iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
uupis 05.12.2013 12:08

anonimikis rakstīja: kas tramvajam meklējams dzīvojamā zonā?

Es arī nezinu – be tā ir iekārtots!

Pie Autoostas un Centrāltirgus gozējas ceļazīme Dzīvojamā zona un pa to pārvietojas tramvajs un NEDOD PRIEKŠROKU gājējam!

Risinājumi ir 2 – vai nu aizliedzam tramvaju Rīgā, vai nu piespiežam tramvajvadītājus ievērot CSN!

uupis 05.12.2013 11:44

Palaidniex rakstīja:

uupis rakstīja: Noteikumos nekas nav teikts par to ka tramvajam dzīvojamā zonā ir priekšroka.

Nekur nav teikts ka sliežu klātne ir atsevišķa brauktuves daļa. Nekur nav tekts ka tramvajs nav transportlīdzeklis.

Lasam Ceļu satiksmes likumu un Ceļu satiksmes noteikumus.

Ja ir kāds punkts kas nosaka atšķirību starp brauktuvi un sliežu ceļa klātni un gājēju uzvedību uz tās – tad lūdzu studijā šos punktus.

Ja tādu nav tad nav ko fantazēt.

Lasam CSN - ja "tramvaja sliežu klātne" atrodas pa vidu brauktuvei. Pēdiņās ieliec dajebko - palma, barjera, stabi utt - nekas no tā nav brauktuve.

Līdz ar to, ka gājējiem ir priekšroka uz brauktuves, vēl nenozīmē ka tiem ir priekšroka uz palmas, staba, barjeras vai tramvaja sliežu klātnes.

Jo pa tramvaja sliežu klātni ne vienmēr ir ļauts pārvietoties bezsliežu transporta līdzekļiem, par bojāgājējiem nemaz nerunājot...

Tātad noteikumos vai likumā jābūt aizliegumam.

Šajā gadījumā ir princips – viss kas nav aizliegts – IR ATĻAUTS.

Sameklēsi aizliedzošo punktu – velkamēts.

Nevari atrast? Tātad atļauts un ir PRIEKŠROKA.

Pa tramvaju sliedēm by defolt ir atļauts pārvietototies, bet ir izņēmumi kad tas ir aizliegts. Aizliegumi ir stingri reglamentēti. Lūdzu studijā aizliegumu gājējiem pārvietoties ieraugot tramvaju Dzīvojamā zonā!

uupis 05.12.2013 11:17

Bams rakstīja: To, ka visi BMW vadītāji ir kretīni- es pilnīgi piekrītu!

Bet viņi jau rīkojas pēc tava aprakstītā principa satiksmē.

Viņi jau kāreiz rīkojas tā – nu kas Jūs švakie nemotori – nevarat pagaidīt un palaist un pēc tam pukšķināt tālāk?

Kas manā tekstā nav pareizi?

Ko es neuztvēru tā kā vajag, ja jau gājējam ir priekšroka bet nav priekšroka. Gājējs var taču pagaidīt. Nemotori arī var pagaidīt kamēr BMW aizbrauc.

uupis 05.12.2013 10:58

Noteikumos nekas nav teikts par to ka tramvajam dzīvojamā zonā ir priekšroka.

Nekur nav teikts ka sliežu klātne ir atsevišķa brauktuves daļa. Nekur nav tekts ka tramvajs nav transportlīdzeklis.

Lasam Ceļu satiksmes likumu un Ceļu satiksmes noteikumus.

Ja ir kāds punkts kas nosaka atšķirību starp brauktuvi un sliežu ceļa klātni un gājēju uzvedību uz tās – tad lūdzu studijā šos punktus.

Ja tādu nav tad nav ko fantazēt.

uupis 05.12.2013 10:54

Palaidniex rakstīja: ūpi, cik reižu jāsaka - gājējam uz tramvaja sliežu klātnes nav priekšroka, tam dzīvojamajā zonā ir priekšroka tikai uz brauktuves un trotuāra, pa kuru visu platumu tas var pārvietoties... Ne viena vārda, ka gājējam būtu priekšroka pret sliežu transportlīdzekļiem, kas pārvietojas pa sliežu klātni...

Ja tramvajs norauj no sliedēm un tiek uz brauktuves - tad gan viņam ir jālaiž tie gājēji...

Lūdzu studijā brauktuves definīciju un sliežu klātnes definīciju?

uupis 05.12.2013 10:53

Vai arī tuvojas Maršruta autobuss pie zīmes Dodiet ceļu un nospiež skaņas signālu, lai tie kas ir uz galvenā ceļa sabremzējas un viņu palaiž. Mikroautobusa vadītājs tak skaņas signālu lieto pamatoti, jo jānovērš ir avārijas situācija. Savādāk ja šams bremzēs pie ceļazīmes tad pasažieri sakritīs uz priekšu.

Kā jums tāda attieksme?

Kas te ir atšķirīgs no tramvaja zvanīšanas?

Tramvajs Zvanot novērš avārijas situāciju, Maršrutnieks no dodiet ceļu arī tarējot novērš avārijas situāciju.

uupis 05.12.2013 10:23

Bams rakstīja: Es tikai izskaidroju situāciju, kāpēc šad un tad gājējiem tiek uzzvanīts. Jebkurā gadījumā pie Autenes gājējiem pāriet ielu nav ne mazāko problēmu.

Tātad gājējam ir PRIEKŠROKA bet tramvaja vadītājs NEDOD priekšroku un zvana lai gājējs palec malā.

Tagad pārfrazēsim.

Bembists izbrauc krustojumā pie sarkanā signāla ar nospiestu skaņas signālu, savukārt Palaidniex vai BAMS brauc pa zaļo un apstājas lai palaistu bembistu, jo bembists nospieda skaņas signālu lai izvairītos no sadursmes. Nu vai tad nevar pagaidīt un palaist vienu trako? Krašunga gadījumā jau formāli būs vainīgs BMW, bet vajag padomāt arī par BMW pasažieriem, kuri nav vainīgi pie tā ka vadītājs ir kretīns.

uupis 05.12.2013 10:04

Un tādiem PĀRKĀPĒJIEM uztic cilvēku pārvadāšanu un pasažieru dzīvības.

Tā kā te parādās vēlviena lieta kas apstiprina ka tramvajs ir liels ļaunums.

uupis 05.12.2013 9:37

Šodien pārbaudiju – Tramavaju vadītājiem ir pie vienas vietas CSN – nedod priekšroku Dzīvojamā zonā.

Tā kā dariet ko gribiet bet tramvaju vadītāji ir VISLIELĀKIE CSN PĀRKĀPĒJI…

uupis 04.12.2013 17:36

Palaidniex rakstīja: +1 par skaidrojumu, bet palasi CSN, kur aprakstīs, kad drīkst un kad nedrīkst veikt kreiso pagriezienu nevis no brauktuves, bet tieši no tramvaja sliežu klātnes!

Bet tas viss attiecas uz transportlīdzekļiem. Un gājējs tad nav transportlīdzeklis – viņš ir satiksmes dalībnieks un tā jau ir cita kategorija.

uupis 04.12.2013 17:31

Palaidniex rakstīja: Proti - vadītājam nav jālaiž aizsapņojušies ūpji braucot pa sliežu klātni... Un nelaižot tas neko nepārkāpj un drīkst uzmodināt guļavas ar tarkšķi!

Varbūt palūgt iAuto redakcijai, lai pajautā CSDD un CSN speciālistiem un izskaidro šo jautājumu, jo kā redzam, tad šis jautājums galvās ir stipri izplūdis?

Tēma aktuāla un CSN un satiksmes drošības eksperti tak varētu apgaismot tumsoņas, kuri šķērso tramvaja ceļu no Autoostas uz Tirdzniecības centru Titāniks. Ir tramvajam jābremzē vai nav?

uupis 04.12.2013 17:25

Palaidniex rakstīja: Brauktuve un tramvaja sliežu klātne nav gluži viens un tas pats. CSN nosaka dzīvojamajā zonā gājēju priekšrocības uz brauktuves un trotuāra visā to platumā, bet ne vārda par tramvaja sliežu klātni. Tramvaja sliežu klātne visā CSN tiek īpaši un atsevišķi pieminēta pat tad, kad tā ir vienā līmenī ar un pa vidu brauktuvei

Nav atsevišķi izdalīta.

1.8. brauktuve — ceļa daļa, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai. Ceļam var būt vairākas brauktuves, kuras norobežotas ar sadalošajām joslām vai barjerām;

Un CSN 87. attiecas tikai uz transportlīdzekļiem.

Pārējos gadījumos tramvaju sliežu klātne ir brauktuves sastāvdaļa.

uupis 04.12.2013 17:20

Conqueror rakstīja: vai tad nu grūti to tramvaju palaist, lai taču brauc. tramvajā iekšā ir vairāki desmiti cilvēku, un tad nu tagad tramvajs bremzēs viena gājēja dēļ, kurš sadomājis iet pāri ielai tramvaja priekšā.

Tātad noteikumi neattiecas uz tramvaja vadītāju?

Jautājums jau nav par grūtumu – jautājums ir par to vai tramvaja vadītājam ir jāizpilda CSN 154. prasības vai nav?

uupis 04.12.2013 16:45

Mans jautājums jau bija tāds:

Gājējs iet no Starptautiskās Autoostas un tirdzniecības centru Tītāniks. Kāda ir tramvaja vadītāja rīcība saskaņā ar CSN? Laist gājēju vai nebremzzēt un tirkšķināt un novērst avārijas situāciju (kuru ir radījis kurš – gājējs vai tramvajs)?

Tad man BAMs teica ga gājējs nepamatoti traucē tramvajam.

Kas tad sanāk? Kāds tad ir vajadzīgs tas argumentētais pamatojums, lai gājējam būtu priekšroka? Kurjera pavadzīme? Pavēste uz pastu?

Izrādās ka pietiekami pamatots arguments ir vienkārša vēlme šķērsot ielu – nokļūt no vienas puses otrā. Un tā vairs nav nepamatota traucēšana.

uupis 04.12.2013 16:40

Palaidniex rakstīja: Es, te tā mazliet palasīju un nākas secināt pāris lietas:

1.16. dzīvojamā zona — apbūvēta teritorija (dzīvojamais masīvs, atpūtas vieta) vai tās daļa, kurā iebraukšana apzīmēta ar 528.ceļa zīmi, bet izbraukšana — ar 529.ceļa zīmi;

Tirgus nav ne dzīvojama vieta, nedz atpūtas vieta, tur ir tīra tirdzniecības un komercapbūve, kam ar dzīvojamo masīvu vai atpūtas vietu maz sakara...

Un

153. Dzīvojamā zonā gājējiem un velosipēdu vadītājiem atļauts pārvietoties pa ietvēm un pa brauktuvi visā tās platumā.

Tramvaja sliežu ceļa klātne un brauktuve, manuprāt, nav gluži viens un tas pats... Vismaz starp kanālu un paviljoniem, noteikti nav!

Nu bet starp Autoostu un tirdzniecības centru Titāniks?

uupis 04.12.2013 16:38

Palaidniex rakstīja: Saprotu, sistēma nav sakārtota, bet prasīt no vieniem to, ko pats nepildi, ir mazliet bezkaunīgi. Tramvaja vadoņi ir tādi paši cilvēki, kā Tu, un tikai tāpēc, ka pie viņiem šeptē ieliktenis nepadara viņus vainīgākus, sodāmākus vai vairāk kontrolējamus...

Bet ar garantiju, ka tajā dzīvojamā zonā FR nebūs – tādad acīmredzms kļūst fakts ka tramvaji ir īpaša kasta.

Un fakts ka Tramvaju vadītāji neizpilda 154. CSN prasības arī paliek fakts.

Tagad vismaz vienai daļai šoferu nāk apgaismība par 161. CSN punktu. Bet jo projām var dzirdēt pretjautājumu – a kāpēc viņi neiet pa gājēju pāreju? Kāpēc viņi jālaiž neparedzētās vietās? Tādi jautājumi tak liecina par kaut ko? Vai nu par lasītprasmi vai nu par izglītības limeni…

Paprasi tramvaju vadītājiem – cik no viņiem izpildītu 161. punkta prasības uz Barona ielas?

uupis 04.12.2013 16:00

Palaidniex rakstīja: Drīkst arī ierosināt amputēt tās zīmes... Ne tikai uzstādīt...

Es jau sākumā rakstīju ar ko nodarbojas CSN guru iekš Rīgas satiksmes. Tātad Vai nu novācam zīmes un tramvaji nelaiž gājējus, vai nu paliek zīmes un tramvaji ievēro CSN.

Savukārt CSN guru var vekt darbinieku kvalifikācijas celšanu uzņēmumā, kurā viņš strādā.

uupis 04.12.2013 15:57

Palaidniex rakstīja: Jau rakstīju - gribi mainīt pasauli, sāc ar sevi!

A Jūs nepiedalaties?

Jums ir pajāt uz priekšroku?

Jums nospļauties uz Dzīvojamo zonu un CSN 1.37. un 154.?

uupis 04.12.2013 15:43

Palaidniex rakstīja: Un kur no otras puses beidzas tā dzīvojamā zona?

Nu tak nobrauc garām un paskaties…

Un vispār paskaties pa Rīgu kur tās zīmes sastādītas – es garantēju ka nākamgad tajās Dzīvojamās zonās, kur nav tramvaju būs fotosesijas ar ātrumpārkāpēju bildēm, no kurām lielam vairumam būs +30 km/h…

Savukārt tramvaja Dzīvojamā zonā fotoradara nebūs – un ar ko tad tramvajs ir īpašāk nekā pērējie?

uupis 04.12.2013 15:38

IkdienasViesis rakstīja: Vadītājs jau arī nevar vienmēr spiest avārijas /sliežu bremzes pogu/ - baidoties savainot savus pasažierus.

Vadītājam jāizvēlas atbilstošs braukšanas ātrums Dzīvojamā zonā un neviens pasažieris nesavainosies…

Nekur nav teikts ka tramvaju vadītājam Dzīvojamā zonā jānesās ar ātrumu ne mazāku kā 20 km/h. Redzot gājējus – vadītājs var ieslēgt opciju 3 km/h, lai varētu laicīgi apstāties.

P.S. Es šos CSN neesmu rakstījis un tas nav mans izdomājums. Bet ja reiz pastāv tādi notekumi, tad viņi ir jāievēro. It īpaši Tramvaju vadītājiem!

uupis 04.12.2013 15:34

IkdienasViesis rakstīja: Būsim gudri - gan kā autovadītāji, gan kā gājēji : CIENĪSIM tramvajus !

Šito neatbalstīt līdz brīdim kamēr tramvaju vadītāji necienīs CSN un Dzīvojamās zonas!!!

uupis 04.12.2013 15:30

Pārējie visi ieraugot ceļa zīmi Dzīvojamā zona, ieskaitot tramvajvadītājus, ieslēdz opciju Ne vairāk par 20 km/h un bremzēt pirms katra gājēja un smaidot viņu palaist.

Vai tad man jāatgādina, kāds troksnis bija internetā, kad Biznesa projekts FOTORADARI Dārzciema dzīvojamo zonu rajonā taisīja fotosesijas. Sašutums bija ka braucot pilsētā ar 50 km/h dabū sodu par +30…

uupis 04.12.2013 15:25

Palaidniex rakstīja: Un jā vai tramvaja sliežu klātne, kas nav ar bruktuvi vienā līmenī un no tās atdalīta ar "bortakmeni" ir uzskatāma par dzīvojamā zonā ietilpstošu brauktuvi?

JAP – jo zīme Dzīvojamā zona ir ceļazīme un neattiecies tikai uz bruņutehniku un aviāciju…

uupis 04.12.2013 15:23

Palaidniex rakstīja: Tā arī nearbildēji vai un kad tur uzstādīta dzīvojamās zonas zīme?

Precīzi kad – nezinu, jo neatceros kad tieši piefiksēju, ka iebraucot teritorijā ir attiecīga zīme un ka nozudusi gājēju pāreja, pie kuras vienmēr, braucot gar tirgus paviljoniem vajadzēja skatīties, vai kāds nenesās uz tramvaju ar iepirkumu maisiem.

Bet ja Ūpis saka ka tur ir dzīvojamā zona tad viņa ir.

Un ja Ūpis saka ka gājējam dzīvojamā zonā ir priekšroka, tad viņa arī ir.

Un ja pārējie netic, tad var jautāt jebkuram ceļu policistam, vai tā ir taisnība, ka dzīvojamā zonā, dusos un stāvlaukumos ir jālaiž katrs gājējs neatkarīgi no vecuma, apģērba un gadalaika!

uupis 04.12.2013 15:17

Palaidniex rakstīja: Moš, kas ir pamainījies, bet kaut kā gūgles tantes bildītēs to dzīvojamās zonas zīmi neatradu ne no 13. Janvāra, ne no maskavas ielas puses... Kādu dienu būs dabā jāaplūr...

Un vai tā zīme attiecas uz tramvaja sliežu klātni, kas nav daļa no brauktuves?

Gūglē vecas bildes. Tur vēl pie Centrāltirgus lielveikala ABAVA ir gājēju pāreja, kas tika iznīcināta uzstādot dzīvojamās zonas ceļazīmes.

Nu un vai tad ir grūti ieslēgt loģiku? Jau jau amputē gājēju pārēju, tad tas uz kautko norāda? Vai tik ne uz to pašu CSN 154.?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti