iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 22.08.2021 2:58

Vakardien pieredzēju no viena bembista interesantu izklaidības pazīmi - braucu ārā no Liepājas Senukai, man iedegas zaļais, piepeši, hujaks, pa brīvībeni virzienā prom no centra mierīgi aizbrauc melns BMW; būtu es pie dzeltenā uzsācis, varbūt būtu satikušies... Vēlāk, braucot tajā virzienā, sapratu par ko bembists domāja - tad kad no Senukai izbraucošajiem iedegas zaļais, iedegas zaļais arī tai joslai kas no centra puses nogriežas uz Senukai - bembists ieraudzīja zaļu bultu pa labi un nepapūlējās paskatīties uz savas joslas luksi...

msh 22.08.2021 2:54

Jā, iespējams ka tu ar savu vilcienu pieredzi un divām tonnām bleķu izvēlētos iziet uz tādu apdzīšanas manevru, par domām uz kādiem es sevi mēdzu skaļi lamāt, jo tomēr galā jānokļūst dzīvam un veselam. "ventspils šoseja svētdienas pēcpusdienā" - abet ko es teicu? Es agrāk diezgan bieži mēdzu braukt piektdienas vakaros pa A9 Rīgas virzienā vai svētdienas vakaros/agros pirmdienas rītos Liepājas virzienā - es ļoti labi zinu par ko tu runā un kas tev jāizcieš, pats savām acīm esmu to daudzreiz pieredzējis - braucot pretī un pukojoties ka grūti nokost kādu no retajām sēnēm manā joslā, jo pretī pārāk maz spraugu... Rīdzenieku problēmas.

msh 21.08.2021 12:25

Ak, tu par savām dižās pilsētas iemītnieka problēmām... Jā, tajās es pārāk neorientējos, jo ja arī mēs trāpītos uz vienas šosejas, tu piedalītos žurku skrējienā, sēžot vilcieniņā, bet es brauktu tev pretī pa praktiski tukšu joslu - vai, augstākais, mēs brauktu ar pāris stundu nobīdi, kur es jau būtu uz žurku skrējiena beigām, kur uzbraucot uz šosejas man jānokož 5-10 sēņotāji lai mierīgi brauktu kruīzā bez mašīnas priekšā. Man liekas ka uz pirkstiem varētu saskaitīt reizes [varbūt pēdas arī būtu jāpieķer klāt] kad es esmu braucis ilgstoši pa šoseju sēžot kādam astē.

Pa kuru brīdi džips no AMC sešu katlu benzīnnieka pārtapa par VM šrotori dīzeli?

msh 21.08.2021 12:17

A ko darīt ja ejot uz apdzīšanu viens tāds taaneko priekšā vienlaicīgi dara to pašu, tikai apdzen uz 105? Jā, forši nav - sēdēt tādam astē puspedālī un rēķināt, paspēšu vai nē...

msh 20.08.2021 1:36

Nu, laikam tas teiciens "nav labāka pazīme par to ka jūsu dzimumdzīve ir beigusies kā volvo uz piebraucamā celiņa" ir patiess - tas ka man neaiziet ka šī zobgalība varētu būt patiesa ir vienīgais ko tu varētu man pārmest Es to visu, ko tu te nosauc, ļoti labi zinu, vēl vairāk - es tā agrāk arī mēdzu darīt - braucot ar B3 audī, 2.3 kvatru - ne pārāk iedvesmojošu motoru [tā mašīna tiešām iet sliktāk nekā mans golfs, jau uz papīra] kurš toties ir patīkami elastīgs, elastīgāks nekā tavas sievas lolvo, jo tevis piesauktajos dudināšanas režīmos tas attīsta vairāk griezes momenta, bet tam jākustina tikai 1,2 tonnu sedans, nevis 2 tonnu suņubūda - problēma ir tāda ka interesantāk ir mīt grīdā, nevis dudināt - protams, pie noteikuma ja motors ir atsaucīgs. Es ar savu golfu arī varētu dudināt tāpat kā tu - četri cilindri tur tajos zemajos apgriezienos gan ir ar griezes momenta iztrūkumu, bet divu riteņu piedziņa un svars to kompensē - bet interesantāk ir ar asu pedāļa piespiedienu līdz grīdai [tādu, kur asajam piespiedienam seko tikpat asa motora reakcija, nevis tikai kārbas slēgāšanās un motora centieni iegriezt gliemezi] otrajā paātrināties līdz ~60. Tas pats ar apdzīšanu uz šosejas - kaut gan tavā gadījumā es varu saprast tavu nespēju saprast mani - pseidodžipā tev ir laba skaņas izolācija un turbodīzelis, džipā gurdens un pamazs benzīnnieks - tādus tiešām griezt nav interesanti - ar savu audī es arī uz šosejas apdzinu piektajā.

msh 20.08.2021 0:13

Tu laikam esi kaut ko sajaucis - tavai sievai ir Geely XC60 pseidodžips ar mazu, 2.4 litru, piecu katlu kuļmašīnu - tas ka tur virsū ir rakstīts "volvo" nenozīmē ka ir darīšana ar 12 - 16 litru sešu katlu agregātu kam ierobežotājs atrodas pie, hvz, 3k Vieglās mašīnas kuļmašīnas gadījumā "vēlme bez vajadzības nezāģēt motoru" nozīmē vēlmi negriezt to virs 4k, un tai normālais darba diapazons ir starp 2 un 3 štukām - jā, bez šaubām, dudinot uz 1,5k tiek bik ietaupīta degviela, tāpēc arī kaut kādi eko asistenti to iesaka + pateicoties attiecīgam vadības bloka regulējumam, liekas ka tas motors iet jau no tām 1,5 štukām - bet ja tur ieliktu regulējumu kas mākslīgi neierobežotu motoru, tad pārsteidzošā kārtā atklātos ka pūtiena apogeja ir pie ~2k...

Man reiz bija interesanti uzdurties vecai diskusijai vienā Latvijas VAG forumā, neatceros kurā, kur divi mūsu čipšķūninga grandi, Kaross un Joniksiņš, abi divi mk3 1.9 TDI īpašniekam skaidroja ka ar dīzeli nav ko dudināt ceturtajā uz 60 - uz 60 ir jābrauc trešajā...

msh 19.08.2021 12:57

Jā, šis nav kaut kāds sūda elektromobīlis...

[jāskatās no kaut kādas sestās minūtes]

msh 19.08.2021 12:38

Ekoloģija/pseidoekoloģija nav tas pats kas mašīnas saudzīga/pareiza lietošana Stāstīt ka vadīties pēc tā tava eko asistenta un tā mocīt motoru ir pareizi ir tas pats kas stāstīt ka EGR un DPF neietekmē dažādu motora mezglu resursu. Tavā gadījumā es tiešām ceru ka tik jauna dīzeļa CR sprauslas smidzina tik precīzi ka kvēpi līdz filtram iet minimālos daudzumos - jo 20-25 gadus veciem dīzeļiem kam vēl ir siksnas piedzīts sūknis un mehāniskās sprauslas, bet jau maināmas ģeometrijas turbīna, šāda pensionārbraukšana ir nopietna problēma, jo turbīnas ģeometrija aizdiršas ar kvēpiem un nosprūst - jeb kā teica pazīstams čalis, kurš vecus dīzeļus pazīst tikpat labi kā es vadus, "sēņot var ar WG turbīnu, ar VNT jāmin grīdā" un minēja ka pie tās trīsstāvenes kurā viņš dzīvo stāv divas mašīnas, kurām no pensionārbraukšanas turbīnas ir tā aizdirsušās ka nemaz nedarbojas, tikai tur braucēji to nejūt...

msh 18.08.2021 22:32

Ja ir runa par dīzeli, ne vecāku par 20 gadiem, tad jā, VNT turbīnas standarta motoriem parasti sāk kaut ko pūst pie 1,5k - 2.5 ceškai ir parasta, nemaināmas ģeometrijas turbīna ar pūtiena slieksni pie 2k standarta motoram un ~1,6 - 1,7 čipsotam. Turbo benzīnniekiem gan vairāk velk uz tām 2 štukām, kaut vai tāpēc ka parasti tur ir nemaināmas ģeometrijas turbīnas...

msh 18.08.2021 18:26

Relatīvi smaga mašīna ar relatīvi sūdīgu aerodinamiku [hečbeks], pamazu [priekš tās slodzes] motoru kuram paredzēts darboties kā turbiķim, bet kurš sestajā ātrumos kas atļauti pie mums visdrīzāk darbojas atmosfēriskā režīmā un droši vien uz pūtiena sliekšņa...

2.5 ceškai ar standarta regulējumu, braucot uz 95, sešinieces sestais robs ir mazohistu robs - patēriņš tāds pats kā piektajā, bet katra mazākā sabremzēšanās noved vai nu pie pārslēgšanās, vai nepieciešamības ieskrieties nīkulīgā atmosfēras režīmā. 2.5 ceškai "jo spēks slēpjas kvēpos" edišen ir savādāk, un tīri tikai tāpēc ka tur motors jau spēj to gliemezi tajos apgriezienos [~2k] iegriezt ar kvēpu masu, ko standarta motors nespēj - tad nu tur ir 300 gramu ekonomija un kruīzējot var redzēt ka gliemezis pumpē kādus 20 kPa.

msh 18.08.2021 18:19

Pieci. Visām B3/B4 pastētēm bija 02A tipa kārbas, uzprojektētas kā piecinieces, kurām gan bija versija ar piekto robu izņemtu ārā, bet tāds marazms tika tikai pavisam agrīnām un plikām B3 pastētēm kas reāli dabā nav sastopams.

msh 18.08.2021 17:50

Vakar ričukam ierīkoju aizmugures bremzes. Esmu vīlies - nepārsteidzošā kārtā ar vienu kloķi darbināt divas dangu bremzes ir smagi. Cik labi bremzē, to vēl nezinu - kādu citu vakaru, kad būšu morāli nobriedis pie vajadzības metināt aizmugures tiltu, būs mājas tuvumā lielākā ātrumā jānomet pa nažiem - man ir bail ka kāds aizmugures tilta metinājums var neizturēt to bremžu vērpienu, jo bremzēm svira ir ar diezgan garu plecu... Ilgtermiņā noteikti pakāpeniski būs jāiet uz hidrauliskām disku bremzēm.

Šodien darbā aiz gara laika samainīju priekšējā pārslēdzēja trosi, vecā bija par īsu un tāpēc bija tizlā lauzienā, jauno uztaisīju ar rezervi lai vajadzības gadījumā var pārvietot vidusasi vēl 5 cm uz priekšu - es biju aizmirsis ka priekšējais pārslēdzējs var būt viegls un precīzs...

Nākamā lieta kas darāma - lukturi - jāuztaisa diviem lukturiem stiprinājumi, jābūvē paši lukturi un jābūvē kastīte slēdžiem.

msh 18.08.2021 17:41

Kurš runā par čīkstošām rumbām? Čīkstēja pedāļi - vairs nečīkst, jo kaut kā viņos iemocīju smēri, bet esmu viņos vīlies - izrādās ka konusi ir iepresēti un asis nav izņemamas.

To kas priekšā ir šķībs īsti nevar saprast jo teorētiski lielā O malas var būt pašķiebušās metināšanas procesā, lai arī tā tam nevajadzētu būt [gali toč ideāli taisni nav - es vienkārši redzu ka bremžu supports atrodas minimālā lauzienā pret disku - vai nu supporta kronšteins ir šķībs, vai ritenis savos stiprinājumos stāv šķībi - kas nebūtu nekāds brīnums, jo stiprinājumu dziļuma vienāduma precizitāte varētu būt milimetra robežās.

msh 18.08.2021 17:17

Nu tad pamēģini trešo un būsi šokā.

Es no savas garās piecinieces trešo izmantoju kā reiz pamatā lai būtu interesantāk; 90% gadījumu varētu piektajā apdzīt, 10% gadījumu varētu nedzīt.

P.N. Tev tā kārba ir īsa, tu pats zemais lidotājs vai tev patīk daudz čikāties ja tu Latvijā pa šoseju brauc sestajā robā?

msh 18.08.2021 12:32

Sūds par tavu treniņu plānu un 30+ kmph - jau pārvietojoties ar parastu velosipēdu ar adekvātiem 25-30 kmph un mērķi nokļūt pēc iespējas ātrāk galā, sākas jau problēmas. Nerunājot nemaz par veloceliņiem kas uztaisīti ķeksīša pēc - kā Liepājā uz Zirņu ielas. Un pilnai laimei asprāši tur ir uzlikuši tās zīmes kas pa brauktuvi braukt aizliedz...

msh 17.08.2021 22:22

Tu te esi ierāvis auzās - problēmas ir tieši tāpēc ka ir piekare, un attiecīgi aizmugures tilts spēj lēkāt ar asākām kustībām nekā tad, ja piekares nebūtu. Priekšā kā reiz piekares nav, un tur nekas negrab - tiesa gan, tur arī dubļu sargs ir pieskrūvēts abos galos.

msh 17.08.2021 18:36

Kārtīgi uzliku aizmugurē vienu dubļu sargu [un sadarīju vēl šo to ar pusautomātu aizmugures tiltam]; esmu vīlies - nepārsteidzošā kārtā tas plastmasas sūds to tik vien dara kā grab, tas nekas ka paredzēto 2 V veida skavu vietā 4, tb 9 stiprinājuma punkti Pagaidām jau nāksies pieciest, bet ilgtermiņam jādomā ko darīt - bik šaubos vai vērts meklēt kaut ko veikalos, pieņemot ka kādā skārdnieku darbnīcā atrastos Angļu Ritenis, jautājums vai par trīs dubļu sargu uzrullēšanu man nepaprasītu tādu naudu, ko labāk būtu iztērēt lai to angļu riteni uzbūvēt un pašrocīgi uzrullēt...

msh 17.08.2021 17:54

Kā reiz tevis piesauktajiem [ne]motoriem no tās kurināšanas nav nekādas jēgas, jo vārgā iešana apakšās augšās nehuja neuzlabojas...

msh 16.08.2021 13:03

Nejauc pirkstu ar krānu - tā "nereģistrētā" ar tukšu bāku prom nebrauca... Ja jau ekofašists aizbrauca prom nelādējies, tātad tam bija nopietns iemesls.

msh 15.08.2021 22:40

Vakar vakarā uzliku fiksajā variantā [gala stiprinājums un abas V skavas] abus dubļu aizsargus un piemetināju vienai aizmugures danga bremzei stiprinājumus [jo otri divi jānofleksē no donorrāmja, un bija jāizdomā kur tos metināt, augšā vai apakšā] un uztaisīju pagaidu stiprinājumu lai būtu kur ķeseli iekabināt, lai velosipēdam būtu kravnesība lielāka par nulli. Šodien pirmo reizi pēc avārijas, tātad pēc mēneša pārtraukuma, uzbraucu uz šosejas - kopā šodien nobraucu 83 km, kādus 50 pa šoseju, 10 pa granti, atlikumu pa dažādas [lielākoties sliktas] kvalitātes asfaltu, secinājumi:

1) ar steigu jāpārnes ķeblis kādi 5 cm uz priekšu, lai mani gurni atrastos uz vienas ass ar stūres asi - dizaina autors raksta ka tā tiek mazināta stūres staigāšana minot - tādēļ es esmu pasācis sēdēt vairāk uz priekšu, un pabraucot bik vairāk, tas bez sekām nepaliek - šodienas garākais gabals bija 30 km, pieceļoties atklāju ka krusti sāp...

2) Pie viena būs jāuzbūvē stingrāks aizmugures ķebļa stiprinājums - šobrīd tas ir V veida un, kā redzams, tas laikam braucot pieļauj ķeblim svārstīties, iespējams, kādu pāris centimetru diapazonā.

3) Kā jau biju gaidījis, aizmugures dubļu aizsargiem ar divām stīpām ir par maz - lietoju vācu SKS - Blūmels "metālplasta" [plastmasa ar alumīnija folliju pa vidu] dubļu aizsargus; maksā dārgi un tiem patīk grabēt - vajadzēs noņemt no diviem priekšas dubļu aizsargiem stīpu stiprinājumi un jāpiekniedē papildus aizmugurējajiem, varbūt četras stīpas katram dos puslīdz adekvātu rezultātu...

4) Kaut kas sāka čīkstēt, noteikti pedālis - pedāļi ir lētuči, bet man bail kaut ko dārgu pirkt - sešus gadus atpakaļ gadījās nopirkt pedāļus ar slēgtajiem gultņiem par 40 eirām, kur viens pedālis diezgan drīz sāka čīkstēt...

Braukšana satiksmē bik krīt uz nerviem - ir bik starpība pret A11 manu galu pievakarē, un kaut kur ap Nīcu svētdienas pēcpusdienā - no vienas puses satiksme [ja redzu ka no aizmugures braucoša mašīna izmainīsies ar pretībraucošu pret mani, tad norauju ar diviem riteņiem uz apmales], no otras puses apkārtējo uzmanība - divās no katrām trim pretībraucošajām mašīnām ir redzamas galvas kas grozās, trīs pretībraucošos sportistos/wannabesportistos es arī izraisīju neviltotu interesi... Nu, cerams ka nākamajā nedēļas nogalē laiks būs labs, derētu aizmīt līdz Liepājai

msh 15.08.2021 21:59

Šovakar novēroju manā ciemā dabas parādību - pie uzlādes kastes piebrauc teslonis, laikam ar Norvēģijas numuriem, piespraužas, papipelējās tur dažas minūtes, izrāva štepseli un aizbrauca. Tāda nu ir tā saulainā nākotne - tā vietā lai iebāztu tajā kastē piķi vai vismaz bankas karti, vajag kaut kādu debīlu reģistrāciju...

msh 15.08.2021 21:56

Nu un nah to kurpju kasti? Mendziņam tāda ir - varēju viņu kaitināt ka mk2 CityStromer +/- tāds pats vien ir...

msh 14.08.2021 15:52

Šonedēļ pa vakariem pakāpeniski uzmetināju ķeblim cilpas priekš siksnas - sākotnēji man bija doma piemetināt paralēli sānu trubām 10x10 kvadrātcauruli, izlocītu vajadzīgajā formā , tad beidzot sapratu ka to pašu rezultātu var panākt ar 8 mm stiegru, tad nu pakāpeniski sametināju L veida gabaliņus tā lai gala rezultātā siksnas ieņemtu bik labāku formu. Vēl būs jāuzbūvē no nulles mazāks pagalvis, jāpiemetina ķeblim cilpas priekš somas [jo šobrīd velosipēda kravnesība ir apaļa nulle] un ķeblis jāpārnes kādi 5 cm uz priekšu.

Nu un vēl bremzēm un dubļusargiem būs būt. Man bija radusies doma par divām hidrauliskajām disku bremzēm aizmugurē - bet tas es parēķināju ka lai to izveiktu, budžets būtu vismaz 200 eiras + nepieciešamība pārbūvēt vai uzbūvēt no jauna dakšas, jo tajās disku bremzēm vietas nepietiktu, tad nu nospļāvos un izgāju uz dangu bremzēm, tikai pārmaiņas pēc nopirku sasodītā Shimano grabuļus - kloķi, jo esmu vīlies lētajos kloķos [vienīgais velosipēds kurā man tie negrab ir mans trīsritenis, kurā tie atrodas vertikāli], un pašas bremzes, jo vajag uzkāpt tam grābeklim. Nu paskatīsimies kā būs.

Cita starpā vēl novērstas pēdējās avārijas sekas [neskaitot apgrauztos ragu uzliku galus un nobik satraumēto kreisā pedāļa galu] - uztaisīts spogulim metāla stiprinājums un piekoriģēta ķebļa forma. Šonedēļ vēl vienreiz salūza viena ķebļa stiprinājuma truba, pamanīju nejauši - darbā aiz gara laika pacilāju ričuku lai paskatītos vai kaut kas slikts nenotiek ar aizmugures tiltu, tā vietā ieraudzīju ka ķeblis pa vienu metinājuma šuvi salūzis...

msh 12.08.2021 18:37

Princips tas pats kas ar braukšanu pa bruģi, sliedēm vai bedraināku ceļu - pieraduma jautājums, šajā gadījumā - jāpierod ka motora rēciens virs četrām štukām nav nekas īpašs. Protams, paliek vēl dīzeļi un kaut kādi gurdenie benzīnnieki kurus griezt ir bezjēdzīgi...

msh 10.08.2021 23:10

Bošam arī varētu nebūt priekš B8 pastētes - viņi nepiedāvā detaļas priekš X ražotāja Y mašīnas - no viņiem ir jāprasa detaļa ar XXXXXXXXXX kodu.

Pasaki mašīnas gadu un motoru, jāpaprovē kaut ko sameklēt.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti