Tas neattiecas uz auto, kam tehniskajā pasē ir ieraksts - vieglais pasažieru.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tas neattiecas uz auto, kam tehniskajā pasē ir ieraksts - vieglais pasažieru.
Štatos OCTA ir uz cilvēku. Un tas manuprāt ir tikai loģiski. Jo ar vienu OCTU (savējo, cilvēka) tu vari braukt ar jebkuru auto. Nevis uz piecām mašīnām ir jāņem piecas OCTAs.
Jautājums ir kāpēc "fur export" drīkst pie mums reģistrēt. Vācijā pārdodot auto privātpersonai, ir jādod 6 mēnešu garantija (ja auto paliek Vācijā). Tāpēc arī muhļītajām mašīnām liek atzīmi fur export, tad garantija nav jādod.
Latvijā nepārbauda. Vācijā gan. Un ieliek smuku atzīmi Fur Export. Tad to nopērk perekups, atved pie mums, piereģistrē, iziet TA un notirgo letiņam.
Arī garāžā pie Urmasa?
Drošības josta ir vienreizējās lietošanas, tieši tāpat kā pirotehniskā patrona un drošības spilvens. Bet ne pie mums...
Diemžēl mūsu valstī OCTA ir piesieta automašīnai, nevis braucējam.
Man te paģirainās tautas kaitināšanas nolūkā ienāca prātā ideja sasaistīt auto tehnisko stāvokli ar OCTA prēmijas apmēru. Kā būtu, ja OCTA-s prēmijas aprēķinā kā reizinātāju iekļautu TA iegūto punktu summu?
Izklausās labi. Es gaidu to brīdi, kad mūsu CP sāks griezt nost drošības jostu birkas pēc CSN (kā "etalonvalstī" Vācijā) un TA sāks kontrolēt to esamību.
Kāpēc tieši 5 gadi??? Tā ir kautkāda jaunuma/vecuma robeža? Ir redzēts gadu vecs Duster, kam pie 30 000 piekare bija tā izsista, ka gandrīz nokrita no kratītāja. Nedomāju, ka tas būs braucams 5 gadu vecumā.
Labāk lai ir kā ir - jaunam auto pirmā TA pēc 2 gadi. Pārējiem reizi gadā. Nu vēl varētu, ja auto īpašnieks spēj pierādīt nobraukuma patiesumu, tad auto, kas nobrauc gadā mazāk par 10 tkm, iet TA ik pa 2 gadi.
Gribi teikt, ka auto ar nepareizu virsbūves ģeometriju stabili turās uz ceļa? Pēdējā laikā pat diezgan bieži nākas novērot auto, kam tilti nav paralēli, pat uz aci var redzēt, ka braucot taisni tilti asu virzienā ir nobīdīti. Izskatās, ka pakaļa mēģina apsteigt priekšu. Un arī tad, ja mašīna sadalās avārijas laikā, satiksmes drošību tas ietekmē, jo ar atlūzām var savainot ne tikai sevi, bet arī pretējo pusi.
Mašīna ir ekstra jebkurā gadījumā. Arī dzīvošana ārpus Dižās pilsētas ir ekstra...
Kā tas nāk, ka auto, nederīgs ekspluatācijai Vācijā, var tikt brīvi piereģistrēts un būt izmantojams pie mums? Vai tāds auto neapdraud satiksmes drošību? Varbūt mūsu TA varētu sākt pievērst uzmanību virsbūves nesošo elementu ne-rūpnīcas metinājumiem. Piemēram, tai pašā Krievijā, ja auto tiek konstatēts, ka tam ceturdaļa vai puse ir ielikta no cita auto (konstruktors) un tas nav izdarīts dīlera servisā (par ko jāpiestāda attiecīgie dokumenti), īpašniekam tiek liegta iespēja tādu auto reģistrēt.
Un stacionārs TA punkts uz ceļa Tīnūži - Koknese ar koordinātēm visās navigācijas sistēmās šo e36 ar plikajām riepām spēs izķert????
Es arī kādreiz kā students esmu braucis ar "diegiem", vasarenēm ziemā, satiksmē vienmēr atceroties kādas ir riepas. Neesmu izraisījis nevienu avāriju riepu dēļ.
Bet kautkā nav dzirdēts, ka uz TA kāds būtu aizņēmies bremzes, šarnīrus, kārbas, motorus. Un vispār, cik tad liels ir par riepām izmesto procents TA?
Varbūt čaļi vienkārši cīnījās ar nogurumu, mainot ātrumu. Es arī kādreiz tā daru. Pabraucu ātrāk, savācot aiz sevis mednieku varzu, tad apstājos pamīzt vai nopirkt kafiju. Pēc tam medniekus saķeru un atkal velku līdzi. Vot tie ir mīzēji, astē sēdētāji...
Lūdzu galva:
vēl viena
Šis ir pārbaudīts?
Vēl var mēģināt restaurēt (metināt) to galvu. Nebūs ļoti lēti, bet reizēm tas ir labāk kā likt citu, nezināmu. Varbūt tāds dzinējs nāk citām mazdām vai markām?
Ātrumā atradu, ka Mazda B2500 nāk ar tādu dzinēju.
Tiešām kautkāds ekskluzīvs modelis. Nevar visu dzinēju no šitā pārmest:
Arī nomas auto?
Tu tik mal savu, bez ziepēm... kā visa pelēkā masa. Mans auto ir tādā stāvoklī, ka apskati varu iziet jebkurā laikā. Un stāsts arī ir par TO! Par attieksmi! Kamēr autovadītāju galvās pareizās attieksmes nebūs, tkmēr kautko padarīt retāku ir vairāk nekā bīstami.
Bet vēl kas satiksmes drošības jomā ir interesanti ir fakts, ka autovadītāja medicīnisko izziņu, kas ir derīga 10 gadus (!!!) var iegūt ātrāk un vienkāršāk kā TA apskati automašīnai uz 1 gadu. Neaizmirsīsim, ka avārijas izraisa autovadītāji, nevis automašīnas. Medicīniskās pārbaudes ierindas autovadītājam pie mums ir tīrākā formalitāte, nepārbaudod praktiski neko.
Līdzīgi ir ar suņu čipošanu - jāčipo visi obligāti, lai būtu uzskaite, bet suņa īpašnieka civiltiesisko apdrošināšanu, kas ir vajadzīga iedzīvotāju drošībai, esam aizmirsuši padarīt par obligātu.
Tai pat laikā droniem būs vajadzīga OCTA, bet tos nebūs "jāčipo" jeb jāreģistrē.
Auto nav spiesta lieta. Tas ir labas dzīves bonuss. Nu ja nespēj savu bonusu uzturēt pat mūsu TA jau tā minimālajām prasībām atbilstošā stāvoklī, tad ej kaut 10 reizes gadā TA. Es pat teiktu, ka jāpieņem kautkādi mēri attiecībā uz max atkārtoto TA skaitu. Teiksim, ja 2 atkārtotās apskates beidzās ar negatīvu rezultātu, tad turpat uz vietas anulēt reģistrāciju. Varbūt tā mēs varētu pacelties no priekšpēdējās vietas ES autoparku statistikā.
Skaties lai ir pastiprinātie borti. Ja nav, tad labāk pašam viņus pastiprināt ar kārtīgu mitrumizturīgo finieri. Savādāk tos plānos bleķus ātri vien izlocīsi ar kravu.