iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 15.01.2019 22:29

Iedosim tev salīdzinājumu - autobusu parkam ir 20 gadus veci autobusi, un autobusa biļete maksā 2 eiras - autobusu parks nopirka jaunus autobusus, un nu biļete maksā 10 eiras. Nevari atļauties? Nebrauc ar autobusu!

Kāpēc man nepatīk jaunās lamatas? Jo es ar mk2 mūžīgi braukt nevarēšu - bet šodien jūs ar savu [bankas] naudu balsojat par savām šodienas galvassāpēm un manu parītdienas murgu. Mašīnai ir jābūt izmaksu-efektīvai [jeb kā cost effective pareizi jātulko] - ja motors B izdara to pašu ko motors A, bet to apkopt un saremontēt izmaksā 4x dārgāk, tas ir sūds, jo to pašu darbu izdara 4x dārgāk! Ieskicēsim tev pāris ciparus - es nesen golfam nomainīju motoru, un tam sakrāmēju jaunas blīves, blīvslēgus, šāles, gredzenus, galvas skrūves - kopā tās detaļas izmaksāja ap 200 eirām - ak jā, tajā ciparā ietilpa arī jauna zobsiksna, kura, pieklājīga ražotāja ražojums, maksā zem 10 eirām.

Cita nianse - jaunajām tačkām jāizskatās stilīgi un sportiski - tāpēc ražotāji ir aizmirsuši [un pircēji neatgādina] ka buferim ir jāspēj izturēt mērenu triecienu izskatu un formu nemainot, bet durvīm jābūt aprīkotām ar poliuretāna moldingiem, ā, un mašīnas augstumam jābūt adekvātam. Es pat neaizbraucot uz tuvējo liepāju varu pamanīt ka liepājā autoparks atjauninās - jo purnagrāmatā stipri pieaug indivīdu, kuri raud, aicinot atsaukties kādu, kas viņa mašīnai bik pieskāries, atstājot švīku, parasti uz krāsota plastmasas bufera, skaits. Buferim ir jāamortizē trieciens, nevis tikai smuki jāizskatās - kad es kādu laiciņu atpakaļ pa nelielu gabalu noskatījos kā viens atmuguriski stumjoties manam golfam ieliekas buferī tā ka golfs nolīgojas, un pēc tam aizbrauc, es varētu pasmieties, jo zināju ka nekas nav noticis - tu tādā situācijā sāktu raudāt un bļautu "stāvi! policija! kasko!".

Ak jā - par to "nevari atļauties remontēt normāli" - jā, es nevaru un arī negribu varēt, jo neredzu tam pamatojumu; maksāt n reizes vairāk par to pašu. Bet tu arī to NEVARI. Vari, tiešām? Tad kāpēc tev ir jauna mašīna? Kāpēc liela daļa šī foruma jauno tačku braucēju maina mašīnas tad, kad beidzas garantija? Un kāpēc tik daudzi uzsver to, cik svarīga ir garantija - kas garantē nevis aizbraukšanu līdz punktam B, bet gan bezmaksas remontu uz ražotāja rēķina - ? Tam nav nejauši kāds sakars ar nespēju "normāli saremontēt" to dažus gadus veco tačku, jo remonts var izmaksāt četrciparu skaitli? Bez tam - kā jau teicu - man nepatīk jauno kastu elektronizācija - es mēdzu brīvajā nopelnīt kādu kabatas naudu vecākiem vagmobīļiem lodējot vadus un ķerot ārā elektrības gļukus, un tāpēc man ir zināma sajēga par to, kā tās lietas ir jaunākās mašīnās uzbūvētas - es kaut kā neesmu sajūsmā par situāciju, kāda ir tādā mašīnā, kā tava bijusī džeta - 20-30-40 vadības bloki kas savā starpā sarunājas un mēdz atrauties visādas kļūdas un gļukot, un reizēm pat nevar īsti saprast, kāpēc. Teiksim, tu pieminēji elektrisko stūŗes pastiprinātāju - objekts - 15 gadus vecs tūrāns - stūres pastiprinātāja vadības bloks [!] neredz stūres leņķa devēju, jo tas ir daļa no ABS/ESP, un kaut kāda iemesla dēļ abi bloki savā starpā nesarunājas, lai arī abi darbojas, kodējums pareizais [vai arī vienam blokam nevarēja nomainīt, neatceros], un ja nu gribētos panākt lai tā dzeltenā lampiņa neatgrieztos, varētu ilgi un dikti rakties pa internetu - jā, hidrauliskais pastiprinātājs tiešām ir DAUDZ labāks, tam nav vadības bloks un nav devēji, un nekas nevar atrauties kļūdas.

Ā, un par "visas drošības fīčas nāk komplektā bez maksas" - es par drošības fīču uzskatu arī labu apgaismojumu - kuram fofāgenam bāzītē nāk led matrix lukturi?

msh 15.01.2019 21:39

Nūūū... Švaks tas tavs salīdzinājums - lidmašīnas autopilots relatīvā sarežģītuma [funkcionalitātes] ziņā ir līdzvērtīgs mana golfa kruīzam Lidmašīnas autopilots notur lidmašīnu taisnā vai loka kursā, noteiktā augstumā un viss, un ja apstākļi iziet ārpus rāmjiem, atslēdzas. Tas necenšas izvairīties no lidmašīnām, kalniem un citiem šķēršļiem, nespēj izmainīt lidmašīnas ātrumu utt - to visu pie vajadzības dara pilots - bet par to, lai autopilotā lidojoša lidmašīna ar neko nesaskrietos, atbild dispečers.

msh 15.01.2019 21:30

Bet vai tad es kaut kur rakstu ka tur ir kaut kas īpašs? Nē - tas esi tu kas stāsta ka jaunajās tačkās esot kaut kas īpašs - un es katru reizi izbraucot ar kādu šī gadsimta mašīnu, smagi viļos - jo man visi lielie īauto špeciālist tak borēja ka "tu neko nesaproti, neesi braucis ar labu mašīnu, tur viss ir pavisam savādāk", es izbraucu, nu wtf, kur ir tās kosmiskās ērtības un uzlabojumi? Izrādās ka tas kosmoss ir zināms daudzums skaņas izolācijas, tomāts mešalkas vietā un lielāks bāzes aprīkojums...

msh 14.01.2019 22:30

Ā, un kasiņ - pats galvenais - es kaut kā nevarēju sajust tādu MILZĪGU, nenormālu, neapšaubāmi sajūtamu uzlabojumu kaut vai tajā pašā ērtumā, kā man to mēdz smērēt - tajā skaitā tu - kādu izglītību vajag, lai to sajustu? Varbūt vajag kā eidim - aizspriedumus, pa tēmu "izbraucu ar vecu mašīnu, pliku nopisteni, oi bļe, viss modelis sūds" - tā ir tā izglītība?

msh 14.01.2019 22:24

Sāksim ar "asistenti palīdz nonoverst uzmanību no ceļa" - vispār jau ir otrādi - palīdz uzmanību novērst. Ja tu nopirksi jaunu golfu - tajā atbilstošā komplektācijā būs adaptīvais kruīzs un "joslu ieturēšanas asistents" - pilns komplekts kas nepieciešams lai tu uz ceļu vairs neskatītos vispār, jo pirmais nobremzēs ja kaut kas uz ceļa radīsies, bet otrais stūrēs tavā vietā. Man tikmēr stūre ir jāgroza pašam, un uz ceļa arī jāskatās pašam, jo mans kruīzs spēj tikai noturēt ātrumu, bet manā vietā tas nebremzēs. Bet tas ka jaunos premiumos mēdz būt sistēmas, kuras cīnās pret vadītāja aizmigšanu - vai tik vajadzība pēc tādām nav izcēlusies no skaņas izolācijas un asistentu daudzuma, dodot vadītājam mazāk traucēkļus un samazinot vajadzību koncentrēties uz ceļa?

Drošība, mūžīgais jājamzirdziņš, jo savādāk nekādu nopietnu iemeslu jaunas mašīnas pirkšanai ražotāji iedot nevarētu... Es, protams, nenoliedzu ka 20 gadus [jā, 20, nevis 5 vai 10] gadus atpakaļ mašīnām sāka būvēt stingrākas virsbūves [gan atkarīgs no ražotāja un modeļa]; ja kas, tevis nosauktā dabas parādība ar durvju ķīlēšanu izriet no šī, un nevis no virsbūves saguruma - un tāpēc šajā gadsimtā ražotās mašīnas labāk iztur triecienu [pie noteikuma ja tajā ietriecas tāda pati mašīna, un nevis SUVs vai fūre] - bet kā tu zini ka tev būs lemts mirt frontālajā vai sāniskajā? Varbūt tomēr dēļ brieža, kūleņa, noslīkstot pēc ielidošanas ūdenskrātuvē utt, kādā no tām drošības jomām, kur pēdējo 30 gadu laikā uzlabojuma nav nemaz? Statistiski nāve autoavārijā joprojām ieņem trešo vietu; sanāk ka visi joprojām brauc ar vecām nedrošām mašīnām, ka pēc visiem 20 EURONCAP gadiem nav bijis uzlabojuma... Ak jā, tevis nosauktā dabas parādība "avārijas brīdī izlidoja motors" ir fīča, nevis defekts - tāpēc parasti motoriem ir alumīnija kronšteini, lai smagā avārijā tie tiktu nolauzti, un ir mašīnas, kurām speciāli konstrukcija paredz ka tas motors brauks uz leju, un nevis salonā.

Pliks kondišš noteikti ir labāks par trīsjoslu klimatu - tas ir nesalīdzināmi vienkāršāks, līdz ar to daudz uzticamāks Bet nē, man labāk patīk klimats, bet parasts, vienas joslas klimats - saki, ar ko trīs joslu klimats ir labāks? Ko viņš tādu jūtami labāk izdara vieglās mašīnas salonā, kura nav sadalīta ar starpsienām? Tur pat max pieprasītās temperatūras starpība nav lielāka par 2-3 grādiem, un ventilators un virzieni ir tie paši - reāli tikai vairāk podziņu ar kurām spēlēties + viena temperatūras klapes motoriņa vietā ir trīs - atceries ka tas ir pirmais motoriņš kas nosprāgst. "jauni lukturi dod labāku staru" - tu par ko? Ksenonu, kurš pieejams jau 20 gadus? Vai jaunajiem diožu lukturiem, kuri maksā kosmiski, atrodas tikai labi nokomplektētās mašīnās [attiecīgo mašīnu bāzes versijās tie nav, ja nu vienīgi izņemot kādu A8 un semaku] un kuri tajā mašīnā atradīsies kādus piecus gadus, un kuru dēļ mašīnu būs jātur apsargātā stāvvietā? Atkal tas pats stāsts "kruts vipendrons vs cenu efektīvs praktisks risinājums". Forši jau noteikti ir, tik par vairākiem tūkstošiem - nē, paldies - ne par velti es dabā vēl, ja nemaldos, neesmu ne reizi redzējis tos led matrix lukturus.

msh 14.01.2019 22:00

Redzi, kasiņ, mums mazliet atšķiras vērtību skala. Tev galvenais lai tu varētu pašikot citiem ar jaunu tačku un lai tev pēc iespējas mazāk vajadzētu piedalīties braukšanas procesā, kas ir ļoti savādi, jo tu apgalvo ka "tev patīk braukt". Man tikmēr vajag lai mašīna ir ekonomiska, uzticama un ekspluatācijā vienkārša - man ir pieņemami un saprotami ja pieklājīga vecuma mašīnai kaut kas izbeidzas [un es ar to rēķinos un sekoju mašīnas stāvoklim līdzi], bet man nav pieņemams kā tev, samierināties ar jaunu brāķi - nu kā tavam passātam - jaunai mašīnai kārba gļuko, nu WTF, tā ir jauna mašīna, tas būtu pieļaujams 20 gadus vecam tomātam, vai desmit gadus vecam taksim, nevis jaunai mašīnai... Vai arī brīnumi ar elektrību - tas ka es esmu nesalīdzināmi labākā pozīcijā lai ar ko tādu cīnītos, nenozīmē ka es to vēlos.

Kad tev būs jāuztur tāds C6 no dažu simtu eiru aldziņas, tu sapratīsi kas tas C6 tāds ir - akmenis tavā kaklā, kas palīdz tev noslīkt. Mašīna ar rijīgu motoru un gļukainiem vipendroniem, dārga uzturēšanā, bet izdara to pašu ko mk3 golfs. Es tā C6 īpašnieku jau velku uz zoba, sakot ka "tā ir laba mašīna ar ko braukt uz zviedriju strādāt", atsaucoties uz to ka vienreiz viņš jau tur ir bijis, un lai tādu mašīnu uzturētu un pielietu, nekas cits viņam arī neatliks.

msh 14.01.2019 13:07

Tu tam "čakarēsies" piemirsi piemest klāt naudas aspektu. Teiksim - cilvēks, kurš var atļauties max nopirkt un uzturēt C4 A6, vai tāds spēs atļauties uzturēt C6 A6? Nē nu var, labi pārzinot šrotus - tik jautājums kā tas ietekmēs mašīnu tehnisko stāvokli, kad lietas, ko vajadzētu likt jaunas, tiks liktas no šrota...

msh 14.01.2019 13:02

Tu tikko uzskatāmi pamatoji, kāpēc tādas mašīnas kā jaunos premiumus vajadzētu AIZLIEGT. Ar 1992. gada široku tu: 1) izjūti mašīnu 2) kontrolē un vadi mašīnu 3) saproti ka viss ir atkarīgs no tevis, tikai tevis, un brauc atbilstoši. Kamēr ar jauno ir "ļaļaļā, drošība, ļaļaļā, elektronika izručīs, ļaļaļā", līdz vienā brīdī elektronika fizikas likumiem pāri vairs tikt nespēj un tas beidzas ar avārīju, un sliktākajā gadījumā no "drošās" lūžņu čupas var izvilkt trīs līķus, vienu lielu, divus mazus...

Mana ikdienas [ikdienā nebraucu, bet nedēļā 200-300 km vismaz nobraucu] mašīna šobrīd jau ceturto gadu ir 1989. gada golfs, kam, kā iepriekšējajām mašīnā, mainu pēc kārtas gandrīz visu; trīs gadu laikā no 1.3 CL esmu nonācis līdz GTI 8v ar Carat cienīgu komplektāciju. Man kaut kā neizdodas ieraudzīt to jauno kastu "labākumu" - man te [un vēl pāris forumos] dažs labs mēdz smērēt sejā ka es neko nesaprotot, jo neesot braucis ar labām mašīnām - man jau gan atkal liekas ka man vienkārši nav uz acīm uzkritošas rozā brilles, kuras padara 30 gadus vecu mašīnu par neglītu sūdu, bet jaunu par skaistu, ērtu un drošu mašīnu... Vakar, teiksim, pirmo reizi man sanāca izbraukt vienu līkumu ar C6 A6 3.0 TDI quattro - teiksi, ahūni ērtāka mašīna par mk2? Nē nu protams, tur ir vairāk skaņas izolācijas un jūtīgāks bremžu pastiprinātājs un tas motors kaut cik spēj to smago kasti paātrināt; trīs lietas ko es tur sagaidīju un kas man nelikās īpašas - tas kas man tur likās ievērības cienīgs - 1) šausmīgi sūdīgas tālās gaismas [nebiju gan pārsteigts, biju lasījis] 2) tas trīslitrīgais ķīselis ir īsta degvielas kapsēta 3) nepārsteidzošā kārtā tā mašīna ir pilna ar gļukainu elektroniku; ja nemaldos, 28 bloki kopā - es zinu ka man ar tiem sanāks iepazīties tuvāk... ā, un vēl 4) - man bija problēmas tajā mašīnā iekāpt; iekāpjot kā man parasts iekāpt mašīnās, es sasprūdu durvju ailes augšējajā stūrī un tikai uz trešo piegājienu iekāpu [es esmu 1,95 garš]. Tātad, ērtāka mašīna? Nu kripatu ērtāka par manu golfu ir. Vai es tādu vēlos? Noteikti nē.

Un kad tu runā par ērtībām - kādas no nopietnajām ekstrām, kuras ir tagad, nebija pieejamas tolaik? Klāt ir nākuši kaut kādi knibuļi - teiksim, preimumam krutā aprīkojumā ekstra "labi lukturi" nu mēdz saturēt led matrix lukturus, nevis tikai papildu tālos, audiosistēmai var pierubīt plakano telefonu, ABSa blokam ir vēl čupiņa ar funkcijām kas tiek nosauktas par atsevišķām ekstrām utt - vipendroni, kas dod salīdzinoši maz, bet kuriem pārāk bieži ir nepatīkamas blakusparādības + vēl daļa no tiem ir izveikta, nevajadzīgi sarežģījot elektrosistēmu. Bet savādāk - visas nopietnās ekstras bija pieejamas arī pirms 30 gadiem. Man ir četri elektriski logi, apsildāmi ādas ķebļi, kruīza kontrole [kuru es procentuāli noteikti lietoju vairāk nekā te laba daļa] un citas patīkamas lietas, vēl tikai līdz vasarai jāsavāc klimats un kondišs [mk2 klimats oriģināli nenāca] un varbūt kādreiz nākotnē arī ABS jāieliek, ja motortelpā tam vieta atradīsies.

msh 14.01.2019 12:39

Tu, kā lielākā daļa, jauc "turbo bedri" ar "pūtiena slieksni". Turbo bedre ir novērojama, teiksim, ja tu mauktu pa biķeriem, un, ar 5k pulkstenī atmestos, un pie 3k iemītu grīdā; turbo bedre ir tas moments starp ieminienu grīdā šādos apgriezienos un cēliena sākumu. Kamēr tas, ka turbiķis ar parastu turbīnu zemos apgriezienos neiet, neiet, neiet un tad piepeši paveras - tas ir pūtiena slieksnis; noteikti apgriezieni, virs kuriem motors ir spējīgs iegriezt savu turbīnu; pūtiena slieksnis ir atkarīgs no motora darba tilpuma, turbīnas lieluma un citiem nedaudz nesvarīgākiem parametriem.

Jaunākām un krutākām mašīnām mēdz izmantot maināmas ģeometrijas turbīnas, pati par sevi tā tehnoloģija arī nav nekas sevišķi jauns; parādījās pirms bik vairāk kā 30 gadiem, eiropā ķīseļos sāka masveidā izmantot pirms 20-25 gadiem, benzīnniekiem tikai nesen, izņemot kaut kādus poršus un vēl dažus izņēmumus. Bet neiedomājies ka maināmas ģeometrijas turbīna šodienas turbiķiem ir pašsaprotama lieta - premiumam jā, budžetam nē - teiksim, Maksts 1.5 dCi maināmas ģeometrijas turbīnas nāk jaudīgākajiem eksemplāriem - mazāk jaudīgajiem ir parasta

Par turbīnas ūdens dzesi ķīseļiem neesmu sevišķi pētījis, var jau būt ka nebija - forsāžas līmenis bija zems un prasības arī. Teiksim, audī 2.5 R5 TDI ražotājs izmantoja izplūdes kolektora dizainu, kādu līdz 1988. gadam izmantoja 10v turbo benzīnniekiem, kuru nomainīja pret divdaļīgu [mazāk plaisā] un ar bik labāku caurplūdi - ķīselim ražotājs izdomāja ka derēs vecais dizains, no septiņdesmitajiem gadiem, vienīgi wastegate pārvietoja uz citu vietu.

msh 14.01.2019 5:46

Jāpiekrīt - tas ir vienkārši komiski ka nedrīkst atstāt robā, no tā var ķēde pastiepties - nu wtf, 30 gadus vecam motoram siksna nestiepjas, bet jaunam metāla ķēde stiepjas?

Bet nu neuztraucies - tas nav tikai fofāgens, kas šitā eksperimentē ar vārgiem ķēžu risinājumiem, audī tāpat dara, tikai tur cenas ir citās dimensijās. Teiksim, audī V8 motors, jaunais, tas ko ražo pēdējos 15 gados - vecajam motoram bija siksna, kuras komplekts maksā ~500 eiras - jaunajam ir trīs ķēdes, kaut kādi spriegotāji un citas figņas, iet labi ja pārsimt štukas, ķēžu komplekts jau aizmirsu cik maksā, bija virs divām štukām + nomainīt arī bik maksā; ražotājs paredzējis motoru izcelt no mašīnas [aizmugurē tās ķēdes ir], bet cik dzirdēts, varot iztikt arī tikai ar kārbas izcelšanu. Karoč forši.

Pirmais eksperimentālais puņķainais VAG risinājums laikam bija 2.5 V6 sadalenes...

msh 13.01.2019 23:17

Golf 2 VR6

Jebkurš fofāgens ar G60 motoru, kam ir dzimtais kompresors.

msh 13.01.2019 23:15

Tu laikam esi uzķēries uz veikalinga saukļiem. Turbīnas ar ūdensdzesi ražotāji izmanto kopš astoņdesmitajiem gadiem; audī variantā visiem turbiķiem bija afterruns ar dzeses sūknīti, tā ka tevis pieminētās tehnoloģijas ir tikpat vecas kā mans golfs - problēma ir tajā, ka tas dzeses loks turbīnā PALĪDZ novērst eļļas piecepšanos turbīnā, bet to nenovērš; tāpat kā agrāk, noslāpējot mašīnu uzreiz pēc zāģēšanas pa autostrādi vai močīšanas pa trasi, tas var beigties slikti - nu, protams, ne pēc vienas reizes. Un ja kaut kas ir uzlabojies, to visu nomīnuso tas falts ka nu tās turbīnas ir uz motoriem, kas spiesti strādāt daudz smagāk - man vispār būti interesanti redzēt kādas ir ieplūdes temperatūras braucot pa šoseju tādam 1.4

Bet kūlera veids ir atkarīgs no vietas motortelpā un vēl dažiem citiem apsvērumiem - tam 1.4 gan jau ar vietu ir trūcīgāk un/vai lai tam mazmotoriņam samazinātu turbo bedri uzlika to gaiss/ūdens kūleri - kūleris ir domāts ne jau turbīnas mūža paildzināšanai, kā tev laikam liekas, bet gan lai samazinātu jaudas zudumus.

msh 13.01.2019 23:05

Kā tas ir - "turbīnas tagad kalpo 5x ilgāk" - saki, tagad iet vismaz miljonu?

msh 13.01.2019 13:36

Kopš kura laika process, kura laikā tiek sadedzināts vairāk degvielas, dod ekonomiju? Ekonomijai vajag nevis šitādas figņas, bet bremzēt ar motoru.

msh 12.01.2019 21:08

Jo nav bijusi pieredze ar šo "ekstru" :P Vilkt, tikt vilktam vai stumt - to gan ir nācies darīt - jo piedzīvot ka starterim izbeidzas ogles ir vēl reālāk nekā nosēdināt aķi.

msh 12.01.2019 20:02

Jaunu fofāgenu diez vai vairs var nokomplektēt ar normālu roceni...

Par to pašu tēmu - kad tā padomā cik liela starpība kritiskās situācijās ir starp mašīnu ar fizisku atslēgu un mešalku, un mašīnu, kam ir tur kaut kāds keyless go un tomāts - pirmo pie pilnīgi sausa aķa var uzvilkt - bik jāpavelk, un jāiegriež motors pietiekami ātri lai ģenerators pašierosinātos - otro, tikai piepīpēt...

msh 12.01.2019 19:45

Sāksim jau ar to, ka kamēr tās mizas pie mums nopietni parādīsies [un nevis daži gabali pa visu dižo pilsētu], gan jau arī būs parādījies aftermarkets un/vai OEMi būs iznākuši no pagrīdes. Vēl, protams, pastāv restaurācijas variants [piekares detaļām], vai jebaja lietoto detaļu variants - nu un vēl variants, kas latvijas apstākļos būtu reālāks nekā rietumeiropā - detaļu piemeklēšana - gultņi, bremžu kluči un tamlīdzīgas lietas noteikti nav speciāli gatavoti priekš teslas.

msh 12.01.2019 13:04

Nevis "absolūti neko", bet "gandrīz visu". Tev acīmredzot galvā ir iesēdušās divas iedomas - 1) tesla ir kaut kāds kosmosa kuģis 2) tesla sastāv tikai no piekares un elektromotoriem.

Tātad, pirmais - tesla ir kaut kāds kosmosa kuģis, dēļ kā to parasts serviss nevar apkalpot. Muļķības, protams - pēc būtības parasta mašīna, tik vien ka tur ir elektro piedziņa, kuras elektriskā sarežģītība varētu būt prīmusa līmenī, tikai dzelži jaudīgāki - elektrosistēma kā tāda arī noteikti nebūs sarežģītāka kā desmitgadīgam fofāgenam. Vienīgā problēma - rezerves daļas nav pieejamas, kā arī ražotāja paša tehniskā informācija, tas, protams, lai mudinātu tādus cilvēciņus kā tu braukt pie dīlera un pa kosmiskām cenām remontēt to mizu. Latvijas apstākļos kā otrs variants situācijā kad ir problēmas ar elektroniku, būtu sameklēt kādu cilvēku kas cērt elektroniku [nevis elektrību!] un kuram ir galva uz pleciem.

Otrais - tesla nesastāv tikai no piekares un piedziņas sistēmas, kā tev liekas - pa lielam tā satur visas tās pašas sistēmas ko tavs passāc - un principā jebko, kas nav saistīts ar elektrību, tai mašīnai spēs saremontēt jebkurš mūsu servisu mehs - kā reiz saistošāk mūsu apstākļiem būs piekare, bremzes, virsbūve utt. Arī eļļu diferī/diferos jebkurš mehs spēs samainīt, pie noteikuma ka būs zināms ko tur liet.

msh 12.01.2019 12:51

Kāpēc tev ir izbrīns par to rūsu? B4, neatkarīgi no tā vai audī vai passāc, tika nokrāsoti ar normālu krāsu, nevis ūdens bāzes krāsu; abiem arī ir daudz nopietnāk apstrādāta apakša.

Latvijas apstākļos, ievērojot CSN, tu to savu turbīnu noteikti nevari uzkarsēt, uzsildīt vienīgi. Karstu turbīnu var ieraudzīt tumsā atverot haubi, jo tās karstais gals ir ķiršsarkans...

msh 12.01.2019 11:47

Bet vai tu zini kāpēc motorā padod smieklu gāzi, nevis tīru skābekli? Jo pie noteiktas skābekļa proporcijas motora alumīnija detaļas var sākt degt... Tā jau būtu forši, ar skābekļa balonu varētu motora jaudu ja ne pieckāršot, tad vismaz četrkāršot...

msh 12.01.2019 11:39

"čuguna motori izbeidzās jau deviņdesmitajos" - neaizmirsti ka alumīnijs ir dārgāks par čugunu Vienkāršāk būtu uzrakstīt "alumīnija blokus sāka izmantot jau deviņdesmitajos" - teiksim, šis ir labs iemesls kāpēc pērkot mk4 golfu, sašaurināt meklējamo motoru klāstu uz 1.8, VR5, VR6 vai 1.9 TDI - tiem ir čuguna bloki un pārējajiem ir alumīnija.

Tu vēl kaut ko jauc, nevis "parasts atmosfēras", bet gan "netiešās iesmidzes", un GDI ir bitsumišī termins tāpat kā FSI ir fofāgena termins - saucas tas "degvielas tiešā iesmidze". Kaut kur lasīju ka jaunākiem motoriem fofāgens pasācis likt arī četras netiešās iesmidzes sprauslas, tieši eļļas dēļ.

msh 12.01.2019 11:28

Kā tas ir - "pie šādas ekspluatācijas"? Pie mums latvijā jau īsti nav kur turbīnu nobeigt, vismaz ne jaunajām mašīnām. Ja tu esi kaut ko palaidis garām - turbīnas pamatā piebeidz divas lietotāju grupas - pirmā, skaitliski lielākā, ir ķeblī pirdējs kas neko nejēdz no dzelžiem un ir ieķēris jaunu tačku - un viņš nejēdz un/vai viņam ir pohuj ka pēc zāģēšanas pa bāni @ 200 kmph nedrīkst tā vienkārši nobremzēt, iebraukt tankā un noslāpēt motoru. Otrā ir gonščegi un wannabegonščegi, kam tās turbīnas mēdz izbeigties no tā, ka no tām tiek izspiests viss, uz ko tās ir spējīgas. Nu labi, ir arī trešā grupa - cilvēki, kam izbeidzas 20-30 gadus vecas turbīnas, kuras jau ir pārdzīvojušas pirmo grupu.

msh 12.01.2019 11:20

V6 = eksotisks motors? Ko tu saki par audī jauno 4.2, to, ko ražo pēdējos 15 vai cik tur gadus ?

msh 12.01.2019 11:19

Tavs variants īsti nav rādītājs - ja tu ar to savu passātu nobrauksi 20 gadus, un joprojām ar motoru viss būs labi - jā, tad vēl varēs piekrist.

msh 12.01.2019 11:10

Dīlera neesamība būtu dziļi pie dirsas - mani atkal vairāk uztrauktu rezerves daļu neesamība - un tā ir daudz nopietnāka problēma nekā dīlera neesamība, jo to mizu pa lielam saremontētu jebkurā servisā, tik vien ka jaunas detaļas nav nopērkamas, vienīgi šrotu detaļas jebajā...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti