Apkopēs ietilpst tas, kas konkrētajā gadījumā ir paredzēts.
Ar to auto salīdzināšanu tev kautkā pagrūti iet. Tad tev Škoda ir A6, tad Golf. Ar Golf salīdzināt ir nekorekti, jo Golf vēl nav vidējās klases auto.
Ja par cipariem, tad manai otrai mašīnai, uz Golfa būvētam Touran 2.0 TDI plika eļļas maiņa (eļļa + filtrs), izmaksā ap 90 EUR sevi cienošā servisā.
Šogad viņā jau ir ielikts - restaurēta turbīna 250 EUR + piespiedu eļļas maiņa 90 EUR + darbs ap 60 EUR. Kā arī jauns kondicioniera radiators 90 EUR + jauns kondicioniera sūknis 230 EUR + kondicioniera pildīšana/diagnostika 90 EUR. Vēl kautkad gada sākumā tikai mainīti aizmugurējie gultņi, izmaksas neatceros. Kautkad vēl bija cīņa ar idiotiskas konstrukcijas dzesēšanas sistēmas un turbo cauruļu fiksatoriem, kuru dēļ pāris reizes nācās nomainīt antifrīzu un daļu no caurulēm (ko varēja dabūt, lika jaunas, ko nē nofiksēja savādāk). Gads vēl nav galā, bet ieguldīts viņā ir vairāk kā Škodā visa gada laikā. Reizes divas avārijas režīmā tiku līdz servisam, vienreiz (kad turbīna izpūta eļļu) nācās vilkt. Un tas 6000 EUR vērtā auto pie nobraukuma ap 10 tkm gadā (kopējais reālais ap 300 tkm).
Tāda ir dīzelista dzīves realitāte. Man tas točna ir pēdējais dīzelis īpašumā.
Vēl, protams, paliek tādas naudā nenovērtējamas lietas kā uzticamība un komforts. Labi, ka turbīna nobeidzās gandrīz pie mājām. A ja Tallinā, uz kurieni bija doma pēc dažām dienām braukt? Cik maksātu evakuācija? Arī antifrīza izpūšana un avārijas režīmu ieslēgšanās notika tepat Rīgā. Pagaidām paveicās.
Un ja rēķina pēc tavas sistēmas, tad velosipēds vispār ir bezmaksas transports. Un ja viņam pieliek tačku, tad vispār ideāls, ne?
Man jau diezgan sen ir pagājis tas vecums, kad vakari un naktis, pavadītas garažā likās baigi kruta. Pats mainīju eļļas, spilvenus, sveces, klučus, taisnoju virsbūvi, špaktelēju, krāsoju ar baloniņu u.t.t. Tagad ikdienas auto ir izvirzītas pavisam citas prasības un tās, diemžēl, spēj nodrošināt tikai jauns auto.