brmbrmm
Kas par kadru!!!
Uzmanību piesaistīja šis - "Sakopsim Jusu gazonu" www.ss.lv/...
------------------------
Varbuut domaats kaads GAZ-51, 52, 53 ... vai pat
ceelaa "Gazele"?
brmbrmm
Kas par kadru!!!
Uzmanību piesaistīja šis - "Sakopsim Jusu gazonu" www.ss.lv/...
------------------------
Varbuut domaats kaads GAZ-51, 52, 53 ... vai pat
ceelaa "Gazele"?
Centis_Nuudele
Ja M12x1,5 skrūves vītne atbilstoši edgariņa fantāzijām 6 (sešos) vijumos būs izstiepusies par 'kaut vai par 0,1mm garāka', tad viņa no bloka izskrūvēsies kopā ar urbuma vītni.
==================
Genau , Parteigenosse Nudel!
Turklaat iz chuguunija bloka, iespeejams, nemaz i jaaskruuvee nebuus
iedgars te iemineejaas par dzineejiem, kuriem galvas skruuves viitne pilniibaa iegremdeeta viitnee - ir gadiijushies arii taadi, aviaacijaa taa vispaar ir standarta metode, lai noveerstu neveelamus koncentratorus peedeejaa vijumaa, kursh tikai "pa pusei" ir atbildes viitnee. Tai pat Integraalei bija shaads izpildiijums - skruuves virs viitnes sliipeetas nedaudz tievaakas par viitnes aareejo D, turklaat taa konstrukcija bij vispaar taa izpildiita, ka pamatgultnju skruuvju un galvas skruuvju gali praktiski saskaaraas
A ko lai saka par Peugeot / Citroen konstrukciju, kur vispaar dzineejs bija savilkts kopaa ar bultskruuveem + uzgriezhnjiem?
brmbrmm
Eļļas maiņa gan viņiem "pa lēto" - B5 TDi Motora eļļas un filtra maiņa 71.55Ls. iesk. PVN.
Es par tādu naudu nomainīju - dzinējā eļļu, filtru, gaisa filtru, degvielas filtru, salona filtru, kā arī manuālās kārbas eļļu.
Bet tas taču ir Autorizētais Serviss! Tu varēsi būt drošs, ka viss ir pēc Grāmatas izdarīts! Ar garantiju!
--------------------------------
A kas tas par TDi? Nav "pumpdiizels (PD)"? Ja jaa, tad shis tas kljuust skaidraaks Ja nee, nu tad diiraa gan!
i_edgars
Nu te patiešām ir daudz tukšdirsēju! Sajēgas nekādas, bet kā citus aptirš.... Tik vien sajēdz no metālmācības kā bleķis (labākajā gadījumā dzelzs) un metāls.
--------------------------
Cik nu maaciija , tik iemaaciijaamies, plus maaciijaamies pashi, gan teoriju, gan praksee zinaashanas smeelaamies
Kut tad ir tā vājākā vieta ja ne mazākajā diametrā??
Izvelc no sava drapaka to galvas skrūvi un nomēri.
-------------------------
Un ko tas tev izteiks, ja nav atskaites punkta, resp. izmeera, ar kuru saliidzinaat ieguuto rezultaatu?
Jau mineetajam Mitsubishi V6 bij skaidri noraadiits, kuraa skruuves zonaa jaameera, tjipa " 30 - 70 mm
no skruuves galvas" + izmeeri, viss bija skaidrs. A taa tu vari meeriit vai nemeeriit, labuma nekaada.
Vienīgi neaizmirsti kurā momentā pirms kuras vilkšanas vajag motoru sildīt.
------------------------
Ja vinju vajag sildiit - taalu ne visiem to ir jaadara. Pieredze raada, ka sildiishanu ljoti labi aizvieto "atstaashana uz nakti" pirms peedeejaas pievilkshanas stadijas. Protams, ideaali ir pielietot parakstiito pievilkshanas tehnologjiju.
i_edgars
Crankshaft, paņem bīdmēru un izmēri kur ir vismazākais diametrs! Tad arī runā.
----------------------------
Man patiik vieglums, ar kaadu tu paarlec no viitnju
meeriishanas uz diametriem Kaadu, luudzu, diametru?
Viitnes aareejo , vai? Vispaar, vieniigaas skruuves, kuraam es atminu noraadiitu min diametru "kaatam" bija 1990. gadu saakuma Mitsubishi V6 dzineejam (3000 GT), bet tur ar biidmeeru nebija , ko iesaakt - tikai un vieniigi mikrometrs ....
sarashkins
Slinkais rakstīja: nu galvu vilkt klaat uz chuju ar 60-70cm garu bomi arii nevareetu nosaukt par tehnisko domashanu
Vispār - reāla manta, ar ko tagad pēc instrukcijas varēšu svarīgākās motora skrūves pareizi pievilkt - mana nojauta attaisnojās!
------------------------
Njaa, bez shitaa daikta nu nekaadi Turklaat, ja nopietni skruuvee, tad jaabuut vismaz 2 dazhaadaam, ja ne trim
Runaajot par momentiem - veel viena detalja: senos laikos, kad nebija pieejamas nekaads instrukcijas vai remonta pamaaciibas, galiigi nepaziistamiem dzineejiem
galvas, pamatgultnju un klanju skruuveem dariijaam sekojoshi: ar kaartiibaa esoshu dinamometrisko atsleegu tika meegjinaats veel pievilkt kaadas 3 - 4 skruuves veel neizjauktam dzineejam. Skruuves izkusteeshanaas briidis arii tika pienjemts par max pievelkamo momentu,
bet veelaak vilkts tika ar bik mazaaku speeku. Metode nostraadaaja 100% gadiijumu, ne reizi neradaas probleemas.
brmbrmm
Man te tāda doma ienāca prātā - a kas būs, ja mēģināšu galvas blīvi pagatavot pats - man kaut kur bēniņos vēl kādi kapara plākšņu gabali mētājas - savulaik močiem visas blīves pats gatavoju, nez' kā būs priekš auto?
===================
Diezi kas nesanaaks vis - uz visu galvas / bloka saskares
virsmu tu nekad nevareesi nodroshinaat vajadziigo piespieshanas speeku. Ir jau senos laikos ljaudis eksperimenteejushi, viss cuukaam Cita lieta ir , piemeeram, mochiem un taml. dzineejiem izmantotais bliiveejums ar bliiveejumu no atlaidinaata sarkanaa vara gredzena - gan pamataa izmantojams dzineejiem
ar gaisa dzeseeshanu. Izmantojaam taadus arii, kad
tika taisiiti 4-taktu uudenjnieki, resp ap katru cilindru ievirpoja gropiiti, tajaa vara gredzenu, paareejo visu bliiveeja standarta bliive, kuraa tika izcirsti lielaaki origjinaalie cilindru caurumi. Shaadaa gadiijumaa var nodroshinaat gana lielu spiedienu tieshi uz tiem vara gredzeniem, kaut arii to biezumu naacaas reekjinaat.
i_edgars
Pirmais, ar bīdmēru izmēri visu vītņu garumu, ja garums ir kaut vai par 0,1 mm garāks kā solis x vijumu skaits, tad iesaku skrūvi mainīt.
=================
Kopsh kura laika skruuve stiepjas viitnes daljaa? Normaali shaadaam skruuveem "stiepjamaa" zona ir skruuves viduu - tieshi ar nodomu , lai skruuve netruuktu, piemeeram, tieshi pa peedeejo vijumu, ja tas nav viitnee. Taapeec jau tiek noraadiits skruuves KOPEEJAIS garums!
i_edgars
Izgatavotājs neko nenosaka, nosaka skrūves materiāls un materiālu pretestība. To ko es rakstīju attiecas uz dīzeļiem. Benzīnniekiem ir citi spēki un citas slodzes, tur tā lieta ir vienkāršāka, bet vienalga jāvelk ar "galvu", nevis akli skatoties uz iepakojumā rakstīto.
================
Sorry, vecais, izgaazies , kaa veca seeta Nosaka TIKAI izgatavotaajs, jo netiek apskatiita plika skruuve, bet sisteema, kuraa ietilpst pati skruuve, viitne motora blokaa, pats bloks, mazaak galva, bet 100% galvas bliive!
Un paskaidro, kas benziinniekiem ir vienkaarshaaks? Pievilkshanas momenti? Ir diizelji, kuriem shie lielumi ir MAZAAKI, nekaa daudziem benziinniekiem. Un nebuut pashas skruuves speeja notruukt / nenotruukt nosaka taas pievilkshanas speeku, bet veel vairaaki faktori.
Tourers
uupi, ko tu domāji ar "motora masa karājas brīvstāvoša"???
===================
Nuuuuu ....Dr. Zaaliitis teiktu "Paskatieties uz savu
labaako draugu", bet es jau neesmu Dr. Zaaliitis ...
Tas bij shutka piektdienas vakaraa
i_edgars
Crankshaft, nejauc olas ar omleti!!!
Dabas gāze un LPG ir divas dažādas lietas.
Atlaides taisās iedot tikai dabasgāzei, kuru lieto autobusu parki, ar sašķidrināto gāzi, ko Tu lej savā auto nav nekā kopīga.
=========================
Tavai zinaashanai, ir arii vieglie auto, kurus darbina ar dabasgaazi (CNG), un tieshi sho auto skaits Rietumos aug, turklaat aatraa tempaa! Un taadaa Reihaa jau ir gandriiz 900 CNG uzpildes staciju, Itaalijaa arii paari 800, citaas valstiis arii aug kaa seenes ...
Autobusu parki? Hmm, lai paarietu uz diizelja / gaazes procesu, vajadziigs bik ieguldiit tais autobusos ... Jeb mums veel ir autobusu parki, kuros ar LAZiem vaalee? Parakstos ar iisto iesauku: Ruu@uto
Hmm, uzduuros zinjai, ka muusu "gudraakie praati" atkal piekjeerushies teemai "Nodoklju pazeminaajumi auto ar dabasgaazi".
Iemetu skatu Reiha nodoklju annaaljos, vispaar pie vinjiem interesanti ...
Nodoklji visumaa ir apmeeram taadi:
Dabasgaaze pret diizeli = mazaaks par liidz 89%
Dabasgaaze pret benziinu= mazaaks par liidz 85%
Autogaaze jeb LPG ir kaut kur pa vidu
Taadam auto, kaa VW Passat Variant TSI EcoFuel,
gada nodoklis (KfZ Steuer) ir:
Ja dabasgaaze = 30 EUR
Ja benziins = 194 EUR
Ja diizelis = 268 EUR
Ja LPG, tad tur ir svaarstiiga taa buushana,
bet svaarstaas kaut kur ap 120 EUR (jo ir iespeeja braukt ar benziinu!)
Nja, nodoklju atvieglojumi labie, turklaat LPG un dabasgaaze ir stipri leetaakas, klaat veel naak CO2 nodoklis, kursh abaam gaazeem ir stipri mazaaks (dabasgaazei liidz 1200 ccm vispaar 0, nevis teiksim 2 EUR par 100 ccm - siikums , bet patiikami, alinjam sanaak )
Taa ka skaidrs , kaapeec jamie Rietumos taa metas uz dabasgaazes auto, jaadomaa, citur nodoklju politika ir liidziiga ... A muuseejie domaa, domaa, domaa ...
brmbrmm
Galvas apakšējā plakne. Te būs nepieciešams slīpēts tērauda lineāls min 350mm garumā un mērtaustu komplekts. Lineāls tiek likts pa galvas apakšējās plaknes diagonālēm un ar mērtaustu palīdzību tiek notikta atstarpe starp galvas plakni un lineālu galvas vidējā zonā. Maksimālā atstarpe ir 0.05-0.06mm, pretējā gadījumā galvu ir jāslīpē.
-----------------------
Principaa pareizi, taa allazh ir ticis dariits, tikai ne videejaa zonaa vien, bet arii tuvaak abiem galiem - galvas meedz ne tikai smuki liekties, bet arii deformeeties visdazhaadaakajos veidos / virzienos. Mees
paarsvara izmantojaam ne sliipeeshanu, bet "triishanu"
(lepeeshanu) uz chuguna plates ar abraziivpulveri + ellu.
Ir jau fiziska piepuule, bet rezultaats ir ideaals Vienlaikus iesaku analogu operaaciju veikt rii motora blokam - tur ir taadi briinumi kaadreiz redzeeti ...Vien
blokam noveerst "nevirsmu" buus stipri gruutaak
Jautājums - kur tādus instrumentus [slīpēts tērauda lineāls] pie mums var iegādāt?
----------------------------
Jaapafiltree metaalapstraades kantori un jaanoskaidro,
kursh var izgatavot sliipeetu teerauda brusu ar dimensijaam , teiksim, 20x60x600 mm. 350 IMHO ir par maz. Es savulaik straadaaju ar 900 mm garu. Un shtrumentu veelams glabaat futraalii, piemeeram koka kastee - lai nedeformeejas
Tourers
oho...vai fizikas likumi ir izmainījušies?? Tievāku drāti līdz šim saspiest bija vieglāk nekā resnāku....tagad mož savādāk??
..........................
1. Nebuut nee Lai to saprastu, ar elementaaro fiziku nebuut nepietiek - buutisks ir vijumu diametrs, atspere "straadaa" stingraa atkariibaa no taa, jo saspiezhot mainaas arii shis diametrs.
2. Skolaa par taadu lietu kaa termiskaa apstraade laikam toch nemaaca.
Pirmais
ja tā ir staipīgā skrūve, tad izskrūvējot to skrūvi viņa tak saraujās
------------------------------
Bet ne liidz saakotneejam garumam. Taapeec jau remontinstrukcijaas noraada pieljaujamo max skruuves garumu, ja tas ir paarsniegts - jaanjem jauna. Ljoti vienkaarshi buutiibaa. Ir buuveets auto, kuram origjinaalaas skruuves naacaas nomainiit pret resnaakaam. Principaa vilkaam taa, kaa bij jaavelk dzineejam, no kura naaca resnaas un nestiepjamaas skruuves, un viss bij OK. Viss notika, dzineejs ar savu 500 ZS 2.0 Turbo izcelsmi nokalpoja bez probleemaam 3 sezonas, tad bij reviizija
brmbrmm
pirms 5 stundām
Nezinu, starp kurām rindiņām te jālasa, bet vismaz es nesapratu, kāpēc mūsdienās tomēr izmanto tās "stiepjamās" skrūves? Kas viņās tāds ir, ka uz tā rēķina var samierināties ar to unikālo vienreizlietojamību?
------------------------
Primaarais iemesls - razhoshanas mehanizaacija /
automatizaacija Taadam robotam vai tamliidziigai uzpariktei pamataa eest nevajag, pat telpas var pustumsaa tureet. Atvaljinaajumu vinjam nevajag, shnjabi vinjsh nedzer, vajadziibas gadiijumaa var
rukaat kaut 3 mainjas no vietas Plus veel stiepjamaas skruuves biezhi ir ar mazaaku metaalietilpiibu. A, ja atminam, ka vienkaarshais amurikaanis, kursh izgudroja aizvietot skruuves / uzgriezhnjus uz 14 ar
13 izmeeru, muuzhu beidza kaa multimiljonaars )))
M77
Crankshaft rakstīja: naacaas paariet no 10 mm stiepjamajaam skruuveem uz 12 mm nestiepjamajaam ...
nekaadu probleemu
Neskaidrs atliek- kādas ir stiepjamo skrūvju priekšrocības attiecībā uz nestiepjamajām (un otrādi)? Pagaidām liekas, ka stiepjamās lieto tikai tādēļ, ka tās ir lētākas, vai tā?
-----------------------------
Nea, izmantojot "stiepjamaas" skruuves, iestaajaas
autorazhoshanas "zelta laikmets". Proti - mehanizaacija, automatizaacija un visas paareejaas "-jas".Ja atmin VAZ konveijeru - motoru razhotnee process notika sekojoshi:
10 shpindelju darbgalds pievilka skruuves liidz kaadiem
7 kg/m, peec tam samonteetos dzineejus sagaidiija
"tantes", kuras ar dinamometriskajaam atsleegaam
pievilka skruuves liidz parakstiitajiem 8,8 kg/m. Taada
tolaik bija razhoshanas tehnologjija. jau 1980-ajos ieviesaas pilniigi mehanizeetas tehnologjijas, un tad izejas vairs nebija. Starp citu, razhoshanaa skruuves nevelk "tik un tik graadu pagrieziena" rezhiimaa -
mashiina skaita vien griezes momentu ... Pirmaas stiepjamaas skruuves mees ieraudziijaam "importniekiem" veel 1980-ajos gados ...
Aizko instrukcijas - razhotaaju instrukcijaas dati par skruuvju garumu bija, nu vienkaasho pateereetaaju
ar taadiem datiem "neapgruutinaaja" ...
Hmm, kaa jaariibina, lai sap.i.st,u shito daiktu?
Man kaut kaa pa 275 000 neizdevaas ... Mozh
nevajag pirkt atkritumus?
did33
a cik tas ir droši? var viuzināties visus 5 sarkanā šķidruma dzīves gadus, vai arī jāmaina biežāk
----------------------
Vispaar jau ir lietots "pulveriitis" savulaik, nostraadaaja godam, kaut bija gan zinaams, kur ir suuce - auto bija Suzuki Vitara (pirmaa laidiena), tiem meedza spreegaat motora bloks kreisajaa pusee virs "padushkas"... Ja shkjidrums zuud leeni un pamazaam, pirmkaart vaidzeetu pachekot uudenssuukni - suuce ar aatrumu 1 piliens minuutee ir visai gruuti pamanaama, bet kaads 1/2 litrs nedeeljaa izgaist elementaari
Praktiski visi shaadu "pulveriishu" razhotaaji briidina, ka nav veelams mainiit dzeseeshanas shkjidrumu peec liidzeklja pielietoshanas, jaunais shkjidrums naski njemsies "mazgaat laukaa" vinjapraat svesho sisteemas "daliibnieku"
Bams
Ar vienu gan mūsējie čehus nošokēja - avārijas brigāde treniņos tramvaju novietoja uz sliedēm atpakaļ vienā setā. Čehi bija mēmi un ilgi kasija pakaušus Solijās savējos sūtīt uz Rīgu apmācībā.
.....................
Vareetu buut Savulaik , esot ieksh Bruenn (chehiski Brno) , no viesniicas loga veeroju, kaa vieteejie stuteeja atpakalj uz sliedeem tramu
Bik peec Pasaules kara meeroga operaacijas izskatiijaas
Turklāt tfu-tfu-tfu, bet čehi ir nostrādājuši godam- nekas nav ne lūzis ne plīsis. Kaut gan pirmos kucēnus parasti slīcina. Un mocīts tas te ir diezgan traki. Vairākas naktis pilnā slodzē ručka grīdā maksimalās slodzēs ar smagumu salonā no pieturas līdz pieturai. Izturēja
Ar jūniju sāksies otrais etaps ar dzīvsvaru- pasažieriem.
Tad redzēs, cik ilgi izturēs.
..........................
Nu ne jau pirmo gadu jamie tramvajus buuvee, gan jau buus labi Ja liidzshineejie produkti muusu "vienkaarsho pasazhieri" iztureeja, shitas arii izturees, good luck !
IkdienasViesis
pec loģikas jau it kā VISIEM RS tramvaju vadītājiem vajadzēja prezentēt jauno vagony, vismaz atļaut kādu brīdi pie kloķiem pasēdēt vai pa depo teritoriju pabraukt...Mans paziņa trolejbusnieks savulaik stāstīja, ka pēc pirmās škodas TR-14 "ermoņikas" saņemšanas Rīgā 80-tajos gados, teju visi 100% troļļuku vadītāji bija saskrējuši to apskatīt.
----------------------------------
Nuuu ... pieredze raada, ka VISU interesentu saskrieshana vienaa lielaa baraa nav iisti lietderiiga - ne ar ko neatshkjiras no "prezentaacijas" Noderiigaak ir
veikt to cilveeku, kuriem vareetu buut tieshs sakars ar jaunu tehniku, iepaziistinaashanu ar "dzelzhiem" nelielaakos barinjos pa 10 ...20 cilv., teiksim, puse klausaas priekshlasiijumu, otra puse pa to laiku iepaziistas ar dzelzhiem "dziivajaa"... Incanti, vai tramvajnieku "skruuveetaaji" arii ir izgaajushi specifisko apmaaciibu jauno laineru apkopee? Taa kaa pienaaktos Lai vismaz zin, kur kas tais ratos atrodas.
LitruBoolists
labs apgreids varētu būt norautas galvas skrūvju vītnes ar tai sekojošo sataisīšanu
-----------------------
Ojaa, ir dariits, tobish labotas "iisteno meistaru"
darbiibas sekas. Diemzheel dzineejs bija gana eksotisks
un citu variantu nebija ... Izdevaas Integraalei 16V
gatavoshanas saciiksteem arii naacaas paariet no 10 mm stiepjamajaam skruuveem uz 12 mm nestiepjamajaam ...
nekaadu probleemu
LitruBoolists
ja tu esi veicis patvaļīgu pārbūvi
izņēmis termostatu un neskrūvē ciet pārplūdes bačoka vāciņu, tad pats arī meklē vainu un neprasi muļķīgus jautājumus....
--------------------------
Vispaar jau termostata iznjemshana, iipashi 2-vaarstu,
pilniigi dezorganizee visu dzeseeshanas sisteemas darbu un nekaada sakariiga cirkulaacija / dzeseeshana nenotiek. Ja piespiedu kaartaa to jaadara, tad OBLIGAATI jaanoglushii "mazais" sisteemas loks! Ilgaak sils, bet vismaz normaali dzesees.
Par skruuveem: normaalos apkopes / remonta manuaaljos parasti ir noraadiits skruuvju (lietotu) max garums jau pastieptaam. Ja skruuve iekljaujas izmeeros, var lietot atkal, ja ne - diemzheel labaak mainiit ... jeb paariet uz "nestiepjamaam" ))))))
Ozz
masinieks (gaisa masas meeritaajs aka lambda zonde)
--------------------------------
Shitas skan patiesi uzjautrinoshi
Njaa, juridiskaas sekas 175 motoram vareetu buut nepatiikamaakas, kaa 125. Cik saprotu, tu taisies to "speekazaru" kaut kaadaa skuuterii iebuuveet? Vai
175 ccm motoru taa shasija turees? Kauriitim tomeer ir kaadi zirgi 14 - 15 ... Par degvielas mazpateerinju arii droshi vien buutu jaaaizmirst Mok var iemainiit pret "shnjaaci ,Minna"?
Jaameklee kaads antiikais Hercules RS 50 mociitis iz 1980. gadiem Kaa nekaa 8.5 ZS / 9000 rpm, skrien 100 km/h
Vaacijaa chomam vinja braalja velosipeedu / scooteru veikalaa paariitis taadu staaveja, restaureeti, spiideeja un laistiijaas. Smuks verkjis vispaar, tikai cena nebija salda ne jaunam, ne arii lietotam taada bij |||
Zoo
Ā,tnx,Ruu-sapratu.man no diesel laikiem kkāda minerālene ar bij aizķērusies luxoil 15w40 molibden.to var vasarā lietot,jebšu labāk pirkt to 10w30 pusīti?krievi forumos jau raksta visādi :hvz:
----------------------------
IMHO nekaada nelaime nenotiks, iipashi, ja pielaidienam momentaa nesekos "griidaa" Jo iipashi vasaraa. Tam extra plashi izplatiitajam SAE 30 "monograadam" ir veel viens iemesls - shiis viskozitaates ellas ir visvieglaak sarazhot bez dazhdazhaadaam piedevaam, taatad ekonomiski taada viskozitaate ir visizdeviigaakaa - kaa krievi saka, "djoshevo i serdjito"
Njemot veeraa droshi vien miljonus taada tipa motoriishu visaa pasaulee, nav mazsvariigi, var paardot dafiga, turklaat par sameeriigu cenu ... Ko tikai tais pacmit gados koncernaa nav naacies samaaciities ...
Slinkais
tik garas neesmu redzeejis jo neremonteju sveshus auto. kaa jau teicu, viss atkaraajas no dzineja konstrukcijas. peec idejas, jo isaaka jo labaak, jo garu skruvi vieglaak noveerpt
----------------------------
Vispaar jau nee, garaakai skruuvei ir garaaka zona, kuraa taa var saveerpties "nenoveerpjoties"
Ne velti torsionus, kurus izmanto dazhu auto piekarees un veel shur tur, censhas taisiit iespeejami garaakus, ja tas kaadu nebuut iemeslu peec nav iespeejams, izmanto no
vairaakaam metaala "streemeleem" savaaktus torsionus.