iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 09.03.2019 12:58

Apskašu dati lielos remontus neatspoguļo...

msh 09.03.2019 12:57

Tev ir apmēram manas muteres variants - ar naudu trūcīgi, bet nevajadzīgas mēbeles pirkt gribas. Tev gan ar naudu ir labāk, toties arī vēlmes ir kā napoleonam.

msh 08.03.2019 12:54

Izskaidro par to D kategoriju

msh 08.03.2019 12:52

Nu un kāpēc vajag to visu jaunu - viss esošais ir sapists un izvarots? Un kas tām vecajām mēbelēm vainas?

msh 07.03.2019 22:36

imzz rakstīja: Par to sildīšanos ziemā, nu, cik tad reāli vajag? Auto ir mazāks par istabu, tātad , ja nav -20 un zemāk, ar apm. 1kW vajadzētu pietikt. Uz 5 st.braucienu tas dos 5 kWh. 1/6 daļa no 30 kWh baterijas un 1/20 no 100 kWh baterijas.

Man tie tavi cipari neko neizsaka, bet jebkurā gadījumā, liekas ka tu nekad neesi nevienai mašīnai pat noņēmis durvju apšuvumu, nerunājot par ko vairāk. Pirmkārt, mašīna reāli ir metāla kaste ar ŠAUSMĪGIEM siltuma zudumiem - vienīgais materiāls kas tur kaut cik atgādina siltuma izolāciju, ir skaņas izolācijas mīkstumi, un tie paši nebūs biezāki par centimetru, drīzāk plānāki. Otrkārt, mašīnai ir caurplūdes ventilācija - priekšā tiek iesūkts āra gaiss, auksts, tas tiek sasildīts, un pa aizmuguri tas plūst ārā pa lūciņām zem bufera, un vieta lai mašīnā ierīkotu siltummaini gaisam un ventilāciju šim siltummainim, mašīnā nav. Tā nu rezultātā iekš deviņdesmito gadu C sērijas audī ar 2.5 TDI nākošais salona apsildes papildu elektriskais radiatoriņš ar 600w jaudu spēj vienīgi mazliet ātrāk atkausēt priekšas stiklu, nevis kaut ko sasildīt - kamēr neliels bet ļoti blīvs salona apsildes radiatoriņš pie 90 grādiem ar 5 grādu āra temperatūru spēj nelielas mašīnas salonu sasildīt tikai līdz kādiem 35 grādiem.

msh 07.03.2019 22:28

Lasu, smejos. Tu pats saproti ko tu piedāvā? Tu piedāvā vienu iekšdedzes dzinēju kurš griež riteņus, aizvietot ar citu iekšdedzes dzinēju, kurš griež ģeneratoru - bet starp to un riteņiem vēl ir enerģijas zudumi akumulatora lādēšanā un pašā akumulatorā. Tā ģeneratora siltumu tu tāpat pamatā laidīsi gaisā - bet ar saražoto elektrību sildīsi elektromobīli, laižot gaisā vēl vairāk siltuma. Kad tu runā par "dārgajiem katalizatoriem", paturi prātā ka vai nu tam ģeneratoram ir tāds pats, vai arī tas neierakstās esošajās atgāzu normās, lasīt - piesārņo dabu vairāk par to motoru, ko tas noņem no ceļa - nu jā, skurstenis vienīgi kūp pie tavas mājas, visu laiku, nevis uz ielas. Cerams ka vismaz tam ģeneratoram ir augstāks lietderības koeficients kā mašīnas motoram, bet es bik par to šaubos - piemēram, benzīna ģeneratora gadījumā tas motors, kas ir manā golfā, bez šaubām ir ar augstāku forsāžas līmeni.

Un galu galā tu pats lieliski uzskatāmi parādi ka elektromobīlis = kūpošs skurstenis, tikai citur, kaut kur noslēpts.

msh 07.03.2019 21:49

Bet kāda velna pēc man būtu jābremzē piecas reizes?

msh 07.03.2019 20:57

Tu esi aizgājis kaut kādā raznosā - aizej pabāz galvu zem krāna un atgriez auksto ūdeni.

Tofiks ir par to ka IELAS mašīnai liks ierobežotāju - tas tātad lai ar to varētu piedalīties sporta sacensībās? Nejauc sporta slodzes ar autostrādes slodzēm, tās ir divas dažādas lietas. Par to "Izskries tev alnis ceļā, braucot ar 200, tad redzēsi, ka tev nav sporta bremzes" es tev pilnīgi piekrītu - tā kā manam golfam nav sporta bremzes, tas stāsies labāk nekā mašīna ar sporta bremzēm - laikam esi palaidis garām ka karbonādes bremzes, lai tās adekvāti darbotos, vispirms jāuzsilda, līdz ar to parastas čuguna bremzes uz šosejas tās karbonādes bremzes izpuļķē vienos vārtos...

msh 07.03.2019 20:18

Kā tas ir - nereāli? Tu šobrīd dzīvo tukšā dzīvoklī? Jeb tev dzīvoklis piekrāmēts ar mēbelēm kas nav tavas? Esošo mantību pārvietot uz māju, un puse mājas jau būs iekārtota, bet atlikumu ar laiku piepirkt klāt.

msh 07.03.2019 20:10

Vispār jau parasti ir otrādi - jo vairāk tev ir, jo vairāk gribas - tāpēc arī lielais pizness tik aug un aug, un nepietiek ar esošo līmeni, un tāpēc arī visādi bagātnieki paliek arvien bagātāki. Tikmēr tava aprakstītā dabas parādība ir kaut kas cits - tas ir nabagu sindroms, ar kuru pie mums sirgst ļoti liela daļa tautas, tajā skaitā liela daļa šī foruma lietotāju, dēļ kā pie mums lielākā daļa alkst pēc jaunām mašīnām, lai arī tās nespēj atļauties - salīdzinājumam rietumos laba daļa no tiem, kas pērk jaunas mašīnas, pērk jaunas mašīnas, jo nevar atļauties saremontēt vecākas, nevis tāpēc, ka viņiem būtu idejiski kaut kas pret braukšanu ar vecāku mašīnu. Šis nabagu sindroms ļoti uzkrītoši lien laukā no indivīdiem, kuri mani vērtē pēc - nē, ne pēc manas mašīnas, bet gan pēc manas mašīnas modeļa un izlaiduma gada - "ahā, tu brauc ar 1989. gada otro golfu, tātad tu neko neesi sasniedzis, jo ja tu būtu sasniedzis, tev būtu vairāk naudas, un ja tev būtu vairāk naudas, tu noteikti nopirktu kaut ko jaunāku!" un mazliet mazāk tas lien ārā no tiem, kas man saka "nu nesaki ka ja tev būtu vairāk naudas, tu nenopirktu kaut ko jaunāku". Piedodiet, bet es ar šo slimību neslimoju, es nevienu lietu nemainu kaut kāda mistiska "morālā novecojuma" dēļ tikai tāpēc lai izrādītu sev un citiem ka es varu kaut ko atļauties, un ja man piepeši no zila gaisa nokristu 10 štukas, nē, es neskrietu pirkt par tām 10 štukām A6 - es 1) sastellētu golfam nullīti motoru un pārlasītu kārbu 2) nosiltinātu māju 3) nopirktu dažus otrā svarīguma niekus, teiksim, iztērētu kādus simtus par velosipēdu detaļām.

msh 07.03.2019 19:58
msh 07.03.2019 19:56

"Autoparka attīstībā var liela naudiņa aiziet, bet tas protams nenozīmē, ka jastāv uz vietas un mūžīgi jābrauc ar autiņiem, kam uz doto brīdi tuvu vai virs 30 gadiem."

Saki, par mašīnu izdotajām summām visu laiku jāpieaug? Esi dzirdējis par tādu lietu kā lietderības koeficients? Mašīna, kas to pašu izdara par 4x lielākām naudas summām, ir ar 4x mazāku lietderības koeficientu. Iedod man, lūdzu, jaunu mašīnu ar paātrinājumu līdz simtam ap 8 sekundēm, un vidējajām izmaksām gadā [retus neplānotus lielākus remontus neskaitot] tuvākajiem 20 gadiem dažus simtus eiru gadā...

Attiecībā par visādu jauno motorlaivu ērtībām - jā, ar tām ir ērti pārkāpt CSN un atļauto ātrumu, normāli braucot tur nekāds nopietns ērtību pieaugums nav. Jā, viens pazīstams čalis nesen uzkāpa tam grābeklim un paņēma C6, esmu ar to bik pavizināts, un nesen, kad viņš steidzās, ļoti iekrita acīs tā viena mazā starpība - viņš ar to savu motorlaivu tā cēli brauca pa līkumainiem grants celiņiem uz 120-130, un tas ātrums likās tīri normāls- es domāju ka mans A90q uz ceļa neturētos daudz sliktāk, bet tajā A6 vienkārši ātrumu mazāk jūt - un tas ir ļoti slikti , jo tas veicina bezjēdzīgu skriešanu - un tas arī veicina aizmigšanu pie stūres. Piedod, bet mīksti ķebļi, mīkstas atsperes un augstas riepas kopā ar šādiem tādiem knibuļiem arī 30 gadus vecā mašīnā dod vairāk nekā pietiekamu ērtību līmeni, tajā pašā laikā vadītājam nelaupot ātruma izjūtu.

msh 07.03.2019 19:44

"Pie kam, diezgan līdzīgas izmaksas ir arī t.s. laukos"

Kādus gadus atpakaļ, kad vēl bija dzīvi abi manas muteres vecāki, bija ļoti interesanti salīdzināt viņus ar pilsētu pensionāriem. Tātad, kā ir pilsētu pensionāriem, pats zini - bļauj ka nevar izdzīvot, visam ar pensiju nepietiek. Tikmēr manas muteres vecāki dzīvoja savā sakoptā privātmājā [kopā četras ēkas] novada centrā, brauca ar mašīnu, spēja iekrāt naudu un vēl spēja palīdzēt ar pārtiku un naudu saviem mazbērniem - savādi, vai ne? Un nē, nebija arī tās pensijas nekādas lielās - man liekas ka vecmāmiņa šobrīd saņem uz 250 eirām, vectētiņam bija bik vairāk.

Reālās izmaksas, šobrīd - NĪN zemes pleķītim, uz kura salīstu kādas 3 tādas sētas kā mums te [lielākā puse tiek izmantota lauksaimniecībai - sakņu dārzs ar kartupeļu lauku + kaimiņš ar bullēniem nogana nevajadzīgo zāles pleķi] - 50e gadā, apkurināt nesiltinātu apmūrētu koka māju [kura siltumu laiž laukā diezgan spēcīgi] kurā ir četras apdzīvojamas istabas - 100-200e gadā, komunālo maksājumu rēķins - atkritumi, ūdens, kanalizācija, nezinu, varbūt vēl kaut kas - vai tik nebija 30e mēnesī, varbūt mazāk, nezinu, vecmāmiņa to maksā, man tajā nav ne mazākās daļas. Elektrība gan izmaksā dārgāk nekā pilsētā, jo 3 fāzu pieslēgums ir pašsaprotama lieta un no tā neviens atteikties netaisās, un ir elektriskā plīts - tā nu elektrības rēķins tagad, ziemā, ir bik zem 30 eirām, siltajā laikā tas ir par 10 eirām lielāks, kādas 80 kilovatstundas vairāk aiziet, jo tad tiek ieslēgts boileris un elektriskā plīts tiek lietota katrai ēdienreizei. Ā, kas vēl - savi augļi un dārzeņi vasarā - nu tur, iespējams, nekas lētāk par maximas spānijas un polijas produktiem nesanāk, jā - toties apgādāt sevi un vēl kādus 10 cilvēkus ar kartupeļiem līdz nākamajai vasarai izmaksā kādas 50 eiras.

msh 07.03.2019 19:30

Ir jau arī trešais variants - krāsot ne pie dīlera, kas diez vai izmaksās dārgāk par to tavu pašrisku, un ir arī ceturtais - nekrāsot nemaz...

msh 07.03.2019 19:27

Turpinām salīdzināt pirkstu ar krānu delīrija murgos? Kāds vācietis fizikas likumu dēļ, jeb to kā tie ietekmē satiksmes drošību, iesaka nebraukt ātrāk par 130, un no tā izriet ka "mašīnas nav domātas ilgstošai braukšanai lielākā ātrumā".

Tātad, paņemam par piemēru kādu jaunu A6, ar 3.0 TDI - kā mēs no tevis noprotam, lai arī tas ir spējīgs sasniegt vismaz 250, "tas tam nav paredzēts". Tātad, ja mēs ar tādu maucam pa bāni uz 200, kā izpaužas tas "nav paredzēts - ko tā mašīna dara, uzvārās? Eļļas temperatūra sakāpj kosmosā? Riepas izjūk? Gultņi pārkarst un izbeidzas?

msh 07.03.2019 19:16

Nenovirzies no tēmas, pagudrais cilvēk. Tava galvenā doma - "mašīna spēj braukt ātri, bet nav paredzēta tādai ilgstošai lietošanai" - bet nu tu jau piepin sporta mašīnas... Mans golfs ir spējīgs ilgstoši [līdz bāka sausa] braukt ar ātrumu 200-220 robežās, un tā bremzes ir pietiekamas, lai no šī ātruma sadzēstos. Tikmēr sporta mašīnām ir niknākas bremzes, jo tās NAV PAREDZĒTAS ilgstošiem lieliem ātrumiem - tās ir paredzētas regulārai un spēcīgai bremzēšanai , un tas ir kaut kas pilnīgi pretējs. Kā reiz rallija mašīnai tas 180 kmph ierobežojums varētu būt mazāk saistošs nekā lielai daļai ielas mašīnu.

msh 07.03.2019 19:09

Otrais variants - bet nu es domāju ka tu nenoliegsi ka jeņķu kastu V8 ir diezgan daudz kā kopīga ar gaz-53 motoru...

msh 07.03.2019 13:01

"Ielu auto NAV sporta auto. Tie var iet kaut uz 300, bet tie nav paredzēti ilgstoši tā ekspluatēt."

Tu esi kaut ko sajaucis - tu te par amerikāņu zārkiem runā, automašīnu izstrādājumiem, kas aprīkoti ar lieliem, arhaiskiem motoriem ponta pēc. Man pieradušam pie normālām vācu mašīnām bija grūti saprast, kā tas tā nākas, ka jeņķiem sešdesmitajos un septiņdesmitajos mašīnas varēja komplektēties pat ar trīs [!!!] robu mešalku, tajā skaitā pat muskuļi, kaut gan tos mēdza ar četriem robiem komplektēt. Bet tur ir tā starpība - ja jeņķu kastes no krieviem nospertais gazika motors ir bik jaudīgāks, tas domāts savas jaudas attīstīšanai max 400 metru garumā, bet tālāk tiek braukts lēni un ar trīs robiem pietiek. Tikmēr vācijā ir autostrādes bez ātruma ierobežojuma - tāpēc arī vācu ražotāji savas mašīnas projektē tā, lai tās izturētu stundām ilgi ar pedāli grīdā - tāpēc arī savulaik, kad opelis ielika omegā jeņķu V8, to projektu atcēla, jo nespēja nodrošināt šādam režīmam adekvātu dzesi - priekš amerikas apstākļiem ar to noteikti pietiktu.

Tā ka - šajā jomā mans golfs ir pārāks par to mašīnas izstrādājumu, ar kuru tu brauc - mans golfs ir spējīgs stundām braukt uz 200-220 kmph [pieņemu ka tā vmax ir kaut kur šajās robežās], kamēr ja tava kaste arī spētu tik ātri ieskrieties, tā diezgan drīz pēc paskata atgādinātu tvaika lokomotīvi, un vēl pēc brītiņa avarētu, jo pēkšņi motors noķīlētu...

msh 07.03.2019 12:51

Nūūū... Mēs jau tur esam nonākuši jau labu laiku atpakaļ - ja tu brauc ar vācu pemiumu [par citu valstu ražotāju attiecīgo tehnoloģiju ieviešanas ātrumiem nezinu] kurš ražots pēdējajos 15 [!!!] gados, vienīgais kas padara neiespējamu tavas mašīnas uzhakošanu ir tas, ka tur nekas nav pievienots internetam - bet ja tev ir šajā desmitgadē ražots vācu premiums, ļoti iespējams ka tur jau tev ir izklaides ierīču mezgls, kas jau atrodas internetā, un kas ir vienīga barjera starp tavu mašīnu un hakeriem. Uzskatāms piemērs bija ar tiem hakojamajiem čursleriem - tur izklaides ierīce bija ar caurumu - bet tehniski tādas pašas ir citas šodienas mašīnas, un tādas jau ir labu laiku. Ja tev ir pēdējos 10 gados ražota premiuma mašīna, tajā ir elektrisks stūres pastiprinātājs, un es neesmu drošs ka tu spēsi noturēt stūri, ja motors to grriezīs citur nevis tur, kur tu gribi - motors var nereaģēt uz gāzes pedāli, ABS teorētiski var bloķēt bremzēšanu, elektriskā rocene arī var neļauties ieslēgties - vienīgais ko elektronika nespēj kontrolēt un tāpēc tas nav uzhakojams - ja mašīna ir mešalka, tad sajūga pedālis un ātrumkloķis, tie gan joprojām ir vadītāja kontrolē.

msh 06.03.2019 23:36

Pārstrādāt, vai vienkārši sastumt kaut kādos izpumpētos naftas un gāzes rezervuāros, cerībā ka tur nekad neradīsies sūces - ? Un arī tas process prasa papildus enerģijas patēriņu, lasīt - vairāk jāsadedzina ogles.

msh 06.03.2019 23:28

Tiešām netraucē? Pats esi braucis pie tāda stūres ka tik labi zini? Fūrēm ierobežotājs ir vēl zemāks, un tad nu mēs brīnāmies par to kā viens begemots apdzen otru... Protams, cita lieta ka vienai daļai autobusu grafiks ir tāds ka nemaz tos 90 nevajag - teiksim, LAP reģionālie autobusi pa šoseju brauc 60-70 robežās...

Un paga - šis ir pāreja uz bezpilota mašīnām? Kā tad būs tām bezpilota mašīnām - vmax 90?

msh 06.03.2019 21:14

Nu paga paga - visi kas ir izvēlējušies nopirkt kādu A6, visi kā viens dzied par ērtībām, drošību utt - pieverot acis uz stipri pieaugušajiem izdevumiem. Piemēram, viena stiliņa lietotājA nomainīja B3 A80 uz C6 A6, un savā tofikā raksta par savu reālo pieredzi un reālajiem remontiem, un pati ir samērā apmierināta, lai arī ciparos salīdzinot pret to B3, tas C6 ir vienkārši katastrofa - pie tiem pašiem nobraukumiem izmaksas vismaz x10 un čakars x5.

msh 06.03.2019 21:11

Raksta autorei noteikti ir fizioloģiskas dabas īpatnības kā manai sievai dēļ kā viņai ir vēlme regulāri atliet, un no tā izriet šāds pieņēmums. Agrākos laikos man parasti brauciens no rīgas bija bezapstājas, un es pieņēmu ka saprātīgi dzerot ūdeni, es spētu bez apstājas izturēt arī braucienu līdz d-pilij - tagad ja braucot uz dižo pilsētu blakus ir sieva, tualetes pietura saldus staķikā ir obligāta...

msh 06.03.2019 20:31

Kur to naudu nogrūst? Mūsdienās modē ir to naudu notrallināt jaunākās un dārgākās mašīnās. Teiksim, ja tu samainītu savu zālespļāvēju autoparku pret pēdējo 10 gadu laikā ražotu A6 - tu noteikti atrastu tiem rubuļiem pielietojumu...

msh 06.03.2019 20:11

"Auto nekad nedrīkst kontrolēt cilvēku". Hm. Tu nejauši nebiji tomātkārbu fans? Nu labi, tomāts nekontrolē cilvēku, bet motoru gan, atņemot cilvēkam daļu kontroles. Tu piedevām brauc un jūsmo par mašīnu, kura tev liek darīt noteiktas darbības tā, kā tā mašīna grib, savādāk vai nu vienkārši nepieļaujot, vai arī izdodot brīdinājumu...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti