iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 04.11.2020 19:36

Problēma ir nevis "pseido ekoloģijas laikmetā", bet gan "pasīvās megadrošības laikmetā" - paskaties cik sver 25-30 gadus vecas mašīnas, un cik sver to mūsdienu pēcteči.

msh 04.11.2020 19:34

Tu tik iedomājies - mana 31 gadus vecā golfa ~25 gadus vecajam motoram ir pirmajā teikumā nosauktās lietas - jo kad es ripoju pirms apdzīvotas vietas, man "motors ir izslēdzies", respektīvi, sprauslas ir ciet, degvielu nepadod, vienīgi indukcijas spole darbojas, bet virzuļi kustas un veic "reģeneratīvo bremzēšanu" - nu labi, "reģeneratīvo" gluži ne, bet samazina ātrumu bez bremžu pielietošanas un ar degvielas patēriņu 0 litri stundā...

msh 04.11.2020 19:31

Cēliens no brīvgaitas apgriezieniem izklausās pēc pasakām jo salauž fizikas likumus; drīzāk vienkārši bitsumišī ir veiklāk nomaskējis pūtiena sākumu + motors arī 200 grami lielāks. Esmu braucis ar 1.9 sūkņa motoru, deviņdesmito otrās puses, kam miroņa dvaša sākās pie 1,2k, bet nu bezmaksas siera peļu slazdā nav - tik ātrs pūtiens tiek panākts ar attiecīgu degvielas padevi; konkrētajam motoram bija čipsis un jūtami lielākas sprauslas.

Par pēdējo teikumu - vēlamā pasniegšana par esošo. Var, jā, bet jau esošais līmenis ir ar nenormāli dārgu cenu...

msh 04.11.2020 19:21

Aizmugurējā sēdeklī esošais - noteikti nē. Atceros pirmo reizi kad sēdēju B6 pastētē, anglijā, desmitajā gadā [lasīt - max 4 gadus vecā mašīnā], sēdēju aizmugurē, dabūju lūrēt pār vadītājas plecu spidometrā lai saprastu ka tas ir dīzelis.

msh 04.11.2020 18:06

Ja tu domā dzesēšanas ūdeni, tad šajā gadījumā tā vietas izvēle ir čau, būtu kādas lielākas pilsētas tuvumā, vismaz varētu to apsildīt.

msh 04.11.2020 18:02

Jā? Pastāsti sīkāk, saintriģēji - nianses, gaduskaitļus utt...

msh 04.11.2020 12:50

Tu tur ar ko brauc, B3 pastēti?

msh 04.11.2020 12:48

Kāds te sakars ar top fuel? Es kā reiz pazīstu vienu dragreisistu kam ir dragreisa mašīna, kuras lietošanai trasē vajag homoleģētu aprīkojumu B2 CQ ar 2.5 20v motoru un ~700 zs. Nu jā, ļoti iespējams ka tur tiek lietots spirts - es šovasar ar lodāmuru piedalījos projektiņā kur tika iemests vienā mašīnā pavirši kopā salikts līdzīgs motors, tas nesen tika saregulēts - 480 zs, ar benzīnu - ar spirtu droši vien būtu vēl izspiests.

Par "tikai retu benzīnnieku var griezt ar 8k" sasmējos - bija jāsaka - "tikai retu benzīnnieku standartā ir jēga tik augstu griezt" - ar attiecīgām vālēm un gāzu sadales mehānisma uzlabojumiem motors var griezties arī tālāk, ar iemeslu - esmu redzējis aprakstu par vienu fordeļa motoru - rallijam priekš bagāta klienta būvēts motors, kur prasība bija - maksimāla jauda, nerēķinoties ar izmaksām - sanāca 2.0 16v motors ar 400 zs pie 12k un kaut kādiem 250 nm kaut kur jūtami zemāk - viģiks kur tā mašīna ir ielikta dopā izskatījās labi - reāli moča motors... Ir mums latvijā viens audī 2.3 20v motors ar nepilniem 300 zs [standartā ir 175]; padomā kas notiek kad tādam piekabina gliemezi un iepūš pāris bārus...

msh 04.11.2020 1:41

Turpinām salīdzināt pirkstu ar krānu. Jā, dīzeļi tur uzvar, kāpēc? Tāpēc ka noteikumi ir uzrakstīti tādi, ka dīzeļiem sanāk priekšroka - priekšroka gonkā, kur galvenais ir mazāks degvielas patēriņš. Pie viena - nu varēji labāk nemest to piemēru, jo tas tikai uzskatāmi pasvītro dīzeļu vājumu - jo ko mēs ieraugām palasot rakstu par to gonku? Ka desmit gadus pirms dīzeļiem pirmās vietas cēla ārā benzīnnieki ap trīs litriem - bet lai dīzelis gūtu panākumus, tam bija jābūt 5,5 litru V12. Un palasām tālāk, kas notiek tagad? Nu jā, audī dīzelis ir ticis samazināts, 4.0 V6 - un to puļķē ārā 2.0 benzīnnieks - jā, hibrīds, bet vienalga, visu enerģiju tāpat tas 2.0 saražo, un tam vēl tie hibrīddzelži ir jāvelk - un tāpat divreiz lielāku dīzeli uzvar...

msh 04.11.2020 1:03

Nē, pateikt ir ļoti viegli - benzīns. Parādi man dragreisa mašīnu ar dīzeli, kurai piedaloties oficiālā dragreisā vajag homoleģētus atribūtus, jo mašīna ceturtdaļjūdzi noskrien ātrāk nekā hvz cik tur tās sekundes. Jā, iespējams ka pasaulē šādas mašīnas pat eksistē, bet gan jau uz pirkstiem saskaitāmas - jo par tādu pašu naudu un iztērētu darbu benzīnnieks sanāk raķete. Kāpēc? Tāpēc ka dīzelī var vienkārši iepūst vairāk - nu jā, var arī tur slīpēt kanālus utt, lai tas gaiss labāk ieplūstu utt - bet benzīnnieku var taisīt tam lai tas ātrāk grieztos - a tu man parādi to vīlēto dīzeli kurš griežas līdz 8k... Tā nu rezultāts ir vienkāršs - tie kas būvē benzīnniekus, būvē konkrētam rezultātam - tie kas būvē dīzeļus būvē lai viņa traktors būtu ātrāks nekā citu traktori un/vai lai izžmiegtu vairāk zirgspēkus nekā citi no tāda paša traktormotora - smieklīgākais atskaites punkts, protams, ir "līdz tik un tik izkož tādu un tādu benzīnnieku".

P.N. Kad domā par vīlētiem dīzeļiem, iztēlojies - tu stāvi trases malā un tev panesas garām Ferrari, četru katlu traktormotoram nikni tarkšķot un kūpot - nu riktīgs sporCkārs, vai ne?

msh 04.11.2020 0:46

Ta kāda starpība - kaut vai ja tiešām izdarītu kā tie sapņotāji vēlas [ja tas vispār ir iespējams] - kas traucē krievijai eksportēt vairāk un importēt no baltkrievijas? Princips tas pats kas ar visādu kažokzvēru aizliegšanu un tamlīdzīgām figņām...

msh 03.11.2020 18:47

No vienas puses - tev ir taisnība. No otras puses - krīt uz nerviem klausīties [lasīt] cilvēkus, kuri lielās ar to, ko viņi NEVAR, jo aiz pārāk labas dzīves nav iemācījušies ka bez \m/ variantiem ir arī citi, piezemētāki varianti. Šeit notiek lielīšanās ar to, ko konkrētais indivīds nevar izdarīt ja viņam nav mašīna - kādā autoforumā atkal gadījies lasīt lielīšanos par to, ko konkrētais indivīds nav spējīgs izdarīt bez pacēlāja/siltas garāžas/whatever - un tā tālāk.

