Tev tikai tagad tas daleca? ![]()
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tev tikai tagad tas daleca? ![]()
Konkrētajā situācijā es vienkārši redzu stilīgu spēļumantiņu - to pašu efektu sen atpakaļ varēja panākt ar mazu iekšdedzes dzinēju. Šis jau arī nav nekāds velosipēds - tas ir elektromopēds.
Tieši tā - aiz vēlmes pastumt stulbumu izdomāji mēģināt kaut kam piekasīties. Jā, XC60 bāka nav aprēķināta priekš V6 - tā ir aprēķināta priekš trīslitrīga R6; laikam priekš tevis seši katli vienā rindā ir daudz taupīgāki par sešiem katliem divās rindās. Gūglis saka ka tai kastei ir 70l bāka - nav daudz, bet nu no mondeo ar lielu virsbūvi daudz nedrīkst gribēt - bet tas T6 pa šoseju noteikti virs tiem 700 km spēs uzgriezt.
Amerikāņu kastu ražotāju loģikā nav gadījies iedziļināties dēļ tā ka man apkārt tādu nav, piedod.
Sestdien Liepājā ieraudzīju rēcīgu politisko reklāmu par tēmu "kāpēc nesolīt" - pie tirgus plakāts ar kaut kādu purnu no hvz kuras partijas, ar tekstu "tramvajs līdz laumas rajonam? kāpēc gan ne" - to izlasot sāku rēkt - šīs fiksās idejas īstenošana būtu normāls daudzmiljonu pasāciens - lai tramvaju pārlaistu pāri dzelzceļam, jābūvē tilts - un ja kāds izdomātu būvēt tramvaju uz Laumas rajonu, tad loģiskākā vieta būtu tā, kur šāds tilts dabūtu šķērsot diezgan plašo Liepājas stacijas sliežu izklājumu...
Nerunājot nemaz par to ka tajā pusē nav arī nekādu plato ielu kur var atļauties pa vidu iemest sliedes, kā to varēja izdarīt Ezerkrasta virzienā. Bet toties var solīt!
Bija arī kaut kāda mūsu topošā novada kaut kādas partijas avīzīte, un tajā bija raksts "ekskursija pa novadu", pieminēti dažādi objekti dažādos topošā novada stūros, un par aizaugušajām līnijas Priekule - Vaiņode sliedēm pafilosofēts ka "nemaz nebūtu iespējami pa tām atjaunot satiksmi" - jautājums vienīgi kur tad tā raksta autors grib to satiksmi atjaunot, no Mažeiķiem uz Skodu? ![]()
Traukus, zemo cenu aviokompānijas lidmašīnā kas pilna ar baltiešu viesstrādniekiem?
Iespējams ka kaut kas tika neskaidri un ātri noburbulēts, neatceros neko tādu.
Nē, nav. Un te vēl piedevām ir runa par izmisīgiem pielietojuma meklējumiem - neviens nestāv rindās pēc nolietotām propelleru lāpstām, nevienam īsti tās nevajag.
"iziešana no kruīza koridora un tuvošanās lidostai uzsākšana ir ļoti konkrēts punkts lidojuma plānā, par ko vienmēr informē pat pasažierus, kur nu vēl zemes dienestus. "
Par dienestiem nešaubos, par pasažieriem gan - kā tad to dara? Lidojis esmu divreiz, abas reizes ar RyanAir, neatceros ka kāds būtu kaut ko teicis par piezemēšanos - vienā no lidojumiem to ka drīz būs piezemēšanās noteicu pēc tā ka parādījās Kurzemes krasts ![]()
Tu piemirsi divas lietas. Pirmkārt, jebkurā pārstrādē jāizmanto enerģija un tajā rodas atkritumi. Otrkārt - par saules paneļiem neapšaubīšu, bet kā būs ar propelleriem - par ko tad tos var pārstrādāt, atkritumiem, tb sasmalcināt un aprakt? Kaut kur lasīju ka stikla šķiedru īpaši pārstrādāt nevarot, un tas arī ir iemesls kāpēc vecām propelleru lāpstām cenšas atrast citus pielietojumus...
Jā - paliek šķērmi - par kasti ar kuru tālāk par 150 km no Rīgas tu neaizbrauc. Paga, kas tur bija jārēķina - ķipa eiras uz simts kilometriem? Tas būs tāds neadekvāts aprēķins, jo vienīgais ko tur varēs izrēķināt - cik daudz parazīts [tu] esi ieseksojis uz mūsu rēķina. Bet izmaksas tur nevar izrēķināt, jo tu piemirsi ka tajā aprēķinā vēl jābūt pusgadam elektrokastes īpašuma, bet to summu tu varēsi izrēķināt tikai pats, un tikai tad, kad būsi ticis no tās kastes vaļā - skaties ka mums ar bradypusi tas gala cipars vienalga nesanāk mazāks, jo mums abiem tajā aprēķinā nav jaunas elektrokastes izmaksas - man ar saviem 10 litriem gāzes uz simta jau nu toč būs mazāks.
Jā, tev ir pilnīga taisnība. Lūk, tipiska vieta kur tādas lietas notiek regulāri goo.gl/maps/M6ApFp2GSRg2cWbS6 - izbraucot no Graudu ielas un griežoties pa labi, uzmini kāda gaisma deg luksaforā pie gājēju pārejas
Un neko, 95+% vadītāju tur pie pārejas palaiž gājējus un brauc tālāk, jā, luksī degot sarkanajai gaismai - paretam gadās kāds dīvainis kurš grib sagaidīt kad tajā luksī iedegsies zaļais, bet aizmugurē stāvošie viņu parasti ar pīpināšanu pamudina tā nedarīt.
Bradypus rakstīja: Kurā vietā neregulējamam krustojumam ir kaut kādi speciālie noteikumi, kas paredz sarkanās luksofora gaismas neievērošanu? Sarkanās gaismas aizlieguma neievērošanai ir tikai VIENS izņēmums - izbraucot no regulējama krustojuma, ja nav stoplīnija.
Nezinu, kas tev ir "pa vidu", izņemot nespēju ieraudzīt regulējamu gājēju pāreju - tavā "situācijas ilustrācijā" ir ļoti labi redzams luksofors pat sūdīgas kvalitātes bildē. Ja tev redze ir sūdīgāka par šo bildi, varbūt tomēr nevajag sēdēt pie stūres.
Beztēma - ierēcu par pirmā teikuma domu - sarkanās gaismas ievērošanu neregulējamā krustojumā ![]()
Spriežot pēc šeit esošās diskusijas apjoma, ir pilnīgi dabiski ka norma ir tā ka no autoostas puses braucošie tajā luksī degot sarkanajam uzvedas tā, kā uzvestos regulējamā T veida krustojumā tad, kad uz uzbraucamās ielas deg sarkanais. Tev tas noteikti liksies dīvaini bet nospiedošais vairākums autovadītāju nespēj no galvas diktēt CSN punktus - un kā jau redzams pat tu, kas to spēj, ar to neesi spējis pielikt treknu punktu šai diskusijai pierādot ka tev ir taisnība.
Ir lasīta viena ukraiņa versija - pie abu Malaysian Airlines [vai kā to firmu sauc] lidmašīnu gala vainīga ir Krievija - MH370 pazuda laikā kad Krievija okupēja Krimu, tādējādi rietumos galvenā ziņa bija nevis Krima bet gan pazudusī lidmašīna, bet MH17 notrieca tad, kad sākās Krievu uzbrukums Donbasam. Par MH370 viens amerikānis ir izpīpējis ka tā lidmašīna, visdrīzāk, aizlidoja uz Baikonuru, MH17 bija kaut kādi labi argumenti tam ka tā lidmašīna netika notriekta nejauši.
Ahujeķ... Es tajā vietā esmu darījis tieši tāpat - sarkanais tajā luksī dod ērtu iespēju uzbraukt uz brīvībenes...
Pēdējoreiz varēju sestdien - bet pēdējoreiz gribēju un pildīju pirms kādiem diviem gadiem; pilna bāka bija standarts un kopš tiem laikiem palicis paradums rēķināt pēc katras uzpildes vidējo patēriņu - kopš grabažniekā stāv gāzes balons, bākā vairāk par pārdesmit litriem nepildu jo nah lieku smagumu vadāt apkārt.
Kad runā par to kam kas domāts, tad neaizmirsti kam ir domāta elektrība ![]()
Bradypus rakstīja: 700km ir maz. Man vienas bākas rekords ir 1400km. Bet tā normāli patīk, ja ir ap 1000. Jeep diemžēl nevelk tik daudz, bet nav arī domāts garajiem gabaliem. XC60 gan var, protams, ne pie bāņu, bet šosejas, ātrumiem.
700 ir vidējais cipars uz ko acīmredzami tēmē ražotāji - tas ka mašīnā, kuras bāka ir aprēķināta priekš V6 benzīnnieka, ielikts četru katlu dīzelis ar to bāku nobrauks stipri vairāk, ir cits stāsts.
Nu un kas tur ir ar to remontēšanu ik pēc mēneša, diviem, trijiem? Man golfam kādus trīs gadus atpakaļ bija melnā strīpa - vismaz pusgadu no vietas katru mēnesi detaļās aizgāja trīsciparu skaitlis - nu labi, šis tas tika darīts vairāk nekā būtu varēts darīt, jo izbeigušās lietas tika izmantotas par ieganstu aizkavētiem uzlabojumiem, teiksim - izbeidzās aizmugures bremžu loki - beidzot tika pārvākts un uzlikts disku bremžu tilts [200+ eiras, ar visu to ka tilts jau plauktā stāvēja], gaudoja priekšā gultnis - tika beidzot uzliktas lielās bremzes [tas pasāciens prasīja arī citas rumbas] - un tā kādus sešus mēnešus. Zato pēdējos divarpus gadus, neskaitot eksperimentus ar izpūtēju, cīņu ar rūsas nedarbiem un kaut kādu nieku uzlabošanu, pa lielam tikai reizēm jāsamaina eļļa un jābrauc. Jā, protams, pēc pāris trīs gadiem atkal kāds mazais aplītis panesīsies - tas ir tikai dabiski un cikliski.
Tas tevis nosauktais "vairums" [realitātē diez vai vairums] ir vai nu lohi, vai pimpji. Lohi tad ja ir runa par tačku ko paši pirkuši jaunu - pimpji tad, ja lietotu. Ja gadījumā neesi pamanījis, mašīna ir dilstošu detaļu apkopojums; tas ir vienkārši normāli ka pienāk brīdis kad jāmaina visādas lietas pēc kārtas. Attiecīgi lohi tā vietā lai samainītu kas maināms un brauktu tālāk izvēlas par dārgāku naudu paņemt citu tačku - pimpji izdomā nopirkt mašīnu, kurai kāds cits jau ir viskautko samainījis; gājiens kas citreiz sanāk un citreiz ne.
Normāla bāka - manam golfam ir tikpat liela, un patēriņš tajos laikos kad braucu ar benzīnu, līdzīgs, tāpēc varu arī pateikt cik ar to brīnumu var ar vienu bāku nobraukt - 700 km. Par maz?
Pateicoties tādiem kā tu tas arī notiek - jo tādi kā tu par sviestmaizi pārdod visnotaļ normālu mašīnu kurai jāpieliek roka - un tad nu arī ir cilvēki kas tādas nopērk un to roku pieliek - un pēc tam vēl mēdz uzvārīties pārdodot tādiem kā tu, kas tā vietā lai pieliktu roku, "bišķiņ piekrāj un paņem kaut ko normālu". Viens mans čoms, kurš pie viena nodarbojas ar krāsošanu, ar kaut ko tādu arī nodarbojas - pamatā ar C4 audī - nopērk mašīnas, pamatā 300-500 eiru diapazonā, saremontē, pārkomplektē, izkomplektē, pēc tam pārdod par 1000-1500 eirām.
Jaunāku mašīnu gadījumā ir tāda problēma ka V6 ķīseļi ir jūtami problemātiskāki par rindiniekiem + četru katlu belarusnieki parasti ir jūtami plikāki - tad ko tu ieteiksi "piekrāt un pirkt", papliko mašīnu oriģinālajā komplektācijā, vai kāda cita taisīto konstruktoru?
Tā paša manis pieminētā uroda gadījumā tāda komplektācija - C5 1.9 TDI quattro, cik zinu, no rūpnīcas nemaz neeksistēja... ![]()
Kāds tur vēl entuziasms, diezgan izplatīta parādība 20-25 gadus vecām mašīnām, vienīgi nomainījušās mašīnu paaudzes - agrāk tās bija audī kupejas, kurām normāli strādājošus tomātus mainīja uz mešalkām, pēc tam 2.5 ceškas, nu jau C5 un B6. Entuziasms varētu būt darīt to jaunākām mašīnām, bet ir arī tādi eksemplāri; minos viens stiliņa biedrs kādus 7 gadus atpakaļ nopirka mazpadsmit gadus vecu B6 2.5 TDI quattro, neatceros kas bija par kārbu, tomāts laikam, normālu mašīnu - lai ieliktu 1.9 TDI un mešalku.
Kas tur pārsteidzošs? Ja kaut kas varētu būt pārsteidzošs, tad tas, ka ražotāji grib ražot tos pseidodžipus ar ieikšdedzes dzinējiem - jo par oglekļa dioksīda izmešiem ražotājus drāž, kamēr elektrokastei pie dirsas, cik tai kilovatstundas uz simtu vajag, tā jau ir pircēja problēma, ne ražotāja. Bet atbilde ir - niša.
Vakardien man gadījās padarboties ar mašīnu, kas ir tipisks piemērs tam, kāds liktenis mēdz piemeklēt lepnas un uzturēšanā relatīvi dārgas mašīnas vēlākos gados. Tātad, objekts - 2002. gada urods [C5 allrauds], no dzimšanas bijis 2.5 klak klak ar tomātu - iepriekšējais īpašnieks ķep ļep variantā [man stāstīja ka purnam katra ceturtā skrūve nav bijusi] iemetis mešalku, tad tur laikam bijušas kaut kādas citas problēmas, esošais īpašnieks nopirka par 700 eirām, nomainīja pneimo piekari pret parasto, un 2.5 kuļmašīnu pret 1.9 sūkņa motoru [pēc 2000-šā nāca sūkņspruslnieki], no sākuma vēl gribējis likt veco vadību [kas būtu ne pārāk atbilstoša tai mašīnai], tad tomēr izdomāja jauno vadību - mans uzdevums bija pārlodēt štekerus starp motora vadu buntu un mašīnu lai tas viss darbotos. Vienvārdsakot urods ir ticis pārtaisīts par parastu C5 1.9 TDI quattro.
Mani interesē kas notiks ar C6 kad tie paliks vēl vecāki, ko tajos liks iekšā, 1.9 sūkņsprauslniekus? ![]()
Priekšējās ass viduslīnijas... Jā, pirmās paaudzes C4 egli varžu ēdāji, sarijušies vardes un bagetes, tiešām uzprojektēja pilnīgi caur dirsu - man reiz gadījās tādam, aprīkotam ar 1.6 16v nemotoru, šrotā lasīt laukā gāzes iekārtu, es pat negribu iztēloties kas notiek ja tam sūdam vajag kaut ko saremontēt - VR6 fofāgena motortelpā kaut kam vieglāk pieklūt nekā tai eglei kaut kam.
No otras puses - franču sūdi ir domāti lai viņus pistu kādus 10 gadus, un tad uz tolmetu, kāda tur remontēšana. To konkrēto eksemplāru bija tieši tāds liktenis piemeklējis - šrotā stāvošs 10 gadus vecs nopistenis - es pat biju mazliet šokā, man, pieradušam pie mašīnām, bija savādi redzēt 10 gadus vecu mašīnas izstrādājumu šrotā, piedevām tādā kurš iepērk uz svaru.
Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO)
26
Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO)
9
No kā un kam to riepu sakarā jāuzmanās?