iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 01.05.2019 1:55

Kad mēģini iepīt "pārējos elementus", paturi prātā ka dīzelis noies pārdesmit gadus, lasīt, sākotnējie izdevumi/atgāzes būs uz 2x ilgāku periodu...

msh 30.04.2019 20:50

Pareizi ir lieki nesarežģīt dzīvi. To variantu ka nepatīk radio piedāvātā mūzika es tiešām nevaru saprast; es nespēju saprast kā kādam var būt tik šauri specifiska gaume, ka plaši pārstāvētie radio žanri ir neklausāmi.

Bet tā jau forši ka viskautkas notiek pats no sevis; tik man savādā kārtā klausoties mūziku ar telefonu ar austiņām diezgan daudz kas jāspaida; izrādās ka mašīnā, kur vēl jāslēdz zilie zobi iekšā un kaut kas jāpāro, tur tikai viena poga

msh 30.04.2019 20:10

Par ko man jābūt pārsteigtam? Ja tu būtu izlasījis manu postu no viena gala līdz otram, nevis izķēris no tā kādu daļu, tu būtu pamanījis ka es arī agrāk biju starp šiem cilvēkiem. Bet vienkāršāk un patīkamāk ir tad, ja ar mašīnu brauc, un fonā skan mūzika - un nevis dīdžejs spaida telefonu lai nodrošinātu disenē pareizo atmosfēru, ā, un starp citu, tiek spaidīti pedāļi, grozīta stūre un aiz stikla mainās bilde... Tāpēc man ar 29 gadus vecu maģi nav tādas problēmas, kādas ir gābešņikam ar 9 gadus vecu sistēmu.

Latvijā ir pietiekami daudz radiostaciju kas nodrošina pieņemamu fona mūziku, sevišķi jau nu rīgā.

msh 30.04.2019 19:25

Kāpēc visu laiku jāloka spoguļi?

msh 30.04.2019 19:25

Vai tajā 16 štuku budžetā vispār sanāk mašīna ar motoru?

msh 30.04.2019 12:30

Kā tas ir - nav taisnība? Tu vienkārši neesi iemācījies radio lietot; esi tajā stadijā, kāda man bija kādus 6-7 gadus atpakaļ, kad visu laiku vajadzēja spaidīt maģi, mainīt diskus utt. Tad mans audī nostājās, un pieejamā mašīna bija muteres golfs, kurā vēl šobaltdien stāv tā dzimtā Alpha 4, kasetnieks ar diviem skaļruņiem - un es atklāju ka reāli neko vairāk par radio nevajag. Tas kas man ir izmainījies ar manu golfu - man tur ir Gamma 3 maģis, tam vismaz ir RDS funkcija. Bet tā - es ielieku atslēgu, maģis ieslēdzas, citreiz tas ir nogriezts un es klausos brauciena skaņas vai vienkārši gremdējos domās, citreiz uzgriezts [noklusējuma stacija LKR]; garos gabalos, kur to staciju neķer - viens pogas nospiediens un maģis kaut ko atrod - ja nepatīk - tā pati poga tiek nospiesta vēlreiz un maģis atrod kaut ko citu. Ļoti elementāri un ļoti ērti, nekas nav jāsagatavo, nav kaut kāds telefons jāspaida... Šī iemesla dēļ man plauktā jau kādu gadu putekļus krāj Gamma 4, ko vajadzētu atbloķēt un ko varētu ar Yatour mainītāja emulatoru aprīkot, stāv, jo man to reāli nevajag, jo ja es to izdarīšu, es, iespējams, nolaidīšos līdz tam līmenim kur visu laiku kaut kas jāspaida...

msh 29.04.2019 23:34

Siksnām risinājums ir vienkāršs - šrotā paņemt melnas siksnas un ielikt. Tavas telefona skaņas problēmas - nu tak iemācies radio lietot ; mašīnā vajag nevis diskotēku ar īpašu dziesmu izlasi bet fona mūziku. Kruīzs - tev ir pārliecība ka tev tur tas tiešām ir? Agrākos laikos bembjiem kruīzs bija atsevišķs kloķītis - ātrs gūglējiens rāda ka šīs desmitgades behām tas ir pogas stūres kreisajā pusē. Ja nav - tātad nav - būs iemesls uzlikt apsildāmu stūri ar kruīza pogām... Pogu dilums nav nekas īpašs, noteikti šī gadsimta ahūnais risinājums - soft touch pogas, kas fiksi nodilst; ja tas tev nepatīk - tai behai ir tikai 9 gadi - nopērc pie dīlera jaunus slēdžus un nomaini.

msh 29.04.2019 18:41

Tas tāpēc ka pie mums tie, kas citur pirktu kaut kādu mazo toyotas sūdiņu, nopērk polo vai golfu.

msh 29.04.2019 18:39

Princips tas pats, kas ar plakanajiem telefoniem vai operētājsistēmām - iznāk jauns ielāps/jauna versija - un ja paveicas, tad tūkstošiem vai miljoniem kaut kas nedarbojas...

msh 29.04.2019 15:10

Man patīk ka tev pašam patīk ja tev ir puņķaina mašīna Man, piemēram, golfa piekare un ritošā +/- satur tādas pat detaļas kā B4 passātam, pusotras reizes smagākai mašīnai - man tas nozīmē izturīgāku mašīnu - tevi tas noteikti šausmina, jo gribas biežāk servisus apmeklēt. Kārba... Nu jā, 020-tajai kārbai ir tikai 200 nm paredzētais griezes moments, jo tur ir ieekonomēts uz galveno pāri - lielais zobrats pie satelītu korpusa ir piekniedēts; tās kniedes var neturēt - ja saliek kniežu vietā skrūves, tad kārba, kuru uzprojektēja priekš mk1 kaut kāda 1.6 benzīnnieka, tur arī jūtami vairāk par tiem 200 ņūtoniem. Tev atkal šausmas - gribas taču piedzīvot lai zobrati izbirst...

Attiecībā par padomju tehnikas izturību - procentuāli varbūt, bet tikai vārgo nemotoru dēļ. Kādu tu izturību sagaidi no nekvalitatīva izstrādājuma, ja, piemēram, transmisijai daudz ko izsaka zobratu rūdījums un apstrādes precizitāte?

msh 29.04.2019 14:54

Neaizmirsti vēl par situācijām, kur kāda detaļa pārāk ātri var izbeigties, nu un tad lai paildzinātu tās mūžu, kaut ko programmiski apcērp...

Abet par to atjaunināšanu - kāpēc tu domā ka pie dīleriem strādā gudri speciālisti kas risinās tavu specifisko problēmu? Viņiem ir ražotāja informācija, "problēma -> pārbaudīt to -> nomainīt to" saraksti un tamlīdzīgas lietas - tu aizbrauc ar savu problēmu, šie ražotāja paredzētajā risinājumā to risina, viss. Kā tur tajā stundu garā viģika sākumā viens kekss, kurš agrāk BMW inženieris bijis, stāstīja, par izstrādes prioritātēm, sarakstā pietrūkst "ko vēlas pircējs"

msh 29.04.2019 12:23

Dīlerim ir uzdevums - motors neatbilst normām, ražotājs izlaiž regulējumus kas to motoru tuvina tām normām, un tāpēc dīlerim tas ir jāuzliek - bet tas, kāpēc motors ar tādu regulējumu nepameta rūpnīcu, ir dēļ tā, ka motoram tas ir kompromiss - veiktspēja un/vai kaut kādu mezglu ilgmūžība pret ekoloģiju - reku piemēram jeņķu tirgus 2.0 TDI braucēji dažs labs ar skandālā iesaistītajām mašīnām spēja ierakstīties testa ciklos [jeņķiem tie testi ir jūtami plašāki nekā NEDC], rezultātā dažam labam radās problēmas ar turbīnām no tā ka motors visu laiku darbojās EURO5 režīmā Ja dīleris tev uz tava pieprasījuma uzliktu vecāku programmatūras versiju, tas idejiski būtu apmēram tas pats kas ja tu aizbrauktu pie kāda čipšķūnera paprasīt tam lai tas tev EGR atslēdz

msh 29.04.2019 12:17

Nūūū... Esi dzirdējis par tādām lietām kā "izturības rezerve" un "apjoma ekonomija"? Sevišķi to otro. Teiksim, no man tuvajiem 30 gadus vecajiem VAG dzelžiem - audī 2.3 10v satur tieši tādu pašu kloķeni kā jebkurš 2.2 20v turbiķis [jaudīgākais ielas motors 315 zs], un bloks atšķiras no turbiķa bloka tikai ar to, ka turbiķim cilindri ir izborēti uz 81mm, bet atmosfērām 82,5mm. Vai bik jaunākas kārbas - audī deviņdesmito gadu 01E sešinieces, ar zināmu evolūciju, saturēja vienādas iekšas - bet tās kārbas izmantoja sākot ar 115 zs 2.5 TDI un beidzot ar 360 zs 4.2 un 2.7 BiT. Vājākajiem modeļiem ir liela izturības rezerve, niknākajiem ir apjoma ekonomija; nav priekš modeļa kuru uzražo labi ja 10k vienību speciāli jāražo nedaudz niknāki dzelži. Es domāju ka šis princips šodien darbojas tāpat, vienīgi niknākajiem modeļiem tās rezerves ir palikušas mazākas - bet savādāk es šaubos ka tur, teiksim, kaut kādam 1.5 TSI niknākā versija saturēs atšķirīgas iekšas nekā visvājākā - varbūt būs citi virziļu, bet arī tad, ja vienkārši lielākajai jaudai vajadzēs zemāku kompresiju.

P.N. Tu kā smagi saekonomētu mizu fans noģībtu ja uzzinātu kādas izturības rezerves ir veco VAGmobīļu dzelžiem - bieži vien vismaz 100%, ja ne vairāk.

msh 28.04.2019 0:03

Parasti jaudīgām mašīnām papildus jauda ja arī vērtību neceļ, tad to noteikti nepazemina. Pazīstama čipšķūnera vārds varētu arī celt.

Ja tavas bailes čipsot jaunu tačku šodienas autobūves realitātē ir saprotamas, tad bailes no lietotas mašīnas ar celtu jaudu gan ir komiskas. Iedomāsimies situāciju - tu pērc 5 gadus vecu tačku, ražotājs X, modelis Y, un tev pasaka ka pirms četriem gadiem, teiksim, jonix ir čipsojis - tu izbrauc - motors iet labi, kārba slēdzas labi - aizbrauc uz servisu, apskatās ka viss ir labi, varbūt vēl izmēra kompresiju un iebāž kameru cilindros palūrēt uz virzuļiem - un pats fakts ka 4 gadu laikā kārba nav izjukusi vai neviens klanis nav ticis izspļauts no motora parāda ka mezgli tur - tu tādu sūtīsi nahuj, vai priecāsies par laimestu loterijā, mašīnu ar papildu jaudu par standarta mašīnas cenu - ?

msh 27.04.2019 23:51

Kāpēc lai es teiktu "man nav taisnība", ja es apstrīdu apgalvojumu "nekādīgi neko nav iespējams noslēpt no ražotāja", kas pats par sevi taisnība var būt tikai cilvēkam, kuram vadības bloks ir mistiska kastīte, nevis mikrokontrolieris kas darbina kodu - ? Nezinu kas ir blokķēde tavā izpratnē - mašīnās pēdējos nepilnus 20 gadus vadības bloki sarunājas savā starpā pa CAN kopnēm, dēļ kā vadības bloki mēdz saglabāt kļudas, kas uz attiecīgā bloka kontrolēto sistēmu neattiecas, un ir arī nedzēšanas kļūdas, teiksim, esmu redzējis C6 kam komforta blokam ir nenodzēšama kļuda par to ka pirms 100k km ir izšāvušies spilveni - šajā gadījumā "blokķēde" noteikti būs dažādu mašīnā esošu vadības bloku spēja nolasīt un saglabāt motora/kārbas vadības bloku programmatūru kontrolsummas un tamlīdzīgas lietas.

msh 27.04.2019 23:41
msh 27.04.2019 23:27

Kas tur nav skaidrs? No tās astmas modeļa, kam tā mašīna pieder, universāļa jāņem detaļas. Kas ir "tilta sija", pusrāmis vai lanžerons?

msh 26.04.2019 14:43

Nevis "var jebkuru", bet "teorētiski var jebkuru". Kādi resursi ražotājam ir lielāki - naudas resursi? Nu tie jā. Citi nekādi - ražotājs ar programmēšanu nenodarbojas - "viskrutākais" un arī ne tik krutākais hakeris spēj izveikt nopietnākas programmatūras izmaiņas nekā jebkurš fofāgena štata inženieris - vadības bloku kā gatavu, funkcionējošu izstrādājumu autoražotājam piegādā tā ražotājs, un autoražotājs ne spēj, ne viņam vajag līst bloka programmatūrā - viss kas priekš autoražotāja inženieriem ir iedots - dokumentācija un rīki lai viņi spētu motoram paredzēto konfigurāciju iestumt vadības blokā. Uzskatāms piemērs ir tas kods, ko fofāgens izmantoja lai krāptos ar atgāzēm - to nekodēja nekādi fofāgena inženieri - uz fofāgena pieprasījumu to uzkodēja boša inženieri.

Lūk viens stundu garš viģiks - vācu programmists bez jebkādas pieredzes ar mašīnām ņēma un kā programmists izpētīja kā tad vadības blokā darbojas un ko dara tas krāpnieciskais kods. Gadu vēlāk viņš vēl uz Spiegel pasūtījuma to pašu izdarīja ar opel 1.6 CDTI vadības bloku, jo lai arī opelim skandāls nebija, opeļa motoram bija aizdomīgi lielas NOx atgāzes; tās prezentācijas viģiks arī ir jūtubē. Un to visu - vienkāršs programmists, pirmajā gadījumā - savā brīvajā laikā.

Vārdu sakot - jā, ražotājs var izsekot izmaiņas - ja čipšķūneris ir stulbs. Man līdz šim pagaidām vienīgais zināmais ražotājs, kas prasa lai mašīna visu laiku būtu tiešsaistē un ar telemetriju, ir tesla. Kamēr mašīnai nav jābūt visu laiku tiešsaistē, ražotāju VAR appist - tā pati tava piesauktā blokķēde - kur, vismaz teorētiski, ir problēma mašīnai izņemt aķi, no mašīnas izņemt vadības bloku, tajā iekopēt programmatūru kas ir savādāka, bet citiem blokiem dod "pareizās" atbildes, un pēc tam visu salikt atpakaļ? Kā tie citi bloki noteiks ka motora vadības bloks nevis dod īstos datus, bet ieprogrammētu "diktātu"?

msh 26.04.2019 2:45

30 štukas droši vien būs pie dīlera kopā ar maiņu - motora klucis ārpus dīlera maksā 18k. Prikola pēc paskatījos cik kaut kādam tur TT-RS maksā piecu katlu motora klucis - štuku vairāk. Tālu esam daprogresējušies - 30 gadus vecam audī, kad vēl varēja nopirkt, piecu katlu motora klucis maksāja kaut kādus 2k latus. Tam TT-RS bīdelim vēl tā, tam ir čuguna bloks, tajā var sakrāmēt jaunas iekšas par 2-3 štukām un motors būs vēl stiprāks nekā no rūpnīcas, kamēr to tavu alumīnija motoru tikai karotēs var pārkausēt...

Morāle - jāpērk ķīselis - tam arī ir čuguna bloks...

msh 26.04.2019 2:27

Nu? Tātad - jebkurš vadības bloks, jau no vairāk kā 30 gadus seniem laikiem, ieslēdzoties izrēķina savā atmiņā esošo datu kontrolsummu un salīdzina to ar kontrolsummu, kas saglabāta tur pat atmiņā, un ja atmiņas kontrolsumma nesakrīt ar saglabāto ciparu, tad ir nenodzēšama kļūda + kaut kādi bloki tāpēc mēdz aiziet avārijas režīmā, tāpēc normāli čipšķūneri ne tikai staipa kartes, bet arī gala rezultātam izrēķina kontrolsummu un to saglabā. Tātad, šeit, tajā teikumā, ir pieminēts tieši tas - ka vadības bloka atmiņā glabājas atmiņas kontrolsumma - tas kas šeit ir jauns, ir tas pārrakstīšanas reižu skaits - kurš tāpat ir vienkārši atmiņā ierakstīts cipars. Ko tas viss nozīmē - pieņemot ka tā diagnostikas programmatūra nolasa tos ciparus, nevis pati rēķina kontrolsummu, pietiekami gudri lauzēji noteikti var uztaisīt programmatūru kas kontrolsummu nerēķina, un atstāt ražotājam pieņemamos ciparus priekš diagnostikas rīka nolasīšanas, kamēr realitātē ir kaut kas cits... Tur vienkārši vajag gudru programmistu, tas arī viss.

msh 25.04.2019 22:09

Nu re - un tu runā par kaut kādu "vadības bloka vēsturi". Kā mēs redzam, ir nevis "vadības bloka vēsture", bet gan dīlera diagnostikas datubāze, kas katru pieslēgšanās reizi saglabā vadības bloku programmatūras kontrolsummas. Tas nav viens un tas pats.

Attiecībā par powerbox un tamlīdzīgiem sūdiem - tos lieto nevis lai nebūtu jāizmaina vadības bloka programmatūra kaut kādu šitādu iemeslu dēļ, bet gan tāpēc ka rietumos čipšķūneru pakalpojumi ir reti pieejami un dārgi.

msh 25.04.2019 18:29

Piedod, man slinkums meklēt vienu piemēru, jo es nezinu kādus atslēgasvārdus jālieto - stiliņā, kurā ir maz pēdējās desmitgades mašīnu braucēju, kā reiz ir viens piemērs - brauc ar jaunu A6 [laikam gan jāsaka pagātnes formā; jauna tā mašīna bija pāris gadus atpakaļ], 3.0 TDI quattro, čipsis...

Jebkurā gadījumā - KĀ tas dīlera mehs ieraudzīs kas tur ir bijis? Pats teici ka iespējams jebkas - tev iestājas garantijas gadījums, tu ar ejakulatoru mašīnu aizvelc pie čipšķūnera, tas tev pa 100e iekopē atpakaļ oriģinālo programmatūru, un neviens neko pat meklējot vairs neatradīs...

P.N. Pastāv ne tikai pieklājīgi pašmāju čipšķūneri, bet arī slaveni rietumu ķūninga kantori, no kuriem daža laba pakalpojums gan jau pat nelikvidē ražotāja garantiju - ko nu?

msh 25.04.2019 16:22

Ja būs pieprasījums, tad vasja būs par attiecīgu summiņu no lauzējiem nopircis programmu kas to ar dažiem klikšķiem izdarīs.

msh 25.04.2019 15:09

Jā, jā, protams. Nu tad tu kā normālais cilvēks varēsi skatīties kā lohi cēli tev iet garām. Attiecībā par to smalko infu - - kur tā smalkā infa uzrādās, dīlera datubāzē? Ja arī tiešām kādai mašīnai vadības bloks vai kāds cits bloks šādu infu saglabā, tad to var mainīt - un ja tur ir kāda aizsardzība vai kas tāds - ja tirgus to pieprasa/pieprasīs, to atkodīs - ko tu gribi; neapmaksāti entuziasti kož vaļā spēļu un spēļu konsoļu aizsardzības, un apmaksāti speciālisti vadības bloku aizsardzības neatkodīs?

msh 25.04.2019 11:23

Tievu degvielas trubiņu nē - noteikti ļoti maigus droseles atvērumus, lai nav lieli trekninājumi jādod, un diezgan minimālas nobīdes no ideālā degmaisījuma. Bet nu tam ir risinājums - čipšķūneris.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti