Man vienmēr ir patikusi šī filosofija - ka vecās mašīnas var plēst, jo tās ir vecas. Man jau vienmēr ir licies otrādi - kaut kādu jaunu golfu var triekt un plēst, jo tam visu var nopirkt, pat jaunu virsbūvi var uzsūtīt - kamēr kaut kādam 30 gadus vecam audī vai fofāgenam jau pat grūti nopirkt normālu priekšas stiklu sabombītā vietā...
"vecie auto ir vienkāršāki un īpaši nav kam saplīst" - kura no šiem punktiem vecajiem auto nav - motors, kārba, četri riteņi, piekare, bremzes - ? Tas ar ko jaunās lamatas ir saprotami sarežģītākas, ir kaut kādas elektroniskas figņas, lai arī hvz kāpēc - tas ka motors ir piebāzts ar kosmosa tehnoloģijām, biezpientēraudu un anāliem risinājumiem, to neviens nav prasījis, bet tur ir - un pārējais vienkārši ir papildu sarežģīts. Man tagad nesen sanāca intereses pēc salīdzināt gultņu cenas - sestajam golfam priekšas gultnis maksā kaut kādu sotaku - ceturtajam golfam par to naudu var nomainīt abus vienas puses gultņus, tikai tik, jo pakaļējie dārgi - otrajam visus četrus. Forši, ne?
Un attiecībā par pirmo teikumu - atkarīgs no tā, kā uz to skatās. Ja tev patīk maksāt, maksāt un vēlreiz maksāt - nu tad jau viss ir kārtībā - priekš tevis. Atgādina vienu situāciju iz audī stiliņa - sieviete nomainīja uzticamu un labu B3 A80 pret C6 A6 3.0 TDI quattro un priecājas, jauka mašīna utt. Es tur gan ciparos redzu izgāšanos - mašīna, kura gadā izmaksāja dažus simtus, nomainīta pret mašīnu, kas gadā izmaksā dažus tūkstošus, bet izdara to pašu. Bet nu - tu un tev līdzīgie saka "kāpēc maksāt mazāk, ja var maksāt vairāk?".






















Nu redzi - tu jau arī visu mērī pēc savas mērauklas. Es esmu tik stulbs, ka mani tā elektronika nebaida, kamēr tu bļauj "āāāāāāā, elektronikāāāāā!!!" un meties zāģēt vēnas...
Ir tur atsevišķas nianses, ir tur bloki, kas novietoti tizlās vietās un var noslīkt, un vēl šis tas, kādēļ es pats personīgi no tā visa turētos tālāk, jā [jo zinu ka +/- to pašu rezultātu pirms 30 gadiem izveica ar gandrīz mūžīgiem risinājumiem ], bet ir jau vēl visādi elektroniķi, kas var tos blokus remontēt...
Jā, man ir gadījies uz pāris mašīnām "nogaršot" kā tad tur ir tajās jaunajās lamatās - agrīns tūrāns un mk2 oktāvija; mašīnas, kas ir no pirmā jauno lamatu biruma, un ja tu mēģināsi apgalvot ka pārāk vecas un neskaitās - nu jaunākām varbūt kāds bloks vairāk, un kādā blokā kāda funkcija vairāk, bet princips vairs nav mainījies.
Par detaļu dabūšanu vecām mašīnām - tu savai jaunajai tačkai liksi šķībus ķīniešu spārnus, šķībus ķīniešu lukturus un šķībus klokkerholm sliekšņus? Jā, var dabūt - lielākoties pēdējos sūdus, un pat tos ne vienmēr. Man pirms 5 gadiem vajadzēja savam audī priekšas stiklu - liepājā bija dabūjams Xinyi Automobile Glass stikls, kuram augšējie stūri bik par daudz bija uz āru - nu tas tā, manām vajadzībām, bet dažus gadus atpakaļ stiliņā lasot viena dižās pilsētas entuziasta A200 20v atjaunošanas tofiku, bija uzskatāmi pamanāms ka tam pašam cigāram labu priekšējo stiklu nebija iespējams dabūt - es vairs neatceros, vai viņš kaut kur izraka labu lietotu oriģinālo, vai arī samierinājās ar viduvēju jaunu. Ko lai vēl saka par Audi 90, Audi Coupe vai Audi 200 specifiskiem lukturiem, tik to ka aizmugurējos var smuki salīmēt ar dihloretānu - ko ar priekšējajiem darīt ja būtu vajadzība, nezinu. Golfam vajadzētu būt labāk ar to visu.
P.N. Pa lielam vienīgais kas jaunajās lamatās ir aizstāts ar elektroniku, ir elektriskais stūres pastiprinātājs. Ja tev liekas ka pēdējos modeļos palētināšanas procesā parādījušās planšetes spidometra un citu ierīču vietā ir kaut kā aizstāšana, tad maldies - nu jā, uz parasta otrā golfa fona spidometrs kas ir ekrāns, ir kaut kā aizstāšana ar elektroniku - kaut gan to pašu mk2 varēja nokomplektēt ar digifiz
- bet pret mk3 tas pats spidometrs - ekrāns atšķiras tikai ar to, ka elektronikas apstrādātie rādītāji tiek parādīti uz ekrāna, nevis tiek kustinātas bultas. Līdzīgi ar klimatu, maģi utt.