nedomāju, ka auto būtu spējīgs nobraukt vairākus tūkstošus km un vēl uzrādīt jaukus jaudas rādītājus un 0-100 laiku 5.9 sek.... [addsig]

RX-7 29.04.2004 19:09

Nu nav tik traki, Edzuli! Kā jau minēju, man neveicas vienkārši ar autiņiem - cik man to ir bijis, ir mūžīgas šaizes. Piemēram, vecajam Pajero 6 reizes taisīju kapremontu motoram 2 gadu laikā.... Un tas bija pavisam parasts virzuļmotors...[addsig]

RX-7 29.04.2004 19:05

www.rotaryengineillustrated.com[addsig]

RX-7 29.04.2004 18:49

Svaigākās ziņas: ir aizdoma, ka angļi varētu būt vispār nrielikuši to vienu sānu plāksni - nu izkrita montējot... Jo, ja tā plāksne būtu ar plaisu vai pat salūzusi gabalos motora drbības laikā, vienalga tā ārā izkrist nevar un tiem gabaliem bija jāfunicē kā veselai plāksnei... Šādu izkrišnas efektu pie montēšanas Kaspars no DTC pats novēroja, kad lika izjaukto motoru atkal kopā, lai sūtītu uz Angliju sākumā. Dabūsim endoskopu un caur ieplūdes portiem aplūkosim tās plāksnes - varbūt iestāsies lielāka skaidrība...[addsig]

RX-7 29.04.2004 1:43

Tātad, Tu iesaki labāk izjaukt pašam? [addsig]

RX-7 29.04.2004 1:43

Tikko aizsūtīju problēmas aprakstu un jautājumu "Ko darīt?" angļiem.... Gaidīšu atbildi... [addsig]

RX-7 29.04.2004 0:47

Iedeva garantiju - 24 mēneši vai 24000 jūdzes... 2 gadi vēl nav pagājuši, arī jūdzes tāds nav pieveiktas, bet tur viņu web lapā maziem burtiņiem rakstīta nodevīga frāze: "...provided that the engine has been fitted and maintained to our specifications and serviced by us..." Par viņu specifications pie uzstādīšanas un palaišanas iznāk, ka jautāju, kas jāņem vērā, uzstādot un pirmajos darbības kilometros. Viņi atbildēja - tikai nedrīkst laist pāri 4 krpm pirmās 1000 jūdzes. Un viss - citu norādījumu nebija... Jautāju par eļļām u.tml. lietām - viņi atbildēja - Mazdas specifikācijai atbilstošas... Vienīgi tā daļa "and serviced by us" liekas viltīga... Bet nu motorā paši līduši neesam, tā kā arī šeit ir itkā OK. Jautājums paliek - kas maksās par sūtīšanu, ja nu viņi uzņemas bez maksas novērst defektu garantijas ietvaros? Viņi jau laikam negribēs... A es labāk samaksāju 340 Ls nevis 460 Ls un vēl pats skaidri zinu, kas un kā dzinējā tiek ielikts, nevis tā kā pirmo reizi - atsūta aizskrūvētu mototru un ej nu sazini, cik godprātīgi tur viss iekšā izdarīts... Vienīgi bail, ka varētu sa.p.is.ties meistarībā pats to visu pareizi salikt... Angļiem tomēr pieredze 25 gadi...[addsig]

RX-7 29.04.2004 0:23

Nabaga naivais es...

Starp citu - šodien saņēmu bēdīgu ziņu - vienam tuvam draugam ir iedzimta sirdskaite, kas bez ķirurģiskas iejaukšanās var novest pie letāla iznākuma...

Jūs jau sapratāt, ka runa ir par Krokodilu un viņa vankeļsirds 6. kambari... Īsos vārdos sakot - viena no 6 sadegšanas kamerām netur spiedienu (kompresiju), tieši priekšējam rotoram, kā jau likās iepriekš, veicot eksperimentu ar sprauslu atslēgšanu...

Iespējas ir divas:

1) uzbraukt angļiem ar ideju "jūsu remontētajam motoram ja no paša sākuma bija problēmas ar tukšgaitas apgriezieniem, motors raustījās un tā īsti negāja, bija daudz kartera gāzu. Ko lai dara? Vai sūtīt atpakaļ un taisīsiet?" Sūtīšana izmaksā 460 Ls...

2) izjaukt motoru pašiem, atrast vainīgo (droši vien sānu) plāksni, pasūtīt to no Anglijas kopā ar visām mīkstajām blīvēm un salikt pašiem... Izmaksas detaļām vismaz 340 Ls

Rakstīšu Angļiem - tad jau redzēs....

---------------

Pie kam elektronikas gļuku jautājums joprojām ir aktuāls - pamērīju ECU spriegumus - daži nu ļoti neatbilst grāmatai... Un joprojām slikti iet... un joprojām turbospiedienu nerāda pareizi... un joprojām tā muļķīgā 25. kļūda...

[addsig]

RX-7 28.04.2004 16:29

avdiņa = vadiņa [addsig]

RX-7 28.04.2004 16:28

Voltmetru pie lambda zondes avdiņa, kas nāk uz ECU un aiziett... pa štrāsi un tik lūri voltmetra rādījumu (0-1 V), no kā tad var zināt - cik treknis ir maisījums... [addsig]

RX-7 28.04.2004 16:12

Paldies Tev! Var jau arī ar voltmetru , bet labāk ar A/F mērītāju.... Vai logošanas funkcija tam būs?[addsig]

RX-7 28.04.2004 1:25

Un vēl - kad neiet tad, kā jau teicu, eletroniskais boostmetrs rāda neadekvāti mazu rādījumu, kaut gan reālais turbospiediens ir kā parasti...[addsig]

RX-7 28.04.2004 1:23

Bļin, ar tiem bitiem, ka tevi!!! Šie, maitas neatbild uz e-pastiem... Kamēr vēl atbildēja, tonis bija - "saņēmi un lieto vesels! Liec mūs mierā - dzinējs ir OK. Pārbaudi visu citu! Ja neiet - sūti šurpu..."

ECU ta noklājas, tikai diagnosticēt to ir grūti, jo noklājas tā, ka gļuki ir neregulāri - kad šis sadomā, tad aiziet ciet... Ir stāsti dzirdēti par daudziem šādiem gadījumiem...

Turbospiediens ir precīzi vienāds tad, kad iet un tad kad neiet... tikai cēliens citāds - kad neiet, liekas, ka degvielu par maz lej iekšā, savukārt tad, kad atlaiž pedāli, leikas, ka lej par daudz.... Liekas arī, ka aizdede reizēm pazūd braucot un tādēļ negaidīti spalgi šāvieni izpūtējā... Te dažiem speciem bija doma, ka tā nesadegšana varētu būt dēļ nepietiekamas kompresijas, tādēļ tagad ņemos, lai to kompresiju nomērītu... Aura Auto un M-Motors pasūtīja ieskrieties - neesot viņiem Mazdas speciālā testera, ar ko var nomērīt kompresiju katrā degkamerā... Mēģināsim, kā jau teicu, pumpēt iekšā saspiestu gaisu un skatīties, cik ilgi katrā kamerā turas spiediens...[addsig]

RX-7 27.04.2004 23:47

Neiet tagd... Šodien pamēģināju vēlreiz - domāju: būs pastāvējis, atpūties un aizies... Nekā... Joprojām neiet, eletroniskais pribors nerāda, mēhāniskais rāda pareizu turbospiedienu...

Par testeri - ir jau izdarīts kādu laiku atpakaļ. Neticu, ka vienīgajā servisā Latvijā, kas tā pa īstam ir iebraukuši turbomašīnu elektronikas smalkumos (DTC), strādā lohi, kas 4 mēnešu laikā, vairākas reizes pārbaudot visu iespējamo, nebūtu atklājuši parastu vadu pārrāvumu vai noklājušos devēju... Par labu ECU defekta varbūtībai runā tas, ka rāda neadekvātus kļūdu kodus (sākumā rādīja #35, kas manuālī vispār nav un nevien pasaulē par tādu nav dzirdējis, tagad netieku vaļā no #25 - PRC valve jeb degvielas spiediena kontroles solenoīds, kaut gan šī ķēde ir pārbaudīta no visiem galiem un pie tam reālajā dzīvē tā strādā nevainojami...), izskatās, ka ir problēmas ar degvielas iesmidzes kontroli gāzes atlaišanas laikā (liesmas un blīķšķi), aizdedzes nevienmērīgu darbību un tukšgaitas kontroli, kas ir pilnībā ECU uzdevums...

Tādas ir manas domas... Ak, ja būtu kaut kur dabūjams vēl kāds 5. sērijas Turbo II, tad varētu vispirms pārbaudīt , nosvapojot ECU... Vai kāds nezina, kur tādi ganās?[addsig]

RX-7 27.04.2004 23:12

Hippy: a kas?

Vetal: šodien nedabūja mērāmo, bet rīt no rīta, cerams, izdosies kaut ko nomērīt un, ja kompresija būs OK, noteikti pasūtīšu ECU... Esmu noskatījis jau eBay izsoli - ECU no Japānas, no '91. gada RX-7 Turbo II Zenki Pārprogrammēts, noņemts ātruma ierobežotājs... u.t.t. Par $100 + Shipping (~$30)... Vienīgi jāgaida ilgi...[addsig]

Lasītākie raksti

Jaunie raksti