msh 03.11.2020 18:34

Protams ka benzīnnieks dīzelim neizrādīs konkurenci - bet ne jau jaudā un paātrinājumā, bet izjukšanas ātrumā un ne-braucamībā. Vari nestāstīt man savas pasakas par visvarenajiem dīzeļiem, tās tu vari pietaupīt tiem kas neko varenāku par 1.5 civiku nav redzējuši - es nāku no audī pasaules, un kas ir noticis ar daudziem veciem audī latvijā? Jep, vīlēts dīzelis - viss stiliņš smird pēc soļķa, un visi tie vīlēšanas stāsti ir atlasīti līdz kaklam.

Tātad, paņemsim par piemēru C4 audī. Tipisks piemērs - 2.5 TDI. Kas notiek ja šādas mašīnas braucējs grib sasniegt simtu sešās sekundēs? Tad tur parasti tiek uzlikts liels gliemezis, lieli miezēji, varbūt lielāks plunžeris, ļoti iespējams cita vadība - standarta klucis it kā turot 250 zs/500 nm. Bet, ups - bēdu stāstu ir diezgan daudz - nu labi, ne bēdu stāstu, bet šis tas šad un tad mēdz izjukt - jo tomēr tajā motorā jāiepūš savi divi bāri. Tajā pašā laikā 2.2 turbiķis to pašu paātrinājumu dod zem viena bāra ar kapeikām, bez jebkādām problēmām - bet ja viņā, pēc klaņu un, varbūt virzuļu, maiņas iepūš tos divus bārus - dīzelis kūp kaut kur tālu aizmugurē... Ak jā, dīzelim jau ir vēl viena problēma - turbīnu grūti iegriezt - ja izmanto to pašu metodi ko benzīnniekam, treknu degmaisījumu un vēlu aizdedzi, kas sanāk? Vari paskatīties Karosa A100q viģikus, kā tas izskatās kad dīzelis cenšas iegriezt pārāk lielu turbīnu - ja ar tādu mašīnu bik pagrozītos pa rīgas ielām, raksts iAuto garantēts.

Vēl cita starpā mums vienā forumā apgrozās viens no TDR klubiņa, brauc ar mk4 1.9 PD TDI 4 motion, motora jauda kaut kas zem 300 zs - aizmirsu kāds tur viņam bija virzuļgrupas resurss, 20k, vai kaut kas tāds...

msh 03.11.2020 12:59

Kāpēc tu motoram, kura pūtiens ir x bāri, gribi salīdzinājumā likt tādu, kurā tiek iepūsti 2x bāri? Lai pēc tam varētu apgalvot "dīzelis nenormāli rullē!"? Salīdzināmi motori ir ar vienādu konfigurāciju un vienādu pūtienu - ja tevis izvēlētais motors sūdīgi degošās degvielas dēļ ir nokonfigurēts darbam zemos apgriezienos un tāpēc augstāk neelpo - piedod, esi iekāpis nepareizajā laivā; nākamreiz padomā divreiz, ņemt astmātisku dīzeli vai nē...

msh 02.11.2020 23:30

Neredzu īsti iemeslu kāpēc lai tas tā būtu - jā, tur ir pa vidu vēl viens radiators, bet nedomāju ka tas nav iekļauts aprēķinos, iespējams ka pat ventilators ir jaudīgāks, tik vien ka tajā kondiša iztvaicētājā teorētiski var kaut kādas lapas salidot un to aizdirst. Cita lieta tā nianse ar salona filtru - filtrs diezgan jūtami samazina plūsmu.

msh 02.11.2020 23:27

Savādā kārtā rietumu veloentuziastu bērniem šāda gribēšana nav, lasīt - nav problēmu sēdēt uz vecāka pilotēta tandēma un mīties - tavējajiem vienkārši acīmredzot nav sanācis šo variantu izmēģināt. Ak jā - kaut kad lasīju par tādu draņķīgāku variantu, velosipēda "piekabe", principā bērna velosipēda pakaļa, kas piekabinās velosipēdam un tur aizmugurē bērns sēžas un savā nodabā minas - vai neminas - pie apraksta bija teksts ka lai interesenti ir gatavi ka bērns pēc izmēģināšanas gribēs lai to nopērk - savādi, ne?

P.N. Es kā reiz pirms dažām dienām sāku būvēt tandēmu - un kā reiz viens maziņš iemesls kāpēc tas beidzot notiek - velosipēds šoziem varētu sniegt tādu pārvietošanās brīvību kādu mašīna, domājams, nespēs sniegt.

P.P.N. Varēšana doties tālākos attālumos ar velosipēdu ir tīri atkarīga no tehnikas un minējiem.

msh 02.11.2020 19:24

Es, kā lielākoties, pamatā piekrītu tavām domām, bet te tu esi ierāvis bik par lielās auzās. Tātad, par dabas takām un bērnu kam ir savs velosipēds - abet kāpēc tam bērnam ir SAVS velosipēds?! Vai tāpēc ka lai cik džips būtu liels un ērts, tajā, vai uz tā, var uzlikt tikai parasta izmēra velosipēdus, skrejriteņus vai salieķus, bet ne ko lielāku? Rietumu veloentuziasti ir nedaudz radošāki - vai, drīzāk, vienkārši ar plašāku skatījumu uz šo problēmu - viens variants ir šāds:

, respektīvi, visa ģimene uz viena velosipēda, [kas tiešām ir retāks un radošāks variants] - parastāks variants šāda izmēra veloentuziastu ģimenēm ir divi tandēmi, priekšā vecāks, aizmugurē bērns. Tātad, kur ir problēma četru - piecu cilvēku ģimenei ar vilcienu un diviem tandēmiem doties uz dabas takām? Akvaparks un slēpošana - gaumes jautājums; pazīstu cilvēkus kas abus ir darījuši, bet nepazīstu nevienu kam nevarēšana regulāri doties uz vienu vai otru sagādātu problēmas.

Šajā gadījumā gan ir tā niansīte ka Eidis, ļoti iespējams, domā tavos rāmjos, galu galā viņš mums ir dolāru cilvēks, cilvēks kas panākumus dzīvē rēķina naudā, un tāpēc bērnu esamība, iespējams, nav plānā ierēķināta...

msh 02.11.2020 19:02

ABS ir forša lieta, bet ne obligāta - pēc pieredzes ar savu A90q, kur man radās pirmā pieredze ABSa devēju sakārtošanā, kurš tika sakārtots tāpat kārtības labad [apkārt ir daudz visādu līdzīgu mašīnu īpašnieku kuri saka "nahuj man to ABSu nevajag"] es labprāt viņu ieliktu arī savam golfam, bet nu tur ir pāris tehniskas nianses kuras būtu jāpārvar, un tā kā ABS ir tikai vēlams, bet ne vajadzīgs, tā vēlme nav tik liela lai tās problēmas pārvarētu. Un, ja liktu obligāti, tāpat kā manam audī, un pretēji tam kā ir "mūsdienu auto", ar slēdzi viduskonsolē, ar kuru vajadzības gadījumā ABSam parādīt kurš te ir galvenais - jā, tas slēdzītis ir noderīgs - gan situācijā, kur ABS tehnisku iemeslu dēļ taisa sūdus, gan uz apledojuša ceļa. Pa lielam galvenā situācija kur saskatīju no ABSa jēgu - uz grants var mierīgi iemīt bremzi grīdā un vienlaicīgi grozīt stūri.

Attiecībā par kondišu - mitrā laikā sasinātāja funkcija varētu būt noderīga, bet kā jau WALA minēja, ja tev tur kaut kas baigi svīst ciet, tad visdrīzāk tepiķis pilns ar ūdeni. Karstā laikā nevaru īpaši sūdzēties - arī pie 26-28 grādu temperatūras pie stūres ir diezgan normāli, jāsvīst nav, ja vien neiedzer lielāku daudzumu šķidruma - protams, galvenie nopelni pienākas Hella inženieriem kas pacentušies klimatu saprogrammēt tā lai tas tādā situācijā spētu pietiekami adekvāti sadalīt gaisu pa virzieniem. Šo abu iemeslu dēļ es sevišķi neesmu iesprindzis savam golfam ielikt kondišu, tb gribas, un tā kā klimats ir, tad kondišs ir loģisks noslēgums, bet otrā svaru kausā atrodas tā pasāciena izmaksas [aplēse ap 300 eirām], reālie apstākļi kad kondišs vajadzīgs ir pāris mēneši gadā, tajā pašā laikā grūti izņemamas trubas un kankari motortelpā ir visu gadu + vēl pāris dzelžu saderības problēmas - tā nu kondiša vēl nav. Bet nu drīzumā tiks nomainīts radiators [jo sulojas], procesā ieliekot tādu, kurš nemetīsies pret kondiša kompresoru - kas zina, varbūt nākamvasar būs arī kondišs...

msh 02.11.2020 18:35

Šis tāds neinteresants variants - es vienreiz tapu viegli pārsteigts, no rīta, kaut kur ap sešiem [vasaras laikā], ieraugot pa A9 pret kalvenes ceļagalu invalīdu ratiņos vālējam savā gaitā pa šosejas malu...

msh 02.11.2020 18:32

Volgo man patīk tas risinājums ar dubultām aizmugures gabarītspuldzēm - vienam kaimiņam ir pirmās paaudzes S80; autočeks viņam meta laukā kaut ko par "gluhbirne"; iztulkoju ar gūgli - kvēlspuldze - bet it kā viss deg... Izņēmu lampu plates, izrādās abās pusēs jābūt divām gabarītspuldzēm un katrā pusē deg tikai viena...

msh 02.11.2020 13:07

Vai nu Siguldas pusē ātri autobusi, vai tev spidometrs kļūdains. Manā galā LAP vietējie autobusi parasti iet uz kādiem 65 kmph, ja ne vēl lēnāk. Vienreiz ar tādu braucot uz Liepāju likās ka šis grib uzstādīt lēnuma rekordu. Viens pazīstams čalis vienreiz purnagrāmatā pukojās - braucis uz Liepāju lai braukt tālāk uz Rīgu ar autobusu, šoferis pusceļā pieturā apstājas un izkāpis laukā ļuļķē, un tā šis nākamo autobusu nokavēja... Vēl vienreiz brauciens ar pajaunu sprinteri lika aizdomāties diez kā tādam autobusam ir ar DPF - viņš tak tai mašīnai noteikti ir bijis, bet ja paātrinās ar vienu pirkstu spiežot pedāli, pārslēdzoties zem 2k, un lēni dudinot, man liekas ka ar to filtru nekas labs nenotiek...

msh 02.11.2020 12:59

Manā piemērā tos apmīzējus sakomplektēt izmaksāja max 20 eiras, un nu visi, kas redz manu motortelpu, var apbrīnot apmīzēju spainīti - ak jā, tas laikam būs galvenais apmīzēju pluss - šķidruma trauks nav ar to debīlo 4 litru tilpumu, dēļ kā jāvadā līdzi "pustukša logu šķidruma kanna" (c) Virši, bet gan 9,2 litru tilpuma "spainītis" kurā, kad pašam ērti, var mierīgi izliet visu kanniņu...

Atgriežoties pie sākotnējās tēmas - kārtības labad. Ko tu darīsi ja tavai mājai tiks izsists nevajadzīgs logs - samainīsi, aizmūrēsi vai aiznaglosi ar finieri? Tas ko jūs te ar smaidīgo sludināt ir pa to finiera tēmu. Jo vairāk tāpēc ka ir runa par kaut kādiem relatīviem sīkumiem. Un attiecībā par to pēdējo rindkopu - naudu atsist varbūt nevarēs, bet ja arī tehniskā stāvokļa dēļ cena nebūs augstāka, vismaz ātrāk varēs pārdot - jo ja tava sirds kāro pēc žiguļa, tad iespējamais pircējs varbūt tomēr gribēs braukt ar dacīti nevis žiguli un ieraugot žiguli dacītes izskatā apgriezīsies un brauks prom - vai arī, redzot ka esošais īpašnieks nav vīžojis samainīt daždesmit eiras vērtas lietas padomās ka tāds arī nav vīžojis laicīgi mainīt motorā eļļu un ieliet normālu eļļu, un nah tādu mašīnu.

msh 01.11.2020 22:07

Protams ka varēja labāk - bet varēja arī sliktāk. Jebkurā gadījumā, tā miljona pilsēta sekmīgi ir panākusi nopietnu ienākumu nevienlīdzību kā arī dažādu pakalpojumu sakoncentrēšanos sevī; salīdzinājumam var paņemt lietuvu, kur nav viena liela ūdensgalva, un tāpēc trešajā lielākajā pilsētā ir daudz plašāks dažādu pakalpojumu klāsts nekā latvijas trešajā lielākajā pilsētā, lai arī šī pilsēta no galvaspilsētas atrodas strēķīti tālāk nekā mūsējā - kaut gan ar mašīnu noteikti abos gadījumos var aizbraukt vienlīdz ātri, par cik tur ir autostrāde bet pie mums ne.

Abet akords ir vienkārši atsauce uz noteikta japāņu ražotāja vienu no diviem reālajā dzīvē redzamajiem modeļiem...

msh 01.11.2020 18:44

Nē, nesapratu. Mašīnas uzturēšana labā tehniskā stāvoklī nozīmē uzturēt VISU kas tajā mašīnā atrodas, un nevis "trešā žiguļa fans devās pirkt jaunu dacīti, a tur kapitālisti, sukas, iebāzuši kondišu un ABSu - žigulists, zobus sakodis, tomēr to dacīti nopirka, bet aiz spīts pret buržujiem vasaras laikā turpināja karināt mēli ārā pa logu".

Kā tam ir jāizskatās, iedošu piemēru - savulaik gadījās dabūt golfam lukturu apmīzējus, kurus uzliku - principā izskata dēļ, jo sevišķu jēgu no tās funkcijas neredzu - bet tā kā es neesmu tāds smaidīgais kam var puse mašīnas nedarboties jo nevajag, tad tika dabūtas arī iztrūkstošās detaļas, un tā nu man golfā ir lukturu apmīzēji - kuri nu, pēc C5 logu tīrītāju/apmīzēju releja un miglu ielikšanas tiek darbināti uz pirkstiem saskaitāmas reizes gadā - bet darbojas.

msh 01.11.2020 13:04

Kas tev kur nav sasniegts? Tā bagātība ir nevis absolūtos ciparos, bet gan relatīvos, attiecībā pret apkārtējo vidi, un kā reiz austrumeiropā tas ir ļoti izteikts - tas ka tu to neesi pamanījis liecina ka tev mašīna ir domāta tikai lai piedirstu lielpilsētas gaisu. Tu pats arī esi šīs bagātās lielpilsētas blakusprodukts - dzīvojot Latvijā tāda smadzeņu trauma kā Japāņu Jūsmiņš izveidoties nevarētu, jo tu vienkārši nevarētu atļauties pieliet bāku savam 15 gadus vecajam, sapuvušajam akordam un to regulāri metināt, kamēr dzīvojot lielpilsētā tu vari atļauties izbraukt no salona jaunu japāņu lēto desu un aiz sajūsmas piečurāt bikses.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti